• Zerocool

    Zdravím všechny znalce, vím, že je o tomto problému popsáno v historii už spousta, ale mám dotaz?? Zvažuji koupi nové vidlice nejspíš Reba Race, Team, se systémem dual air, ñastaveno na 100 mm. Případně RVL s U-turnem. Zajímal by mě Váš názor, co je lepší systém, jestli 2 komory, nebo větší zdvih a U-turn??? Díky za každý příspěvek.

    0 0
    • cabbage  

      nevím jak je to teď, ale i air U-turn měl 2 komory…

      0 0
    • fiberman  

      No já jsem začal na zdvihu 85mm, pak jsem to dal na 100, a stejně jsem skončil na 115mm. Na menší zdvih už bych nešel.Asi by mě ani nanapadlo měnit zdvih bělem jízdy.

      0 0
      • Kubas.1  

        u větších zdvihů je IMHO lepší, když si to třeba do prudkýho kopce můžeš snížit

        0 0
    • marapara  

      A co takhle oboje? :)Já mám RVL 426 U-Turn Air (dualair) s poplockem. Většinou používám 100 mm, do sjezdů dávám většinou 130 mm, ale někdy se spokojím i se 115 mm, když nejedu přes kořeny.

      0 0
      • Zerocool  

        Zeptám se ještě takhle, chci vidlici na maratony, RVL je spíše na all mountain – i váha tomu nasvědčuje, a co tahle??? www.kolokram.cz/…uct_info.php?… jde mi o to jestli mám U-turn dual air musím pořád nastavovat negativní i pozitivní komoru zvlášť?? Systém U-turn air je pružinový nebo jen pozitivní komora olej vzduch???

        0 0
        • kesu  

          jeste bych se mrknul po netu tahle team airuturn se dala sehnat i levneji.Airuturn je dvoukomorovej system a obe komory se foukaji zvlast.-bral bych to ale jako vyhodu da se to super nastavit..

          0 0
          • Zerocool  

            vím, už jsem ji našel i za necelých 12 tis, zdá se mi to super cena za takovou vidlici…co vy na to???

            0 0
        • cabbage  

          „U-turn air“ má 2 vzduchové komory a každá má vlastní ventilek . žádná pružina.

          0 0
          • Zerocool  

            Nevíte jaký je rozdíl mezi Dual Air U-turn a U-turn Air??? Není mi to moc jasné, to že se dá dual air super nastavovat?? Na to jsou různé názory a někteří s tím moc spokojeni nebyli…

            0 0
            • cabbage  

              já bych řek je to totéž a ani na sram.com nepíšou nic jiného…

              0 0
              • Zerocool  

                No právě, tak proč poučívají dvojí označení, na stránkách výrobce se opravdu moæ nedozvíš, takže každý U-turn má dvě komory foukatelné zvlášť???

                0 0
                • cabbage  

                  ne tak docela

                  1. „air U-turn“ (U-turn air, a jiné permutace tohoto názvu) má 2 komory
                  2. „U-turn“ má pružinu
                  0 0
            • raceman  

              Dual air jsou dvě komory, každá s vlastním ventilkem. U-turn Air jsou taky dvě komory, taky každá s vlastním ventilkem, akorát otáčením kolečka navrchu měníš velikost pozitivní komory a tím zdvih. A mezi klasickým dual air a uturn air je celkem velký rozdíl v progresivitě

              0 0
              • Zerocool  

                který ze systémů je tedy lepší a proč???

                0 0
                • raceman  

                  Hodně bylo řečeno tady: www.bike-forum.cz/…5/forum.html#… ve zkratce klasicky dual air je konci zdvihu hodně progresivní takže např ze 115mm využijěš jenom 100 a těch 13mm při fak hoodně silné ráně Přitom reba s Uturnem chodí celkem v pohodě až na doraz a je lepší žehlička. A ta změna zdvihu taky není k zahození Všechno taky záleží jak ji nafoukáš.

                  0 0
                  • Zerocool  

                    ale pořád si nejsem jistý jestli U-turn air, nebo dual air U-turn???

                    0 0
                    • cabbage  

                      můžeš mi ukázat kde je jedno a kde to druhý?

