Vidlice FOX F100 RL versus Rock Shox REBA ? ? ?

159 nepřečtených
  • pavel pavel

    Ahojte,

    prosím Vás je mezi těmato vidlema opravdu velký rozdíl ? (pro běžného uživatele cca. 2500 Km za sezónu – 70 % zpevněné cesty a 30 % terén…)

    A jak je to prosím ze servisování ? cena atd. ?

    D Í K Y !

    0 0
    • Trainman  

      Tohle srovnání je pro Rebu nefér. Spíš bych srovnával FOX x RS SID

      0 0
    • pavel pavel  

      Zvažuji koupi kola a dle mého výběru má jedno kolo onu FOXku… a druhé REBU… a jak je to ze servisováním FOX vs. REBA ? ?

      0 0
      • Kol.ista  

        Vyhrává Reba jak cenově, tak počtem servisů…

        0 0
        • roud  

          reba je proslulá výdrží těsnění…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nekončil bych třema tečkama, když hledá rozdíly.

            0 0
          • Kol.ista  

            Rejpálci se pomalu ozývají :D Pořád je to ale levnější oprava, než cokoliv na FOXovi a u které firmy se nemluvilo o tečení/rosení vidlí… Podle mě je to stejně ojedinělý a stejně je dva roky záruka, tak co řešit…

            0 0
            • Bafoon  

              blbý je třeba to když ti to těsnění pod MC u reby odejde, je krásně, kolo ti sedí na „držce“ a Žitný má na to 30dní, vidle ti přijde 28den – třeba to je blbý :-)

              0 0
              • roud  

                Tak tak bohužel u 90% reb to těsnění odejde opravdu dost rychle a posílat vidli kvůli záruce někam do háje to je lepší si to nechat opravit od někoho jinýho a máš to do druhýho dne nebo si to udělat sám :O)

                0 0
                • v4mp1  

                  Jsou u nás lidi co ti to dokáží opravit (Mají na to certifikát) a nemusí se to nikam posílat např. Radim Kořínek v Olomouci :)

                  0 0
      • bagr84  

        Servis ma FOX docela naprd, pro zachovani zaruky je potreba servisovat v ofiko servisnim stredisku FOX – coz je u nas jak na svinu jen Cyklosvec v Pisku (a ten si to logicky necha zaplatit).

        Na druhou stranu jsem s Foxou nemel zadny problemy… Nalitano cca 7000 km, po 6000 jsem ji poslal do Pisku (vymena oleje, tesneni atd.), stalo me to cca 1300, vidle jeste tentyz tyden doma.

        Po zaruce ji necham servisovat v lokalnim servise, bude me to stat polovinu.

        0 0
    • rš2  

      Šel bych do FOXky :-)

      0 0
    • Babec  

      Mám onu zminovanou FOXku a jinou vidli už prostě nechci :)

      Nicméně kámoš má Rebu a ta chodí taky krásně

      0 0
      • pavel pavel  

        díky a jak to máš ze servisováním té FOXky ? ? interval, cena ? ?

        0 0
        • stratom  

          mam presne tuhle FOXku, naprosta spokojenost. Servisoval mi ji mistr Oliva v Hradci, za cca 500 Kč.Po 2000km ji nic nebylo

          0 0
          • roud  

            Hehe

            0 0
          • Neil100  

            Doufám, že to čte, tohle číst, potěší. Thumbs up

            0 0
            • roud  

              Tím že mu do toho vlez přišel o záruku :O(

              0 0
              • Neil100  

                Jop, kolikrat jsi uplatnoval zaruku na vidli? Ja zatim ani jednou …

                0 0
                • roud  

                  Kdybys měl třeba foxe s teralogikem a zesral by se ti tak bys ji určo velice rád využil je to v podstatě to samý jako s rámem nikdy jsem to neřešil a najednou jak jsem rád že ho mám v záruce a zrovna fox nepatří k nejlevnějším kouskům…

                  0 0
                  • bagr84  

                    Presne tak, dat 20k za vidli a pak prijit o zaruku protoze setrim petikilo me pripadne jako dost divnej tah.

                    0 0
                    • Neil100  

                      Vozil jsem ji, vím o čem mluvím. Nevím kde jsi vzal dvacet, ono když ji vezmeš za 10 z ebay nebo za 20cet u nas včetně zaruka, pak chapu…Zaručák za + 10 kkč, zřejmě slušnej oddíl :-)

                      Nikomu to nevnucuju, muj nazor, musim zaklepat, ještě nikdy jsem snad nepotřeboval nic reklamovat, mimo rukavic na bika, kéž by to vydrželo.

                      0 0
                      • bagr84  

                        A jak resis zaruku u vidle koupene pres ebay?

                        Jinak vidli jsem zvlast nekupoval, vysla me urcite o DOST levneji, to jen pro poradek.

                        0 0
                        • roud  

                          Fox má globální záruku která bohužel zrovna v čr moc nefunguje…

                          0 0
                          • Neil100  

                            Správně, je globální záruka, která by měla platit i u nás.

                            A né jako to, že u nový vidlice máš zaruku 3 měsíce na gufera a podobně, už se to tady řešilo xkrat…

                            0 0
                          • kafac  

                            Mam dojem ze to funguje obracene. Fox ma zaruku jen na zbozi, ktere do zeme prijelo oficialni cestou.

                            0 0
                        • Neil100  

                          Napsal jsem, že když něco koupíš o 50% levněji bez záručáku, stejně bych to nechal dělat někde jinde než v autorizovanym sevisu Švec…Zajímalo by mě, kolikrát jsi musel reklamovat vidlici…

                          0 0
                          • roud  

                            Zeptám se jinak kolikrát si třeba reklamoval rám ? a další komponenty nikdy nevíš co se ti kdy vyštění a nedej bože když tu vidli koupíš v čr ofiko za plnou pálku to v případě že se něco posere je na mašli…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nemůžeš srovnávat záruku rámu a vidlice, to je úplně jiná situace.

                              Rám když praskne (nic ojedinělého), tak je v háji.

                              U vidlic sice také bývají problémy, jenže největší množství problémů jsou těsnění a pod, kde záruka stejně nic neřeší. Další skupina problémů je pak poměrně snadno opravitelná za ne příliš velké náklady, takže záruka ušetří jen málo.

                              A pokud dojde na ojedinělé extrémy typu zlomení vidlice, tak je většinou při nějaké prasárně a stejně to většinou nevyreklamuješ.

                              A ještě je tu další velká skupina problémů u vidlic a to zanedbaná údržba, opět záruka nic neřeší.

                              0 0
                              • roud  

                                uvedu jiný příklad vem si třeba tlumiče a vidlice od spešlu bez papírů k nim je to ohromnej problém seservisovat nebo to stojí kotel zatímco když máš papíry a zároveñ záruku okamžitě ti to vyměněj za novej a druhej den můžeš jezdit…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  U specifických případů ano, tam ale není problém s tím předem počítat. Já bych zrovna tyhle specifické věci jako tlumiče od Spešlu nebo třeba Scott nekupoval vůbec.

                                  Ale situace tazatele, tedy Reba x F100, vůbec bych záruku neřešil, pokud bych mohl mít bez záruky výrazně lepší cenu.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Mně třeba záruka na Talas 2010 vydržela 24 hodin. Okamžitě šla vidlice na úpravu, protože ta citlivost v originále byla dost bídná (ještě o trošku horší než jsem čekal).

