• marta

    Rad bych zkusil ‚bezdusaky‘. Z toho co jsem se tady docetl mam pocit, ze uplne nejlepsi je kombinace ust rafku + ust plaste. Jako nevyhodu bych videl vetsi hmotnost ust plastu.

    Jelikoz vsak nemam ust rafek, ale obycejny dt swiss xr4.2d, tak moje oko padlo na toto http://www.netbike.cz/select_det.php?…

    a

    toto

    http://www.netbike.cz/select_det.php?…

     

    Ma to smysl, nebo je tam nejaky hacek?

    Lze s temito kity pouzit i obycejne plaste?

    0 0
    • MlokCZ  

      Použít bys měl právě obyčejné pláště. UST pláště nejsou vhodné do ráfků, které nemají UST patky (tedy nejsou vhodné do 4.2d ráfku).

      Vzít můžeš kterou chceš tu sadu, s tou DT nemám žádné zkušenosti, takže nemůžu srovnat (jestli třeba na DT ráfkách lze nafoukat bez kompresoru s DT sadou snadněji).

      Háček v tom bude jediný. 4.2d ráfek + Schwalbe (které koukám že vozíš) = bez kompresoru si ani neškrtneš (při použití NoTubes gumové pásky s ventilkem + pod to krycí páska niplů – už jsem nezkoušel více vrstev té krycí pásky, což může pomoct nafouknutí bez kompresoru díky tomu, že to celé trošku zvedne).

      Pláště lze použít pouze některé, to se tu v historii řešilo, které fungují a které ne.

      0 0
      • marta  

        Schwalbe uz nepouzivam (foto je neaktualni), ted mam hutchinson python.

        Pokud dobre vidim tak na teto fotce (http://www.netbike.cz/…ry/NTUST.jpg) maji xr 4.2d nobby nic ust

        Odkaz je z kitu no tubes. V poznamce je uvedeno, ze je nutno foukat velkou pumpou.

        0 0
        • kubad  

          bez kompresoru si většinou nešktneš, sice se to občas velkou pumpou podaří ale je to porod

          0 0
        • jonti  

          Plaste hutchinson nie su doporucovane na konverziu na bezduse. Maju slabu patku. Vid stranka vyrobnu bezdusoveho systemu, napr. notubes.

          0 0
          • marta  

            vim, dival jsem se, jeste nevim jake plaste na to pouziju. mam uplne nove ritchey z min, tak mozna ty

            0 0
      • biker jura  

        jak rika nize marta tak na 4,2 nasadis ust nebo tnt bez problemu. staci jen ta zluta no tubes paska a ventilek. takže 4,2D s paskou aventilkem je s ust plasti bezproblemova

        0 0
        • marta  

          No ja s tim nemam absolutne zadnou zkusenost, ostatne jako s jakymkoli jinym bezdusovym systemem, proto jsem se zeptal, pac zde se to resilo a nabyl jsem dojmu ze ust plast a obyc rafek nejde moc dohromady a na netbike to zda se vyvraceji. ????

          Jsou jedini?

          0 0
          • biker jura  

            nevim jestli jsou jedini ale maji pravdu. neni duvod jim neverit. sam jsem to videl na vlastni oci. takže se toho vubec bat nemusis. ale podle me by blo nejlepsi koupit bezdusovou sadu treba no flats apouzit ji s normal plastama. usetris vahu oproti zminovane kombinaci vyse dost vyrazne.

            0 0
        • kubad  

          jak píše Mlok UST nejsou s obyč ráfkem kompatibilní a nemám s tím moc dobré zkušenosti, sice to nasadíš, ale osobně to moc nedoporučuju.

          0 0
          • scret  

            zkousels treba obracenou kombinaci, obyc guma na ust rafek? do UST gum ted budu lejt mliko stejnak, tak obyc kevlar supersonic by mohl byt skoro o 200gecek lehci na kusu…a to uz je sakra znat…

            0 0
            • kubad  

              jo 2 sezony sem vozil na C-maxech SL obyč pneu s mlékem pohoda bez defektů, jenm se to hůř nahazuje.

              Teď to vlastně taky vozím an NoTubes ráfku což je v podstatě UST mám RR s mlékem bez duše

              na Santa

              0 0
              • scret  

                dik, jsem potreboval vedet:)  skoda ze jsem uz objednal na obe kola UST obuti:(

                0 0
      • cubas  

        Máš pravdu – nafoukat DT 4.2 a Noby nic – je opravdu porod a bez kompesoru nereálné. Ale stejně tak i Mavic xm 317 aSchwalbe (jak noby nic , tak i RR).

        0 0
        • marta  

          Takze na obycejne rafky je lepsi pouzit normalni plast + tubeless kit napr. zminovany NoTubes Tubeless

          0 0
          • marta  

            i s ohledem na usetrenou hmotnost

            0 0
          • cubas  

            ano, mas na vyber pouziti nektereho kitu tubeless (Joes no flats, Notubes …). Z prakticke zkusenosti musim rict, ze dobry, akorat se nesmi setrit tmelem. dal jsem ho malo a na jednom orientaku mi sest minut po dojeti do cile spadnul zadni plast. Proste dat tam doporucenych 50–70 ml tmelu a pak je to pohoda. Od zimy zadny defekt. Je teda potreba ten tmel obcas dolejvat, ale jinak muzu jedine doporucit. Jo a jeste jeden voser je, ze musis s kazdym foukanim ke kompresoru (teda kdyz sundavas plast – kdyz jenom vyfouknu a doleju ventilkem tmel, tak to dam jenom velkou pumpou).

            0 0
      • tuleník  

        Mloku, DT Swiss používa vlastne Eclipse tubeless set a pri jeho použití práve odporúča na XR ráfkoch používať plášte s UST pätkou. To je info z ich webu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Koukám na jejich stránky a máš pravdu. Neměl jsem v ruce tu jejich pásku, předpokládám tedy, že tvarem se snaží velmi přiblížit tvaru patek UST ráfků.

          0 0
          • kubad  

            mám tu obě pásky jak NoTubes tak Eclipse – udělam fotky pro srovnání :-)

            0 0
            • kubad  

              foto pásek NoTubes a Eclipse

              fotky v ráfku dodám, až se nabije baterka ve foťáku

              Eclipse leží na dně ráfku, boky nekryje, NoTubes jde až do horní hrany ráfku, kryje i boky

              0 0
              • Pavel100  

                Eclipse páska funguje stejně jako No Tubes žlutá páska a má také oddělen ventilek od pásky. UST plášť nafoukáš velkou pumpou, obyčejný dušový plášť někdy jde pumpou ale většinou kompresorem. Eclipse=DT Swiss jsou mám pocit 2 verze podle šířky ráfků a výrobce doporučuje použití UST plášťů s touto sadou.

                0 0
    • Splinter  

      UST (Cmax), obyč kevlar Karma/Nanoraptor + NoTubes + dílenská pumpa = pohoda bez defektů..

      Foukám to napoprvé, plášť stačí i namočit čistou vodou

      0 0
      • destr  

        UST (Cmax), obyč kevlar karma + notubes + silnej kompresor = hodina jebání se s tím UST (Cmax), obyč XCR Dry2, RoR + notubes + silnej kompresor = pul minuta práce

        karma byla už před tim trochu ježděná s duší, takže by měla jit lip (nešla), ostatni pláště byly novy

         
        0 0
    • marta  

      Diky vsem za postrehy. Vezmu ten no tubes kit + normalni plaste a vyhledove bych presel na ust.

      0 0
    • marta  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • destr  

      Jak je to s těma UST pláštěma? Musí se do nich dávat tmel? Mám v plánu na příští rok že bych do zadu dal obyč karmu nebo tak něco s tmelem, a dopředu bych měl RR a NN (oba ust) s tim, že bych je měnil podle potřeby (to znamená že bych do nich nedával mlíčko).

      0 0
      • MlokCZ  

        UST ráfek + UST plášť těsní i bez tmelu.

        0 0
      • tuleník  

        s tmelom to máš ale bombproof (no, prepichproof) riešenie a ak dávaš dole plášť, tak pri troche šikovnosti môžeš tmel odliať a naliať do druhého

        0 0
    • Buf  

      Tato diskuse mi přijde , že většina lidí stále nepochopila podstatu USt a protidefektových roztoků ( mlíka).

      Zásadní rozdíl UST a TNT pláště je v tom , že má jinou patku, která je kompatibilní s UST ráfkem. Sada UST + UST ( nebo TNT) lze foukat bez jakýchkoliv problémů velkou pumpou.UST ráfek má speciální profil nejen v místě patky, ale má i prohlubeň ve středu, která usnadňuje nazutí pláště a jeho nafoukání.

      Ceny No tube a spol , jsou předražené a nikdo se nezmiňuje o životnosti pásky, máš lépe investovat do nových kol UST nebo přeplést stávající kola na UST ráfky.

      Použití tmelů ( mlíka) je prevence proti defektům a systémy No tube a TNT využívají latexu k utěsnění systému ( plᚍ sám o sobě netěsní), pouze UST plášť  má vnitřní vrstvu která těsní. To ale neznamená, že je vhodné použít protidefektový roztok. Ten je ale u UST vhodnější použít o větší hustotě , zacelí i větší díry a má delší životnost ( např. Slime a Geax GTT ). Pro zátěr je potřeba použít vždy více latexu než pro UST plášť ( to jen pro gramaře), kde jde jen o prevenci proti defektům ( trní, hřebíky – rozříznutí nepomůže nic, navíc pokud je z boku, kam se při rotaci kola latex stejně nedostane).

      Pozor, konstrukce klasických plášťů není navržena na bezdušový systém, zátěr latexem nikdy nenahradí vnitřní duši co se týče odolnosti konstrukce. Plášť na No tube systému tak je mnohem více náchylný k defektům než systém UST a TNT, kde konstrukce pláště je již vyrobena jako bezdušová ( jsou zpravidla zesíleny boční strany pláště proti defektům a zároveň nedochází k nevhodné deformaci pláště při použití nižších tlaků.

      Většina diskutujících, zde jednostranně upřednostňuje „gramaření“ před spolehlivostí a jízdními vlastnostmi.

      0 0
      • MlokCZ  

        Měl bych pár  poznámek a jeden dotaz.

        UST plášť + UST ráfek jde většinou bez kompresoru nafouknout, ale rozhodně ne vždy. Z 14 Schwalbe plášťů na STčkách jsem dva nové RR 2,25 UST velkou pumpou nenafouknul ani po půl hodinovém boji, prostě byly znatelně volnější než jiné kusy (z toho zbytku dva další kusy šly až po delším boji, to byly dva lehce volnější kusy a zbylých 10 kusů se chytlo okamžitě a v pohodě). Po delší době nasazení (tím myslím třeba rok) se situace zhoršuje a jak se patka lehce vytáhne, tak bez kompresoru nejde už skoro žádný kus. Věci jako pečlivé usazení do středu ráfku jsou samozřejmostí. Tedy v tom popisu to máš zcela správně, jen to tak nefunguje úplně vždy.

