• KamiR

    Ahoj,

    V březnu jsem pořídila první kolo

    Scott Sub Cross 50.

    Chtěla jsem kolo na doplnění kardia, nepředpokládala jsem, že mě to tak chytne a teď planuji koupit silničku.

    Za měsíc najedu v průměru +400, mám náročnější práci (krátký, dlouhý, dvanáctky, stojím). Netlačím na pilu, jezdím pro radost.

    Jezdím skoro každý den ve volnu, ob týden v krátkém delší trasy.

    Ale vždy když dojedu 60 km, projeví se velká únava. Začnou mě bolet klouby, klesá rychlost… Hlava by jela dál.

    Nejde mi to vytáhnout nad 70 km.Tempo mám pomalejší, průměr 3:10/km.

    Piju vodu, během cesty většinou dám zmrzku, sladké ovoce.

    Dojedu, kopnu do sebe protein, Mg a najím se.

    Ale po každé delší trase jsem rozlámaná, bolí mě klouby, druhý den jsem bolavá.

    Nejhorší je, že mi to nejde natrénovat. Nebo trenuji málo?

    Jsem začátečník, určitě něco dělám špatně.

    Díky za rady :)

    0 0
    • Melvin  

      Neviděl jsem tě šlapat, ale holky dost často šlapou těžké převody, jedou moc silově, takže bych se zkusil zaměřit na to ať šlapeš víc kadenčně. Takže si zkus příště přehodit na lehčí převod. Neunaví se ti tolik nohy a i pro klouby to bude lepší. Rovněž bych přizpůsobil profil a jezdil spíš roviny. Pak i tempo by mělo být takové, že jsi schopna plynule mluvit. Jinak pokud jezdíš 3,5 hodinové vyjížďky tak jako začátečník určitě netrénuješ málo, pokud si teda doteďka nedělala nějaký jiný sport.

      0 0
    • KamiR  

      Máš pravdu, jedu na těžší převody, vlastně co to dovolí. Druhý den se bez Traumaplantu neobejdu.

      Jezdím sama, nikdo v okolí nejezdí, takže feedback žádný nemám. Terén – jižní morava, Znojemsko, Mikulovsko, Břeclav. Takže kopců málo.

      Díky:) !

      0 0
      • Breakpain  

        Kup si merak kadence, neni to drahe a drz se na 85–90 ;). Podle toho co pises budes na 60 odhaduju…

        2 0
    • mr.antik  

      je možný že prostě moc tlačíš na pilu, i když máš pocit že ne. Asi to chce aspoň nějak orientačně kontrolovat tepy, zda jedeš opravdu pohodu. Další problém může být s jídlem. to záleží i na tvoji konstituci, jestli má tělo z čeho brát. Jestli vyjíždíš najedená atd… Určitě místo vody bych dal zařadil jonťák.

      A třetí věc (ty klouby) že že ti uplně nesedí posed, nepohodlný úchb řidítek, sedlo moc nízko nebo vysoko, těžké převody, moc dlouhé kliky, špatně umístěné zarážky na botě. K tomu protahování, posilování vršku těla.

      Asi poslední co mě napadá tak je únava z práce, nejezdit po dvaáctce nebo blbém spánku, ale víc odpočatá.

      Únava druhý den po 70km je celkem normální – chce to regenerovat, a to co bolí na to se zaměřit.

      3 0
    • MirosPikos  

      Mimo vše zmíněné. Co spánek? Spíš kvalitně a dostatečně dlouho? Po tréninku bych dával gainer. Bílkovinu před spaním. Co váha? Vyšší, nižší, akorát?

      Na to abys zkusila vyšší kadenci není třeba hned kupovat měřák. Stačí počítat. A myslet na to, že nemůžeš drtit těžký převody.

      0 0
    • tomvv  

      400+ už je objem, kde by jsi měla pociťovat nějaké zlepšení. Jestli ne, to někde děláš chybu.

      Pořiď si měřák kadence a tepu. Načti si něco o tréninkových zónách a jezdi to v Z2 (bez tepáku je to něco jako “pomaleji a v pohodě udýchatelně”) a na nějaké větší kadenci. Ze začátku je optimální tréninková dávka je taková, aby jsi ji byla schopna bez problémů zopakovat druhý den, protože potřebuješ najezdit nějaké km.

