Kotoučovky versus klasická véčka

269 nepřečtených
  • datt

    Zdravím bikery, uvažuji o koupi horského XC kola s kotoučovými brzdami.Nyní ale řeším následující dilema. Není asi pochyb o tom, že kotoučovky jsou obecně kvalitnější, než klasické V brzdy a mně osobně se i více líbí. Jak je to,ale s údržbou a s poruchovostí kotoučových brzd? Vyplatí se mít na kole tyto brzdy při zvážení všch pro a proti? Navíc uvažuji o koupi kola v intervalu cca 20000–30000 Kč což z hlediska nabídky kol je stále asi vyšší lowend mezi koly a domnívám se tedy, že i kvalita brzd není nic extrovního… Mýlím se, nebo ne? Díky za každý názor.

    0 0
    • Lance  

      kupoval jsem jak ty a mam LX hydry a spokojen, predtim jsem mel porad cantilevry a spokojen taky, ale je to tim, ze asi je mi fuk co tam zrovna je:)

      0 0
    • MlokCZ  

      Údržba minimální, ze všech typů brzd nejmenší. Tedy aspoň já mám s hydrama méně práce než s V-čky. Srovnávat brždění ani nemá cenu, toho už tu bylo mraky.

      A s cenou myslim není problém, po stodevadesáté uvedu odkaz na Canyon. www.canyon.com/…uipment.html?…

      A tam máš kolo do 30k a na něm jedny z nejlepších xc hydraulik na trhu. Takže tady není co řešit, jestli hydry nebo ne.

      0 0
      • gyngy  

        Krasne kolo, dik za tip! Hadam to bude moj novy milasek …

        0 0
      • spešl  

        Ahoj Mloku, nevíš prosím tě, zda k nám Canyony někdo dováží? Přemýšlím, že se vyprdnu na stavbu kola pro mladou a koupím jí toho Granda 6… Nebo má někdo zkušenosti z nákupem z ciziny? Dík moc. M.

        0 0
    • scret  

      zalezi co tam budes mit za kotouce… nektery vecka brzdej lip nez spatny kotouce! ale vseobecne dejme tomu trochu slusny a zaroven levny kotouce jsou treba Deorka 525,555, LX,nebo treba mech.Avidy BB7… Mam BB5 a taky brzdej slusne…

      0 0
      • Vevoda  

        Jo a co tak na předek kotouč, do zadu Včka + mech koutouč

        0 0
        • marapara  

          Takto jsem to měl půl roku. Kotoučová brzda vepředu se osvědčila, takže jsem dozadu dal taky kotoučovku.

          0 0
        • scret  

          jo,to neni spatna kombinace,da se to taky,driv to ak hodne lidi vozilo…veckem to vzadu vklidu ubrzdis… ale dneska vetsinou uz tahle kobinace neni videt,vetsinou lidi vozej bud komplet kotouce nebo jenom vecka… Celkove ale dneska kdyz bych si stavel bajk tak uz jenom na kotoucich…ale jak jsem psal,klidne s mech.Avidama…

          0 0
          • RUMcajs  

            Taky jsem mel nejdriv jen kotoucovku vpredu. Nakonece mi zacalo zarezavat lanko u Vcka vzdadu, az temer prasklo, proste jsem si na zadni brzdu odvyknul.

            0 0
        • coffield  

          Není to dobré. Chodí to hladce pouze v kombinaci mechanický kotouč vpředu a ráfek vzadu. Když máš vepředu hydrauliku, dávkuje účinek úplně jinak než mechanika vzadu, takže zadní kolo buď nebrzdí vůbec nebo se blokuje, když přední brzdí stále pravidelně. Když nastavíš mechanickou kotoučovku nebo véčka vzadu na dřívější záběr, dříve se také (ve sjzedu) bloknou – což může způsobit, že zadní kolo u HT vyskočí. Pokud je nastavíš na pozdější záběr, nezačnou vůbec brzdit a všechno táhne jen hydra vpředu. Ale někomu to tak vyhovovat. Zkráceně: ve sjezdu opravdu nemyslím na to, jak mačkat levou a pravou páku odlišně.

          0 0
          • goofy  

            Nechapu co jsi tim chtel napsat, ale ja asi rok jezdil HFY9 s 8" kotoucem vepredu a vecko vzadu. Problem nebyl vubec zadny. Ono totiz stejne ma predni a zadni brzda vzdy jiny krok a davkovani tam je taky uplne jine…

            0 0
            • coffield  

              Na véčku a hydraulické kotoučovce je zásadní rozdíl. Tak zásadní, že ho nelze nepoznat. Hayes Nine jsem taky jezdil (nebo víckrát zkoušel) a se 160mm brzdí hůř než Shimana, ale zásadně se chovají ČITELNĚJI než véčko nebo mechanický kotouč. ZÁSADNĚ. A neříkám to teoreticky-katalogově. Zkoušel jsem to a je to divná kombinace.

              0 0
              • Karaya  

                No ja bych rekl, ze se vecka daji davkovat mnohem citelneji nez jakakoli koutoucovka… Jenom zalezi jak si je seridis…

                0 0
                • McBlacky  

                  tak to jsi trochu vedle, sorry

                  0 0
                • goofy  

                  To asi ne

                  0 0
                • wroum  

                  jasne a na -mesici byli prvni Cinani…

                  0 0
                • smith22  

                  Přesně tak.Nevíš o čem mluvíš.Nebo máš ochrnutý prsty a nemáš v nich takovej cit jak ostatní.

                  0 0
                  • Karaya  

                    Kdybych v nich nemel takovej cit, tak bych tim spis mnel horovat pro kotouce jako ostatni, ne? Kdyz jsou tak skvele davkovatelny :-) Vecka maj jednu podstatnou vadu, nejsou tak pekny jako kotoucovky, a to je pro velkou cast useru diskvalifikuje.. Kdo má typickou chrti vahu, ubrzdi bez problemu i Veckama a davkovatelnost je bez problemu… Navic Vecka ti v blate neodejdou tak snadno jako kotouce, mozna ti se mnou nebudete souhlasit, ale na kazdym blativym maratonu spousta lidi uz na 1. obcerstvovacce zadoni o desticky a zbytek na te druhe :-) Zkratka ja hlasuju pro V. Peace..

                    0 0
                    • Fak  

                      to s tim blativym maratonem se mi nejak nezda… muze to jeste nekdo dalsi potvrdit/vyvratit?

                      0 0
                      • Karaya  

                        Se zeptej nekoho kdo jel destivyho Drasala, nebo Sudety… KOnkretne treba na destovym Drasalovi, myslim ze to bylo 2005, jsem dojel s Veckama bez problemu, rafky mam na kole jeste dnes, predni spalky taky, musel jsem vymenit jenom zadni, ale ty uz tam byly stejne 2 sezony. U mne to odnesl akorat stred a kazeta. S kotoucema dojel jen malokdo, nejvic co vzdalo jsem jich videl v Jarcove, od Przna uz byli lidi jen na Veckach.

                        0 0
                        • silnicar  

                          Drásala 2005 jsem jel na véčkách a bez problémů dojel(špalky 3barevné BBB). Ti co měly blbé špalky do blata měli zničené ráfky a nebo špalky úplně obrzděné třeba jak píšeš v Jarcové. S kotoučovkama po 30km už někteří měli destičky pryč, a buď to vzdali nebo šli sjezdy pěšky. Elita(ti kteří vůbec nastoupili!) projela bez problémů,oni ten povrch ještě neměli totálně rozbahněný.

                          0 0
                          • Karaya  

                            Já měl taky trojbarevne BBB vzadu a Barradine vpredu.. Nejlepší ovšem stejně bylo vubec moc nebrzdit, ono se to stejne v tom blate nejak extra nerozjede..

                            0 0
                            • silnicar  

                              Nějak tak:) Fotky jsou nějaké zde, ale na loukách to vypadá pohodově, o to horší v lese. www.drasal.cz/…y/galery.php?…

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Pěkný na pokoukání, ale uniká mi smysl, proč něco takového jezdit. Pokud zrovna nepotřebuješ trošku ojet kolo?

                                0 0
                              • Karaya  

                                No jo, nasel jsem i sebe :-)

                                0 0
                                • pepek  

                                  To je snímek týdne :-) Dovolím si nesouhlasit s Tvým názorem na V x Kotouče Alespoň z vlastní zkušenosti: od okamžiku přechodu na hydry jsem neměl jediný polet nad řidítky z důvodu zablokování kola v malé rychlosti, což dříve nastávalo celkem často v pomalých trial. usecích. Dále: žádné starosti s nastavením, Brzdí to i na sněhu, žádné starosti se zeslabenými a házivými ráfky. Nemusel jsem centrovat už víc jak rok. (I když to může být dáno ohleduplným zacházením a přiměřenou rychlostí ve sjezdu, že?)

                                  0 0
                                  • Johny5 OSHA  

                                    no pote co jsem videl rychlosti tvych sjezdu, tak bych ze to prave timto neni, pac jezdis jak drak, ale jinak s tema hydrama mas pravdu je to super vec..zazitek z jizdy atd atd.

                                    0 0
                                  • JSt  

                                    ja davam tebou zminovanou situaci za vinu spis sve nesikovnosti, nez brzdam. btw. vcera se mi nic takoveho nestalo, pac me nikdo nevidel :D

                                    0 0
                                  • Karaya  

                                    Ja taky kola neblokuju, to hydrama nebude. Kola jsou si nechal postavit v Bikezonu prave ten rok jak byl Drasal a od te doby jsem je taky necentroval, mozna to bude tim ohleduplnym zachazenym a primerenou rychlosti ve sjezdu, jak rikas :-) Na snehu uznavam bod pro kotouce, protoze kdyz je opravdu hodne snehu tak maj spalky tendenci zamrznout a pak chvilku trva nez se ten led obrzdi.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Už to mám, tobě to neblokuje, protože nic nevážíš. Já jsem musel zabrat víc a když se rychlost přiblížila nule, tak se to bloklo. (A nebo to byly ještě cantiky? No ten čas hrozně utíká :-)

                                      0 0
                                • kolda  

                                  já taky :) ještě, že jsem měl na kole starý věci – vidli, kola atd, všechno šlo do sraček.

                                  0 0
                              • smith22  

                                To bych se na to pěkně vysral jezdit takový extrémně blátivý maratony.To by mě teda zajimalo co to měli za desky když je po 30km odvařili.To ty desky byly čokoládový nebo co?