        A teď dotaz na ty tmely. Celou dobu na UST používám NoTubes tmel a funguje mi dobře (jsem už dva roky bez defektu, který bych musel řešit). Teoreticky je jasné, že hustší tmel může být vhodnější pro UST pláště. Jenže jaký konkrétně třeba u Slime? Jsem totiž trošku více hledal na zahraničních zdrojích srovnání NoTubes tmelu se Slime (u Slime jsem našel srovnání obou verzí, které se vyrábí, kde jedna bude o něco hustší). A z mnoha srovnání co jsem našel (bral jsem pouze ta srovnání, kde někdo vozil Slime i NoTubes tmel), tak jsem našel převážně to, že Slime jim v praxi fungoval mnohem hůře. Sice občas zacelil i výrazně větší díry (ale často taky ne), ale velmi časté problémy se zacelením i jen malých děr od trnů. U NoTubes tmelu jsem nenašel snad jedinou negativní zmínku pro menší díry, jen že opravdu velké díry většinou nezacelí (což je logické). Někteří pak dokonce zkoušeli si dělat koktejl z více tmelů, ale to už mi přijde trochu ujetý se s tím takhle patlat.

        A s odolností konstrukce x váha to také není tak jasné. To co píšeš zcela 100% platí pro srovnání UST verze x obyč verze. Ale když půjdeme ve srovnání dále a srovnám třeba u Schwalbe double defense verzi dušového pláště x UST verzi, tak je to velmi nejasné. Myslím, že každé bude odolnější v jiné situaci a celkově možná i ta double defense verze nepatrně odolnější (ale nemám praktické srovnání, preferuju UST verze plášťů a double defense verzi bez duší zkoušet ani nehodlám).

        A s investicí do nových UST kol nebo přepletení není zase tak jednoduchá. Samotný ráfek, který je 100% UST je vlastně pouze Mavic 819tka, který s Fore kalíšky je těžký jako prase. Takže 100% UST ráfek tu je k mání v rozumné váze pouze u zapletených kompletů, které jsou ale zase poměrně drahé a navíc nenabízí některé atypické možnosti jako 15mm osa vepředu + 12mm osa vzadu (každé je k mání v jiném setu, nikdy obojí současně). Takže pak zbývají už pouze ZTR ráfky, které jsou téměř UST, tedy mají plnohodnotné UST patky a mají také UST středový žlábek, ale nemají kryté díry na niple, takže je nutné použít pásku pro zatěsnění (ale to je pouze 5g), což se třeba mě nejdríve moc nelíbilo, ale už jsem to nějak překousnul, když se tak dá dostat k plnohodnotnému UST řešení pro ručně zapletený set (možnost použít libolnou kombinaci pevný os) s vynikající vahou.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ten dotaz v tom možná trošku zapadnul, tedy ještě zvlášť. Který konkrétně hustší tmel je dobře funční pro UST pláště, tím myslím třeba u Slime, která varianta to je?

          Uvažuju, že bych zkusil místo NoTubes tmelu něco hustšího, ale zatím mi nalezené informace velmi odrazují.

          0 0
          • Buf  

            No ja se Slime nemám zkušenost, ale byli tuším první a zkušenosti by mít měli. Uvádějí díru až 6 mm http://www.slime.com/…Sealant.html

            a 3 mm http://www.slime.com/…Sealant.html

            Bavil jsem se s více lidmi a asi nelze dělat z různých latexů ( fanta – cola mix), jinak by to již někdo ze zde zmiňených firem již dávno vyráběl. čím větší díru to zalepí , tím míň je to použitelné na zátěr klasických plášťů a TNT. A kdo honí váhu tak může použít pěnu ve spreji, což na zátěr je dostačující (30 – 40 g), ale pak tam není nic na větší defekt. Trní to ale zvládne, ale životnost max. 2 měsíce. Pak když to sundáte tak je plášť jen vybílený zevnitř a v místě styku s ráfkem je žvýkačka.

            Já jsem jezdil GEAX GTT a na rozdíl od těch řidších to mělo i delší životnost, uvádějí 2 roky a díru až 3 mm dlouhou, no já to jezdil až do ojetí pláště, aniž jsem pozoroval nějaký defekt. Jezdil jsem GEAX Saguaro 26 × 2,2 a pak i jejich White colection což je TNT zesílené v místě patek u ráfku a až se 4 vrstvami na běhounu ( hodně odolný plášť ale váhově jako UST).

            Jinak jezdíme doma sadu  no tube a no flats na starých kolech  a po několika defektech s klasickými plášti, tam raději dáváme TNT verzi, hůř se to na pásku obouvá , ale jde to zase líp nafoukat.

            Jinak podstatně lepší práce při případném defektu je s ráfkem UST ( vyšroubuješ jen ventil) než s vyndávaním gumové pásky u no tube apod. Když je to celé od tmelu ( latex) a nechceš to hodit do křoví ( což není zrovna levný nápad) tak to chce vozit sáček na ty „zvratky“ v kapse.

            Následné čištění zaschlého latexu na pásce taky pěkný opruz. No jsem zvědavý kolik bude stát páska od Rubeny ? Je to vpodstatě polovina duše s ventilkem a polovinu ceny duše za to zatím v obchodech zrovna nechtějí.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tou delší životností to tak je (i u Slime), to dle toho, co jsem hledal informace souhlasí. Ale pouze delší životnost mi určitě nestačí, naopak ta životnost mi až tak netrápí, když už mám doma kompresor, tak bez problémů můžu častěji kontrolovat a plášť zcela sundat, aniž bych riskoval problematické znovunasazení.

              U NoTubes tmelu je to hrozně o náhodě s životností. Mám rekord celý 1 rok a v plášti polovina tmelu (zbytek se buď vypařil nebo spotřeboval na nějaký defekt, težko říct) ve funční konzistenci bez jakéhokoliv náznaku hrudek a přilepení na stěny pláště a naopak nejhůře už po 3 měsících byly z části tmelu hrudky a něco přilepeno na stěny pláště (ale tmel tam nějaký funční pořád byl). Tedy s životností to celkem ujde i když u těch hustších bude větší.

              Primární je ale pro mě jak dobře to zaceluje defekty. S NoTubes tmelem + UST plášť za celou dobu použití už jsem našel 5 zacelených defektů (vše menší dírky, zřejmě trny, ale nikdy jsem pláště pečlivě neprohlížel, jestli těch defektů nebylo více, těch 5 jsem našel vždy náhodou při manipulaci s kolem) + jsem testoval na sjetém plášti o něco větší díry, ale zatím pouze kulatého průřezu (které jsou na zacelení nejsnažší) a tam to díru vzniklou probodnutím 6mm tlustého kulatého železa zacelilo (díra v plášti byla po vytažení výrazně menší, jak se okolo té díry plášť stáhnul). Tedy tohle mi přijde celkem ok. A dle toho, co jsem četl z mnoha zkušeností, tak Slime funguje výrazně hůře, když někdy nezaceluje ani ty malé dírky. Budu muset s NoTubes tmelem zkusit nějaké větší díry a hlavně také nekruhové. Teď ale nemám žádný plášť na vyhození.

              To s tím manipulováním je jasné (sice jsem neměl žádný defekt, který bych řešil v terénu, ale už jsem několik plášťů sundaval a dával komplet nový tmel s vyhozením starého, když už nebyl v dobrém stavu -i jsem testoval, zda má cenu oškrábat zaschlý tmel z pláště nebo stačí jen vyhodit případné větší sraženiny a cenu to nemá, to co zaschlo na ráfku bylo do 5g), proto také preferuje pouze UST variantu (plášť i ráfek) i když ještě důležitějším důvodem je lepší odolnost proti defektům a větší jistota držení pláště v patkách a jediné, co zkousnu mimo 100% UST variantu je ZTR ráfek, kde bude sice páska, ale ta bude trvale přilepená ta jejich žlutá páska a vyndavat se bude také pouze ventilek. Tedy z hlediska manipulace totéž, co UST ráfek.

              Zatím jsem nenarazil na jediný příspěvek (ani na těch zahraničních fórech), kde by někdo z praxe potvrdil, že nějaký hustší tmel mu fungoval jasně znatelně lépe v UST pláštích než NoTubes tmel (i přes to, že NoTubes tmel je řidší). Zatím tedy na experimenty s jiným tmelem kašlu, dokud mi někdo jasně z praktického dlouhodobého srovnání nepřesvědčí, že mu nějaký tmel funguje v UST pláštích lépe než NoTubes. Bude to ale těžké, když zatím čtu všude jen opak.

              0 0
              • destr  

                No takže sem dneska píchnul, sundám plášt a tmel nikde, jenom jakási „houba“. Tmel sem dával novej před cca měsícem a půl.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Předpokládám dle toho co jsi psal výše, že to byly dušové pláště a NoTubes tmel. A kolik tam bylo toho tmelu a jaké konkrétně tam teď máš pláště?

                  Jinak je klidně možné, že v UST pláštích bude mít NoTubes tmel výrazně větší výdrž, tím myslím nejen že není potřeba na zatěsnění pláště, ale že bude mít i menší tendenci dělat hrudky díky tomu, že se tak rychle nespotřebuje ta řídká složka.

                  0 0
                  • destr  

                    Jj, dušové, byla to karma, dávám 2 odměrky co u toho byla…kolik to je nevim.

                    0 0
              • Buf  

                No to je složitá problematika. Já mám dobrou zkušenost s GEAX GTT, a stále ho ještě vyrábí, i když pro gramaře zavedli spreje a tekutý Pit Stop ( obdoba  No tubes) ale šedá barva, hrudky jsou pro změnu stříbrně šedé a někdy to vytvoří i větší chuchvalec. Jezdil jsem to , až jsem ojel vzorek, na trní a jiný binec po lese nekoukám, dříve s dušemi to bylo na mašli. Někdy i několik defektů za vyjížďku. Ale aby to člověk sám otestoval tak to by bylo na dlouho a podmínky defektu jsou i o náhodě.

                Když dáš UST tak logicky vše vydrží déle. Kombinace UST + UST + tmel ( jakýkoliv) je zatím bezkonkurenčně nejodolnější. Celkem by mne zajímalo na čem jezdí závodníci, když mají tak často defekty. Většinou jsou to ty „nutné“ kompromisy s honbou za co nejnižší hmotností nebo někteří stále jezdí ( nepochopitelně) s duší.

