Vibrace rámu při silnějším brždění zadní kotoučovkou

112 nepřečtených
  • Karaya

    Mám rám Superior XP930 2007 a Juicy 7, 160 kotouč, destičky Fastop, ale stejně se to choval i s originál Avidama. Při jen trochu silnějším brždění zadní kotoučovka rozvibruje celý rám, krom toho, že to dělá kravál a je to celkově nepříjemný, tak to pak taky začne hůř brzdit.

    Nevíte někdo co s tím?

    0 0
    • wraith  

      Já to řešil tak, že sem obrousil navářky na rámu, a všechny kontaktní plochy napatlal lepidlem a pak ještě na závit lepidlo a pořádně utáhnout, byla to fuška, ten vteřiňák schne pekelně rychle :- D , ale zatím mám pokoj :)

      0 0
    • Cryzyy  

      taky jsem to nedavno resil a vypada to, ze to byla sedlovka – dole se chvela v ramu a delalo to bordel, pomoh prouzek tenke izolepy na konec sedlovky

      0 0
      • Skalamander  

        Já to řešil dneska v servisu, vyřešili mi to slovy: „To dělají i brzdy za 20k, na to si musíš zvyknout“, tak to dál neřeším :)

        0 0
        • milon  

          …to mi připomínka automechanika, který známemu řekl, když si stěžoval na to, že při vyšších rychlostech mu vibruje volant, že dokud vidí znak uprostřed volantu, tak je to v pohodě :-)

          0 0
          • Bender382  

            a to mi připomíná známýhho kterej si necha vyměnit kola v pneuservisu a při 130 na dálnici už ani ten znak neviděl…

             

            …zapomněli dotáhnout šrouby na všech kolech

            0 0
            • Medvjedok  

              A ako to skoncilo? To znie dost zle na to aby z toho bola aj vazna nehoda. Taky servis by mali zavriet a kto za to zodpovedal by mal dostat aspon podmienku. Na jednej strane banalna chyba, na druhej ide o nie jeden zivot.

              0 0
      • Karaya  

        Dobrej tip, smysl to dava, protoze kdyz rikam vibrace ramu, tak vlastne myslim sedlo a sedlovku, v rodlach nebo nohach to mozna neni..

        0 0
        • Karaya  

          Tak sedlovka nepomohla, vibruje to porad..

          Dneska jsem odmastil kotouc, tak uvidime zitra..

          0 0
          • pepek  

            Eště odmasti děcka..:-)

            0 0
          • kafac  

            Uz jsem tady psal ze na to pomaha vymena kotouce za tuzsi kotouc. Bud Shimano XTR nebo Magura VentiDisc. Vibrace vzdycky zacinaji u kotouce, pak se pres trmen prenaseji na ram…

            0 0
            • Karaya  

              No jo, ale jde ta Magura k Juicy? Tělo brzdy je dost blízko disku…

              0 0
              • kafac  

                Myslim ze by to nemel byt problem, ten hlinikovej pavouk je at pod trmenem

                0 0
              • kafac  

                Se na to muzes prijet nekdy podivat, jsem ze Slapanic

                0 0
                • Santus  

                  tech pricin muze byt hodne a kolikrat nelogicky. Je to sranda, ale mam uplne opacnou zkusenost,  zacly mi vibrace prave kdyz jsem dal XTR kotouc a XTRkola, pri XT kotouci a DT kolech pohoda. Dost me to stvalo, delalo to strasnej kraval, ale vyresilo se to kdyz sem koupil Kolstopovy pakny a je ticho.

                   
                  0 0
                  • kafac  

                    Kraval je neco jinyho jak vibrace, me to rozrezonovalo cely kolo.....

                    A to ti delalo na kterym kole? Ty XTR kotouce jsi mel presne ktery? Ono zalezi jak ty vibrace vznikaji, me zcela evidentne zacal rezonovat napred kotouc, a od neho pres trmen pak cely kolo.Stacio kdyz jsem jen lehce prstem ten kotouc pridrzel a uz to nedelalo…

                    0 0
                    • JSt  

                      pridrzel kotouc prstem? tomu nerozumim.

                      0 0
                      • kafac  

                        No proste jak se kotouc otaci, tak po obvodu jsem ho jemne pribrzdoval prstem…

                        0 0
                        • JSt  

                          dyt by ti to urizlo prst a pri male rychlosti se imho vibrace neprojevi.

