• jenda95

    Asi blbost, ale mi to neda: u vetsiny plastu nejsem schopny plast presne usadit aby cara po obvodu plaste presne kopirovala rafek. At se s tim drbu jak chcu, tak porad nekde vyjizdi/zajizdi, porad kolo prifukuji, odpoustim, plast nekde tlacim do rafku, nekde vytahuji … a kdyz protocim kolem (ve stojanu), tak plast lita nahoru/dolu treba o 3–5mm, o moc lepe se mi to nedari seridit. Kdyz potom jedu po uplne hladke ceste a snazim se na to soustredit, tak zejmena zadni kolo trochu kope, je to pochopitelne citit.

    Vim, co se dozvim „neresit, jezdit“ a ja obvykle neresim a jezdim, ale ted jsem mel trochu casu a chtel jsem to zkusit srovnat uplne presne a proste jsem to nedal. Tj vicemene jen ze zvedavosti: vsiml jste si toho nekdo a byl jste nekdo schopen to fakt uplne srovnat? Pokud jo, tak to delate???

    0 0
    • skorpion  

      mas pasku vo vnutri rafiku zarovno. Ci nie je posunuta na jednu stranu a vtedy plast nesedi

      1 0
    • jannk  

      Jo jo, u mtb to je ok (a na plasti se vzorkem to casto nejde poznat), ale kdyz se na silnicce posune pasek do rafku, nebo nejak prehne, tak se plast presne neusadi. A na hladkem plasti to jde dobre poznat.

      0 0
    • Sodoma  

      Zkus před nasazením pláště potřít patky mýdlovou vodou.

      1 0
    • Idas  

      Pouzivam plaste Schwalbe a jeste jsem stim srovnanim nemel problem,

      pred lety jsem koupil jeden lacinejsi plast a hned pri montazi jsem spozoroval ze nesedi rovne a pri vetsi rychlosti jsem citil vybraci, plast jsem asi po tydnu vyhodil a koupil novy, kvalitnejsi. Plaste se na muj rafek daji natahnout bez montazni paky.

      Jinak jak napsal Sodoma natrit mydlovou vodou.

      0 0
    • novas752  

      Zaprve zkontrolovat jestli je páska v ráfku rovně a správně.

      Pak to buď naskočí samo (u mtb plášťů někde v rozmezí 3–5bar), když pořád ne, tak tomu pomůžeš mýdlovou vodou nebo silikonovym olejem.

      U levnějších plášťů bude vzorek mírně házet i když je patka usazená dobře.

      0 0
    • jirka146  

      také jsem měl problém usadit čáru po obvodu pláště, po 15min. jsem se nas… a nafoukl je, klaplo to tam samo.

      0 0
      • MnemonicJ  

        taky jsem občas zkoušel všechno možný, nakonec jsem je nafoukal na max a problém byl vyřešen :)

        0 0
    • jenda95  

      Diky moc – ja nemam problem s MTB, tam ja to ok, asi jsem mel napsal, ze jsem zapasil se silnickou (teda 28mm plaste) – podle me uplne levne nebyly „Continental Ultra Sport II silniční plášť kevlar“, coz uplny zaklad myslim neni. Zkusim mydlovou vodu, jak jsem psal, zasadni problem to neni, spise jsem nekdy detailista :) Nafouknuti na max nepomuze – i kdyz behem foukani se plast obcas pohne tim spravnym smerem. Paska taky vypada ok.

      0 0
      • novas752  

        To je to samy, stejny postup, akorat pro naskoceni musis nabusit vic, muzes prekrocit max tlak tak o jeden bar, to uz to zacvaknout proste musi (a pak zase ufouknout).

        0 0
        • Mr.Bajk  

          Překročit tlak pláště trochu může, ale taky bacha na dovolený tlak ráfku

          0 0
        • jannk  

          Plati to i pro duse nebo jen bezdusaky?

          0 0
          • novas752  

            Pro cokoliv. Když to nafoukneš lehce nad maximum (max o ten zruba bar) a nepojedeš na tom, nic se nestane. Ozve se hlasitý cvak, patky zaskočej a můžeš upustit na normálně ježděný tlak.

