• speedytox

    Dobrý den, rád bych se zeptal ohledně kategorií kol. Přijde mi, že od doby co jsem na kole jezdil nám přibylo pár kategorií a trochu se v tom ztrácím. Hlavně by mě zajímalo jestli se třeba na kellys Gibon 30 což je jestli to chápu dobře asi trail či all mountain, dá POHODLNĚ ujet třeba 50–60 či 80 km za den. A myslím to tak, když to například srovnáme s řadou od kellys thorx tak jestli se třeba nadřu jen o trochu a nebo ta geometrie bude tak nepohodlná že to bude otravné.

    Jde mi o to, že když jsem měl horaka tak jsem rád sjížděl traily a přišlo mi, že jsem narážel na limity kola (pells razzer pro D) který měl asi spíše xc stavbu?

    A poslední věc, ještě se mi líbí canyon stoic 3, ale přijde mi že spíš nepůjde sehnat v dohledné době a u toho Gibonu 30 mi přijde větší šance, ty kola mi přijdou relativně výbavou podobný, mohl by mi to kdyztak někdo prosím potvrdit či vyvrátit? Děkuji

    0 0
    • novas752  

      Problém je v tom že některý ty kategorie kol nejsou nijak pevně daný. XC je 100, max 105–110mm zdvih, enduro je 160mm a víc a mezi tim je široká škála méně nebo více schopných a méně nebo více jezdivých kol, které spadají do kategorie trail, zároveň ty vyšší zdvihy těsně pod endurem bývají někdy označované jako allmountain, ale ne vždy.

      Taky v samotné kategorii bývají znatelné odlišnosti, typicky mezi zbrusu novým a pár let starým modelem rámu, geometrie kol se hodně posouvá a to co bývalo pár let zpátky bráno jako čistě trailová geo je dnes moderní xc…

      Další problém je v tom, že netušíme co pro tebe znamená POHODLNĚ. A taky kde těch 80km plánuješ ujet – v terénu nebo na cestách? V kopcích nebo na rovině? Někdo bez problému dá 100km mimo terén na ostrym těžkym enduro fullu, někomu by se to zdálo nepřípustně nepohodlné (pomalé, líné) i na lehkym trailovym hardtailu. Největší vliv na to asi mají pláště, ty jsou největší brzdou a pořádné kotvy do terénu prostě moc dobře nejedou. Naopak pláště co dobře jedou jsou zase v tom náročnějšim terénu velmi limitující.

      Za mě není problém ujet to i na tom enduro fullu, takže trailový hardtail naprosto bez problému.

      0 0
    • novas752  

      Co se týče těch kol, záleží do jak náročného terénu se budeš pouštět, to určuje nutnou úroveň osazení.

      Gibon 30 i Stoic 3 mají dost slabé brzdy, mizerné vidlice (jsou to nic extra xc vidlice zvýšené na větší zdvih = malá tuhost, mizerné tlumení), Stoic má zoufalé řazení (plast kam se podíváš, neřadí to moc dobře ani jako nový a po prvnim škrábanečku do toho budeš muset kopat patou aby to odřazovalo).

      Kola za posledních pár let bohužel dost zdražily, řekl bych že trailový hardtail v aspoň trochu rozumné výbavě na trailové ježdění pod 40k neseženeš, a i na 40 budeš muset dobře vybírat – například https://qayron.com/…-crmo-1--p34

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.