                          0 0
                          • kafac  

                            Me to rezonovalo i kdyz jsem kolo talcil krokem a pribrzdoval.....

                            Tim prstem se stacilo jen lehce dotknout kotouce a bylo po vibraci

                            0 0
                    • Karaya  

                      U me to bude asi taky kotoucem, prohodil jsem predni se zadnim a vzdau zatim klid, zato vidle je obcas neklidna :-)

                      Asi teda risknu ten Magura kotouc..

                      0 0
                    • Santus  

                      a kdyz ti to rezonuje tak to nevydava zadny zvuky? ja jsem mel pocit u toho svyho kola ze to taky rezonuje, ale je mozna ze to nebylo tak silny jak vas pripad, tezko to ted nejak merit.Jestli zacal napred rezonovat kotouc a pak tremen, to ja vubec nejsu schopnej urcit. Ted ale ctu ze Karaya pise pri silnym brzdeni, me to delalo u pri slabym. Delalo mi to na Papundeklu.

                      0 0
                      • kafac  

                        Me to delalo i kdyz jsem kolo tlacil krokem, a lehce pribrzdil. Pokud jsem to zkusil za jizdy, tak se rozrezonovalo cely kolo, ze jsem mel strach ze se to nekde zlomi

                        0 0
                        • mastihuba  

                          a nemohlo to byt lehce povoleným hl. složením?

                          0 0
                          • Jaroslávek  

                            Škoda, že se nemůžu taky vyjádřit. A tak bych rád …-))

                            0 0
                            • mastihuba  

                              ty seš na svoji auru imuní, problémy mají jen ti na který spočineš očima

                              0 0
                          • kafac  

                            Hlavko mam dotahly dobre, navic me to delala zadni stavba, takze tim to asi nebude…

                            Vymena za kotouc Magura VentiDisc pomohla

                            0 0
    • Polka  

      Ty sis ty kotoce radsi nemel kupovat :)

      0 0
      • Jaroslávek  

        Neměl. A máš ho slyšet když nakládá kolo do auta …

        0 0
        • Karaya  

          Kdyby meli ram na Vecka, tak jsem si ho samozrejme koupil a mohl jsem dal pouzivat svoje bezproblemovy a bezudrzbovy brzdy.

          0 0
    • Medvjedok  

      Nastav strmen este raz pri zatazenom kole. Inac taketo cosi robili pred par rokmi meridy a bola to ak sa dobre pamatam vyrobna vada, tak dufaj ze si nakupil u overenej znacky.

      0 0
    • tomcop  

      Ja mam kotucovky XT a robi mi to tiez zadna brzda. Zaujimave je, ze raz to robi a raz nie. Ja osobne to uz neriesim, zvykol som si. Nastastie mi to viac nerobi ako robi. :)

      0 0
    • soc  

      Rozhodně bych to neignoroval a nenechával tak.

      Jaký máš kotouč? S rovným okrajem, nebo vlnkovatý? Mě toto dělalo na přední i zadní brzdě (Shimano M485) s vlnkovatými kotouči Alligator a  destičkama Fastop. Rám mám Schwinn. Seřizování nepomáhalo, zabrala až výměna kotouče za kotouč s rovným okrajem. Potom už to bylo v pohodě.

      0 0
      • Polka  

        Ma origos kotouce Juicy 7 viz jeho kolo.

        0 0
        • soc  

          Hmm… tak potom bych to zkusil vše seřídit, ofrézovat, zabrousit a já už nevím co a kdyby to nepomohlo, tak nevím.....

          0 0
          • Polka  

            Mne to delalo na biku ze zacatku trochu taky, taky Juicy 7, ale pak si to nak sedlo a ted uz to jen obcas piskne :)

            0 0
          • Madrid  

            Jsem zrovna v téhle fázi, jak píšeš: seřízeno, ofrézováno, zabroušeno – a nepomohlo to… zvažuju výměnu kotoučů, ale nevim za jaký, abych jen nevyhodil peníze a vibrací se stejně nezbavil… A zajímavý je, že lidi se stejným kolem jako mám já problém nehlásí. Prostě smůla…

            0 0
            • Vegan  

              pokud mas moznost u nejakych strojaru nechat proverit zadni stavbu na mikroprasklinky tak to vem pokud ne tak v nejhorsim reklamace ale jeste muzes zkusit kotouc s pevnejsim unasecem trebas XTR ho ma az k temer brzdne plose jestli to neni mekym kotouucem

              0 0
              • Madrid  

                No reklamace je u mě problém, nekupoval jsem kolo v Česku… Ale jiný kotouč už vyzkouším a právě hledám nějaký výrazně tužší, takže díky za tip. Nevíš, ten XTR kotouč by šel do Juicy 5 bez problémů?

