• fazer

    Zdravím, chtěl bych se zeptat jakou by jste mi doporučili vidlici do 10 tisic pro využití: les, kamenité cesty, menší skoky. Já se rozhoduji mezi Rock Shox Reba RLT a Revelation RLT (obě jsou dual air modely 2011). Jsou to kvalitativně podobný vidlice?

    Díky za rady.

    0 0
    • Smazaný účet  

      kvalitativně si jsou podobné, zařazením do kategorií ne.

      Na jaký rám to přijde?

      0 0
      • fazer  

        Je to na MTB ram GT avalanche.

        Čím se hlavně odlišují tyto vydlice kromě zdvihu?

        0 0
        • nox159  

          150mm na avalanche? :D to nemyslis vazne

          0 0
          • kubad  

            RVL mužeš vozit i na 120mm :-)

            0 0
            • nox159  

              proc by to delal ? na 120 hodi rebu a neni co resit ne?

              jinak sem to hodil do goglu a prvni mi to hodilo 150mm

              jinak mas pravdu je tam i moznost snizeni na 120 ale prece nebudu vozit porad snizenou vidlu na minimum ne?

              0 0
              • kubad  

                nepíše že by chtěl vidle s změnou zdvihu, tak proč ne RVL není zase o tolik těžší, bude pevnější. Záleží co chce jezdit a musí se rozhodnout jestli Rebu na horní hranici nebo RVL na spodní s rezervou :-)

                0 0
                • nox159  

                  oki zeptam se jinak :)

                  vozil bys RVL na XC kole?

                  0 0
                  • kubad  

                    asi ne :-)

                    0 0
                    • fazer  

                      nastavitelnou vidlu bych občas využil pokud by to umožňovala, ale jako podmínka při výběru nové to zas neni, navíc ten zdrvich se nedá měnit jen tak nějakou páčkou že?

                      0 0
                      • kubad  

                        existuje verze kde to jde z venku.

                        U-turn do letošního roku, od 2011 Dual Position Air.

                        ostatní modely pouze rozebráním vidle.

                        0 0
                  • martinpav  

                    Ty ale tiez hladas XC bike so 150mm zdvihu ;).

                    0 0
                    • nox159  

                      upresnim ;-)

                      hledal jsem rychle kolo se 150mm zdvihu :)

                      0 0
                      • gallardo  

                        a nasels?

                        0 0
                        • nox159  

                          nasel ale stalo by to dost :D

                          a od te doby co jsem zas zacal lehce trenovat budu zas gramarit :D takze tedka stavim celopevnaka pod 9,5 a z anthema udelam AM kolo :D

                          0 0
                          • scret  

                            no jenom me tak napadlo, pokud vymenis vidli, ram a vlastne pulku kola, mohlo by z toho AMko byt:)

                            0 0
                            • nox159  

                              mas pravdu, ale jak na tom tak uvazuju tak jsem se spatne vyjadril :)

                              bude to XC kolo na AM jezdeni ;-)

                              kola vydrzi hodne o ty se nebojim ram je hodne rychly a pohodnejsi nez ostatni XC stroje, jedine co by mohlo odejit je vidlice a tam hodim v nejblizsi dobe nejspis nejakeho foxe 120mm takze i ta bude ok

                              0 0
        • kubad  

          hlavně tím zdvihem, a tím i pevností a určením.

          takže z těchhle dvou si vyber tu co ti víc sedne zdvihem, Reba je do 120mm RVL do 150mm

          0 0
          • fazer  

            momentálně mám původni RS Pilot sl air, ale jaksi nestačí, navíc je měkká a už to není co to bývalo. Jelikož jsem ale na vzduch zvyklej, tak mě zaujaly tyhle 2 modely. Vím u toho Revelationu jsou fakt velký zdvihy, ale někdy se to může hodit. Která s těch dvou je podle vás pěvnější? Samozřejmě že obě jsou na tom o dost líp než ta původní:-)

            0 0
            • kubad  

              RVL je o něco těžší cca 100g ve srovnatelné verzi, takže o něco tužší bude, ale Reba je tuhá dostatečně tady bych se nebál, pokud neplánuješ do budoudna nový rám pro vyšší zdvih vidle je asi zbytečné brát RVL

              0 0
            • JP3112  

              hodit se to může ale rozhodí ti to geometrii rámu, mám taky Avalanche a myslím že těch 100 mm je tam tak akorát, ale vidli chci taky měnit. ještě nevím pro co se rozhodnu ale asi vyhraje Epicon nastavenej na standartních 100mm

              0 0
              • Kubas.1  

                Já mám Avalanche s Torou U-Turn 85–130, a na těch 130mm (a myslím, že by to sneslo i ty dva centimetry navíc) se z toho dá postavit celkem slušný pevný endurko

