• Gippo

    Caute, prve by som sa chcel opytat ci sa este v tomto obdobi oplati kupovat bike, alebo su uz ceny vysoke?

    a teraz trochu dolezitejsie :) doteraz mam len stary horsky bike, ale nakolko zvyknem davat cez soboty tak 130 – 180 km a sem tam aj nieco viacdnove idem, tak sa mi zda horsky dost neprakticky :) preto by som chcel kupit nieco nove co by tomu viac vyhovovalo. no neviem sa rozhodnut aku znacku a ci trek alebo cross, nejak v tom nevidim velky rozdiel :). + na co by som sa pri kupe mal zamerat co by mal mat bike, a co zase radsej nie. chcel by som minut tak 500eur ±100 :) este taky dodatok mam 100 kg ak by to nejak vazne ovplyvnovalo vyber

    Dakujem vopred za rady a navrhy

    0 0
    • KubaBajk  

      Trek je vlastně cross s blatníkama, nosičem atd, takže rozdíl nulový.

      Při tvé hmotnosti bych řešil hlavně pevná kola a možná bych se vzdal odpružené vidlice, na crossech se má cenu bavit u odpružených vidlic až u těch dražších modelů, což už tedy cross kolem 18ti tisíc Kč asi je. Pokud jezdíš hlavně asfalt, dal bych pevnou. Taky bych šel asi do kotoučů, pokud najedeš hodně, časem bys řešil probržděné ráfky.

      Určitě bych být tebou chtěl i kliky s dutou osou, je tě kus, ty jak se opřeš do pedálu tak se bude střed kroutit.

      0 0
    • Gippo  

      nakolko som mal trochu rusne obdobie, tak som este stale ten bike, nekupil :(. no medzicasom som zvysil rozpocet tak na 800 eur. Vie mi niekto odporucita nejaku seriovku cross v tejto cene, na 100kg. vacsinou asfalt, polna cesta. chcel by som vzduchovu vidlicu, a vzhladom na vahu dobre rafky a naboje. brzdu sa neviem rozhodnut, ci kotuce alebo V. Vecka su lahsie na opravu v terene, no zase sa skoro opotrebuju.

      A chcel by som nieco co sa da kupit v kamennom obchode, cize canyon asi vypadava :(. Budem vdacny za kazdu radu, mozete dat aj nejaku serivoku, kde by napriklad nebola vzduchova vidla, ale zvysok by mi sedel, mozno by som sa dohodol na vymene. este raz dik

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Na trekovém kole (GT Nomad Sport) jsem najel s podobnou hmotností za minulé roky cca 8.000 km, část z toho i s bagáží, část hodně necestou. Rám už, pravda, trochu změkl, ale používal jsem ho ještě teď přes zimu-nezimu místo silničky. Po zkušenostech uvažuji nad další stavbou takto.

        Poznatky: na kole nezůstalo, vyjma rámu a NRX vidlice (ta už je ale také po smrti) nic původního. Nejdřív šly kliky – na dutou osu, Truvativ Stylo. Pak ráfky a brzdy – zapletl jsem si na Novatec náboje postupně dva páry kol – jedny na asfalt s Remerx Taurusy a jedny do terénu a natěžko s Panthery, obojí s tlustými dráty DT.

        Brzdy mám „V“ Avid SD5, pokud není mokro a bahno, tak stačí.

        Původní představec jsem měnil kvůli oversize řídítkům za nestavitelný, původní tenká řídítka při záběru nepříjemně pružila. Také odpruženou sedlovku jsem vyměnil za klasickou.

        Páčky LX jsou sice po letech lehce roztřepané, ale ještě řadí. Přehazovačka a přesmykač XT se ukázaly jako dobrá nesmrtelná volba, mnohem lepší, než LX. MegaRange 36 zubů vzadu vystřídala „silniční“ kazeta 28z, nejmenší placku jsem si půjčil na podzim na jiné kolo a zatím mi tam nechybí.

        Suma sumárum mi z toho vylezlo fitness kolo s možností instalace blatníků a případně nosiče. Takže to si také postavím, jednoznačně s pevnou karbonovou vidlicí – když vidím, co a jakou rychlostí se ještě dá projet na silničce. Ještě tak cyklokrosové kolo, kdyby bylo …

        Na těch pár terénnějších vyjížděk mám jiné koně, přece se nebudu po polňačkách zbytečně tahat s odpruženou vidlicí a kotoučovkami, přeplést ráfek (kdybych ho náhodou probrzdil) je zábava na večer.

        Než jsem si koupil silničku, vypadalo to u mě dlouho na Author Avion, líbí se mi i teď.

        Hlavně si dobře vyber geometrii a nekup zbytečně velký rám, jak je v mém okolí u trekových kol nedobrým zvykem.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.