                                0 0
                                • pepek  

                                  Jo, všichni nakoupili v cukrárně čoko-desky (Miňonky) To víš, to jsou všichni amatéři, ti, co jezdí Drásala

                                  0 0
                                • silnicar  

                                  Kdybych tam nejel a neviděl to, taky bych dneska tvrdil že je to blbost. A těch japonců co bylo pokroucených a zasukovaných řetězů mezi malým převodníkem a rámem… Prostě to byla výzva…když už je zaplacené startovné:)

                                  0 0
                                  • Karaya  

                                    To jo, ja jsem kasparka prestal pouzivat uz v prvnim stoupani, vsechny kopce jsem odjel na prostredni placku a musim pochvalit Stronglight – nelepila a ani jsem ji nezlikvidoval. Za to kazeta po zavode strilela od pulky az po nejvetsi pastorek :-)

                                    0 0
                                • bam  

                                  Na drasalovi 05 jsem zkoncil na Tesaku, to je 25km a zadni desticky uplne v haji :( Z toho zakladniho kovu zbylo tak pul milimetru. Byly to polymerovy shimano. Od ty doby jedine metalicky a nahradni do baglu. Holt chybama se clovek uci. Meli tam nahradni snad vsechno mozny ale na LX/XT/XTR nic a ani nevedeli co tam patri :( Kazdopadne ale za V bych to nemenil. Jednak nez jsem to znicil, tak jsem mohl jet o dost rychlejc a videl jsem potom par pekne znicenejch rafku a to je drazsi sranda nez vymenit desticky.

                                  0 0
                    • RomanH  

                      Jemny pisecek a takove extremni bahynko je opravdu smrt kotoucovek. Jenze spalky mi zase odchazely na podzim pri jizde v mokrem listi a na snehove brecce. Kotouce brzdi vice a lepe, zpet bych se nevracel.

                      0 0
                    • assassin  

                      mozna by nebylo od veci rict ze jedny nejsou vhodne na neco a ne jen ze sou horsi…jak rikas na maraton jsou na prd(sam sem nic takoveho nejel-nemuzu soudit- ale ze by behem par desitek km odesly desticky co me vydrzi cely rok) kazdopadne trmen kotoucovky bezi porad stejnedaleko od kotouce…vde muze byt prenejsi a pouzity hydraulicky prevod vetsi… rafek zaprve zachvili hazi skoro na vsem takze brzdy nemuzou mit zadnej extra prevod – zas by nemeli zdvih… a zase kdyby mackali nejakou extra silou tak se stejne zmackne rafek/roztahne vidle/stavba…

                      a to ze se rafek brodi v bordelu a ze treba nezabrzdis kdyz potrbujes…nez to ten bordel utre je pro me jako nekoho kdo chce jezdit v terenu dost podstatna vec… kamos na 4× dopadl na zadni a sel na zada… vzdu mel Vcka ..ale jak byl mokrej spinavej/rafek tak to nesklopil z5, padl na zda a rozlamal si krcni pater – konec zavodeni..... takze je bych bral jen kotouce a 200kotouc… proc davat min…

                      0 0
                      • Karaya  

                        Nebrzdění mokrého nebo špinavého ráfku je věc špalků, pokud zvolíš špalky se vzorem a částí pro čištění ráfku, tak tě to trápit nebude. Jedině kde uznávám tento argument je sníh při teplotách okolo 0°. Vhodné špalky: www.cyklo-online.cz/…ozi-1256.htm Já mám nejradši Barradine stejného designu, ale červenohnědé barvy – jen jsem nenašel odkaz.

                        0 0
                        • bam  

                          Taku jsem jezdival vicemene jenom tyhle spalky, ale porad to ma do spolehlivosti kotoucovky v blate a mokru hooodne daleko ;) Navic v zime v soli a blaticku nevydrzeli skoro nic. Ve snehu jsou V tak akorat jako zavazi. (nerikam pro paradu, protoze pro paradu jsou kotouce :)

                          0 0
                • Splinter  

                  Nesouhlasím a to mám kotouče 14dní…

                  0 0
                • chodec  

                  HA … Tak to je slovo do pranice. Už jsem slyšel lidi říkat, že Včka jsou lehčí než hydry – s tím jsem ochoten víceméně za většiny konstelací souhlasit. Slyšel jsem je říkat, že Včka brzděj stejně jako hydry a jsou spolehlivější – to sice osobně nebaštím ale dejme tomu, že existují dobrá véčka, která budou brzdit lépe či než mizerné nebo nezrychtované hydry. Ale říkat že Včka se lépe dávkují než hydry a že jsou lepší do bahna – to je silnej tabáček.

                  A že někdo oddělá desky během závodu. Co na to říct – IMHO to možné je, ale jen za určitých podmínek – hodně blbé desky z aušusovýho materiálu, blbě seřízené brzdy, co škrtají celej závod (ale neumím si pedstavit, že by s tím někdo mohl jet) nebo byly ty desky prakticky oddělané už před závodem.

                  Já sice závody prakticky nejedu, ale jezdím zase prakticky jen terénem, bahnu se nevyhýbám a v dešti jedu dokud nemrznu, težkej jsem jak prase, takže je opravdu co brzdit a přitom počítám životnost desek v mnoha stovkách km a víc. Asi to někdo prostě podcenil a doufal že dojede nebo vůbec desky nezkontroloval, ale i kdyby při tom závodě vydržely 1/4 toho co normálně, tak si nedovedu představit, že bych kvůli deskám co byly před závodemžkontro­lované a OK nedojel.

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak se podívej na ty fotky v odkazu a uvěříš

                    0 0
                    • chodec  

                      Ale já se koukal – a nevidím nic, čím bych sám nejezdil, když se počasí nezadaří. Asi ne tolik km vceku (nejsem masochysta), ale jak jsem psal ty km v takovémhle terénu na jedněch deskách jsem nasčítal odhadem celkově tak 2× až 3× a k tomu spousty km „obyč“ prachem a hlínou navrch – proto jsem překvapen že někdo na tomhle humusu stačil zpracovat desky za závod – nemůžu se ubránit dojmu, že chyba byla mezi sedlem a řidítkama – ne v technologii brzd ;-).

                      0 0
                    • Radek Broz  

                      Poměrně často jezdim sjezd v podobnejch podmínkách a rekord jsou sjetý desky asi za 14dní (ale to byl strašnej aušus Baradine, kterej už nekoupim) – za 100km marathonu to imho jít nemůže. Nedokážu si představit, co by s tim dotyčnej musel dělat, aby to celý sjel – musí tam už jít s téměř nepoužitelnejma deskama.

                      0 0
                      • kafac  

                        Ja jsem original desky Shimano sjel asi na peti kilometrech. Byl to takovej sjezd v desti, kde bylo asi 15cm blata s piskem. Kdyz jsem dojel dolu, tak moje jeste zanovni desky Shimnao byly sjety na skoro na plech. Ted mam ve predu Fastop a vzadu Koolstop, najeto cca 6000km a desky jsou furt OK…

                        0 0
                      • kubad  

                        Jde to, ale není to jen bržděním, ale mezi kotouč a destičky se dostane písek a blatíčko a brousí a brousí. Občasné brždění jen pomáhá, Ale je to rozdílné jak které kotoučovky, Hodně sou náchylné ty co sou u vrchu otevřené a bordel propadává na destičky. Taky sem zažil podobné závody a vyděl lidi kteří nebrzdily :-) neměly čím. Ale je to extrém.

                        0 0
                  • JSt  

                    tak z tebe mluvi nezkusenost ;-). a ani se nedivim, ono clovek bezne nejede bratru 120km za deste bahnem piskem a nevim, cim jeste. po dojezdu rikali i ostrileni borci, ze pred zavodem radeji menili kotouce za vecka, aby to vpoho dojeli.

                    0 0
                    • goofy  

                      Ono staci hodit sintered desky a ty vydrzi…

                      0 0
                    • chodec  

                      Hele už bych tu diskusi utnul – zatím mě nikdo nepřesvědčí, že oddělám dobré nové desky na 35 km v libovolném terénu jak tady někdo píše, protže má empirická zkušenost hovoří zatím o něčem jiném.

                      Snad jen k tomu měnění brzd – to mě zaujalo – jak to prosím tě probíhá – to jako s sebou vezeš na závody v krabičce druhý páky, lana, bovdeny, bovdenkleště, čelisti a špalky a pak to celé začneš přestrojovat a ladit ráno před závodem, když vidíš jaké bude počasí? Nebo s sebou vezeš dvě komplet kola jedno na Včkách a druhé (jinak stejné) na kotoučích? Kolik lidí by si asi takovouhle rošádu mohlo dovolit? Dovedu si představit, že někdo přezuje pneumatiku nebo prohodí celá kola nebo, že někdo prohodí špalky nebo desky za tvrdší, ale prohazování celých brzd – kotoučů za Véčka – pokud to opravdu někdo dělá, tak ať si poslouží – ale toho hodlám zůstat ušetřen i za cenu, že nikdy nebudu ostříleným borcem, ať už je to cokoliv. Ale to už jsme odbočili od tazatelovi otázky.

                      0 0
                      • Vymi  

                        zkus me se u toho zastavit a popremyslet… za jakou dobu by se to dalo zvladnout… :-) ted u vecek si myslim max cas stravenej u nainstalovani max pul hodky i se serizenim… u kotoucich si myslim ze ten cas by mohl byt kratsi ale zase si pohrat s nastavenim… ted fakt beru ze jsou 2 pary s kotouci a bez… ted jeste vymenit i paky brzdove ze… spise bych to videl na 45 minut prace… ma to cenu… :-)

                        0 0
                        • chodec  

                          Tak jsem se tak rozhlížel kolik rámů a vidlic má zároveň návarky na Včka i kotouče, aby tuhle onanii vůbec umožnily – pravda existují – výběr je omezen, ale pár se jich najde. Přesto za mě říkám s díky ne.

                          0 0
                          • Vymi  

                            no ja rikam taky ne!! Jen jsem si tak chtel spocitat ten cas ztravenej u toho prehazovani… :-)

                            0 0
                          • JSt  

                            dobre ;-). rikal mi to borec u cisteni kol, ze po sudetech 01 dal radej misto predniho kotouce vecko. vzadu vozil vecko normalne. imho prace na 1/4 hodiny…

                            0 0
                            • McBlacky  

                              nejvíc záleží na gripu, pokud je lock on a jsi šikovnej tak to za 15m zvládneš, ale musíš mít ráfek pro V zapletej na disc náboj (třeba crossride) jinak potřebuješ samozřejmě i jiný kolo, přezouváš plášť…

                              sundat kotouč na 6 děr taky chvíli zabere + seřídit véčko (výškově špalky).

                              Já bych místo toho vyměnil destičky za nový metalický a modlil se :)

                              Na závodech je opravdu důležitý kde v poli jedeš, na králi 06 jsem jel v první dvacce a v pohodě všude šlo jet, Kluci co jeli okolo 150 už místama museli chodit, protože to bylo tak rozjetý že to nešlo.

                              Takže rada zní, jezdit kudlu a nebrzdit :)

                              0 0
                          • McBlacky  

                            no tak na XC maj rámy v 95% návarky na obě brzdy a vidle se v xc zdvihu dělaj bud jen kotouč nebo oboje, ale na výběr je u všech modelů co se běžně vozí..