                                    0 0
                                    • roud  

                                      Zas vemu jako příklad foxe a teralogik kterej od letoška zase vyrábí pokud se ti nějak vykurví co s tim budeš dělat normální servis ti to dohromady nedá zas výhoda záruka čím složitější systém tím větší šance že se s tim něco stane…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        On ale nekupuje teralogic. A pokud si někdo pořídí vidlici s teralogicem, tak opět musí počítat s problematickým servisem.

                                        0 0
                                        • roud  

                                          Mno i tak proč přijít po čtvrt roce o záruku ? nikdy nevíš co se ti může vykurvit a tím bych to asi uzavřel myslím že každej si na to udělá svůj názor…

                                          0 0
                          • nox159  

                            ja treba vidlici reklamoval byla to R7 a uz od novoti tam cosik lupalu tak mi vymenili myslim ze cele tlumeni a vsechno je jak ma byt :)

                            podle me pokud vidlice po zakoupeni funguje jak ma tak je zaruka nasladne skoro zbytecna, vetsinou ji znicis pouzivanim, sama od sebe se podle me neposere.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              Přesně tak a proto, jsem novou vidlici Fox, jezdil asi půl roku, a když všechno bylo přesně tak jak být má, tak než abych ji posílal za stovky a až tisíce do Písku, tak jsem prostudoval forum, načetl manuály od foxu koupil olej a šel dovnitř sám.

                              0 0
                              • Neil100  

                                TAK TAK

                                0 0
                              • kafac  

                                Jenze on ten repas nespociva jen ve vymene oleje, ale ve vymene vsech tesneni, stiraku atd… To kdyz vsecko koupis tak usetris asi 500,–Kc (pokud to nekoupis v USA) a za ty prachu se nevyplati se v tom starat…

                                0 0
                                • Ruprt2  

                                  nesouhlasím.

                                  Opomněl jsi dva důležité aspekty.

                                  1. náhradní díly jsi zmínil, že jsou drahé, ale drané jsou hlavně

                                  proto, že na ně má Švec monopol

                                  1. všechny věci ve foxce se mění v 90ti procentech zbytečně.
                                  0 0
                                  • kafac  

                                    Ze na ne ma Svec monopol je pravda, ale tohle je politika Foxu. V kazde zemi pouze jedno zastoupeni.

                                    Ze se meni zbytecne je vec nazoru. Ja kdyz jsem to tam posilal, tak hlavne kvuli tomu, ze uz byly v haji stiraky.

                                    Kdyz si vezmes cenu oleje, stiraku a prace, tak uz je skoda tam nechat stary tesneni, ktery stoji par korun, a muze se casem podelat.

                                    Kdyz to zhrnu:

                                    1. mas kompletni repas vcetne zaruky za cca 15–1700,–Kc

                                    nebo

                                    1. nebo vymenis pouze stiraky a oleje, budes se v tom pul dne hrabat a

                                    riskujes ze casem odejde nektery tesneni a budes to muset znovu rozdelat.

                                    Uspora za puldenni praci cca 500–700,–Kc. At si kazdej spocita sam, jstli se to vyplati.

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      jasně máš to asi nastavené pro sebe jinak.

                                      Pro mě je hrabat se v kole radost. Potom, já neříkal, že výměna není nutná vždy a ne že nikdy.

                                      Další věc, že stav dílů dokážeš posoudit, určitě to nedělám tak že vyčistím vnitřek, dám olej a finíto. Prohlédneš těsnění apod. a víš poměrně přesně v jakém je co stavu.

                                      Mám za to, že servis dělá Švec vždy komplet. Ale pozor nic proti tomu. Prodává špičkové zboží a tak se snaží dělat servis stejně. Což znamená kompletně nové těsnení apod. Je na každém jestli mu to za to stojí. Navíc já nic nikam neposílám a to, že se v tom 2–3 hodiny hrabu vyváží to, že je vidlice ještě týž den na kole.

                                      PS: jenom taková kverulantská poznámka. Vysoká cena servisu se často obhajuje vysokou cenou náhradních dílů. Ale ty si vážně myslíš, že cena za těch pár gum, oleje a molitanu je tak vysoká i pro jediné autorizované servisní středisko?

                                      0 0
                                      • kafac  

                                        Nemyslim, ja vim kolik to stoji ;) jenze z dovezenych soucastek me to nikdo nechtel udelat (ani se nedivim) a me se v tom hrabat nechce.

                                        Udrzba kola me taky bavi, servisuji si vlastne vsecko, krom vidlice. Kdyz jsem mel jeste staryho Blacka, tak to jsem si delal taky sam, to byla prace na pul hodky.

                                        0 0
                                        • Ruprt2  

                                          ano já taky vím kolik stojí.

                                          Já vím, jaká je maloobchodní cena. Ale o té fakt nemluvím.

                                          0 0
                          • bagr84  

                            To je uplne jedno za kolik ji kde koupim, ****** se muze vzdycky.

                            Jsem si na 99% jistej ze kdybych porusil zarucni podminky, s mym stestim 3 dny na to mi z vidle zacne cakat olej na vsechny strany.

                            0 0
                            • Neil100  

                              Proč mám pocit, že já se bavim o „předpotopní“ vidlici na horský kolo a ty z toho děláš závadu palivové nádrže raketoplánu Challanger???

                              Mně je to fuk, ať si to tazatel koupí klidně za 50 se zaručákem…

                              0 0
                              • roud  

                                Zas nepřeháněj F100 RL se dá koupit v čr za 14–14500,– nová se zárukou (tím neříkám že nejde ze zahraničí sehnat levnějc)

                                0 0
                                • Neil100  

                                  Nadsázka, nechápu totiž jen to řešení kdyby co by jak by apodobně.

                                  0 0
                              • bagr84  

                                No ja nevim kolik vydelavas, ale pro me jakakoli castka s trema nulama na konci uz docela markantni…

                                0 0
                                • Neil100  

                                  Budeš se divit, ale studuju.

                                  Pokud už bych si chtěl kupovat foxe, tak věř, že to nebude kvuli péči o zákazníky v podobě dovozce.

                                  Koupil bych ji kvůli,chodu,váze apod. s tim, že cokoliv se bude muset dělat, necham dat snad kamkoliv jinam, takže ty tvoje strachy jsou pro mě fakt trochu mimo…Pokud Tě k němu nutí zaruka ok, ale nechceš mi říct, že bys mu dal servisovat Foxe i po zaruce, vid? Zatim vypadáš na prvního spokojenýho zákazníka :-)

                                  0 0
                                  • bagr84  

                                    Dal jsem to tam ciste kvuli zaruce, ikdyz jsem se musel chvili rozmyslet, je to fakt zlodejina. Ale lepsi nez pak plakat nad rozbitou foxkou :).

                                    Po zaruce mi staci „neoficialni“ servis, podruhe uz k svecovi nepujde… Jestli jsem to nezminil v tomto dredu tak v nejakym starsim uz urcite jo.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      kolik u švece stojí normální po sezóní servis ?