                I když nevím jak je to s těma novýma rámama, na co jsou stavěný

                0 0
            • scalar  

              Pokud máš rám Avalanche ještě z doby, kdy se na něj montoval Pilot, už asi nebude v ideální kondici ani rám, takže bych asi řešil rovnou koupi celé sady rám – vidlice, eventuelně celého kola (výprodeje jsou zajímavé) :-)

              0 0
              • fazer  

                to ne, žádnej mladík to není, je to rok 04 Avalanche 0.0, jak je to vůbec s životností takových rámů? Jestli pak má tedy vůbec cenu strkat na takový kolo novou vidlu a spíš se podívat po novým kole/rámu

                0 0
                • nox159  

                  6 let poslouzil… nech ho odpocivat ( postav z toho treba zimaka ) a kup nove kolo ;-)

                  0 0
                  • fazer  

                    to zní samozřejmě hezky, ale že bych zas nevěděl co s penězma říct nemůžu. Jelikož zatím slouží dobře, tak by mě stačil jen ten upgrade vidle. Pokud ovšem životnost rámu nedospěla ke konci

                    0 0
                  • fazer  

                    to zní samozřejmě hezky, ale že bych zas nevěděl co s penězma říct nemůžu. Jelikož zatím slouží dobře, tak by mě stačil jen ten upgrade vidle. Pokud ovšem životnost rámu nedospěla ke konci

                    0 0
        • duk  

          Na avalanche bych o moc větší zdvih, než 100 nedával. Měl jsem tam chvíli 110mm vidli a bylo to už dost na hraně.

          0 0
          • fazer  

            zřejmě tedy zvolím Rebu. V čem je pak problém když má vidla zbytečně velkej zdvih? Za má kolo stavbu jak downhill a tím pádem pro „běžný“ ježdění je to nepříjemný nebo je v tom ještě něco?

            0 0
            • duk  

              No dost brzo se zvedá na zadní ve výjezdu, nechce se mu příliš zatáčet a tak divně se to překlápí ze strany na stranu, taky má avalanche na HT dost vysoko střed. Šel bych do reby, kde můžeš zdvih pořešit pomocí spacerů jak ti to bude vyhovovat, s laděním bych začal na 100mm.

              0 0
              • fazer  

                dík za vysvětlení. Ještě bych se chtěl zeptat jestli je nějakej rozdíl v chodu vidlice s solo air a dual air?

                0 0
                • duk  

                  Je, u dual air si nastavuješ tuhost negativky (fouká se pozitivka i negativka) a tím můžeš dost ovlivnit vlastnosti vidlice hlavně v počátku zdvihu. Jak je vyřešená negativka u solo air nevím. Solo air mají myslím jenom levnější vidlice, všechny lepší vzduchové RS mají dualair

                  0 0
                  • fazer  

                    diky, tak hlavní je že jak Reba tak i Revelation mají dual air, ale půjdu do Reby

                    0 0
                    • duk  

                      jj, do Revelationu bych šel jenom v případě, že bys v brzké době plánoval výměnu rámu.

                      0 0
                      • fazer  

                        tu výměnu myslíš za nový ale stavbou podobný nebo jako mám teď nebo za nový ale s odlišnou stavbou?

                        0 0
            • Pedro404  

              Taky to namáhá hlavovou trubku způsobem, na kterej ten rám neni dimenzovanej.

              0 0
              • fazer  

                tak to je důvod, kterej bych díky nevědomosti vůbec neřešil. Je někde zjistitelný na jakou zážež/použítí vidlice je rám stavěnej? Abych nekoupil vidlu a po pár týdnech či měsících mě nepraskl rám?

                0 0
                • Pedro404  

                  U většiny rámů se to udává nebo se to dá odvodit. Na XC/AM hardtail se dává max tak 120, pokud rám zvládne víc, tak to výrobce určitě zmíní, ale to taky ten rám pak vypadá jinak.

                  Pokud nejezdíš nějakou extra kudlu, tak to v tý hlavě zlomit vůbec nemusíš, ale taky rozhodně nepotřebuješ tak vysokej zdvih:) Na to GT na popisovanou jízdu bych dal 100–120.

                  0 0
                • Flegmatik  

                  Ti praskne tak jako tak, takže je to jedno :)

                  0 0
                  • fazer  

                    pánové děkuji za rady a pomoc při výběru, rozhodl jsem pro RS Rebu XX.

                    Díky všem.

                    0 0
                    • Hornet  

                      Mam vyskusanu na Avalanche nastavitelnu Toru 85–130mm. A je to presne ako pise hore duk, este okolo 110 je to pouzitelne, 120 je tak na hrane a 130 je na ten bike nezmysel, takze si sa rozhodol dobre.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.