Vibrace od plášťů od-do km/h

28 nepřečtených
  • C-ampari

    Chtěl bych znát vaše zkušenosti s plášti. Které a v jakém rozmezí začínají vibrovat při přejezdech na asfaltu.

    Ritchey Z-Max Intuition Comp 26x2.0 začíná na nějákých 27 km/h a končí u 31 km/h

    Hodně lidí tvrdí, že jim cinkání kotouče nevadí, ale já můžu vylétnout z kůže a asfaltu se bohužel dost dobře vyhnout nemůžu, když kolo používám i jako dopravní prostředek.

    0 0
    • C-ampari  

      BTW. Odpovědi typu jezdi rychleji/pomaleji jsou poněkud bezpředmětné…

      0 0
    • Martin  

      Nanoraptory 29" začínají někde u 22 k/h a končí u 25 k/h – zrovna v takovým debilním pásmu, ve kterým já lemra jezdím nejčastěji :-)

      0 0
      • drtyc  

        mas tempomat na kole a jeste si stezujes?

        0 0
        • Martin  

          tempomat je sice super věc, ale to cinkání mi mírně vadí

          0 0
      • Wojtek  

        mám teda 26 NR ale nevibrují mi vubec

        0 0
        • jIrI___  

          Pořídil sis nové kotoučovky?

          0 0
          • Wojtek  

            ne,proč? to nemusím mít kotouče,aby mi vibrovaly pláště,ne?

            0 0
            • jIrI___  

              omg, přečti si pořádně úvodní příspěvek, zapoj trošku selského rozumu a pak příjdeš na to, o čem se tu většina lidí baví…

              0 0
              • MlokCZ  

                No ale na druhou stranu tak úplně mimo není. Od dobře vibrujícího pláště můžeš zlobit i lecos jiného než cinkání kotoučů, třeba drnčící řazení.

                0 0
                • jIrI___  

                  Tak takhle masivní vibrace jsem teda ještě nezažil, to snad člověk musí jezdit na ocelových obručích :-D

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vůbec ne, ani nemusí být vyloženě cítit jezdcem. Stejně je to všechno jen na asfaltu a při určité rychlosti a takové pláště, které vibrují opravdu více jsou do terénu.

                    0 0
                  • Wojtek  

                    jednou mi nějaké pláště vibrovaly,a cinkala mi z toho brzda,a koncovka bovdenu

                    0 0
    • black.horse  

      Schwalbe FAT Albert 26×2,35 začínají 0,1km/h a končí v nekonečnu…

      Schwalbe Ultremo 622–23 nedrnčí vůbec:-)

      0 0
    • MlokCZ  

      Tenhle přehled je dost zbytečný, protože pro stejný plášť se to chová na každém kole jinak a ovlivňuje to spousta věcí, nejvíce asi použité kotouče a kola. Ale i trochu vidlice a rám a možná i další faktory. Tohle mám moc dobře ověřené, protože vozím na všech svojich kolech stejné pláště a vozil jsem to jak s různými brzdami, tak s různými koly, tak i oboje stejné a nikdy se to nechovalo stejně. Dokonce i nahuštění plášťů na to bude mít podle mě vliv.

      Takže jediné zajímavé co můžu napsat je, že se Schwalbe Marathon Supreme cinkání žádné (díky absenci vzorku), s RR jen sem tam ojedinělé, takže ani přesně nevim kdy a jak přesně. S NN pravidelné vždy, ale jak říkám v každém případě je to pro jinou rychlost a to ve velkých rozmezích (příklady které si pamatuju, tak to bylo 16–17, 21–23, 27–28, 30–31 a to zdaleka nejsou všechny kombinace, které jsem jezdil), tedy je ti ten údaj pro ten plášť naprosto k ničemu.

      0 0
    • Vilém  

      Nejsem si jistej, zda ti takovy udaj k necemu bude. Podle me tam hraje roli vice faktoru. Jednak samo vzorek plaste, pak taky pri jinem prumeru kotouce dojde k rezonanci asi za jine rychlosti. Nejjednodussi reseni je vymenit zaplaste s nejakym souvislym vzorkem. Me se pri reseni takovehoto problemu osvedcily Maxxis Ranchero.

      0 0
      • Hornet  

        Tych faktorov je urcite dost, od zmesi, pruznosti, tlaku plastov, schopnosti vidlice, ramu, kolies pohltit vibracie,

        Vozil som Kendy Nevegal(chvilu)ro­bilo to v roznych rychlostiach v zavisosti od tlaku, Karmy to robili menej, teraz mam Conti MK supersonic a robi to len ked ich prefukam na pumpe, ale pri normalnom tlaku 2–2,5Bar to nerobi, je tam pruzna zmes a utlmi to.

        0 0
      • MlokCZ  

        Průběžný vzorek většinou řešení je (ale ani to není 100%), problém je v tom, že pokud chce někdo aspoň na přední kolo plášť, který opravdu drží, tak takové s průběžným vzorkem neexistují.

        0 0
        • Vilém  

          To mas samo pravdu, je to neco za neco. To ranchero je proste kompromis.

          0 0
    • jIrI___  

      Na Crossmarku 160 mm kotouče necinkají :-)

      0 0
      • Sorin  

        Tak mě bohužel na 180ce kotouči jo :-(

        0 0
      • Blade  

        Nechci dělat žádné unáhlené závěry, ale nejspíš jezdíš nedostatečně rychle:) Mně Crossmarky 2,1" v drátu s 160mm kotoučem cinkají při 41–43km/h ;-)

        0 0
        • jIrI___  

          Tak rychle jezdím jedině z kopce a žádné cinkání jsem ještě nazaslechl, ale to už většinou slyším jen vítr kolem uší :)

          0 0
    • MJ24  

      Plášť mi vibroval jen jednou a to brutálně, to když jsem je domů po asfaltu z Valašské 50. Doma jsem zjistil že jsem tam při druhém defektu nacpal duši 28" kterou mi někdo daroval na trati :)

      0 0
    • yeseteer  

      Kenda Nevegal, kotouče 180/160, vibrace jsem nezaznamenal. Ale možná jsem si jich jenom nikdy nevšiml. Kotouče se sem tam ozvou v nějaké zatáčce, ale to už bude celkovou kvalitou kola :)

      0 0
    • Ricci  

      Vpredu NN, vzadu RR, pripadne vzadu mavam SS, ziadne vibracie pri 180/160 kotucoch som nikdy nezaznamenal,len ten strasny bzukot plastov na asfalte :-)

      0 0
    • natureman42  

      Nanoraptor 26×2,0 kevlar, kotouce DeorkoLX (180/160), cinkani nula. To samy kdyz sem tam vozil Continental Explorery 2,1, Rubena Acris 1,9 nebo traktoroidni WTB Weirwolf 2,1.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.