      1 0
      • Raf  

        Píše měsíčně 400, ne týdně.

        0 0
        • tomvv  

          Ano, pochopil jsem. Není to 10t. za rok, ale na to, aby ujela v pohodě 70km to musí stačit .

          0 0
          • Raf  

            Já chtěl naznačit, že s 400 km měsíčně těžko přijde nějaké zlepšení. To je 2× 50 o víkendech, nebo denně jezdit 10 km do práce. Ani jedno nepovede k nějakému zlepšování, pokud teda někdo neleží celý život na gauči.

            2 0
    • tomvv  

      A tím tempem co píše, ujedeš 60km za cca 3hod , to už by jsi měla jíst něco víc než zmrzku a ovoce. Je možný, že ti ke konci jen dojde energie. A ohledně kloubů – můžeš mít špatný posed

      7 0
    • KamiR  

      Moc děkuju :)

      Všechno dohromady dává smysl.

      Spánek před dobrý, po úplně ne. Po tréninku pravidelně dávám protein a na večeři bílkoviny(tvaroh, maso…). Krom proteinu žádné doplňky.

      Váha je akorát (176/64), kolem nebyl účel hubnout, ale vybudovat fyzičku.

      Zaměřím se na výše zmíněné rady, když překročím totiž 60 km, druhý den dalších 60 určitě nenajedu.

      A ty převody… Určitě jezdím moc těžké.

      Jdu to načíst a asi koupit měřák ????

      0 0
      • Milonak  

        Ahoj,

        zkusím přidat pár postřehů jako takový „cykloturista“. Před cca 8 lety, když jsem začal pravidelně jezdit (ročně 3 – 4000km), jsem měl ze začátku podobné problémy. Přesně jak píší ostatní přede mnou – naučit se jezdit vytrvalecky (ne těžké převody, naopak kadence + nejezdit v „závodní“ zóně). Jídlo a pití v průběhu jízdy jsou moc důležité, kór když jedeš už několik hodin. Osobně mám sebou banány, rozinky, koupil jsme si maltodextrin. Pro mě je moc důležité se po dojetí domů lehce vydýchat, zastrečovat si cca 10–15 minut a po osprchování doplnit živiny. Vyzkoušeno vše v praxi a opravdu to funguje. A samozřejmě mít správně nastavené velikostně kolo.

        0 0
      • Singlespeed  

        Myslím, že jsi jen trošku přecitlivělá. Já bývám skoro pořád rozbitý jako cikánské hračky (cyklistika, posilovna, workout) a kdybych jezdil jen když mě nic nebolí, tak vyjedu tak jednou za měsíc, spíše ani to ne :-).

        1 10
        • Georrge  

          Tak oni lidi většinou začnou se sportem proto, aby se jejich zdravotní stav zlepšil, ne zhoršil :)

          A pak otázka, do jaké míry je ta „rozbitost“ ještě zdravá a kdy už si naopak zaděláváš na problémy.

          0 0
          • vaclaw  

            Tak ono se dá taky snadno přetrénovat, zvlášť pokud člověk nemá nějaký slušný základ a netuší, jak si tu zátěž dávkovat. Někdy prostě na chvilku zvolnit udělá mnohem víc, než se naopak snažit to zlomit, protože tím se to akorát zhoršuje. A bez správnýho doplňování energie, což už je u 3,5 hodiny vyjížďky docela důležitý, to je o to rychlejší. Nicméně bych tipnul na kombinaci všeho výše zmíněného – posed, kadence, energie a regenerace – tělo pak už tolik nechce, i když hlava by jela.

            1 0
            • Georrge  

              Je to tak a přetrénovanost u amatérů je řekl bych velmi častá, možná častější než u profíků. Hodně lidí si myslí, že čím víc budou sportovat, tím rychleji bude jejich fyzička sílit a protože zdaleka nesportují tolik, jako profíci, tak jim přetrénování nehrozí. Jenže tomu netrénovanému tělu stačí mnohem míň k tomu, aby bylo přetrénované. Zvlášť když se to zkombinuje s fyzickou či psychickou zátěží z práce.