                                      0 0
                                      • kafac  

                                        Komplet repas asi 15–17set, z toho je asi 500,–Kc za praci. Pokud si dily nedovezes z USA, tak ani nema cenu si to delat sam…

                                        0 0
                                  • kafac  

                                    Ja se hlasim jako druhej spokojenej ;-)

                                    0 0
                                    • děd (ek)  

                                      …třetí (4 roky F100RL, teď druhý F100RLC).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Já se taky hlásím jako spokojený, ale s tím, že jsem nikdy nic od Foxe ke Švecovi posílat nemusel :-)

                                        A taky toho bylo docela dost – 3 vidlice, 4 tlumiče.

                                        0 0
                          • miki  

                            Máš naprostou pravdu ,stejně jako Ty , i já koupil 2× novou Foxku z Ebay a záruku neřešil a vidle slouží 4 roky .prostě se mi ta cena vyplatí bez záručáku.Rám jsem koupil zase z USA přes Ebay za třetinovou cenu a taky neřešil záruku .

                            0 0
                      • kafac  

                        Muzes sem prosim te hodit link, kde na Ebay maji Foxku aby vysla vcetne dopravy, cla a DPH na 10000,–Kc? (myslim novou)

                        0 0
                        • kubad  

                          můj nový 2010 – Talas RLC s 15mm osou 150/130/110mm vyšel asi 11300 i s poštou, CLO A DPH sem neplatil, ale bohužel vidle musela jít přes americkou adresu, přímo do CZ to poslat nešlo

                          0 0
                          • kafac  

                            Kdyz pominu, ruzne komplikace jako preposilani pres prostredniky, cekaji jestli zaplatim CLO nebo ne, tak porad nevidim ten link kde to za ty penize maji?

                            0 0
                            • kubad  

                              já to bral tuším Tady

                              ale musíš si to ve domluvit a navíc loni byl dolar trochu jinde :-(

                              0 0
                              • kafac  

                                No nevim jak jsi na ne prisel, ale cenik tam nikde nemaji, a abych ti pravdu rekl tak nez bych obmejlovaval vsechny USA shopy kde maj levnejsi vidli tak ji radeji koupim tady.Ano dolar byl jinde, mel jsi stesti ze jsi neplatil CLO.

                                To me nestoji za to…

                                0 0
                                • kubad  

                                  neměl sem žádné štěstí, vím co dělám, a vím jak to koupit

                                  jinak sou to tvoje peníze a tvůj boj.

                                  0 0
                                  • kafac  

                                    Ale to ja vim taky, a myslim ze lip jak ty ;) (mam v USA cloveka co me to posle)

                                    ale proste tyhle obstrukce me nestoji za to, za ten cas co bych tomu venoval vydelam na dve ty vidle.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      heh

                                      5-minut napsat mejl k prodejci co sem ti dal odkaz, 2 minuty platba paypalem.

                                      a skušeností máš asi opravdu očividně víc :-)

                                      0 0
                                      • duk  

                                        nojo, taky bych chtěl vydělávat 24000,–Kč za 7 minut, jako kafac :-)

                                        0 0
                                        • kafac  

                                          Priste nez zase placnes hloupost, zkus pouzit hlavu ;)

                                          Bavime se o rozdilu kupni ceny, coz urcite neni 24000,–Kc kdyz u nas ta videl stoji 20000,–Kc.

                                          Pokud vezmes v potaz, ze ten odkaz jsem neznal, musel bych hledat vsude mozne po netu, psat mejly, pak je procitat.

                                          To muze zabrat nekolik hodin, nebo taky dnu.

                                          Takze kdyz vezmu v potaz aktualni kurz dolaru, rozdil v cene a predpoklad nekolikadenniho hledani, tak se me to opravdu nevyplati…

                                          Tobe mozna jo…

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Nemohl jsem teď sehnat ani zadní Cmax SXko (samotné), ani přední Fulcrum Red Zone XLR (opět samotné).

                                            Buď už na všech evropských známějších krámech nemají (a oboje jen tak nebude) nebo když už tak jedině pár.

                                            Tedy sháněl jsem dvě velmi špatně dostupné věci a ještě u obou to bylo s komplikacemi.

                                            Nakonec jsem sehnal oboje, u SXka německý shop, kde byla komplikace s platbou (nebrali tam kreditky z ČR ani paypal), Red Zone XLR na francouzském shopu, tam opět komplikace, platba sice paypalem i kartou, ale pro změnu neposílají zatím do ČR (prý to řeší a budou od července).

                                            Tedy dva komplikované nákupy, v jednom případě byl i telefonát, v druhém jen nějaký mail.

                                            Obě kola už jsou na cestě odeslané a tenhle týden dorazí.

                                            Odhadem jsem komplet celou tou akcí obou těch kol strávil něco přes hodinu času (a možná ani to ne). Tedy nějaké větší množství hodin nebo dnů kvůli jedné vidlici, to opravdu nehrozí.

                                            Pak jsem třeba řešil před lety nákup gpsky v USA. Povědomí o tom, kde koupit zcela žádné a ještě tenkrát ten shop požadoval kopii dokladů jinak by neakceptoval platbu kartou vystavenou v ČR (tohle je dnes díky možnosti skoro všude platit paypalem jednodušší). Vyřešeno cca během půl hodiny času (byla ale možnost, že to někdo přiveze, to ale máš také).

                                            Vůbec si nedokážu představit, co by se na tom dalo několik dní hledat.

                                            0 0
                                            • kafac  

                                              A jak jsi prisel na ty shopy kde to zbozi meli? Predpokladam to spravne ze jsi mel to obrovske stesti a z nekolika tisicu eshopu jsi hned pri prvni komunikaci trefil na ten spravny?

                                              Potom jsi dite stesteny. V mem pripade by to urcite byl ten posledni… takze nez budu projizdet tisice eshopu, radeji vydelam peniz a koupim to u nas…

                                              Ale az budu neco shanet, tak vim kdo me poradi ;)

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Samozřejmě že jsem nenarazil na první shop a žádné štěstí neměl. Prošel jsem kromě asi 15 evropských shopů, co znám a občas používám dalších cca 35 shopů co jsem nikdy předtím ani neviděl, když se dobře hledá v googlu, tak to jde velmi rychle.

                                                Rovnou jsem hledal pouze shopy, co mají potřebnou věc skladem a pak si to ověřil po nalezení ještě dotazem. Shopy, co nemají info o skladových zásobách jsem rovnou vyřazoval, aby to šlo rychle.

                                                A několik tisíc jich být nemůže, když jsem rovnou hledal danou věc, takže jsem vůbec nelezl na shopy, co tu hledanou věc nevedou.

                                                Zahraniční evropské shopy povětšinou nekecají o skladových zásobách (samozřejmě to není zcela 100%), takže to hledání dost zjednodušuje. A mnohem více shopů než v ČR má na webu online dostupnost zboží.

                                                Ale i tu hodinu a něco práce a komplikace jsem si způsobil dost sám tím, že jsem váhal a čekal na dodání nejdříve v ČR. Před dvěma měsíci byla obě ta kola skladem na mnoha osvědčených zahraničních shopech, kde by nebyly žádné komplikace s platbou nebo dodáním do ČR.

                                                Já si ale pořád říkal, že mám čas, když nemám stejně kolo na které to přijde a tím jsem zbytečně zaváhal.

                                                0 0
                                          • duk  

                                            Nahoře píšeš:

                                            za ten cas co bych tomu venoval vydelam na dve ty vidle.

                                            Takže se zkus zamyslet spíš ty, než něco plácneš.

