• slavekRM

    Takže – chtěl bych koupit nové kolo a v ve výběru mi zůstaly níže uvedené. Takže vás prosím o názory, případně doporučení jiných biků. Berte to tak, že jsem na fullu nikdy nejezdil a nemám s ním žádné zkušenost. Určení kupovaného kola: rychlé vyjížďky v terénu, převážně Beskydy. Předem dík.

    www.ktm-bikes.at/…tailBike.php?… www.ktm-bikes.at/…tailBike.php?… www.marinbikes.cz/rift_zone.htm

    Anketa: Tak které?

    11x
    39%
    4x
    14%
    10x
    36%
    3x
    11%
    0 0
    • jIrI___  

      Ja byt tebou, tak beru to prvni KTM. Zda se mi byt nejvhodnejsi pro tvuj zpusob jezdeni, jak jsi ho popsal.

      0 0
    • Kokrr  

      Me se libi tenhle www.racebike.cz/index.aspx?…

      0 0
    • coffield  

      Pokud to nemáš na závodění, ale na terén, těžší teré, vezmi Marina. VPP pružení a zdvih jsou dobré. Pokud má v tvé výpovědi větší váhu to „rychlé“, pak vezmi první KTM. To druhé je klasický jednočep a navíc nějak těžké.

      Sejde na tom, co v těch Beskydech děláš ;-)))

      0 0
      • coffield  

        Těžké míněno „těžší než to druhé“. Jinak si počkej na názory lidí, co tomu rozumí. Myslím, že na trhu je plno jiných lepších kol, ale nechce se mi o tom přemýšlet, je pátek a Vídeň volá!!!

        0 0
    • Pedro RB  

      ehmm.. ukliknul jsem se. Chtěl jsem se jen podívat. Máš tam zástupce tří kategorií, tak se do některý zařaď: závodní XC/MX, pohodový ježdění, drsnější ježdění-téměř enduro. Těžko radit…

      0 0
      • slavekRM  

        Asi bych se zařadil tedy do pohodovýho ježdění. Závody ani enduro nejezdím.

        0 0
      • Lister  

        kde je tam prosím to enduro, já ta žádné nevidím ???

        0 0
    • fcelak.majak  

      Zkusím ti popsat můj přístup: donedávna jsem jezdil po všech možných terénech na HT. Jakmile jsem objevil krásu Tešínských Beskyd, trávil jsem v nich na kole každý víkend alespoň jeden celý den. Beskydy ale nejsou příliš šetrné k páteři při celodenním ježdění na HT, tedy alespoň ne ta část kolem Morávky s výpady k Třinci (kupř. přes proslavené sedlo Šindelná). Jednodenní jízda v Beskydech měla za následek dvou až třídenní pauzírování a dávání se do kupy. Po moha testovacích km na různých celopérech s rozdílnými zdvihy na konci roku 2007 jsem se rozhodnul pro koupi All-Mountain kola se zdvihy na úrovni alespoň 130mm. Proč jsem zvolil jak jsem zvolil je jiná story, ALE – uvaž sám, co od svých vyjížděk čekáš. Pokud rychlost přesunu, pak ber 100mm zdvihy, pokud pohodlí a klid, pak rozhodně ne pod 120mm. Popravdě řečeno – Beskydy moc na rychlé přesuny nejsou, to víš asi sám. Jedině snad cestou dolů, ale to si pak pořiď DH speciál. Vybírej dobře a pečlivě, neukvap se, zvlášt pak ne v OVĚ, kde „Maríny“ a „Kátéemka“ pořídíš (pokud vím) každé jen v jednom krámu a tomu také odpovídá cena servisu a ND, všechno si chtěj alespoň na půl hodiny projet. Já původně směřoval ke Canyonu AM5, ale bez možnosti ho vyzkoušet a díky jistým časovým problémům s reklamacemi a servisem (potvrzeno kolegy v Německu) jsem ho s lítostí pustil z hlavy. Štastnou ruku přeje Yarda.

      0 0
      • slavekRM  

        Děkuji, tenhle příspěvek se mi líbí, má něco do sebe a beru si ho k srdci. A začínám znovu uvažovat :-)

        0 0
      • kesu  

        podepisuju se pod tohle,rozhodne zvaz a neboj se zdvihu pokud nezavodis je 130mm na pohodu zvlast s chytrym tlumicem

        0 0
      • MlokCZ  

        Taky souhlas. Jen škoda, že jsi nezůstal u toho Canyonu AM5ky. Ta Merida je pěkně osazená a také nějak fungovat bude, ale stejně je to škoda.

        0 0
      • ota  

        souhlas.já taky přešel z HT rovnou na 140/130 a nelituju.jako ostravák je Slávek beztak furt v Beskydech,a tady není co řešit, myslím, pokud nezávodí.za sebe bych už nižší zdvihy než mám opravdu nechtěl, myslím si že bikerů se stejným uvažováním tu je víc. dost lidí mě přesvědčovalo, že mám rovnou vzít vyšší zdvih, tak jsem ani neváhal.ty kola dost pokročila rozhodně se nadá říct, že by člověk v terénu nějak zpomalil

        0 0
    • Lister  

      Obecná rada – pokud chceš fulla s vyšším XC zdvihem – řekněme těch 120–130mm, tak pro něj musíš být opravdu 100% rozhodnutý a nejlépe se na nečem takovém projed. Podle mě je to to správné na XC jízdu, ale pokud bys měl byď jen malé pochybnosti, tak by ti to nemuselo sedět. Přece jen ten zdvih už ssebou nese krapet vyšší váhu a ta akcelerace (ačkoliv jsou ta kola pořád vcelku sportovní) prostě nebude taková, jako na kole s měnším zdvihem a nižší váhou.

