Vidlice FOX - Při vracení se "odfukuje"

35 nepřečtených
  • Rahulk

    Ahoj.

    Mám cirka dva roky celoodpružené kolo Trek Fuel EX 7 z roku 2015 a nedávno jsem se rozhodl dát vidlici a tlumič na „odborný“ repas. Najel jsem po repasu max. 150km v terénu a vše bylo v pořádku. Ovšem včera jsem se vrátil z jízdy a všiml si, že mi vidlice při vracení se zpět „odfukuje“. Četl jsem, že to může být těsnými prachovkami, ale to se mi nějak nezdá.

    Dokázal by mi někdo říct, je-li to nějaký zásadní problém a popřípadě i v čem tkví tento problém?

    Přidávám odkaz na mé video na YouTube.

    https://www.youtube.com/watch?…

    Děkuji za případné odpovědi.

    0 0
    • Lister  

      Povol maximálně kolečko odskoku a zkus to znovu.

      0 0
    • allrose  

      Normální ,máš pomalej odskok

      0 0
      • Rahulk  

        Na nejvyšší i nejnižší si odfukuje pořád stejně, pouze s jinou rychlostí.

        0 0
      • Rahulk  

        Takže se vlastně dá říct, abych to nechyl být?

        0 0
        • allrose  

          Dvě věty..normální zvuk a že máš poměrne pomalý odskok na ježdění,ale někdy je potřeba..to neřeš :)

          0 0
          • Rahulk  

            Ok. Děkuji za info.

            0 0
            • Pain  

              Me to Foxka taky delala, ale po upraveni odskoku jak tu píšou ostatní, už je to ok.Měl jsem moc pomalej odskok předtim.

              0 0
              • Rahulk  

                Dám vetší odskok, trochu s tím pojezdím a uvidím jak se to vyvrbí.

                0 0
    • Lachtis  

      Toto je cajk a zvuk nic špatného neznamená, maximálně si změn odskok, ale to už Ti tu psali ostatní…

      Když je tu to vlákno, tak toho využiju s jiným dotazem.

      Mám nově vidlici FOX (značení: Fox Float 32 SC, Performance Elite, FIT4, Remote (100mm) ) – nastavil jsem si již tlak a odskok a z chodu jsem nadšený – předtím jsem měl Rebu a je to krok vpřed. Ovšem jedna věc mě trochu překvapuje a sice, že zdvih využívám max. na 80% a to i při jízdce na opravdu rozsekané cestě a přes pořádné kořeny… Sag mám nastavený na zhruba 20 % a oproti doporučeným tlakům to foukám na váhu cca 65 kg jezdce, přitom já mám 77kg. Aktuálně tam mám cca 75 Psi a i přesto mi do úplného zdvihu vždy zbydou minimálně 2cm…

      Podle výrobce je minimální tlak nějakých 40 PSi.

      Zkusím to ještě o nějakých 5–10 psů upustit na cca 60 – 65 PSi a uvidím jestli to bude znát… Nicméně je mi jasné, že toto si musím otestovat sám a nikdo mi neporadí, spíš by mě zajímalo, jestli někdy využíváte zdvih i na max. nebo řekněme 90%? Na těch 80%, co to teď mám je si myslím škoda, ale je mi divné, že se až o tolik liším, oproti tabulkám od výrobce…

      0 0
      • Kire  

        Já mám provozních 73 – 74 kg a foukám 70 psi a v rozbitém terénu chodím těsně pod doraz (10 mm od těla korunky).

        0 0
      • Lachtis  

        Oprava: už teď jsem tam měl 65 Psi, což odpovídá 55 kg jezdci dle tabulek!?

        To, abych využíval zdvih na řekněme 90%, tak bych musel jít na nějakách 50Psi, což už se nebezpečně blíží minimálnímu limitu…

        0 0
        • Val  

          nikdy jsem se zadnou tabulkou od vyrobce neridil a vzdy foukam podle sebe, prijde mi, ze vyrobci obvykle doporucuji vyssi tlaky aby byla mensi sance, ze vidle pujde na doraz a znici se… jenze co vi vyrobce o mem konkretnim stylu jizdy ze…

          0 0
          • Rahulk  

            Ja jezdím cirka 110 psi a mám nějakých 75 kg … využívám tak 60–70%. Je to sice tvrdší, ale nějak jsem si na to zvyknul a aspoň se moc neničí vidle … snad … :-D

            0 0
            • Val  

              ja mam taky vetsi rezervu, dobry pocit z toho, ze vidle vyuziva cely zdvih by jiste dokazal rychle prehlusit pocit z toho, ze jsem pri nejakym nepovedenym dropu vidli znicil :)

              0 0
        • allrose  

          Tak ty se podívej pod víčko vzduchové komory,zda tam nemáš moc vložek na progresivitu

          Pokud pro tvůj model se dávají..:)

          0 0
          • Rahulk  

            Mít tam tak malý tlak bych se bál, že se něco podělá … :-D

            0 0
            • Lachtis  

              A jak by se to mohlo podělat, když mi při tom tlaku cca 65 Psi chybí do dorazu ještě 2 cm?

              Stáhl jsem to na 60 Psi a maximum při největším zatlačení a při skocích jsem se dostal cca 1 cm do limitu ke korunce.

              Toto by už celkem šlo, na doraz vidle nepůjde, takže zničit byse přeci nic nemělo. Dle výrobce je minimální tlak 40 PSi.