            0 0
    • jenda95  

      Diky za rady, ale at delam, co delam, tak to moc rovne stejne nemam. Nejlepe se mi to povedlo vicemene srovnat cele, bez jednoho mista, ktere je tak o 5mm nize (tj kope to). Pricemz ty plaste nevypadaji nejak extra sjete! (Continental Ultra Sport II 28mm)

      Kaslu na to, neresim, jezdim :)

      0 0
    • abernas  

      Já jsem to samé řešil při defektu někde venku. Ať jsem dělal co jsem dělal, tak to bylo pořád blbě. Pořád jsem to upouštěl a nafukoval, rovnal, mačkal, natahoval a nic nepomohlo. A na vyjížďky s sebou jaksi mýdlovou vodu nevozím. Po půl hodině, když už mě z toho všeho bolely ruce, jsem se na to vykašlal, nafouknul to a pokračoval. Srovnalo se to samo. Maxxis Aspen 27,5 × 2,1 s duší

      0 0
      • intermo  

        Některý plášť opravdu nejde srovnat (patrně výrobní vada). Pak nezbývá než jezdit nebo vyhodit – vlastní zkušenost.

        0 0
        • jenda95  

          U MTB jsem nikdy problem nemel, max do 30mm (silnice, kroska). Sirsi plaste mi v tomhle prijdou lepsi.

          Ale vadny plast to neni – predchozich 5000km byl v pohode! Nastesti uz podle me vydrzi jen asi 1000km, ve skrini uz cekaji nahradnici.

          0 0
        • Mr.Bajk  

          Nebo reklamovat. Schwalbe s tím mělo taky problémy, nevím jestli ještě má. Ale těch plášťů od Schwalbe se posílalo na reklamace nespočet. Pokud je ráfek v pořádku, tak vada pláště se nedá vyloučit a reklamace je nejsnadnější řešení. Na házejícím plášti je jízda o ničem.

          Ještě je možnost zkusit jej nahodit na jiný ráfek, jestli bude taky házet. Pokud ano, není co řešit a rovnou ho reklamovat.

          0 0
    • jenda95  

      seru na to, plast jde do recyklace, proste s nim nic neudelam! :)

      0 0
      • platypus  

        Jednou jsem řešil podobný problém, dal jsem jinou duši a nějak záhadně si to sedlo (silnice), co jsem měnil manželce plášť na trekingovým kole zas ten samý problém, třikrát a už jsem neměl nervy, plášť za čtyři stovky odpočívá ve sklepě a plášť za stopade padl jak ulitý, na poprvé.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Dorazily mi nová kola na 27,5" Drsoně a tak řeším i nové pláště. Budou to bezduše, takže nebudu moci měnit pláště a než si u Hnoje nechám zaplést náhradní sockokola, budu jezdit jen na těchto. Takže můj původní nápad s G-One Bite 29×2.0 Snake-skin TLE jsem dočasně zavrhnul a nahodím dopředu 27,5 Schwalbe Rocket Ron Addix speed, S-skin TL-Easy a dozadu buďto ten samý nebo klasiku 27,5 Plášť MTB Schwalbe Racing Ralph TL-easy. Nebo je nějaký jiný nápad?

      A teď to hlavní – nahazování, protože nemám vzdušník, ale obyčejnou dílenskou pumpu. Takže potřebuji pláště, které s touto pumpou na kola DT Swiss 1250 nahodím. Půjdou tyto pláště nahodit? Případně které jdou?

      0 0
      • Smazaný účet  

        No hele…s kombinaci zkusenost nemam, ale trochu se bojim, ze zlusenost nahazovani bezdusaku, byt stejne kombinace, je neprenositelna. Nekomu to jde, nekomu ne. Co nejaka benzinka okolo, kam byl vzal kolo a kola na kolovylet pro bezdusi?

        Doma pak hodne pomuze nasazeni plaste s dusi po vicero dnu, at se patka vyrovna a vytvaruje, pak jednu shodit, vytahnout dusi, co nejvice natahnout patku do rafku, namazat jarovou vodou, vysroubovat ventilek a s frekvenci sileneho mysohryza pumpovat…mozna zaskoci.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Takže noční můra se po létech vrací :-D

          Jen doufám, že aspoň to zaskakování patek na těch kolech půjde nějak líp, protože tam píšou max. 3 atmosféry.

