Dobrý den, v jaké velikosti se udává váha kola? Bývá to v M?
Popřípadě kdo má změřené kolo superior xp 979 2020 L
Dobrý den, v jaké velikosti se udává váha kola? Bývá to v M?
Popřípadě kdo má změřené kolo superior xp 979 2020 L
Bývá to Mko. A dost často je to i u kola uvedené, v jaké velikosti to vážili.
Stavěl jsem jedno kolo na rámu SUP 29" team oversize (víc jsem na něm nevyčetl), ten měl v L 1880g.
Žádná norma na to neexistuje, věř jenom reálně navážené hmotnosti.
Udávané hnotnosti nelze moc věřit. Každý to váží jinak.
A také hlavně BEZ pedálů.
Zkus se bez nich projet :-)
Pedály si dává každý své a proto se to bez nich váží. Někdo jezdí platformy, někdo SPD a další třeba na pedálech gramaří a jezdí titan osy. Každý si to umí k tomu kolu připočítat, stejně jako košíky a další kraviny, co se na kolo navěsí. Zrovna toto je myslím naprosto logické.
Rovnako, ako ludia menia sedla, plaste, kolesa ;)
Takže to vlastně nemá cenu vážit vůbec. Bude pokoj a všichni budou spokojení. Za mě jedině dobře…
Jasne, bola to trochu hyperbola.Mne sa paci, ako to ma Decathlon; rozpocitane hmotnosti na ram, vidlicu a jednotlive komponenty.
No když nebudeme vážit tak najednou zjistíme ze GX nebo Deore stačí, že Reba je až až, a karbon obecně neni potřeba.
Gramařina je potřeba už jen proto aby vývoj šel kupředu
Takto, ako si to podal to mohlo vyzniet, ze nizka hmotnost vyssich sad, resp. kvalitnejsej vidlice je ten klucovy parameter. A aj ten karbon sa presadzuje z roznych dovodov a neviem, neviem, ci hmotnost je ten hlavny. Ale ano, okrem lepsej funkcnosti u drazsich komponentov ocakavame aj nizsiu hmotnost. Len celkovu hmotnost bicykla je treba vnimat s porozumenim. Potom budeme zriedkavejsie svedkami, ako 100 kg chlap riesi, ci zobere bike s hmotnostou 7.8, alebo 8.2 kg.
Jo no, napsal jsem to blbě. Mam na mysli že Hmotnost je ale jeden z důležitých parametrů. Funkčnost je ještě o stupeň výše. No a třeba GX a deore jsou funkčně ok takže dál se to tlačí do nízké hmotnosti.
Ja se tím třeba vyloženě bavím, nepotřebuju nižší hmotnost ale prostě chci.
Proto Giant kola vůbec neváží :) nemá to smysl…
Cavendish: dovolím si nesouhlasit.
Údaj o váze kola smysl má a velký.Neříkej mi že když se začneš zajímat o nějaký bike tak Tě nezajímá kolik to asi váží.
Vždyť to je jeden z nejdůležitějších údajů.
Příklad, dívka 165cm/50kg si vyhlédne velmi hezký bike a vyráží přes půl republiky pro něj.
No a na místě by zjistila že to je na ní sakra těžké i když hezké?
Nějaká přibližná váha by se uvádět měla a speciálně Giant je v tomto dost ubohý.Tedy i některé jiné značky jsou s tímto trapné (např. velké S).
Ta jejich slavná větička ve smyslu: váhu neuvádíme,vemte si konkurenčního bika se stejným osazením atd.
K novým bikům kde není uváděna váha nemám už dopředu důvěru.
Takže asi tak
Jenže ona ta hmotnost bude u kol podobný cenový relace a výbavy vždycky ± stejná. A pak je úplně jedno jestli ti jeden výrobce napíše, že něco váží 12,8 a druhej 13,3, protože je to stejně naprosto neuchopitelnej údaj, kterej realitě nemusí vůbec odpovídat.
V každým případě sem se v životě nesetkal s tím, že by mi u srovnatelných kol přišlo jedno lehký a druhý strašně těžký :)
Nicméně souhlasím, že nějaká orientační hmotnost by tam bejt měla pro lidi, který opravdu nemají tušení kolik zhruba takový kolo váží. Klidně s nějakou tolerancí.
To není pravda, třeba u rámů kol ve stejné cenové relaci může být klidně i přes půl kila rozdíl, to samé u vidlic.
Nemám tolik zkušeností co ty, ale řek bych, že tohle budou naprostý výjimky. U vidlic bych asi potřeboval i příklad.
Celkově si nevybavuju, že bych u srovnatelných kol někdy zaznamenal rozdíl větší než půl kila na kompletním kole (což nepovažuju za důležitej rozdíl). Alespoň u silnic a xc, nic jinýho se mi to ruky nedostane. A stavby samozřejmě nepočítám, tam se to občas povede namíchat nějak líp.
Viděl jsem třeba nějaký srovnávací test kol v cenové relaci cca 30 tis. Kč a rámy tam byly od 1,6 do 2,5 kg.
Nebo na kole v podobné cenové relaci může být vidlice Axon s cca 1,75 kg nebo Rock Shox Judy Silver, která má o půl kila víc.
Jo Judy je fakt těžká mrcha. Ok tohle beru.
Tak beru zpět, neplatí to vždy.
Nicméně mě vždycky rozčílí, když někdo vybírá kolo a hrozně to váhu řeší. Vyhlídne si docela fajn kolo, ale strašně mu vadí, že má zásadních 12,5 kg, když u jinýho píšou 11,9 takže bude určitě mnohem lehčí. A o dalším, který se mu hrozně líbí ani neuvažuje, protože u něj hmotnost neuvádí. A co kdyby potom mělo 12,7.. tomuhle uvažování já nerozumim..
Asi je nejlepší vyhnout se extrémům – tedy hmotnost dílů vůbec neřešit nebo řešit jenom hmotnost.
Někdy je to stejně sranda, když zákazník řeší hlavně hmotnost kola a pak to přiveze na garančku a musíš z toho posundávat kilo krámů, aby to šlo vůbec uchytit do stojanu :-)
To je přesně jeden z důvodů proč tomu nerozumim :)
Nejlepší je zkusit si dohledat nějaké testy kol, kde jsou reálné hmotnosti, ideálně i rozebraných kol, tedy zvlášť rámy, záplety… To Ti řekne nejvíc.
Řeknu to ještě jinak.
Úplný laik si vyhlédne e-bike.
Neví o tom vůbec nic,jen se mu líbí že to pojede „samo“.
No a na místě zjistí že je 23kg obluda a nemá na to jí třeba naložit do vlaku.
Takže asi tak.
Já nechápu, proč je takový problém zjistit hmotnost rámu v dané velikosti. Výrobci s tím vždy strašně záměrně mlžej, pokud na tom zrovna nepostaví PR, pak je ale zase hmotnost mimo realitu.
Tak XL bude vážit tak o 300g víc než M jestli to bude o 250 nebo 350 už je u rámu fakt jedno.
Ok, tak jinak, hmotnost rámu se často nikde nedá normálně zjistit.
Jo ale to tady asi nevyřešíme, nevím proč je taková nechuť výrobců udávat hmotnost rámu.
Lebo sa obavaju, ze veta typu: hmotnost ramu 800 g ± 5% na hladine vyznamnosti 95% nie je tak pekne marketingovo uchopitelna.
Třeba u MRX zváží 10 rámů a udělají z toho průměr, u každé velikosti zvlášť. Takhle kdyby to dělali všichni výrobci…
Škoda, že u mrx to většinu lidí moc netrápí.