• SOBYS

    Ahoj, potřeboval bych poradit jaký typ freeride kola si mám koupit. Zatím mám pevňáka GT ruckus, ale chtěl bych fulla na těžší ježdění. Nejčastěji sjíždím místní freeride stezky a skoky vysoké kolem metru, ale chtěl bych zkusit nějakou dh trať nebo bikepark. Jaké zdvihy jsou podle vás idální na toto použití? Děkuju

    0 0
    • lutte1  

      Tak záleží kolik chceš investovat.Fully už jsou dražší záležitost.Na bikepark bych viděl ideál těch 180/180.

      0 0
    • Nimrod  

      asi bych nejdřív zkusil nějaký ten sjezd a bikepark na ruckusu, ať si uděláš představu, kolik vlastně potřebuješ zdvihu podle toho, co budeš nakonec jezdit a skákat

      0 0
      • fousek  

        A nebo objet par bikeparku a tam si pujcit naky kolo, u vetsiny je pujcovna kol, tak vyzkousis nekolik kol a udelas si predstavu

        0 0
        • Nimrod  

          souhlas :-)

          0 0
        • SOBYS  

          Děkuji za reakce, nemám zatím moc naježděno a na Ruckusu bych se v parku asi zabil. Největší dilema mám, jestli jít do rovnou do dhčka nebo něco typu Spešl SX, jsou teď dobrý ceny na modely 2010. Dá se na dhčku nějak jet po rovině nebo do mírnýho kopce?

          0 0
          • Nimrod  

            nenehrazuj zbytečně techniku zdvihama, to se mi nezdá jako dobrý příštup k věci. ještě bych jezdil na gt dokud se v bikeprku nezabijuš a pak bych teprve začal přemýšlet o celopéru…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Hele já taky nevim co chci, ale přišel kámoš hele na SXo za dvacet ok dík. Tak sem koupil SX ať zjistim co vlastně chci, sžiju se s fullem (a musim říct, že to SX lítá skoro jak ht O_o) a udělám si jasno… Projel sem se i na pár DH a rozhodně je to na rozbitý věci lepší, ale řek bych že na první full ňákej FR na styl Faithu, SX, nebo něco kolem 180mm zdvihu neni blbá volba.

            0 0
            • kassar007  

              SX je klasika. Jedno z nejvsestranejsich kol. Pro zacatek super voba.

              0 0
            • goofy  

              SX nebo SX Trail?

              0 0
              • Mr.Duck  

                http://www.specialized.com/…CBkModel.jsp?…

                s Totemem vepředu, DHX4 vzadu a zbytek tak ňák aby se neřeklo no.

                0 0
                • SOBYS  

                  To je starý model.

                  0 0
                • goofy  

                  No tak jako za 20000 to je hooodne pekna koupe. Takk at slouzi a nahod foto ;-)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Chci tam eště hodit SLX kliky, ale nemám tentononc na sundání raceface co tam mám, tak až to doladim tak to sem plesknu :)

                    0 0
                    • goofy  

                      Sundavas RaceFace a davas SLX? Podivne :o)

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Když ty SLXa sou hezčí, a ňák mě k tomu kolu aj líp laděj. Ale ty RF Atlasy taky nevypadaj špatně..nicméně reference na ně nemám zdaleka tak dobrý, a hlavně na ně nemám ten samostahovák :-O

                        0 0
                        • goofy  

                          Ty sundavas Atlasy?!?! :-D Kdyby byly na 83mm domek, tak je hned beru :-) A jestli to je to kolo co se kdysi prodavalo, tak ty Atlasy tam sedely dost tak :-)

                          0 0
                        • fousek  

                          Tak to by me zajimaly duvody proc menit RFka za SLX.

                          Jinak to vypada na hodne dobrej kup

                          0 0
            • Kubas.1  

              ty máš SX traila? že ses ještě nepochlubil :-)

              0 0
          • goofy  

            Imho pokud by ses na Ruckusu v parku zabil, tak zatim nic nekupuj a jezdi na pevnaku. Az nejakou trat park, atd. budes jezdit na pevnaku normalne, tak pak zacni uvazovat o nejakem kole, a myslim si, ze razem uz si budes vic vedom, co bys tak asi chtel

            0 0
            • fousek  

              NO hlavne kdyz se na ruckusu zabije tak nema dal cenu investovat do kola, ze jo

              0 0
    • Tomcat  

      Taky bych chtel mít prachy na rozhazování. Nějak na to abych koupil kolo za 50k a zjistil, že to není ono nemám.

