Výběr Fulla /All Moutain +- 35 tis

51 nepřečtených
  • Pokr

    Vybírám odolného a jezdivého fulla. Jezdím převážně lesní a turistické cesty,silnice jen nutné přejezdy.Kolo,které mě neomezí v terénu. Váha max 15 kg,upřednostňuji virtuál/maestro,ne­bo bodobné/

    Cena max 40 tis /rád bych se do toho vešel i tel.sedlovkou/

    Zatím je favoritem

    http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

    Za tu cenu jsem nenašel lépe osazeného.Jen vyměnit sedlovku.

    Uvítám názory a případné lepší alternativy.

    Také nemá žádné zkušenosti s vidlicí s měnitelným zdvihem.

    0 0
    • logoman  

      Za ty prachy bych rekl dost dobry, nevidim tam zadnej spatnej komponent a pokud ti vyhovuje virtual … Staci nasednou a uzivat si.

      0 0
    • Frostty  

      Rám trochu „dysajnová“ divočina, ale osazeni je pěkné. Klidně do toho jdi :-).

      0 0
      • Pokr  

        Nemáte někdo zkušenosti s tou Talaskou. Jak se změna zvihů projevuje na geometrii?

        0 0
      • Pokr  

        Nemáte někdo zkušenosti s tou Talaskou. Jak se změna zvihů projevuje na geometrii?

        0 0
        • Kubiczech  

          Na většině AM kol se změnou zdvihu mi ona změna přišla jako změna k horšímu. Subjektivně se mi daleko lépe stoupá s plným zdvihem a nepošramocenou geometrií. Možná na asfaltu.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Já mám TALASE 140–120–100 a změnu zdvihu využívám často. Tedy při dlouhých stoupáních snižuji zdvih na těch 100 a je to super. Standardně jezdím na 120, na to mám seštelovaný posez. V náročnějším terénu (kameny a kořeny) a ve sjezdech nastavuji 140. Mám to na Scottu Genius, kde je to kombinováno i s nastavením tlumiče. Jinak tady na BF převládá názor, že čím více zdvihu tím lépe, bez ohledu na využití kola. To je podle mně velký omyl. Jestliže má kolo využitelný zdvih 150 mm, je určeno do náročnějšího terénu, a to musí být zohledněno v jeho geometrii a osazení. Taková kola mají jiný (vzpřímenější) posed a nejsou tak jezdivá jako kola s XC geometrií. Dále kolo do náročnějšího terénu by mělo mít i jiné pláště (odolnější s hrubším vzorkem), tedy taky méně jezdivé. To kolo v odkazu bude v terénu asi super ale žádná XC raketa to nebude. Ten TALAS tomu určitě hodně prospěje.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pláště a posed nemá kolo dle zdvihu, ale dle toho jak to jeho majitel preferuje.

            A spousta kol do 150mm má dnes poměrně XC geometrie. K tomu dobrý systém se 150mm zdvihu jede lépe než špatný systém s nižším zdvihem.

            K tomu navíc rámy a vidlice jsou pro 120 a 150mm v podstatě stejně téměř těžké.

            Proto spousta lidí volí i pro jezdivější styl více do XC těch 150mm. A žádný velký omyl to není.

            Např. koukni vedle do vlákna, kde právě Lister dával dostavěnou 301čku. To bude slušná raketa s výbornou váhou a je to 150/140mm full. Pojede přitom lépe než velké množství fullů s nižším zdvihem.

            http://www.bike-forum.cz/…ajitelu.html#…

            Ten zlom bývá většinou od 160mm zdvihu, kde se většinou už více posouvá geometrie do endura/FR, začíná být všechno těžší (36tky vidlice, rámy).

            Sám jsem přesně z těch důvodů zcela zavrhnul chrtější 100–120mm biky (po více dlouhodobých zkušenostech), protože pro pohodovou jízdu nemají téměř co nabídnout.

            I dobrý rám v tomto zdvihu nejede o moc lépe než dobrý 150mm full a v terénu je přitom rozdíl obrovský.

            Jediný trošku větší rozdíl chrtího nízkého zdvihu a dobře jedoucích 150mm je při dupání ze sedla. Na větším zdvihu je třeba jezdit ze sedla méně, aby to dobře jelo.

            Ono ale stejně na časté dupání ze sedla je nejlepší celopevňák :-)

            A ten Talas tomu neprospěje ani trochu (co se týká jezdivosti), protože právě kvůli tomu Talasu to má geometrii už hodně vzdálenou XC (66,5st. hlavový úhel) + je ten Talas už právě těžší.

            Ten Polygon by mohl být slušně jezdivý a více do XC právě kdyby tam nebyl ten 36tkový Talas, ale byla tam nějaká lehčí a nižší 32jková 150mm vidlice, klidně zase Talas (ale 32jkový).

            S tím 36tkovým Talasem to bude laděné už s prioritou jízdy dolu.