                                            Jiank se zbytkem souhlasím, taky si koupím např. vidli radši u nás, i když mě to vyjde o 3000 dráž, zase jí máš hned, máš jakousi záruku (což ale nepovažuji za zásadní výhodu) a nemusíš se tejden prokousávat US shopama, hledat kde maj nej cenu a zabejvat se nějákejma prostředníkama. Halvně při stávajícím kurzu dolaru už je to celkem nezajímavý, když byl za 15–16kč, tak se dalo ušetřit dost.

                                            0 0
                                            • kafac  

                                              Sam pises, ze se nemusis tejden prokousavat US shopama. Takze to co jsem napsal plati…

                                              0 0
                                      • kafac  

                                        Nemel jsem na mysli ze mam vic zkusenosti, ale ze mam asi lepsi zpusob jak to dostat z Ameriky sem. Mam tam cloveka, kterej me to posle, coz me prijde jednodussi jak nejaky shipito atd…

                                        Ohledne psani prodejci, pokud uz toho prodejce za me nekdo najde, tak proc ne. Nevim jak jsi na nej prisel ty, ale je ho proste nenasel.

                                        Navic vidlici vetsinou potrebuji koupit v urcitou dobu, a ne kdyz je zrovna dobrej kurs dolaru.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Jasne je to otazka situace. Ja chtel loni zacatkem leta vidlici modelovy rok 2010

                                          u ktere byly zasadni zmeny a mistni dovozce absolutne nevedel kdy bude k sehnani. Na prodejce sem narazil na e-bay pak trocha komunikace a hotovo. V Usa mam sestru takze preposlani velice jednoduche vidlice byla za necele 3 tydny od platby doma.

                                          0 0
                            • RomanH  

                              Tej jsem koukal a momentalne neni – nejlevnejsi za 599 USD. Ale v zari se jich tam par objevi. V loni jich bylo docela dost, a jak pise Kubad, dolar byl jinde.

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            Když si zmínil toho Talase. Jak je na tom po úpravě s odtrhem?

                            Už ho mám taky u Milana na úpravě (ještě chvíli ale než dorazí zpět), v originále ale fakt nic moc, ještě mírně horší než jsem čekal (doufal jsem, že by těch 10kg mohl dát).

                            Ani jsem ho v originále raději neměřil (nebyl ani pořádně čas, šel okamžitě na poslání po krátkém vyzkoušení v terénu), ale přes 10kg to bylo určitě a ne úplně málo (odhaduju tak 13–14kg, možná po pořádném zajetí by se přiblížil k 10kg).

                            Aspoň průběh v originále po prvním testu ok, tedy ten jsem zatím nechal jak je.

                            0 0
                            • kubad  

                              je to pocitově lepší, neměřil sem to, nemá to smysl prostě to je udělané jak to jde nejlíp a basta, taky mám proti tobě 30kg navíc, ale Milan to ve měřil a bude vědět kam se dostal

                              0 0
                        • miki  

                          Moje nová vidle Fox F 100 RLC Fit stála včetně dopravy 10400 kč

                          0 0
                  • Neil100  

                    Blbost, řešil bych kde koupit náhradní díly a kdo mi to udělá, to naštestí jde bez dovozce Švec a jeho marže. Pro tvou info ta oprava v záruce není zadara :-)

                    0 0
        • kafac  

          Ja servisoval po sezone a pul, najeto cca 12000km. Komplet vymena vsech tesneni, stiraku oleju atd. Cena asi 1600,–Kc u Cklosvec. Posilal jsem ve stredu, v pondeli dalsi tyden byla doma.

          0 0
        • Babec  

          Mám ji letos novou, ještě není servisovaná

          0 0
      • funkatron  

        ja som mal aj Rebu a teraz mam Foxu…

        reba jazdi super, ale s Foxou sa clovek citi tak nejak lepsie :)

        okrem toho je pre mna dolezite, ze Reba sa ani zdaleka neda zamknut tak na fest ako Foxa…

        0 0
        • Trog  

          Reba Team s Black box motion contrl zamyká mnohem lepe než obyč. motion control.Zas nedko zamykaní neřeší a ani nepotřebuje.mel jsem rebu Sl ted mam sid WC a rozdil citim hlavně v tom zamykání..

          0 0
          • funkatron  

            jasne niekto neriesi…ale niekto ano a moze to byt pre neho dolezite info :)

            ja som to predtym nevedel…az ked som rebu kupil a napisal na forum, ze nezamyka poriadne, tak mi napisalo kopec ludi, ze to je normalne…ze ako to, ze som to nevedel? :)

            0 0
          • MlokCZ  

            A v čem ta Reba Team zamyká mnohem lépe? Odpovím si sám, v ničem, protože se chová úplně stejně jako SL.

            0 0
            • Trog  

              Reba je po zamknuti tvrdší rovoměrně,Ale u sid WC když zamknu tak vidlice pruži aji 1 cm a pak je hodne tvrda,mnohem vic než reba Sl co jsem mel.Ale Rebu doporučuji!Da se sehnat nova i za 6500 což je myslim pekna cena..

              0 0
              • MlokCZ  

                Ať je to jakákoliv verze Reby (tedy včetně SL), tak záleží jak nastavíš floodgate, dle toho se po zamknutí chová.

                A i zamčená Reba (a to jak SL, tak Race, tak Team) pruží skoro ten 1cm, takže nevím kde jsi přišel na nějaké znatelně odlišné chování v praxi.

                Rebu jezdím dlouhodobě už třetí a momentálně právě Team verzi.

                Motion control a black box motion control se co se týká komprese neliší vůbec (tedy ani nemůže lépe ani hůře zamykat). Jediné čím se po funkční stránce liší Black box motion control je high speed expanze (což na lock samozřejmě nemá žádný vliv).

                0 0
                • Trog  

                  Hele mloku.Ja se tady stebou nechci přít a ponekolikate tu dokládám jen fakta,tzn. to co mi napsal dovozce sramu do ČR cykložitný.

                  Datum So 24. říjen 2009, 14:45:09 CEST

                  dobrý den,nevím co je black box moation control.Rozdíl mezi vidlicemi Sid

                  Team a Sid Race.dík

                  Odpověď Cyklo Žitný: Dobrý den, BB Motion Control (Team)se od standardního MC (race) liší konstrukcí a materiálem. BB MC oproti MC lépe zamyká.

                  Tak podle tebe zamykají stejně,a na tvrdosti zamknuti zaleží jak si nastavíš floodgate(uroveň lockoutu)??.OK!Ne­beru ti to.POdle techto servismanu je to ale jinak.

                  0 0
                  • kubad  

                    v praxi je rozdíl v zamykání zanedbatelný, větí rozdíl je spůsobený množstvím oleje, které tam má být a většínou není, než samotnou konstrukcí :-)

                    0 0
                    • Trog  

                      Souhlasim, co si neuděláš sám to nemáš.viz. servis sid WC myslel jsem si že sam to nikdy nesvedu a že jednou za rok do Servisu na repas stačí ale opak je pravou:

                      radek80 || 20.05.2010 11:35:11

                      trogu, vůbec se toho neboj, taky jsem měl strach pustit se do svý SID XX WC, ale dá se to v pohodě zmáknout, a za 3 hodiny máš celou vidli hotovou. A naopak, když se naučíš dělat třeba jenom čištění pěnových kroužků a gufer, včetně pořádnýho promázání, vidlice se ti odmění skvělou prací, lepší než když byla nová! Jednou ročně je pro SID WC žalostně málo, a budeš ji moct za pár let vyhodit.

