• Hrbos

    Ahoj, mám fulla Giant Reign a žádné další kolo na ježdění s rodinou a na kondici nemám. Chci koupit nějaký HardTail.

    Dilema:

    Koupit klasické XC nebo trailové kolo?

    Jaký je tam pocitově rozdíl?

    Zaujali mě tyto kola:

    Canynon Exceed CF 4 – karbon s levnými komponenty – mohu v budoucnu zlepšovat

    https://www.canyon.com/…-4/3833.html?…

    Grand Canynon 7 – teleskopka a větší zvidh = více zábavy hned bez investic

    https://www.canyon.com/…-7/3271.html?…

    Jezdím převážně v lese, mám rád adrenalin, ale k tomu mám fulla.

    Tak abych pak nebyl zpruzený, že se 100mm zdvihem nevyjedu nikam a kolo bude doma ležet.

    Poznám pocitově karbonové kolo, nebo je to čistě o váze?

    Co byste mi doporučili?

    Jaké otázky si ještě klást?

    Díky

    Jakub

    0 0
    • Azmir  

      Zkoušel sis poslední dobou jízdu na HT? Jakou potřebuješ velikost? Celkem rychle to mizí, už to je jenom v M https://www.mammothbikes.com/…021/p-368535

      0 5
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Hele čisté xc je prostě šlapačka na rychlost, dlouhou vzdálenost. Zvyklej z endura se ti na tom v terénu asi moc nebude chtít jezdit – proti enduru je to prostě totálně neschopný kolo. Trailovej pevňák (okolo třeba 120–140 zdvihu, s teleskopem, lepší vidlici, lepšíma brzdama) je na stejných pláštích o něco málo pomalejší, ale zase když někde na průzkumný vyjížďce narazíš na kousek pěknýho trailu tak s tím sjedeš fakt hodně. Když se enduro podělá tak na to hodíš těžký pláště a odjedeš skoro to samý co na tom enduru, akorat trocgu ponaleji. A na rychlých pláštích to přitom vůbec nemusí být pomalé kolo, já na tom svém trail ht vklidu můžu jet s někým na gravelu když nejede extra tempo.

      Výlet s rodinou na trail ht odhedeš s prstem v nose. A na nějaký delší kondiční vyjížďky je to taky v pohodě. Pro mě je to ještě kolo na ježdění do práce. 9km asfalt, 2km svižný sjezdíky lesem.

      5 2
      • Tomcat  

        V poslední větě nevypadla ti v u tech číslic nula ? :) mě lo přijde jinak děsně málo.

        0 4
        • mirorek2  

          Ano bude jezdit do roboty každý den 90 km a z toho 20 v lese

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • novas752  

          Mě to přijde akorát. :-) Dá se z toho udělat 10 když spěchám, dá se z toho udělat 15–20km když tolik nespěchám. Občas jedu do pr od kámoše z chaty nejkratší cestou cca 25km/350m převýšení a tohle jezdit pravidelně tam a zpátky tak se na to hodně rychle vykašlu.

          1 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
    • skaj  

      Par postrehu ode me. Vylet s rodinou odjedu i na „vetsim“ enduru nez je Reign s prstem v nose – to neni problem. Mam stesti, ze manzelka jezdi stejne velka kola – takze kdyz chci, beru jejiho trail hardtaila – v realite ale na to skoro nikdy nedojde. Kdyz chci, aby kolo letelo – jdu na silnici (jakekoliv horske pro me pocitove nejede). a kdyz chci do lesa zabavu, beru enduro.

      Dobre bych to promyslel, jak moc odlisny teren a delku chces na HT podnikat. Protoze trail HT a Reign pripadne s druhou sadou kol s jezdivyma plastema (ktere stejne udelaji nejvic) uz lovi ve stejnem rybnicku.

      2 0
    • mike03  

      Chlapi, nechci zakládat nové téma a tak se zeptám ve zdejším neb mám obdobné dilema jestli HT nebo XC.

      Na rovinu řeknu, že jsem na kolem přes 10 let nejezdil. Moc se nevyznám, který komponent je lepší nebo kolik převodů zvolit atd.

      Kolo by bylo určeno na občasný ježdění do fachy 10km asfalt město, těžšího terén, lehké vyjížďky po lesních cestách a cyklostezkách (výlety s buchtou).

      Spíše se přikláním k HT. Nerad bych, aby mě XC omezovalo až někdy vletím do těžšího terénu. Navíc, jak už tu někdo psal, není problém mít druhou sadu s jezdivýma pláštěma.

      Cenové rozmezí kolem 30tis. a max 40tis. Samozřejmě čím míň tím líp. Nemám vyhlídnutá konkrétní kola.

      Koukal jsem na qyrona – mám blízko joybike.cz takže možnost odzkoušení. Název značky mi není moc sympatický, ale budiž. Zároveň nemám problém si např. objednat kolo z německa z bike discountu např. Radona nebo Canyon. Nejvíce je mi sympatická značka Orbea a Marin, ale to bude jiná cenová hladinka.

      Měřím 190cm a váha přes 80kg určo.

      Budu rád za doporučení.

      Moc díky

      Čus

      0 0
      • novas752  

        Ptáš se trochu nesmyslně.

        HT – hardtail – je kolo bez zadního odpružení, může být XC, trail, enduro…

        XC je crosscountry = disciplína. Může být xc ht i celoodpružené.

        Jestli myslíš trailový HT, tak na popisované použití mohu doporučit.

        1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 1
      • Azmir  

        Pokud nezávodíš a spíš oceníš pohodlí, tak podle mě není důvod už v téhle ceně nejít do fullu. Jak to jednou zkusíš, dost pravděpodobně už nebudeš chtít zpět.

        0 2
        • novas752  

          Full za 30–40, jistě! Pojízdný šrot.

          1 1
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Lišák  

            Klukovi jsem, koupil tohle, a jako pojízdný šrot mně to úplně nepřijde. Ano, je to přes 40 a ano, má to patnáct kilo. Jezdit se na tom dá úplně v pohodě.

            1 0
            • Azmir  

              Hlavně to kolo bylo v akci i za 34k, u canyonu jsou podobné akce a letos na podzim očekávám podobné i u jiných značek. Není důvod jít do drncavého ht(pokud to vyloženě teda nemáš rád).

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                2 2
              • Cyklofanatic  

                Podle vlákna pod kterým to má, tak si podle mě myslel, že HT nějak souvisí se slovem trail. Z dotazu se zdá, že chce HT a jen řeší zda XC nebo trail, což se dnes i zčasti už prolíná.

                0 0
                • mike03  

                  Omlouvám se, chybně jsem se vyjádřil.

                  Hele traily, skoky mě baví – je to super adrenalin (v minulosti jsem občas jezdil). Nebudu to ale jezdit denně. Na obyč výletě bych se asi na tralovým HT s vyššími zdvihy ušlapal?? Samozřejmě ideální by bylo mít kola dvě, ale to třeba později.

                  Jde prostě o to, aby až vletím na pořádný trail nenarazil na limity kola např. tlumičů, geometrie…Jestli není lepší jít vyloženě do trailovýho s tím, že se hold na obyč výletě víc namakám. Nebo to prostě moc hrotím :D

                  0 0
                  • Lišák  

                    Na občasný jezdění do fachy 10 km si pořiď nějakýho trekinga z bazoš cz za 3 tisíce a na to ostatní klidně toho FS Radona. Předpokládám, že buchta nedává na těch cyklostezkách průměry 30+? ;-) Kluk na tom Radonovi minulý týden dal pade, kde bylo tak 40 km asfalt různé kvality. Nestěžoval si. Jinak teda jezdíme hlavně traily za barákem, takže většinou tak 20+ km, kde po asfaltu jedeme jen než se vymotáme z dědiny.

                    0 0
                  • orm  

                    Mrkni na canyon grand canyon. Ve vyssich verzich ma moderni geo, 120mm vidlici a teleskop. Je za dobre penize.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      To bych se spis podíval na Stoica ;)

                      0 0
                      • orm  

                        To uz je ale trosku jina kategorie. Take nebejvaj moc dobre osazene. Grand canyon uz je takove dc ht. Za me pekny universal.

                        0 0
                        • mike03  

                          Myslíš třeba Grand Canyon 7/8?

                          0 0
                          • orm  

                            Ano 7/8/9.

                            0 0
                            • mike03  

                              Hele a co si třeba nechat postavit kolo? Nevyšlo by to cenově na stejno s lepšími komponenty?

                              Asi se zajdu do jednoho shopu optat, co by dokázali vymyslet.

                              0 0
                            • mike03  

                              Ještě jsem při brouzdání v eshopech narazil na Marin Pine Mountain 1 29" 2022 na ocelovém rámu.

                              Dá se sehnat kolem 30k. Kategorie downcountry. Co na něj říkate?

                              0 0
                              • Tomcat  

                                Ocel a vzadu rychlo upinak za 30+ to je fakt blbej nápad . Leda pro zaryté příznivce samby a lambady.

                                1 0
                                • TK75  

                                  No jo…pevnou osu ma Pine Mountain 2

                                  Model 1 je na ru..to má taky Marin divne vymyšlený

                                  Levnější ma nejen horší komponenty ale i rám

                                  0 0
                                  • mike03  

                                    A GC 8 má pevné osy vpředu i vzadu bez rychloupínáku? Vpředu je vidět nějaká páčka…

                                    0 0
                                    • Lišák  

                                      I pevná osa může mít páčku.

                                      0 0
                                    • novas752  

                                      Pevná osa může být s páčkou nebo na inbus. Důležité je že má 15 nebo 12mm a že se šroubuje do díry. Rychloupínák má pouze 5mm a nasazuje se do U patky = neni to tak přesné, neni to tak pevné.

                                      0 0
                                      • Esi  

                                        No počkej ta verzatilka do epixona se nešroubuje a přesto je to pevná osa :-)

                                        Sorry já musel :-)

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          :-)

                                          Ano, taky jsou osy co se jen zaháknou pootočenim.

                                          0 0
                                          • Esi  

                                            Jinak tuhle osu bych si příště odpustil, stalo se mi ze jsem dal osu do předního kola vyrazil, naštěstí do kopce a po 200m si říkám proč to tak cinká, a ta mrcha byla zaprasená a neroztahla se. To se ti u šroubovaci nestane. Mimo to je tahle osa pekelne draha.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              To je úplnej nesmysl ta osa. To zase Suntour potřeboval vymyslet jednou něco svýho.

                                              0 0
                                              • Esi  

                                                Jojo, je to další blbost kterou udržovat a když prijedes autem někam na vyjizdku a rozsypou se ti ty kousky kovu z těch gumiček, tak to je k nezaplacení, nova osa 1400 to je taky parada :-)

                                                0 0
            • tomxxx  

              Tak na tom chceš jezdit jako běžní lidé jezdí – po lese, polňačkách, prejezdy na asfaltu, cyklostezkách atd. To je vyloženě pošušňání.

              0 0
              • Lišák  

                Všiml sis na co reaguju?

                Full za 30–40, jistě! Pojízdný šrot.

                0 0
                • tomxxx  

                  Jasný, tenhle full je good, sám bych si ho koupil za ty prachy, ale zakladateli je to úplně k ničemu, pro něj je to kolo nevhodný. Takže vytáhni něco podobného ve zdvihu 100–120, to zakladatel ocení :)

                  Jinak si sem přišel jen někoho šetřít a né plodně poradit.

                  0 0
              • Azmir  

                Tak dle stylu jízdy snad obuješ třeba racing ralphy a hned to poletí a navíc to z tebe nevyklepe duši.

                0 0
                • tomxxx  

                  Furt to kolo bude neskutečně těžký a v životě to nedostane do zdvihu. Jak říkám, za ty prachy good, ale né pro něho. Cenu ať si vyčíhá sám, zase je kravina kupovat něco, co je nevhodný, jen proto, že to je za dobrý prachy.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Podle mě by měl něco v okolí vyzkoušet a dle toho se rozhodnout, protože každému sedí něco jiného.

                    0 0
      • tomxxx  

        Definuj těžší terén.

        Dvě sady kol bych zavrhnul, to je spíš oser a stejně to nebudeš přehazovat.

        Koupil bych prostě normálního bika, klidně hliník, výběr za tebe nikdo dělat nebude, vybíral bych podle vidlice – vzduchová, co nejlepší, záplety nikdy nebudou v téhle cenovce zázrak a ostatní komponenty jsou dneska už funkční ve všech cenovkách.

        Třeba od radona toto, jen cenovka není žádné světlo, třeba narazíš na nějaké akce a slevy.

        https://www.radon-bikes.de/…-al-90-2023/

        0 0
        • Azmir  

          To je navíc cena běz daně, jinak stojí 1700 euro.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • ZdeNECK1  

      trochu se ztrácím, takže dilema je HT trail vs HT XC? pro to, co popisujes, hlavně cesty do práce a výlety – tak HT XC, nebo gravel

      0 0
      • Cyklofanatic  

        Nakonec BF nezklamalo a u podobného dotazu doporučí téměř třičtvrtě spektra všech typů kol – od gravelu k trailu. :))

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.