Trek Procaliber 9.6 nebo Silverback Superspeed GX?

17 nepřečtených
  • Cyklofanatic

    Ahoj,

    po letech si chci pořídit nové kolo. Hledám pohodlný XC HT (dlouhé vylety terénem mimo silnice) a nakonec mi vykrystalizovaly tyto dva kousky:

    https://www.trekbikes.com/…9-6/p/35113/?…

    https://silverbackbikes.de/…rspeed-cf-gx

    Trek je za 55kk – nevýhodou je horší vidlice (Recon) a brzdy, za výhodu považuji komponenty řazení a pohonu Shimano (SLX, XT), dlouhou záruku na rám (cca 7 let) a papírově také větší nosnost rámu (136 kg oproti 120 kg u Superspeedu) – mám 93 kg, 178 cm

    Superspeed je za 60kk – má lepší vidli (SID) i brzdy, výhodou dále je, že pohodlí zajištuje samotná stavba rámu, tedy žádná planžeta apod. Nejspíš bude také o trochu lehčí oproti Treku. Nevýhodou je kratší záruka na rám (3 roky) a co mě subjektivně odrazuje jsou komponenty Sram GX na řazení a pohonu – provoz bude zřejmě dražší a celkově i zde na BF si Shimano uživatelé chválí víc, osobní zkušenost u systému 1× nemám.

    Jinak obě kola jsem mohl krátce zkusit a sedí mi dobře, zkušenosti majitelů obou modelů tady na BF jsou výborný, takže rozhodování je těžký :)). Budu rád za jakékoliv vaše komentáře, poznatky a názory. Přidávám i anketu.

    Ještě jako malý poddotaz by mě zajímalo, zda u obou ráfků půjde nahodit bezduše (dle katalogu ano, ale jde mi o praktickou zkušenost)

    Moc děkuji.

    Anketa: Jaké z dvou těchto dvou kol bych preferoval?

    0 0
    • JachymP  

      Trek 11,43 kg je na HT dost těžítko. Vidlice je dost podstatný komponent. Naopak, je nesmysl řídit se podle brzd. GX je samozřejmě lepší než Shimano SLX, ale je fakt, že cena kazety je dost vysoká. I tak mám radši SRAM.

      Na Silverbacku bych musel okamžitě vyměnit tu zlomenou sedlovku, celkově to ale je jasně lepší kolo.

      0 0
    • Pepe72  

      Omylem jsem hlasoval sorry.

      0 0
      • Cyklofanatic  

        V pohodě. A chtěl jsi hlasovat opačně pro Treka nebo vůbec? Díky

        0 0
        • Pepe72  

          Nechtěl jsem hlasovat jsem jedl :-) Hlasoval bych pro TREK protože je hezčí. V mém případě je osazení na druhé koleji, postupem času vše vyměním. Letos jsem jednoho koupil, vyměnil jsem už brzdy, kokpit, kola, sedlo, pohon a sedlovku bych vyměnil taky, ale funguje dobře a 150mm mi zatím nepřekáží.

          EDIT: i vydlici

          0 0
          • Cyklofanatic  

            Jo tak, díky :)). Z hlediska vzhledu se mi Trek také líbí o trochu více.

            0 0
            • Pepe72  

              Rozhodně mi přijde lepší silverback u toho TREKU musíš hned vyměnit vidlu a brzdy.

              0 0
              • scalar  

                Brzdy určitě, ale vidlice tak tragická nebude, Recon v této verzi Gold nebude o moc horší než Reba, má hliníkové vnitřní nohy, Motion Control tlumení, Debon air.

                0 0
              • Cyklofanatic  

                Pokud půjdu do Treka tak s výměnou brzd počítám. Vidli uvidím – případně až někdy v budoucnu, co jsem si tu psal s lidmi nebo pročital různá vlákna, tak se zdá, že rozdíl třeba Recon vs. Reba je hlavně ve váze a rozdíl ve funkci není velký.

                0 0
    • wawrik  

      Mne ten Trek s isospeedom príde ako o dosť pohodlnejší bajk, napriek tomu efektívnejší/rýchlej­ší. Ale je pravda, že ten Silverback som jazdil len pár sto metrov a v nejakej inej špecifikácii, no rám vyzeral byť rovnaký.

      0 0
    • TJK  

      K treku se nevyjadrim protoze jsem na nem nikdy nejel ale na manzelcine Superspeedu uz parkrat ano :)

      Ram a cele kolo je v zasade velmi lehke, ja bral superspeed 2.0 za bratru 32k v akci s to byl bezkonkurencni nabidka…

      Ram funguje perfektne, zadni zbesily pruzeni ale krasne pohlcuje vinrace

      ram funguje o dost lepe s jejich sedlovkou ani nemysli ze ji vyhodis, je to 200g top karbon zalezitost, ale jestli hodlas koupit neco podobnyho tak si priprav cca 4–5k protoze to je top komponent

      vnitrni vedeni trubickama je trouble free – vpohode

      integrovany hlavko taky

      PF stred vypadal udelany dobre

      tuhost na slapani mi prijde uplne akorat, neni to blato.

      snad jedina vyfikundace je patka zadni stavby, je na jednom sroubku a dotahuje se osou, nez sem prisel jak to tam dostat (musis se lehce otocit hazkou) tak jsem se navztekal…

      manzelcino kolo akt vazi vcerne vseho 8,92kg a leti jak prasteny :)

      Za me to neni spatne kolo, pokud sedne geo chybu neudelas

      1 0
      • Cyklofanatic  

        Neboj, to jsem ani naplánoval sedlovku měnit, jen jsem reagoval na kolegu výše:). A děkuju moc za podnětný a detailní příspěvek, to jsou právě věci, který se jinak nikde nedozvíš.

        To kolo si vytunil moc hezky, samý zlato :), je to Mko?

        0 0
        • andy97  

          Mám taky Silverback a taky mužů doporučit. Jedinou výtku mám u vedení bowdenu do rámu. Už mi to 2× přeseklo bowden.

          0 0
        • TJK  

          Ano Mko

          1 0
    • scalar  

      Hledej asi dál, vždyť to řešíš jen dva roky, založil jsi na toto téma teprve čtyři vlákna, tak ať něco neuspěcháš :-)

      1 3
      • Cyklofanatic  

        Máš pravdu takhle zpětně to vypadá vtipně, manželka už si ze mě taky dělá srandu :). Asi před dvěma roky jsem měl domluvený nákup Lapierre Pro race, ale místo 10 kol dostal prodejce 2 kola, takže z toho sešlo a záhy na to navázala ta největší krize, kdy byla buď kola za nesmysly nebo vůbec nebyla. Mel jsem na čem jezdit, tak jsem to pak docela dlouho neřešil a až letos na jaře jsem chtěl koupit Superspeeda, ale i díky upozornění tady na BF, že na ráfky nedám bezduše, jsem z toho vycouval. Takže jsou z toho nakonec 2 roky, ale aspoň za tu dobu pár kol zkusil a ujasnil si, co je pro mě a co ne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.