• Dýa

    Ahoj, potreboval bych poradit s vyberem vidlice na kolo v profilu. Momentalne tam je asi 4 roky starej pruzinovej Black… zacina pomalu dosluhovat a i kdyz sem s ni teda dost spokojenej…nikdy se s ni nic nestalo, az na LO teda… ten mi prijde ze si nejak dela co chce, nekdy uzavre nekdy ne, temer ho ale nepouzivam. Libi se mi celkem Fox F120RLC. Urcite bych teda nechtel LO na riditkach, nemam moc rad kdyz je tam prekabelovano, vubec na ty LO moc nejsem. Nebo zase jit do Manitou?…od nich se mi libi Minute MRD absolut 130, ale prijde mi ze tady na Manitou dost nadavaj, tak nevim. Mela by mit tak okolo 120–140 zdvihu i kdyz tech 140 nevim jestli neni uz moc na moje kolo. Sice ten Black je stavitelnej ale ja jinak nez 120 nejezdim. Nejaky velky nastavovani taky nepotrebuju. Proste hledam nejakou jednoduchou, ale hlavne kvalitni vidlici, o cenu az tak nejde. Nebranim se zadny znacce. Diky za navrhy.

    0 0
    • Marccoo  

      Zůstl bych u toho ce se ti líbí,RLC nebo Talas.

      0 0
    • Dýa  

      Nikdo nic?

      0 0
      • kubad  

        na ten rám se nevyplatí cpát tak drahou vidlici, když chceš utrácet řešil bych to spíš jako celek

        0 0
      • gemini  

        …a co RS Revelation 130 mm? To by mi k tomu rámu celkem pasovalo a oproti Foxce ještě ušetříš…

        0 0
        • kubad  

          Suntour Epicon TAD po upravě od TT levná funkční varianta, a v kasičce zůstane dost peněz na případnou výměnu rámu ke které stajně majitel během krátkého času dospějě :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas. Akorát bych si nechal nastavit zdvih pro nižší rozsah, něco ve stylu 80–120. Nenechával bych to na 100–140.

            0 0
      • Vilém  

        Osobne nevim, co bych dal k tomu SPV co je vzadu. Ale jak pise Kubad, asi bych k jetemu ramu s cenou max 10t. nedaval novou vidli s cenou jednou tolkou.

        0 0
        • kubad  

          levnou funkční variantu sem popsal o kousek víš – otázka je jestly bude dost IN :-(

          0 0
    • qasko  

      Mám Fox 32 F120 Remote a ten jeden kábel naviac je mrzutý ale lock z rajdov je super vec :)

      0 0
    • pjotrmen  

      a co takhle marzocchi? Já mám xc 600 ata2 a jsem s ní spokojenej

      0 0
    • Dýa  

      Diky za tipy… jinak s tim ramem mate pravdu, uz je dost jetej. No nekde sem slysel ze kdyz je vzadu SPV ze je dobry to mit i vepredu, ale SPV na predek uz ted nedelaj ne? mozna na nejaky R7, ale ta je az moc zavodni… Driv myslim bylo na BLACKach…

      Co to tady ctu tak Epicon a RS jsou tady dost vychvalovany, tal se na ne mrknu… Kazdopadne diky…

      0 0
      • Lišák  

        Epicon je tady vychvalován, ovšem POUZE upravený. Originál není nicmoc.

        0 0
      • Vilém  

        pokud bys chtel mam tu jednoho Blacka s SPV, puvodne ze stejneho kola co mas. Moc rad bych se ji zbavil, protoze na vidlici s timto „kurvitkem“ uz nemam nervy jezdit.:)

        0 0
        • Dýa  

          A co presne te na ty vidli tak stve?

          0 0
          • Vilém  

            Za urcitych podminek se jako pevna. Treba jizda v traktorovych kolejich ji donuti akorat k tomu aby se pohybovala jen v predozadnim smeru, do zdvihu nejde. Do zdvihu se dostane az silnejsim narazem. Pokud je SPV uz otevreno, tak pak je funkce rozumna. SPV jsem vozil natlakovano na nejnizsi povoleny tlak, nutny pro jeho funkci. Taky mi prisla jako divna kombinace SPV s pruzinovym U-turnem. Proste davat do pruzinove vidlice SPV, to mohlo napadnout jen konstruktery v Meride:) Dalsi co se mi nelibilo byla mala torzni tuhost vidle, ale ta je dana konstrukci. Treba pri jizde po vrstevnici si vidle jela kam chtela. Napred jsem zkousel sehnat klasicky tlumic do Blacka, ze bych SPV vyhodil, ale nakonec jsem nesehnal v nejake rozumne cene a vidle sla z kola dolu.