                Jakýkoliv systém s tmelem je jednoznačně lepší než klasická duše. Auta mají bezdušáky již dávno a teď nebude povinná ani rezerva, bude stačit sada s tmelem nebo „depo po telefonu“

                Takže i to o něčem svědčí, že bezdušáky s tmelem jsou vývojově dál…

                0 0
              • JSt  

                zeptam se, jestli se ti ty bezdusaky rentuji? jestli mas jednou za 2–3 mesice kontrolovat stav tmelu v plastich, vyjde to casove stejne jako dva defekty za 2–3 mesice, coz bezne nenachytas. destrem popisovany vyschnuti tmelu je docela casty jev. teoreticky bys mel s sebou vozit dve nahradni duse. co kdybys rizl oba plaste, ze je tmel nezalepi? (vim, ty mas tlusty ust, ale presto ;-) ).

                prijde mi, ze kolem toho musis saskovat vic jak s dusama a to vsecko jen proto, ze ti tmel mozna zaceli defekt a muzes min fucet. ted se bavim o takovym tom vyletniceni. zavody jsou neco jinyho.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bezdušáky jsou jedna z nejlepších věcí na které jsem kdy přešel a je to jedna z věcí, které bych se už nevzdal. Vezmu to postupně:

                  • časová náročnost je mnohem menší; doplnění tmelu doma z kompresorem = 1 minuta práce maximálně na jedno kolo (ani nesundavám kola z rámu/vidlice, jen vyfouknu, vyhodím jednu patku, zkouknu, doleju a fouknu kompresorem zpět), oproti jednom defektu v přírodě je to pro mě mnohokrát méně práce (už jen představa dření se s foukáním objemného pláště) a k tomu navíc na vyjížďce mi vždy defekt hodně štval (vyjížďku si chci užít), doma se na to vrhnu když mám náladu, udělám více plášťů najednou (za méně než 10 minut dokážu zkontrolovat a doplnit všechny pláště na všech kolech) a můžu se hned umejt, atd., tedy šaškování žádné; vyjímečně jsem sundaval plášť úplně a měnil tmel komplet (to už trvá pak podobně jako 1 defekt v přírodě), ale tohle bylo vlastně jen v případech, když jsem prohazoval pláště (NN za RR a opačně), tedy tohle prohazování bych dělal stejně i s dušemi, takže bych ho ani nepočítal
                  • 2 roky bez jediného defektu, tohle jsem si vždy přál, aby tak bylo, jsem takhle z toho nadšený (i kdyby jednou přišel neopravitelný defekt, kde se pak budu v terénu s tím ***** více, to je ale zcela ojedinělé)
                  • nevidím žádný důvod proč vozit 2 duše, pravděpodobnost dvou defektů, které nezacelí tmel je při té statistice 2 roky bez defektu opravdu mizivá; navíc v případě velkého defektu, který nezacelí tmel je většinou stejně poškozený plášť, že to ani duše nemusí zachránit; naopak jsem dokonce uvažoval, že nebudu vozit duši vůbec, ale to jsem nakonec neriskoval (jedna duše mi nezabije)
                  • defekt s duší už mi také stál při pouhém proražení ráfek, takže finančně se to občas s duší prodraží (vyloučené to není ani s UST, ale zrovna takové proražení při kterém jsem zrušil ráfek opravdu nehrozí, ráfek zrušila až následná jízda po kamení ve větší rychlosti na prázdném kole, ne to samotné proražení, pravděpodobnost je mnohem menší), při používání drahých ráfků tohle zamrzí i v případě, že je to jen třeba jednou za dva roky
                  • nižší valivý odpor, rozdíl je poměrně velký
                  • možnost jezdit nižší tlaky (skutečně jezdím ještě nižší tlaky než na stejně širokých pláštích s dušemi), i přes ty nižší tlaky nikdy problém s proražením (tím myslím ani náznak při dodatečné kontrole ráfku, že bych ho někde lehounce ohnul)

                  Tedy rentuje se to jak časově, tak vlastnostmi, tak pohodlím na vyjížďkách. Finančně se to zatím nerentuje, sice sem tam to může zachránit dražší ráfek, ale aby to pokrylo cenu kompresoru, tak to potrvá rozhodně delší dobu než 2 roky (stál přeci jen více než 1 ráfek).

                  A pro srovnání, taky jsem měl sezonu na obyč verzi RR a NN s 15 defekty z toho skoro vše trny. A během té sezóny i 2 vyjížďky s 2 defekty. Tenkrát mi to opravdu štvalo. Trochu se to zlepšilo až přechodem na alpencross odolné verze (teď už nově double defense), s těmi je to ale už i dražší než ty UST verze a ještě k tomu i váhově s duší horší než UST.

                  0 0
                  • MlokCZ  
                    • s kompresorem
                    0 0
                    • cubas  

                      jaký priosimtě doma oužíváš kompresor? asi ne takovou tu věc na 12V. Uvažuju, že bchněco malého pořídil domů, ale netuším jaké od toho chtít výkony.

                      0 0
                      • JSt  

                        u tech 12v potvurek udavaji 250psi max a stoji do dvou stovek. nevidim duvod proc na foukani kol kupovat neco drazsiho ;-).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Důvod je jednoduchý, neumí dodat dostatečné množství vzduchu najednou, takže jsou zcela k ničemu. O maximální tlak tu nejde.

                          0 0
                          • JSt  

                            jo. to sou zas ty bezdusaky :-).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tohle je jejich jediná zásadní nevýhoda. Dá se žít i bez kompresoru (většinou nafoukáš i pumpou), ale když ne, tak s tím jezdit někam přes město k použitelnému kompresoru, na to se můžu vykašlat.

                              A kompresor i když je to velká investice, tak ho jednou koupíš a vydrží věčně.

                              S dušemi samozřejmě stačí cokoliv co fouká i za pár kaček.

                              0 0
                              • K2  

                                Ja mám velkou pumpu z Lidlu 200 a mýdlovou vodu – stačí to

                                0 0
                      • MlokCZ  

                        Potřebuješ jakýkoliv kompresor s dostatatečně velkým vzdušníkem. Tedy malé to rozhodně nikdy nebude. 24l vzdušník je optimální (takový mám), 6l vzdušník jsem nezkoušel, ale dle toho jak klesá rychle tlak v tom 4× větším 24litrovém, tak ten 6l bude na hraně a už to nebude ono (ale asi to s ním také půjde). Velikosti mezi 6l a 24l se dělají jen sporadicky, ale také jsou občas k vydění. Já bych pod 15l nešel.

                        Problém je ale hlučnost. Dá se koupit poměrně levně super hlučný s 24l vzdušníkem, u olejové varianty klidně i kolem 3tis., u bezolejové trošku dražší (4tis.). Pokud bydlíš v rodiném domku, tak je to v pohodě (při nafukování vzdušníku prostě z místnosti odejdeš). Do paneláku je to ale problém. Tam i nepatrně tižší (dá se pořídit 81db bezolejový), které jsou jen o málo dražší (5tis.), tak i tohle je pořád na panelák hrozný rachot. Pak je tu cesta zcela tichých kompresorů (kolem 40–43db, tedy jako velmi tichá lednička, také se používají motory typu jako v ledničkách). Tohle je do paneláku zcela ideální, bohužel cena s 24l vzdušníkem je extrémně vysoká.

                        Výkon motoru je zcela nepodstatný, jak dlouho budeš nafukovat vzdušník je nepostatný (je fuk jestli to je minuta nebo 5 minut).

                        Bez vzdušníku je to nepoužitelné (někdy to stačit může, ale není to o moc lepší než velká pumpa z hlediska rychlosti dodání vzduchu), ani motory, které dávají třeba 200l/minutu bez vzdušníku nestačí.

                        Tady je varianta toho bezolejového 81dB. A tenhle budu mít i případně na prodej, funkčně je bezvadný, ale ten hluk je pořád dost neúnosný (bydlím v paneláku). Takže teď řeším variantu supertichý i přes tu nehoráznou cenu.

                        Olejový pak vyžaduje filtr, dražší ho mají standardně (ty drahé supertiché se dělají pouze olejové a vždy jsou už s filtrem v základu, taky za ty prachy aby ne), u levnějších nevim (brát levnější, tak bych bral určitě bezolejový).

                        0 0
                        • kubad  

                          až se ho budeš zbavovat tak se ozvi

                          0 0
                        • JSt  

                          nekde bude problem. pochybuju, ze kazdej, kdo ma bezdusaky ma takovouto ludru kompresor ;-).

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Doma ho asi moc lidí nemá, ale kdo to nenafoukne velkou pumpou, tak to někam odnese (na pumpu na přenosný, ten má taky vzdušník nebo do servisu, kde pořádný kompresor mají).

                            A pak je tu samozřejmě možnost, že se po prvotním nafouknutí pláště už nesundavají (a jak je jednou v patkách, tak tam drží i zcela vyfouknutý a netřeba pak kompresor ani po delším čase, kdy se patka lehce vytáhne) a doplňuje tmel jen přes ventilek a v tomto případě pro UST plášť + UST ráfek je potřeba kompresor jen ojediněle.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Já jsem rok a půl ten kompresor taky neměl a nějak fungoval. Od té doby mi ale přibylo více kusů plášťů (to jsou kusy, co byly nějaký čas nasazené, nejsou sjeté a teď jsou sundané), které už nenasadím bez něj, takže teď už by to bylo bez kompresoru horší.

                              0 0
                          • Tosa  

                            Kombinace C-max a dušové mountain king supersonic velkou pumpou nešli ani po usazení jedný strany pomocí duše. Nakonec tam šli bombičkou, sice dražší sranda, ale zase sem nikam nemusel.

                            0 0
                            • JSt  

                              nepredpokladam, ze bombicka byla 24l tlakova flaska ;-)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                V bombičce je ale mnohem větší tlak (našel jsem syfonovou bombičku pro zajímavost a tam je 50atm.) jako je u kompresoru ve vzdušníku (všechny běžné kompresory mají tlak 8atm. ve vzdušíku, případně to jde někdy regulovat a neptrně zvednout, ale jen nepatrně), takže nelze pouze srovnávat objem.

                                0 0
                                • JSt  

                                  to bylo jen rypani ;-). ta bombicka mi prijde jako elegantni reseni problemovych plastu v teple domova.

                                  0 0
                                • Wojtek  

                                  nevíš o nějakým ventilu na sifonové bombičky?, nechce se mi kupovat drahé seciální bombičky

                                  0 0
                                  • destr  

                                    A ty víš kolik toho z té sifonové bobmičky nafoukáš?

                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      ne:-D, ale slyšel sem že to existuje, tak počítám, že by to mělo fungovat:-)

                                      0 0
                                  • kubad  

                                    existuje spesl redukce se kterou to jde nafoukat malou pumpickou ale je to strasna pakarna :-)

                                    ale je celkem drahy

                                    0 0
                                • ememem  

                                  akurat si myslim ze ked to zaskoci tak potom treba ten vzduch vypusit a potom naliat tmel ci uz cez ventilok alebo ciastocnym otvorenim zboku a nafukat beznou pumpou kedze tlakove bombicky obsahuju CO2 cize by asi ten tmel nemal moc dlhu zivotnost.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To je možné, netuším jestli by to tmelu vadilo.

                                    Akorát, že by bylo skoro vždy nutné přes ventilek. U UST pláště, jakmile sundáš jednu patku abys nalil přímo, tak si zase na začátku a bez bomby/kompresoru si zase neškrtneš. U UST pláště to totiž s jednou nahozenou patkou jde většinou ještě mnohem hůře než když sundáš obě patky a dáš je do středového žlábku.

                                    0 0
                                    • ememem  

                                      aha, dobre vediet, cize v principe opacne jak obyc plast na ust rafkoch, tam ked mam jednu zaskocenu tak uz to nafukam beznou dielenskou pumpou, na nasadenie som si bez duse ani neskrtol.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Přesně tak, pro dušové pláště díky jiné patce je to opačně jak píšeš.