              Já s tím taky trochu bojuju, protože v práci pracuju hlavou a někdy přijdu domů a cítím, jak mám hlavu a celou nervovou soustavu unavenou. V takovém stavu si fakt nemůžeš naložit velkou fyzickou zátěž, ta nervová soustava to prostě neutáhne. Je to takový ten stav, kdy svaly nemáš vyčerpané vůbec ale přesto sotva lezeš. Zatím jsem ale nepřišel na to, jak co nejvíce podpořit regeneraci nervové soustavy, abych co nejlépe zvládal kombinovat psychickou i fyzickou zátěž.

              1 0
              • LM  

                Zkrátit úvazek. Změnit práci. Knížecí rady snadno a rychle :-)

                Mě hodně pomáhá dostatečně spát.

                0 0
                • enjoy  

                  Chtěl jsem napsat, že pokud už není možné vyčistit si hlavu pár kilometry na kole.. Tak by pomohlo začít „trochu“ chlastat.

                  Ale jo, i tvoje řešení je nasnadě:-)

                  3 1
                  • Georrge  

                    Hoši, nechápeme se. Je řeč o velké fyzické zátěži, ne o pár kilometrech na kole. Krátké vyjížďky (do 30km) s nižší intenzitou nebo procházky běžně praktikuji a na utahanou hlavu jsou super, ale když chce člověk zařadit vyšší zátěž, tak to jde špatně.

                    Dlouhý spánek samozřejmě také pomáhá.

                    0 0
              • jIrI___  

                Já na to řešení přišel hned po škole. Stačí se nehonit za kariérou a najít si práci takovou, ve které mentálně spíše odpočíváš a domů jdeš za 8 h s čistotou hlavou. Pak se i na tom kole jezdí daleko lépe, člověk má více energie i času na svůj vlastní život. A spánek je samozřejmě základ, cokoliv menšího než 8–9 h mě osobně ubíjí.

                1 0
                • Jáchym 1  

                  Tohle je samozřejmě ideální stav za předpokladu,že jsi finančně zajištěný.

                  Já bych to taky tak rád měl,ale musím sebou mrskat.

                  0 0
                  • bara2  

                    Mně pomohl až důchod :-D

                    1 0
                • Georrge  

                  Já mám „problém“ v tom, že jsem si cíleně vybral obor a práci takovou, která mě fakt baví. No a když tě práce hlavou baví a kolikrát se ti nechce domů, byť máme pracovní dobu zkrácenou na 7 hodin, tak snadno přehlídneš to, že už jsi vyčerpaný. Pak přijdeš domů a jsi jak když tě kopne mula :) snažím se s tím bojovat ale měl jsem to tak vždycky, že když se do něčeho zajímavého zažeru, tak nevím kdy přestat.

                  Na podporu fyzické regenerace je spousta doplňků stravy, tak jestli má někdo zkušenost s tím, co pomáhá s regenerací nervové soustavy, tak sem s tím, každý tip se hodí.

                  1 0
                  • J1RKA  

                    pokud seti nechce z prace domu, porid si milenku, kratkodobe to funguje :DDD

                    3 0
                    • Georrge  

                      To jo, občas se najde nějaká nová aktivita, která tě chytne a pak se v práci těšíš až vypadneš, ale jak píšeš, funguje to jen krátkodobě :D to by člověk ty milenky musel často střídat :D

                      0 0
        • mr.antik  

          35let versus 51let…

          Jinak jestli sama pani píše o převodech, typuju že to bude tím. Chce to prostě i na kole různě střídat a odpočívat, zvlášť pokud je trasa monotonní rovina

          Prostě jet většinu trasy s menším usilím a třeba víc tahat jen do kopce nebo nějaký úseky, ale rozhodně ne furt.

          0 0
        • Hrabex1  

          no, kdyz ji v 35 boli klouby, uplne normalni to neni.

          0 0
          • macomb  

            Je, pokud jezdí silově, není zvyklá a nedá dostatek odpočinku nohám

            2 0
      • becis  

        Pozor na to, jestli teď začneš jezdit kadenci ideálně cca 90 místo 60 otáček za minutu, tak to bude šílenej rozdíl a pojede se ti v tom špatně.

        Doporučím jednoduché cvičení, kterým se to rychle zlepší. Až pojedeš po rovině na cyklostezce dej si tam nejlehčí převod a snaž se roztočit nohy co nejvíc to jde cca na 30 sekund, pak si dej chvilku pauzu a zopakuj třeba 5× za sebou. Tímhle se to velmi rychle zlepší :)

        0 0
        • Espen  

          Ještě bych zjistil, jestli používá nášlapy? Protože za mě je v keckách docela problém vyšší kadence. Proto hobíci jezdí nízkou kadenci. Protože při vyšší jim lítají nohy na pedálech.