              Allroce: Pod víčko jsem se díval, ale kromě ventilku tam nic extra nevidím :-) A že bych se pouštěl do rozebírání vidle to určitě dělat nebudu.

              Těch 60 Psů mi už chodem sedí dobře a pořád vidle nechodí na doraz s cca 1 cm rezervou, takže bych snad nic poškodit přeci neměl..?

              0 0
              • allrose  

                Nevím jak tvá,ale obecně fox má doraz 1cm od korunky…tak si to raději zkontroluj :)

                60 je v pohodě,pokud ti to tak vyhovuje a nebudeš chodit na doraz

                0 0
                • Lachtis  

                  Díky!!! To jsem nevěděl a nikde v manuálu jsem toto nenašel…!!!

                  Nicméně už jsem chtěl psát, protože mi šavle vidle měří od těsnění ke korunce 11 cm a když je doraz na 1 cm od vidle, tak už to pak sedí. Ještě to raději teda testnu v těžším terénu s pumpičkou a centimetrem, abych skutečně nechodil na doraz a šel třeba na ty max. 2 cm od korunky ⇒ tedy cca 90 mm.

                  Sice je to mimo téma vidlice, ale tlumič FOX Float Fox Float DPS, Perfomance Elite, Evol – nemá taky nějak jinak postavený doraz, obdobně jako ta vidle? Řekl bych, že ta už by mít asi neměla a doraz je až do konce pístnice? Pístnice má 57 cm k těsnění, tlumič jsem nafoukal na cca 100 Psi, SAG cca 25 %, přičemž na max jsem dostal kroužek, když ještě do konce pístnice zbýval cca 1 cm – to by asi taky mohlo být OK? Pokud teda i u tlumiče není limit do 1 cm, jako u vidle?

                  Díky

                  TOmáš

                  0 0
                  • allrose  

                    znám pouze 190 a na dorazu zůstane o kroužek na pístnici,psaná 51 reál 48,pro tlumák stačí 3–4 mm od dorazu

                    jednotky vypust a zatlač..najdeš doraz :)

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Vypustit vidli, vypustit tlumic a uvidis, kam to lze mechanicky dostat ;) …

                    0 0
                    • Lachtis  

                      allrose a Breakpain: Pánové díky!!! Skvělý nápad, vyzkouším to a pak budu vědět přesně, kde je doraz i na tlumáku

                      0 0
                • doubleingram  

                  Takze mam zdvih misto 140 130, resp. s rezervou jeste min. To slyslim poprve, docela smelo.

                  0 0
      • Lister  

        On bude spíš problém ve stylu jízdy.

        0 0
        • Lachtis  

          můžeš to rozepsat? Upřímně tuto poznámku nehápu a nechápu vliv na pružení. Jezdím XC a maratony, sjezdů se nebojím a v rámci možností zdvihu jezdím, co se dá, rovněž má technika není nejhorší. Ale když dokážeš zjisti z informace, jak mám nastavený tlak, že je problém ve stylu jízdy, rád se poučím…

          A pokud to je mířeno na malý zdvih (100 mm) tak jsi mimo…100 mm mi na moje ježdění stačí. Chci jen využívat zdvihy řekněme na 90%, toť vše :-)

          0 0
          • Lister  

            Jestli máš u XC vidlice nastavený Sag opravdu 20% a nedokážeš se s ní dostat dál než na 8cm tak dalším upuštění si moc nepomůžeš. Vidlice bude jen méně stabilní ve středu zdvihu ale progresivní konec stejně nevyužiješ.

            Spíš bych se zaměřil na to jestli vidlici dokážeš pořádně zatížit jestli nejsi na kole zbytečně vzadu a vysoko. Při sjezdu nesmíš mít natažené ruce. Pokud ano je to známka toho že je něco špatně.

            Otázkou ale je jestli opravdu chodí jen tak málo. Udělej si test zanoření s vypuštěnou komorou a uvidíš. Ta vidlice nemá žádný systém který by ti bránil ji s vypuštěnou patronou zasunout až na dno takže si jednoduše ověříš kde je opravdové dno tvého zdvihu.

            0 0
            • Lachtis  

              Díky za rozepsání a s tím vypuštěním a zjištěním skutečného limitu (dorazu) začnu. S posedem problém není a vzadu či s nataženýma rukama ve sjezdu opravdu nejsem.

              0 0
            • Lachtis  

              No, tak jsem zjistil, že tlumič má doraz cca 0,9 cm od konce pístnice – tzn., že jsem chodil cca 1–2 mm od dorazu ⇒ raději jsem přifoukl o 10 PSi ať tam mám rezervu a využívám zdvih na těch 90% max. 95%.

              No a vidlice mě překvapila ještě víc, Doraz není 1 cm, ale dokonce 1,3 cm od korunky!!! Takže jsem jej skoro taky využíval na 90 –95%! Přifoukl jsem to tedy na 70 Psi a když mi to nebude sedět dám to na 65 Psi, při kterých jsem byl cca 5–6 mm od dorazu.

              Jsem rád, že nakonec to s tím nevyužitím zdvihu není pravda a jsem rád, že jsem to alespoň takto rychle zjistil a vyhnul se případnému poškození :-). Díky Vám všem za rady!!!

              0 0
              • satch  

                ale ono to máš možná v manuálu napsaný, že délka chodu vidlice se neshoduje s délkou vnitřní nohy. Třeba starý manitou R7 to měly taky tak…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.