Vepředu kotoučovka a vzadu Véčka,proč???

52 nepřečtených
  • Diablus

    Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější kola dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu Véčka,je to kvůli ceně kola nebo to má nějaký význam???díky za odpověd

    0 0
    • maajkee  

      Kdes takový nový kolo viděl prodávat? :)

      Spíš to tak někdo má, kdo má třeba starší kolo s rámem bez úchytů na kotoučovku a na vidlici ten úchyt má, tak jí tam prdne, páč přední brzda je důležitější, tak aspoň předek aby dobře brzdil.

      0 0
    • JakeF  

      Pokud myslíš Tesco nekola, tak tam je to marketing, protože neznalí lidi letí na celopéro a kotouče. Vsadim se, že ty mechanický kotouče budou brzdit hůř, než ty véčka, kdyby se tam daly slušný špalky.

      0 0
      • Duppy123456789  

        Přesně tak a navíc je pro ně jednodušší dělat rám bez zadních navářek. Na vidli to maj od výrobce tak to tam hoděj a panelákovej tesco přívrženec má radost z ,,turbohoráka´´

        0 0
        • Smazaný účet  

          maji jednodušší dělat rám bez navářek na kotouče, zato s navářkama na véčka? :-O si myslím, že ta na kotouče je jednodušší ;-)

          0 0
    • Georrge  

      je to z důvodu abys rychleji odrovnal vidlici, musel si koupit novou a tedy utrácet :)

      0 0
      • marcus.ss  

        tak kdo je socka a chce aby mu to aspoň trošku brzdilo tak si jí dá aspon dopředu jako já kdysi :-)

        0 0
      • JakeF  

        Prosimtě, tyhle vidle jsou 3 kg železa ve složení dílů: korunka+nohy, vnější nohy, 2 pružiny. U toho neuděláš vakl v pouzdrech.

        0 0
    • miki  

      do přírody na kole -zpět pěšky :-)))

      0 0
    • oddie  

      Nevím, proč se tak dělají levná kola, ale já to tak na novém budu mít z toho důvodu, že na vidli nejsou navářky na V-čka, jinak by byly V i vpředu.

      0 0
    • soc  

      Je podzim, sychravo, rozednívá se pozdě, stmívá se brzy, na kolo už to moc není a na BF začínají vznikat zajímavá vlákna jako každý rok. A navíc se jako bonus začínají vynořovat jiná zajímavá vlákna, stačí jen omést pavučiny a hned je co dělat přes zimu…

      0 0
    • Pytlik  

      Nebude to jen na levnych kolech. Mel jsem to takhle na Authoru Vision 2001, MOC 48 tis. Kc.

      Duvod je prosty – fyzika. Pri brzdeni ti jde teziste dopredu, zatezujes predni kolo a odlehcujes zadni. Na prednim tedy potrebujes brzdu s velkym ucinkem – kotouc. Na zadnim kole nemas vahu, jde tedy snaz do smyku – staci ti Vecko s mensim ucinkem…celkove brzdne vlastnosti tim neutrpi…

      A taky usetris na vaze…

      0 0
    • Blade  

      Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější auta dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu bubny,je to kvůli ceně auta nebo to má nějaký význam???díky za odpověd

      0 0
      • martin_bakov  

        protoze to je levnejsi, dekuji za otazku :D

        0 0
      • Alibaba  

        Ono nemusí jít nutně jen o to aby to bylo levnější (bůh ví jestli to tak vůbec je). Řada výrobců to dělala (možná dosud dělá)podle motorizace – lehčí auta se slabším motorem to maj, protože to stačí. Těžsí s turbomotory nebo velkým obsahem a dieslovými motory maj přiměřeně dimenzovaný brzdy = kotoučovky (větší, chlazené atp.)na obou nápravách. Z provozu si vzpomínám, jak mě bavily bubny vzadu, protože se na ně nemuselo máknout, zatímco kotouče jsem měnil dvakrát – a těch destiček, až hamba ! ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Záleží co je to za bubny, já mám nějaký pitomý, protože pořád v tom něco rachtá a dře, asi se tam dostává bordel. Pokaždé po vyčištění je to chvíli ok, ale pak to začne znovu.

          Nevím jestli je to pravda, ale říká se, že do 100k může mít auto bubny vzadu a nad 100k musí mít vzadu ze zákona kotouče. Co je na tom pravdy nevím.