                      Mám pár triků pro domácí servis bez drahýho nářadí. Třeba nasazování gufer dělám pomocí skleněné lahve od mlíka, viz. obrázek. Stojí 7 Kč (obchody Albio) a sedne přesně na 0,1 mm.

                      Bohužel, moje zkušenost je taková, že servisy dělají rychle a tomu odpovídá i kvalita čištění, mazání, atd.

                      no jasně, že je to málo. Pokud jezdíš aspoň 100 km měsíčně v terénu.

                      Ten pěnovej kroužek je dobrý celý vyndat, očistit a ponořit! do oleje, aby se nasáknul. Jedině tak ti potom bude mazat kluzné plochy. A Gufera komplet očistit a vnitřky namazat vazelínou.

                      Koukni na ten manuál, budeš moudřejší. Můžu ti potom napsat, jaký nařadí jsem na to kupoval a za kolik. V podstatě:

                      trubkový klíč 10, imbus 5. Obojí s možností upnutí do momentové páky. Jestli ji ještě nemáš, tak ji co nejdříve pořiď.

                      Potom elektro kleště se zahnutými rohy na vyndání závlaček (hornbach).

                      Samozřejmě oba oleje 5, 15 (motorex racing) + vazelínu do vidlic, třeba Yarroline.

                      klíč 24

                      pinzetu, štětec

                      Isopropylalkohol a rozprašovač, hadry bez chlupů, dřevěnou tyčku (ten alkohol třeba u http://www.inchema.cz/shop/)

                      injekci 20 a 50 ml + dětskou odsávačku hlenů, ze který si vezmeš hadičku (na plnění oleje 5 ml do spodních nohou)

                      pumpu na vidle, náhradní vnitřnosti do ventilků (ty je potřeba taky měnit a promazávat) abys měl správný tlaky, zejména u negativky

                      0 0
                      • tonik666  

                        By mohl začít byznys s prodejem levných setů pro domácí údržbu vidlí. Takovej pěknej seznam se vzdycky hodí.

                        0 0
                  • oldaka  

                    prikladam dotaz… nastaveni floodgate se tedy poji jen se zamykanim vidle tzn. kdyz nebudu zamykat, nemusim floodgate resit? Jedna se o klasicke zamceni, ktere vyuziji opravdu jen vyjimecne na silnici v kopci apod. nebo prave diky nastaveni floodgate se jedna o „inteligentni“ zamceni ala brain u spešlu takze vidle muze byt zamcena porad i v nejtezsim terenu a kdyz je potreba tak si propruzi ???

                    0 0
                    • kubad  

                      floodgate je v podstatě ochrana proti proražení zamčené vidle, pokud má vidlici zamčenou a ta dostane od nerovnosti v terénu ránu, tak se odemkne a dál funguje jako nezamčená, a už se znovu sama nezamkne, musí znovu zamknout páčkou, na rozdíl od Brainu který jakmile nejsou podněty od terénu zase znovu zamkne sám.

                      0 0
                      • oldaka  

                        dobre, takze vyuziti. jedu po silnici – zamknu vidlu a pri najezdu do terenu ji nemusim odemknout. je tomu tak? Co je vse tedy potreba nastavit – Sid Team. nafoukam pozitiv, negativ, nastavim odskok, floodgate a muzu vyjet? nebo jeste na neco jsem zapomnel. samozrejme ze hodnoty foukani a odskok budu upravovat dle chodu v realu, ale pro zacatek foukam dle doporucenych hodnot a odskok mam na max.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud bys měl floodgate nastavený na nějakou nízkou hodnotu (tedy i malý podnět odemkne vidlici), tak klidně můžeš mít vidlici zamčenou pořád.

                      Při vyšší hodnodně nastavení floodgate (větší podnět potřebný k otevření) bych to rozhodně nedoporučil, i když se při větším podnětu vidlice otevře, tak při bude dlouhodobě takhle hodně trpět.

                      0 0
                      • krokus  

                        Na jakém typu překážky by mohlo být vhodné floodgate testovat? Třeba schody?

                        0 0
                        • kubad  

                          schody je nesmysl, tam ti otevře i když bude utažená nadoraz

                          já si ji nastavuji tak aby mě udržela zamčená při silové jízdě ze sedla

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Nikdy jsem neviděl smysl používat lock v terénu, takže floodgate jsem nikdy netestoval moc v terénu.

                          Test na nastavení mám jednoduchý. Lock potřebuju na chrtím fullu pouze pro dupání ze sedla (na asfaltu nebo v lehkém terénu), jinak nemá žádný smysl.

                          Takže floodgate mám vždy nastaveno na minimální hodnotu tak, aby mi ze sedla udržel lock vidlice zamčenou. Větší přitažení floodgate nemá pro mě žádný smysl.

                          Čím víc budeš lock používat s více přitaženým floodgate, tím bude menší životnost.

                          0 0
                          • krokus  

                            Používat ho asi moc nebudu, tu vidlici mám stejně na fullu s propedalem – šlapání ze sedla tedy bude vždy o dost méně efektivní než šlapání v sedle. Jenom mě to zajímalo.

                            0 0
                  • MlokCZ  

                    Takže si opsal větu, u které vůbec ani netušíš co tou větou chtěl ten servisman říct (a přitom sám si vše v praxi mohl snadno ověřit, když si Rebu SL měl) a Rebu Team si v praxi pořádně ani nezkoušel vůbec.

                    A ještě navíc se jedná dotaz na SID a tady se řeší Reba.

                    A nechápu, že ani pořádně nevíš jak se chová nastavení floodgate když jsi Rebu SL jezdil?

                    A přitom je to tak jednoduché si v praxi vyzkoušet, jak se to pro různá nastavení floodgate chová a srovnat.

                    Jinak tady je citace od Sramu, jak se liší BlackBox Motion Control:

                    „Based on the original Motion Control damper, BlackBox Motion Control adds Dual Flow damping which allows separate return speeds for big and small hits resulting in suspension that floats over both stutter-bumps and root webs. The titanium spring and carbon fiber compression knob are just dead sexy.“

                    0 0
                    • Trog  

                      Zrovna letost jsem testoval na test festu na moravě v Olšanech.Rozdili jak mezi rebou race a team,sid team a sid XX,tak mezi foxkama.Shimanem XTR a Sramem XX 2×10 st.Tak i porovnání mezi ramy ze scandia,hliniku a carbonu

                      Takže letost jsem toho zkusil myslím dost,proto reaguji na forum na odkaz s nazvem FOX NEBO REBA,protože tohle bylo jedno z prvnich co jsem zkoušel

                      0 0
                      • roud  

                        podle těch pedálů sis to testování opravdu užil ;o]

                        0 0
                        • Trog  

                          NEMEL JSEM SVOJE SPD.Tak mi fulčily tyhle combi z jedne stran SPD z druhe normal

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        A když si to vše zkoušel, tak pak nechápu, že nemáš vlastní poznatky, jak funguje floodgate a jeho vliv na nastavení.

                        A doufám, že když si vše zkoušel, že jsi měl vše poladěné na svojí váhu a styl jízdy, tedy tlaky, odskok (a u odskoku správně nastaveno dle toho, zda vidlice má nebo nemá high speed expanzi).

