dotaz tupouna 3 - systemy zadni stavby

60 nepřečtených
  • jerrry

    Puvodne jsem ani nemel odvahu tenhleten dotaz napsat, protoze je mi jasny ze cast z vas mi vynada ze a) se to tu uz milionkrat resilo b)jsem naprosta lama ze takovy samoveci nevim, ale a) do historie sem koukal a nenasel nic co by mi pomohlo b) priznavam ze sem lama, ale kdyz neco nevim tak me to stve … navic se tu v posledni dobe resi takovy kraviny, ze tohle snad muzu …

    takze o co jde … mohl by mi prosim pekne nekdo fundovany vysvetlit jake jsou systemy zadni stavby a jaky je v tom rozdil ??? Myslim tim ty vsecky jednocepy, VPP, ctyrcepy, a co se deje kdyz to cely montuje ten Nemec (myslim Horst link :-)) ) Jak poznam o co go kdyz se na to kolo kouknu, k cemu sou vahadla a proc dve vahadla sou nejlepsi (aspon mi to nekdo tvrdil) … atd ..

    Nebo me aspon nasmerujte nekam kde by se to dalo nacist a promyslet. Jak rikam, moc to nerozlisuju a stve me to (nerad kdyz necemu nerozumim).

    Diky predem za to ze me nebudete nadavat a pokud date nejake info, Buh vam zehnej :-))

    0 0
    • Lasky  

      Asi jsem taky tupoun a přiznám se, že by mě nějaké výše poptávané shrnutí informací taky velmi potěšilo… Díky L(.)

      0 0
    • JMT  

      Podle em je dulezity aby ti kolo sedlo, o poctu cepu to moc neni

      0 0
      • jecnak  

        Kod je em?

        0 0
      • jerrry  

        me kolo docela sedne (aspon v tom pocitu ziju) ale nejde mi o vyber kola .. jde mi o to konecne pochopit o cem se mluvi .. a ne v tom mit bordel. Jsem uz takovej – rad vecem rozumim, i kdyz to treba v praxi hned nepouziju

        0 0
      • bruklii  

        Jednocepy, ctyrcepy, vpp a podobny uz bylo stokrat a dost dokonale popsany ve Velu. Ze to neni dulezity jsou kecy. Jsou v tom obrovsky rozdily. Nejdriv si precti a sparuj co od toho kola ocekavas s tim co ten system nabizi, pak se svez a over jestli to sedi. To je cely. A vsechhno je to o spravnym nastaveni tlumice.

        0 0
    • tomfree  

      Když pominu firemní bláboly,tak zde je to celkem jasně vysvětleno www.specialized.cz/…ra%20FSR.pdf

      0 0
    • eXcream  

      pokud zvládáě angličtinu tak něco málo k systémům tady www.ellsworthbikes.com/…chnology.php

      0 0
    • assassin  

      hele tezko neco radit… ono i principielne stejnej system se muze chovat uplne jinak na jednom kole a uplne jinak na jinem kde se treba jen nepatrne zmeni rozmery…

      jsou zastanci jednoducheho jednocepu a zastanci slozitejch vpp staveb… takze ti tu jedni budou vychvalovat jedno a zatracovat druhe a naopak…

      takze asi nejlepsi je si vyzkouset to co se ti libi a podle toho vybrat co ti sedi nejvic…

      navic kazdej ten system se chova trosku jinak tudiz bude i pro ruzne druhy jezdeni a ruznej styl vhodnej ruznej system…

      jak se v nich orienovat… prvni vec podivas se kde vsude jsou cepy… jak je mezi nima natvarovana vzpera/raminko nema pro pohyb vypovidaci vliv. jednocep poznas snadno, najdes jen jeden cep, mezi nim a zadni osou uz neni nic pohyblivyho… pokud najdes cepu vic ale mezi osou zadniho kola a cepem na ramu neni nic pohybliveho, dalsi cep je na patce u zadniho kola a pak to pres vzperu jde na jakkoliv slozitej system prpakovani … je to zase jednocep..prpa­kovanej… draha zadniho kola je stejna… jen tim prepakovanim dokazes trosku jinej prubeh sily na tlumici…