                            0 0
                      • chodec  

                        P.S. S těma deskama – pokud se sjely za 35 km, tak prostě nebyly dobré – zcela určitě nebyly minimálně vhodné do daného terénu – stejně jako by se našly nevhodné špalky nebo ráfky. Řešením je poučit se z chyby a příčtě použít adekvátní materiál – Určitě byli lidé co to na kotoučích projeli.

                        0 0
                        • kafac  

                          Neni to o nevhodnosti desticek, ale terenu… a ten si nevyberes. Proste pokud pojedes v ridkym hlubokym bahne s piskem, kde se bude hodne brzdit, tak ty desku odejdou po par kilometrech… (me konkretne po asi 5km)

                          0 0
                          • chodec  

                            To bys snad měl jít reklamovat ;-)

                            0 0
                            • kafac  

                              Zkus ty desky vzit na hrube brusce, asi tak nejak funguje ridke blato s piskem… ;-), jinak na tech samejch deskach sem ujel asi 5000km..... takze deskama to neni, proste narocny podminky…

                              0 0
                              • Darkson  

                                přesně tak, standartně na těch samých destičkách(Shimano Deore)ujedu cca 2000 km namísto 35 v poctivým terénu;

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  tak v takhle poctivým terénu snad radši jezdit nechci :) ještě že jsem tenkrát nejel :)

                                  0 0
                                  • Darkson  

                                    jsem chtěl říct, že i ty 2k jsou v poctivým terénu (Točná, Brdy, Alpy. závody). dneska už bych v podobných sračkách nevyjel. leda na zimáku, kterýho už nemám:-)

                                    0 0
                          • assassin  

                            to jako v tom bahne brodis po kotouce? ze maj tvale nanos blata? to nechapu… i tak si nedokazu predstavit ze by byl nejakej zavod kde se v podstate jede furt z kopce a brzdi…nebo brzdite i do kopce a po rovine? … no asi se na to nekam zajedu podivat protze desky ko po 5km mi hlava nebere.....

                            0 0
                            • kafac  

                              Je to jak rikam, mam na to svedka… Po kotouce sem se sice nebrodil, ale bylo to dost hluboky – misty mozna az po ten kotouc, ale hlavne to bylo v prutrzi mrazen a tim korytem kde jsme jeli dolu tekla takova bahnita kase s piskem, ktera strikala na vsecky strny. Pisku jsem mel plnou hubu, oci usi vsecko...... kdyz jsem dojel dolu, tak kolo prakticky nebrzdilo a desky byly uplne roztrhany jak kdyby byly z papiru......

                              0 0
                  • Karaya  

                    Věř tomu, že to chyba bikera nebyla, samozřejmě mně napadá, jestli by jim ty kotouče nevydržely i při mém úsporném stylu brždění ve sjezdech :-), ale asi ne, protože i tam byli bikeři s kotoučama co se mnou ve sjezdu drželi krok.. Prostě tenhle závod kotouče prohráli. Takový extrémní podmínky ale asi nenastávaj často, navíc tehdy to prý bylo i tím, že půl závodu dost lilo.

                    No a ohledně té dávkovatelnosti, jak to Goofy píše „zadní má na brzdění smykem“. Já brzdění smykem zadním ve jezdu nesnáším, v tomhle jsem zajedno s Z.Bartošem. S V to bez problémů udávkuješ, aby jsi neblokoval, ale jen brzdil..

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Takže s kotoučema jen do sucha? Tak to si s véčkama blahobytně vystačím :-D

                      0 0
                      • pepek  

                        Ale ne, nevěř mu. To co tam tehdy bylo se stalo 1× za 20 let. Hydry jsou v pohodě, pokud v tom marastu neprojede před Tebou 300 – 600 kolařů. On tady hájí poslední baštu véčkařů. Stačí, když ho Splinter nechá svézt a hned taky on přejde na tu správnou víru -pokrok nezastavíš :-)

                        0 0
                        • Vymi  

                          chci se zeptat… mam taky konecne kotoucovky SH 525 koupil jsem je od kamarada co si koupil nove a jinou znacku… jsou stare 2 roky a grafik rikal ze s nimi je spokojeny tedy byl ted je mam ja… koupil jsem k nim nove kotouce ale desticky mam puvodni 70–90% predek zadek… vim ze nove kotouce je treba zajet… brzdi mi to ale zatim nejsem s predni moc spokojeny… zadni jde docela dobre… zmeni se to ze… nebo bych mel desticky presto vymenit… nebo co radis… :-) diky…

                          0 0
                          • pepek  

                            No chvilku se to zajíždí, asi tak jeden pořádný sjezd, nebo 10 malých. Hlavní rozdíl je ale v destičkách, origoš asi nebrzdí nikomu. Nejlepčí jsou prý Koolstopy, ale ty jsem neměl. Já mám FastStop a jsu spokojenej. BBB taky docela šlo. Ale já jezdím katolicky, su už přece jenom starší člověk.

                            0 0
                            • raceman  

                              souhlas, koolstopy jsou oproti originalnim uplne nekde jinde, hodil jsem je na predek 525 a brzdily hned, ani sem je nemusel zajizdet

                              0 0
                              • Vymi  

                                no ja to tak nevidim… ta predni neni stoprocentni… zadni se chytne dobre… ty desky jsou uz jety 70*90 predek zadek uz jsem to tady psal… sakrys dilema…

                                0 0
                          • mosquito  

                            kotouc musi byt v mistech kde se dotykaji desky lesklejsi povrch tim jak se „vybrousi“ + desky si musi sednout a odrbat se na uroven aby brzdila cela plocha … staci tak 5–10 km z kopce do kopce

                            0 0
                            • Vymi  

                              tak uz mam najeto nejakych 65 Km spise cesty nez teren… takze opravdu jeste nemuhu rict ze jim davam zabrat to prijde :-) bavil jsem se, se servisakem a rikalze ty bbb nejsou opravdu spatne…urcite je budu kupovat… ted to hlavne zajet… diky za kladnou odpoved cekam ze opravdu budu brzdit na fleku :-) ten olej tedy menit nemusim… a desticky taky ne ze… tedy az je sjedu ze…

                              0 0
                              • Milenius  

                                Ja zkousel zatim jen originalni shimano a BBB a zadny rozdil v brzdeni v nich teda nevidim, ani za mokra ani za sucha, ani se mi nezda, ze by se pomaleji ojizdeli

                                0 0
                        • Karaya  

                          Splinta mě myslím jen tak nenechá, protože když to zkusím jen tak na místě jako kolo Johnyho, nebo později Sloua, Rocka, Martuly (jo to byl dobrej den na zkoušení kol) tak mě asi zabije :-) Jedině, že bysme ty Supíky zkřížili a potomek už neměl vzadu čepy :-)

                          0 0
                    • chodec  
                      1. Sorry, ale opravdu nevěřím – uvěřím, až se mi povede oddělat desky tak rychle, jak se tady snažíš napsat. Zatím soudím podle toho, co vydržely moje desky a na těch jsem v takhle hnusném marastu urazil rozhodně násobně víc než 100 nebo kolik km.
                      2. Pokud Goofy využije brzdu k zablokování kola, je to jeho věc, ale nechápu, kde bereš dojem, že se slušná hydra dávkuje hůř než Včko. Vymysli si jinou nevýhodu hyder – je jich pár, ale tahle mezi ně nepatří.
                      0 0
                      • bam  
                        1. Zeptej se kohokoliv s kotoucema kdo jel Drasal 05, vazne se to znicit tak rychle da ;)
                        2. Souhlas, zrovna davkovani je urcite na strane hydraulik. To ze nezablokuje kolo neznamena ze se dobre davkujou ;) De o to mit moznost pribrzdit tak jak potrebujes, tzn. v extremu i zablokovat kolo a ne mit na kole ABS :)
                        0 0
                        • Vymi  

                          vy to tady posledni dobou hodne dramatizujete… ze nevim co si pak myslet… s veckama jsem zacinal asi jako kazdej a jak rikam zkusenosti opravdu na dobre urovni… je fakt ze sirsi plast mi neprosel tedy pokud jsem neupravil brzd. spalek… co se tyka gum… kupoval jsem BBB trojbarevny a spokojen… jenze marast jim dava zabrat ale i na mokru a v bahne jsem zabrzdil… :-) nejvetsi nestesti vecek jsem mel ty prsty nekdy dost neprijmne boleni a tak krece… pri castem brzdeni… ted mam kotouce a douvam ze to bude uplne prinosem pro me nez utrpenim…

                          0 0
                          • bam  

                            Netvrdim ze V nebrzdi. Taky jsem je mel :) Na suchu to jde, ale hlavne v mokru, blate, snehu se na muzu spolehnout a jet rychle a ne jenom ze nejak „zabrzdim“. To co se stalo na Drasalu 05 nebo Sudetech 01 byl extrem a kvuli jednomu zavodu za par let se prece nebudu trapit s V. Podle me porad pozitiva kotoucu zdaleka prevazuji nad V. Navic je to cenna zkusenost, proste metalicky desticky a nahradni do baglu. Vymeneny to je hned.

                            0 0
                            • Vymi  

                              souhlas… naprosto :-) jsem zvedavej jak letos to bude se mnou… mam planu jet max zavodu takze je mi i jasne ze desticky budu menit i po jednom zavode… zalezi na intezite brzdeni a taky podle pocasi…

                              0 0
                            • McBlacky  

                              já sebou teda kleště nevozím a bez nich to nevyměním na deore. Uvidím jak to bude u formulí. ale závlačka se dá nahradit šroubem s matkou z nejhoršího

                              0 0
                              • bam  

                                ja vozim pean, je lehkej a hodi se nejenom na brzdy :) Jinak taky prechazim na formule, uz na ne cekam vic jak mesic :(

                                0 0
                      • Al_Bunda  

                        Po Drasalovi 2005 bylo hodne clanku od ucastniku, kde popisovali jaky to byl zavod a co vse znicili. Pokud te to uspokoji tak nesli do haje za jeden zavod jenom desticky, ale naboje, retezy, prevodniky, kazety atd. Pokud budes chtit tak si to najdes napr. tady je jeden z nich Cejlon (03.07.2005 11:09:36) 83.208.129.xxx 4×> Letošní Drásal – OČISTEC!!! (^ odpověď na 3× ^) Hergot taky jsem dojel nutno podotknout v limitu.Náročné jak po stránce psychické tak fyzické,tak materiálové.Pře­hazka mi přestala řadit už na Poschlé,přední kotoučovka mi odešla pod Hostýnem ve Chvalčově,zadní kotouč t vzdal asi na 90tém kilometru.Čím budu brzdit?To? otazka.Tak jsem ty brzdy ždímal až do cíle:-)V Jarcové jsem trhnul řetěz,chtěl jsem si očistit převody,ale vdyž jsem viděl,jak to tam čistí nějakým smetáčkem a kýblem se špinavou vodou,tak to teda ne.Asi kilák jsem jel a strčil kolo pod splav v mísním potoce-nádherně vyčistěné,namazal jsem a do cíle to bezproblémově řadilo.To mě Drásal zažal bavit.Jinak bez pádu a pohodě dojezd.Hodně lidí odpadlo,takže to pro mě bude v čase okolo desíti hodin paradoxně na dlouho nejlepší umístění:-)Zdar a cítím se všemi kteří dojeli i vzdali:-) Libi se mi, ze jako spravny B-Forista nechces pripustit, ze by brzdy co mas na kole delaly neco co by nemely :-)))))))))))))