                        A co jsi tedy zjistil za rozdíly mezi Rebou race a Team? To by mě zajímalo, jestli si vůbec poznal něco z toho, co se u nich zásadního liší. A lock to opravdu není.

                        0 0
                        • krokus  

                          Jak by se měl u vidlice (Sid SL bez high speed expanze) správně nastavit odskok? Mám to zatím skoro úplně na zajíce. U tlumiče používám pro nastavení odskoku ten známý test s obrubníkem, u vidlice ale nevím.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Pro všechny vidlice bez high speed expanze je to stejné a jednoduché.

                            Vždy nastavit tlumení expanze na minimum a pak když to bude v praxi kopat, tak postupně přitlumit.

                            Bohužel bez high speed expanze to nebude ideální nikdy. Třeba na Rebě Race jsem vozil odskok zcela na minimumu a pak už se vracela vidlice jakž takž rychle (ale pořád ne dostatečně, na větších rychle jdoucíc překážkách to bylo pořád pomalé) a jen sem tam trošku náznak kopnutí (tedy aby nekopala vůbec, tak bych musel trošku přitlumit, jenže to bych zabil rychlost návratu úplně).

                            Když je přítomna high speed expanze, tak můžeš pak low speed expanzi přitlumit více, protože ten rychlý návrat na větších překážkách (v některých situacích i na menších, nerozhoduje velikost překážky, ale rozdíl tlaků, více v historii) zajistí high speed okruh.

                            Tedy nastavení když je high speed expanze je trošku obtížnější, i když třeba u Reby Team ať nastavíš low speed expanzi jakkoliv (nemá moc velký rozsah), tak to bude vždy lepší než Reba Race a SL bez high speed expanze.

                            0 0
                            • krokus  

                              Na Meridě (nyní už prodané) jsem měl Talase a musím říct, že právě v situacích, kdy ve sjezdu následuje několik větších překážek za sebou, to bylo proti Sidu SL jiné kafe. Dala by se u Sida high speed expanze dodělat? A mělo by to pro daný zdvih (100 mm) vůbec smysl?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Smysl pro 100mm to má menší než pro vyšší zdvih, ale určitě má taky (po delší praxi s tou Team Rebou jsem si tím jistý, vozím ji ale povětšinou na 120mm, na 100mm zkoušeno ale taky mám, u-turn).

                                U Reby dodělat high speed expanze jednoduše nešla (Milan neudělá), tak smůla. Je to na výměnu více věcí uvnitř, takže jedině za hodně draho v TF tuned.

                                Jednoduší prodat a koupit Team+ verzi.

                                0 0
                                • krokus  

                                  Ještě jednodušší se s tím asi smířit:-)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To asi bude nejlepší, stejně by to high speed expanze nevyvtrhla, jsou tam další faktory, kvůli kterým to bylo na Talasu lepší:

                                    • větší zdvih
                                    • lepší průběh (lepší využití zdvihu)

                                    I ta Reba Team (upravená) s HS expanzí na 120mm je oproti upravenému Talasu 2008 o třídu horší. A přitom citlivost je ± stejná (možná ta Reba o 1kg menší odtrh, ale rozdíl minimální), průběh je jaký chci na obou.

                                    Tedy ten rozdíl už dělá jen:

                                    • 20mm navíc
                                    • mírně lépe se chovající HS expanze
                                    • sag (Reba díky svojí konstrukci má na daný zdvih o trošku větší sagnež Talas, ve výsledku mám na Talasu snad o 1–2mm menší sag než naRebě i přes větší zdvih), který zvýrazňuje ten zdvihový rozdíl

                                    Geometrii a hlavový úhel obou kol mám i přes rozdílné zdvihy hodně podobnou.

                                    Stejně ale více mi limituje zadní stavba, ta je na chrtím fullu oproti Stereu v pořádném terénu horší výrazně více než je rozdíl těch vidlic. Takže tím je Reba pro to dané kolo naprosto v pohodě.

                                    0 0
                          • oldaka  

                            jaky test s obrubnikem prosim?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Dřepíš jak pecka v sedle a takhle sjedeš nějaký větší obrubník a sleduješ co stavba dělá po dopadu, kolikrát se zhoupne.

                              Je to ale pouze orientační test a nesmí v tu chvíli být tlumič omezování ještě kompresí (třeba propedal), protože jinak ta další zhoupnutí zatlumí komprese a ohledně nastavení expanze poznáš prd.

                              Pro počáteční nastavení tlumiče je to ale dobré. Zhoupnutí by mělo být jedno, případně druhé decentnější. Pak to můžeš doladit dle chování v terénu.

                              Tenhle test bych přirovnal k prvnotnímu nastavení tlaku vidlice/tlumiče dle sagu.

                              0 0
                        • Trog  

                          Kolo ti samozřejmě nafoukali na tvou vahu,tak i sedlo na tvou vysku.Už sem psal vyše že jsem nepoznal žadny rozdil ani mezi rebou sl a sid WC.Natož mezi rebou race a team.Jediny co jsem psal že je jený tak zamykání!!!Furt se opakovat do kola…

                          S rebou sem byl stejne tak spokojen jak ze sid

                          0 0
                          • pepek  

                            Ty seš prostě genius. Normálnímu člověku trvá poladění jedný konkrétní vidle možná měsíc, než si řekne, že je to ono (a to ještě třeba ani není pravda) a ty jsi zvládl za 3 hodiny objektivně posoudit videl několik a k tomu eště rozdíly mezi karbonem a hliníkem na různých kolech. Přihlaš se u spešlů jako testovací jezdec, myslím, že tě vezmou ihned.

                            0 0
                            • pustipav  

                              A co tam ten měsíc šteluješ?:) kluci, zas nepřehánějte… kolo není raketoplán…

                              0 0
                              • mastihuba  

                                tady dělá vlny s měsícem a na mojem kole si zvykl na posed za 2min. :D

                                0 0
                                • pepek  

                                  To je právě naopak: ten správný (turistický) posed jsem vyladil až po 17 letech. Vidíš, jak je to všecko složitý?

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    asi to nebude uplně pravda dyž sedls na moje a nasadil sem ti brouka do hlavy :D a neříkej že ne.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Šak to nepopírám, ale trvalo to 17 let. To stejný se starou Judy jsem vystřídal asi 5 různých olejů. Než jsem naznal, že čím řidší, tím lepší, tak to bylo půl roku (+zvětšení průtoku na některých místech.) Teď už to neřeším a automaticky do nový vidle hned naleju 2,5 WT a je to.

                                      0 0
                          • MlokCZ  

                            A jak se takové kolo fouká na danou váhu? Zvlášť u příliš progresivních vidlic jako je Reba bez u-turnu?

                            Pokud má někdo hodně zkušeností, tak během půl hodiny má šanci ± předběžně nastavit vidlici (samozřejmě s tím, že si bude hrát s nastavením tlaků i tlumení po celou tu dobu), aby se s tím dalo už aspoň něco porovnávat. Perfektní nastavení (které by mělo být než se budou nad vidlicí vynášet nějaké soudy je pak otázka dlouhodobého ježdění).

                            A jak si mohl poznat, že je rozdílné zamykání, když si na všech vidlicích neladil nastavení floodgate aby bylo stejné?