          1 0
          • Jezevec70  

            Nášlapy? :-) Podíval jsi se, co má vůbec za kolo? Má nějakého levného dámského trekinga.

            0 0
            • Espen  

              Mě je to jasný, že nášlapy nemá :-D. Proto na to poukazuju.

              0 0
              • becis  

                aha sorry moje chyba. Mě ani nějak nenapadlo že někdo jezdí dlouhý vyjížďky bez nášlapů :D

                0 0
                • puka  

                  A proč nelze jezdit dlouhé vyjížďky bez nášlapů?

                  0 0
                • LM  

                  Na silničce mám plastové platformy s bezřemínkovýma klipsnama a delší trasy (100–125 km) se mi na tom jezdí v pohodě :-)

                  Všude jinde nám platformy a nechtělo se mi kvůli silničce pořizovat druhou sadu bot do různých teplot.

                  1 3
                  • bara2  

                    Tak, s plastovýma klipsnama nemám problém :-)

                    Nášlapy jsem vyzkoušela a vrátila se k těm klipsnám.

                    0 2
                • bara2  

                  https://www.bike-forum.cz/…t-do-caslavi

                  Podívej se na první fotku, na čem to mrskal, a na druhou, jak to jel :-D

                  0 0
                  • Lišák  

                    Průměr skoro 27 a tepovka 106? Tak tohle je pro mě z říše snů.

                    0 0
          • Charles2k  

            Tak ono nášlapy, když jsou špatně nastavené, mohou bolesti kloubů ještě zvýšit (větší tlak na kolena). Vím o čem píšu, mám po úrazech chodidlo na jedné noze trvale lehce vybočené vně a musím s nastavením kufrů hodně laborovat, aby se nějak dalo.

            1 0
      • Lišák  

        Snímače kadence.

        Používám, jsou bez problémů. Fungují s Garminem.

        0 0
        • Esi  

          Jo snímače jsou za pusu, jen musíš mít toho garmina a to by mohl být na trekovem kole problém :-)

          0 0
        • bara2  

          Pro nejrychlejší orientaci bez investic stačí snímač kadence udělat i z nejlevnějšího cyklokompjůtru, nastavením obvodu kola 1667 a připevněním magnetu na kliku kusem duše. Místo rychlosti to bude ukazovat kadenci posunutou o desetinnou čárku.

          1 2
    • Pepe72  

      Doplnění kardia ?

      Zaregistruj se na strava.com a sleduj svoje tepy, pro mně nejlepší hodnocení tréninku podle tepů.

      Doporučuju jonták a bcca. Asi to bude jak píšou nade mnou těžký převod.

      0 2
    • KRoser  

      Mě osobně nejvíc pro pořádný trénink na kole pomohl kvalitní bikefit (nastavení posedu). Pokud tě na kole, po kole bolí klouby tak bych řekl se to bude tím posedem na kole.

      Taky se třeba můžeš na bikefitu o sobě něco dozvědět, osobně mám třeba o něco jinak dlouhé nohy stačí opravdu málo (3mm podložka pod kufry) a to je pro mě rozdíl mezi ujetí 100km naprosto v pohodě a s úsměvem, nebo v bolesti a naštvaný. Měl jsem problémy s koleny a po bikefitu vše v pohodě byla bolest úplně pryč.

      0 0
    • camillio  

      Půjdu částečně proti proudu: gainery, BCAA a doplňky bych aktuálně vůbec neřešil. 400km rozložených do měsíce není takový ranec, to musí pokrýt běžná (myšleno rozumná) strava, max. bych v horku vzal jonťák, pokud tě to šťaví.

      Naopak jednoznačně (klíčová slova pro google):

      • správná výška sedla (!!! proto asi bolí klouby)
      • nášlapy
      • kadence a technika šlapání – cca 90 otáček/min., většina začátečníků s tím bojuje, protože dupe pod sebe.
      • úsilí – chceš budovat především základní dlouhodobou vytrvalost (→ hledej: Vojtěchovský ZDV, celkově doporučuju pročíst jeho další články).
      • jíst, pít
      • regenerace

      S fitem nejde nesouhlasit, ale asi bych s tím klidně chvíli počkal, tělo si bude přivykat a zanedlouho bys mohla jít znovu.