                                        0 0
                        • makak  

                          To musíš mít hodně tolerantní manželku, když ti povolí takovou cisternu do paneláku. To máš na balkóně nebo přímo v bytě?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Přímo v bytě. Zatím je to s místem v pohodě, máme 4+1+komora a ještě nemáme děti. Kola zabírají místa mnohem více a nějak se přestávají vejít do komory :-)

                            0 0
                            • krokus  

                              To znám. V 1+kk s malou komorou mám taky docela problém, kam uložit 4 kola. Většinou nechám 1 v komoře a 3 v bytě, abych se na ně mohl pořád chodit dívat. :-)

                              0 0
                        • cubas  

                          díky za informace. No vzhledem ktomu, že mam pumpu s kompresorem 200 m. od baráku a nafukuju jenom nový pláště, tak to pořizovat nebudu…

                          0 0
                        • StuntJ  

                          A nebylo by si lepší, levnější vlastní kompresor postavit ? vyřazených ledniček je dost, takže tichý kompresor by byl zadarmo + olejový filtr a ktomu vzdušník, např vyřazená pomba na propan. K tomu trošku trubek, tlakových spínačů a za pár korun by se dal udělat docela tichý pomocník. Leč by byl trošku pomalý na plnění.

                          0 0
                          • Hornet  

                            Joo, da sa to v pohode postavit, mam urobeny kvoli striekaniu modelov(airbrush), len jeden problem je v tom, ze na nafuknutie UST potrebujes naraz vela vzduchu, takze musis urobit zvlast jeden ventil na tlakovej nadobe, aby ti vypustil vzduch naraz. Totiz ked mas nastaveny nejaky vystupny tlak(napr.3bary), tak cez regulator tlaku to ide pomaly a neda tolko vuduchu, aby ti plast zaskocil.

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Však od rázové bafnutí tam bude ten vzdušník. Který se automaticky naplní na třebas 5 atmofér a potá se pistolí jednoduše vypusstí do pláště … Kdysi jsem to chtěl zbastlit, ale narazil jsem na nedostatek prostoru :(

                              0 0
                              • cubas  

                                No nevim nevim. Při mých experimentech s bezdušovým systémem jsem napoprvý foukal obrovským kompresorem na náklaďáky. Ani jsem nestačil mrknout, rána jak prase (v baráku se spustil alarm), plášť roztženej, ráfek zbořenej a já jsem málem přišel o prsty. Od tý doby jsem trošku nesvuj, když bezdušáky foukam. Takže nějaký vynálezy s pouštěním tlaku kolem 5 atm, bych teda do ruky nevzal ni omylem.

                                0 0
                                • kubad  

                                  55–60psi mají UST jako maximum, to je potřeba nastavit na redukčáku, pak není problém.

                                  Když foukneš víc stane se přesně to co popisuješ :)

                                  0 0
                          • MlokCZ  

                            Lepší jak pro koho.

                            Postavit se kompresor jistě doma dá a dost bys ušetřil. Pro mě je to ale nereálné.

                            0 0
                            • StuntJ  

                              Z časových důvodů ? jestli se tedy mohu optat. Já jsem kdysi na učňáku zbastlil malinky vzduchový kompresor z ledničky, bez automatiky, zdušníku, s jednoduchým olejovým filtrem a házel jsem machy v šrém okolí. Dětska si ke mě kvůli tomu nechávali u mě pumpovat svoje BMX :o) joo kde jsou ty časy :o)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Důvodů je mnohem více. Byl by to pro mě hrozný opruz (takové věci nesnáším), nejsem na to moc šikovný, nemám na to vybavení (slušné vybavení nářadím mám pouze na kolo, ale běžné nářadí co není třeba na kolo vůbec nevedu, ani třeba vrtačku doma nemám). A pak výsledek by nebyl tak pěkný jako koupený celek (ten co jsem koupil je propracovaný do detailů a má velmi pěkný kompaktní tvar jen nezbytně velký kvůli velikosti vzdušníku) a to jak prostorově na místo, tak třeba to o dost pomalejší foukání vzdušníku (a kdyby se použili lepší díly, aby se to vyrovnalo tomu koupenému, tak už to nebude o moc levnější).

                                A čas nad tím strávený by byl možná i větší než za který dokážu si na ten kompresor vydělat.

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Chápu a plně rozumím :o). Taky už jsem nějak sekl se systémem samodoma a přešel jsem ke stadii kupování hotových výrobků. Ale občas mám nějaké ty záchavaty tvořivosti :o)

                                  0 0
                          • drtyc  

                            tubeless redneck style: http://www.youtube.com/watch…

                            0 0
                            • Leader  

                              no tohle by mě taky zajímalo jestli je to použitekný na kole a zda to už někdo zkoušel?

                              0 0
                              • StuntJ  

                                Myslím si, že by to odnesl ráfek či pneumatika, bude to vcelku šupa a asi pro kolo nepoužitelné …

                                0 0
                    • faba  

                      Když už to po sobě opravuješ tak teda

                      • mi = mě, mne   4. pád,  vyskytuje se opakovaně :-)
                      0 0
              • K2  

                mám teď v kolech slim. Shimano UST v kombinaci s NN 2,4. Jde to nahodit v pohodě velkou pumpou, ale je potřeba použít mýdlové pěny. Mám podezření, že ta mydlova pena trochu naředila ten tmel (cpe se mi pory ven a mam zeleně tečkovaný plašť) něco zacelí, něco ne (cca 1–2 mm dírka) Do pláště jsem ho dostával bodcem pod patku pláště – musel jsem nasazený plášť vyfouknout, vrazit tam sosak a vtlačit tmel a pak znova použít mýdlovou penu.

                Jak rvete tmel přes ventilek? Mám teď doma nachystaný no flats,Chystam se ho použit na další sezonu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Protože mám kompresoru, tak nepotřebuju tmel cpát přes ventilek, dávám ho předem do pláště než nahodím patky a takto to dělám i při kontrole a doplnění tmelu.

                  UST plášť kompresorem nafouknu vždy bez jakékoliv pomocné metody (mýdlo, duše, atd.), takže to mám vše jednudší a věcmi jako cpaní tmelu přes ventilek se nemusím zabývat.

                  A také hlavně při doplnění tmelu vždy můžu zkontrolovat jeho stav a když se mi už nezdá, tak zbytek vyleju a dám nový.

                  To co popisuješ se mi zdá jako extra bídné, tedy, že tmel, který by snad měl být lepší než NoTubes nedá takové malé dírky.

                  NoTubes mi dá v klidu i mírně větší defekty a u tak malé dírky se mi nestalo nikdy, že by se to nezacelilo.

                  0 0
                  • K2  

                    Nevím, jestli to není vlivem té mýdlové pěny, která se částečně dostane dovnitř a naředí tmel…

                    0 0
                    • MaPa  

                      To se mi nezdá. Zaprvé ji řada výrobců k instalaci přímo doporučuje a za druhé s NoTubes používám mýdlovou pěnu a nožní pumpu už třetí rok a zaceluje to větší díry…

                      Jinak s velkou pumpou (a jednou i malou) jsem nafoukl bez bezproblémů na UST Shimano ráfky Schw. RaR (2006,2009) 2,1; NN (2009) 2,1; Cont. SpeedKing ProTection 2,2, MountainKing Supersonic 2,2 – jenže u těch Supersoniců plášť propouštěl bokama pláště takže v podstatě nedržel tlak déle než jeden den (na začátku ani to ne). Psal jsem to i sem a v podstatě jsme se shodli že to dělají (až na vyjímky) Supersonic verze všeho od Contíků, ProTection jsou v pohodě. Kámoši zkoušeli i butylový zátěr, ale byla to taková pakárna že to nestálo za to. Nikdy jsem nepoužil kompresor, asi za to můžou ty UST ráfky.

                      0 0
                • vysmátej bajker  

                  některé UST ventilky mají vyndavací vložku.Vyndáš vyfoukneš vyšroubuješ přes nějaký trychtýřek naliješ.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Lze to tak dělat, ale pak to má tu nevýhodu, že netušíš jestli tam jsou nějaké zbytky tmelu a v jakém stavu, takže tam pak třeba zbytečně zůstanou hrudky. Nebo je tam zbytek tmelu už v divném stavu, který pak zhorší jeho funkci a který by chtěl vyhodit.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Tak tady jedno vlákno, kde mixuje hrozně moc lidí a někteří to jezdí i už dlouhou dobu. Nejoblíbenější mix je NoTubes a Slime 1:1 a 2:1.

              0 0
              • ememem  

                no schvalne som ten mixovaci link trocha prestudoval a aj zopar threadov tu. mal som trocha hokej v tom co je „tmel“ a co „mlieko“ a ktore je na co dobre resp. vhodne. zacinam v tom mat jasno.(dufam, oprav ma pripadne niekto kto sa v tom vyzna – vid. dalej – ak sa mylim).

                skusim to zhrnut a doplnit o malu osobnu skusenost. snad to bude niekomu kto to tm uvazuje uzitocne ked to najde na kope.

                mlieko – (napr. no tubes, doc blue, geax pit stop tnt) – na baze latexu, redsie, docela univerzalne, pouzitelne s rafikmi jak UST tak klasika + notubes kit. primarne snad vhodnejsie pre kombinaciu s neUST t.j. obycajnymi plastami ale pouziva sa aj v kombinacii s UST plastami. ma funkciu nie len protidefektovu ale aj tesniacu(patky + stena plastov) co „tmel“ nedokaze a preto sa pouzivaju v kombinacii s neUST plastami „mlieka“ a nie „tmely“. hlavna nevyhoda je ze vysycha a to dost nevyspytatelne v rozmedzi 2 az 12 mesiacov takze je potrebna kontrola prip. doplnenie max. po 3 mesiacoch. dobre lepi male dierky(vpichy), nezalepi vacsie diery a rezy (hlavne nie v kombinacii s obyc. plastami) co by snad tmely mali dokazat(hlavne v kombinacii s UST plastami). v praxi sa v tomto nejak zasadne rozdiely medzi „mliekom“ a „tmelom“ zatial nevypozorovali, aspon som to nikde nenasiel.

                co som nikde nenasiel a dost by ma zaujimalo je funkcnost resp. odolnost „mlieka“ v minusovych teplotach. (na notubes pisu len ze je to funkcne „even in sub freezing temperatures“ co bohvie co v skutocnosti znamena)

                tmel – hustejsia gebuzina (obsahuje tiez aj latex ??), da sa povedat ze nema tesniacu funkciu/vlastnost ale len protidefektovu(ne­dokaze zamedzit uniku vzduchu okolo patiek a cez stenu plasta) preto je pouzitelny v podstate len s UST rafikmi a primarne urceny pre UST plaste. obmedzene (podla mojej skusenosti dost znacne obmedzene) pouzitelny pre neUST plaste. mal by dokazat zalepit vacsie diery aj rezy, nevysycha (zivotnost az 2 roky) a je odolny aj voci mrazom. (pre napr. geax pisu ze do –30). nevyhoda je ze moze mat problemmi s mensimi dierkami kde „mlieko“ spolahlivo funguje. toto mozem bohuzial potvrdit vid. foto(obyc. RR+Geax GTT a minimalna dierka). mizerna fotka z mobilu, sorry.

                btw – tuto kombinaciu som pouzil preto ze notubes mlieko je na slovensku nezohnatelne a pri poslani zo zahranicia je postovne asi + 65% ceny mlieka konkretne z cr mlieko 450czk/liter, postovne 280 czk.

                mimochodom ani jedno sa nesmie fukat s CO2 nakolko to to v zmesi s nim zacina tuhnut (co je logocke – musi to zacelit dieru v plasti)

                prave hladanie kombinacie „univerzalne vlastnosti mlieka + nevysychanie+za­lepenie rezov“ je dovodom rozneho mixovania.