                0 0
            • Vilém  

              Nevim presne pod cim to hledat, ale zda se mi, ze se to tu dost obsahle resilo,  neco jako vibrace Juicy.

              0 0
              • Madrid  

                Řešilo se to hlavně před 2 lety, tehdy měl Avid problémy s polygonovými kotoučemi, který tak vibrovali, že je prý i zákazníkům měnil za kulatý. Ale já mám kulatý.

                0 0
    • McBlacky  

      někdy to může být špatně vyrobený kotouč

      0 0
      • sobul  

        K tomuto názoru bych se přidal, ale nemám pro to žádný důkaz… Letos na jaře jsem koupil na HT Avidy Juicy 7 s orig. kotoučema. Brzdily od začátku výborně, plynule. Nyní na podzim jsem se rozhodnul pro FS a po zkušenosti opět nainstaloval nové tytéž Avidy (původní kolo šlo manželce). Na nových brzdách se ale při brždění objevuje cukání a to na obou kolech – mám pocit, že kotouč je nestejné tloušťky, ale spíš pod hranicí měřitelnosti.  Nejhorší je situace, pokud se cukání náhodou synchronizuje na obou kolech, nejlépe je to cítit na asfaltu. Jsou ale zatím jeté cca 200 km, tak doufám že to samo přejde – v místech intenzivnějšího tření by se kotouč měl opotřebit rychleji… teoreticky…

        0 0
        • kafac  

          Tohle je docela mozny. Mel jsem kotouc aligator, taky pri brzdeni cukal, tak jsem ho zmeril mikrometrem a mel opravdu po obvodu rozdilnou tloustku. Kdyz jsem ho sel reklamovat, tak na me ze zacatku koukali jak na vola, tak jsem vytahl z kapsy mikrometr, servisak to premeril, dal me za pravdu a hned jsem nafasoval novej kotouc…

          0 0
          • JSt  

            taky jsem mel stejnej problem na prednim avid kotoucu. nez jsem ho vymenil, tak bylo obcas zajimavy dobrzdovani do zatacek :-))

            0 0
        • Madrid  

          Vzhledem k tomu, že jiným lidem se stejným kolem tyhle brzdy problém nedělají, a mně jo, je příčina, kterou popisuješ, asi docela pravděpodobná. Navíc si uvědomuju, že obě brzdy, i pokud zrovna nevibrují, brzdí s takovým slabým cukáním… Protože jsem před tím neměl kotouče, a Avidy neznal vůbec, považoval jsem to za normální projev. Ale nedávno jsem jezdil na sjezdovým kole s XTéčkama a vůbec žádný zacukávání jsem necítil, a to brzdy dostávaly záhul. Teda abych tedy byl upřímný, celkově se mi brzdný projev XT líbil víc, nějak mi ty Avid nesedí, hned bych je vyměnil…

          0 0
    • Pavel  

      Stejný problém… Rám Sintesi 911 a Juicy 5… A vím o další stejné kombinaci (rám + brzdy, a ji jiný rám + stejné brzdy), která dělá to stejné. Šel dotaz přímo výrobci, odpověď zatím nedorazila…

      0 0
      • tomcop  

        No ja mam Sintesi 812+ Shimano XT.

        0 0
      • Karaya  

        Jestli to nedelaj ty Fulcrumy, Splinter ma steny ram, stejne brzdy a jine kola a nedela mu to :-)

        0 0
        • pepek  

          Jestli to neřve to děcko, co máš ve vozíku, to tam Spliňťa taky nemá :-)

          0 0
        • Pavel  

          Dělalo to i před Fulcrumama. A ten druhý maník (stejný rám i brzdy a stejné vibrování) Fulkecy nemá.

          0 0
    • Hejdik  

      Mám BB7 a zezačátku mi to taky vrzalo jak blázen.časem se to usadilo a teď je to OK.

      0 0
    • kafac  

      Stejnej problem jsem resil pred nedavnem. Pomuze kdyz tam das kotouc, kterej ma uprostred hlinikovej kriz.