      Z mého pohledu je mnohem důležitější maximálně žehlení malých nerovností než 100% využití zdvihu, proto jsem si vybral, to co jsem si vybral. Kolo které je z kraje zdvihu tužší ale při velkém rázu se hluboko propadne mi nesedí, z hlediska únavy mi dávají více zabrat ty malé nerovnosti.

      Pokud se podívaš do mého profilu tak pochopíš, že jsem v tvojí anketě nemohl hlasovat jinak, ale kol, které by ti mohly sedět je více a neomezoval bych se třeba jen na tyhle dvě značky. U Marina počítej s tím, že má střed výše než je u podobných kol obvyklé, takže působí to kolo vyšším dojmem, chce si to chvíli zvykat, ale jak to přijmeš, ak se ti to kolo odmění maximální propustností terénem – na HT jsem často škrtal převodníky nebo pedály, tady se mi to ještě nepovedlo.

      Moje další tipy asi nebudou překvapivé – Trance/TranceX, GT, Canyon – prostě osvědčené systémy co funguji a dají se reálně sehnat. Minulou sezonu se mi líbil i Trek, ale jeho nový systém zavěšení zadní stavby zrovna nežeru. Taky mi při jízdě neseděl třeba Scot (přiznávám ale že seznámení opravu jen letmé, ale tlumič třeba nastavený správně) – jel jsem geniuse a sparka a oba mi nevyhovovaly průběhem pružení a Genius ani posedem – seděl jsem moc vepředu s váhou na rukách – je to dané jeho stavbou a mojema krátkýma nohama, naopak jezdec s nohama dlouhýma by na něm mohl sedět víc vzadu, než je vhodné.

      Neber to jako vyčerpávaící info, spíše jsem chtěl popsat moje zkušenosti.

      PS: nejlepší je ale opravdu vyzkoušet.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen k tomu Geniusu a všem podobným konstrukcím (myslím s hlediska sedlovou trubky podobný, tedy i třeba Stereo). Ten úhel sedlové trubky vyžaduje pečlivější volbu velikosti a k ní i pečlivější volbu správné sedlovky. Pokud se zvolí vše správně, tak sedlo bude v naprosto stejné poloze vůči středu jako u jiných kol a to v takové, jak to každému vyhovuje.

        Problém může nastat u nejmenších velikostí jako potřebuješ ty. Tam už se může stát, že opravdu nepůjde dát sedlo více dozadu jak by bylo třeba ani s hokejkou s větším offsetem.

        U větších velikostí by při správně zvoleném rámu problém opačný být neměl, navíc je tam možnost dát sedlovku s rovným zámkem.

        V každém případě u takové konstrukce je nutné vybrat velikost opravdu přesně správně, u klasiky je většinou možnost většího rozptylu velikostí, tedy mít dvě velikosti rámu s různě dlouhým představcem a oboje se přitom dá vcelku ok.

        0 0
        • Lister  

          S tou velikostí máš pravdu, je třeba volil velmi obezřetně. Ale pokud můžu mluvit za sebe, tak já bych se u tohoto kola netrefil nikdy – měl jsem malou velikost, sedlovku vytaženou celkem dost, hokejku, sedlo poměrně vzadu, přesto jsem seděl moc vepředu a navíc i při takto nastaveném posedu mi bylo kolo krátké.

          Ale je pravda, že nemám zrovna běžnou postavu, ale poměrně krátké nohy a dlouhý trup, takže pro mě tyto konstrukce nejsou a žádné podobné kolo si bohužel koupit nemůžu – což mě třeba u Sterea mrzí :)

          0 0
      • kesu  

        jenom bych dodal,ze se mi dostal do ruky trek fuel EX s tim cepem v ose zadniho kola.Designove krasny kolo ale hlavne co se tyka chodu tak se to tvari,ze to vubec nemeni prubeh pruzeni pod brzdou a pritom se to nehoupe zdaleka tolik jako FSR.Podle meho opravdu velkej hrac na poli AM jezdeni.Vetsimu testu snad podrobim Remedyho.

        0 0
        • Lister  

          inegrování zadního čepúu do osy náboje je podle mě dobrý nápad, méně už umístění tlumiče, které dělá s tohoto původně hlobokého komfortního systému, systém na můj vkus snad až příliš progresivní. Ale přiznávám, že tohle není moje osobní zkušenost, pouze tak soudím podle testů a výpočetních modelů. Možná že byh po svezení změnil názor :)

          0 0
          • kesu  

            graf remedyho(novy­ho)jsem jeste nevidel tak nevim,uvidim pozdeji.

            0 0
    • luc  

      je, me hlasovani neber vazne, ja se uklikla…

      0 0
    • Lister  

      pokud by tě zajímal ten Marin, tak jsem tady něco splácal: bike-forum.cz/forum/ma­rin-quad-link-xc-2-zkusenosti-postrehy/762507/fo­rum.html#unre­ad1

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.