• francesco3

    Vybírám vidlici na své kolo, viz profil. Je to Nicolai Bass TFR, velikost M. Dle datasheetu (http://francesco3.savana.cz/…atasheet.pdf) by vidlice měla být 150 – 170 mm zdvihu. Jediný, na co jsem se zatím dokázl upnout je Durolux, ale jinak se fakt ztrácím. Debaty jsem prošel, ale moc moudrej z nich taky nejsem. Tak mi zkuste prosím poradit.

    Předtím jsem tam měl Suntour Duro E a tomu se minulej tejden zlomila podkova :D

    Strop 10k, enduro ježdění

    0 0
    • mr.antik  

      no tak ten strop to docela omezuje… RST Storm, RS Domain a tím asi konec.

      0 0
      • francesco3  

        Je to řekněme orientační strop, není to tak, že bych nemoh dát ani o korunu víc.

        0 0
      • francesco3  

        Řekněme, že to je orientační strop, prostě aby to nebyla vidle za 20 ;)

        0 0
        • mr.antik  

          no pak je ještě X-Fusion Vengeance asi za 13tis.

          Každopádně proti stávajícímu stavu ten předek dost zvedneš

          0 0
          • francesco3  

            Doslova i přeneseně. Vycházím z toho, co píšou v tý tabulce. Ale možná se tím uplně řídit nemusím…?

            0 0
            • mr.antik  

              tak záleží co jezdíš, podle profilu je to takový zvláštní konfigurace, takže vycházej ze stávajícího stavu a stávající výška toho Dura. Vidlic co maj 150mm je už větší výběr.

              0 0
              • francesco3  

                No, vždyť jo, v geometrii píšou 150 – 170 a duro mělo 130.

                0 0
                • mr.antik  

                  Jde o výšku vidlice, nevim jestli duro nebylo vyšší než třeba Rock Shox, Fox na 130

                  0 0
    • PatrikL  

      Ak by tam išla dať vidlica s tapered alebo 1.5" ståpikom, tak pekné ceny sú tu: http://www.roseversand.de/search/find/…

      0 0
    • logoman  

      dal bych na to sektora, http://www.zweirad-stadler.com/…html,a23014 …

      0 0
    • tonik666  

      Jeste mrkni na nemecky bazar

      0 0
    • Concorde  

      Já bych šel do duroluxe z tuningtestu s HS expanzí.

      0 0
      • goofy  

        Neresitelne :-)

        0 0
      • francesco3  

        Pochopil jsem, že tuningtest je někdo, kdo něco udělá s vidlicí, ale jinak moc nechápu co a proč :( A co je to HS expanze?

        0 0
        • Concorde  

          Tuning-test (googli) se zabývá tuněním vidlic. Jen odtud dostaneš vidlici poladěnou na tvojí váhu. Vidlice mají oproti sériovkám lepší citlivost a chod. Určitě stojí za to si připlatit za tuto úpravu. Jinak HS expanze vlastně zabraňuje „zatloukávání“ vidle do zdvihu, hledej v historii – je tu toho mraky. Jinak ta HS expanze je u tohoto zdvihu nutností. Sám mám duroluxe, kterého jsem si sám upravoval a jsem s ním nadmíru spokojen. Jen mi chybí ta HS expanze, HS kompresi jsem si tak nějak vybastlil, ale s tou expanzí si nevím rady a je to poznat… :(

          0 0
          • Draw in soul  

            HSE nutností?Nepřipadá mi,že je můj durolux nepoužitelnej na 150mm..

            Jak sis vybastlil HS kompresi?

            0 0
            • Concorde  

              Dvě pružiny na té záklopce. Jedna je jemnější a chodí lehounce zezačátku, v ní je vložená jedna tvrdší a kratší – záklopka pak „narazí“ na tuto tvrdší. Nevýhoda je, že je to bez možnosti štelování, ale když to konečně člověk vychytá, tak je to paráda.