            0 0
            • rudik1  

              mohl by jsi mi prosím vysvětlit ,co je systém virtual?

              používá to i felt.je to dle mého uložení spodního čepu (na vahadle)je to tak?co to má za výhody-nevýhody?

              děkuji

              0 0
              • MlokCZ  

                Obecně popisovat systémy nemá žádný smysl, protože v rámci jednoho systému je často větší rozdíl mezi dvěma fully než mezi různými systémy.

                Vždy je třeba řešit chování konkrétního rámu.

                0 0
                • rudik1  

                  měl jsem tu na někoho v jiném vlákně otázku na koupi kola…byl to virtual a odpověď zněla " pokud ti virtual nevadí… "

                  tak netuším vůbec,proč by měl vadit.

                  těch čepů je použito dost,oproti klasice,takže náklady na udržbu vyšší.na druhou stranu se síly rozloží do více čepů,takže nevím(to jen má logická uvaha)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud to myslel obecně, tak ten příspěvek byl nesmysl. Třeba to ale myslel na konkrétní bike, který se řešil.

                    Virtual může mít někdy velký pedalkick, což někomu vadí hodně, někomu vůbec. Jak jsem psal, tak obecně to ale právě vůbec neplatí, protipříklad je třeba Blur LT II, který žádný velký pedalkick nemá.

                    Údržbu, tuhost a podobné věci bych z pohledu počtu čepů vůbec neřešil. Tam je rozhodující ne počet čepů ale konkrétní provedení čepů/rámu.

                    0 0
                    • rudik1  

                      díky

                      asi se v tom moc šťourám,to se potom nikdy nerozhodnu co pořídit:-D

                      btw: šlo o felt virtual 2 tady na bazaru.

                      0 0
            • Jorge 50  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Smazaný účet  

              Tak to jsem se asi špatně vyjádřil. Reagoval jsem na předchozí příspěvek, kde autor preferuje plný zdvih a „nepošramocenou geometrii“. Jestliže má kolo využitelný zdvih 150 nebo ještě více mm, musí být přiměřeně výše střed a pro stejný posed to bude celkově vyšší. Při jízdě do prudšího kopce se k tomu přidá zvětšení sagu u tlumiče a snížení sagu vidlice. Tím dojde k znatelnému „pošramocení geometrie“. Tak se do kopce opravdu špatně jede. Proto zde TALAS výrazně pomůže. O hmotnosti kola jsem nic nepsal, to bude jen důsledek robustnější konstrukce kola, které je primárně určené do náročnějšího terénu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Se změnou sagů do výjezdu/sjezdu souhlas, tam čím vyšší zdvih, tím více se to projeví.

                S tou výškou středu nesouhlasím. Na vyšší zdvihy se dělá většinou střed výše pouze o cca tolik, o kolik je pak vyšší sag, takže po započtení sagu bývá střed vysoko pořád podobně (a liší se to spíš dle konkrétního kola než dle zdvihu).

                Já třeba mám konkrétně na jednom svojem 150mm fullu střed nejníže (po započtení sagu) ze všech biku co jsem jezdil s vyjímkou 29 celopevňáku, kde jsem ladil střed co nejníže (a i tak je to skoro nastejno). Na několika 26 HTčkách, na chrtím 100mm fullu, na 125mm fullu, na všech těchto kolech jsem měl střed výše.

                A třeba na tom chrtím 100mm fullu o docela dost (tam cca o 2,5cm výše).

                A o hmotnosti si nic nepsal, ale tak to s ní bude při použití 36tkového Talasu.

                Já jsem taky zastáncem snižování zdvihu a používám ho hodně a na obou fullech co momentálně jezdím mám Talas (32jkový) a na dalším co teď nejezdím taky.

                Ale jen snižování zdvihu ho k tomu, aby to bylo opravdu jezdivé kolo nezachrání. A jsou tací, kteří snižování zdvihu na vidlici nemají rádi a raději i prudké výjezdy jezdí na plném zdvihu.

                0 0
    • WEGO  

      http://www.rb-bike.cz/…8/78/iq-team nebo http://www.rb-bike.cz/…9/78/iq-base.

      Tady na BikeForu ty kola frčí, mně osobně jsou taky sympatické, navíc se mi líbí možnost zvolit svou barvu (také bud lesk / mat).

      0 0
    • Aspean  

      Taky nevidim zadnej problem. Kdyz se ti libi po designove strance, tak s komponenty problem nebude. Za ty penize dobry.

      Tezko rict jestli by se dalo najit jeste neco zajiamvejsiho

      0 0
    • Kubiczech  

      Jestli to nějak nehrotíš a jezdíš lesní cesty po značkách a k tomu ty turistické, tak bych zvážil potřebu 36kové vidlice. 32mm vnitřní nohy postačí a ušetříš nějaké gramy. Jestli hodláš zamířit i do nějakého bikeparku, tak můj názor neber v potaz.

      Já bych pokouknul po GT Force, který se blíží mé představě univerzálního kola.