                      0 0
                      • Zerocool  

                        www.sram.com/…/revelation/#tab1 nechápu třeba tady: Air U-turn nebo U-turn, U-turn má větší rozpětí nastavitelnosti a to je jediný problém jinak dual air U turn je třeba tady www.sram.com/…ountry/reba/#tab3

                        0 0
                        • Zerocool  

                          jediný rozdíl:) ne problém samozřejmě

                          0 0
                        • kesu  

                          pokud je to uturn bez jakyhokoli air tak je to proste uz 5let pruzina ktera ma rozpeti nastavitelnosti 45mm.kdyz je to airuturn tak to ma jen 30mm pravdepodobne protoze by pri vetsim rozpeti dochazelo k vyraznejsi zmene chovani zpusobeny objemem komory

                          0 0
                        • raceman  

                          Air U-turn – vzdchovy uturn U-turn – pružina rozdíl vidíš i ve váze

                          // ..dual air U turn.. // tam neni je tam Dual Air / Air U-Turn

                          0 0
                    • raceman  

                      dual air uturn slysim poprvy, kdes to viděl? jmenuje se to U-turn air

                      0 0
                    • kesu  

                      pokud je mi znamo mas to celkem jednoduchy reba se pruzinova nikdy nedelala

                      0 0
                      • Zerocool  

                        tak to mě uklidnilo, takže tomu systému dual air se už asi u vzduchového pružení u reby dnes nevyhnu, nebo???

                        0 0
        • marapara  

          Na maratony bude asi lepší Reba než RVL. RVL je spíš allmountain a je o pár set gr. těžší. Ale já ji jezdím i na maratonech a spokojenost. Jinak můj RVL je dual air s U-Turn. Vzduchový uturn funguje tak, že se ti zvětší pozitivní komora točením kolečka na korunce vidlice. Tlak v komoře se moc nezmění, protože tlak v obou komorách by měl být stejný nebo hodně podobný. Pouze se zvětší komora a tím pádem i zdvih a taky progresivita klesne. Na druhé korunce mám dálkové ovládání MC – Poplock s floodgate. Na progresvitu jsem si celkem zvykl, aspoň tak často nechodí na doraz. Tuhle vidlici jezdím od konce července, mám na ní tak 4500–5000 km a vakl zatím není. Ve sjezdech ji pravda moc nešetřím, dělám často několika metrové skoky do dálky přes pásy kořenů kolem stromů. Žehlí celkem slušně, i když pružina olej to není, ale v takových kořenitých nebo kamenitých pasážích často využívám plný zdvih 130 mm. který je tak akorát. Předtím jsem vozil Duke XC U-Turn pružina olej. Žehlila lépe, ale chodila často nadoraz.

          0 0
          • mar_tin1  

            …tlak v komoře se moc nezmění… pouze se zvětší komora a tím pádem i zdvih a taky progresivita klesne…

            a tohle jde jak dosahnout? ze se nezmeni tlak? a proc pak podle tebe klesne progresivita?

            0 0
            • kesu  

              mno pokud se domnivam spravne tak tak,ze pri plnym zdvihu a otevreni vidlice se jakoby cast te vzduchove komory oddeli.Tzn komora se vlastne rozdeli na dve,jednu mensi a druhou ve ktere zustane stejny tlak.Jenze tim ze se v nezmeni tlak ale zmensi se jeji objem tak se stane to,ze se pri kroku vidlice rapidneji zvysuje tlak a vidle je pak progresivnejsi..

              0 0
              • mar_tin1  

                no ale on psal, ze progresivita pri vyssim zdvihu klesne… z toho predpokladam, ze je to kvuli nizsimu tlaku… a pak, kdyz se komora zvetsi, tak tlak musi klesnout… to jinak nejde… ale netvrdim, ze to tak u air u-turnu funguje… proste jen to, co napsal marapara, nema logiku…

                0 0
                • kesu  

                  noo ale ten tlak je porad stejnej.Ale rozdil je v objemu komory,predstav si,ze stlacujes komoru rekneme o prumeru 3cm a dylce 10cm.rekneme ze ji musis stlacit o treba 5cm.A pak budes o stejnejch 5cm stlacovat komoru o stejnym prumeru ale dylce treba 15cm.Za predpokladu ze bude tlak v obou komorach stejny tak stlaceni te mensi o stejnejch 5cm bude vyzadovat daleko vetsi silu nez te druhe

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    to jo… ale jak to funguje v tom revelationu? jak to, ze ten tlak zustane stejny?

