• DopravniKuzel

    Čau chci se zeptat mám vidlici sr suntour xcr 34 a poslední dobou stuhla není vidlice zralá na servis a výmenu oleje?

    0 0
    • Lišák  

      Je.

      0 0
    • va-bo  

      Vyměnit olej asi nepůjde, je tam uzavřená patrona. Vyčistit a promazat určitě potřebuje. Promazat potřebovala hned.

      0 0
      • Crazymore  

        Trochu zneužiju tohle vlákno :-)

        Protože nešlo sehnat nic rozumného na starou 26" Meridu co jsem kdysi nechal kámošovi a kde odešla po dvanácti letech vidle, koupili jsme tuhle vidlici SR Suntour jako nejekonomičtější kompromis co byl k mání. Ani jsme ji neřezali a ještě jsem mu přidal moje staré Spešl řídítka v větším raisem i šířkou a udělali jsme mu z toho „posed babka s nůší“ což chtěl, není už nejmladší :-) Nakonec to nedopadlo nejhůře, čekal jsem větší divočinu (viz fotka z sobotního 15 Km testu do hospody a zpět ) a kolegův dojem je, cituji: normální :-) Zatím vše v pohodě ale chtěl jsem se zeptat jestli má cenu do toho lézt a zkontrolovat namazání když kolegův nájezd je tak cca 200 km za rok. Jestli to nenechat až na dobu po záruce. Nevím o té vidli zcela nic a někde jsem i četl, že se dá místo tokenů k zmenšení komory „ladit“ přidáním oleje aby se zvýšila progrese tlumení na konci zdvihu a mohl jsem mu tam dát menší tlaky aby to měl pohodlnější.

        0 0
        • va-bo  

          Doporučuji sundat spodní nohy (imbusy nebo matičky na spodku), namazat futra a vazelinu i do mezery pod gufera. Vyšroubovat ventilek a striknout do vzduchové komory trochu oleje, stačí malinko. To by mělo na ježdění do hospody stačit. Progresivitu nemá cenu ladit, stejně to nepozná. Sag na 25%.

          3 0
          • Crazymore  

            Díky. Hledal jsem kde co a sjížděl videa na YT a chci se zeptat. Oni tam od novoty nemají ty molitanové kroužky? Viděl jsem to na více videích, třeba i tady. Ty molitanové kroužky o průměru 32 mm musím někde zřejmě koupit když tam nejsou…

            Pochopil jsem správně, že nepoužívají do nohou olej ale jen mažou a můžu použít to co mám ze svého Pike, tj olej RoskShox 0W30 a Sram Butter? A ten olej jen pod tu matku s ventilkem bez rozebírání zbytku a jen třeba 5ml a na namočení těch kroužků?

            0 0
            • va-bo  

              Suntour molitany nedává, ale místo tam je. Dají se koupit třeba na Koloshopu. Na druhu oleje nezáleží. Dej co máš. Vazelinu nějakou ridkou, namazat i gufera. Do vzduchové komory jen trochu, aby to namazalo těsnění pistku.

              0 0
              •  jarek1  

                opět na prasáka:

                místo molitanů jsem vyříznul pásek za karimatky potřebné délky pídé, šířka podle volné výšky v drážce pro molitan, který tam u mé XCR není. Konce pásku šikmé, aby se překrývaly. Vidla jak nová, občas tam přes elektropásku stříknu nějaký hustý mastno a nad špunt taky

                0 1
            • va-bo  

              Do spodních noh bych olej nedával (jako u RS), není to dole nijak utěsněné, tak to vyteče.

              0 0
              • Vilém  

                Staci trocha teflonove pasky a nevytece nic. Jen se to nesmi prehnat s mnozstvim oleje.

                0 0
                • va-bo  

                  To jo, to by šlo.

                  0 0
                • Crazymore  

                  A je tam ten olej v těch nohách vůbec k něčemu?