      Napr: Shimano XTR

      http://www.kupkolo.cz/showImage.php?…

      Nebo Magura VentiDisc:

      http://img.kasa.cz/…t_732890.jpg

      Dela se jak ISO tak CL

      0 0
    • jan 2  
      1. Musí bý ofrézované navárky úchytu třmene brzdy v rámu
      2. Perfektně seřízená brzda vůči kotouči
      3. Rovný kotouč
      4. Vyměnit třmen brzdy ( ASHIMA, A2Z )
      5. vyměnit kotouč ( A2Z – rovný, bez vroubků jako má G2 )
      6. trocha měděné pasty mezi destičky a píst
      7. vyměnit oryginální desky za Fast Stop nebo MRX ( prodává Tandem-bike.cz)

      Něco z toho určitě zabere :)

      0 0
      • Medvjedok  

        s perspektivou ze absoulvujes toto si radsej pozri, ci ten sup xp930 nahodou nema capy na vecka – budes sice jeden z mala co prejdu z kotucov nazad, ale problem to riesi :))

        0 0
        • Karaya  

          Bohuzel, kotouce mam protoze jsem nesehnal ram na V…

          0 0
          • Medvjedok  

            To s tymi veckami bol len taky slovny obrat – verim, ze sa to s kotucami vyriesi k tovjej plnej spokojnosti. Akurat tieto problemy cloveka zbytocne zamestnavaju. Bykerizmus to je holt tvrdy sport kladuci komplexne naroky na psychiku :))

            0 0
      • Vilém  

        „4. Vyměnit třmen brzdy ( ASHIMA, A2Z )“ tim myslis jako co?

        Ashima ci A2Z dela trmeny? to slysim poprve.

        0 0
      • Karaya  

        Ofrezovane to je, serizene je to dobre, kotouc je rovny, desky jsou Fastop, no a kotouc a adapter az kdyz nic jineho nepomuze…

        0 0
    • Karaya  

      Jinak dik vsem za rady, shromazdilo se toho dost, tak budu experimentovat. Pro zacatek jsem oblepil sedlovku a jdu shanet tu medenou pastu.

      0 0
    • tomcop  

      Manzelka ma iny ram, ine brzdy ale tie iste Fulcrumy a nerobi jej to.

      0 0
    • Pallos  

      Chlapi! Já jsem přesvědčen, že příčinou je mastnota a sice v malém množství. Zásadou je nechytat na kotouče (přesněji brzdnou plochu) holou rukou. Zrovna tak dbát na to, aby se mastnota od kotoučů nedostala na destičky. Vím, že při montáži to znamená problém, jelikož ubránit se tomu je těžké. Mám za sebou zkušenosti s různými kotouči i třmeny, hydr. i mech., levné, drahé…

      Mě se prostě osvědčilo hodit mezi rám a třmeny (IS adaptér) měděné podložky a po montáži a seřízení pečlivě odmastit kotouč i destičky. Do stovky pořídíte spec. sprej na odmašťování brzd (např. v Tescu nebo motoristickém obchodě), který neobsahuje aceton (jelikož ani s acetonem jsem neuspěl). Stačí pak jen nastříkat, nechat chvíli působit a čistým hadrem nebo papírovou utěrkou zbavit těchto nečistot. To byste koukali, jak se z bílého hadru stává šedý a to i z relativně no­vých a nezašpiněných brzd.

      0 0
      • Karaya  

        Ja kotouce nechytam, ale vysvetli to tem mym deckam :-)

        Nejaky sprej na odmastovani brzd mam, ale trochu se ho bojim pouzit, aby to jeste nekdy brzdilo…

        0 0
        • Medvjedok  

          deckam treba vysvetlit ze tie tenke zelezne kolecka na tatinkovem biciklu je dovoleno oblizovat jenom pokud predtim nesnedli nic mastneho :))

          0 0
    • MirkoCarver  

      Mám stejný problém s kolem Merida AM800D, vyměnil jsem destičky za Fastop, vše odmastil isopropylalkoholem, ale nepomohlo to… Přestalo to, až když mi praskla zadní vidlice, zase ale začal výrazně škrtat ko­touč. Nevědom­ky jsem tak od­jel 70km a ne­vibrovalo to :-) Teď mám kolo na re­klamaci, tak jsem z­vědav, jestli to přej­de…

      0 0
      • Medvjedok  

        tak to je iny brutal.