                    0 0
                    • kesu  

                      no takle,opet stejna predstava,Zdvih vidlice je 130mm,komora je dlouha rekneme 170mm,pri snizeni zdvihu na 100mm se komora rozdeli na cast se 140mm a s 30mm,v ty 30mm bude konstantni tlak nezavislej na chodu vidlice a ta 140mm komora bude zajistovat funkci vidlice

                      0 0
                      • mar_tin1  

                        jo… smysl to dava… ale jak je to v ty vidli vyresene?

                        0 0
                        • kesu  

                          kdysi bejval na strankach sramu nakres ale uz to tam nemuzu najit..

                          0 0
                          • mar_tin1  

                            ja to mozna nekde mam, ale spis v praci v kompu… :( ale na ten air uturn jsem nekoukal… takze nevim…

                            0 0
                    • marapara  

                      Abych pravdu řekl, tuhle vidlici jsem neměl ještě rozdělanou, tak nevím jak je to tam přesně vyřešené. Tohle jsem četl nedávno ve velu, kde byl přehled vidlic a systémů a bylo to tam docela podrobně popsané. Podle toho co tam psali jsem pochopil, že pozitivní komora je rozdělena na 2 části a točením kolečka u-turn se velikost pozitivní komory zvětšuje, ale tlak by se neměl měnit. Ale jak je to tam vyřešené fakt nevím :)

                      0 0
                      • milan1  

                        V těch vysvětleních se opět Velo podepsalo a jestli někdo čerpá informace z jejich obrázků, tak upozorňuju, že nezkazili jenom první dva, které ukazují samotnou pružinu a stavitelný pružinový zdvih, zbylé tři v řadě jsou špatně a to zásadně!

                        0 0
                • marapara  

                  no asi jsem se špatně vyjádřil. Progresivita zůstane stejná ke konci zdvihu vidlice. To zmanená, že poslední cca 2–3 cm jsou stejně progresivní při zdvihu 100 mm i při zdvihu 130 mm. Dá se to pochopit?

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    no ja si to predstavuju tak, ze pozitivni komora je rozdelena na 2 casti. pak pri znizeni zdvihu se bud v te casti, ktera zajistuje pruzeni tlak zvysi a tim se zvysi i progresivita i tvrdost pruzeni na pocatku zdvihu… nebo tam tlak zustane stejny a zvysi se jen progresivita v dusledku mensiho objemu. pak by tam zrejme musel byt ventil, ktery zajistuje vyrovnavani tlaku v obou castech pozitivni komory pri toceni u-turn koleckem…

                    0 0
                  • mar_tin1  

                    takze jsem to prozkoumal podle servisniho manualu z webu rockshoxu… vypada to tak, ze ta pozitivni komora je rozdelena na dve casti a obe se nafouknou na stejny tlak, pac jsou prepojene. znamena to, ze na pruzeni se podili vzduch v obou techto castech. z toho pak plyne, ze pri zmene zdvihu zustava tlak porad stejny a zrejme i progresivita na konci zdvihu. respektive se muze zdat, ze na vyssim zdvihu bude vidle ke konci progresivnejsi. snad je to takhle v poradku, kdyz s pletu, tak me prosim opravte…

                    0 0
                    • marapara  

                      Tak nějak jsem to taky myslel, že to je. S tou progresivitou mi to připadá že konec zdvihu je stejně progresivní při 100 mm jako při 130ti mm

                      0 0
                      • milan1  

                        Tak já se teda zkusím ptát a něco nadhodím, jestli to bude pořád tak jasné, jak popisuje Velo. Jak že tam funguje ten přepouštěcí ventil, který je jednoduše označen jako nějaký průtok? To je první co by mělo zarazit, dobře, tak tedy funguje to nějak a na základě pouhého točení knoflíku nahoře nám to záhadně propojuje a odpojuje ty dvě horní komory a my tím, že měníme pozici pohyblivého pístu dokážeme změnit objem horní komory. Copak se tedy stane? Kdyby to takhle vyšlo? Tím samozřejmě odčerpáme tlak z pozitivní komory a snížíme její obsah. Snížíme tím zdvih? Možná !! Záležet bude samozřejmě na tom, jak budou obě komory, pozitivní i negativní natlakovány. A díky tomu, že jsme změnou objemu tlak v pozitivní komoře vlastně snížili, tak nám negativní komora natlačí vidlici do nižšího. Dosáhneme však takhle výrazné změny zdvihu, jak to vidíme v praxi? Opravdu Vám připadá, že to, jak se U turn chová přesně dochází přesně k tomuhle a takhle to funguje? A to nepřipomínám ani to, že jakmile se nám sníží tlak v pozitivní komoře ( a ten se musí snížit, když nám vyrovnala ten rozdíl zdvihů a to dost podstatně a tím pádem nám musí klesnout i citlivost na počátku kroku. Opravdu se U turn chová takhle?? Samozřejmě že NE ! Takhle posuzujte podle nákresu do důsledku a porovnávejte s praxí a uvidíte, že tam něco nehraje. U turn má totiž komplexnější a velmi propracovanou funkci, kterou ovšem autor nákresu nezná. jediné, co trochu hraje je to, že změnou objemu komory se změní charakteristika tak, že nižší zdvih je a musí být progresivnější, díky menšímu objemu pozitivní komory. Nevím ostatně, jestli je snaha vůbec popsat U turn, ptotože už název je chybný a to Stavitelný zdvih PRUŽINOVÝ se sekundárním pístem a pod tím je potom tenhle obrázek.