              Jinak na delších kořenovitých sjezdech mě vidlice buď kope nebo ji zatluču. Ta HS expanze tam chybí dost a nemyslím si, že by to bylo neschopností otočit červeným točítkem. :)

              0 0
              • Concorde  

                Teď ale koukám, že staré dobré 2011 už nejsou, tak si duroluxe škrtni…

                0 0
                • Draw in soul  

                  Mám 2012.Zatím sem ji nerozdělával,koukal sem jen na epicona 2010/2011 a tam štelování kompresí není,takže vlastně nemůžu dost dobře rozumět tomu,co píšeš :/ Mně přijde,že samotny točení velkým kolečkem (přitvrzování HSC) nic moc nedělá.Pokud ale dám na max LSC,tak HSC to ještě podpoří a vidle je hodně tuhá a necitlivá.Ale že by to nějak omezilo chod k dorazu,když fakt zaberu se říct nedá.Podle manuálu Foxu HSC ovlivňuje progresivitu chodu v druhé části zdvihu…Milan z TT tady psal,že nikoli a že sou navíc štelovací kolečka prohozená (jakoby suntour neuměl popsat ani tohle?!).

                  Kolik vážíš a jak to máš nastaveny?Zdvih?Já jel teď pár kořenů s oběmama kompresema povolenýma a nevnímám ani jedno z toho,co píšeš.Odskok mám přitom skoro nejrychlejší.

                  0 0
                  • Concorde  

                    Váha a zdvih ti neřeknou vůbec nic. A jestli myslíš tím nastavením tlak, tak ten u tuplem ne. ;-)

                    0 0
                    • Draw in soul  

                      Nastavením myslím kombinaci toho,co sem napsal.Tvoje váha vs LSC/HSC/odskok­.Zrovna ten odskok přece souvisí s kopáním a zatloukáním vidlice.Čím těžší jezdec,tím většinou pomalejší odskok,jinak by se nejspíš dost houpal ze sjezdu nerovnosti apod.A čím pomalejší odskok,tím vidli víc zatlučeš.Kopání do ruk je dost individuální podle mýho…někdo to snáší hůř.

                      0 0
                      • goofy  

                        Odskok nastavujes sice podle vahy, ale zaroven podle tlaku, takze vrai se to porad stejne… Tezsi jezdec, vic nafoukana vidle, vic pritazeny odskok, ale nastavis si to taky akorat na tu hranku at to nekope, cili vraci se to stejne..

                        0 0
                        • Draw in soul  

                          No dyť.Kopání je podle mě invividuální,kdežto zatlučení je jasně daná věc.Takže pokud je někdo na kopání necitlivej,tak bude mít i na 120kg skoro plně povolenej odskok a bude mu míň HSE chybět než citlivce na 80kg s odskokem přitaženým do půlky.Každej má tu hranu jinde tím pádem.Ale věřím,že na vyšším zdvihu je chybějící HSE nejspíš citelněj znát.Ale než mít např. tupej 36 talas s ní,tak to raděj citlivej durolux bez ní.Páč tě do ruk celou dobu kopce vidle na drobných překážkách..

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To je pravda, ale má to i pokračování a další důsledky.

                            I když je někdo méně citlivý na kopání a u jediné expanze může méně přitáhnout tlumení, tak to sice téměř řeší dostatečně rychlý návrat vidlice, ale…

                            Problém je zase v tom dostatečně rychlém návratu vidlice a chybějící více přitlumené LS expanzi z ještě jiného důvodu než pocitu kopání.

                            Má to za důsledek, že se vidlice rychle vrací ze zdvihu už na překážkách (což vidlice s HS expanzí a rozumně přitaženou LS expanzí nedělá) a to je vysoce nežádoucí.

                            S tím závěrem souhlasím, že raději oželet HS expanzi než mít zcela tupou vidlici.