                        0 0
                        • Darkson  

                          na tomhle závodě jsem ojel na plech úplně nový destičky po 35 km. to, v čem se jelo, se dá s klidem nazvat brusnou pastou…

                          0 0
                      • Běžec  

                        Nebo Sudety 2001 – www.progresscycle.cz/historie.asp

                        Cykloservis: A jakým kouzlem jsi vydržel s kolem až do cíle bez oprav? Hornych: Dal jsem si na řazení plný bowden, takže mi do něj netekly nečistoty a fungovalo to. Je to docela jednoduchý trik. Spousta lidí dojelo na zničené brzdy, ale to je tím, že se snažili věc eliminovat nejdražším materiálem. To ale na Sudetech není možné, já jsem použil ty nejlevnější brzdové špalíky, které sice nijak zvlášť nebrzdí, ale taky je nejde obrzdit a s těmi jsem dojel až do cíle. Je to účinnější než kotoučové brzdy.

                        0 0
                      • kafac  

                        ja znicil desky asi na 5 kilometrech ;-)

                        0 0
                      • goofy  

                        ad2) ze jsem psal, ze zadni brzdu vyuzivam hlavne zablokovani, neznamena, ze s ni jenom nebrzdim, nebo smykuju… Vetsinou si s ni z kopce porad pribrzduju, ale to je tak vse co zadni brzda zvladne. Proto jeji hlavni uplatneni je v tech ostrych zatackach, kde mi pomaha zlomit kolo do protismeru. Hlavne to byla reakce na coffielda a jeho teorii, ze je nesmysl mit vzadu vecko a vepredu hydrauliku…

                        0 0
                  • coffield  

                    I kdyby člověk 80 km jenom brzdil, tak ty desky nesjede. Na předním kole dělám odhadem jedny tak za 1000km a brzdí dobře i hodně jeté, mokré nebo zaflákané. Ono už je třeba vzít v potaz i fakt, že vzhledem k umístění, se na kotouče dostává bahno hůře než na ráfek.

                    0 0
                    • Manas  

                      No, ale fakt je to mozny to cely odepsat za jeden necelej zavod. Muzes se treba optat Vency Hornycha, ten z kopce rozhodne moc nebrzdi.

                      0 0
                      • coffield  

                        Tak jo. Pokud se člověk během závodu snaží na třmen nabrat co nejvíc kamenů, tak to asi jde… Taky když se přes to převalí náklaďák, sem tam se něco ulomí ;-)) Možná jsou to nějaké zvláštní destičky…

                        0 0
                        • Manas  

                          Njn, dokud si nedas nejakej piskovo/bahni­to/destovej maratonek tak asi neuveris. Ja jsem je taky nejel ale ty desticky sem fakt videl ;-)

                          0 0
                          • cabbage  

                            moje destičky po 100km erzgeb*****ge jsou ve fotos…

                            0 0
                          • coffield  

                            Možná trošku toho písku… bych se bál. Ale musí to být správně velká zrna (ta nejlepší a nejvoňavější), některý písek nevadí :-)

                            0 0
                          • Venda  

                            Já jsem dal takovejhle na véčkách a taky jsem nedojel. A ještě jsem si rozbil hrozně hubu, protože mi prasknul ráfek.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              jsi ho probrzdil a rupnul?

                              0 0
                              • Venda  

                                Přesně tak. O týden dýl byly už kotouče.

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  taky jsem vyhlásil smrt véčkům :) a jak to vypadalo?

                                  0 0
                                  • Venda  

                                    Docela dobře, naštěstí. Já jsem skončil v křoví, měl jsem jen od nějakýho trnu píchlej loket, a zadní kolo bylo do pravýho úhlu zaseklý v zadní vidli. Ta naštestí taky vydržela. Akorát jsem musel dost daleko dojít a to v SPD není příjemný..

                                    0 0
                                • RomanH  

                                  O tyden co ? Dyl ? ;-)

                                  0 0
              • goofy  

                Jedna se mi o to, ze v zadu stejne jenom vetsinou brzdis na krev, cili smykem, a nejake davkovani tam muze byt jedno… 90% brzdim predni, a zadni mam vetsinou jenou na smyky a tocky.

                0 0
                • coffield  

                  Moje kolo 110/110 není zrovna určené na sjezdy (ono cokoli, co má SPD není na sjzedy), ale díky zadnímu odpružení a hydraulické kotoučovce se mi téměř nikdy nestane, že by se zadní kolo ve sjezdu stalo neovladatelné. Když mám vzadu i vepředu mechaniku, musím brzdit daleko opatrněji a zpravidla udržovat celkově nižší rychlost, protože ve sjzedu má bloknuté méně zatížené zadní kolo tendenci vyskočit, čehož se rychle chytne také předek a už letíš. Navíc se na mechanických kotoučovkách, které lehce cukají, hůř udržuje směr. Hydraulika jede měkoučce a čím víc stiskáváš páky, tím víc zpravidla zastavuješ až do úplného klidu, dovolují-li to podmínky a sklon kopce :-)

                  0 0
                  • goofy  

                    Psal jsem nekde neco o mechanikach a o tom, ze zadni kolo jsem mel neovladatelne?

                    btw: temer kazdy vozi na DH naslapy. Jenom nekteri v blate mozna davaji platformy.

                    0 0
                  • JSt  

                    jestli se ti stane zadni kolo neovladatelne, tak to rozhodne neni brzdama… kdyz se mrknes treba na nejaky obrazky dh, tak uvidis, ze vetsinou vozi naslapy ;-). pokud ti brzda cuka, asi neco nebude vporadku… kazdopadne jsou ale hydrauliky to nejlepsi, cim muzes brzdit, o to se nepru.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    v DH se jezděj platformy s spd :)

                    0 0
                  • Manas  

                    Dovolim si velmi nesouhlasit, 90% lidi jezdicich sjezd ma SPD. S mechanikou ma stejne davkovani jako hydry … ale mam BB5 od Avidu a to triumfne lecktere kotouce. Rozhodne si nemyslim, ze bych kvuli tomu jezdil pomaleji. To je proste jen v duvere v material ktery jezdis. Prast, jak uhod, spravne serizene mechaniky jsou stejne jako hydrauliky. Krom sily, kterou ty musis vyvijet na paku.

                    0 0
                    • coffield  

                      Jedná se o opravdu malé rozdíly, ale na hydry nedám dopustit. Třeba mechanické Avidy jsem nikdy nejel, ale slyším na ně samou chválu (kromě kritiky,samoz­řejmě ;-)

                      0 0
                    • bam  

                      No nevim. Ja mel BB7 a zrovna davkovani je jedna z mala veci kterou bych jim vytknul. Jinak brzdily skvele (podle me brzdi vic nez LX a XT hydry). No a „spravne serizene“ to je dalsi problem mechanik, ze je musis serizovat/mazat bowden a to na muj vkus pomerne casto.

                      0 0
    • Manas  

      Seradim podle ceny, pak podle udrzby: Cena: Hydry – Mechaniky – Vecka Udrzba: Vecka – Mechaniky – Hydry

      Jednoznacne hydry pro me. Vecka jsem hodil z hlediska udrzby na nejvic kvuli faktu ze dost casto rozcentruju rafek a je to potom dalsi peklo. Ted jezdim z mirne silhajicima kolama a je mi to sumak. Brzdi to furt stejne.

      0 0
      • Manas  

        Jinak jako volba. Deore 525 v hydrach, pokud bys sehnal Promax vyjde slusne. Mechaniky Avid BB5, BB7.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Stary Promax. U tech novejsich modelu bych si nebyl tak jist.

          0 0
        • Fugas  

          starej Promax jsem dřív jezdil a za ty peňauze super. Žádná údržba, slušnej výkon.

          0 0
      • McBlacky  

        přesně, co mám hydry tak je mi jedno jaký je počasí a terén, brzdí to pořád a mám lepší kontrolu nad kolem

        0 0
      • mdk  

        No mam kotuce na biku…jazdil som cca 50km…a uvazujem spet do veciek no a preco je tu viacero dovodov…
        - usetrim na vahe
        - neviem vycentrovat koleso bez centrovacej vidlice (ktoru nevlastnim) na vckach to islo jednoducho prilozim jednu celist a kde to sucha tam to vyregulejem
        - ked som dal dole koleso z vidlice a naspet nasadil tak zase som musel stelovat brzdu lebo zakazdim si to inak sadlo(defekt a tak podobne…vonku bi sa mi to necelo robit)
        - ked je malinko krivy kotuc(co som zistil as ked som nasadil brzdu tak mi proste vadi ze to sucha)

        …ale v jedinom su dobre su vyssie od zeme a tim sa zamedzuje menej bordelu do brzdnych ploch…ale dufam ze to vyregulejem nejakymi dobrymi gumickami

        cize utekam spet k v-ckam…no ale trsoku mam problem lebo musim najprv predat hydry…potom vidlu lebo ta je len na kotuc a este aj kolesa…no bude to vo hubu toto vsetko predat

        0 0
        • Manas  

          To prvni mi prijde spis jako lenost :-) Ja to centruju podle oka a nemam vetsi problem, prave kvuli tomu ze do stran to nevadi tolik. To ze pak brzdy nesedej, je spis zalezitost brzd. Slusny od nich je aby se sami dokazali prinastavit. Ale jestli se ti meni pokazde pri nasazeni delka naboje … to mi prijde jako kdybys tam jeste mel srouby nebo co. Jinak me spis deprimuje kdyz se soupe Veckova brzda, pac mi to subjektivne prijde jako vetsi brzdeni :-)

          0 0
        • Manas  

          Ale kecat ti do toho nemuzu … copa to mas za brzdy a za kolik bys je strelil … chtel bych aby El mela taky kotouce :-)

          0 0
        • McBlacky  
          1. na tvým kole proč
          2. dá se taky, jen si musíš trochu pomoct
          3. měl jsi to blbě seřízený už předtím
          4. pokud nehodíš na něj rakev tak křivej nebude
          0 0
        • goofy  
          1. blbost – v tvem pripade by te tech par gramu na takovem kole prislo na hooodne penez. Spis kup lepsi a lehci hydry (treba Saint/XT, Juicy)
          2. staci prilozit imbus k vidli nebo ramu
          3. tohle bude rukama majitele
          4. bud blbe serizeno, nebo jsi s nim nekde flaknul. Ale zeby to byl nejaky neprijemny zvuk?
          0 0
        • MaPa  

          ad 2 – stahovací plastová páska kolem vzpěry, ustřihnout kousek od ráfku a otáčením si srovnat odstup ustříhlého konce od ráfku. A je to jak botka. Easy.