      0 0
    • goofy  

      Komponentove osazeni solidni (teda az na Talasku, ale nekterymlidem vyhovuje).

      Otazkou je, co ten ram bude zac. Kazdopadne DW Link to nebude…

      0 0
      • Pokr  

        Ten rám mi přijde v pohodě. Barevně mohl být decentnější,ale je to výprodej a mají jen tuhle barvu.Ten virtuál jsem viděl u více značek,nejspíš nějaká licence.

        0 0
        • goofy  

          Kazdy virtual je krapet jiny… Tohle bude nejaka Taiwan kopie. Nemusi byt vubec spatny. Klidne pak napis jak chodi, jen jsem chtel poznamenat, ze to nebude DW Link, jak je psano na kupkole ;o)

          0 0
        • scret  

          neni virtual jako virtual a to ikdyz Polygon vari Giant, tak to nemusi znamenat nic… Takze pokud nekdo chce byt testovaci opice a koupi nevyzkouseny system, klidne… Ja bych sel do neceho „overeneho“…

          0 0
          • Jorge 50  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • Aspean  

      Jinak nenapsal si kolik meris

      0 0
      • Pokr  

        Měřím 175,88kg.Bikeparky nejezdím,ale ve sjezdech se ten větší zvih hodí.

        0 0
    • Petr L.  

      Kolo vypada pekne, jen je zajimavy zadni zdvih 140mm a predni 160mm s 36mm nohama, jinak co jsem kolo kratce projel tak talaska chodila prekvapive dobre (vzhledem k tomu, jak se na ni vseobecne nadava ohledne citlivosti), na muj vkus to ma trochu uzka riditka, vahu cekej pres 15kg ,znamemu na tom prasklo spodni vahadlo, ale to resi zaruka.

      0 0
    • mandel  

      Dobrý den, mám dotaz.

      Kamarád má zájem o tohle kolo, akorát ten nižší model, myslíte, že mu bude ta 20.5 velikost? Měří 196cm.

      Děkuji za každou radu

      0 0
      • Jorge 50  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • soc  

      Me se libi i po designove strance, osazeni v pohode. Ale nejsem si jisty tim, ze bude do 15kg, uz je to stavene pomerne dosti odolne (36 vidle apod).

      0 0
    • gallardo  

      muj subjektivni pohled na vec, kdyz tu ctu ty komenty ohledne dobrych komponentu…

      v tyhle kategorii jsem projel dost kol a musim rict, ze pro zabavnou jizdu v terenu je uplne jedno jestli tam mas xt nebo deore. Nejvic udela vyhovujici geometrie a odpruzeni – podle toho bych vybiral

      0 0
    • KRAJIC  

      Osobně se mi to kolo hrozně nelíbí. Podle tvého jízdního popisu bych tipoval bike typu Giant Trance nebo RB IQ atd. Pokud si výletní typ tak mi to kolo přijde trochu předimenzované a navíc v terénu vítězí geometrie před zdvihy.

      0 0
      • superoc  

        Budu kupovat toho polygona

        http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

        Nevedel by někdo kde sehnat levněji treba bez dph

        Na kupkolo mi dali slevu 4% ale musel bych koupit 2 kola.

        0 0
        • Aspean  

          Rikas, ze za takove vyjmecne kolo ses ochotnej priplatit, ta udajna sleva je tam obrovska a jeste cekas ze by jsi to sehnal levneji? Stim moc nepocitej

          0 0
        • Dav...1  

          Mozna bych to vzal primo z polygonbike.cz. Nedavno jsem s nimi resil koupi biku (nakonec to neklaplo – ale to je jina kapitola) Ale ochota a serioznost jednani mi prisla hodne dobra. A cenu maji stejnou jak na kupkole (mozna by slevu dali staci se zeptat).

          0 0
          • superoc  

            Psal jsem tam zatim nic nenapsali, ale koukal jsem na stranky a zjistil jsem ze dovozce je z Litvinova ja jsem take z Litvinova tak se zeptam jeste tady. Nechodi sem někdo z dovozcu z Litvinova,(Klínů)

            Dovozce značky POLYGON

            CZECH RENT A SKI s.r.o.

            Litvínov, Chudeřín, Janáčkova 369, PSČ 436 01

            Bankovní spojení: CSOB MOST

            č.ú.: 210340046 / 0300

            Spisová značka: C 23416 vedená u rejstříkového soudu v Ústí nad Labem

            Mobil: +420 601 371 382

            E-mail: mario@rentaski.cz

            0 0
            • Jorge 50  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Jorge 50  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
    • superoc  

      Dik psal jsem mu mejla nechci otravovat ted vecer a on sem take chodi? Ty jsi take z Litvajzu?

      0 0
      • superoc  

        Jakou vel. ramu 18,5 nebo 20,5 měřim 185cm?

        0 0
        • Jorge 50  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Jorge 50  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Pokr  

      Tak je doma. AX3 18,5 – váha lehce pod 15kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.