        0 0
      • mufir  

        Mám stejné kolo i stejný problém s vibracemi. Poprvé se objevily po cca 1000 km a to po delším sjezdu, kdy se z brzd hulilo. Od té doby se toho nemůžu zbavit. Ten prasklý rám mě překvapil. Hned půjdu zkontrolovat ten můj, protože jsme se teď vrátili z Gardy, kde kolo dostalo pořádně zabrat.

        0 0
    • Solvina  

      Po ofrézovaní patek, perfektním srovnání, očišťení kontaktních ploch a celkovém odmaštění zbývá jediné-zkontrolovat dotažení náby…

      0 0
    • :)))5  

      napadé mě ještě jedna možná příčina těch vybrací a to malinká vůle na zadní nábě.

      0 0
    • MirkoCarver  

      Dnes jsem byl poprvé projet kolo po vrácení z reklamace(pras­klá kývačka) a světe div se, vibrace jsou pryč… Na vidlici přibyl asi dvoucentimetrový svár, ale na tuhost vidlice to podstatný vliv mít nebude. Když jsem kolo koupil tak taky nevibrovalo a začalo až časem, no snad se to nevrátí…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zdravím,

        oni tu kyvku vyměnili nebo opravili? čím to, že to prasklo? Mám stejný rám, tak bych se nerad dočkal něčeho podobného.

        0 0
        • MirkoCarver  

          Vyměnili, proč to prasklo to nevím, tlumič jsem na dorazu nikdy neměl, skoro neskáču a mám 75kg. Jediné, čím by to mohlo být jsou vibrace od brzdy, chvělo se přitom celé kolo, naštěstí teď je klkid…

          To místo nemů­že být nijak moc na­máhané, s tou­ prasklinou jsem u­jel na Sudetech minimálně  ze Slavného do cíle což je nějakých 70km docela náročného terénu…

          0 0
          • Vilém  

            To misto bude namahany hlavne pri brzdeni a kvuli brzdeni taky prasklo, tot muj nazor.

            0 0
    • BUCEW  

      Tak zrovna řeším stejný problem(RB+Mono M4) a po ukrutných"domácích laboratorních testech" jsem dospěl k tomu že vibrace zpusobuje kroucení zadní navářky případně adapteru při brždění.Třmen se vytáčí i s kotoučem směrem do výpletu.To má za následek že se časem ojezdí destičky dokulata a pak se při brždění tzv.kolíbají po kotouči=vibru­je.Vyměnil a zabrousil jsem všechno možný  a po čase je to stejný.Myslím že sebetužší kotouč nepomůže když se brzda snaží zastavit 90kg těleso.Momentálně s RB(kteří na mě zatim serou) řeším výztuhu která by měla pomoct při ohýbání navářky.

      0 0
    • deutschland  

      Mám Norco Shore na kterém byly z výroby Hayesy 9 203mm,které byly bez problémů(ani netekly),na jaře jsem je vyměnil za Code 5 a po zajetí se to samé začalo projevovat i u mě(zadní brzda+kvičení+vi­brace).Vyzkou­šel jsem prohodit destičky zepředu,jiné destičky(organic i sintr),jiný adaptér,jiný kotouč(tlustší Hayes-mírné zlepšení),odmaš­tění(i když na kotouč nešahám),ofrézování navářek,kotouče jsou 100% rovné,nepomohlo nic,seru na to!!!Kdo mi pomůže(nejlépe pražák)má u mě flašku.

      0 0
      • Karaya  

        Vidím to taky tak, akorat potrebuju nekoho z Brna. Jsem prohodil kotouce, jeden den pokoj a uz to zase dela, desticek uz mam doma celou sbirku, tak ja nevim co s tim..

        0 0
        • RomanH  

          Tak s tim skoc do servisu a zkus si nechat ofrezovat ty dosedaci plochy pro montaz trmene/adapteru

          0 0
          • Karaya  

            Ty byly ofrezovany jeste pred montazi…

            0 0
          • Karaya  

            Ale mam novy tip, kdyz poradne vezmu za zadni kolo, tak ma lehkou vuli..

            Akorat uz se na to bojim sahnout, abych to jeste nekdy dal do kupy..

            0 0
            • Vilém  

              Pokud ta vule neni nejak velka, tak vic dotahni upinak. Aspon na zkousku, abys to nemusel hned serizovat.