          0 0
          • JakeF  

            Nesmysl, máme vzadu bubny na Mitsubishi tušim za 400k. A nikdy s nima nebyl problém, na lehký auto vzadu stačí.

            0 0
            • maajkee  

              :D

              0 0
            • Flegmatik  

              Jestli tím „k“ nemyslel koně, tedy výkon. Já se k brzdám dle výkonu přikláním. Auta s vyšším výkonem mají kotouče všude.

              0 0
              • JakeF  

                Ahááá, jdu se bacit do hlavy a spát :).

                0 0
              • Smazaný účet  

                Asi to tak bude. OI TDI 66kW má bubny, silnější verze už měla kotouče, přitom motor je tam stejnej a těžká bude podobně, spíš lehčí řekl bych.

                0 0
                • Flegmatik  

                  Stejně tak benzínové verze. 1.8 20V (110 kW?) měla kotouče, jejich slabší sestry měly bubny. Nějaké rozdíly v hmotnosti budou minimální. Takže podle mě to záleží hlavně na výkonu motoru.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    1.8 20V má 92kW (máme doma), 110kW měla verze s turbem.

                    0 0
                  • Alibaba  

                    Jj, víceméně ano. U stejné „vyšší váhové“ kategotie (kupř. střední třída) budou auta se silnějším motorem vždy s kotoučema, se slabším s bubnama ovšem tytéž v příplatkové verzi s ESP budou mít kotouče. Stejně tak jako menší auta typu „malých vozů“, můžou mít i v silnější verzi bubny. Jsou asi nějaký pravidly pro dimenzování brzd – výkon – a hmotnost vozu…

                    0 0
    • romachain  

      No já to tak mám přesně kvůli tomu, že na rámu prostě není navářka na diskovou brzdu a přitom rám měnit nechci. A jsem s tím řešením maximálně spokojenej.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Taky jsem to tak na HT vozil, vždycky mi ale při sjezdu málem upadl pravej ukazováček. Teď s kotoučema zase nemám až takovej cit a lehce dostanu zadní do smyku, ale už se to lepší :0)

        0 0
        • romachain  

          Mě hlavně zadní brzda přijde fakt spíš jako doplňková, většinu brzdnýho výkonu obstarává předek. Proto jsem si dal záležet a když byla ta možnost, tak dopředu kotouč pořídil. Měl jsem štěstí, že mi to vyšlo tak, že na řidítkách mám shodný brzdový páky. Na dalším kole, který bych pořizoval, bych ale samozřejmě šel komplet do kotoučů. Tady je to především otázka zachování rámu.

          0 0
          • romachain  

            Jo a teda inspiroval mě Author Egoist ročník 2000, tan to tak měl sériově a rozhodně to nebylo Tescokolo.

            0 0
    • dancing dog  

      kdysi mi jeden servisák říkal, že se to u kol na zakázku takhle staví záměrně u bajkerů s malejma dětma, co měli v plánu vozit za kolem vozejk nebo dětský kolo na tyči…

      můj kolega to tak má, ze stejného důvodu…

      0 0
      • hs74  

        Jenomže děti odrostou a člověk bude chtít dozadu kotouč kvůli vyváženosti kola… a ejhle, na rámu ti zůstanou hnusné

        navářky na véčka :) Takže je třeba si vybrat buď děti nebo kotouče

        0 0
      • mr.nobody  

        mám kotouče i vzadu a vozím dítko na tažný tyči – co je na tom špatně? já bych spíš nezapřáhnul dítě za kolo s véčkama :-)

        0 0
    • blaza84  

      Při brždění se váha přesová výrazně dopředu, takže na přední brzdu máš mnohem vyšší nároky, takže se některý výrobce rozhodl to vyřešit takto, ušetřil nějakou kačku a nějakej ten gram. U mnoha aut a motorek máš taky vepředu kotouče a vzadu bubny. Ale u bika sem to ještě have never seen :-)

      0 0
    • náčelník  

      Svého času se používala i kombinace V-brake a cantilever.

      0 0
    • Smazaný účet  

      mam vepredu kotouvcovku a vzadu Vcko a ve skrini hydry. Zatim se mi nechtelo investovat do novych kol/zadniho naboje.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.