Může vytéct brzdová kapalina z kotoučovek?

55 nepřečtených
  • Buter

    Ahoj, chtěl bych zazimovat kolo a pověsit ho za přední kolo na hák do garáže ať nezavazí. Může mi vytéct brzdová kapalina (minerální olej) z kotoučovek? Mé brzdy jsou Shimano BR-M445 hydr. discbrake 160mm.

    Děkuju všem za rady

    Buter

    0 0
    • kubad  

      pokud umre nejake tesneni tak jo

      0 0
    • saddik  

      Klidně ho pověs, ničemu to nevadí.

      Obrácení úplně vzhůru nohama na kratší dobu nic nedělá (taky to mám v manuálu zakázaný, ale nic si z toho nedělám), na celou zimu těžko říct, ale nejspíš by to taky vůbec nevadilo. Jen když je kolo vzhůru nohama nemačkám brzdu.

      0 0
      • ClAyD  

        Přesně, obrácením kola „vzhůru nohama“ nic neudělá, ale když při tom budeš mačkat páčku, tak se zavzdušní.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud mas dobre odvzdusneme berzy, tak nikde neni problem. Pokud si tim nejsi jist, tak obraceni kola a pomackani paky je docela dobry test:)

          0 0
          • ClAyD  

            Tak nevím, radši se mi to zkoušet nechce, ale kámoš si teď čistil Senzora a jak to měl na řídítkách a zmáčkl páčku, tak bylo po brzdným účinku (přitom je to nový kolo, takže bych očekával, že to bude odvzdušněný dobře).

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zasadne neocekavej, ze cykloservis udelal svou praci na jednicku:DD

              0 0
              • camillio  

                Já bych to rozšířil: zásadně neočekávej, že cykloservis udělal práci. (Aneb jak jsem se naučil komplet servisovat hydry sám…)

                0 0
        • buba CZ  

          Blbost,mačkám bežně Hayesy i když mám kolo vzhůru kolama.

          0 0
          • ¨MZ  

            Proč dáváte vůbec kolo vzhůru kolama? U mně taková situace nastala tak před třiceti lety (to mi bylo deset a dělali jsme ruzné kraviny). A ještě při tom mačkat brzdové páky.

            Snad jedině kdo dává salta, tak u toho ten případ nastat může, ale za tu chviličku a vlivem odstředivé síly se to nezavzdušní :-)

            0 0
            • McBlacky  

              jednu zimu jsem musel dát kola do takového malého prostoru a nešlo to jinak než na řidítka. Na jaře brzdy ok.

              0 0
            • saddik  

              Když prohazuju silniční kola za terénní a naopak, líp se mi tak usazujou, taky si při tom máznu řetěz, protože je výš a nemusím se tolik ohýbat. Taky když kontroluju, jestli mi nehází kola a případně je lehce centruju atd.

              0 0
          • saddik  

            Netrouf bych si tvrdit, že to je úplná blbost, jen díky tomu, že u jednoho konkrétního typu brzd to nevadí. Tím neříkám, že to u nějakých brzd vadí, jen to prostě nedokážu vyloučit.

            0 0
            • Ruprt2  

              Je to blbost.

              Brzda je uzavřený systém nikde nic neteče, nikde se tam vzduch nedostane.

              V návodech je to uvedené jenom proto, aby se výrobce kry. Pokud je v systému trochu vzduchu, tak to může jezdec nevědět nebo ignorovat, a převrácením se vzduch dostane tam kde nemá a brzda potom chvíli nebrzdí tak jak je jezdec zvyklý, což by mohlo být teoreticky nebezpečné.

              Když máš brzdy v pořádku, tak je můžeš dát i do centrifůgy a nevadí to.

              0 0
              • saddik  

                Jde především o konstrukci expanzky. Pokud pod membránou, která kryje hladinu kapaliny, není žádná bublina, tak se nic stát opravdu nemůže. Nicméně ne každý tvar té membrány umožňuje takového stavu dosáhnout (třeba u silničních motorek to často nejde vůbec, i když cyklobrzdy na tom budou nejspíš lépe), a pokud si člověk nedělal poslední odvzdušnění sám, těžko na to spoléhat. Problém bubliny v expanzce je v tom, že se nijak neprojevuje, takže se nedá zjistit, jestli problém hrozí, dokud k němu nedojde. Proto je rozumné počítat s tím, že tam ta bublina být může.