                            Pokračuju teď v testování srovnání HS expanze x bez HS expanze na dvou zcela totožných kolech (liší se pouze o tu HS expanzy a brzdové páky, které jsou pro srovnání zcela nepodstatné; jinak jsou ta kola zcela totožná v tuhle chvíli včetně plášťů – pláště zase časem stejné nebudou, to mám jen teď dočasně).

                            A když jsem srovnával s delším časovým odstupem, tak mi přišlo, že to až takový rozdíl není. Teď naposledy jsem srovnal stejnou trasu dva dny po sobě a zase se vracím k tomu, že rozdíl je dost velký.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              hrozně to závisí na terénu, kde člověk jezdí. Na většina tras co jezdím (i těch hodně terénních) HS expanze potřeba není, jen na pár místech. Jinde to zas může být naopak.

                              0 0
                              • goofy  

                                No tak u HS expanze hodne zalezi na rychlosti. Na nejakych technickych trailech, ktery se projizdi spis trialove, tak tam HS expanze se tak ke slovu nedostane. Ale kdyz je zase nejaky sviznejsi usek, treba s pricnymi koreny nebo vetsimi sutry, tak tam si HSe zamaka celkem solidne si myslim.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  no a taky jak jsou souvislý, tady se to většinou střídá, takže se to dá nějak proskákat.

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    No tak jasne, ze kdyz to jde proskakat, tak je to vklidu. Tady mnohdy clovek vleti do bordelu, a je to o udrzeni riditek a smeru :-)

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  HS expanze chybí skoro při každé rychlosti. Při velké rychlosti se více ke slovu dostává rychlejší návrat vidlice otevíráním HS okruhu.

                                  Při pomalejší rychlosti se více ke slovu dostává větší přitlumení díky více přitaženému LS okruhu na překážce. Právě při spíše menší rychlosti je bez HS expanze problém v tom, že jediná expanze je příliš otevřená a na překážce se vidlice stihne až zcela vrátit ze zdvihu, což je úplně špatně.

                                  HS expanze zlepšuje trakci předního kola. Pokud se ale nejede daná věc na hraně, tak tohle být problém nemusí a dá se to v pohodě projet i bez HS expanze.

                                  HS expanze ale i významně zlepšuje pohodlí i když citlivost vidlice má vliv větší.

                                  0 0
                                  • lutte1  

                                    Já třeba poznám vidlici bez HS expanze, ten rozdíl tam je. Ale že by se bez toho nedalo jezdit, nebo bych to musel za každou cenu mít, to ne.

                                    Už 3 roky jezdím freeride na jendoduché vidlici s jednou expanzí a nemám pocit že by mě to omezovalo. Zatím si nedokážu ospravedlnit nákup vidlice za 20 tisíc a víc jen kvůli HS expanzi. :)

                                    0 0
                                    • kesu  

                                      hele vlastně máš pravdu, obecně vzato záleží na terénu. Na totálně vymlácenejch roletách, po kterejch jedeš jak po žebříku, se HS expanze dost hodí. Naopak tam kde je to spíš upraveny tak to tolik potřeba není

                                      0 0
                                      • lutte1  

                                        Je to tak, jezdím 90% času na Lipně, protože tam dělám a tam je to uplně v pohodě. Zbytek jezdím na hladších lesních trailech, co si stavíme. Vyloženej bordel jedu 2–3× za sezonu a když už je to fakt velkej bordel tak je to stejně o rukách a pudu sebezáchovy.

                                        Snad kdybych jezdil závodně DH tak bych ocenil že to líp sedí v rozbitejch zatáčkách a má kratší brzdnou dráhu v kořenech, nebo když jsou rolety v kopkách tak to bude příjemnější. Ale třeba sir Demo tady z jihu jezdí základního Boxxera a dává na tom hroznou kudlu i co se týká ČP. Jenže on je mimozemšťan. :)

                                        0 0
                                        • goofy  

                                          Tak jasne, ze kdyz umis, tak zaletis i na vratech od stodoly… A vis jak, cim vetsi je clovek lama, tim potrebuje lepsi kolo, aby ho nevykoplo… :-)))