            0 0
            • Vilém  

              vypadlo mi neco „podminek se chova jako pevna“

              0 0
              • Dýa  

                Jasne, ja to pochopil :-)… no tak to neni moc dobry, to ten SPV u toho tvyho Blacku funguje az moc… s vidlici nemam moznost srovnani, ale ten zadni tlumic s SPV podle me funguje tak jak ma… mam ho na asi na 4,5atm v SPV komore a pri jizde na silnici se prakticky nehoupe i pri prudsim slapani, jen kdyz jdu ze sedla tak uz zacne pracovat. Kdyz je nejaka nerovnost tak se otevre a ve sjezdech tlumi dobre (naplno). A kdyz jedu treba nekde na polni ceste s nerovnostma tak je to taky v pohode. Je fakt ze sem si s tim musel dost hrat. Co se tyce tuhosti tak mi Manitou vyhovuje, mozna je to diky RA. Ale chapu ze kdyz se ten tvuj Black otevrel az silnejsim narazem ze to je na nic. Ja kdyz dam do SPV tak 3,5atm tak reaguje na vsechno prakticky (tlumic).

                0 0
                • Vilém  

                  Jeste k te male tuhosti. Rek bych ze ji zpusobuje prave ten reverse arch. Nevim, zda jsi mel moznost v provozu vyzkouset i vidlice jinych vyrobcu, pak bys mozna mluvil jinak:) Taky dost zalezi na tve vaze. Ja nejsem nejlehci (cca 90kg), coz tomu taky prida. U toho SPV jsem chtel puvodne provest tzv bypass, dle tohoto zdroje, ale nakonec jsem to neuskutecnil a radsi koupil jinou vidli.

                  0 0
                  • Dýa  

                    No nevim, je to mozny i kdyz se  pise ze RA naopak tuhost zvysuje. Ja mam asi 72 kilo, takze to muze bejt asi i tim. Jinak sem jel Skareba a nejaky RSTecka, rozdil v tuhosti sem zadnej nevidel…ale asi to bude tou vahou.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Podle prospektu vyrobce by zvysovat mel, ale nemyslim si ze je to pravda:) Ono staci vindat kolo z vidlice, chytit kazdou spodni nohu do jedne ruky a zakroutit s nima vuci sobe, jednu tahnout k sobe, druhou tlacit od sebe. Oproti klasicky konstruovane vidlici je to blato.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Pokud při silovějším šlapání se stavba nehne, tak to pak také znamená, že naprosto nežehlí a je z toho už napůl HT.

                  A to že při 3,5atm. v SPV komoře reaguje tlumič na všechno, to je jen tvůj subjektivní dojem, ve skutečnosti tomu tak není ani náhodou. Ono ani ta stavba té Meridy není zrovna extražehlička, to se k tomu také přidá.

                  Jel si už na nějakém opravdu žehlivém fullu v kombinaci s tlumičem, který danou stavbu nijak neomezoval? A pro srovnání, takový RP23 s compression tune na max. to rozhodně není.

                  0 0
                  • Dýa  

                    No jako ne ze se to je pevyn ale proste nijak vyrazne se to nehoupe, temer vubec. Asi jo, asi to je muj dojem. Bohuzel sem na zadnym jinym Fullu nejel, vsichni lidi okolo me maji HT. Jinak cemu rikas zehlicka? Nejak to definuj…a na „zehleni“ se hodi jaka stavba podle tebe? diky

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Obecně žádné pravdilo neplatí, že by se hodil konkrétní typ, záleží vždy na konkrétním provedení. A pak další věc je, že při šlapání je to zase trošku jinak.

                      Můžu uvést nějaký konkrétní příklad. Oba moje fully jsou s upravenými tlumiči teď opravdu žehličky. Na druhou stranu někomu by u nich přišlo, že se při šlapání moc pohupují (já ten problém nemám).

                      0 0
                      • Dýa  

                        Ok dik… tak to mas radsi takovou komfortnejsi jizdu co? Ja kdyz se to moc houpe tak mi to trochu vadi. Obcas si rad trochu mocneji zrychlim, aniz bych se propad :-).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já mám rád u odpružení maximální citlivost a žehlivost. Reálné ztráty energie v odpružení jsou stejně v mojem případě velmi malé.

