Vadnutí kotoučovek - vliv teploty brzdové kapaliny

18 nepřečtených
  • Pijer

    Vím, že se tady už porůznu probíralo snížení brzdného účinku vlivem „přehřátí brzdy“. Mě by ale zajímalo jak velký vliv na tento jev má konkrétně „var brzdové kapaliny“. Jestli prostě ta brzda přestane brzdit protože se jí začne vařit brzdovka, nebo proto, že je prostě celá zahřátá na vysokou teplotu (třeba pod bodem varu, ale vysokou), nebo kombinací obou faktorů? Přemýšlím o tom kvůli snížení bodu varu u brzdovky s absorbovanou vodou, případně kvůli výměně brzdovky za brzdovku s vyšším bodem varu.

    0 0
    • kubad  

      vymenou brzdovky za DOT 5.1 nic nepokazis pres zimu je casu dost

      0 0
    • biker jura  

      nejvíc se přehříva kotouč,kup si větší a máš po problemech:-)

      0 0
    • Vilém  

      Zalezi co myslis vadnutim. Pokud se ti krok paky nezkracuje, tak je to vadnuti zpusobene deskama. Pokud by se ti zkracoval krok, tak tzn ze ti zacina vrit brzdovka a uz to nemuze pojmout expanzka.

      0 0
    • nobody  

      Absorbovaná voda v brzdovce samozřejmě nejde vidět (není to jako olej + voda), měří se to přístrojemvadnutí brzdy způsobuje to, že brzdovka časem absorbuje vodu, která má nižší bod varu a při intenzivním brždění se zahřívá kotouč s deskama a to teplo se přenáší dál přes třmen do brzdovky (která má taky za úkol chladit třmen). Pokud se to zahřeje moc, začne voda v brzdovce vařit a tím se odpařovat, což způsobí zavzdušnění systému a i částečný přetlak. Dále voda v brzdovce způsobuje korozi dílů. Tohle všechno se týká aut, motorek, kde jsou vyšší nároky na brzdu. U kola to zas tak razantní nebude a myslím, že výměna brzdovky za jinou s vyšším bodem varu je zbytečnost, spíš bych to řešil větším kotoučem z důvodu lepšího chlazení.

      0 0
      • nobody  

        a ještě, vetší kotouč ti samozřejmě bude líp chladit brzd. desky

        0 0
      • RUR  

        Jj, jednou za rok vyměnit brzdovku a nestaral bych se o bod varu. Jistý nezanedbatelný vliv na změny brzdné síly vlivem zahřátí má ještě evidentně nateriál desek. Pamatuju se na sjezd po modré z Kyčery na Pindulu (pod Radhoštěm) měl jsem tehdy dvoje rozdílné desky a červené Koolstopy prostě umřely (dokud byly žhavé tak ještě jakš-takš brzdily, ale když dole vychladly přestaly úplně a musely na brusku:-) Původní Formula desky přežily v pohodě i přes pestrobarevné kotouče.

        0 0
      • greg  

        Nechci zakládat nové vlákno, tak to zkusím tady. Byl by problém když bych vyměnil DOT 4 v brzdách FORMULA ORO K24 za DOT 5.1. Koupil jsem si sadu na odvzdušnění s kapalinou 5.1 od Motorexu pro Avid Juicy 5 které mám na druhém kole, ted nevím jestli by to bylo možné použít i na Formuly. Nemá někdo zkušenosti s touto změnou? Díky

        0 0
        • Pijer  

          Psal jsem to dady o něco výš

          „DOT 3, 4 a 5,1 se smí jak míchat, tak zaměnit. Nesmí se míchat ani zaměňovat s DOT 5 – ta má i jinou barvu, je modrá.“

          Můžeš to klidně použít, maximálně si polepšíš a zvýšíš bod varu :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.