• foxhound

    Zdravím, nevíte někdo, jestli se dá změnit zdvih u této vidlice ze 120 mm na 100mm? Pokud ne, tak mám jednu na prodej nebo výměnu, jestli by měl někdo zájem :)

    0 0
    • kubad  

      mělo by to jít jednoduše vložením spaceru,

      0 0
    • Luk029  

      no ja řeším opačný problém. :-) Jak na svou 100mm toru dostat 120mm.

      0 0
      • Martin  

        rozebrat a vyndat spacer? :-)

        0 0
        • Luk029  

          no v tom je ten problém ja už tam žadnej spencer nemam. je totiz jenom do 100mm :-)

          0 0
          • fousek  

            Prodat Toru a koupit Epicona, ten jiste pujde predelat na 120mm a usetris 1/4kg, financne te to vyjde tak na 1000–1500

            0 0
            • Luk029  

              no a co se týče funkčnosti tak je na tom epicon lépe jak tora? se mi to nezdá :-)

              0 0
    • foxhound  

      Hele a ještě dotaz :) Jaký je teda rozdíl mezi F120 a F100? protože už jí mám možnost vyměnit za ten nižší zdvih, tak jestli to není ta samá vidle jenom s tím spacerem :)

      0 0
      • kubad  

        pravděpobně je to ta stejná vidlice pokud má stejné označení a jen jiný zdvih a je stejný rok

        0 0
        • foxhound  

          takže to je zbytečné vyměňovat :) ještě to zkusím zjistit přímo u dovozce

          0 0
    • foxhound  

      tak mám možnost tu vidli vyměnit za 100mm Fox, ale psal jsem do Cyklošvecu a ten mi odepsal, at to vůbec nedělám,že změním celou geometrii… Ale zvláštní je, že někde dávají 120mm Fox a na nejvyšší 100mm DT Swiss nebo Rock Shox… na to mi odepsal, že i přes to může být ta vidlice jinak vysoká.. tak ted nevím :(

      0 0
      • kubad  

        vidlice jsou při stejném zdvihu +/- stejně vysoké rozdíli sou do 5mm max pokud neberu nějaké starší vidlice tam se občas našel nějaký ulet, takže to co napsali je pěkná blbost.

        je totvoje volba jakou vidlii tam chceš, Spark snese jak 100mm tak 120mm spíš ať ti potvrdí tu možnost snížení :-)

        100mm DT-Swiss XMC co tu mám má 475mm výšku osa korunka tak si to srovnej

        0 0
        • foxhound  

          Hele, tak já našel v nějákém německém časopise, že ta DT Swiss XCR100 má 470mm a ten Fox 120 má 490mm… což by odpovídalo změně zdvihu 20mm :) no jako z cyklošvecu mi napsali, že to v žádném případě měnit nemám, že konstruktéři nejsou hlupáci, proč tam dávají 120mm od Foxe a 100mm od RS, že jsou jinak vysoké atd, což jsem psal už výše.. Vypadá to, že tomu asi trošku rozumíš, co?:)

          0 0
          • kubad  

            no výška vidlic se tu už mockrát probírala :D

            a mockrát se došlo k závěru že je výrobci to mají +/- stejné

            0 0
            • foxhound  

              aha.. no já tu poslední dobou moc často nechodil..takže doporučuješ to vyměnit?:)

              0 0
          • MlokCZ  

            Opravdu profesionální rady z Cyklošvec. Je to přesně jak psal kubad, současné vidlice na stejném zdvihu jsou ± několik milimetrů stejně vysoké a to co psali z Cyklošvec je snůžka nesmyslů.

            Zopakuju už po padesáté (už se to tu psalo mockrát), že u vidlic s pružinovou negativkou záleží na jejím nafoukání (negativka je pořád stejná a tedy různě nafoukaná pozitivka ji pak různě přeltačí/nepřel­tačí). A tedy stačí nafoukat na jíný tlak a na nezatížené Foxce (platí pro ty s pružinovou negativkou, tedy např. pro Talase ne) změníš zdvih (a tím i samozřejmě její výšku). Proto neustále dochází k těm omylům, že jsou dnešní vidlice nějak extra různě vysoké a pořád je chce někdo přeměřovat.

            To co jsi viděl v tom časopise, tak se také podívej na skutečně naměřený zdvih pro tu výšku a teprve pak to srovnej. A pokud tam ten zdvih nebyl, tak je to údaj zcela k ničemu.

            A také souhlasím, že Spark snese 120 i 100mm vidlici. Ono 2cm rozdílu není nikdy až tolik, po započtení sagů je z toho rozdíl třeba jen 1,5cm, tedy ani ne celý stupeň na hlavovém úhlu.

            Osobně bych ale preferoval Sparka se 120mm vidlicí, aby se dosáhlo o něco menšího hlavového úhlu.

            Ale každý si musí zkusit, co mu sedne více.