                0 0
                • Ruprt2  

                  pověšení kola nezpůsobí „závadu“

                  Někdy pomůže k tomu, že „závada“, která v brzdách je, se projeví.

                  Pokud má někdo zavzdušněné brzdy lehce, a ví o tom, a nechce nebo nemůže s tím nic dělat, tak kolo zase klidně kolo pověsí jak chce kam chce. Jenom si na to pak musí dát pozor.

                  0 0
                  • saddik  

                    Sice úplně nechápu, co tím myslíš, ale chtěl jsem jen říct, že je zcela reálné, aby normálně fungující brzdy po otočení kola vzhůru nohama a promačkání brzdy normálně fungovat přestaly. Nic víc, nic míň.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      např. jaké?

                      0 0
                      • kubad  

                        vzduch v expanzce, běžná věc po otočení a zmacknuti ho natlacis do systému, už to tu padlo, u moderních brzd bez víčka expanzky, málo pravděpodobně, ale teoreticky možné, u starších hlavně Magur dost caste

                        0 0
                      • saddik  

                        Nevím a je to jedno, jde o to, že ten vzduch v expanzce, i když tam nepatří, se neprojeví na funkci, takže jsou to normálně fungující brzdy (proto jsem to tak napsal), i když se může jednat o skrytou závadu, jak píšeš.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          To právě není vůbec jedno, toto není akademická debata.

                          A ani ten „skrytý vzduch“ není totálně patologický. Pak je třeba brzdy odvzdušnit nebo zapumpovat a zaštrachat kolem. Tím se dostaneš zase do původního stavu.

                          Já žádné brzdy, které by měli takový problém neznám.

                          A hypotetické brzdy, které by popř. takový problém mít možná mohli mě nezajímají.

                          Kubad psal o starých Magurách. O tom jsem tu něco četl, ale já s nimi zkušenost nemám žádnou.

                          0 0
                          • saddik  

                            Já neustále oponuji jen proti tvrzení, že zavzdušnění systému při otočení kola vzhůru nohama a zmáčknutí brzdy je blbost.

                            Blbost to prostě není, scénář, jak k tomu dojde, je jasný a reálný, a to, že nemám seznam brzd, kde se to stává, na tom nic nemění.

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              Šmarjá, to je furt dokola. Otočením kola se brzda nezavzdušní.

                              Reakce zavzdušněné brzdy na otočení kola je věc jiná.

                              Mě se nelíbí, že ty strašíš, že u některých brzd může otočení kola vadit. To je celé.

                              0 0
                              • saddik  

                                Jo, taky už mě to nebaví.

                                Jde o to, jak chápeš pojem zavzdušněná brzda. Podle mě to je bublina v tlakovém okruhu, která je znát na chodu. Brzdě s bublinou v expanzce bych rozhodně neříkal zavzdušněná, protože bude chodit úplně normálně a některé brzdy by ani nebylo možné odvzdušnit.

                                Já nikoho nestraším, ale ano, říkám, že u některých brzd může otočení kola a následné zmáčknutí brzdy vadit.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Zkuste to z druhe strany…co je to odvzdusnena brzda? Brzda, ve ktere neni vzduch. Kdzy brzda neni odvzdusnena je co? No je zavzdusnena:)

                                  0 0
                                • Ruprt2  

                                  Jak píše Lukáš výše.

                                  Diskuze nemá smysl. Jmenuj brzdy a je o čem se bavit dál. Jinak to, že možná někdy nějaké brzdy je k ničemu.

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Nechapu co stale resite. Treba vyse zminovane magury to delaly rady. Mej jsem kdysi Julii a mohla byt odvzdusnena sebelip, tak semtam stacilo jen kolo svisle postavit na zadni kolo a uz to bylo.

                                    0 0
                                  • saddik  

                                    Tak jmenuj brzdy, u kterých jsi to zkoušel a bylo to v pohodě. A až to budou všechny hydry na světě, tak jsi vyhrál.

                                    S tímhle problémem jsem se sice nesetkal, ale z principu je mi jasné, že k němu dojít může. K tomu máš od kubada a Viléma ty Magury, tak nevím, proč pořád tvrdíš, ne to je nesmysl.

                                    0 0
                                    • Ruprt2  

                                      Ty vole, to je mazec :-)

                                      0 0
                                      • saddik  

                                        Takže už jsi mě pochopil? Jestli jo, tak je to opravdu mazec.