      horst link/ctyrcep/fsr vypada na prvni pohled skoro stejne jako nektere prepakovana jednocepy… ale ten stezejni cep na patce u zadniho kola je jinde… kdyz si udelas spojnici osy zadniho kola a cepu kolem ktereho se kvka otaci na ramu… tak tenhle cep bude lezet mezi…

      nejlepe se podivat na obrazky z toho to pochopis .. typickej jednocep dela RB, typyckej prepakovanej jednocep budou kony, a FSR(horstlink) bude specialized a norco

      no a ikdyz si myslim ze horst link je v podstate taky VPP tak je trosku jinej nez ty ostatni…

      tam jde o to ze se meni aktualni stred pohybu.. tzn draha zadniho kola vypada tak ze jakoby se v kazdem bode zdvihu otacela kolem jineho stredu (kterej virtualne vychazi nekde v prostoru mimo kolo a mimo cepy okolo kterych se otaci ruzna raminka) muz byt reseno treba jako pevny trojuhelnik zadni stavby kterej je na ram nahore a dole pripojen dvema raminky ruzne delky… napr giant a jeho system maestro… ale tech reseni muze byt kupa… spousta vyrobcu ma nejaky svuj specielni pohled na vec… treba lapierre

      pripadne si zkus na netu stahnout demo programu linkage… tim kolem si tam zahejbat a uvidis asi tak jak se u kterejch systemu co hejbe… jak co sedne tobe takhle nepoznas… to chce vyzkouset v realu…

      0 0
      • assassin  

        jo jak koukam na ty lapierry tak vypadaj ze tak nejak to jejich vpp vypada jako to maestro… takze to asi nebyl dobrej priklad nejakyho alternativniho pojeti… ale kdybys po tom extra touzil tak najdes spoustu ruznejch exotu… treba to nej sjezdovy yeti atd…

        0 0
        • Lišák  

          Když se tady srovnávají různé typy zadních staveb-mohl by jsi napsat krátkou recenzi na svoje AC? Dík.

          0 0
          • assassin  

            no hele podle myho AC nemuzes moc posuzovat ostani ACcka… ja sem totiz takovy vicemene AM kolo sprznil smerem k FR, takze do kopce to jede hur nebo srovnatelne jako brachovo bighit a z kopce je ten BH taky lepsi… proste ten ram pouzivam na neco na co asi puvodne urcenej nebyl, tezky DH kola, tezka FR vidle, 2,35 plaste…

            tak nejak nevim co napsat, myslim ze za ty prachy co se prodava je to ok kolo, dalo se na tom jezdit i v origo stavu… ale pokud bys chtel jezdit trosku narocnejsi enduro tak bys asi musel vymenit vidlici (splice sice fungovala, ale byla to oskubana verze, nic neslo nastavit, mazani vazelinou, malo tuha – ikdyz srovnavam s ostatnima vidlema co jsem mel moznost jezdit a to byly vicemene same EN/FR) zadni tlumak, brzdy (sole preci jen na akcnejsi sjezdy nemaj) me vcelku drzely i ty origo kola (DP20) ale asi se toho prilis bojim, protoze po tom co si je dal bracha na kolo tak mely osmu za chvili…

            pokud bys chtel aby to bylo jezdivejsi tak bych asi vymenil kliky ty jsou tezky, dozadu bych dal vzduch tlumak a asi s necim jako propedal protoze ta zadni stavba chodi celkem citlive a myslim ze to trochu houpe…

            spis kdybys mel nakou konkretni otazku tak mi pisni na mejl.. jan.brnusak@dlubal.cz

            0 0
            • Lišák  

              Dík za info.