                (vid. ten tvoj link). osobne sa mi to zda trocha ujete, keby to bolo take jednoduche tak by to snad vyrabali. nehovoriac o tom ze sa chlapci pustaju do vaznych experimentov ked miesaju nie len tmely medzi sebou(bohvie jak to zreaguje, aj pisu ze v nejakej kombinacii sa im to zgrclo) ale pridavaju tam aj vodu (??) a snad kvoli zabraneniu vysychania aj nemrznuce zmesi na baze ethylenglycolu alebo propylenglycolu co sa mi uz zda az nebezpecne, bohvie ake latky to v kombinacii s tmelmi moze vytvarat.(a sposobovat napriklad koroziu hlinika a pod.)

                podla mna je to blbost aj ked sa nahodou moze podarit nejaka ucinna kombinacia a aj to len z hladiska trvanlivosti(aby im to „mlieko“ nezmizlo skor jak „tmel“) a nie zalepenia velkych dier pri zachovani tesniacich vlastnosti „mlieka“. (ta sa im aspon zatial nepodarila)

                ja som si nechtiac urobil podobny mix vyrobil aj sam. povodne som tam k obyc. plastom nalial geax gtt (z vyssie uvedenych dovodov dostupnosti) – dnes uz viem ze to je „tmel“ a nie „mlieko“ a do kombinacie ust rafik + obyc. plast to nie je najvhodnejsie, naozaj to moze mat problem s malymi dierkami(vid. foto) a trocha unika vzduch bud cez plast alebo okolo patiek. neni to tragedia ale treba to dofukovat co je otravne. (inak je to pekne vidiet ked sa cez stenu plasta alebo okolo patiek robia bubliny zo zbytku mydla od nasadzovania). tak som tam dolial tak k povodnemu asi 70ml geax gtt asi 40ml docblue, teraz to drzi bez problemov. robit to tak zamerne je ale imho blbost, jednak cena, prplanie a jednak „mlieko“ asi aj tak zdochne skor jak „tmel“. takze za mna asi do buducna volako zozeniem notubes mlieko a zmierim sa s dolievanim a tym ze vacsie diery proste smola.

                0 0
                • Hornet  

                  S tym miesanim je to riadna divocina, trochu sa im cudujem a hlavne s tym pridavanim nemrznucich zmesi… :-(

                  Kam zaradit toto:

                  http://www.kupkolo.cz/…ml_2693.html

                  je to mlieko alebo tmel? s popisu to nie je celkom jasne.

                  0 0
                  • ememem  

                    neviem ci sa pytas toho praveho ale podla toho co o tom pisu na ich stranke resp. z toho co som videl na forach je to tmel.

                    0 0
                    • Hornet  

                      Tak zaradil som to pod teba, ked si to teraz cerstvo studoval :-) tiez som si myslel, ze to je tmel, mal som to v rukach a zdalo sa mi to relativne huste, ale zatial s tym nemam priame skusenosti, tak sa pytam :-)

                      0 0
                • ememem  

                  otazka – s tym spravanim sa „tmelov“ a „mliek“ v minusovych teplotach teda nema prakticku realnu skusenost nikto ???

                  0 0
                  • kubad  

                    nechal sem tmel NoTubes přes zimu v rezervních kolech a ty nechal v garáži, byl to ten rok 2006 tuším kdy byly až –25mrazy

                    na jaře při 3–4 vyjíždce defekt, tmel nezacelil celkem malou díru a z pneu vytaklA divná tmavě hnědá sračka zajímavé konsistence

                    0 0
                    • ememem  

                      len tak mimochodom nevies o nejakom kamenaku v brne (budem tam musiet za par dni asi ist) pripadne na ceste do brna z blavy kde sa da kupit flaska no tubes? jak som pisal vyssie ak to kupim cez net tak je postovne na slovensko dost blizke cene toho mlieka. (sa pytam lebo som si tipol ze bydlisko JM je juzna morava :-) )

                      pripadne ak by niekto iny vedel budem povdacny.

                      0 0
                      • kubad  

                        V Brně mě nic nenapadá, v Bikezone mají NoFlats jinak nevím, u nás v kameňáku určitě malé mají zeptám se ještě za chvilku tam jedu( Max Cursor pobočka), chceš velké nebo malé balení?

                        je to prakticky po cestě do Brna – když tak e-mail

                        0 0
                        • ememem  

                          som ti napisal na icq, diky moc.

                          0 0
                          • kubad  

                            spadlo mě :D jdu zapnout

                            0 0
                          • martinpav  

                            Mohol by som byt otravny a poziadat tiez o 2 balenia velkeho NoTubes? Peniaze mozem poslat na ucet, pripadne ak ides okolo Trencina/Piestan tak aj osobne.

                            Az by si bol ochotny tak sa ozvi na icq 283779813, ak nie, nic sa nedeje :).

                            0 0
                            • kubad  

                              pokud ti to tu vyzvedne , není problém to tu mít nachystané

                              0 0
                              • martinpav  

                                Diki.

                                Zalezi ci sa mu to bude chciet poslat alebo byt nejako vecer doma nech pre to skocim. Nechcem ho zatazovat/otra­vovat, urcite vie vyuzit cas aj uzitocnejsie :).

                                0 0
                          • kubad  

                            nic tu nemám ozvi se znovu

                            0 0
          • >vodouch<1  

            Zdravím Tě, já používám Schwalbe Doc Blue (RR+RR 2,1 UST na Crossmaxech SLR) a zkušenost s ním mám velmi dobrou. Defektů za letošek (3000 km) bylo opravdu hodně – na obou kolech určitě dost přes dvacet, ale nic, co by tmel nevyřešil. Naposled včera jsem ve sjezdu prorazil plášť zřejmě ostrým kamínkem. Defekt se ohlásil hlasitým syčením, říkám si – tohle tmel nevezme, zastavil jsem, otočil dírou dolů…do 30 sekund se to zacelilo. Trhlina asi 4 mm dlouhá. Spíš pro pocit jsem lehce dofoukl a pokračoval v krasojízdě:) Podotýkám, že to bylo letos poprvé, co jsem kvůli defektu musel zastavit, jinak jsem je zjistil vždy až po mytí a prohlídce plášťů. Takže spokojenost velká, přesto bych docela rád přešel na NoTubes tmel, a to kvůli ceně. 1 balení Doc Blue=náplň do dvou plášťů=cca 230 Kč. Letos jsem použil dvě. To je cena jako za litr NoTubes tmelu, který by mi při stejné spotřebě vystačil na pět sezón, respektive bych si mohl dovolit častější experimenty s prohazováním plášťů apod. Dost by mě tedy zajímalo, zda by si NoTubes také poradil i s defektem, jako byl třeba ten včerejší. Pokud na cenu nehledíš, můžu Schwalbe s klidným svědomím doporučit.

            0 0
            • MlokCZ  

              To zní dobře (musím zkusit jak jsem psal větší díru až bude sjetý plášť pro srovnání) až na tu cenu (klidně bych i něco připlatil, ale tohle je fakt dost i když už jsem našel balení za 4 libry), do objemnějších plášťů by pomalu to jedno balení nestačilo ani do těch dvou plášťů. A jak se chová Doc Blue po delší době v plášti?

              0 0
              • >vodouch<1  

                Těžko říct, jak by to vypadalo bez nebo s minimem defektů. Po sundání pláště v půlce sezóny byl tmel prakticky pryč (tak na lžičku), kromě toho bylo v plášti pár desítek takových legračních malých růžových kuliček tak 2–5 mm v průměru. Ty jsem vyházel, naplnil novým tmelem a jezdím dál. Jak jsem ale psal výše, defektů bylo opravdu hodně – zadní kolo tak 20, přední 5 – 10, duši jsem nemusel použít ani jednou. I na Zakarpatské Rusi v místy dost náročném terénu, kde defektili skoro všichni, jsem byl vysmátý:)

                0 0
                • >vodouch<1  

                  Ještě doplním, že jsem psal o zadním plášti. V předním zbylo tmelu více – tak čtvrtina.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle mám podobné, v zadním mi tmel vždy ubývá také rychleji než v předním.

                    0 0
            • marios  

              Takovou ránu Ti NoTubes nezacelí ani náhodou. letos jsem takhle dvakrát říznul T.Ready Bontangera, jednou Rona- tam jsem aspoň dojel do 2km vzdáleného depa. Na závody teď používám taky ten Doc po konzultaci s Milanem Spěšným. Na nezávodní ježdění ale NT postačuje.

              0 0
              • ememem  

                inymi slovami je docblue lepsie ako notubes ?? t.j. vysych asice rovnako rychlo ale dokaze zalepit o dost vacsie diery ??

                0 0
              • MlokCZ  

                Docblue může být lepší než NT, svoje praktické srovnání nemám, tohle tedy nehodnotím. Ale nemůžeš to takhle s ním porovnávat, když vozíte rozdílné pláště, tím myslím nejen jiný typ pláště, ale hlavně, že on psal o UST pláštích.

                A fungování tmelů na UST pláštích díky jejich konstrukci není stejné jako na dušových.

                Třeba by to pro UST pláště NT tmel zacelil v jeho případě taky (a třeba taky ne).

                0 0
                • >vodouch<1  

                  Pro ilustraci přikládám foto, jaký defekt je schopen Doc Blue celkem bez problémů a bez větší ztráty vzduchu zacelit. Plášť Racing Ralph 2,1 UST, zadní kolo.

                  0 0
                • marios  

                  Ten řízlej Ron byl 2,25 UST

                  0 0
        • marta  

          Prepletat kola na jine rafky si myslim, ze nema fakt smysl. Kola jsou zcela v poradku a jeste nejakou dobu vydrzi. To uz bych radsi nechal neco zaplest nebo koupil kola s ust kompatibilnima rafkama.

          Jediny UST rafek je jiz zminovany mavic xm 819, ale jejich hmotnost fakt neni na xc (http://wheelworks.co.nz/…m819-wheels/)

          Stan’s ZTR Arch by byl myslim dobra volba i kdyz to neni 100% ust rafek. Ta kola s timto rafkem by mela zajimavou hmotnost …

          S tou cenou tech kitu souhlasim, proto jsem ten dotaz take polozil. Ted jsem se utvrdil v dojmu, ze ty kity pro me nemaji smysl. Zustanu u klasiky s naslednym prechodem na ust.