                  A nahoře po tím ventilkem ten olej je od výroby a dává se tam preventivně proto, že v továrně s ním šetří?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Citlivost se dost zlepsi. Nevim jak soucasne modely, ale u starsich, s uzavrenou patronou hrozilo prisati oleje do uzavrene patrony, coz pak zkracovalo zdvih. V originale je i ve vzduchove komore vazelina.

                    0 0
                    • Crazymore  

                      Tak co jsem našel, tak ta naše by měla být ročník 2022, tak doufám, že není moc stará abysme něco neposrali tím olejem. By mě zajímalo jak může uzavřená patrona přisávat olej :-) Zajímavé je, že u Suntouru tak šetří, že tam nedali ani kroužek na indikaci zdvihu. Tak nějaký naháníme a zaboha si včil nemůžu vzpomenout jak se jmenuje ten materiál toho červeného o-kroužku co jsem dával na tlumič a jako jediný se neroztáhl na rozdíl od těch co jsem dával na vidli :-( Fakt mě sere řešit tyhlety cypoviny :-)

                      0 0
                      • Lišák  

                        Přisávalo to, protože tam bylo těsnění s břitem jen z jedné strany. Aby těsnil olej v patroně. S olejem v nohách se nepočítalo.

                        0 0
                        • allrose  

                          Ona ta patrona je přetlakovaná od novoty,ale časem ztratí přetlak a pak začne přisávat..

                          0 0
                      • Crazymore  

                        Takže jsem udělal revizi a mám doma Sram Butter, zbytek Rockshox olej do vidle 0W-30 a dva polštářky toho hustšího Fox Float Fluid. Takže to bude takové to vařil pejsek s kočičkou a od každého trochu a promažeme to Butterem, do spodních noh šoupneme napůl jeden polštářek (5ml) toho hustšího Foxe, tím bysme asi neměli nic pokazit a nahoře do vzduchovky dáme max 5ml oleje 0W-30. Nemusíme nic kupovat, pěnové kroužky má kolega v zásobě ze staré vidle (ty namočíme do 0W-30) a z té i sundáme kroužek indikace zdvihu. Na šroubky zespoda dáme pro jistotu teflonovou pásku co taky máme a budeme se modlit. Takže díky všem za rady, teorii známe, praxe se uvidí :-)

                        0 0
                        • Lišák  

                          Nahoře do vzduchovky dej ten hustej. Já do Recona dávám převodový. Dával jsem ho i do Epicona. Řídký se rychle ztratí pod pístek.

                          0 0
                          • Crazymore  

                            Ok, stejně mám dva polštářky, tak to tak nějak rozdělím těch 10ml na třetiny do noh a vzduchovky :-)

                            0 0
                        • Crazymore  

                          Tak hotovo, přišel jsem domů odpoledne a na skypu jsme měl fotku, že už se v tom kolega začal hrabat, nedalo mu to :-) Tak jsem jel k němu dovézt mu ty věci a chtěl jsem to vidět. Mastné to bylo ale fakt tím mazivem šetřili :-) Trošku jsme se trápili s pěnovými kroužky, furt se svině šprajcovaly ale jinak žádný zásadní problém. Nakonec jsme do nohou nic nedávali jen to pořádně promazali Sram butterem, kolega prohlásil, že to tam nemá co mazat. Já si myslím, že když tam trochu tekutého bude a sem tam cákne na ty středové tyče, bylo by to lepší ale je to jeho kolo :-) Do vzduchovky jsem dal kromě promazání na závěr cca 3ml Fox Float Fluidu tak, aby se utvořila „hladinka“ na tom bílém, plastovém, vypouklém cosi :-) Operace to je jednoduchá a když si pořídíme správný vercajk, bude ještě lehčí, takže se dá po nějaké době zopakovat jen s lepšími, novými molitanovými kroužky. Tak uvidíme jak to bude, kolega moc nenajezdí a osobně si myslím, že to měl dělat později aby mohl porovnat rozdíl, tak moc nepozná.

                          Takže ještě jednou díky všem za poznatky a pro mě je to uzavřeno. Teda do prvního problému což doufám nenastane :-)

                          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.