          0 0
        • Gorgov  

          rozhodně dál od země jsou véčka, nikoliv kotouče:)

          0 0
          • Krys  

            Asi to myslel tak, ze brzdnou plochou pri v-ckach je rafik, ktory je k zemi blizsie ako kotuce.

            0 0
    • McBlacky  

      vyšší lowend 20–30táců, no ty krávo :)

      0 0
    • Darkson  

      myslím, že kolo v rozmezí 20–30k už bývá osazeno min. Deore nebo X.7, tedy naprosto dostatečně. koukal bych tedy na vidli a právě hydraulický brzdy, M525 nebo Juicy 3 jsou dle referencí plně dostačující

      0 0
    • Vevoda  

      vzadu si nechal i včka + kotouč, spojení by mělo jít stahovací objímkou na lanko

      0 0
      • scret  

        hele,to je blbost. vecko i kotouc dohromady? nevidim jedinej duvod,proc to tak mit…

        0 0
        • Vevoda  

          zadní kolo hned zablokuješ, je to jenom úvaha, asi to nikdo nezkoušel??

          0 0
          • goofy  

            Zadni kolo hned zablokujes i cantivelerami. Nevidim duvod delat v zadu nejake silenosti. Stejne brzdim hlavne predni…

            0 0
          • chodec  

            Co tady jsou všichni posedlí tím blokováním zadního kola? Cíl snad je ho nezablokovat. Zadek se dá zablokovat čímkoliv ale to má smysl jen v málo případech – pro dobroukontrolu a max účinek naopak potřebuji brzdit na hraně toho, kdy se kolo blokuje, ale ještě než se zablokuje. Dávkování účinku na zadku je proto choulostivější a hodí se jemnější než v předu.

            0 0
            • JSt  

              vyse zminena kombinace je imho hloupost, navic obtizne realizovatelna, to jo… jels nekdy na lede? pak bys pochopil, ze je lepsi, aby byla citlivejsi predni brzda ;-).

              0 0
              • vysmátej bajker  

                Mě to nedá.Na ledě brzdit:),ja to neumím a proto nevyhledávám(ani v autě).Hydry jsou určizě lepší,jen jestli to stojí za to?Kolik procent je jezdíte že využijete jejich lepších vlastností oproti V.Zato neduhy vozíte pořád.Samo že V nejsou bez hříchu ale pro běžné využití zatím vždy ubrzdily.

                0 0
              • chodec  

                Jezdil jsem i po zamrzlém rybníku a natloukl jsem si na něm kokos dostkrát na to, abych vědel úplně přesně, že na přední brzdu na kluzkém terénu raději ani nemyslet, natož se jí dotknout.

                To o čem píšu naopak platí pro těch 99,9% případů, kdy jedeš po běžně adhezním terénu a tam:

                1. přední brzda je výrazně účinnější a
                2. Přední kolo nezablokuješ tak snadno jak zadní – proto
                3. I když zabereš trochu nešetrně za přední, tak neztratíš adhezi tak snadno, jako když zabereš za zadní.

                Ergo kladívko – dávkovatelnost zadní brzdy je pro mě osobně minimálně stejně důležitá jako u přední

                0 0
                • JSt  
                  1. souhlas
                  2. dejme tomu, ze taky souhlas
                  3. to je pravda, des na hubu pres rodla ;-)

                  dovedu si predstavit jizdu se zadni brzdou, ktera ma pouze stav 0 (nerbrzdi) nebo 1 (zablokovano). u predni ne-e ;-). ono je to dany tim, ze 3/4 brzdis predni brzdou, z toho teoreticky plyne, ze by mela mit 3-krat citlivejsi davkovani nez zadni.

                  0 0
    • RUMcajs  

      Shimano 525 po 4rech letech pouzivani: cca 4–5× vymena desticek, jednou z nudy odvzdusneni. Mazani ci cisteni pistku jsem neprovadel a stale funguji skvele. Hayes El-Camino po cca 1500km pouzivani: 2× vymeneny desticky (dovolena v Alpach) udrzba zadna

      No a Vcka? serizovani spaliku nekolikrat za mesic, kazdej rok a pul novej rafek, rozborky, cisteni, mazani, bordel a mastnota v byte…

      Ja uz mam jasno.

      0 0
      • scret  

        tak to teda nevim cos mel za vecka… ja teda nedelam zadnou z tech veci ktery uvadis a porad vse ok. Spis si myslim ze zalezi na brzdach,rafkacha spalkach

        0 0
        • RUMcajs  

          Vsechny mozny, ale proste Vcka nejsou nejlepsi na dojizdeni do prace v 5cm snehobahna a soli. Spaliky coolstop. Jo a lanko jeste u V musis obcas prostriknout, namaznout a tak. To ti u kotoucovek odpada.

          0 0
          • scret  

            do prace nemusis ani brzdit ne? a neni Koolstop jako Koolstop. Treba ja pouzivam jenom cerveny,jsou nejlepsi,nejvic brzdej,setrej rafek,nechytaj bordel…

            0 0
          • Hejdik  

            Je jasný,že kotoučovky jsou kotoučovky,ale mě se zase nestalo,že bych s V-čkama nezabrzdil,když za to vemu,tak to stojí,ať je mokro nebo mráz. Na druhou stranu u hydraulik se zase musí občas vyměnit kapalina ,aspoň některé.občes se musí koupit destičky,které nejsou jenom za hubičku sličné prodavačce,opat­řebení vidlice ,hlavového složení atd taky není zanedbatelné a občas to někde i zaskřípe,když se vyhne kotouč.Něco má své pro,ale nic není bez proti. A to ti u kotoučovek zase přibývá,teda když nemáš tolik štěstí.

            0 0
            • goofy  

              Ano.. Musi se obcas vymenit kapalina… Jednou za 3 – 4 roky. To uz mam 4 – 5 novych bovdenu k veckum.

              Desticky stoji priblizne stejne co gumicky na vecka a sjizdeji se mene. Kotouc se musi taky menit, ale lepsi nez probrzdeny rafek, namahane hlavove? Nechapu.

              Jo a me se stalo nekolikrat, ze vecka nedokazaly dostatecne zabrzdit. Vetsinou v tom figurovalo bahno a byly to docela nepekne pady… A to ani nemluvim o umirajicich prstech po pulce sjezdu

              0 0
            • RUMcajs  

              Jsem stastnej clovek. Kdyz budu mluvit pouze za sebe a nezobecnovat to na vsechny uzivatele a vsechny brzdy, tak Vcka uz nikdy vice. Jeste jsem tam nenapsal, ze pri sundavani a nasazovani kola s tlustejsim plastem jsem Vckama drhnul, takze se jsem je musel stelovat. No a predni jsem sundaval denne, pac se mi nechtelo tahat kolo do 5patra a pak tech 5 pater vytirat kvuli bahnu,co z kola pada. Pro me uz jine brzdy jak kotoucove neexistuji a pod pojmemem brzdy si predstavuju pouze kotoucovky.

              Scret: Ver mi, ze kdyz jezdis ulici Na schodech, tak brzdit musis!

              0 0
              • scret  

                zajimavy je,ze jsem ji ubrzdil i s cantileverama STX-RC…a kdyz je vsude pliskanice,stejne to jde do smyku…:)

                0 0
                • RUMcajs  

                  No jo, ale to jsi tam urcite nejezdil 65km/h :-)

                  0 0
                  • scret  

                    ja zapomnel,ustecky rekordman ve sjezdu ulice Na schodech jsi ty:)))

                    0 0
                    • RUMcajs  

                      No, vzhledem k dvoulete praxi, behem ktere me prekvapil jedine vykop v dolni casti asi jsem :-) By jsi neveril, jak ty plastikove cerveno-bile pasky udelaj jenom prd prd a jsou pretrzeny.

                      0 0
            • McBlacky  

              tak to mě už se v zimě párkrát stalo že jsem nezabrzdil…

              0 0
              • JSt  

                to sou vsechno povery ;-). taky se mi stalo, ze jsem v zime nezabrzdil, ale mel sem zaflokovany obe kola a jel dal… na dh taky nekdo obcas nedobrzdi a to maji 20cm kotouce. to je o zkusenostech a schopnostech predvidat.

                0 0
      • kudlanka32  

        vy s tema vckama nadelate.....jednou za rok vymena spaliku, serizuji se jen po vymene rafku.....a lanka sem mel 6let jedny…jediny co je na prd je ten kovovej ohyb s tou trubickou, ta casem vzdy zacala trochu drhnout…takze udrzba neni argument

        0 0
        • Manas  

          Je. Za predpokladu, ze pri uklizeni kola sundavas predni. to me dycky desne stvalo, rozdelat brzdu, zadelat brzdu :-)

          0 0
          • kudlanka32  

            jo…musi se sundat ta gumicka a pak vyhaknout…jedna z toho praskla a od ty doby uz nechodi tak lehce…

            0 0
        • McBlacky  

          záleží kolik tísíc km za rok a v čem najedeš. 100km maraton v blátě a máš komplet vedení na výměnu. Nehledě na poškození ráfků. Na druhou stranu za takovej závod odepíšeš i celý destičky.

          pokud jezdíš jen ve slušným počasí a podmínkách tak to může vydržet.

          0 0
          • kudlanka32  

            je fakt ze za sudety padnul retez i spaliky…ale vedeni?? ee…ale je fakt ze kdyz prsi tak jdedu jen kdyz nekam musim.....me spis na veckach vadi ze chrastili…ale na pevnaku uz nejezdim vubec :)

            0 0
          • šlapatko  

            Mám Včka LX no asi žádná sláva ale minulý rok jsem na nich dal 10000km.Jedny gumy 3barevné proT.Jediné co mi vadí u Vček je centrování,stačí rozcentrovaný ráfek 2–3 mm a nedá se to pořádně vycentrovat.V tech sjezdech někdy slízám bo to nechce dobrzdit(myslím brutální sklony).Nevidím jako problém zběhnout 10m úsek.

            0 0
            • kudlanka32  

              me prijde ze malo co brzdilo jako cool stop…mozna zkus jinou smes gumy…pak to je limitovany odolnosti ventilku u duse…jednou se mi nejak utavil :)

              0 0
              • Geralt  

                jo to mě taky........ve sjezdu z Monte Velo v ostré vracečce s nakloněným kolem…eh neradno vzpomínat…sice jsem to ustál, ale za cenu zaražené velké placky do lýtka

                0 0
            • McBlacky  

              10000 na jedny botky? tak to já dal horkotěžko půlku na předním s koolstopama, zadní šly vždycky pryč dřív.