              Vzadu už mám Manitou Swinger air 3 way, Point kliky jsou dost lehký a obměnil jsem obutí. Kolo jsem dostal na váhu 14,5kg, ale zatím jsem ho skoro vůbec nezkusil, protože nějak není kdy (máme měsíc „strého“ bikera, makám ve dvou haklech, no a když mám vyjímečně čas, tak prší :-( )

              Jsem zvědavej, jak to pojede :-)

              0 0
              • OCG  

                Pan Lišák si v nestřeženém okamžiku kromě mimoucha pořídil i nové kolo! Panečku, pěkné to je! :o)

                0 0
    • gargamel  

      Celkem pěkně je to vysvětleno ve Velu č.2/2006. Je tam komplet přehled všech typů zadního odpružení i s nákresama. Takže kdyby se ti dostalo do ruky…

      0 0
    • kesu  

      zjednodusene receno z mejch zkusenosti:

      Jednocep,prepa­kovanej jednocep: 1)malinko se zamyka pod brzdenim,nektery ale trosku tuhnou pod zaberem coz je vyhoda pro svihovou jizdu.Zalezi ale hlavne na pozici hlavniho cepu.Jsou jednocepy co se ani moc nezamykaj. 2)vyhodou pro jednocepy je levnej provoz,tuhost a jednoduchost

      FSR,horst link,pozna se podle cepu pred osou zadniho kola 1)jednoznacnou vyhodou je temer naprosta nezavislost odpruzeni na slapani a brzdeni.V prekladu do cestiny se zadni odpruzeni chova porad stejne.dost poznat je to v pomalejch sjezdech pod brzdama 2)nevyhodou je to,ze se dost houpou a maji problemy s tuhosti

      VPP.osa zadniho kola neopisuje kruznici pri chodu 1)Dost specificka skupina biku.V idealnim pripade zadni odpruzeni je nezavisle na brzdeni a pritom se nehoupe pri slapani. 2)problem je,ze realita muze bejt takova ze kolo pri slapani prichazi o cast citlivosti.

      Vse je ale hodne nekonkretni a opravdu dost teoreticke.Chce to spis posuzovat podle tipu biku.Idealne podle presneho modelu.Dost udela tlumic a pochopitelne geometrie.Dalsi vec je pozice cepu.Proto pisu ze je to jen teorie.(viz giant NRS).Osobne sem jezdil vsecky tri tipy odpruzeni a stejnak bych vybiral podle konkretniho modelu a ne podle tipu zadni stavby

      0 0
      • fousek  

        Ty jednocepy bych jeste rozdelil na prepakovany a s plovoucim stredem, plovouci stred znamena ze kliky jsou na zadni kyvce, ale tohle reseni se uz nepouziva vyjma i-drive a to je jeste neco kapku jineho. A FSR samozrejme take neopisuje kruznici

        0 0
      • coffield  

        Hezky jednoduše vysvětleno. Pak ještě existují hybridy na bázi jednočepu:

        • Trek Fuel EX a Trek Remedy 2008 – čep v němž se zadní stavba láme je umístěn v ose kola, tudíž se při záběru má chovat jako jednočep a při brždění jako nezávislé zavěšení typu FSR. Navíc je tu plovoucí vestavění tlumiče – to znamená, že zadní stavba se prakticky celá otáčí kolem hlavního čepu nad šlapacím středem a vytváří tak páku na tlumič z obou stran. U ostatních kol je tlumič z jedné strany vždy pevně uktoven v hlavním rámovém trojúhelníku.
        • Trek Fuel a ohebné zadní stavby – jedná se o jednočepy, kde se využívá pružnosti materiálu zadní stavby. Různé čepy jsou nahrazeny ohýbáním celého zadního trianglu. Podle mne to omezuje citlivost, ale záběr je slušný.
        • na druhé straně Scalpel do roku 2007 a Orbea ap., kde se ohýbá pouze většinou karbonová spojnice středového složení a osy zadního kola a které se chovají více jako FSR (nezávislé zavěšení).
        0 0
        • fluider  

          Podľa fotky z Eurobiku: www.mtbs.cz/…_detail.html?… som si v Linkage namodeloval nový Fuel EX lebo ma tiež veľmi zaujíma. V prílohe sú grafy. Graf LvR by som rád (znovu) konfrontoval s testom vo VELE, podľa ktorého je Fuel EX na konci zdvihu príliš progresívny, vraj nevyužije celý svoj zdvih. Ale graf LvR od 100mm tak podľa mňa nevyzerá …

          0 0
          • fluider  

            Ešte rozmery. Tú „2007“ si nevšímajte, to Linkage :-).