            0 0
            • foxhound  

              takže když se změní zdvih na 100mm, tak tím se ještě zvětší ten úhel? protože už ted se mi to přední kolo zdá docela podkopnuté… Jinak dík za vyčerpávající informace :)

              0 0
              • kubad  

                odpovím tady :-)

                pohodlnější svezení 120mm

                sportovnější zavodní svezení 100mm

                rozhodnout se musíš sám, jinak rozdíl v posezu mezi 100 a 120mm vidlicí se dá jednoduše doladit podožkama pod představcem , případně jeho otočením, ale nevím jak to tam máš. Doporučuju prostě skusit co ti sedne, pojezdit 120mm a pak nasledne 100mm víc ti asi nekdo neporadí

                0 0
                • foxhound  

                  no jo, jenže mi jde o to, že já tu vidlici vyměním s jedním borcem, co shání 120mm..takže už to pak nebudu moc změnit zpátky.. to je dilema :D

                  0 0
              • MlokCZ  

                Menší zdvih – větší hlavový úhel, tedy vidlice se blíží více tomu, aby byla svisle.

                Větší zdvih – menší hlavový, tedy vidlice se blíží více tomu, aby byla vodorovně.

                Tedy pravděpodobně myslíš tím, že je už dost podkopnutá to, že je tam už teď dost malý hlavový úhel. Ten se snížením tedy naopak zvětší.

                0 0
                • foxhound  

                  je tam 70 stupnů, takže pokud to změním na 100mm, takže tam bude třeba 71?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano, bude tam 71st. (na nezatížené vidlici ty 2cm dají akorát 1st.), pokud tam tedy skutečně bylo 70st.

                    0 0
                    • kubad  

                      přesně tak je otázka s jakou vidlicí ten uhel do katalogu měřili :D

                      0 0
          • kubad  

            je to možné těch 475mm sem narychlo měřil pravítkem, nedíval sem se do tabulek

            0 0
          • Ruprt2  

            když se ti to zdá velký skok tak co tam nastavit 110?

            Dělá se to přes plastový spacer, který si sám můžeš z něčeho vyrobit

            Sám jsem stovkovou foxku zvedl ze 100 na 120 (Vanilu která je stavěná na 100–130), zjistil jsem, že je to moc a a teď ji mám na těch 110mm

            z plastu jsem si udělal spacery, kterými dám vlastně libovolnou hodnotu mezi 100 a 130

            P.S.: na mě se Cyklošvec vykašlal a na dva maily mi ani neodpověděl. Tak jsem si stáhl manuály a dělal jsem vše sám je to poměrně snadné. Jenom nevím co by ti na to řekli u Švece ohledně záruky.

            0 0
            • PsychoSX  

              Záleží na tom, na jakej e-mail si to psal. Na obchod@cyklosvec.cz to funguje bez problému, obratem ti odpoví. Nebo tam zavolej a chtěj p. Karfíka

              0 0
              • foxhound  

                s tím jsem si myslím psal,taky odpověd přišla skoro hned

                0 0
                • Ruprt2  

                  ale jo však já mohl volat, nebo být neodbytnější já si to uvědomuju.

                  Konstatoval jsem to tak, že to bylo. Nemyslím si, že bych jim nějak uškodil tímto prohlášením na pověsti ani to nebylo v úmyslu. Teď už je to stejně jedno.

                  0 0
    • PsychoSX  

      Dobrá rada nad zlato. Pomiňme změny úhlů na kole a řešme jen možnost změny zdvihu. Z F120 lze udělat přidáním spaceru 100, z F100 přidáním spaceru 80ku a z F80 přidáním spaceru teoreticky závodní raketu s 60mm. Naopak to měnit nejde – tzn. že ze 100 pokud je jako stovka vyrobená 120neuděláš

      0 0
      • fousek  

        A kdyz tam das 120mm spacer tak to bude nerychlejsi odpruzena vidlice na svete

        0 0
      • Dlabka  

        U mé F100RLC 2008 není problém 120…

        0 0
        • PsychoSX  

          Tak to máš zřejmě v základu 120ku sníženou na 100, někteří výrobci si to tak nechávají OEM dělat.

          0 0
      • geri  

        Ostatní se mohou asi usmívat, ale máš pravdu. Tuto verzi prezentuje i samotný výrobce FOX. Tedy, o těch 60ti mm se nezmiňuje… :-)

        0 0
        • lidumil  

          Jde u téhle vidlice změnit zdvih na 100 mm? Díky.

          0 0
          • Vilém  

            Pisou zdvih 100:)

            Ale cemu verit, to nevim.

            0 0
            • lidumil  

              To píšou, ale dole v rolovací nabídce je jen 80mm. Podle toho, co je ve vlákně nahoře, od modelů 2008 jsou Foxky 80–100–120 mm a řeší se to spacery. Ta, co prodávají jako 100 mm má stejnou váhu.

              0 0
              • Vilém  

                Co je to vubec za rok?

                0 0
              • Vilém  

                Ale jinak teoreticky ano, pouze u 29er F80 pisou max na 100mm. Jinak jsem se dival do manualu 05 a 09 a v obou je psano, ze lze.

                Jeste si to ale nekde zkus overit.

                0 0
    • lidumil  

      Je to teda kostlivec :D

      Jde u téhle vidlice změnit zdvih na 100 mm? Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.