      2 0
      • Esi  

        Tak ten fit hlavně nemá cenu na krossovem kole za 15 tisíc když plánuje koupit silničku, s tím bych počkal na finální kolo, nastavit píšeš se dá i svépomocí když mas nájezd 400km/mesic

        1 0
        • camillio  

          Celkově by mělo smysl koupit silnici a začít od začátku. Slušný prodejce s lecčím i pomůže.

          0 0
    • PLATYPUS3  

      Střídat únavu ze zaměstnání s únavou z kola to není dobrý, z rovin se dá taky utahat i když se dodržuje doporučená kadence pro roviny s doporučenýma tepama. Fyziologicky jsme každý někde jinde, každý máme své místo pro optimální kadenci a tepy. Se zátěží se naučit vyrovnávat. Nášlapy pomůžou s plynulejším kmitem. Místo 50km si dát hoďku kolem baráku, to je taky někdy potřeba, umět zvolnit.

      1 0
    • Krov  

      Od března je krátká doba, dej tomu čas. Jestli si dřív nejezdila, nech tělu rok času, aby si zvyklo na novou aktivitu, nic nehroť, nezkoušej, co všechno zvládneš. Ono se to zlepší samo. Jen si ohlídej, jak ti tu píšou ostatní, ať nejezdíš těžké převody a nech si od někoho aspoň trochu zkontrolovat posez, nemusí to být hned profesionální fitting.

      2 0
    • yorg  

      Z vlastní zkušenosti:

      • přepálený začátek, kdy je dost síly a konec je pak jen o morálce, že to dojedu
      • špatné plánování, kdy je konec jízdy proti větru
      • hlad a žízeň během jízdy – na pití jonťák (a pít i když není pocit žízně) a na hlad mi stačí banán, mysli tyčinka nebo Deli.
      • předchozí únava nebo nevyspání, popřípadě těžké jídlo
      1 0
    • blackboy007  

      Je možné že ti chybí Fe

      Jezdím tak 40–60 km výlet a unavu nepocituji, první jezdi méně a pak přidávej km

      0 0
    • enjoy  

      Z mého pohledu, 40 a víc km v rámci zlepšování kondice, to na mě moc nefunguje.

      Mně se nejvíc osvědčilo 30 – 35km, kdy se dá jet pořád ještě na vodu, ale hlavně se dá jet tzv. aktivně, prostě dupat. 70km je už spíš spotřeba než budování kondice.

      Velmi obecně řečeno.

      0 3
      • ladys  

        To je úplná kravina. Dupat:D Největší chyba je jezdit nad své možnosti. Je prostě třeba jezdit pomalu, ale pravidelně. Alespoň 3–4 týdne hodinu. A kdyzz je nějaká kondice, pak občas dupat…

        7 0
        • enjoy  

          Pomalu a pod své možnosti jezdí strašně moc lidí. Nemá to ale se zlepšováním moc společného.

          A taky nevidím cestu ve zlepšení se tak, že budu jezdit dlouhé trasy kde „nechám všechno“.

          Pokud někdo jezdí intenzivněji řekněme od jara, měl by cítit jakési zlepšení a trošku tušit, kudy vede cesta dál..

          Pokud ne, tak jak jsem napsal, zkrátil bych to a trošku přidal.

          1 1
          • mr.antik  

            dlouhý trasy ve vysokejch tepech není tréning to je prostě rychta těla. Jeden opravdu dlouhý a poklidný výlet týdně a k tomu pár kratších rychlejších bude efektivnější.

            Na sobě mám vyzkoušeno že na 150 tepů můžu jet prakticky kolik chci, na 160 tepech se vyhecuju na třeba 4–5 hodin taky, ale jsem z toho zničený celý týden. Takže asi tak.

            6 0
      • Melvin  

        To mi připomíná, když jsme začínali trénovat na závody. Já s kámošem jsme jezdili přes zimu dlouhé tréninky na pohodu a další kámoš to co ty a hádej komu to pak líp jezdilo.