          0 0
          • vysmátej bajker  

            páska i UST ventilek se dají vyrobit,při trochu hledání jsou tu návody.org.žlutá páska není potřeba.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak ta žlutá páska ale stojí pár Kč (tuším, že cca 200Kč a vyjde na 5 kol). Dražší jsou ty ventilky, tam je to horší.

              0 0
        • marta  

          Myslite, ze ta hmotnost tech kol na 819 je realna? http://www.flickr.com/…07409230832/

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, ale je to samozřejmě bez upínáků. Prostě je třeba brát, že 819tka s Fore kalíšky má 500–530g dle kusu. Se ZTR Archem to tedy vyjde o 100g na každém kole méně a to je rozdíl slušný na to, že to je rotační hmotnost na obvodu kola.

            0 0
            • Paja  

              Nevim, kdo to sem pred casem daval, ale na vaze (aspon tento ks) mavicu X3.1disc, coz jak jsem se docetl je predchudce 819D mel 404 g + 52 g kalisky.

              0 0
              • MlokCZ  

                To jsem taky zaregistroval, buď náhodně výrazně lehčí kus, špatná váha nebo prostě X3.1 býval lehčí (netuším jak to bylo u X3.1, to jsem nikdy nehledal).

                Pro 819tku jsem kromě informace o převážení, co tu psal kubad ještě i hodně hledal a našel nejméně 10 různých převážení od různých lidí a ten rozsah je výsledek těchto mnoha vážení. O 819tce ráfku jsem trochu uvažoval na nová kola (kde potřebuju 15mm + 12mm osu a nemůžu tedy vzít STčka), což bude ruční záplet a proto hledal tu váhu velmi pečlivě a kvůli váze jsem ten ráfek z výběru škrtnul a beru ZTR Arch.

                0 0
              • kubad  

                ta váha bude nějaká chyba měl sem na kole 3.1 kamoš taky a váha byla s kalíškama hrubě přes 500g

                stejně jak u 819 co nedávno kamoš zrušil a měnila se

                0 0
                • Paja  

                  hmm, tak pokud neni blbost i ta vaha u kalisku, tak tak by asi byla vaha uvadena mavicem ± 450g vaha bez kalisku (+ cca 50–60g kalisky).

                  0 0
      • Bully  

        V principu mas pravdu, ale nevidel bych to vubec tak dramaticky. NoTubes aspol. neni jenom o honeni gramu (s paskou a tmelem vazi prakticky stejne jako s dusi), ale predevsim docela podstatne ubyde defektu oproti tomu, kdyz clovek vozi dusi. Ziju v kraji, kde je to same trni a vzdycky jsem mel jenom od trnu kazdy rok 8–10 defektu. S NoTubes kvuli trnum ani jeden (!), jenom jednou jedinkrat zboku rizly plast (cca 1 cm), a to byl na MTB s timhle systemem vlastne muj jediny defekt na asi 13–15 tis. km v terenu. Driv jsem menil dusi kazdych cca 400–500 km, nejak tak mi to vychazelo. Mam rafky American Classic a Mavic 317, plaste vetsinou Schwalbe RR a NN. Nazul jsem to az na jednu vyjimku s normalni velkou servisni pumpou, vetsinou i bez namydleni patek plaste :o)

        0 0
    • Pavel100  

      Klidně můžeš použít originální DT Swiss tubeless kit místo uvedeného No Tubes, akorát zbytečně zaplatíš mnohem více kaček:-) stojí těsně pod 1litr na 1ráfek a tmelu je tam strašně málo:-(

      0 0
    • krokus  

      A co možnost UST ráfky + UST pláště, ale bez tmelu? Jezdíte s takovou kombinací někdo? Výhody a nevýhody jsou asi nasnadě:

      Výhody: menší valivý odpor, přijatelná hmotnost, možnost vyměnit plášť, aniž by se člověk zapatlal od tmelu.

      Nevýhody: když člověk píchne, musí do pláště dát duši.

      Pokud se pletu, tak mě opravte.

      Teď je otázka, jak moc časté by ty defekty byly, např. ve srovnání  s kombinací neUST pláště (třeba NN + RR) + ultralight duše.

      0 0
      • io  

        Hm, doposud jsem neznal Tufo – MTB galusku. Nyní o této variantě uvažuji. Finančně je to beze sporu dražší, to bych zde neřešil. Jak ale vidíte další výhody nebo nevýhody?

        0 0
        • destr  

          Tak hlavně nevýhoda je, že když to píchneš, tak máš smolíka, bo to nejde nijak opravit – nedáš tam duši (stalo se mi to na silničce a šel sem 15km pěchobusem).

          0 0
          • krokus  

            Do UST plášťů snad ale duše dát jde. Proto jsem se ptal, jak velké je riziko píchnutí ve srovnání s normálními (dušovými) plášti – viz výše.

            0 0
            • destr  

              Proč by nešla? Ale jak ji dostaneš do galusky? ;-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Riziko píchnutí bude u UST trošku nižší (než pro obyč verzi dušových plášťů, nesrovnávám třeba z double defense), ale často malá dírka od trnu u UST uchází jen velmi pomalu a klidně dojedeš domu aniž bys to zaregistroval a až ráno máš prázdné kolo.

              Tedy oproti duším na tom určitě nebudeš hůře, takže i tahle varianta je rozumná.

              Je třeba ale počítat s tím, že u nových plášťů to nasadíš bez kompresoru téměř vždy. Ale když je budeš více prohazovat, tak postupně bude přibývat případů, kdy daný plášť už bez kompresoru nenasadíš (a přitom jako nový mohl jít krásně).

              0 0
              • krokus  

                Ještě se zeptám: bude bez mlíka fungovat třeba ZTR 355? Už jsem si tady o UST pár vláken přečetl, ale pořád jsem nepochopil, které ráfky lze považovat za plnohodnotně UST. „Plnohodnotně UST“ rovná se pro mě pohodové nafouknutí bez kompresoru a fungování i bez mlíka.

                0 0
                • destr  

                  Teoreticky jo, prakticky spíš ne, protože ta páska asi uplně dokonale těsnit nebude, navic se mi ještě nikdy nepodařilo, aby mi neucházel ventilek, at ho přitáhnu jak to de.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  U ZTR ráfků nemám žádnou praktickou zkušenost. Odhaduju, že by to těsnit ale mohlo, ta žlutá páska by těsnit mohla i bez tmelu, nevidím důvod proč ne.

                  A ten ventilek nevim jak ty NoTubes (to teprve uvidím), ale Mavic ventilky (které tam jak psal kubad ale nejdou na ty ZTR) bez tmelu těsní v pohodě.

                  ZTR považuju za skoro plnohodnotné UST ráfky :-)

                  0 0
                  • kubad  

                    ventilky Mavic maji obdelnikovou gumu, No Tubes maji kulatou kuzelovou dosedaci gumu, myslim ze by to tesnilo s zlutou paskou i bez tmelu, ale nema smysl to zkouset ta trocha tmelu je celkem dost velka pojistka proti defektum

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      No já to bez tmelu určitě nebudu ani zkoušet.

                      0 0
                    • tom_777  

                      jednou jsem měl na zkoušku nafouknutej MichelinXC A/T (těžší a levnějšív  verze) na 2,0 bar to vydrželo přes půl hodiny bez mlíka( pak jsem tam nalil 1,5 kalíšku mlíka a drží to dodnes s dofoukáváním cca jednou týdně) kolem drátů a ventilku to ale už bylo utěsněný od řízlýho NN

                      0 0
                      • tom_777  

                        takže teoreticky by u UST pláště nebylo nutné dolívat další mlíko pokud by to bylo utěsněný kolem ventilku a „okraje“ pásky. samozřejmě případnej defekt by bez mlíka znamenal STOP

                        0 0
                  • krokus  

                    A šel by na tyhle ráfky nasadit i UST plášť (RR nebo NN)? A dal by se nafoukat normální pumpou?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      ZTR ráfky mají UST patky, tedy jsou právě vhodné pro UST pláště. Tedy ano šel by tam a přesně stejně to plánuju na ZTR Arch.

                      Jak dobře jde foukat bez kompresoru UST pláště na ZTR ráfky netuším, ještě jsem to nezkoušel. Díky tomu, že tvar (tedy jak patka, tak žlábek) je tvaru jaký má být na UST ráfku, tak odhaduju, že by to jít mohlo.

                      0 0
                      • kubad  

                        uz si to nepamatuju schvalne zitra testnu, ale melo by to jit stejne jak na UST rafku Mavic

                        0 0
                        • krokus  

                          Pokud to půjde, tak se konečně přestanu rozhodovat mezi Mavicem a ZTR :-)

                          0 0
                      • Archer  

                        Bacha! ZTR v zadnem pripade nema UST patky, ale svuj vlastni design. Lze to uspesne provozovat s UST plastem, ale neni to UST. Je formovan spis pro lepsi zachyceni klasickeho plaste.

                        Normalni UST patky ma napriklad bezdusovy rafek Bontrager, a je na nem tusim i napsano UST.

                        0 0
          • io  
            • údajně je malá pravděpodobnost píchnutí, plášť je odolnější.
            • když chceš píchnutí předejít, jezdíš s mlíkem.
            • když nejezdíš s mlíkem a píchneš, naleješ mlíko a nafoukneš.
            • jediné co tě zastaví je proříznutí
            • i když prořízneš, může se dát provizorně dojet
            0 0
            • krokus  

              Moc nechápu ten třetí bod. To tím mlíkem zaleješ jen příslušnou díru (co když ji ale nenajdeš?), nebo mlíko rozleješ do celého pláště jako např. u No Tubes? A tedy místo náhradní duše vozí s sebou člověk mlíko?

              0 0
              • io  

                Mělo by to být takto: Když nemáš preventivně mlíko v galusce, tak ho vezeš sebou a v případě píchnutí naliješ přes ventilek a nafoukneš.

                0 0
      • scret  

        do ted jsem to takhle jezdil, az jsem nejspis nekde na silnici bodnul o neco ostryho:( ale bez defektu najeto minimalne 600km… a tohle byla nahoda, tzn. podle me se da klidne ujet i vic…

        pred prechodem na bezduse jsem mel defekt cca kazdou druhou vyjizdku:(

        u Reigna to ted budu resit NoTubes tmelem do UST gum, u KHSa dam zatim bez mlika, kvuli hmotnosti…

        a az dojedu UST gumy, koupim obyc kevlary a naleju tmel… gramy pujdou zas dolu…

        0 0
        • MlokCZ  

          Ale notak, přeci nebudeš nedávat tmel kvůli gramaření :-)

          Chápal bych kvůli častějšímu střídání plášťů, ale kvůli gramaření? Přeci tam toho tmelu můžeš dát poměrně málo, když je to UST plášť, i 30–40ml tmelu je dobrých (jen to pak bude chtít častěji doplňovat) a to je přeci váhový rozdíl minimální.