              0 0
              • Vilém  

                jen dodam, ze tim vetsim utazenim by vule mela zmizet. Pokud neni velka, nebo uz ted nemas upinak na krev.

                0 0
                • Karaya  

                  Nevim jak to Fulcrum dela, ale utazeni upinaku ma na vuli zanedbatelnej vliv, na rozdil treba od Shimana. Jinak musim Fulcrumy pochvalit, maj to sikovne vyreseny – povolis imbus, pootocis matkou, utahnes imbus a je to. Vule je pryc, v patek to zase vyzkousim.

                  Pomalu uz si na ty vecery u ladeni brzd zvykam :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak zas tak dalece jsem to nezkoumal, moje chyba, nekouk jsen na to, co mas za kola. Tak to jen popreju at se to nakonec podari odstranit.

                    0 0
        • Madrid  

          Už jsem sem tu několikrát psal, že tenhle problém vlekle řeším (silný vibrace na zadní stavbě hned od začátku). Byl jsem s tím ve dvou servisech včetně „značkovýho“ scotta, frézovalo se, seřizovalo, nic. Pak mi tu kdosi poradil vyměnit destičky za MRX (mají je na tandem-bike.cz). Tak jsem je vyměnil a u toho čirou náhodou zjistil, že mám povolenou nábu. Já lama si toho nevšiml dřív, no ale v těch dvou servisech evidentně taky ne (ani na tzv. garančce), pač už byly vymlácený ložiskový kuličky. Závěr: po opravení náby (v 3. servisu) a výměně destiček se na zadní stavbě se rozhostil úplný klid. Závěr 2: těžko říct, jestli to bylo tou nábu, nebo destičkama.

          0 0
    • Vrci  

      vem to vylučovací metodou. Pokud máš možnost vyměň celé zadní kolo (zimák, manželka/přítel­kyně, kámoš). Pokud problém ustane je buď v kole nebo kotouči, pokud ne je v brzdě nebo rámu. Pokračuj dál.

      0 0
      • Karaya  

        Dobrej napad, ale nevim jestli se nekdo takovej najde…

        0 0
        • kafac  

          Muzu ti pujcit na vyzkouseni zadni kolo s kotoucem Shimano CL (160mm) nebo kotuc Magura Ventidisc ISO (ale ten ma 180mm)

          0 0
          • Karaya  

            Dík za nabídku, pokud to znova zacne vibrovat, tak se ozvu.

            0 0
        • Madrid  

          Klidně ti taky jedno pujčím. S kotoučem Avid 160, kulatym.

          0 0
          • Karaya  

            Dík za nabídku, zkusil jsem odstranit tu vuli na zadnim kole a zatim to nedela, tak uvidime po Mulde. Jestli se to vrati, tak bych to kolo vyzkousel.

            0 0
            • Madrid  

              No problem, když tak se ozvi na ICQ (od út do pátku jsem sice pryč na služebce, pak ale budu na komplu víceméně každý prac. den).

              0 0
    • xtrava  

      Mám stejnej rám + brzdy hayes nine a kola cross rock. Problém s hodně výraznou vybrací a hučením zadního kola jsem měl nejprve v delších sjezdech při brždění, po cca dvou měsících kolo vybrovalo a hučelo i bez brždění, a to při jízdě bez šlapání. Nejdřív jsem to řešil tak, že jsem párkrát šlápl a ono to na chvíli přestalo. Nakonec jsem ale vzal kolo do servisu ke Štěrbovi, kde sice nedokázali jednoznačně určit příčinu, ale udělali následující opatření: (i) rozbrali ořech a vyčistili a naolejovali praporky, (ii) očistili a namazali keramickou vložku v ořechu, (iii) trochu rozklepli osu náboje a na ní pevněji narazili ložisko. Po servisu se zdá být zatím všechno v pořádku.

      Nejvíc mě ale překvapilo, že za celou opravu chtěli jenom kilo. Na to, že se na tom předtím nedalo už skoro ani jezdit to bylo úplně zadarmo.