        0 0
    • Prazak0  

      Tady těžko říct, čím to může být a jestli vůbec něco je špatně. Píšeš, že kolo bylo na doplnění kardia, trošku nevím, co to kardio má znamenat. Jestli to byl trénink ve vytrvalostním režimu, nebo nějaké intervaly, třeba HIIT, kde se to srdce pocvičí hodně, ale k zvýšení vytrvalosti to nevede. U kola velmi záleží, jak byl na tom člověk s kondicí, než začal jezdit. Nějaké posilování, to kolu moc nepomůže, kdežto kdo by běhal, jezdil inline, tak ano.

      Co může vadit, nepravidelný trénink, přestávka mezi dvěma jízdami by měla být max. 2 dny, ideálně jezdit obden. Když tam je mezera 3 dny a více, tak se z předchozí trénovanosti ztrácí. Delší přestávka 3 dny může být ještě snesitelná po delší jízdě těch 60 km, přes 3 hodiny.

      S ježděním začínáš, těch 60 km není zas tak málo, únava mi přijde v pořádku, i to, že ke konci klesá rychlost. Pokud těch 70 km nejde, tak to zatím neřeš, po jízdě není cílem být zničený.

      Třeba bolest ve svalech, při jízdě nebo i potom, to mi přijde jako normální. Časem to přestaneš vnímat, nebude ti to vadit. Jezdi jen tolik, aby nebyl příliš unavená. Víc bych hlídal, aby mezi jízdami nebyly moc dlouhé přestávky, dny kdy nejezdíš.

      Rychlost 20 km po rovině nění nic moc, ale zas je to víc, než jen zcela volné popojíždění. U nějakých kratších jízd bych tu rychlost trošku zrychlil, jet bez zadýchávání, ale trošku zvýšit, než bys jela sama. U delších jízd naopak tu rychlost cíleně dát trošku nižší. Ono je možné i tu jízdu těch 60 si rozložit, třeba 50 ujet tou dvacítkou a posledních 10 jet velmi volně, třeba 16 km/h tj. km za 4 minuty.

      Proteiny není třeba doplňovat, dobré jsou třeba ovesné vločky, před jízdou i po ní.

      Pokud jde o kadenci, tak jednak bys to neměla rvát silou, ne moc těžký převod. Ale začátečník asi nedá kandenci 90 a vůbec to není potřeba. Po té rovině je krásných i 70otáček za minutu, ještě i 60 je přijatelných. Vysoká kadence je dobrá spíš pro závodníky.

      Jinak pokrok je někdy vidět skokově. Zdánlivě se třeba moc nezlepšuješ a najednou dokážeš víc. Abys jela na pohodu 60, tak i kdybys v týdnu odjela 5 dvacítek, tak po pár týdnech by těch 60 nemělo být problém. Spíš bych si hlídal týdenní objem, nastavit optimum, pak dolní i horní hranici, ty hranice pro týden, kdy jsi hodně nebo málo v práci.

      0 0
    • RapMan  

      řešení je jednoduché – zpomal, buduj aerobní systém. Tělo ti teď dává najevo, že je přetížené. Tak jednoduché to je. Dávat si traumaplant po tréninku nabo další den je blbost a jen to znamená, že jsi konkrétní svaly přetížila… Tak to prostě nedělej. Jak tu zaznělo, když budeš jezdit lehčí převody, taky tomu pomůžeš. Můžeš si vyhledat víc informací o Z2 tréninku / MAF tréninku (maximum aerobic function)

      1 0
    • KamiR  

      Díky moc za reakce, co jsem potřebovala, to nejspíše už bylo napsáno. Určitě už teď, když to čtu vím, co je potřeba udělat jinak a podle toho co píšete, by to mělo zafungovat. Ty chyby které dělám jsou jednoznačné.

      Pro doplnění…

      Za kariérou už se nehoním, práce mě fakt baví.

      Pedály mám subcrosy a kolo mi nastavovali v Endorphinu, ladili jsme výšku, mám vyhozenou plotýnku… Kolo mi zachránilo záda. Traumaplant je kostivalová mast, bolest svalů neřeším, to je normální po tréninku. Vodu vyměním při delších výletech za ISO, vločky miluju, zařadím před. Pokrok šel vidět výrazně zpočátku… Zastavila jsem se právě až teď, proto dotaz.