                            Takže když to shrnu. Neměl si pořádně nastavenou ani jednu vidlici, nepoznal jsi zásadní funkční rozdíly, které mezi sebou mají a to co jsi zjistil, že se chová jinak, tak nemáš ani tušení, jak si to měl nastavené (tedy to co si dle toho zjistil je pak úplný nesmysl). A chceš tu k těm vidlicím něco radit…

                            0 0
                            • Stanley_vy  

                              To chce klid a šetřit klávesnici. Stačilo by mu přečíst pár starších vláken, kde jsi toho k vidlicím napsal až až. Pepek to nad Tebou shrnul dost výstižně. :)

                              0 0
                • Trog  

                  Datum St 30. září 2009, 14:20:41 CEST

                  Dobry den mam vidlu RS SID WC 2008 mozem sa opytat pushlock ma fungovat tak

                  ze ked zamknem vidlu sa nepohne ani milimeter lebo mne ked je zamknuta tak

                  pochoduje hore dole aj 2,3 cm a to mam 80mm a to iste mi robila aj stara SID WC

                  2006tak nechapem ci to takma byt alebo sa to nastavuje alebo ako

                  Odpověď Cyklo Žitný: Dobrý den, ta nová Sidka 32mm co se týká pevného zamknutí je cca po 1–1,5cm. Starší typ Sidu 28mm pokud byla vidlice pravidelně servisovaná měla zcela pevné zamknutí! Viz. návody Rock Shox.

                  Ps:tady ete jsak sem psal,,takže nevím kde jsi přišel na nějaké znatelně odlišné chování v praxi.¨¨

                  vidlice je zcela tvrdá po 1 cm,tak abys viděl že jsem si tu nevycucal z prstu.

                  PPS:. Team oproti Race disponuje lepším zámkem z Titanového materiálu.

                  0 0
                  • kubad  

                    co tím chtěl básník říct? nějak mě uniká smysl příspěvku

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    A tady to je zcela mimo, srovnání úplně jiné vidlice (starý SID), který byl řešený jinak a se současnou Rebou nemá nic společného.

                    Nevím co tohle má společného se zamykáním jednotlivých verzí Reby.

                    0 0
                    • Trog  

                      tobě byl směřovanej přispěk co se tyka rozdilu mezi BB motion co… a obyč motion co..

                      Tem přispěvek i sidkách byl z cesty jen tam byl zminěný ten 1–1,5cm zdvihu ktery sem ja psal že po zamknuti je a pak je vidle tvrdši než reba.

                      Mmmj.ja nesrovnavam rebu ze sid viz.,,A ještě navíc se jedná dotaz na SID a tady se řeší Reba.¨¨

                      ,ale srovnávám system BB motion a obyč motion.

                      Nechci ti radit ani poučovat což ani numužu když jezdim na kole přes pul roku,jen ti pišu co jsem si přečet sorry

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Možná jsem reagoval příliš agresivně (to se také omlouvám), ale prostě mi tu na fóru obecně hrozně štve, že tu velmi často píšou lidi o tom, s čím nemají pořádnou praxi, neví jak daná věc pořádně funguje, ale někde si něco přečtou u čeho nemají ani ponětí jestli to tak je nebo ne a pak to sem píšou jako rady.

                        A u odpružení jsem na to zvlášť háklivý.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ahoj Mloku,

                          Můžu se jen tak na okraj zeptat, jestli jsi jel někdy na lefty?

                          Co si o tom případně myslíš?

                          0 0
      • Smazaný účet  

        měl jsem tuhle foxku, teď mám lefty a jinou vidli už nechci.

        0 0
        • Ruprt2  

          to jsi jako ulomil nohu?

          To ti ale netlumí ne? :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            teď máme doma 2, takže konečně můžu složit 1 pořádnou vidli :)

            0 0
            • Ruprt2  

              ale dvě levé. Prostě ti to tlumit nebude :-)

              Kdysi jsem taky vidlici se dvěma nohama a v každé bylo pružení. Byla to RST :-)

              0 0
        • Trog  

          zdar fose ja jezdil na canondaleu na test festu s lefty,byl to njaky větší zdvih.Ty se asi bavíš o lefty 100 mm??A s čim sem byl spokojen,tak to že sem se citil jak v peřince,citlivost na drobné nerovnosti byla parádní a pobralo to i hodně velké díry.Co bych vytkl je že při bržděni(elixir cr),kolo strašně plavalo,nebo stoupani do prudšich kopcu,či jizda ze sedla byla obtižná.

          Po tomto kole jsem si pujčil ghosta s vidlici Fox talas 140.A s touto vidlicí na tomto kole jsem se citil lepe,kolo drželo pevně stopu a rychle reagovalo při zatačení,vildlice se nehompala ani při lehči jizdě ze sedla a z kopce přitom funkovala paradne.

          Samozřejmě že tohle porovnani je velice s nadhledem,protože jizni vlastnosti kola ovlivňuje mnoho dalších věci jako je, geometrie ramu,zapletena kola,plašte a jine komponenty.Jinak obe vidlice byly samozřejmě nafoukány na moji vahu..

          0 0
          • Smazaný účet  

            mám na mysli právě ten nižší zdvih… já mám 110 mm.

            zrovna minulou vyjížďku jsem střídal lefty a epicona a to byl v terénu rozdíl, protože lefty držela daleko lépe směr.. ale máš pravdu může to být dáno i typem kola. Full s lefty vs. ht s epiconem TT.

            ¨Při jízdě ze sedla se houpe každá vidle. U lefty je dobrá věc super tvrdý lock. Právě u toho suntouru není vůbec tvrdý a to mi moc nevyhovuje.

            0 0
    • JakeF  

      Srdce Foxka, rozum Reba.

      Byl jsem před stejnou volbou; hliník + lepší kola a Fox vs. karbon + horší kola a Reba. Vzal jsem hliník, zčásti kvůli tomu, že jsem nechtěl hned investovat do kol a protože Foxka byla sen.

      Co se servisu týče, po každý jízdě jí prostříknu silikonovym olejem, propružim a otřu, po sezóně půjde na repasi do CykloŠvec. Chce to jezdit Galaxy, tam losujou jednoho vlastníka Foxu, co dostane posezónní údržbu zdarma, už mi na nástěnce visí poukaz :-). Ale to chce štěstí, jinak je Reba na servis samozřejmě daleko výhodnější.

      Hlavní, co si musíš ujasnit, že je chod. Já teda Rebu zrovna moc nezkoušel, ale jel jsem SIDa, kterej je údajně jen odlehčená Reba s kratšíma nohama, a nevyhovoval mi. Foxka daleko líp využívá zdvih (jo, měl jsem SIDa fouklýho na sebe) a přitom nemá tvrdej doraz, přijde mi, že je výrazně progresivní až na tak poslednim 1cm, zatimco SID mi přišel zhruba na 3cm, což mi nepřišlo vůbec ideální, Foxka mi chodem vyhovuje na 100%. Ale člověk si zvykne na obojí, špatná vidlice nebude ani jedna a když se člověk podívá na cenovku Reby respektive SIDa, tak je jasný, že to nemůže bejt stejný. Na druhou stranu Dual-Air u RS bude nejspíš lepší na nastavování pro těžšího člověka, u Foxe by se musela měnit pružina, ale to netušim, jestli se tebe týká.

      0 0
      • MlokCZ  

        Zkus si někdy u-turnovou Rebu, ta je přesný opak té bez u-turnu, tedy ještě méně progresivní než ta Foxka.