                        0 0
                        • kesu  

                          hele kdyz uz si sem vstoupil tak toho zneuziju a okradu te o cas.Jak uz jsem psal vyse,rekneme,ze nejak minimalne chpau jak asi fungujou ten system toho oddelovani casti komory.Rekneme ze ta cast te komory ktera se oddeli tak u ni lze menit objem a tudis menit,cimz lze dosahnout postupneho snizeni.Ale fakt nechapu jak je mozny ze ta vidlice zaleze a snizi se.Pokud by si mel chvilku napsal by si sem prosim princip.Idealne s obrazkem,preci jen sem dost natvrdlej.Jo a jeste otazka z jineho soudku.RTWD od manitou funguje stejne jako Uturn(pruzinovej) a da se vidlice se snizenym zdvihem dlouhodobe pouzivat a zatezovat ji stejne jako pri plnym zdvihu jako tom lze u RS??diky moc

                          0 0
                          • kesu  

                            jejej to je chyb.A hele nebo to je tak ze se oddeluje pokazde jina cast te pozitivni komory pomoci nejakeho pistu?

                            0 0
                            • milan1  

                              Já tam mám taky chybu, překlep v názvu komory. Je to tady – „A to nepřipomínám ani to, že jakmile se nám sníží tlak v pozitivní komoře“ – samozřejmě byla myšlena negativní komora a výklad s tím i dále počítá – pro představu, je to jako by byla použita slabší negativní pružina. Výklad celku dám později i s fotem ale chci zatím dát prostor všem, kdo se do mě kdykoliv pustí, jen začnu něco vysvětlovat.

                              0 0
                              • mar_tin1  

                                takze ja to vidim takhle… ventilkem nahore se nafoukne pozitivni komora A + B. obe na stejny tlak, protoze jsou stale propojene pres tu osicku s ventilkem. negativni komora se foukne spodnim ventilem. osicka s hornim ventilem i prepazkou mezi poz. komorami je napevno spojena s korunkou vidle a spodni osicka s pistem je spojena s vnejsim monoblokem vidle. pri zmene zdvihu se otacenim cele vzduchove jednotky zmeni pomer pozitivnich komor, ale tlak zustane stale stejny. pri zvyseni zdvihu se ta vzduchova jednotka posune vuci korunce smerem dolu a v dusledku tlaku v neg komore se vnitrni nohy vidle vysunou. a opacne… z toho mi ale plyne, ze na pruzeni se podili vzdy cela poz komora A+B (protoze jsou stale propojene), a proto pri nizsim zdvihu by mela byt progresivita stejna jako pri vyssim zdvihu. graf pruziny bude proto pri 100mm stejny jako pri 130mm akorat krivka bude koncit pri 100mm.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Ano, částečně máš pravdu posouvá se opravdu celá vložená vzduchová jednotka a horní pístek který je uvnitř zachovává svojí pozici. Bohužel, tohle by nestačilo k tomu aby se měnila i charakteristika pružiny a ta se samozřejmě mění.

                                  Také tohle zcela odlišné provedení a odlišné celkové nastavení přispívá k důvodu, proč se tak zásadně liší nastavení pružiny v U turnových verzích, proti Solo a dual air.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Zkusím vysvětlení ještě zjednodušit. U vzduchové verze, stejně jako u pružinové verze nejde funkčně o nic jiného, než o posunutí a zároveň zkrácení celé pružiny. Vzduchová pružina se tedy posouvá opravdu a fyzicky a díky mechanismu pístku, který nebyl dosud objasněn se i zkracuje.