      0 0
      • Namtos  

        Nemusí to být jen vločky (nebo mleté vločky) , jsou tu i instantní směsi (ne hotové slazené kaše!) pohankové, jáhlové. Všechny včetně ovesných vloček jsou bezlepkové, ale je to jen vláknina – ještě by to chtělo přidat bílkoviny, řecký jogurt, vlašské, makadamové nebo kešu ořechy. Nebo proteinový prášek. A k tomu nějaké ovoce.

        0 1
        • Namtos  

          Ještě vlastně řeší se tu trénink a kolo, ale co pocit z nohou po práci – cítíš v nich sílu nebo jsou mrtvé po výkonu směny? Nosíš v práci kompresní podkolenky nebo i na kole?

          0 0
          • KamiR  

            Každý kdo stojí v práci, muž či žena, má těžké nohy. Ale cvičím po práci, cviky ti poradí třeba na cévním. Pakliže to děláš poctivě, nohy tak netrpí a pomáhá to. Kompresy neunosim v práci. Nosím je, když chodíme celodenní tripy, na kolo ne.

            0 0
        • KamiR  

          Jasně, s tím si poradím:) Ď

          0 0
    • tomvv  

      Článek pro ty, kteří radí, aby do toho dupala:

      https://ondrej-vojtechovsky.cz/…-vytrvalost/

      0 0
      • enjoy  

        Co jsem tím myslel, bylo to, že osobně bych trochu zkrátil km a trochu přidal na rychlosti(když je aktuální stav jaký je, tzn. příjezd domu na šrot, po ujetí zřejmě neadekvátní porce kilometrů).

        To je celé. Myslím, že jsem to tak i napsal, ale někdo míň chápe, to je asi dneska normální :-)

        0 0
        • Melvin  

          Když pojedu hodinu šrot, tak budu vyřízený víc, než když pojedu kilo na klid. A tazatelka spíš asi jezdí moc těžký převod.

          2 1
          • Lišák  

            trochu zkrátil km a trochu přidal na rychlosti

            Osobně vidím rozdíl v trochu přidat na rychlosti a jet šrot. :-)

            0 0
            • Melvin  

              Nahoře psal že má dupat do pedálu, tak těžko říct. Tak i či tak radí blbosti, když se tazatelka ptá co má dělat, aby byla schopna ujet 70km a nebyla z toho druhý den zničená. Hodinové tréninky ve vyšší intenzitě mají smysl pro člověka co na kolo nemá čas. Tím samozřejmě neříkám, že občasná intenzita vadí, ta je samozřejmě ku prospěchu.

              0 0
              • enjoy  

                „Nahoře psal že má dupat do pedálu“ vážně? A kde?:-D . To, že uvádím svůj pohled na věc a svoje zkušenosti, které mě docela posunuli výkonnostně dál, to neznamená, že to někomu cpu:-)

                Tvoje řešení je tedy jezdit stejné kilometry, jen s větší kadencí? Ok, může být. Tazatelka uvidí sama, co jí to přinese nebo ne.

                0 0
                • Melvin  

                  Tak to sorry bral jsem to jako radu. Výkonnostně tě to posune a i dost rychle, ale brzy narazíš na strop. A pak se to taky projeví s délkou švihu, protože nebudeš mít tak dobrou svalovou vytrvalost. Jinak jestli jezdí 400 měsíčně, tak to je 100 týdně. Takže jestli pojede 2× týdně (40+60) tak mi to při rozumné intenzitě připadá v pohodě. 400 km najede spousta lidí co u nás dojíždějí do práce.

                  1 0
                • ladys  

                  Také jsem to praktikoval jako ty. Ale daleko větší zlepšení přišlo se zklidněním a najetím objemu v Z2. V kombinaci s dupáním. Koukni na odkaz ;) https://www.ceskatelevize.cz/…1058090212/2

                  0 0
    • J1RKA  

      muzes nam prosim rict, na jaky prevody jezdis tech cca 19km/h?

      0 0
      • KamiR  

        Většinu casu vlevo 3, vpravo 7,6. Proti větru a kopeček 5. Líp to asi napsat neumím.

        0 0
        • Chlebovnik  

          48/13–15?

          https://www.scott-sports.com/…-50-men-bike

          48/15 točim na plečce (700×42) tak okolo 33 km/h a to v tu chvíli jedu spíš silově než švihově. To není divu, že tě pak všechno bolí.