      V sezóně zkus Rokytnici, Liberec a Špičák na půjčeným kole a na tom tvým GT. Pak tepr řešit co koupit.

      0 0
      • SOBYS  

        Já nemám peníze na rozhazování. Zatím jsem závodil v xc a maratonech, ale končím a chtěl bych se věnovat technickýmu ježdění, který mě vždycky lákalo a bavilo, jenom jsem na něj neměl čas kvůli závodům.

        0 0
        • Tomcat  

          Tak se neptej na kraviny nás. Ale zeptej se sám sebe co chceš jezdit , pokud to nedokážeš udělej si nejřív tu zkušenost a né tím že na ostro budeš kupovat kolo v kategorii 25k a víc stím, že to bude snad vyhovovat.

          Ono takové drobné detaily, jako kde,jak jezdíš, nebo kolik vážíš, mohou mít drtivý dopad na tvůj rozpočet.

          0 0
          • SOBYS  

            V profilu máš hafo kol a budeš mě poučovat o vyhazování penez? Promiň, jestli jsem tě svým dotazem na foru urazil. Jasně že si zítra nepůjdu koupit kolo za 60, jenom mě zajímala zkušenost ostatních s touto kategorií kol. Už mi radši nic nepiš tomcate.

            0 0
            • Smazaný účet  

              já bych doporučil tomcata tomacatovat.

              0 0
            • Tomcat  

              Mám hafo kol? Dvě jsou hafo? Že na XC mám XC? A na lehký FR a DH mám druhý je špatně?

              Tvůj styl slohu od povídá dětem a puberťákum co nevědi co a na čem jezdit. Modelový dotazdy poraďte univerzální kolo na dh, fr, 4×, dj.

              Takže nic nebude umět pořádně to sou vyhozený prachy.

              Pokud nemáš ponětí co jaká geotrie dělá tak dost si vybereš správně.

              Takže se klidně ptaj jaké kdo má zkušenosti jen ti to může bej nanic. Protože oni jezďej jinak , vážej jinak , jezděj jiný tratě. To je opravdu drobný nepodstatný detail.

              0 0
              • pepino  

                „Tvůj styl slohu od povídá dětem a puberťákum“ :)

                0 0
              • SOBYS  

                Nevim co se ti stalo, že na mě tak útočíš, já jsem ti nic neudělal. Koupi mího kola bereš vážněji než já sám a je to k smíchu. Neměl bys být v práci?

                0 0
                • Tomcat  

                  a tak to promiň už nic vážně :) . V tom případě doporučuji forum na dolekop.com Kontaktuj odborníka ze všech tamních nejlepšího nick ICE. Hádám že doporučí nejhustější kolo všech dob Specialized Demo, ideálně bazar, nadobírku a ze Slovenska.

                  0 0
                  • kassar007  

                    :-D … to je hlavne specialista na systemy zadni stavby :-D

                    0 0
                  • ice  

                    vtipné, zajimavy je ze krom bighitu mi vsechny spesly prijdou predrazeny a bez vyjimky vsechny desne liny, co se akcelerace tyce

                    0 0
          • Nimrod  

            a já se tomcata zastanu. to, že to neumí a nebo spíš nechce napsat slušně ještě neznamená, že to co říká není pravda. pokud nemáš techniku si zajezdit v bikeparku na ruckusovi a neskáčeš víc jak metr, tak je chyba v tobě a ne v kole. celopéro ti sice pomůže, ale ještě jsi ani zdaleka, z toho co píšeš, nevyužil potenciál kola. takže se nemůžeš divit, že ti tu píše, že je to zbytečné vyhazování peněz

            0 0
    • Smazaný účet  

      něco k věci..

      pokud začínáš tak bych asi nešel do DH, to bude těžká mrcha.. určitě by ti stačilo nějaký FR kolo, to bude víc univerzální, jezdivější. Jakmile se na tom naučíš tak uvidíš jakým směrem se budeš chtít posunout.

      ten rozpočet máš jaký?