            0 0
        • fluider  

          Na porovnanie som si namodeloval aj Giant Trance X podľa tejto fotky: www.mtbs.cz/…_detail.html?… lebo aj o ten sa veľmi zaujímam :-). Vyšiel mi veľmi podobný priebeh LvR, síce začína a končí na iných hodnotách, ale približne ide o rovnakú zmenu cca 17%.

          A teď bábo raď :-)

          0 0
      • BorisFR  

        Po zhládnutí tohoto videa: youtube.com/wat­ch?v=GGznEH-Atb0 nevím co si o FSR myslet… :) Kolo je Bighit bez pružiny na tlumiči. Jelikož tak ukazuje (ne)závislost pružení na brždění i Kona se svým D.O.P.E. systémem, tak myslím, že minimálně zajímavá informace. Viz. o dope zde: www.konaworld.com/dope.htm

        0 0
        • assassin  

          tak to je jasny ze FSR nemuze bejt zcela nezavisly kdyz je ten trmen na te stavbe… ale takhle je to spis trik na to jak ukazat ze kona ma neco extra… pri jizde muze bejt ten vliv neznatelnej…

          jo a kon se tvari jak „vyvinuli“ pritom na motorkach se tohle pouziva co ja pamatuju.....

          0 0
          • BorisFR  

            Jasně, mě šlo jenom ukázat jak to je prakticky. To že jsou to reklamní žvásty je samozřejmé. :) Nejdůležitější je ten pocit při jízdě, ale tam pomůže jenom zkoušet a zkoušet. Eště by to chtělo vidět VPP bez pružiny, ale doma se mi s tím hrát nechce. :)

            0 0
            • assassin  

              rekl bych ze vpp se pri tomhle testu hne taky…

              ono vsechny mozny tyhle systemy jsou o marketingu, u kol je to ted asi slusnej kseft…

              malo kdo ma asi moznost si projet vsechny mozny kola tak jak je bude pouzivat a pak si koupit to co mu sedi… to je mi jasne, takze nezbejva nez se orintovat i podle firmenich popisu jejich vynalezu a ne vzdy zcela objektivnich testu…

              0 0
              • chodec  

                No to video je zajímavý, ale problém vidím v tom, že nikdo nikde neříká, co si představuje pod pojmem „nezávislost na brždění“.

                Tady u toho FSR videa je rozhodně závislost vidět, ale jde o to, co to dělá. Zabrždění dostává vlastně v tomhle případě kolo do zdvihu (pomáhá propružení). Pokud by toto bylo opravdu účinek brždění na FSR, tak by sice nebylo nezávislé, ale pod bržděním by netuhlo. Oproti tomu o jiných systémech se říká opak (i když možná video by naznačilo) – brždění u nich jakoby zdvih částečně blokuje, jde proti němu. Co je lepší přitom nelze obecně říct, sám jsem se přesvědčil, že je to záležitost osobních preferencí a také toho, jak člověk jezdí.

                Ať tak či tak ani tohle video vlastně neříká vůbec nic – vlastně jen demonstruje, jakým způsobem stavba dovolí vstřebat kinetickou energii roztočeného kola. V reálu tam je množství jiných faktorů, které budou mít IMHO na chování kola daleko větší vliv než šťouchanec do stavby od roztočeného kola (které se obvykle v technické pasáži, kde je třeba pružení nebude točit tak rychle jak demonstrují na videu.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně tak, vliv energie rotujícího kola na pružení je proti ostatním vlivům hrozně malý.

                  Ono na každou zadní stavbu působí zásadní vliv při brždění a to že při brždění se přenáší většina váhy na přední kolo a zadní se odlehčuje. A tenhle vliv tam je nezávisle na typu zadní stavby. Takže se nedá říct nikdy, že by pružení zadní stavby bylo nezávislé na brždění. Když se pak u některých systémů přičte ještě tuhnutí díky systému, tak je to už pak znatelné někdy opravdu hodně.

                  Nezávisle fungující zadní stavba na brždění neexistuje, jde jen o to, jak moc je ten vliv brždění znát.