          A co kombinace těch plášťů, dá se? Nebo se dneska už jezdí něco jiného? Přestal jsem plášťovývoj sledovat už před léty :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            S kombinaci musi poradit moudrejsi.....ja jsem zakotvil u maxxisu a ztr a neresim ..

            0 0
          • novas752  

            Proč by se nedal… Jinak Schwalbe jsou dost těsné, chytit na vzduch jdou celkem snadno i pumpou, horší to bývá se zapadnutim do patek, doporučuju hned napatlat patky mýdlovou vodou.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Mýdlová voda je jasná, to si ještě pamatuji. Ale co ten tlak?

              0 0
              • novas752  

                Zkusíš a uvidíš… s mejdlem by to mohlo zapadnout dostatečně brzo, kdyžtak tomu nejdřív pomoct na pár dnů duší, nebo dočasně pro účely nahození přefouknout třeba na 4 bary (a po zapadnutí odpustit).

                0 0
          • nomecz  

            Hele mozna kdyz uz si se placnul prez kapsu s tim novym kolem tak bych popremejslel o pusteni dalsiho litru do vzdusniku a mas v 99% pripadu po problemu s nahazovanim plastu.

            To zw ti napise nekdo ze nahodil tyhle plaate na tenhle rafek neznamena ze je nahodis taky :) (jina pumpa, jina paska, jina serie pneu …)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Vzdušník se mi do bytu opravdu už nevejde :-D

              0 0
              • nomecz  

                Je to velke jak petflaska …

                Mam tohle

                https://www.bikeinvest.cz/…h-gum-superb

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Tož toto vypadá opravdu doboře. Jůůů, to chcííí :-)

                  Díky

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tak objednáno, doufám, že to funguje :-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To byla rychlost:)

                      0 0
                    • nomecz  

                      Na bika sem tím nahodil úplně vsechno, na silnici sem našel kombo co mi nešlo (ale to sem nedal ani velkým kompresorem)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Tak hotovo, kola jsou obuta a nafouknuta :-)

                        Ten RR mi šel hned, nasucho a jen s 6 bary v pumpě. U toho RoRo jsem se dost nadřel. Šel až po namydlení a na několikátý pokus. Chytl se až při 9 barech v pumpě, ale teď si sousedi musejí myslet, že doma morduji stádo koček, jak ta pumpa, kterou jsem to do toho soukal, pištěla, když si pojistný ventil odfukoval :-)

                        Při těch 11 barech, o nichž píšou, by to asi šlo úplně bez problémů, ale ta moje pumpa tolik nedá. Pumpa na silničku by to sice dala, ale tu zase nemám na autoventilek :-) Příště můžu zkusit pumpu na vidice, ta by to dát měla :-D

                        Každopádně je to fajnová věcička, vřele všem bezduším doporučuji :-)

                        Jo – a patky zaskočily hned z toho válce, dofukovat na zaskočení jsem už nemusel.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Existuje redukce z galuskové pumpy na autoventilek nebo budu muset použít tyto dvě redukce (moto-velo a galuska-velo) na sobě?

                          0 0
                          • dan001  

                            Toto by ti nepomohlo?

                            Edit: to je vlastně to samé co na prvním obrázku,ale fungovat by to mělo ne?

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              To právě nevím, jestli na to půjde pumpa na galuskový ventilek.

                              0 0
                            • Rychlej turista  

                              Tak jsem to vyřešil. Šukal jsem po světnici, jak by napsala Božena Němcová a šmejdil v krabicích a našel jsem redukci z motoventilku na velopumpu a prodlužovák galuskového ventilku, který jde našroubovat na tu redukci. Sice to fučí všude možně přes ty spoje a závity, ale funguje to a tou galuskovou pumpou jsem tam natlačil těch 11 barů. Jupííí :-D

                              0 0
            • novas752  

              kaslat na vzdusnik, normalne z velky pet lahve a dvou vykuchanych ventilku a jedne hadicky ho vyrobit, je to prace na 5–10 minut a funkce je pro domaci pouziti naprosto dostatecna. Bezpecne to nafoukas na 5 baru a nahodis s tim vpodstate vsechno.