                          Už jsem to tu uváděl jinde, jen stručně zopakuji. Můj dlouhodobý test HT v profilu x oba fully. Testováno bylo na jednom fullu také s RR/RR (jako mám teď na HT), aby to bylo zcela srovnatelné. Osazení je téměř totožné. Testováno schválně na okruhu, kde není žádný pořádný terén, tedy abych na celopevňáku nebyl bržděn kvůli terénu (test měl za úkol ukázat jaké mám ztráty v odpružení a váze navíc u fullů, ne jaké jsou výhody fullů v pořádném terénu). A pro muj styl jízdy byl rozdíl nakonec pouhých 10%. Tedy jezdil jsem okruh několikrát na všech kolech s tím, že jsem ve všech případech držel ± stejnou intenzitu dle tepáku. Na celopevňáku jsem jezdil o 10% větší průměr. Z toho část rozdílu bude v tom, že celopevňák je téměř o 3kg lehčí než ty fully, také největší rozdíl jsem pozoroval ve výjezdech.

                          A tedy, že třeba kvůli odpružení mám dejme tomu odhadem 5% ztráty energie, tak to mi je opravdu ukradené. Tím, že bych omezoval pružení bych ty ztráty snížil stejně jen hrozně málo a funkce by šla přitom do háje hodně.

                          Jediný, kde je moje odpružení znatelně horší je akcelerace. Zrychlení a odpich s těmi upravenými supercitlivými tlumiči nejsou opravdu nic moc. Naštěstí takové nerozumné věci jako větší akcelraci neprovozuju :-)

                          A pak samozřejmě jízda ve stoje také moc nepřipadá v úvahu (tedy jezdit ve stoje se dá, ale pak jsou ztráty energie znatelně větší). Na fullu prostě jezdím stylově zcela jinak než na HT. Když chci mít pocit, že kolo letí i ze sedla, včetně super akcelerace, tak od toho mám celopevňáka (ale stejně jak dle toho testu píšu na něm pak reálně nejsem o tolik rychlejší, spíš tam jde o ten pocit a možnost zcela jiného stylu jízdy).

                          0 0
                          • Dýa  

                            Hm tak to vidis… to bych rekl, ze bude vetsi rozdil, ale 5% to je celkem zanedbatelny. Jasne jde o pocit… kdyz jesu na HT tak si prijdu rychlejsi a tak nejak lehci nez na fullu, ale ten rozdil asi je jen malej… je to o pocitu… zase ses kral v terenu… tam toho das hodne takovej temer enduro style :-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              U každého ten rozdíl bude jiný, záleží na stylu jízdy (tím myslím silové/frekvenční šlapání, kolik kdo chodí ze sedla), výkonnosti (čím větší výkonnost, tím se rozdíl bude zvětšovat a já jsem poměrně pomalá lemra) a jak moc dobře šlapeš do kruhu. A ještě to srovnání bylo pro totožně osazená kola včetně plášťů. Jakmile se použijí jiné pláště, hned ten rozdíl může narůstat.

                              A pak těch 5% jsem odhadnul, tedy kolik z těch 10% dělá odpružení a kolik váha je jen odhad a může to být i jinak (ale samozřejmě pořád v tom rozmezí těch celkových 10%).

                              Tedy nelze z toho dělat obecný záběr, že je rozdíl 10%, pouze že v mojem případě to tak je.

                              0 0
                              • Dýa  

                                No na plastich zalezi hodne, to je fakt ja mam takovy kravy 2,35, po silnici teda temer nejezdim, ale na ni to dela hroznej bordel. Ja jako nejsem moc chrt, ale v terenu jedu rad svizne a obcas si skocim…takze HT neni nic pro me. Kdyz jedu s kamosem treba, ten ma nejaky Schwalbe 2,1 tak vedel neho potim a on si jede tak v klidku a kdyz jedem z kopce tak je vzdycky rychlejsi na volnobeh…

                                0 0
      • MlokCZ  

        Ta úvaha s tím, že když je SPV vzadu, že by mělo být i vepředu je podle mě nesmysl.

        Jsou to dvě nesouvisející věci a na tlumiči a vidlici se projeví jinak. Přeci jen zadní stavba se (zvlášť bez perfektního kulatého šlapání) při šlapání rozhoupe mnohem snadněji než vidlice.

        Osobně bych „kurvítka“ chodu nesnesl ani na tlumiči, ani na vidlici. Ale kdybych už SPV měl na tlumiči, tak bych ho rozhodně nepřidával i na vidlici. Vůbec to není tak, že když ho přidáš i na vidlici, že to jako celek bude chodit lépe, přesně naopak.