                  0 0
                  • assassin  

                    souhlas, a asi i zalezi jak kdo jezdi a co mu vic sedi… zase to ze se to pri brzdeni zadni brzdou zamkne a zadek se nehejbe v dusledku prenosu vahy na predek muze bejt pro nekoho dobry… treba ja na zpomaleni pouzivam predni brzdu, zadni brzdim jen v podstate smykem… nezavislost na brdeni pro me neni moc dulezita…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ono pak v důsledku přenesení váhy na přední kolo dochází k tomu, že zadní kolo kope a odskakuje od terénu (začíná se blížit chováním HT) a to nemůže být nikdy dobře. Samozřejmě pro vlastní brždění předním kolem to je dobře, o tom není pochyb.

                      0 0
                  • chodec  

                    tak tak, a s tím souvisí právě to, jak kdo jezdí a podle toho mu bude vyhovovat jiné chování stavby. Kdo z nějakého důvodu posouvá při sjezdu efektivně těžiště dozadu (relativně ve srovnání s jinými) třeba tím, že má delší ruce, nastavenou geometrii – krátké představce a spol., či vysedá a chodí za sedlo a pod, tak tomu budou vyhovovat i ty trochu tuhnoucí systémy, protože přece jen to zadní kolo bude zatížené více. A naopak – znám lidi, co jedou na kole prakticky beze změny pozice dokopce i z kopce a tam pak nevyhnutelně bude z kopce zadní kolo prakticky nezatížené a nebude mít tedy proč pružit i když by tomu stavba nebránila. Neřeším, co je správně a proč to kdo dělá, jak to dělá, ale konstatuji, že některé kombinace uživate¨le a stavby jsou kompatibilní a jiné ne ;-)

                    0 0
                    • goofy  

                      Tuhnouci zadni stavba pri sjezdu nemuze vyhovovat nikomu, dle me. Jo to trosku nesmysl, protoze pak se kolo zacne chovat jako pevne, a to muzu jezdit rovnou na pevnaku, ne?

                      0 0
                      • chodec  

                        třeba o VPP se říká, že pod brzdou částečně tuhne. Přesto mi projev VPP při sjezdu vyhovoval víc, než třeba Stump FSR. Neřeknu ti zda to bylo tím, že měla stavba tuhnout, ale zkrátka mě tím kolo neobtěžovalo. Naopak Stump mě vadil houbovitostí, kdy ač jinak vyhovujícně nasagovaný a po rovině celkem ucházejícně chodící se mi u kopanců při sjezdu choval tak nějak podivně – jakoby nehospodařil správně se zdvihem. Přičítal jsem to (možná nesprávně) tomu, že mám opravdu dlouhé ruce, takže se snadno posouvám dozadu a ve sjezdu to dělám (i když nejdu většinou za sedlo úplně) a mých 90 kg umístněných víc nad zadním kolem v pohybu tím pádem nějaký drobný odpůrek neohrozí. Prostě navzdory pověstem mě údajné tuhnutí v té míře v jaké bylo schopné se projevit nevadilo a pokud to bylo to co odlyšovalo chod FSR na stejném úseku, tak jsem ten projev naopak upřednostňoval.

                        Navíc co jsem pozoroval, tak to tuhnutí není nikdy v tom rozsahu, že by kolo přestalo pružit, takže argumentovat pevným zadkem je (alespoň u kol, na kterých jsem jel kdy já) totální nesmysl – pokud se o něčem dá hovořit , tak je to menší citlivost (tedy alespoň nic jiného se mě nikdy s mou váhou neprojevilo, tak jsem to nemusel řešit) – na velké kopance bude stavba reagovat nejspíš vždy pokud člověk neváží 50 kg i s matrací.

                        Konečně jsem nikdy nechápal FS jako něco, co mi primárně pomůže ve sjezdu a ani v těhle pasážích od něj nečekám citlivost na hrášek – potřebuji jen, aby mě moc nekopaly větší kořeny neboť stejně je člověk trochu vzepřený o šlapky na sedle nesedí celou vahou a spíš jej svírá stehny než že by naplno seděl. Naopak mi vyhovuje, když jinak kolo moc nelítá. Citlivý chod čekám hlavně na relativní rovině, kde chci jet plnou vahou v sedle a přitom v pohodlí.