          2 0
          • KamiR  

            Přesně, jen v dámském

            https://www.scott-sports.com/…50-lady-bike?…

            0 0
            • Pikaču  

              Kdyz svým jizdam rikas treninky tak to kolo k treninku neni ono. Ale jde to. Navíc tech 13 kg je slusna hmotnost kola. 70 km na tomto kole uz samo o sobe je dost narocne.

              Dale k treninkum jak uz zaznelo. Měřit si kadenci ( tocit frekvenčně minimalne 85, spíš 90–95) a hlidat si tepy v Z2. Vse ostani te odrovna.

              1 0
              • Fazzy  

                Zase trochu opatrne s tema kadencema. Pokud je zvykla na 60–70, tak nemuze hned zacit tocit 95. K tomu se taky clovek musi trochu dopracovat a nechat telo zvyknout, jinak se ji budou plasit tepy uz jen z ty kadence a na Z2 muze zapomenout. Postaci drzet se kolem 80ti. Pridavat muze pozdejc s rostouci kondici.

                3 0
                • Pikaču  

                  Jasny, na to by prisla sama ( snad) ze az bude tocit 95 ze bude tepat.

                  0 0
          • Cabasekxxx  

            Na rychlost 19km/h by i 38/15 byl těžký převod. Takhle jet tak za deset minut umřu na kolena.

            1 0
        • J1RKA  

          Dobre, vepredu, jak jsou pedaly tak prerad na prostredni, a vzadu dej to 5 odspodu, toho nejmensiho. Chvili tak jezdi jestli umotas tech 3:10 km 19km/h

          0 0
    • scalar  

      Projížďka na dámském trekingu a vypití proteinu není trénink.

      2 2
      • Georrge  

        A tvuj prispevek neni rada.

        2 1
        • scalar  

          https://www.sportvital.cz/…stne-trenink

          Chytrému napověz.....

          0 0
          • Georrge  

            No ale ty nápovědy z tebe lezou jak z chlupaté deky (ostatně jako vždy).

            2 0
          • Lišák  

            Hele – to je přesně to, jak o sobě vždycky tvrdím:

            Nejsem sportovec. Netrénuju, nezávodím, nemám správnou životosprávu. Baví mě jezdit na kole pro radost. Není problém dát 8000 km ročně (i s cestami do / z práce), ale sport to v žádném případě není.

            0 0
            • J1RKA  

              presne tak, dam tech 8k dokonce bez cest do prace a rocne tam hodim 3–5 hnojaku, ale porad jeto prinejlepsim sviznejsi cesta nappifko :DDD

              0 0
      • KamiR  

        Když Tě to pohladí na duši, tak pak projížďka. Fakt tu nemusím vypisovat, co konkrétně dělám. Sportuji hodně, ale(!) Nesoutezim, nezávodím. Dneska, když toho nemám plný socky a hromady fotek všude, jako bych nic nedělala. Díky za radu:)

        0 0
        • J1RKA  

          no popravde, pokud chces nejak poradit pomoct tak nektery info je dulezity, kamos zacal hodne behat, a ted se nakole dost trapi, boli ho kycle, a to ma porad stejny kolo, tretry …

          pokud hodne sportujes, tak bys mela znat svoje telo, predpokladam i nejakej sportester, abys dostavala nejaky relevatni udaje otom jak < sportujes >

          treba sem hod fotku kola z boku, obecne plati, ze lidi si kupujou velky kola a maly sekacky, oboji v domeni, zese tak nenadrou, normalne v tom tempu co uvadis maje holka ujede 120km bez zadnejch vedlejsich potizi

          jo, a zminoval se tu i dostatek FE v krvi, tohle mas osefovany, zdravotni problem?

          0 0
    • Charles2k  

      Mít zaměstnání, kde bych většinu dne musel stát, tak to by mi asi nepomohlo nic.

      Jinak cca od 30 let jsem musel brát doplňkovou výživu na klouby, jinak by mne bolely kolena/kyčle (a to třeba u kola již po 25km a u běhu po 2km). Asi dvacet let jsem bral kolagen v pěnových kostičkách a stačilo, posledních pár let jsem zvýšil objemy na kole, tak jsem začal brát něco silnějšího a pak je vše v pohodě.

      0 0
    • KamiR  

      Dik za pomoc a za čas, jak jsem psala výše, asi mi to tak stačí. Téma zamykám, účel to splnilo.

      2 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce