• HonzaZZ

    Ahoj,

    Potřeboval bych trochu poradit s výběrem prvního celopéra na traily. Budu jezdit hodně v Čechách a do zahraničí (tj. lanovky) spíš míň, takže se na tom musí celkem obstojně šlapat do kopce. Jsem 185 cm, 80 kg.

    Zvažuju toto:

    https://www.propain-bikes.com/…l/hugene-cf/ – Nový Hugene. Byla to původně moje první volba, ale oproti předchozí verzi (dole) je asi o kilo těžší (15.3kg), vzadu jen 130 mm a vyjde na cca 93k

    https://www.propain-bikes.com/…hugene-2-cf/ – Má ho kamarád a přijde mi to jako super kolo, váha cca 14 kg, oba zdvihy 140 mm. Jenom je to starší model – nevím, jestli do toho mám jít… Cena 75k

    https://www.mojekolo.cz/…-2-carbon-l/ –

    https://www.mojekolo.cz/…am-cf-pro-l/ – už trochu těžší, asi přes 16 kg

    https://www.canyon.com/…-7/3637.html?…

    Nebo by bylo lepší vzít něco z bazaru za skoro poloviční cenu ?

    Díky

    0 0
    • Tomcat  

      1 . Trailové kolo nebo all mountain kolo , nebo enduro ?

      2. po ceskych eshopech se nedívat

      3. co třeba https://www.bike-discount.de/…in-140-150mm?…

      0 1
      • HonzaZZ  

        Enduro určitě ne, fakt spíš na traily (Trutnov, Rychleby, lesy všude okolo). Rozdílu mezi trailovým a AM popravdě nerozumím :-).

        Ještě jsem zapomněl napsat, že taky nerozumím jednotlivým typům zadního odpružení. Tam by se mi rada taky hodila.

        Mám přikládat nějakou velkou váhu rozdílu v odpružení třeba 10 mm, nebo je to fuk ?

        Na tom bike discountu mají Radony – je to v pohodě značka ? koukám, že mají záruku na karbon jen 3 roky. Teď mám XC HT Krosse (přidaná teleskopka, širší řidítka…) a možná protože jsem s tím jezdil i kamenitý traily všude možně v Alpách, tak mi po 4.5 letech popraskal na 3 místech rám. Naštěstí všechno zdarma vyměnili…

        https://www.bike-discount.de/…trail-10.0-3 – tady ten nevypadá špatně, jen teleskopka 15 cm mi přijde trochu málo (teď mám na XC 12 a potřeboval bych určitě níž). Ale jinak fajn kolo, jen jsem potřeboval možnosti spíš zúžit :-)

        0 0
        • Tomcat  

          Dnešní trailový kolo je i Epic Evo . Opravdu myslíš že potřebuješ 140+ zdvihu ?

          V začátku nemá cenu tak zásadně to řešit co je přesně za typ odpružení. Obzvlášť pokud se ještě hledáš nebo ho nebudeš umět naladit.

          10mm odpružení není rozdíl jen v odpružení ale často geometrii , naladění a tuhosti.

          Ano Radon je v pohodě

          Do 90 carbon trail nevylučuje mnohem mnohem vyšší třídu https://www.biker-boarder.de/…3102718.html

          0 1
          • novas752  

            Terény typu Trutnov a Rychlebky budou pro lehoučký kola jako Epic Evo dlouhodobě dost likvidační.

            2 1
            • Tomcat  

              Epic byl příklad co je taky trail a že do 90 v zahraničí muže sehnat kolo v elektrice , ktery tady bude bez slevy za skoro 175000.(nebo se slevou :) ? )

              Pokud začíná a bude hranit nebo to davat meti kozy tak znici i DHáčko. Pokud bude jezdit jen zakladn,i bude stačit něco ala Epic Evo,

              0 1
              • jonti  

                Epic Evoani žádné podobně lehké kolo nestačí. Trailové kolo jako Element nebo Izzo může mít podobné úhly, ale je daleko robustnější, tužší a vydrží víc.

                0 0
                • Tomcat  

                  Myslím že aktuální model 24…26 Epic EVo 120/120 nebo 120/130 za lehký trail kolo opravdu považovat jde.

                  Otázka co on myslí trailama jestli vymetený traily kde jde všechno přejt a někdo to dá i na gravelu. Nebo opravdu divočejší věci kde se musí něco už skákat a jetam hodně šutrů tak EE nebude to pravy . Ale i tak to není důvod nechat sebou vym_dat nějakou skladovnou v česk,u pokud ho netlačí něco jako že pozítří odlítá na dovolenou a potřebuje kolo.

                  Do bugetu co uvedl se vejdou ve výprodeji i kolo jako Sancruz , Cannondale atd.. …samo pro začátek na ničení by byl asi lepší ten Radon.

                  0 1
                  • TheJD  

                    Epic Evo je sice marketovane jako trailove kolo, ale porad je to postavene na zavodni XC platforme. Na jezdeni po lesnich cestach a pesinkach nebo na traily typu Jedovnice v pohode, ale uz Rychlebky nebo Trutnov tomu kolu daji coud, pokud to jezdec trosku pali.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Trutnov taky minimálně v 1/3 je na Epica. A Rychlebky ? No nepíše jestli myslí červenou nebo modrou…

                      0 1
    • pocestny  

      Třeba tahle „short travel“ 4060 ve vel.L čeká na tebe. Full carbon, Flight Attendant a relativně lehká kola za 3666€… tomu chybí snad jenom elektrická hazka, a je to topka. Virtual by mohl být efektivní do kopce, čekni radši recenze.

      https://www.staterabikes.de/…ltd-30005170

      1 0
    • novas752  

      Propain Hugene by měla být dobrá volba. Sám mám Tyee CF 5 a šlape se na tom velice dobře, zamykání tlumiče nepoužívám ani v nejprudších krpálech, neni to nutný.

      Na hmotnost netřeba tak moc hledět, jestli má celá soustava ±100 nebo 99 je docela jedno – stoupání na Rychlebkách pojedeš o 20s rychleji/pomaleji, hurá… Naopak z kopce už bude docela cítit jestli je tam napřílad Pike nebo Lyrik, jaký pláště, kola…

      0 0
    • vrazdit  

      Ahoj, mám Hugene dvojku 3 roky, za mě dobře fungující zadní stavba, váha je dost relativní s čím porovnáváš, ale ani nižší specifikace není nějak zásadně cítit, samozřejmě 11 kilo to nemá… 130 v zadu bych se nebál, rozhodně to bude dostačující a možná jezdivější než dvojka, což ale nemyslím tak, že by moje nebylo jezdivé, mám to na lehkých gumách a klidně bych zvládl i užší a lehčí kola, já to do endura neocením a jen na gumách oproti seriovce shodíš kilo a ani ne draze, ale záleží jak to kde budeš chtít prasit a jak jsi zvyklý jezdit…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.