        0 0
    • MlokCZ  

      Reba:

      plusy

      • vzduchová negativka – tedy vždy bude vhodně nastavená na každouváhu jezdce, navíc možno využít negativku i pro externí mírnésnížení zdvihu (tedy lze si nechat dát zdvih na max. a pak přefoukánímne­gativky si s tím hrát)
      • většinou levnější servis a hlavně dostupnější na více místech,u Foxe pokud chceš držet záruku, tak jedině u Švece za draho
      • téměř jistá lepší citlivost, i když rozdíl nebude nijak dramatickýa bude záležet na konkrétním kusu
      • u-turnové verze má výborný průběh

      mínusy:

      • pokud to nebude aspoň verze Team, tak chybí high speed expanze
      • bude těžší (Reby často váží o trošku více než je udáváno,poslední Reba 2009 Team u-turn co teď vozím dokonce váží o 10g vícenež 2010 150mm Talas s 15mm osou, tedy Talas lehce zvýhodněn, že bylvážen bez osy, ale i tak…; konkrétně ten Talas včetně ježka aspodního kroužku hlávka má 1750g, ta Reba s tím stejným 1760g)
      • verze bez u-turnu má hodně progresivní průběh, pokud to cíleněnechceš (a pak musíš vědět proč), tak je to příliš

      Foxka:

      mínusy:

      • pružinová negativka, která často je zcela nevhodná na váhu jezdce atím to může zcela zabít chod vidlice, problém hlavně pro těžší jezdcea při přefukování u lehčích jezdců
      • pouze RL verze, takže to nejhorší ohledně navýšené komprese, tedyu Foxe na nejhorší varianta co se týká citlivosti; není to i přes tukompresi až tak tragické, nebýt ale té komprese (jako Foxky do 2006), takbude o třídu citlivější než Reba
      • průběh více progresivní než Reba s u-turnem

      plusy:

      • má high speed expanzi
      • bude mírně lehčí
      • průběh méně progresivní než Reba bez u-turnu

      Já bych volil u-turnovou Rebu, pokud nevadí vyšší váha. Rebu bez u-turnu bych volil jen v případě úpravy na nižší progresivitu (a současně získáš i lepší citlivost).

      Foxku bych v originále volil pokud sedne aspoň přibližně negativka a nejlépe RLC verzi nebo RL verzi v případě, že se upraví (vyřadí) ta debilní komprese.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ještě doplním, že high speed expanze u Reby Team se mi zdá hůře fungující než u Foxe (teď srovnávám hlavně s více Talasy, které jezdím dlouhodobě a mám perfektně zažité).

        Můj odhad je, že RS má pro high speed okruh povolený menší průtok oleje než Fox a že je to příliš málo.

        Každopádně je to u RS vidlic, které mají high speed expanzi (označují to dual flow) o hodně lepší než verze, která high speed expanzi nemá. Pořád tomu ale k ideálu kousíček chybí.

        0 0
    • pustipav  

      Doporučuji FOXe… asi jsem nikdy nejel na ničem lepším. Možná jsem zrovna kategorie, kdy mi tovární nastavení vyhovuje – mám 62kg, je supr citlivá…

      0 0
    • MAr(c)el1  

      neco podobneho jsem taky resil … FOX 100RLC nebo REBA race … vzal jsem foxe

      0 0
      • Lsdenski  

        Mám Rebu SL 2010 s váhou 1595g.

        0 0
        • Smazaný účet  

          tak to je lehčí než ten fox 32 RL

          0 0
          • Lsdenski  

            váženo s ježkem a bez Poplocku…

            0 0
            • Lsdenski  

              hlavně by Fox už taky po letech mohli začít dělat vidlice alespoň v jiné barevné variantě. ta bílá se ne ke všemu hodí. černá nebo stříbrná verze.

              0 0
      • natureman42  

        ja sel rovnou do REBY SL (FOX byl mimo muj rozpocet) a zacal sem s ni byt spokojenej az po tom, co prosla ladici kurou „u Milana“. Do ty doby hodne progresivni vidle, co brala spis vetsi nerovnosti (asi sem mel jeden z tech horsich kousku s horsim odtrhem), po tuningu zacla vyuzivat vic zdvihu a da se o ni konecne rict, ze je to zehlicka, coz se o tovarni verzi zel moc nedalo..

        0 0
        • MlokCZ  

          I průměrný kousek Reby se před a po úpravě liší citlivostí hodně. Tím jen chci říct, že jsi ani vyloženě špatný kus mít nemusel.

          Navíc snížení progresivity také má vliv na lepší žehlení, protože pak na stejné překážce jde více do zdvihu. A oboje dohromady pak udělá obrovský rozdíl.

          Za sebe můžu říct, že je velký rozdíl i upravená x neupravená u-turnová Reba průměrného odtrhu v originálním sta­vu.

          Tedy v tomto případě (tedy v těchto případech, už mám takhle třetí Rebu) se na průběh nesahalo (takže tam není ten vliv zmenšení progresivity) a jen se zlepšil odtrh z 10kg na 5kg.

          0 0
        • Lsdenski  

          progresivní učitě je, ale celkem mi to vyhovuje. u 100mm verze pruží okolo 90mm v reálu.

          0 0
    • JMT  

      Mel sem fox (ale je pravda ze ne f** ale vanillu) a ted mam rebu.

      Fox lepe vyuzival zdvih. Vidlice mi prisla mene tuha a take mi prisla mene odolna. Co je super je servis foxu a jejich pristup, ale zas neni zadarmo

      Reba, relativne levna. Mam verzi bez u turnu-******** progresivni coz kolem Prahy znamena ze chodi tak max na 2tretiny zdvihu. Ale pri agresivnim jezdeni je to super, vyuzivam komplet zdih a nemlati porad doraz, zkousim co vydrzi-moc se o ni nestaram a zatim bez ztraty kyticky.

      Volil bych asi takle: Jses li fajnsmekr co nejezdi v prasecich podminkach a jses li ochotny zaplatit za top-Fox.

      Jesli ti staci lehounce „horsi“ material tak RS.

      Ale jesli to je vyber dvou ruznych kol, tak podle techto dvou vidlic bych to asi neresil a porovnal zbytek

      Primarne jezdim dh a mam fox 40RC2, moje pristi dh vidle bude asi boxxer…

      0 0
    • abro666  

      souhlasim s Mlokem, jen ze sveho hlediska bych jeste doplnil toto. mam tri bajky, na jednom je Reba SL 26", na jednom Float RL 29" a na jednom Talas RLC 26" s 15mm osou. vazim 145 kg.

      kdyz nekde jedu jak prase, nejvic se krouti Reba. Nejlepe smer drzi samo Talas.

      co se tyce servisu – cyklosvec ma hodne jude ceny, ale v Praze jsem uz nasel naky kramy, kde to delaj. Otazka je, na co clovek zaruku u vidle potrebuje?

      Za ty tri roky, co jezdim, taxem na Foxkach nic resit nemusel, ceka je jen vymena krouzku a oleje nekdy letos po sezone – ve srackach je mi lito jezdit na fullech, kde ty Foxky jsou.

      Nicmene u Reby odeslo tesneni, takze zdvih ze 115mm sel asi tak na 10mm:) ale dojet se na tom domu dalo:)

      Na vymenu tesneni u RS taky nepotrebujes Cyklozitnyho. tesnici krouzek sme poridili v dobrym zelezarstvi a jede se dal:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.