                                        0 0
                                        • Ruprt2  

                                          Doufal jsem, že v tomto vlákně bude diskuze.

                                          Nevěděl jsem, že ty to máš jinak a snažíš se něco vyhrát.

                                          Omlouvám se, je to moje chyba, nepochopil jsem tě. To co jsem psal, jsem ti neměl psát.

                                          0 0
                                          • saddik  

                                            Jestli jsi chtěl diskutovat, tak jsi měl prostě napsat, co z toho, co říkám, není pravda, než psát, že „diskuze nemá smysl“.

                                            Nejde mi o vítězství, ale o společné východisko z diskuze, které ovšem hledá těžko, dokud nepochopíš, jak to ten druhý myslí. Ale můžeme to ještě jednou zkusit. Rozpor podle mě nastal v chápání pojmu „zavzdušněná brzda“, jak jsem psal výše. Když tento pojem vynecháme, aby se předešlo konfliktům, navrhuji rezultát:

                                            „Pokud máš v expanzní nádobě bublinu, což normálně nepoznáš, kolo otočíš a zapumpuješ brzdovou pákou, může se bublina dostat dále do systému a způsobit dočasnou či trvalou poruchu brzdy. Pravděpodobně tam ale bublina není a nic se nestane. Každopádně jakékoli naklápění a převracení kola nedostane do tlakového systému a expanzky vzduch, který už tam nebyl předtím.“

                                            Souhlasíš?

                                            0 0
                                            • Ruprt2  

                                              Každopádně jakékoli naklápění a převracení kola nedostane do tlakového systému a expanzky vzduch, který už tam nebyl předtím

                                              Toto tesat do kamene a možná to i dát do BF desatera jako jedenáctý bod :-)

                                              O to mi od začátku šlo, protože jsem pochopil z některých příspěvků, že snad má někdo i obavu, aby brzdovka nevytekla, a nebo se tam vzduch odněkud neobjevil. Bajkové brzdy jsou uzavřený systém a toto není vůbec možné.

                                              Zmíněné problémové Magury jsem psal, že neznám, ale něco jsem o nich slyšel. Myslím, že by jsi je dnes už těžko sehnal.

                                              Dnešní brzdy by s tím problém mít neměli a skrytá bublina by neměla způsobit trvalou poruchu brzdy. Ale je možné, že o tom někdo neví a zjistí to až v okamžiku, kdy potřebuje celý brzdný výkon, který nedostane. Proto se podle mě i výrobci kryjí a dávají si to do návodu. Ale nestane se to otočením kola. Jenom se tak projeví „závada“, která tam už je.

                                              Přijde mi to stejné, jako by bylo v návodu, že na kole nesmíš sjíždět z patníku, jinak hrozí poškození ráfku. Ale problém není, že to to kolo nezvládne, ale v tom, že ten patník prasácky přejedeš, máš nízký tlak v pneu na svou váhu a prorazíš nebo ten patník má metr :-)

                                              0 0
                                              • saddik  

                                                Ano. Problémem je neodhalitelnost té bubliny, takže mi v tomto případě nepřijde upozornění výrobců vyloženě dementní.

                                                Pokud někdo neví, jestli má brzdy, které to snesou, a ve stavu, který to dovolí, tak bych mu taky neradil pumpovat brzdou s kolem vzhůru kolama. Pokud ví, že má brzdy v pohodě, tak se na to nemusí ptát a upozornění výrobce bude v klidu ignorovat.

                                                V návodu SPD taky píšou, že v případě, kdy hrozí, že budeš muset zastavit, máš dopředu vycvaknout. Pokud je na tom někdo poprvý a neví, co si může dovolit, tak je to rozumné upozornění, aby se nevyválel v křižovatce nebo technické pasáži. Pokud na tom umí a ví, co od toho má čekat, tak je to celkem kravina a ignoruje to.

                                                Je to jako vždycky – pokud víš, co děláš, tak si můžeš dovolit na taková upozornění kašlat. Pokud to nevíš, tak je bezpečnější jim věřit. Pokud to nevíš a zkusíš to, tak si za případné následky můžeš sám, ale napiš o tom na BF, aby to zbytečně nezkoušeli ostatní.. Nejhorší je, že to, jestli víš, co děláš, si musíš zodpovědět sám.

                                                0 0
    • maajkee  

      Může, brzda je taky jenom člověk!

      0 0
    • vysmátej bajker  

      trochu se přiživím.

      můžou se brzdy zavzdušnit(obe) při převozu autem,kdy kolo je bez kol naležato v autě pokud jsou před tím dobře odvzdušněny?

      0 0
      • Smazaný účet  

        nemuzou:) Ale je dobre pamatovat na to, ze kdyz vytahnes predni kolo, mel bys dat neco mezi desticky aby ti nahodnym stlacenim brzdove paky pri manipulaci nevyjely pistky.

        0 0
        • yetti  

          Já nevim kam na ty kraviny chodíte. Převážím kolo v kufru auta minimálně dvacetkrát za rok a mám při tom vyndaný obě kola. Nikdy jsem mezi destičky nic nedával a ještě se mi nestalo, že by kolo nešlo nasadit. Dokonce není problém ani zmáčknout brzdovou páku, což se mi občas povede, když kolo cpu do kufru – pístky vyjedou a když páku pustíš, tak zase zajedou. Vždyť je to úplně stejnej proces jako při brždění!

          0 0
          • Smazaný účet  

            hehehe…zkus ji poradne nadoraz zmacknout opakovene…a prosim neargumentuj tim, ze nejsi vul abys to delal…

            0 0
            • yetti  

              Mezi náhodným stlačením páčky při manipulaci o kterém jsi psal a opakovaným mačkáním páky na doraz je docela rozdíl. A pokud by to někdo „náhodně“ udělal, tak přece není problém vzít šroubovák, imbus, klacek nebo cokoli jiného a destičky od sebe odtlačit. Podle mě takovou blbost udělá člověk jenom jednou a cpát kvůli tomu mezi destičky distanc při každém převozu mi přijde jako nesmysl

              0 0
              • Smazaný účet  

                To je mi zase polemika…

                Takze ctyam kolo, davam ho do ata a omylem zmacknu brzdovou paku (porste prehmat), Cpu ho riditkama napred, tkaze se muzu zaseknout o nejakou blbost v kufru nebo o sklopenou sedacku-dalsi zmacknuti. Polozim kolo, to se najak sveze do stabili polohy a dalsi zmacknuti je tu…je to uplne jednoduche a stat se to mzuze jako nic.

                Cpat distanc mezi desky je asi tak narocne, jako se podrbat v rozkroku..

                0 0
                • yetti  

                  Tak holt jseš asi extrémě nešikovnej. Mě se to za deset let co vozím kotoučovky ještě nestalo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    asi jo…dej si carku na futro za dalsiho blbecka, ktereho jsi precural:)

                    0 0
                    • buba CZ  

                      Asi má mechaniky jen nám to neřekl :-)))

                      Jinak já si máčknu skoro pokaždý co nakládám do auta tak jsem taky máčo,asi,hmm.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Vis co.ikdybych tu paku nezmakl pri desiti nakladanich do auta, tak urcite si nechcu ****** brzdy pri vykladani kola nekde na horach…a spacery mam preventivne porad hozene v aute:)

                        0 0
              • Ruprt2  

                Stačí, aby se ti jeden pístek hůř vracel, což ani nemusíš vědět a budeš tu po náhodném promáčknutí páky zakládat vlákno, jaký jsi ****, nebo že nemůžeš dostat kotouč mezi desky, nebo že po sundání kola musíš znovu vystředit brzdu.

                Lukáš (vše nejlepší k svátku) jenom napsal, že je by tam něco měl dát, a pak je to blbuvzdorné.

                Cpát distanc mezi desky je jednoduší, než pak desky páčit od sebe.

                A úplně nejjednoduší, je nic necpat a na brzdy nešahat.

                0 0
      • McBlacky  

        vozíme to takhle už roky a pohoda

        0 0
    • pernaaa  

      Čau, máme doma 2 kola a obě jsou uskladněný ve svislé poloze předním kolem nahoru. Už je to tak minimálně půl roku a vůbec nic se nestalo. Dokonce i když jsem neměl na bika teď cca měsíc čas, tak brzdy pořád brzdí a nikde ani náznak že by něco teklo. Brzdy mám juicy 3 od Avidu.

      0 0
    • unavix  

      Pořiď pijavice z mosteckejch dolů a kdyby rosilo tak to vycucnou. Ale bacha ať nejsou moc velký jinak Ti vylemtaj všechen olej přes zimu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.