                                    Tohle je skutečný princip a tady by měl začínat správný výklad, teprve potom jde probírat jednotlivé detail a jejich funkce.

                                    Mimojiné RTWD sem neplést, stačí jeden problém. RTWD na rozdíl od U turnu nezkracuje pružinu.

                                    0 0
                                    • mar_tin1  

                                      takze mi z toho vychazi, ze to propojeni mezi pozitivnima komorama A a B neni trvale. ze jsou propojene jen pri toceni stelovacim koleckem a pak se uzavrou. pak by se na pruzeni podilela jen komora A a tim by se vysvetlila i zmena charakteristiky vzduchove pruziny.

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Samozřejmě a zdvih se mění tím, jak se posune celá jednotka, nikoliv podle toho, jak pronikne vzduch nad horní pístek. Vzduch nad pístek pronikne a oddělí se proto aby zmenšil objem komory a tedy zěmnil chrarakteristiku na progresivnější. K oddělení dojde jedině díky pístku, funkce obdobná jako má pístek dole na solo air. Porovnej s původním výkladem a kolik asi lidí ovlivnil a dal jim představu, že vědí, co se tam děje.

                                        0 0
                                        • mar_tin1  

                                          jo. to s tim posouvanim cele vzduchove trubice mi bylo jasne. akorat jsem nechapal tu zmenu charakteristiky. pradpokladal jsem, ze ty pozitivni komory jsou stale propojene. akorat pak by pri nizsim zdvihu sla vidle lehce na doraz. takze ted je to uz jasnejsi. jestli to funguje obdobne jak pohyblivy pistek u solo air, tak pri propruzeni dojde k oddeleni obou pozitivnich komor a na zdvihu se pak podili jen komora A (podle meho puvodniho obrazku). pak se samozrejme pri nizsim zdvihu zvysi progresivita.

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Teď, když porovnáš výklad a srovnáš ho se skutečným chováním je jasno. Jak mohl ten původní podivný výklad ovlivnit lidi, kteří mají vlastní zkušenost se systémem? Že by jenom to, že to bylo v tištěném médiu? Co je psané, to je dané. V tomhle případě ale špatně a není to jediný omyl v těch výkladech.

                                            0 0
                                            • mar_tin1  

                                              mne se hlavne nezdala ta horni cast na obrazku z casopisu. tam to vypada, ze je tam pevna prepazka s „propoustecim ventilem“. kdyz jsem si prohledl servisni manual na air u-turn, tak mi bylo jasne, ze tam nic takoveho neni… zjevne autor nevedel, jak to funguje. a o tom nadpisu ani nemluve… jinak ja tu vidli nikdy nejezdil, ani jsem nevidel graf chcarkteristiky pri ruznych zdvizich. proto jsem nevedel o zmene charakteristiky pruziny.

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Funkčně je to stejné, jako znáš ze své Tory U TURN s ocelovou pružinou. Osobně se mi líbí, že ten princip nazývají stejně jak u vzduchu i u oceli a že to je opravdu to samé i funkčně. Charakteristika nižšího zdvihu musí být progresivnější při nižším zdvihu a naopak vyšší zdvih má plošší charakteristiku, která není tak strmá. A pokud by tě zajímalo, jak to vypadá v reálu, tak přikládám fotku, je to detail horní části té jednotky. Když znáš technický výkres, tak ti fotka ještě trochu pomůže.

                                                0 0
                                                • kesu  

                                                  ok uz mi to zacina bejt jasny,pro shrnuti.Kdyz tocim tim koleckem tak se najednou: 1.otevre prepousteci ventilek mezi tema pozitivnima komorama A a B 2.prislusne zmeni objem pozitivni komory B 3.A navic se ta vidle sesroubuje na podobnym principu jako kdyz se sroubuje ten divnej dil v pruzinovym uturnu?

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    Drobná změna ať nepřekmitnem do dalšího problému se špatným výkladem. U ocelové pružiny se nezašroubovává žádný bazmek ale přes ten bazmek se vlastně zašroubovává pružina, která jak zkracuje sebe zkracuje i zdvih.