              0 0
              • šlapatko  

                Nebudu kecat že 10000 jen v terénu,když jsou sračky klidně dám cestu.Jinak jezdím v Beskydech a Hostýnské vrchy takže sjezdíky nechybí.Asi moc nebrzdím:)

                0 0
                • RUR  

                  Zrovna v Hostýnkách mi připadlo opravdu úžasný, že nemám véčka. Ten jemnej jíl s pískem musí být peklo na ráfky. Bych to skoro viděl každou sezónu na nový, ne?

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Jak říkáš asi na rok.No ještě jsem žádné neprobrzdil,spíš jedu jak blb seknu a je to v prdeli,mám 90kg to de pak ráfek do pryč?:)Minulý rok jsem jezdil v zadu Eagel a v poho no až na ty pazvuky co někdy vydává.Budu nechávat vypléct nový zase je tam osma tak 3mm a nejde vycentrovat.Blbě se seřizujou špalky.Jinak už jsem rozbil DT 4.1 a to je škoda.Chce to jezdit opatrnějc:)

                    0 0
                    • silnicar  

                      Dřív jsem jezdil ráfky WTB Speed Master, véčka Shimano LX(paralelogram) a špalky 3-barevné BBB. Špalky vydržely kolem 6tkm a ráfek po 13tkm ještě nebyl probržděný…taky Hostýnky ale vážím pod 70kg.

                      0 0
              • Mamut  

                Na LX s paral. som dal 8000 na kazetove gumicky za cca 100/par. A este odhadom 500–1000km by dali.

                0 0
    • Hejdik  

      Taky záleží do jaké míry chceš mít kolo vyvážené komponentově. Když si koupíš dražšší brzdy,tak to budeš muset ,s omezeným rozpočtem, ochudit jinde. Taky jsem řešil podobné dilema s LX hydrama a nakonec jsem zvolil variantu XT V-ček.viz.foto-forum.Zbytek mám výbavu mix LX + XT.jelikož jsem měl omezený rozpočet do 30 000 a kolo není jenom o brzdách tak jsem šel touhle cestou. časem taky asi půjdu do kotoučů,ale momentálně jsem i s těmito V-čky spokojenej(Teda až po výměně špalků za kool-stopy :-))

      0 0
    • smith22  

      Chlapi chtěl sem se vás zeptat jakou máte mezeru mezi kotoučem a deskama?Já to seřídím,jedu se projet tak asi 30km a když dojedu dom tak je to zas rozštelovaný.(vadí kotouč o desky)Jsou to Avid Juicy 3.Brzdijou fakt skvěle.S véčkama se to nedá srovnat.Ale to štrejchání a stálý seřizování mě fakt sere.Když jedu rovně tak je to docela v poho ale když se s kolem nahnu při průjezdu zatáčky tak se kotouč rozezvoní jak zvoneček.Je to normální?Si kolikrát řikám že sem si nevzal radši to s tejný kolo s véčkama ale zas na druhou stranu si řikám vždyť kotouče jezdí tísíce lidí a problémy s tím nemají.Je to sice ta nižší třída od Avidu ale s funkci o proti Avid Juicy 5,7 jsou na tom stejně.Tak už nevím kde je chyba.Někdo mi tu radil ofrézovat ty dosedací plochy ale pořád sem nepochopil konkrétně který?Mezi adaptérem(držakem brzdy) a rámem kola?Nebo mezi držákem brzdy a brzdou(mezi tou kupou podložek)?Vždycky když vydělám kolo tak to je na hovno.(musím si stím nasazením kola a utahnutím chvíli hrát než to sedne jak má protože nechci pořád povolovat ty dva imbusy,už sem je měl hodněkrát povolený a myslím že pro ten závit to není taky zrovna dvakrát dobře).Zadní kolo je docela dobrý ale přední ikdyž to seřídím tak po jízdě to štrejchá.A všiml sem si že ten kotouč bude asi trochu zvlněnej,vadí jen v jednoum místě a to je to na novým kole a najeto cca 120km.A já sem ho nezvlnil(nepřehřál sem ho ani sem s tím nikde nespadl).Prostě když roztočím kolo a mrknu se zblízka tak se na jednom místě přibližuje k desce.Musím to seřídit tak aby to v tím místě přiblížení k desce taky neštrejchalo(je to fakt na setiny)a pak když se to během jizdy jen trochu pohne tak to zas v tom jednom místě vadí.Ale když jedu a kolo je zatížený tak to tak nepozoruju.To až když z toho slezu a roztočím kolo tak to štrejchá.Tak mi už někdo poraďte pls.,už mě to fakt sere.

      0 0
      • McBlacky  

        jsem koukal na tvoje kolo…

        štrejchání v točkách má na svědomí vidle, nebo spíš její malá tuhost, může být i povolený konus na nábě a vzniklá vůle pak zapřičiní že kolo při stranovém zatížení neběží rovně.

        to ohnutí kotouče nemusí být kotoučem ale může to být nerovnoměrnou přírubou náboje což u 475tekje hodně častý, vyřešit se to dá podložením šroubů kotouče podložkama, na což bych se spíš vysral a normálně bych kotouč rukou ohnul do správného směru.

        jestli máš kolo nový můžeš to reklamovat ale na 99% ti ten mechanik až se nebudeš dívat kotouč taky rukou ohne :)

        0 0
        • smith22  

          S těch nábojů sem měl při koupi toho kola taky obavy.Nevím jak je to tam řešený ale všiml sem si že tam nejsou prachovky a vypadá to že se tam snadno mohou dostat kamínky.Jinak na konosu je to v poho,to si hlídám.Ale od nich to bylo dotáhlí na ložisku až moc.Nevim proč to všici ty ložiska tak rvou že se to pak sotva točí.Každopádně ty podložky pod kotouč to je zajimavej nápad.A proč si psal že by ses na to radši vysral a radši ohl kotouč?Jenom kvůli práci s tím?Jestli jen tento důvod tak to pro mě není problém.Každopádně dík za rady

          0 0
          • McBlacky  

            protože vždycky když to škrtalo mě protože jsem neměl kotouč v rovině tak jsem to tak udělal a spokojenost, moji kámoši to dělaj taky tak

            ty podložky normálně dostaneš k brzdám když je koupíš

            0 0
      • Peslezedirou  

        Pokud jde čistě o frézování patek rámu tak je dobré ofrézovat dosedací plochy, ty ve styku s třmenem brzdy a taky ofrézovat patky vidlice aby náboj dobře seděl. Ale u nového kola by to snad měl být standard.

        0 0
    • zdenek  

      Neměl by někdo návod na údržbu LX kotoučovek? Vystředit to umím, ale jak rozebírat, odvzdušnit, čistit, mazat…?

      0 0
      • goofy  

        Co tam chces rozebirat? Na www.cyklovb.cz nebo na www.paul-lange.cz je manual na odvzdusneni…

        0 0
        • bam  

          Ja uz jsem je parkat rozebiral, protoze se zadrhavaj pistky a zustavaj viset. Pak to skrta a taky poradne nebrzdi. Vyndas desticky, povolis ty dva srouby na praseti a je to. Samozrejme z toho vytece olej, tak je asi lepsi vetsinu dostat ven pres odvsdusnovaci otvor. Pistky vycistis, namazes (je na to specialni vazelina) a poskladas zpatky a naplnis. Pak to zas nakou dobu chodi dobre. Smysl to ma ale asi jenom kdyz uz to chodi hodne blbe, normalne jako „udrzbu“ to delat nemusis.

          0 0
          • goofy  

            Treba u XT to takhle delat moc nejde. Proste staci sundat trmen, povysunout pistky, procistit a striknout silikonem, nebo mineralnim olejem.

            0 0
            • bam  

              Me uz pak bohuzel povysunout pistky a namazat nestacilo :( U XT jdou ty pistky taky vyndat, ne?

              0 0
              • goofy  

                Ale jedine prez trmen a potrebujes na to specialni bazmekt na vysroubovani

                0 0
    • mosquito  

      sem sice jeden z mala co ma s kotoucovkama problemy a kdybych mel navarky a jiny rafky tak si mozna s klidem premotuju Vcka , ale i tak si myslim ze pokud nevazis moc tj treba do 80kg, jezdis malo v zime nebo ti nevadi ze Vcka v mrazu moc nebrzdi tak si klidne vem kvalitni Vcka … osobne sem kotouce ocenil jen ted v zime – brzdi jen o trosku min nez v lete rekneme 90% .. Vcka brzdi aspon podle mych pocitu v mraze tak nekde na 15–20%

      0 0
    • sportovni_biker  

      Mám trochu problém. Vlastním nové LX hydry (mají 300 km na silnici) a teď byla vyměněna kapalina na Magura min. olej a kompletně odvzdušněny. Ale po sjezdu, začaly obě brzdy sami brzdit a pístky se už nějak nevrátily. Vepředu pravej a vzadu levej. Chodí plynule, protože, když jsem je zamáčknul, tak je zase vše OK, takže tam problém není. A jinak servis byl udělaněj v prodejně Cykloadam v Praze s tím, že tenhle olej používají už dlouhou dobu a jsou s ním lepší výsledky než s orig. Shimanem.

      0 0
      • mosquito  

        hmmm trapi me stejnej problem (mam sice nizsi radu, ale prakticky jsou obe rady uplne stejny), uz sem to rozhybaval, odvzdusnoval a za chvili to zase vyjede a drhne .. tohle me se*e na celym dobrym kole fakt dost .. tady i na netu jinde sem se dozvedel ze se to nekdy stane, jediny co s tim muzes udelat je roztahnout pistky, snad kdyz se ti nekde poradne zahrejou tak si sednou

        0 0
        • bam  

          Jo presne proto se chci shimano brzd zbavit. Dela mi to LX a to samy mi delalo XT. Pomuze ocistit pistky a tesneni a namazat to vazelinou (mel jsem nakou od Hayesu na pistky). To ze kotoucovky skrtaj je celkem normalni.. Takhle to cistim az kdyz se to vubec nevraci a blbe to brzdi (zatim 2× za 15kkm).

          0 0
          • sportovni_biker  

            no jo, ale mne se to za normalnich podminek vraci, udelalo to jenom pri prvnim „delsim“ sjezdu s temihle brzdami. Navic jsou uplne nove

            0 0
            • bam  

              jj vetsinou to takhle taky zustane po delsim brzdeni.Obcas potom pomuze poradne prudce zabrzdit (hodne zmacknout paku). Me uz se to pak casem nevraci vubec, tak je pak potreba to rozebrat. Tedka mam koolstop desticky, brzdi to mnohem lip a taky to nedela takovej kraval, takze si vetsinou nevsimnu ze skrtaj a nestve me to :) Jinak jsem uz boj se skrtajicima LX a nevracejicima se pistkama vzdal..

              0 0
              • sportovni_biker  

                Ach jo, svatá mechanika :-( Sice to nebrzdilo tolik, ale řešil jsem jenom lanko za 30,– To je teda pěkně šílený, si nedovedu představit, jak dejme tomu při maratoně, sjedu jeden sjezd a budu přibržďovat dalších 50 km.

                0 0
                • bam  

                  Myslim ze to neni tak strasny. Skoro kazda brzda skrta. Zkus prudce pribrzdit a zas pustit paku, pomuze to. Mechaniku jsem mel taky (BB7) a bylo s ni nesrovnatelne vic prace nez s hydraulikou. Prave chod a „bezudrzbovost“ (v porovnani s ostatnima brzdama) bych rekl ze vyvazi nevyhody hydraulik. Jo jinak BB7 brzdila vic nez ty LX hydry, ale zas davkovanijak vypinac :)

                  0 0
                  • mosquito  

                    trosku skrta bych bral, ale kdyz sem po jednom vylete rano nejak necitil nohy a prosel kolem svyho milacka visiciho na zdi a cvrknul to spic a ono se to vubec nehlo (to samy druhy kolo) tak to byl hnus

                    0 0
                    • bam  

                      Jestli to je kvuli nevracejicim se pistkum, tak to zkus rozebrat prase a namazat pistky, no a jestli je to jenom krive, tak musis prasatko serizovat az kdyz si kolo sedne. To se obcas stane, ze se kolo hne, hlavne kdyz ho treba vyndavas tak si pak sedne jinak. Jak rika vlk, chce to na kolo tlacit vahou kdyz utahujes rychloupinak.

                      0 0
                      • smith22  

                        A jak to realizuješ ty to tlačení na kolo když utahuješ rychloupínak?To jedině aby mě no to někdo sedl když to utahuju.Nebo jak to dělaš kdyš seš sám?

                        0 0
                        • bam  

                          Vetsinou kdyz vyjedu a skrta to, tak zastavim, povolim rychloupinak a zas utahnu, vono si to sedne :) Pripadne se opiram hrudnikem o riditka nebo sedlo kdyz to delam. Ale zas takovej tlak potreba neni. Proste kdyz to skrta, zkus to povolit a zas utahnout. Nebo prudce zabrzdit (nemusis uplne zastavit) a zas pustit, pak se pistky vrati vic. Hlavne kdyz serizujes prase, tak je lepsi nepovolovat kola a nechat je tak jak si na nich naposled jel.

                          0 0
                  • sportovni_biker  

                    No mě ještě štve, že pokaždé, když přezuji kola, tak ty brzdy musím znovu povolit a utáhnout :-( Neumím trefit tu původní polohu a já přezouvám dost často. Sice neškrtají, ale destičky ohýbají kotouč, což taky není dobré.

                    0 0
                    • vlk  

                      Chlapi, co s těma brzdama děláte.Já když to přezouvám a znovu nasadím-tak to mám pokaždé stejně.Je možný, že při utahovánu rychloupínáku tím kolem nějak hejbneš a pak to nemáš stejně ve vidli utažený jako předtím. Zkus někoho poprosit, aby při utahování rychloupínáku, ti tlačil kolo do vidlice-pak to budeš mít vždy stejný-ale nevím zda to pomůže.

                      0 0
                      • RUR  

                        Tuhle otázku si kladu už nějakou dobu, já na svoje brzdy kromě výměny desek ani nesáhl. Po nasazení kola nikdy ani neškrtly, za jízdy taky nic:-O (a to nevlastím žádný zde propagovaný hypertuhý rám a jezdím údajně takřka nepoužitelnou měkou vidli a o brzdách radši nemluvit) Bůh suď:-))))

                        0 0
                        • smith22  

                          To máš teda štěstí.A co že to máš za brzdy a vidli?

                          0 0
                          • RUR  

                            Skareb a B4. Jedno se prý kroutí a druhý nebrzdí. Ani jedno nějak nepozoruju.

                            0 0
                      • mosquito  

                        upinekem to snad neni ne? to bych chapal u starych kol co meli moznost posouvat na jedne strane stred osy… kdyz mam kolo vzhuru nohama tak to zapadne, utahnu a sedi :) .. teda aspon me to dycky sedi aspon do doby nez se na nem projedu :( :))

                        0 0
      • mosquito  

        jo a olejem to neni… delalo to orig shimano uplne stejne jako motorex … to jen kdyby jsi o takove divne myslence chtel fakt premyslet

        0 0
      • raceman  

        vysuň pístky co nejvíc to pude, ale bacha aby nevyjely úplně mimo, očisti a stříkni silikonovým olejem.

        já zjistil, že se mi nevrací jeden pístek u zadní deore až v lednu, kdy sem čistil kotouče a zjistil že jedna destička byla úplně sjetá a druhá ne :-\ a přitom to neškrtalo

        0 0
        • sportovni_biker  

          Tohle všechno já znám, ale ty brzdy jsou nové, takřka nezajeté, tak tohle by se mě zatím nemělo týkat-zatuhnuté pístky. Navíc byly v servise, tak předpokládám, že to tam udělaly za mě, přičemž tenhle problém nastal jenom při sjezdu, jinak takové to městské brždění to baští v poho

          0 0
        • smith22  

          To si teda tu chvilí jezdil jednopístkovou brzdu. :-)

          0 0
    • GrandeBelde  

      pořiď si koutoučovky a pak začni uvažovat o tom že přejdeš zpět na véčka…musel by jsi být blázen, s tím by tě mohli vzít i na psychiatrii..a­si tak

      0 0
      • Rychlej turista  

        Takže pro jistotu kotoučovky raději ani nezkoušet :-D

        0 0
        • Lenka.05  

          No vidíš, a já o nich zrovna uvažovala…hm, tak radši asi nic:-)))))

          0 0
          • Rychlej turista  

            Podle mě se moc neřiď, protože já kazím většinu statistik prakticky v čemkoliv :-D Myslím, že to dost přesně vystihl „smith22 (24.02.2007 13:19:39)“, já opravdu patřím mezi lidi, kteří ty kotouče moc nevyužijí a tak je zbytečné se s tím tahat. A holky bývají o dost lehčí a taky jezdí opatrněji a proto zpravidlsa nepotřebují zastavit na místě. Takže asi tak :-)

            0 0
            • Lenka.05  

              Nojo, je to trochu dilema pro mne…dneska jsem se byla odpoledne projet (30km po hornopožárských lesích a okolí) a ty drhnoucí špalky o ráfek po projetí jakéhokoliv bahna mně teda s…štvaly. A ještě to nebrzdilo. Zkusím 3barevné BBB a když to nepomůže, tak fakt se snad radši budu tahat s kotoučema. PS: ano, jezdím opatrně:) ale nepřeháním to. Nejvíc držkopádů jsem měla právě v malých rychlostech.

              0 0
              • MlokCZ  

                Manželka taky jezdí opatrně a sjezdy pomalu a po přechodu na XT hydry si je strašně moc pochvaluje (předtím měla LX V-čka).

                0 0
              • mosquito  

                3 barev BBB ti muzu jen doporucit, a skrtajici bahno o rafek mi teda nevadilo (max vetsi kaminek kterej drbal rafek a nebrzdilo to pak vubec) .. jen Vcka zvladne ocistit i zenska, ale nekde v lese odzvdusnit kotouce ani panbuh (to sem trosku prehnal, ale jestli se ti stane ze budes nestastnou majitelku nejakyho blbyho kusu kotoucu tak pochopis jak sem to prirovnani myslel)

                0 0
                • Lenka.05  

                  No to je to, co mně pořád tak trochu odrazuje. Vyčistit véčka, přehodit gumičky atp. zvládnu svépomocí. Těch hyder se trochu bojím no :( Ještě jsem uvažovala o mechanikách BB7. Zatím to ponechám osudu, zkusím nové gumičky a pak se uvidí. Jinak v létě pojedem do Černé hory (doufám teda že to vyjde) a co bych tam v horách dělala s nefunkčníma hydrama…si jaksi neumím představit. Ale možná myslím jen na katastrofické scénáře :-)))

                  0 0
                  • mosquito  

                    jake katastroficke scenare prosimte ? ;-) stejne jako vyhaknes Vcka kdyz mas osmu, tak muzes vydelat desticky ze trmenu .. no brzdis pak nosem :)

                    0 0
                    • Lenka.05  

                      Nová bikerská technika? Vidím, že se musím ještě hoodně učit, hoodně učit, hoodně.....:)

                      0 0
                  • McBlacky  

                    zatím jsem nefunkční hydru viděl vždy jen ve spojení s pádem a roztrženou/vy­trženou hadičkou. To si můžeš stejně zoufat co budeš dělat s prasklým ráfkem atd…

                    0 0
      • smith22  

        Tak to je tvůj názor ale někdo ty kotouče třeba plně nevyužije a nebo mu vadí to škrtání.S ,,V,, brzdama sem se žádným škrtáním problém neměl a vůbec sem je nemusel tak často seřizovat jak ty kotouče co mám ted.Jako brzdí to fakt velice dobře ale to škrtání mě fakt vadí.Furt mám ten pocit že mě to zpomaluje.I když nepatrně ale furt na to musim myslet.To nemám rád takový otravný věci.Ted to jde na garančku tak to tam s nima pořeším.Doufám že stím něco provedou.

        0 0
        • TheIF  

          No jestli ti pořád škrtá přední tak ti pomuže jen nějaká vidle s pevnou osou

          0 0
        • mosquito  

          mi pak pls rekni co s tim delali a jestli to zabralo, protoze zamackavani a mazani pistku, odzvzdusnovani, serizovani trmenu me uz fakt stve … pro rypaly (odzvdusnit to umim, namazat taky, seridit trmen aby to fungovalo 30km i bez skrtani tez .. ale ze pak nezajizdi zcela jeden pistek nebo oba za to uz nemuzu)

          0 0
          • smith22  

            Tak ted sem kolo dovezl z garančky.Když sem to tam dával tak sem sepsal seznam na co je potřeba se podívat a když se to ted vyzvedávalo tak ten borec mě tam udělal ,,školeni,, jak mám přehazovat,ne­pokládat to na ten kotouč že byl ohlej a já nevim co ještě:Prostě mě to vykládal jak nějakýmu pitomečkovi co nikdy neseděl na kole.Ten kotouč byl ohlej už od nich když sem to kolo přebíral nový,nikde sem s tím nespadl a nepokládal to na kotouč.Pouhým okem to ale nešlo vidět že by te kotouč byl ohlej.Mě pěkně nasrali, už to tam nepovezu,ta první garančka byla jen podmínka pro to abych měl bezblatnej servis ale to si radši nakoupím nářadí a udělám si všechno sám.Imbusy mám ale nemám třeba přípravky na povolení středu a stahováky na kliky apod. spešl přípravky.Co mám zkušenosti tak když ti něco dělá někdo jinej tak to není nikdy tak jak když si to uděláš sám.Oni to maji jen v náplni práce a berou to jen jako povinost,něco tam poštelujou a rychle stím pryč.Takže ,,mosquito,, chtěl si vědět co stěma brzdama dělali.Co snima dělali nevim protože sem byl tak nasranej že sem jel radši rychle pryč ale prej tam byl ohlej kotouč tak ho srovnali ale nevim jak.Ted to už neškrtá.