                        Když to shrnu, zrovná já jsem člověk, který nejspíš nedocení vysokou citlivost pod brzdou ve sjezdu tak, jak možná někdo jiný. Každej jsme holt nějakej.

                        0 0
                        • goofy  

                          No s tim pevnakem to bylo samozrejme prehnane :o)

                          Ale jsme u jadra veci. Proste tebe jako chrtovi je vicemene jedno jak to pojede a jak se to bude chovat. Stejne to na tech 100mm nebude nijak moc poznat. u vysokozdvihovych fullu a vic free kol je to uz docela zasadni problem a u sjezdaku je docela hodne dulezita neomezovana funkce pruzeni.

                          0 0
                          • kOmE  

                            A proto ma tolik sjezadaku VPP ,maestro apod. ?

                            0 0
                            • goofy  

                              Ale VPP a Maestro taky moc neovlivnuje brzdeni. To jsem nikde netvrdil. VPP este navic celkem pekne zrychluje oproti treba Horstlinku. Vsude je to o kompromisu a kazdy si musi zvolit co vic uprednostnuje.

                              0 0
                              • kOmE  

                                Promin ,reagoval jsem jsem v souvislosti s prispevkem Chodce.

                                0 0
                                • chodec  

                                  zajímavý žejo – já osobně jsem, jak jsem popisoval výše, fandou VPP, neb mi vyhovuje, přesto asi neřeknu novinku když prozradím, že VPP má obecně pověst systému, který na brzdu reaguje určitým znecitlivěním. Ale právě ten tebou zmíněnej fakt, že jsou celkem oblíbený i VPP sjezdový kola vypovídá myslím dobře o tom, že to zas takový problém není (což vidím stejně) ani u tohoto systému, který by teoreticky nemusel být pro tuhle disciplínu ideální (viz Intensy, Santy VP-Free, V10 a další)

                                  0 0
                                  • chodec  

                                    Teď jsem to dočetl až dolů k Mlokovi – ten nejspíš zdůraznil to podstatné – určité znecitlivění je u VPP nejspíš dostatečně kompenzováno schopností systému lépe uhejbat překážkám z cesty částečným pohybem osy dozadu – i menší krok vzhůru tak může být dostatečný pro subjektivní pocit zahlazení překážky – to by tak nějak mohlo být ono, proč jsem si chrochtal, že kolo tolik nehoupe a přitom jsem ani při brždění neměl pocit nějakého nepohodlí i když jsem se na to zaměřoval – nevím jen spekuluji – je to už pár měsíců, co jsem to porovnával u různejch kol tak těžko vyhodnotím přesně tehdejší dojmy ;-)

                                    0 0
                                    • kOmE  

                                      jj ,taky si mylsim ,ze ten pohyp dozadu tomu hodne pomaha ,to prave u sx tralu kterej ma fsr ,jsou ty nerovnosti i pri hodne meky pruzine dost citit. Prechazel jsem z reigna X na SX trail a byl jsem dost zklamanej z chodu zadni stavby ,hodne se to houpe a je to min citlivy pri stejnym zdvihu. Reign X byl proti SX takovej sjezdak. Vyzkouseno v Gaiskopfu ,Rude, Vsenorech atd.

                                      0 0
                          • chodec  

                            Tak teď jsem se pobavil :-)))) – docela mi to zalichotilo. „…Tobě jako chrtovi…“ ;-) Opravdu se má jízda dá nazvat různě, jen takhle ne – to samozřejmě nemůžeš vědět, ale můj oblíbenej pohyb je jízda ne zbytečně rychlá, spíše technická. Obvyklé průměry jsou okolo 15–17 a terén co jezdím se nejčastěji označuje jako trail. Kola o kterých jsem hovořil (FS) jsou 120–140 mm zdvihy – na toho starého Treka v profilu nehleď pokud ten tě zmátl těmi 100 mm neboť ten je již minulostí.