                                                    0 0
                                                  • mar_tin1  

                                                    ten pistek, ktery deli pozitivni komoru je pevne spojenej s korunkou vidle. vuci nemu se posouva cela vzduchova jednotka a tim se meni ty objemy A a B. jinak predpokladam, ze ten ventilek na vyrovnavani tlaku v A a B je v klidu otevreny a uzavre se az pri pohybu vidlice (pri pruzeni), obdobne jako pri soloair. na te fotce od milana je to trochu videt. ta stribrna cast s ventilkem je ten delici pistek a posouva se ta seda trubice tim, jak se sroubuje ta bila cast se zavitem do cerne zatky na korunce vidle.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Ano, je to tak, popisuješ to přesně. Provedení pístku uvnitř jsem nezkoumal rozebráním a tak není fotodokumentace, je to ostatně celkem zbytečné rozebírání zde rozhodně nedoporučuju. Pístek, stejně jako solo air umožňuje vyrovnat tlak v určité klidové pozici a se stoupajícím tlakem spodní komory se zavírá.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    A jen, tak mimochodem obdiv k tomuhle řešení pístku. Představ si, jak by to šlo řešit a zkus navrhnout nějaké obdobné řešení, jako je ten pístek, bude to dost obtížné.

                                                    0 0
                                                  • mar_tin1  

                                                    jo. ja jsem puvodne myslel, ze se to prepojeni komor neuzavira. pak by ale byla charakteristika pruziny stejna pri 100mm i pri 130mm. akorat by pri nizsim zdvihu byla krivka orezana sezhora. vidle by pak sla lehce na doraz. takhle je to jednoduse a spravne vyresene.

                                                    0 0
                                                  • milan1  

                                                    Ono je to vyřešené vlastně dost složitě ale jinak to nejde, když to má mít tyhle funkce. To, jak to nakonec chodí je krásně zvládnutý systém, který se takhle nepovede na jeden pokus. To, jak to funguje je ukázka opravdového vývoje velké firmy. Bohužel využitelnost tohoto propracovaného systému je nejvíc hlavně pro takové nerozhodnuté, na jakém zdvihu chtějí jezdit. Samotné užití pro jízdu samotnou už není takovým přínosem i když se tady najdou i jiné názory.

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    sikovna vecicka

                                                    0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Z pohledu jezdce mi prijde RTWD skoro nepouzitelny. Zadny narust progresivity pri snizeni zdvihu, takze pri jizde to pocitim akorat tim, ze jsem driv na dorazu. Nejaky smysl by to melo napr. na vyletni jezdeni nebo do vyjezdu. Jako plnohodnotna vidlice s nizsim zdvihem se to (podle me) nechova.

                            0 0
                            • Manas  

                              Jo, s RTWD mas pravdu. Da se to pouzit pri presunu po silnici nebo pri dlouhych vyjezdech. Ale rozhodne bych radsi min toceni koleckem. Je to otravne.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Pro výjezdy je to ale zase super, protože tam je to bez nárůstu progresivity naopak lepší (malá rychlost).

                              0 0
                            • kesu  

                              jde mi o to ze budu muset pouzivat tu vidli na nizsi zdvih kvuli tomu ze ten ram tolik nesnese asi pul roku nez vymenim i ram…

                              0 0
    • winprog15  

      zdravim,rad by som poprosil znalejsich ci by neboli ochotni mi vysvetlit,kde sa presne nachadzaju pozitivna a negativna komora…pozitivna je jasne,ze nad tym hornym piestom ale negativku nemam celkom jasnu :) dakuejm

      0 0
      • kubad  

        pozitivní je nad, negativní je pod – teoreticky, prakticky pokud vím tak máš Epicona a tam je negativka řešena pružinou

        0 0
        • winprog15  

          ano,viem ze pri Epicone je negativka riesena pruzinou :) takze pozitivka je nad piestom s O-kruzkom a negativka je pod piestom s O-kruzkom?a naco je tam ten medzikus medzi dvoma piestami s O-kruzkami?

          0 0
    • ollivetti  

      I DualAir se dá pořídit s větším zdvihem, ale není to Team. Já bych volil (a taky se už tak stalo) DualAir, protože:

      • nižší hmotnost,
      • nepotřebuji měnit zdvih,
      • méně pohyblivých a na poruchu náchylných součástí,
      • DualAir umožňuje úplně parádní nastavení,
      • asi i nižší cena ⇒ lepší poměr výkon/cena

      Sám mám RockShock Reba SL 100 mm a naprostá spokojenost.

      0 0
      • mr.antik  

        já myslim že už má vybráno :-)

        0 0
        • Hornet  

          Za 4 roky urcite :-)

          toto je nevyhoda pri moc starych vlaknach…reagujes na to co sa udialo v druhohorach :-D stalo sa aj mne haha

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.