      0 0
    • Team6  

      podle me to je „mekosti“ zadni stavby a celeho vypletu. pri brzdeni se sily prenasi z kotouce na nabu z naby prez vyplet na gumu a zaroven z trmenu na ram k tomu vsemu jen z jedne strany ramu. vsechno se to krouti a kdyz sila neni tak velka aby kotouc plynule prokluzoval tak se zacne kousat a povolovat a to zbusobi onu vibraci. svuj dil na tom bude mit i vyplet. preci jen je to paka jak kr…a.  rek bych ze to bude i kombinaci materialu desticek, kotouce a jeho tvarem.a to ze jsou citit pri brzdeni diry v kotouci tam bych nevidel zadny problem. mam kotouce XT ktery maj docela jemny dirky a desticky (goldfren) maj docela velkou plochu a presto tam ty dirky cejtim taky. neresim, jezdim…

      0 0
      • Mamut  

        Tu vinu vypletu na vibraciach som nepochopil. Ani to zdovodnenie o pake ako krava. Paka na co?

        So zvyskom suhlasim. Aj s tym, ze citim (skor pocujem) diery v Avidich kotucoch.

        0 0
        • Team6  

          pri brzdeni má nábá tendenci se otácet vuci ráfku á zároven obvod kotouce vuci nábe. tudiz tám je páká nákejch 30cm kterou prenási výplet. svim zbusobem má tendenci se námotát ná nábu

          0 0
          • Mamut  

            Ja len, ze to namotavanie neverim ze vibruje. Proste zmenou vypletu za tvrdsi alebo za disk sa nic na vychylovani kotuca alebo jeho kusani a pod nezmeni. Takze hladat chybu vo vyplete mi pride zbytocne.

            0 0
    • Karaya  

      Tak už jsem myslel, že se toho pomalu zbavím, ale poté co jsem seřídil brzdu tak aby vůbec neškrtala, tak mám vibrace zpátky..

      0 0
      • cyklomaniask  

        … my sme v servise s kamosmi tiez riesili tento problem na mojom bajku, a vyslo nam z toho ze je to unavou materialu, v tomto pripade ramu, presnejsie zadnej stavby. inak to nevidim.

        0 0
    • Nema_2  

      Měl jsem stejné problémy na stejném rámu – Sup 930D 2007. Na kole jsou orig. HFX9 a zapl. kola Mavic Crossride 07. Řešil jsem to asi přes rok. Nejdříve sám – výměna destiček(několik výrobců), kotouče, jiné zadní kolo s nábou, testovaní brzdy HFX9 na jiném biku,  jiné brzdy na mém atd. Pak to řešil prodejce/servis – několikeré čištění, odvzdušňování, seřizování, broušení, výměna HFX9 07 za Shi XTR 08. Ale rám při brzdění stále vibroval. Nakonec jsem to řešil s výrobcem biku – Superior. Poslali mi nový rám – Sup G7 2008, ale změna k lepšímu vůbec žádná. Tvrdili mi, že jsem ojedinělý případ, že to jsou určitě destičky a pak rám atd… atd…   Pak již se se mnou vůbec nebavili, že takhle na dálku přes servis to řešit nebudou. Bike jsme jim poslali začátkem srpna, první týden v září mi volal člověk ze Superioru, že už na to přišli a jsou schopni to vyřešit, ale až někdy začátkem října snad… to jsem již neakceptoval a požadoval vrácení peněz, na což nakonec Superior přistoupil. A od včerejška mám snad již peníze na účtu – přes 40,000 Kč.. :-) Chyba podle výrobce je opravdu ve špatné konstrukci zadní stavby rámů. Nové rámy 2009 již mají v zadní stavbě vzadu navařenou krátkou vzpěru, která vibrace řeší – lze najít foto nových rámů na netu.  Takže s tímto problémem se u Supa rozhodně obrátit na výrobce.

      0 0
      • Karaya  

        Za pokus to stojí, příjemně by mně překvapili, kdyby se k tomu postavili čelem. Asi to ale budu mít složitější než ty, tím že jsem kouil samostatný rám…

        0 0
        • Karaya  

          Doufám, že to nezakřiknu, ale zdá se že pomohla výměna šroubů mezi třmenem a adaptérem za delší a pevnější. Zatím jsem 50km bez vibrací, tak snad to už vydrží.

          Jinak mám ještě dotaz k odvzdušňování: Jakým směrem se má otočit kolečko? V návodu píšou, že pro pravou páku proti směru hodinových ručiček a že se tím dostanou destičky co nejdále od sebe. Mně to ale funguje přesně obráceně. Pokud za pravou páku budu považovat zadní brzdu, tak kolečkem proti směru hodinových ručiček prodlužuji volný krok páky a tím předpokládám oddaluji destičky od sebe.

          Tak jak to vidíte?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.