• Jozko

    Zdravím,

    Byl bych rád za Vaše rady při výběru nového kola.

    Hlavně mě zajímá kolik převodů zvolit .. stále váhám zda 1×10,11,12 nebo 2×8,9… chci zacit jezdit více hory, ale ne úplně extrémní sjezdy.. abych s tím nějaký kopec i vyjel, ale zároveň mě zajímá jestli když zvolim jednoplacku tak jak se s tím bude jezdit třeba po městě zda budou převody stacit..

    Nejsem velký znalec, ale co jsem nacetl tak jsem zatim vybíral z těchto kol.. odkazy níže.. pokud poradíte lepší alternativy nebo značky které mi nic moc neříkají a znam vlastně tak ten Rockmachine budu rad 

    0 0
    • perceptio  

      Témat je tu celkem hodně, když pohledáš. Tvé odkazy tu jaksi nejsou.

      A chtělo by to uvést i váhu, výšku. Je to lepší. Pro širší spektrum užití kola (terén, stezky, hodně asfalt), tak za mne určitě dvojplacku. Hodně jednotáců má vepředu např. 28 nebo 32 zubů a to je na rychlejsi jízdu málo.

      0 0
    • Kucci  

      Můžu nabídnout pár zkušeností se svým kolem. Cca 2,5 roku zpátky jsem si pořídil https://www.cyklonemcik.cz/…rgus-29-2018 (z hlavních parametrů – pláště 29×2.1, převody 3×10, vpředu 42–32–24T, vzadu 11–13–15–17–19–21–23–26–30–34), dřív jsem měl ocelový trekový s pevnou vidlicí (po tom co jsem se na něm nedávno znovu svezl nechápu ty vzdálenosti co jsem kdysi dokázal najezdit), nejezdím traily, povětšinou cyklostezky a lesní cesty až pěšiny, pokud možno mimo bláto, ale občas se nepovede. S kopcema nemám problém. Při tomhle provozu bych se docela obešel bez jednoho až dvou nejtěžších převodů, hlavně ten nejtěžší používám maximálně jen na asfaltu na rovince a to ještě když jsem se dobře vyspal (převodovej poměr si z toho můžeš spočítat a porovnat s kolem o který se zajímáš. Nebo jestli teď máš nějaký kolo na kterým jezdíš, tak můžeš to použít jako referenční bod). Jak je řazení bez ukazatele toho co je zařazený, tak se občas zapomenu a dívám se jak blbec dolů co že je to vlastně vpředu zařazený (být to 2×10, tak ten problém snad nemám).

      Na hladkým povrchu mám k dispozici dost lehkej převod, aby mě dřív v prudších stoupáních zastavilo stavění se kola na zadní, než to že bych to jen neušlapal

      Orientačně jsem se teď podíval na 1×12 https://www.mojekolo.cz/…aphite-m-19/ (neřeším teď jestli je dobrý nebo špatný za tu cenu, to by byl spíš dotaz na zkušenejší, hledal jsem jen jakej rozsah převodů se dá najít – tohle má vzadu 10–51 a vpředu 34), a pokud jsem se nesekl ve výpočtech, tak by mělo pokrývat v podstatě celej rozsah převodů na mým současným kole (nejtěžší převod na tomhle mě vyšel někde mezi dvěma nejtěžšíma na mým kole, nejlehčí tady je lehčí než nejlehčí co mám já).

      A po tom, co jsem začal jezdit i v zimě (nebo obecně v počasí kdy hrozí bláto), tak mě vpředu na tříplacce leze na nervy jak je na nejmenším tácu přesmykač blízko u pláště, a ten do něj tu a tam plive bláto, nebo když to lepí a plášť se začne obalovat blátem, tak přesmykač celej zas*re, a o něj se pak zaje*e řetěz >_<. Blatníky tak nízko (až ke středu) nedosáhnou

      Oh, well, poučení pro příště

      0 0
      • Kucci  

        Dívám se teď na obrázek toho Krosse – nemá na řidítkách o jednu hadičku/bowden navíc? Vidím tam 5, ale nenapadá mě co by tam mohlo být kromě přední brzdy, zadní brzdy, přehazovačky, zamýkání vidlice. Asi univerzální vizualizace, kde jen mění některý komponenty?

        0 0
    • romanino  
      1. Ty kola na výběr tady jaksi nemáš.
      2. Mluvíš o jízdě ve městě = městské kolo, co tedy chceš?
      3. Výška, váha, ježděné terény, měsíční nájezd.
      4. Kolik chceš do kola investovat.
      0 0
      • scalar  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.