            0 0
            • goofy  

              Co mám zkušenosti tak když ti něco dělá někdo jinej tak to není nikdy tak jak když si to uděláš sám.Oni to maji jen v náplni práce a berou to jen jako povinost,něco tam poštelujou a rychle stím pryč.

              Muhahaaa… Doufej, ze si to neprecte mechanik ;o)

              0 0
    • Volf  

      Trochu fyziky jen k brzdění z knihy Horské kolo od A do Z od Ivo Hrabíška

      0 0
      • pos3k  

        a nepisou tam neco o namahani vidlice brzdama? vecka vs hydry ? :D

        0 0
      • smith22  

        Toto jsou přece všeobecně známé a zažité věci.Toto všecno vím z vlastních zkušeností.Se zadní brzdou se brzdilo kdysi dávno v pravěku.

        0 0
        • Volf  

          No ono jde spíš o to zpomalení, protože každá i sebelepší brzda nemůže vlastně už brzdit prakticky víc.

          0 0
    • Luboš2  

      Jezdím kotoučovky 525 LX třetí sezonu, mám druhé destičky. Měl jsem ze začátku problémy se škrtáním.Trochu mi házel zadní kotouč po pádu, tak jsem ho srovnal a stočil na soustruhu. Od té doby vždy stačí pouze povolit třmen, zabrzdit a utáhnout znovu třmen. Někdy i několikrát až je vše OK. V září jsem to dělal naposled, preventivně jsem promazal pístky, od té doby jeden maraton, ježdění v zimě a nevím, že bych měl na kole brzdy. Nikdy jsem neodvzdušňoval ani neměnil olej.Vše je OK.

      0 0
      • McBlacky  

        co jezdíš za desky? já zkoušel BBB, deore a goldfren a vzadu tak 2–3tkm vepředu 4 víc ani náhodou. že bych zas tak moc brzdil si nemyslím :)

        0 0
        • Luboš2  

          Jezdím zatim jen deore, ale mám tři kola (silničku, bajk a treka do práce), takže toho zas na bajku tolik nenajedu. Na bajku mám teď najeto 6000 km a desky počítám tak 1500 km ještě vydrží. Destičky mezi sebou točím, Přední sjedu asi tak do 2/3 a dám ji dozadu, protože zadní mám skoro jako nové a ty dám dopředu. Druhou sadu jsem tedy začínal jen dvěma destičkami na předek. Jezdím většinou na německých cyklostezkách (bydlím na hranicích) v Saském švýcarsku, tak 50% asfalt, ostatní štěrk a kopcovitá krajina a potom v Lužických horách. Kolo Leader Fox Outline, koupeno ve slevě v Německu. Kupuji tam skoro vše, včetně oblečení.

          0 0
    • Splinter  

      Zkušenosti za 3 vyjížďky:

      Hydry brzdí mnohem citlivěji, víc, líp, snáz a kdovíco ještě..

      Hlavní nevýhoda: Nejde cvakat pákama na turisty aby uhnuli:)

      0 0
      • pepek  

        Jo, máš recht a řekni to taky soudruhovi Karayovi. On je ještě takový staromilec.

        0 0
      • mastihuba  

        na todleto je hlasitej ořech :)

        0 0
      • bam  

        Spravny kotoucovky jeci (hlavne mokry) a fungujou i jako zvonek :) Rozhaneci efekt je mnohem vetsi nez pri cvakani packama. Kolikrat pak na me koukaj jak na vraha ikdyz jedu uplne pomalu :)

        0 0
    • Smepet  

      No ja jsem jeden z mala, ktery letos prsel z kotoucu na Vecka. Duvod: Neustale nejake problemy:

      Pri rychlosti 27–29 km/h svevolne brzdeni . Jedine kdy to chvili nedelalo bylo kdyz jsem tam dal plaste Schwalbe marathon slick 1.35 . Uz mne to doslova vytacelo, predpokladam ze bych to vyresil jinymi koly nebo jinymi brzdami. Velmi casto jsem je musel serizovat aby neskrtaly desticky o kotouc. Mel brzdy jsem Hayes Mag plus. Brzdny vykon tak 3/4 s porovnanim s 525.

      Letos jsem koupil SL kola, XTR vecka a Avid paky s takovym tim koleckem. Botky tribarevny barradine. Co se brzdneho ucinku tyce, tak jsem unesen. Brzdi to daleko lepe nez moje kotoucovky. Davkovani je super, to kolecko na pakach dela divy.

      Podotykam ze jsem to tam dal nove, uvidime za spatnych podminek, to uz zase takovy zazrak byt nemusi.

      0 0
      • McBlacky  

        no to kolečko na pákách jsem jednou nastavil na max výkon a tak zůstalo 2 roky než jsem kolo prodal. Avid SD7 brzdy, páky, koolstop red/black thinline, 717 bez keramiky ráfky. takže zas taková spása to není

        0 0
      • Gorgov  

        Hehe, tak to asi bylo ty tvoje kotoučovky… Jinak je brzdnej výkon u kotoučů jinde než na véčkách, ale hlavně máš na kotoučích podstatně lepší dávkovatelnost a brzdí to pořád cca stejně. Přešel sem na kotouče před 3 měsícema a rozhodně už V nikdy. Je to prostě nebe a dudy. Předtim sem měl SLka a Avid brzdy a brzdilo to nejak, ale ted je to neco jinyho:)

        0 0
        • Smepet  

          No jednou jsem si pujcil kolo s kotoucovkama 525 a nechapal jsem jak intenzivne to brzdi. Ty moje kotoucovky staly za prd, ted jsem na Veckach a tak uvidim jestli toho zase nebudu litovat :-) To kolo je ale ted pocitove zase o dost lehci.

          0 0
          • Rychlej turista  

            O koliiiik :-D?

            0 0
          • chodec  

            Má zkušenost s nebrzdícíma hydrama – pokud někomu nebrzdily a nešlo o vyloženej aušus (chyba už z výroby jako hodně pokřivenej nebo nestejne tlustej kotouč či netěsnící pístek a pod.), tak to bylo vždy bez výjimky blbým zacházením – obvykle mastnota na kotouči – na to jsou kotoučovky opravdu extrémné citlivé – stačí když někdo neopatrně foukne malinko silikonu na vidlici a trocha toho mastného aerosolu ze vzduchu dopadne na kotouč nebo když někoho napadne „oprášit“ hadrem co s ním leštil rám třměny brzd a párkrát s ním štrejchne o kotouč. Účinnost brzd se tím rapidne snižuje. Zažil jsem i případ, kdy si kluk přinesl nové kolo s brzdama z krámu a na kotoučích bylo něco jako konzervační vosk. Moooc se divil, že to brzdí hůř než jeho stará Včka. A přitom obvykle v těhle případech nepomůže brzdy nějak vypalovat – to je na kole málo účinné. Nejlepší na vyčištění a odmaštění je v těchto případech takověj denní treck v rozbahněném terénu s dešťovými přeháňkami ;-)

            Neumíte si představit, jak to vypadalo, když mi jednou táta v dobré víře a nemaje jeden víkend v dílně co na práci vzal kolo a celé ho vypucoval a nakonzervoval „před zimou“ – konzervace spočívala v tom, že kolo kompletně vzal prostříkal a vyšůroval WD-40 – včetně „konzervace“ kotoučů. Nekecám – Tragédie byla, že mi to neřekl a já jsem tuhle drobnost zjistil poté, co mě kámoš vytáhl na zimní Transbrdy a já nemohl už před startem zastavit pomalu ani na rovince a zadní kolo jsem nezablokoval ani když jsem si vykloubil prsty. Odmašťoval jsem narychlo čím se dalo a stejně jsem byl zpočátku, než jsem to vymlel prachem a bahnem hooodně rychlej na sjezdech ;-)))

            Opravdu jsem hluboce přesvědčen, že většina blbejch zkušeností s hydrama je dána nějakou chybou při jejich užívání nebo nastavení. V zásadě nejvíc jim vyhovuje, pokud se dají dobře dohromady a pak se k nim kromě výměny desek člověk ani nepřibližuje – toť má osobní zkušenost.

            0 0
            • McBlacky  

              se mi občas stane když stříkám kazetu a šlatr že to jde i na kotouč, ale pák km ostřejšího bvrždění a je to zase v cajku

              0 0
            • Smepet  

              No to ze mi to neustale brzdilo v tom rychlostnim rozmezi 27–29 nebude zamastenym kotoucem.Z meho pohledu ty brzdy byly vcajku. Zadny unik, zavzdusneni nebo tak. Kotouc nehazel, byl suchy bez mastnoty. Obcas pri sjezdu i zmodral. Dokonce jsem investoval a koupil nejdrazsi desticky primo od Hayes sintered metallic. Byla to raketa. To kolo brzdilo, ale v porovnani s 525 nebo s tema veckama co mam ted to proste bylo slabsi. Jak rikam. Byla to blba kombinace brzd a kol a tim padem pro mne spatna zkusenost. Rozhodne tim kotoucovky nezatracuji a v zime a mokru si na ne treba jeste rad vzpomenu.

              0 0
    • RADO77  

      Právě včera jsem seřizoval 2 hodiny Včka na kole od manželky (Avid Single D 3). Tolik sprostých slov najednou jsem snad ještě neřel. Zlaté kotouče. Měl jsem mechaniky cca 1,5 roku, teď mám od listopadu hydry (Sh 525). Ani na jedny jsem skoro nešáhl. Nevím, kde je ta snadná údržba a nastavitelnos­t V.ček.

      0 0
      • náčelník  

        Vzpomeň si na kantíky a hned se ti budou véčka nastavovat lehce :)

        0 0
        • RADO77  

          To máš pravdu. Ale zásadní chybu jsem udělal, že jsem se na to ne vy… a rovnou jí tam nenamontoval ty moje staré mech kotoučovky…

          0 0
      • Hejdik  

        Já ty samé brzdy mladé seřizuju max 5 minut,nevím kde je problém?

        0 0
        • ghost  

          jak to neumite tak to nedelejte,ja se nestecim divit jak tu ctu

          0 0
      • Al_Bunda  

        Tak tohle mluvi za vse :-)))))))))))))) zalepeni pichle duse je prace na pul dne :-)))))))))))))))))))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.