                            Dovolím si drobně nesouhlasit s tím, že by mi bylo jedno, jak se to bude chovat, to bych pak necítil potřebu rozlišovat mezi tím FSR a VPP ale asi se snad již shodneme, že částečné tuhnutí nemusí být pro někoho až taková potíž.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          U vpp k tomu projevu také trošku přispívá i dráha zadního kola při chodu do zdvihu. Bohužel právě ta dráha zadního kola je taková kontraverzní věc. Na jednu stranu je dobře, že kolo jde o těch pár mm dozadu při pružení, to mu pomáhá k lepšímu chodu. Na druhou stranu to způsobuje ten pedal kick, který mi na tom vadí.

                          A s tou délkou rukou na tom asi také něco bude, že to bude mít vliv na chování ve sjezdu. Já mám naopak hodně krátké ruce i trup, takže mi to dozadu nikdy tolik nepustí a když k tomu ještě velmi nerad dávám sedlo dolu na sjezdy…

                          Ale je fakt, že ve sjezdech když stojím na pedálech, tak v tu chvíli cilivost na drobné nerovnosti tak podstatná není jako když dupu na rovině do pedálů a chci úsek rychle přeletět v tempu. A pak také ve výjezdu, kde velmi nerad chodím ze sedla. V sedle se mi jede lépe a vyjedu toho tak mnohem více. A v sedle ve výjezdu na lehké převody se trochu zamyká každé kolo a tam je pak pro mě důležité, aby se zamykalo málo. Zvlášť když ve výjezdu je malá rychlost, což žehlení větších překážek škodí (aspoň to trošku kompenzuje větší zatížení zadní kola).

                          0 0
                • MlokCZ  

                  A souhlas, že je vše hodně o osobních preferencích a způsobu jízdy.

                  Jsem třeba dlouho nevěděl proč mi až tak moc nesedí vpp systémy (i když samozřejmě jak který, i tam jsou velké rozdíly). A ono je to kvůli kombinaci velký pedal kick na nejlehčích převodech a mojeho frekvenčního ježdění na lehké převody, kdy proti ostatním jezdím na 4 nejlehčí převody mnohem více. Kdo pak třeba jezdí převážně na střední placku a lehké převody jen ojediněle, tak si toho pedal kicku třeba pomalu ani nevšimne. Pro sebe už jsem si stanovil i maximální hranici a to 30° pro převod 22/34 (i když samozřejmě ještě méně je lépe, na všech svojich kolech mám ještě méně). Nebo dle měření bike magazinu hodnota –5 pro nejmenší převodník.

                  0 0
        • kesu  

          tohle je docela jasny jak uz dole napsal assasin,podle meho by uplne nezavisle mohla bejt ta sranda od treku(novej remedy atd)

          0 0
        • goofy  

          Je to uplne jednoduche. Podle toho jak ten tlumic kope, tak bude i bez naplne. To je pak jesne, ze zadni stavba trochu kopne. Holt ta enerie z toho kola se nekde trochu prenese. V realu to ale dle me bude uplne zanedbatelne a pod brdou temer necitelne. kdyby jsi tam pak hodil treba nejaky jednocep bez plovouciho trmenu, tak ten by treba ten tlumak prorazil :-)

          0 0
      • kOmE  

        No musim rict ,ze FSR na SX trailu se vlivem slapani celkem rozhoupava ,bez propedalu je to desny ,v tom byl Reign X mnohem lepsi

        0 0
    • burnout/syndrome1  

      Mě by zajímalo,jestli zde stokrát opakované věci jsou skutečně pravdou,např. že jednočepy prostě musejí více houpat,zato čtyřčepy ne

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak tohle tu nikdo neopakuje a pravda to není. Jednočepy můžou houpat jak málo tak více, dle polohy hlavního čepu. A čtyřčepy záleží také jak který. Horstlink je houpavý právě spíš více, díky tomu většinou dobře žehlí (opět se ale nedá paušalizovat, hodně to závisí od konkrétního provedení).

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          Nechci se příti,ale bylo to tu vážně již několikrát až mnohokrát k psáno.Stačí mi,že tomu tak prostě není.Děkuji

          0 0
    • burnout/syndrome1  

      Mě by zajímalo,jestli zde stokrát opakované věci jsou skutečně pravdou,např. že jednočepy prostě musejí více houpat,zato čtyřčepy ne

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.