              0 0
              • Nydlak  

                Foto pro inspiraci by nebylo?

                0 0
                  • Hrabex1  

                    nemit kompresor, radsi bych obetoval ten litr nez tohle. Ale jinak je to zajimavy.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Každopádně bych tu láhev omotal celou a fest, aby z ní nic nemohlo odlítnout. Ale pak povolí třeba závit ve víčku a je to ještě horší :-)

                      0 0
                    • novas752  

                      Normálně pohoda, není problém. Nějakou petflašku vždycky seženeš, objem 1,5–2(2,5)l, úplně vklidu se to dá nafoukat na 5–8 barů (zkoušel jsem foukat dokud nebouchla a to tam bylo asi 14). Případný výbuch i na tak brutálnim tlaku snadno utlumí deka/peřina (podle toho jestli se to fouká v dílně/autě nebo v pokoji), udělá to jenom takové hlasité vuch jak když někdo praští dveřma o poschodí vedle a peřina se nadnese a je z ní duchna. :)

                      Mě by naopak bylo líto vyhodit za takovej krám litr. Navíc když to je udělaný z petky, samotnou lahev vždycky seženeš, takže stačí mít uklizený samotný sestavení víčka s ventilkama a hadičkou což zabere asi tak dvacetinu místa.

                      0 0
        • Hrabex1  

          Moc bych na nasazovani s dusi nedal. Mam nove kola s rafky (DT Swiss 361), ktere maji uplne jiny tvar nez moje stare fulcrumy. Stredovy zlabek je mnohem melci. Nasazeni je uplne bez problemu – kompresorem, ale bez nutnosti vzdusniku. Verim, ze by to slo i vetsi pumpou. Na zaskoceni patek staci rozumny tlak, ne jak na fulcrum, kde jsem to musel tlakovat jak blazen.Patky plaste ale nedrzi a po vyfouknuti vzdycky hned spadnou,

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jo toho jsem si také všiml, že je mělčí, jak u FRM-3. Tam to nasazování byl děs. Už jsem objednal ten vzdušník, tak s ním by to mohlo jít rovnou z rozběhu. Pak dám vědět, jak jsem pochodil :-)

            0 0
      • Marskatin  

        Ty ralphy jsou bez addix, tudíž nějaké staré ležáky.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Aha, toho jsem si nevšiml. Stejně jsou jen dozadu, kde bude hned po nich. Ale dík, příště si dám pozor. Šlo mi o vzorek, jestli je rychlejší, než Rocket Ron, ten se mi moc líbí. Vizuálně by RR rychlejší být měl.

          Co se dneska tak jezdí za oblíbenou kombinaci? Kdysi to byl NN a RR + samozřejmě Reba :-)

          0 0
          • novas752  

            Kombinaci na co? :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jak na co? Vždyť se na to moje budoucí kolo podívej – katastrofa vedle katastrofy – rám z Číny, pevná vidle, dvojpřevodník a to dokonce s jednou pilou velkou, výplety na 24 drátech, karbonové sedlo, jednostranné silniční pedály, pumpička bez hadičky… Tak chci taky mít něco, co mají všichni :-D

              0 0
              • ememem1  

                k comu ti je ta pumpicka na baloniky k bezdusakom?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  K dofukování po defektu?

                  Bezduše jsem kdysi jezdil a někdy to chvíli trvá, než se to ucpe. No a pak je třeba to zase dofouknout.

                  0 0
                  • ememem1  

                    z mojej skusenosti ak to da tmel takna mtb netrwba nic a na silnicke je to lepsie nechat tak a dojst domov lebo to ma tendenciu potom zas fucat.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        Ještě se mi nestalo, že bych plášť nenahodil dílenskou pumpou.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Já s tím měl problémy vždy. To taky byl důvod, proč jsem si, nemaje vzdušník, dal osmiletou bezdušovou pauzu :-)

          0 0
    • marus123  

      ted resim stejny problem,nove kola mavic crossmax 2021,plaste schwable nobby nic a proste je nemuzu poradne usadit.na prechozich kolech to sli v pohode ale tam byl pasek nejaky textilni na mavicach je nejaky plast,muzete jeste neco poradit?dik

      0 0
      • LM  

        Rozepiš co přesně znamená „nemuzu poradne usadit“. Máš pořádně namydlené patky při nahazování?