                                          Spis jde pak o ten pocit, ze kdyz uz si clovek zvykne na neco lepsiho, tak se mu pak tezko vraci zpet :-) Holt nekdo veci na kole vubec neresi, nekdo je resi, aby mu prinesly setinky, a nekdo je resi, protoze chce top funkci, ikdyz nejezdi svetovy pohar ;-)

                                          0 0
                              • MlokCZ  

                                Otázkou je co si kdo představí pod tím potřeba. Bez HS expanze se bude vidlice chovat vždý hůře a to i na samostatné překážce na které získá kontakt předního kola s terénem až dále za překážkou (z důvodu, že chybí více přitlumená LS expanze, která udrží vidlice se nevracet ze zdvihu zpět už na překážce).

                                Absence HS expanze vůbec neznamená, že by nešla stejná pasáž projet. A teď je to dále o tom, co si kdo představí pod tím, že je potřeba.

                                Po tom delším srovnávání co teď mám si myslím, že téměř nikdo nemá vůbec v praxi tušení, jaký je přesný rozdíl když tam HS expanze je a když není.

                                Ono když se zkouší rozdílné vidlice (tedy neliší se kola pouze tou HS expanzí a ničím jiným), tak se pak moc nedá určit jaké chování bylo způsobené přítomností/absencí HS expanze.

                                I přest, že bych raději oželel HS expanzi než citlivost vidlice, tak jasně registruju chybějící HS expanzi na naprosto jakékoliv vyjížďce a vůbec tam nemusí být pasáže typu spousta velkých jdoucích těsně za sebou.

                                0 0
                                • mr.antik  

                                  samozřejmě, ale když je překážka jedna, dá se tomu pomoct rukama, ale jak je toho víc, tak konec.

                                  0 0
          • pavlik6022  

            to máš asi starý model, protože do DX 2012 a 2013 se zaručeně HSE nevleze

            0 0
            • Bysto  

              za 12k, čo je asi 500 €, už určite splašíš v zahraničí lyrika, domaina vpoho aj za 10. Samozrejme tým myslím výpredaje a nie aktuálne modely

              0 0
              • pavlik6022  

                mně to neříkej, Lyrika mám taky :)

                0 0
              • PatrikL  

                Na tých mojich odkazoch je Domain aj za 5500–7200kč (rôzne verzie a dokonca aj farby), len tie ståpiky nesadnú všade… Som prekvapený že sú tak dlho dostupné a že je ešte kopa kusov skladom, som čakal že sa na to ľudia vrhnú a bude to preč za týždeň :D

                0 0
              • francesco3  

                No jo, ale co to je za vidlice? Potřeboval bych nějak trošku vpravit do toho, co je co a nějak to bejt schopnej porovnat.

                0 0
    • Atilla  

      šel bych do nějakého bazaru:

      http://dolekop.com/…36-rc2–160mm

      0 0
    • francesco3  

      Mám drobný poddotaz – je nějaký rozdíl mezi Marzocchi 55 2012 a 2013?

      0 0
      • Smazaný účet  

        1

        0 0
      • goofy  

        No a kterou 55 myslis? je jich asi 5 druhu :-)

        0 0
        • francesco3  

          Jo, no jde o 55 R, asi ta nejlevnější

          0 0
          • goofy  

            Barva nohou a mozna krapet upraveny tlumic, ale gdo vi… Imho ber tu, ktera je levnejsi nebo se ti vic libi :-)

            0 0
      • logoman  

        Imho bych rekl jen barva nohou … Kdyz sundas nalepky tak si lidi budou myslet, ze mas foxku za 3× tolik lol.

        0 0
        • logoman  

          Jeste doplneni, jestli mas zajem o ty z KK za 9k 2012 a 12k za 2013, urcite bych vzal 2012, 12k uz je moc, o dalsi 3k (15k) dal je plnohodnotna 2013 55 RC3 TI EVO2.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.