      0 0
      • SOBYS  

        Rozpočet maximálně 60 000. Já uznávám, že ještě můžu jezdit na ruckusu a tomcatovy se omlouvám za svojí reakci, ale na fullu bych se posunul dál a podržel by mě, když udělám nějakou chybu. Měl jsem vybraný 2 kola: s nižším zdvihem spešl sx trail 1 za 50000 a dhčko lapierre dh 720 za 61 700. Podle toho co mi píšete, tak asi ten Spešl.

        0 0
        • Tomcat  

          Seděl si na nich? Dokázal si ho dostat k dorazu na místě? Šel ti zvednout na místě na zadní bez přišlápnutí?

          Budou se ti dobře pokládat do zatáček?

          0 0
          • SOBYS  

            Psal jsem, že ho zítra nejdu koupit, jenom jsem chtěl poradit kategorii kol. Až si něco předběžně vyberu, tak se na něj pojedu podívat, ve městě kde bydlím žádný takový shop není.

            0 0
        • Mr.Duck  

          Giant Faith 1

          0 0
          • SOBYS  

            Na Gianty jsem koukal, ale tohle kolo má základní model vidlice i tlumiče a to je za ty peníze škoda.

            0 0
    • De.Fly  

      koukni treba jeste taky na bighita od spesla, ja ho mam a jsem spokojen, taky jsem si prosel vyvojem HT v bikeparku, ted bighit a pomalu koukam po necem vic DH…

      0 0
    • kesu  

      Ahoj

      hele k výběru kola,sice neni špatný si kolo půjčit a vyzkoušet v parku ale kdo na to má mít čas. Ono pokud jezdíš na HT tak ti den ježdění na FR a nebo DH stroji stjenak nic neřekne. Musíš si na takovýdle kolo zvyknout, zvyknout si na to jak ho skládat do zatáček, na to jak se to odlepuje od země atd.

      měl by sis ujasnit základní otázky:

      1)máš v místě bydliště kde to kolo využít?

      2)máš peníze na poměrně drahý ježdění do parků?

      3)má ti kolo sloužit i na občasnou vyjižďku?

      4)na čem jezdí kamarádi se kterejma budeš jezdit?

      Já osobně byhc ti doporučil spíše FR se 180mm zdvihama. Ono sjezdová DH mrcha fakt nejede ikdyž 30km na ní jde ujet taky. Kamarád jezdí na Bighitu i 100km vyjížďky ale znáš to.

      Další věc je, že třeba na bikrosový skoky se FR s 16kg tahá do vzduchu úplně jinak než DH s 20kg se kterým se sotva odlepíš od země.

      Hele kolo si klidně kup,nemá moc smysl se trápit na HT v parcích a techniku si sice zlepšíš rychlejc ale co z toho když tě to na tom nebude bavit. Když si po dvou letech usmyslíš že to neni ono tak to prostě prodáš a koupíš si jiný.

      0 0
    • pajasimi  

      já budu brát tohle http://www.yt-industries.com/shop/index.php… za ty prachy neber to

      0 0
      • ice  

        010 uz nejsou, musis pcoakt na 011

        0 0
        • pajasimi  

          tak nejsem vůl abych kupoval model 2010 když budou na konci října zveřejněný 2011ky..všechno vím dopisuju si s nima už nějakej ten tejden:)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Ty jo doufej že 2011 bude vypadat líp, protože je to fakt ošklivý.. Ale hamršity mmm :-P

        0 0
        • gazman  

          Hammer je těžký jak hovado,nedal bych to na kolo ani za hovno,až to bude vážit jako normální kliky,vysolím za to klidně majland,takhle jim nedám ani floka:-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Asi tak.. Stejně ty obhajoby – můžeš sundat vlastně jenom přesmyk (-150g), dát kratší přehazku (-6g u X0 střední->krátké) – nevyváží tu váhu. Takže dát lehké kliky + přesmyk a jsi na lepší váze než hamr.

            0 0
            • gazman  

              Váží skoro o polovinu víc než normal kliky,to je dost.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo, jenže já jsem se nevyjádřil přesně – to jak to dříve hájili, že vyšší váha se vlastně vyrovná s normálními klikami jsou akorát kecy… Protože jediné co můžeš sundat oproti klasice je přesmyk a zvytek zůstává…

                0 0
          • kesu  

            víc to váží o tom žádná,ale když odečteš váhu napínáku,smyku,roc­kringu atd tak to dá třeba 300g oproti XTR a řadí to fakt hned a líp. Ale já třeba osobně do toho nešel a mám radši klasiku

            0 0
            • gazman  

              To já bych zas do toho šel hned je to bomba řešení,ale dokud nto nebude vážit jako klasika tak nevim ,asi ho oželím.