        0 0
        • marus123  

          patka plaste je stale na stredu rafku ale jen v nekterych mistech,on se i samotny plast hodne spatne nasazoval,jeste sem se tady docetl nektere postupy ktere jeste musim zitra prubnout

          0 0
          • theedge  

            Patky pláště po nasazení na ráfek natřít mýdlovou vodou a pak velkou pumpou nafoukat na tlak až to zaskočí – klidně 3 bary.

            0 0
            • marus123  

              ok dik

              0 0
              • LM  

                Zkontroluj nejprve, jaký máš limit tlaku na ráfcích. Můžou mít méně než pláště.

                ZTR Arch MK3 maj třeba limit pro 2,5'' plášť jen 36 psi

                0 0
                • marus123  

                  mydlova voda pomohla castecne ale pak sem je normalne rucne usadil k rafku

                  0 0
          • Edwin  

            Musíš to pořádně napumpovat až uslyšíš poměrně velkou ránu – tím se ti ty patky usadí.

            0 0
            • marus123  

              ok dik

              0 0
              • Chandler76  

                Me se stalo vcera na wtb plasti a rafku, ze pri velkym tlaku kvuli zapadnuti patek praskla duse. Stalo se to nekomu?

                0 0
                • Esi  

                  Pokud nepoužíváš nějakou extra ligh duši a ještě dělanou do užšího pláště než jsi nasadil, tak byla ta duše pravděpodobně někde skřípnutá, jinak nemá důvod prasknout protože se vlastně nerozpíná dál než jí pustí plášť.

                  Tak pokud jsi do MTB pláště nenarval třeba 100Psi tak by se nic takového fakt stát nemělo.

                  Jenom bacha že ráfek má mnohdy daleko menší použitelný tlak než plášť, při nafouknutí pro zaskočení patek se při jeho překročení pravděpodobně nic nestane, když ho teda nepřekročíš nekolikanásobně, ale na kole které je nafouknuté na 7 bar bych asi zrovna nejezdil.

                  0 0
    • Floydie  

      Tak jsem asi v koncich, MTB plast (s dusi) ne a ne zapadnout do patek na vsech mistech. Pouzito mydlo a 5ATM a stejne nic, vic tam davat nechci. Nejake dalsi rady? ;-)

      0 0
      • mirorek2  

        Dal bych jiný ráfek nebo plášť

        0 0
      • jannk  

        jine mydlo? :)

        mi tenkrat nakonec taky pomohlo az klasicke s jelenem nastrouhane do vody (sorry, asi ne moc uzitecna rada :)

        0 0
      • Vilém  

        „mydlo“ rikas cemu?

        0 0
        • Floydie  

          tekute mydlo z DM.

          0 0
          • Vilém  

            Pokud mas normalni mydlo, ve forme nejake kostky, tak zkus to. Trosku nastrohat, treba do hrnku, zalit teplou vodou, pak steteckem nanest na patky plaste a rafku.

            1 0
            • jannk  

              Presne tak jsem to myslel, fakt je to neco jineho nez tekuta mydla.

              Hodne mydla az je z toho docela husta polivka.

              (obzvlaste zabavne to je u rafkovych brzd kdyz to poradne neumyjes :)

              0 0
              • Floydie  

                Tak nakonec to bylo krive nalepenou paskou (nekdo to odflakl), upravil jsem to a uz to slo.

                2 0
      • TommyP3  

        No ono jestli je to TL rafek, tak duše umí přicvaknout patku ve středovém žlabku a pak to s větším tlakem drží víc a víc. Mně pomáhá nasadit aspoň jednu stranu pláště ručně do kraje a potom teprve foukat. Jinak mám v zásobě origo tuk z pneuservisu, vysomrovany do krabičky za kilo mechosovi, funguje daleko líp než normální mydlo a jak zaschne stačí setřít.

        0 0
      • KRoser  

        Mě jednou z podobné situace pomohlo toto

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.