          0 0
          • scret  

            budes se divit ale na Reignu mi to tesnilo vyborne, tlak neusel ani po 14 dnech, cca po dvou mesicich bylo nutne lehce pumpnout…

            a tmel tam (na KHS) samozrejme davat nebudu hlavne kvuli patlani se s tmelem… defekt propichnutim mivam tak cca 1 rocne, takze to zkousnu kdyz nahodou vemu hrebik nebo tak…

            U Reigna mam jasno, tam odolnost predevsim…

            spis me zajima jak lejete tmel do gumy ventilkem? vzdyt ten ventilek musis nasadit zevnitr a zvenku zasroubovat ne? nebo je na to nejaky figl?  moje prosta logika mi veli na jednom boku lehce vyzout plast a pak tam nalit tmel, nasledne usadit gumu a nafoukat…

            dneska jdu na postu pro Notubes tak se ptam, at s tim mam nejmin patlani:)

            0 0
            • MlokCZ  

              Já leju vždy přímo do pláště abych měl při doplnění kontrolu stavu (a nevadí mi, že by se mohlo stát, že to nepůjde znovu nafoukat velkou pumpou), přes ventilek jsem to ještě nedělal. Předpokládám, že se vyšroubuje vnitřek (vložka) ventilku a pak leje skrz (tedy v ráfku zůstává usazený a zašroubovaný). Jestli je to jinak, tak mi prosím někdo kdo to takhle používá opravte.

              0 0
              • destr  

                Přesně tak, musíš vyšroubovat tu vložku, ale leje se to tim pěkně blbě. Jinak u notubes ventilku se mi dos často stává, že když ho chci povolit, abych ho mohl dofoukat, tak se povolí celá vložka. Chce to pořádně dotáhnout kombinačkama nebo něčím podobným.

                0 0
              • scret  

                tak jsem si to myslel, ale prijde mi ze se tim ten ventilek musi casem ucpat, ikdyz se to pak profoukne vzduchem…

                a na kompresor k pumpe musim tak i tak, STcka + MK 2,4 UST a velkou pumpou ani za boha…

                0 0
            • kubad  

              viz foto :D

              0 0
              • kubad  

                kua

                0 0
                • MlokCZ  

                  Když vidím tu fotku, tak mi napadlo, že když jde nějaký plášť extrémně blbě nafoukat, tedy i s kompresorem se nechce chytit (což tedy není případ UST plášťů), tak by mohlo pomoci foukat to kompresorem s vyšroubovanou vložkou ventilku, protože ventilek je nejslabší hrdlo celé soustavy a bude ovlivňovat kolik projde vzduchu za daný čas a bez té vložky by se tam dostal větší objem vzduchu za stejný čas.

                  0 0
              • kubad  

                ta nován verze BF je fakt strašná :-(

                 
                0 0
              • scret  

                tak ted dorazil NOtubes tmel, no spis mliko je vystiznejsi… tim se to opravdu ucpat nemuze!

                Davide, ty viis, mrkni na ten mejl:)dikes… staci napsat dve tri veticky..

                0 0
    • jIrI___  

      Jaké jsou momentálně nejlevnější zapletená kola s plnohodnotným UST ráfkem? Napadají mě buďto Shimano XT WH-M775 nebo o něco dražší Remerx Viking nebo cenově srovnatelné Fulcrum RM 3 (tady si nejsem jist tím plnohodnotným UST). Napadají váš nějaké jiné možnosti?

      0 0
      • tom_777  

        ZTR ARCH nebo 355 na SLX nábojích :)

        0 0
      • jonti  

        Remerx Viking neni plnohodnotne UST, pouziva pasku na utesneni der v rafku.

        Za me pouze XT nebo RM3. Vyber je na tobe.

        0 0
    • beeker  

      Ahoj, příští rok bych chtěl zkusit Joes no-flats, na obyč. ráfek s obyč. pláštěm, a zajímá mě, jestli ten tmel(nebo co to je), jde při výměně pláštů přelít do nového pláště, nebo ho musím nově naplnit.

      A chtěl bych použít komlet sadu no-flats, tedy pásky do ráfku i ventilky… Díky za odpověd

      0 0
      • kubad  

        tmel jde přelit, ale hodně ti ho v té pneu zůstane.

        pásky sou OK

        0 0
        • beeker  

          Dobře, a to se ten tmel v plášti nějak přilepí? Nejde to třeba nějak seškrábnout?

          0 0
          • vysmátej bajker  

            co s tou seškrábnutou hmotou budeš pak dělat?

            0 0
            • kubad  

              protrepat nemychat :-)

              0 0
            • beeker  

              No tak pokud to je nějaká ztuhlá hmota, tak ne, já myslel pokud to je v nějakém tekutém stavu.

              0 0
              • ememem  

                aby bol funkcny mmusi zostat tekuty, ked sa prilepi je po nom. takze pokial funkcny je tak ti stecie dole a trebars striekackou ho mozes vysat a je.

                0 0
        • MlokCZ  

          Ono navíc po nějakém čase začne měnit tmel mírně konzistenci a barvu (něco ve stylu jak si psal o tom mrazu, jen ne tak drasticky), tedy minimálně NoTubes ano.

          Takže bych ho stejně znovu na jiný plášť nepoužil, já v takovém případě vždy dávám nový (po půlroce a více to dělám většinou i preventivě pokud kontroluju stav tmelu i když se mi zdá vizuálně ok).

          Třeba NoTubes tmel je levný, takže není problém dát vždy nový.

          0 0
          • beeker  

            Já myslel jen výměnu třeba na jeden rychlejší závod+pár vyjížděk. Pak zas vyměnit zpátky.

            0 0
            • vysmátej bajker  

              v tomto případě je vhodnější použít lehkou duši nebo dva páry kol.Jakýkoli bezduš.syst. myslím není vhodný na časté měnění pláště.

              0 0
    • JakeF  

      Trošku potřebuju udělat v těch bezdušovejch systémech pořádek… Během pár dní byhc měl mít Treka s BOntrager RL kolama, píšou u nich „Tubeless ready“, chci na tom používat RK od Conti, případně zkoušet RaR, RoR, FF, NN od Schwalbe. Zkusim shrnout, jak si myslim možnosti, tak mi to prosím potvrďte nebo vyvraťte…

      1. Lehká duše, lehkej plášť

      Váha: střední (cca 450g + 150g)

      Odolnost proti defektům: nízká

      Valivý odpor: střední

      Foukání: velkou pumpou

      Při defektu: vyměnit duši, stačí malá pumpička

      2. UST plášť, tmel (Schwalbe Doc Blue / NoTubes)

      • potřebuju vůbec ještě něco? určitě ventilky, ale ještě nějakoupásku do ráfku? znamená „Tubeless ready“ UST ráfek nebo i zatěsněnýdíry v ráfku?

      Váha: vysoká (cca 700g + 50g)

      Odolnost proti defektům: vysoká

      Valivý odpor: nízký

      Foukání: snad ještě by to šlo pumpou, ne?

      Při defektu: když nezastaví tmel, nasadit duši, fouknout malou pumpičkou, při poklesu tlaku taky jen malá pumpička

      3. Lehkej plášť, tmel

      Váha: nízká (450g + 50g)

      Odolnost proti defektům: střední

      Valivý odpor: nízký

      Foukání: bez kompresoru asi v háji, co? pumpa nejspíš stačit nebude :(

      Při defektu: duše, malá pumpička

      Jdou ty bezdušový ventilky nějak snadno vyndat, nebo se nějak lepí a vyžadujou víc práce?

      Jde mi hlavně o závody, aby to jelo, ale zase abych měl možnost opravy případnýho defektu. Nějakou techniku mám, tlaky kolem 40–50psi, sjezdy docela zostra :-).

      Díky za informace a trpělivost :-).

      0 0
      • destr  

        A na co se vlastně ptáš? Do těch kol budeš potřebovat pásku na přelepení děr od niplu. Jinak ventilek se tam strčí a upevní tou „matkou“ stejně jak u duše.

        0 0
        • JakeF  

          Jestli to vim dobře a jestli budu muset kupovat ještě nějakou sadu, když budu chtít klasickej plášť bez duše nebo do toho jen naliju tmel a jestli si s tim poradim jenom velkou pumpou :-)? Takže chápu to dobře, že nějaký sadě se nevyhnu ani u UST plášťů ani u klasickýho pláště? A tubeless ready teda znamená, že to má UST patku ráfku, ale niple nezatěsněný?

          0 0
          • destr  

            Tak tak…tu sadu teoreticky nepotřebuješ, já mám na starejch kolech ty dírky přelepeny nějakou asi elektrikářskou páskou a ventilky mám vystřiženy ze staré duše a funguje to stejně dobře. No jinak si myslím, že bez kompresoru na tom nenahodíš ani ty ust, i když někdo pumpou dokáže nafouknout i obyč pláště.

            0 0
            • JakeF  

              Hmm, tak to neni úplně dobrý :(. S tou pumpou je to jenom velkej problém nebo to fakt nejde vůbec? Mě tak napadá, vyndat kolo, stáhnout střed pláště, aby dosedly patky k ráfku, zároveň se snížil objem a pumpou to fouknout, ale to už jen teoretizuju, jestli nějakej takovej fígl neni, tak jsem docela v háji…

              0 0
              • jonti  

                Jaky mas rafky? Asi ti kazdy tady doporuci normalni UST nebo notubes rafky, tak jde vetsina plastu jak ust tak normalnich i s velkou pumpou, jen nekdy to trva delsi cas.

                0 0
                • JakeF  

                  Bontrager Race Lite, Centerlock, Tubeless Ready…

                  „Tubeless Ready works with all recognized tubeless or standard tires

                  Optimize with Bontrager Super Juice and Tubeless Ready tires

                  Includes Bontrager tubeless rim strips and valve cores“

                  Takže pokud jsou to ten správnej model, tak bych tu pásku asi ani nemusel kupovat… Valve cores si úplně nejsem jistej, jestli jsou ventilky… Takže pokud jo, tak už by mi zbývalo akorát koupit nějakej tmel a ozbrojit se trpělivostí při nasazování…

                  0 0
                  • kubad  

                    Ale prd potrebuje pasku, ta by mala byt soucasti paleni kol, ale znas to OEM :-). Takze ji bude muset koupi. Pak podle pneu s UST bu to melo jit nahodit velkou pumpou, s klasivkou pneu potrebuje jeste tmel a bohuzel kompresor.

                    0 0
                    • JakeF  

                      No, tak jí dokoupim, co se dá dělat… A z jinýho soudku, je opravdu tahle kombinace (dušovej plášť bez duše) odolnější, než klasický pláště s duší? A nehrozí, že to při nízkym tlaku vylítne z patek? Přecijen chci to sice prioritně kvůli rychlosti, ale zase defektit v půlce závodů, to by mě moc nezrychlilo. Ale při normálních podmínkách budu stejně vozit mezi 40 a 50psi, tam by to měla bejt výhoda určitě..