        Tady se nabízí jedno sice trošku extrémní ale povedené srovnání. Když má někdo HT, tak podle stejné logiky by se k tomu hodila také jedině pevná vidlice. Citlivá vidlice + tlumič s SPV je pořád mnohem méně extrémní rozdíl než HT + odpružená vidlice.

        0 0
        • Dýa  

          OK, je ale pravda ze to SPV vzadu funguje… driv jsem mel pruzinovej tlumic od german-A a houpal sem mnohem vic… vidlici s SPV sem nikdy nejel. A cotreba Brain, Spesl je prece zastancem tzv. total integrace ze tlumic i vidlice pracuji jako jeden celek. To je prece neco podobneho jako SPV akorat puvodne snad od FOXe. Ten novy Future Shock v testu hodne chvalili, ale treba to ma Spesl o dost lepsi. Zase je pravda ze SPV vidle uz prakticky nejsou, takze to asi tak slavny zase nebude :-).

          0 0
          • MlokCZ  

            To je otázka čemu říkáš funguje. Z mojeho pohledu všechny „kurvítka“ a je jedno zda SPV, Brain nebo jiné pouze zabijou funkci zadní stavby. Kdybych nechtěl, aby to pružilo, tak nemám fulla. Tedy Brain bych si na kolo nidky nedal úplně stejně jako SPV.

            Ještě ujdou platformy jako propedal, které jdou vypnout, pak se to použít dá.

            S pohupováním zadní stavby a vidlice nemám ani bez nějakého omezování (samozřejmě lehounce se zadní stavba při šlapání pohupuje, ale opravdu jen velmi málo).

            0 0
            • Dýa  

              Jako jo… mas pravdu, ja na ty „kutvitka“ taky nejsem. Sem zastnace jednoduchosti, ale starej tlumic se mi rozbil tak sem tam dal tenhle Swinger, ze ma SPV s tim nic nenadelam, mimoto mi nijak nevadi, spis naopak. Ale SPV vidli nechci… jednak proto ze uz bych ji asi nesehnal, a s vidlema s SPV asi nejsou moc dobry zkusenosti viz. jak pise Vilém. S tim SPV vzadu jak mi funguje sem to napsal o trochu niz.

              0 0
    • kesu  

      ahoj,no ja budu odpruce epikona i kdyby padaly trakare,na kolo za 20 proc ne ale dat to na bika v temer kompletnim XTR i pres to,ze je to merida by byl hrich.Pokud ti ten ram vyhovuje,koupil bych treba RVL airuturn s 20mm osou.pokud chces za kazdou cenu neco lehciho tak klidne Rebu 120mm ale smeroval bych se spis pro to rvl.Foxe klidne ale tallase bych si rozmyslel,zvlast pokud pises ze nechces nic moc nastavovat tak nevidim duvod proc priplacet tolik,krom toho narozdil od uturnu jsem jich uz par videl nefunkcnich..Za zbyly penize bych vzal treba rizeni nebo jak nekdo pise tlumak bez SPV

      0 0
      • Dýa  

        No s ramem jsem spokojenej, zatim zadnej problem nebyl, i kdyz je uz dost jetej. Mam akorat mensi protlaceninu na stangli. Jinak s tim tlumicem jsem taky celkem spokojenej. Radium je prej lepsi, ale to sem snad nikde ani nevidel prodavat, mozna je jen na objednavku v servisu. Ale Radium ma zase LO a to vedeni tech hadic fakt nemusim. Takze tlumic asi zatim zustane. Na Meridu hodne vsichni nadavaj, ale ja s ni nemam zatim zadnej problem, je mozny ze to je kus od kusu. Kolo nijak nesetrim, spis sjizdim nez vyjizdim a dost i skacu. Na to ze ten ram bude starej 5 let si myslim ze je fajn…

        0 0
      • Dýa  

        Jo mas pravdu kdyz to je skoro cely na XTR ze davat tam epicona mi je trochu lito :-). Ale je to zase dobra vidlice jak se tady docitam (v upraveny verzi). FOXka by se mi libila asi vic, ale servis bude asi slozitejsi. A FOX jdou zase posledni roky dolu. Fakt nevim. Zas bych nerad vidlici abych si ji koupil a byly samy problemy. Chci jezdit a nesetrit ji…:-)

        0 0
        • kubad  

          neřešil bych nálepky, Epicon 2009 je fakt slušná vidlice – samozřejmě se bavím o upravené

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce