• Jedlicka

    zdravím bajkeři,

    chci vyměnit brzdy Sram, které na kole ted jsou za jiné Schimano. přední brzda není problém, je vedená mimo vidlici.

    Zadní brzda je ale protažená skrz rám..

    a protože sram má kapalinu DOT, schimano má mineral olej. Je tedy třeba rozpojit bowden

    A TED MÁ OTÁZKA, : Je možné tento bowden ponechat a vyměnit jen páky a třmen a v bowdenu jen vyměnit minerální olej

    … abych nemusel protahovat nový..

    šli byste někdo do této varianty ?? díky Honza

    0 1
    • jecnak  

      Bohužel to musíš povyměňovat komplet. Navíc je na hadici nalisovaná oliva a matice a ty nejsou mezi Shimanem a Sramem kompatibilní. Nemluvě o míchání zbytků brzdovky do minerálního oleje. Pro zručného servisáka je výměna brzd otázka 20 minut.

      1 0
    • Redjuu  

      To já bych teda určitě neriskoval a hadici dal novou. Když už jsi zručnej na výměnu brzd, tak zmákneš i protažení rámem. Jako bonus si ušetríš zapojování hadice na jedné straně.

      0 0
      • Jedlicka  

        jasný, nedošly mi ty jiné olivy.. olej do schimana mám dost, tak to pak nově naplním, odvzdušním..

        0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Nesmysl to mixovat, ruzne hydraulicke koncepty, budes muset strihat stejne olivy/trny a lisovat nove.

      Na protazeni doporucuji Reverb oboustranou olivu – da se nasroubovat do obou hadic a pak jen tahat/tlacit starou a novou. Ja to protahl takhle behem 1 minuty…

      2 0
    • Georrge  

      Samotne hadici to podle me bude jedno, ostatne prodava se jedna hadice na dotku i na olej. Stacilo by tedy hadici proplachnout lihem od dotky. Horsi je to ale s tema trnama a olivama no :) ale i to se da vymenit, zvlast kdyz se da hadice o kousek zkratit.

      1 0
    • K2  

      Asi budeš chtít staré brzdy prodat. Já bych je prodával naplněné s původní hadicí.

      2 0
      • Breakpain  

        Hadici nechat – ano, ale neplnit a nespojovat. 80% kupců bude mít vnitřní vedení a museli by to zase stříhnout a tím by byla hadice zase o něco kratší ;-) …

        3 0
    • adam320  

      Srry omyl

      0 0
    • Jedlicka  

      děkuji všem za rady, nakonec jsem se rozhodl hadici opravdu dát jinou,tu co k brzdám patří včetně oliv k brzdám schimano, včetně protažení rámem, abych mohl ty původní brzdy nabídnout k prodeji. nebo je případně nechat kdyby bylo potřeba. Hadice tedy spojím uříznutým šroubkem, aby nahradil tu oboustrannou olivu,

      0 0
      • -b-n-x-  

        Jenom ot poznámka: shimano, ne schimano.

        Je to drobnost, ale mě to pořád svádí myslet na komisaře Schimanskeho :-)

        1 0
      • Georrge  

        Teoreticky jsi mohl hadici od nových brzd dát k těm starým a při prodeji k tomu přidat i nové trny a olivy (s tím, že by si to nový majitel poskládal). Jen by měla každá brzda jinou hadici, tak otázka jestli by to nevypadalo blbě :) nevím jak moc se vizuálně liší hadice shimano a sram.

        0 3
    • Jedlicka  

      výměna byla min týden provedena, jen se musela odstranit, tedy ucvaknout oliva, aby se mohl sundat převlečná matice, která byla větší, než průchodka rámem, na obou starých i nových brzdách, pak po protažení se opět dala oliva nová a vše spasovalo zpět.. Odvzdušnění již byla sranda.. takže konečně hotovo i vyzkoušeno ..

      0 0
    • zderem  

      Zdravím, kamarádi. Najde se zde někdo, kdo už protahoval brzdovou hadici rámem Specialized Turbo Levo SL gen. 2? Chci vyměnit brzdy Sram za Shimano a bojim se toho, že hadice bude někde uchycená k rámu. Netuší někdo? (hadici Sram tam opravdu nechávat nechci)

      0 0
      • va-bo  

        Nemám SL, ale myslím že vedení hadice bude stejně. V rámu u tlumiče jsou prisroubovane přichytky.

        0 0
        • zderem  

          A právě proto se tu na to ptám.

          0 0
          • va-bo  

            Nemám Levo SL, ale na Levo Turbo jsou dvě příchytky bowdenu a hadice (obr.1, vidět je jen jedna) a plastová krytka (obr.2).

            0 0
      • tomfree  

        Novou hadici jsem napojil na starou a protáhl směrem od řídítek k zadnímu kolu,nešlo to úplně samo,ale šlo to,hadice musí být spojeny tak aby nedošlo k rozpojení a nesmí být v místě spoje širší.

        0 0
        • zderem  

          Takže jsi musel po protažení ještě našroubovat banjo k připojení ke třmenu? Chápu to správně?

          0 0
          • tomfree  

            Ano,používal jsem hadice na metry,ne originální.

            0 0
            • zderem  

              Díky. To banjo tam jde našroubovat nějak normálně? Není k tomu potřeba nějaká spešl fičura?

              0 0
              • tomfree  

                Na originální hadici je nalisované,takže to budeš muset protáhnout zespoda nahoru,nebo dát novou koncovku https://www.cykloprofi.cz/…-kit-p30712/?…

                Já jsem chtěl zachovat původní hadici,pro sram,proto jsem to vytahoval takhle,mělo by to jít i opačně,ale to jsem nezkoušel.

                0 0
                • zderem  

                  Ok. Takže fiknu stávající hadici za banjem, našroubuju novou shimano hadici do protahovacího přípravku a vytáhnu to odspodu nahoru. Tím odpadne problém s montáží banja. Pak jen koupím novou sram hadici a brzdy můžou z domu. Snad to půjde bez problémů.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Proc strihat u banja a znicit hadici? Staci to tahnou 2×.

                    Jednou kdzy napojis na puvodni hadici u riditek bovden.

                    Podruhe, kdyz na bovden napojis novou hadici u zadni stavby a vytahnes u riditek.

                    0 0
          • Markony  

            Požij tohle a jeto mam to odzkoušene a není stím problém https://vi.aliexpress.com/…3478906.html?…

            0 0
    • mais  

      Když tu čtu tak o výměně brz a že jsou lidi, co kupují hadice v metráži, tak mě napadl zvídavý dotaz – jeslti někdo jde přitom do pancéřovek a pokud ne tak proč – přijde mi, že se tu u brzd řeší kde co, ale zadní hadice už je fakt dlouhá a pokud pruží, tak je v tom docela ztráta brzdného citu a výkonu – tedy jestli je pro kola v tom někde zakopaný pes.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Měl jsem opletené hadice kdysi a rozdíl byl znát. Pořídil jsem je pak i při stavbě nového kola, a zjistil, že se nevejde do díry v rámu, tak jsem za víc koupil zase originál. Takže mít větší díru nebo větší vedení, dal bych tomu zase šanci. Možná to zkusím na Wardenu :)

        0 0
        • mais  

          no právě, když se dělají auta a motorky a dělají se brzdy, tak se tím začíná..

          0 0
        • carlos1  

          Nový Goodridge hadice už maji stejný průměr, jako klasika, mám to tak na Hope brzdách????

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.