                      0 0
                      • scret  

                        40–50PSI – to bude tvrdy jak sutr… bezne vozim pri 75kg kolem 30ti…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Naposledy, co jsem měl kolem 30psi, jsem v trochu kamenitějším sjezdu procvak duši a zohnul ráfek ;-) (zkoušel jsem projet trasu Plešivecký Držky na čas). To si o závodě a na novym kole opravdu netroufnu, těch 40psi při bezdušácích bych ještě uvažoval… Doufám, že Foxka + 40–50psi bude stejně o kus pohodlnější kombinace, než Gila + 30psi :-). Když bych měl jet někde dál po kořenech, tak taky dám dozadu míň, ať na tom zbytečně nelítám, ale většinou bych to viděl spíš k těm 50psi na suchu, 40 na mokru, ale to budu ještě muset dost zkoušet.

                          0 0
                          • scret  

                            u bezdusi to prave nehrozi:) proto jsem presel na UST, prtze uz me nebavilo, co vyjizdku to defekt…

                            ted jezdim fakt kolem 30ti psu a pohoda…

                            RST gila je oproti Foxu zbijecka:)

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Bezdušové systémy nejsou určené k vození vysokých tlaků. Extra vysoké tlaky jsou právě naopak nebezpečné.

                            V některých případech to výrobce ráfků i striktně omezuje, třeba ZTR ráfky mají povolené maximum 40–42psi dle šířky pláště.

                            A navíc neplatí tvoje představa, že větší tlak=rychlejší plášť. To platí ve většině přípádů jen na asfaltu (a ani tam to není úplně 100%, v některých konkrétních případech plášťů, zvlášť bez duší je pro větší tlak i trochu menší valivý odpor ± stejný).

                            Na měkkém povrchu je to ale přesně naopak.

                            Takže při různorodém povrchu nabušené pláště většinou téměř nic nepřinesou (co se týká průměrného valivého odporu).

                            0 0
                            • JakeF  

                              Mlok: Vim, vim, ale pohled na ráfek prohnutej dovnitř mě až tak nepřesvědčuje, u bezdušáků by to počítám byl konec bezduší :(. Ale asi to byla dost smůla a při těch 40psi by se to nestalo… Ale určitě budu s tlakama ještě zkoušet…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Když jsem vozil duše, foukal jsem 2,25tky Schwalbe na 30/35psi (přední/zadní), většinou ok, ale sem tam jsem taky cvaknul a jeden zadní ráfek jsem takhle zcela zničil.

                                S 2,25 UST jezdím 25/30psi a za dva roky jsem neměl jediný defekt, který by nezacelil tmel a který bych musel řešit (zacelených tmelem odhaduju kolem 10ti za ty dva roky, co jsem tak při doplňování tmelu prohlížel pláště).

                                Osobní zkušenost tedy s bouhnutým ráfkem u bezdušáků nemám (ani dle prohlížení při sundaných pláštích jsem na nic na ráfku nerazil), pár příkladů tu v historii bylo. A dost často to ještě nějak těsnilo i s tím bouchnutým ráfkem.

                                0 0
      • scret  

        obyc plaste + tmel, potrebujes urcite kompresor, nevim jak na Tubeless ready rafky ale na UST treba udajne nejdou Continental Supersonic plaste:(( Ja zatim jezdim gumy UST + UST rafky (CMax) u obou kol, ale do budoucna chci zkusit lehci variantu na KHSu…

        Jinak UST gumy mi jdou velkou pumpou… ale musim vzdy nasadit jednu patku plaste pomoci duse, pak dusi vyndat a zkusit fouknout velkou pumpou a tak zapadne i druha patka…

        Chce to ale pumpu s vetsim objemem valce, tzn. rychle tam fouknes vetsi objem, tak je sance ze ti vzduch neutece hned…

        0 0
        • JakeF  

          Conti SS nejdou? No tak to mi snad ani nezkoušej tvrdit :(. Asi to zkusim nakoupit, nahodit klasický pláště a když to nepůjde, tak teprve budu řešit dál…

          Ale kdyby, tak je vzhledem k rychlosti lepší UST nebo klasika s duší? Třeba u RR je ten rozdíl ve valivym odporu cca 20%, ale vynahradí to tu vyšší váhu?

          0 0
          • scret  

            resilo se to tu na B-F, primo to nekde pisou, ze se nedoporucujou Conti ss… Coz me taky stve, Contiky mam v oblibe… ale mozna by sla verze Protection, nevim…

            po prechodu na UST jsem mel pocit ze to fakt lip jede, ale spis tak 15%… ted uz to tolik nevnimam…

            0 0
            • MlokCZ  

              Ono se to těžké dá vyjádřit procenty, protože to pro každý povrch i pro každý plášť bude různé.

              Měření jsou platná pouze pro tvrdý povrch typu asfalt. A tam ten rozdíl bude v procentech podle mě největší, protože si myslím, že rozdíl v absolutním čísle bude pro různé povrchy podobný.

              Tedy třeba když u RR pro asflat to je pro 20km/h rychlost 20W x 25W, tak je to na procenta opravdu hodně. Ale když si vymyslím čísla pro nějaký hodně pomalý povrch, tak tam to bude třeba 120W x 125W, tedy procentuélně skoro nic.

              0 0
              • JakeF  

                Takže chceš říct, že ten rozdíl ve valivym odporu neni tak významnej, jak by se mohlo zdát z porovnání 20 vs 25W? To by pak pro mě UST pláště ztrácely význam úplně…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Je to přesně takový rozdíl, kolik řikají ta čísla. Za mně tedy je to rozdíl značný.

                  Jen jsem chtěl upozornit, že jinak se ten rozdíl bude zdát na tvrdém povrchu než na nějakém superpomalém.

                  Závody u nás se ale stejně v pořádném terénu v podstatě nějezdí (až na pár poměrně krátkých úseků na pár závodech) a převažuje tvrdý povrch, takže tam to bude znát právě hodně.

                  Za sebe můžu říct, že přechod na bezdušáky byl v poslední letech jeden ze dvou největších pokroků, co jsem u kola zažil. Druhý byl dobře fungující full.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Dobře, takže bezduše jo, i kdyby to měly být UST :-).

                    Takže klasický pláště maj výhodu hlavně ve váze. Je bez duší valivej odpor zhruba srovnatelnej s UST pláštěma? A nebudou mít dušový pláště tendenci se bez duše při tlacích kolem 30psi žvejkat? Já teď právě fakt netušim, jestli má cenu zkoušet bez duší ty dušový, když bych musel pro každý nasazování někde shánět kompresor a nejspíš přejít na RaR, když Conti RK SS bych bez duše nerozchodil… Ale zase jsem chtěl dostat kolo pod 10kg :-). Ne, spíš vtip, funkčnost má přednost.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dušové pláště bez duší na tom bývají většinou ještě o nepatrný chlup lépe než UST ve valivém odporu (pro stejný typ pláště). Asi díky méně materiálu. Rozdíl je ale minimální a blíží se hranici přesnosti měření.

                      Chtěl jsem tím ale říct, že určitě UST verze na tom nebude lépe.

                      Žvejkání vždy bude záviset na konkrétním případě pláště, jak je objemný, kolik váží jezdec, jakým stylem jezdí, jak má plášť tuhé boky.

                      UST na tom může být malinko lépe oproti obyč verzi, ale klidně třeba nějaká odolnější verze dušového se zesílenými boky na tom může být lépe.

                      Z praxe nemám srovnání, jezdím celou dobu UST.

                      Dušová varianta v mojem případě při použití Schwalbe neřeší vůbec nic.

                      Reálný rozdíl (dle vážení v praxi) je to kolem 130g rozdíl oproti obyč verzi.

                      Jenže obyč verze je papírová, tu na kolo nechci ani s tmelem.

                      Dále UST jsou o něco objemnější, což vyšší váhu zase trochu vykompenzuje.

                      Do obyč verze použiješ více tmelu, což opět rozdíl vah mírně sníží.

                      A hlavně na montáž dušových verzí se můžu vyprdnout, co bych se s tím babral (a to mám doma kompresor).

                      A také v UST funguje díky tlustší stěně pláště tmel o trošku lépe.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jen ještě upozorním na to, že i UST plášť na UST ráfku ne úplně vždy jde bez kompresoru. Zvlášť u delší dobu použitého (nepatrně se vytáhne patka) se znovunasazení bez kompresoru nemusí podařit.

                        0 0
                      • JakeF  

                        No, pro moje uvažování, 2.1" je ten rozdíl 460 vs 640g, když věřim údajům na stránkách Schwalbe. Takže 180g na kolo, 360g komplet a to je váha na kolech důležitější, jak rotuje. To už mi nepřijde tak zanedbatelný… Asi vyzkoušim nějak nahodit s tmelem ty obyčejný, uvidim, jak to bude fungovat a případně přejdu na UST…

                        0 0
            • biker jura  

              me se treba conti race king ss podarilo nahodit na poprve a u nekolika kusu. tmel ani neprosakl

              0 0
              • JakeF  

                Kua chlapi, já se už konečně rozhodnu, že teda zkusim ty RaR a ty přijdeš s timhle :-D. Jestli ty Conti RK SS koupim a nepůjdou mi tam, tak ti to přivezu a budeš nasazovat :-).

                0 0
                • biker jura  

                  tak klidne:-) neverim ze to nejde. jde o to jestli to tam davas dobre… už mi jich proslo rukama dost a nikdy zadny problem, akorat to treba prvni dva dny za noc ze 2,5bar uslo na 2bar..

                  0 0
                  • kubad  

                    maji ridky a tenky bok a tmel to neutesni bohuzel, jedina moznost je nacpat tam vic tmelu a doufat ze se to zaceli, ale

                    dost casto to nefunguje, me Speed King s Latexem fungoval, Race King s NoTubes tmelem byl hodne boj, nakonec sem to vratil na duse

                    0 0
                    • JakeF  

                      A Racing Ralphy v 2.1 a Evo směsi fungujou spolehlivě?

                      0 0
                      • kubad  

                        jj na Santovy stridam podle terenu NN,Ralphy a Rona a naprosto v pohode

                        0 0
                        • JakeF  

                          Tak v tom případě mám vybráno…

                          0 0
                          • Honza321  

                            Klasické dušové pláště, tmel No Tubes, jezdec 90kg, ráfky XR4.2disc+žlutá páska+ventilek:

                            • RR 2,1" kevlar EVO bez problémů několik kusů, ale delší dobu trvá1. zalepení pláště než se utěsní všechny díry na koku
                            • Geax Mezcal 2,1" kevlar 60tpi bez problémů, 1. zalepeníté­měř ihned
                            • Kenda Karma 2,0" kevlar 120tpi nepodařilo se, má moc tenké boky a pořádto utíká (s duší je to ok:-)
                            0 0
                            • biker jura  

                              ty mas v tom rafku pouze zlutou pasku no tobes a ventilek no tubes a s klasicky plastem ti to funguje?? to je zajimavy, tym by se dalo usetrit celkem slusna vaha. jak je to s tesněním okolo patky rafku? kdyz je to jen plast na rafek tak to pri nizkych tlacich musi uchazet ne? dik za vysvetleni

                              0