              0 0
    • KRAJIC  

      Musím se přiklonit ke klukům co ti radí ať prozatím bojuješ a hrotíš toho Ruckuse – mám za to, že je to freeride ht rám a pokud máš na něm strach není ta chyba určitě v kole. Spíš bych investoval do nějaké namakanější vyšší vidlice – ten zdvih s rozumem, tak ať ti úplně nerozjebe geometrii a jezdit a skákat ať si zvýšíš level.

      0 0
      • pitos  

        Také na tohle napíšu svůj názor…

        Osobně obdivuji lidi co umí jezdit dobře na HT a z přehledem dokáží držet na dh a fr tratích tempo s fully.Technicky natom takový člověk musí být většinou hodně dobře,to je jasné a když jednou třeba přejde na FS tak si z toho může vzít fakt hodně.

        Na druhou stranu si ale nemyslím že když člověk přejde na FS dříve a chce se učit jezdit,že by ho to nějak výrazně omezovalo, možná se tak rychle nedostane na takovou technickou úroveň jako dlouholetým ježděním na HT ale zase tak propastrný rozdíl to nebude.Navíc pokud chce jezdit hlavně pro zábavu ,ne závodit, tak není důvot se na rozbitých tratích drkocat na HT.To si může nechat jako druhé kolo s kterým tu techniku může v době kdy nejezdí lanovky trénovat.

        0 0
        • kolin  

          Přesně tak…

          sami tady lidi jezdí XC se 160ti pod prdelí a jeho posílaj na FR/DH na pevňáku…

          Blbost… proč by se měl trápit na pevňáku když má peníze i chuť jezdit na FS. Myslím že s přechodem na FS začíná ta pravá zábava :)

          0 0
          • KRAJIC  

            A vidíš jsou i tací, kteří jezdí freeride fully a s láskou vzpomínají na freeride ht – jak to byli čitelné stroje třeba konkrétně na skocích. Svůj první full postavím snad do konce měsíce(pokud barák dovolí)a pak to objektivněji posoudím. Je pravdou, že to zkurvené drkotání ve velkém bordelu mne už sere dost.

            0 0
            • pitos  

              Ono je pěkné že rádi vzpomínají na své HT miláčky ale většinou zůstává jen u těch vzpomínek.Těch lidi jezdící technické disciplíny co by přešli z FS zpět na HT a jezdili pořát to samé myslím moc nebude:)

              0 0
        • Kubas.1  

          je určitě pravda, že full člověku hodně pomůže, ale na ty úplný začátky bych doporučil určitě to HT. člověk se aspoň pořádně naučí např. ve sjezdech vybírat stopu, nebo na skocích tlumit dopady, a nespoléhat se jenom na ten zdvih

          0 0
          • pitos  

            Znám lidi co jezdí celý život na HT a to především technické věci a dokázali se naučit sotva z poloviny tolik co někteří kteří si pořídily hnedka ze začátku(i když ne hned první)vhodný full.

            Je to o přístupu a šikovnoti každého člověka.Když chceš a máš alespoň trošku pro tohle nadání, tak to jde na čemkoli.

            0 0
          • fousek  

            Presel sem vpodstate ze silnicky na fulla a HTcko mi nijak nechybi

            0 0
        • fousek  

          Hlavne na fullu se odvazi do vetsich akci a pak treba sedne na HT a zjisti ze to jde taky, takze s tim progressem to nebude uplne jednoznacne ve prospech HTcka. Co ja znam lidi co presli treba z HT na fulla nebo z malyhop fulla na velkyho. tak najednou zacali jezdit o dost lip a poustej se do vetsich akci a kdyz uz vedi ze to jde tak to zajedou potom temer na cemkoliv.

          0 0
          • lutte1  

            tohle přesně je můj případ :)

            0 0
          • SOBYS  

            Děkuji za další příspěvky do diskuze. Zatím budu jezdit na tom co mám a na jaře se uvidí.

            0 0
          • stip  

            Dobry postreh, tak nejak bych taky popsal muj pripad

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.