• popik

    Co říkáte reportáži TV NOVA o bezpečnosti dětských kol? Já koupil dceři RAVO Panda – vyhodnoceno jako nevyhovující (nevyhovující minimální vodorovná vzdálenost stabilizačních koleček, jejich destrukce při svislém zatížení, nedeklarován minimální kroutící moment).

    No podle toho videa mi přijde, že takové zatížení koleček je praxi poněkud nereálné. Mnohem horší mi třeba přijde kvalita přední brzdy (i když souhlasím s tím, že na tak malém kole vůbec nemusela být)

    článek TV NOVA

    dTest

    0 0
    • Flat_Eric  

      Zrovna jsem se na to díval a musím se jen smát. TV Nova se opět snaží být zajímavá a blbne lidi totálníma kecama. Dělám mechanika jízdních kol a ty plky, co tam vede člověk ze (zkušebního) ústavu jsou uplně mimo realitu. Tak především když se 100 kilový prase opře o balanční kolečka 12" kola, tak je asi jasný, že to nevydrží. Chtěl bych vidět malé dítě, které váží stejně jako pan „ústav“, možná v americe… Ze zmíněných značek prodáváme na naší prodejně pouze Author jet a tvrdit, že je kolo nebezpečné kvuli tomu, že na představci není napsán utahovací moment je fakt totálně k smíchu. Lidi z novy a podplacenýho zkušebního ústavu asi nevědí, že kola se na prodejny vozí v rozdělaném stavu v krabici a kola si skládá sama prodejna. Myslím že mechanici daných prodejen snad ví, co kolik mají utáhnout. Zvlášť, když jezdí na různá školení, kde se tyhle věci řeší. Případně mají k daným kolům potřebné materiály. Tak nevidim důvod, proč by se to tam mělo uvádět. Pochybuju, že mají lidi doma momentový klíče aby tenhle cenný údaj, kvůli kterému je kolo nebezpečné nějak využili. Mimochodem, utahovací momenty jsou uvedeny v návodu ke kolu.

       

      Druhá věc – přední brzda. Ze zkušeností vím, že děti které jsou svou velikostí zralé na 12" kolo jsou rádi, že šlapou a otáčí řidítkama, a nemají z 99% sílu na zmáčknutí přední brzdy. Proto se používá torpédo… Přední brzda na 12" kole je podle mě naprosto k ničemu. Naopak se divím, že prošlo kolo, co má pouze V-čkové brzdy…

       

      Uznávám, že některé kola jsou opravdu sra*ky a svýmu dítěti bych je nekoupil ani za trest. Naopak si říkám, že v našich letech jsme měli obyčejný kola s „furtšlapem“ a kolik bylo mrtvých dětí?

      0 0
      • Vilém  

        K te brzde. Kdyz jsem delal v servise, tak jsem na detskych kolech snizoval tah vratne pruziny brzdy, protoze jinak nemely deti sanci brzdu stisknout. Nekdy jsem i vyndaval vratne pruzinky z pacek, ale tam to nemelo moc smysl, hlavni prinos byl v uprave brzdy.

        0 0
      • scret  

        souhlasim, jak to mohli testovat, kdyz se na to „povesi“ dospelej clovek, predni brzda je podle me taky na nic, takovej mrnous nema v rucce jeste silu…

        navic pak tam byl zaber ditete jak jede na kole, i to dite mi prislo na to kolo uz prerostly…

        0 0
        • JSt  

          kdyz to dite trosku rozslape, tak na nej v zatacce pusobi pretizeni 5–6g, takze dospelej chlap je zcela odpovidajici, vcetne toho, ze ze sve vysky vytvori vetsi paku. vsichni vime, ze predni brzdou ubrzdis i vic nez 70%, proto je nezbytna. na tom kolecku jelo decko?

          0 0
          • jecnak  

            Vis, jak vypada dite?

            0 0
          • André Vebr  

            5–6g??? A já myslel, že tohle zažívají jen piloti stíhaček… :)))

             
            0 0
          • scret  

            heh, tak to me dostava, nektery „dospelaci“ tady „brecej“ jak je bolej prstiky kdyz maj brzdit veckama, aproto vsichni dneska skoroazpovinne vozime kotouce:) a maly dite (na 12 kolo) ma mit silu v ruce aby neco zabrzdilo??

            torpedo je podle me lepsi…

            a taky pochybuju ze tak maly decko bude rezat zatacky jako zavodnik…:)

            a jsem toho nazoru, ze kolecka ano, kdyz dite sotva na tom slape, kdyz to uz umi, tak bez kolecek…

            0 0
            • Pic  

              To je fakt, měli by tam montovat hydry:)

              0 0
            • Tomínos  

              No ono s těma kolečkama ani řezat zatáčky nejde protože díky nim to kolo nemůžeš naklonit do zatáčky, takže jsem už viděl jak to jedno dítě pěkně v zátáčce vyhodilo.

              0 0
          • Paja  

            Jiriku mozna bys to mel zacit psat s takovejma tema xichtikama, aby si to nekdo spatne nevylozil;)

            0 0
      • Gad  

        Žádnej momentovej klíč nepotřebuješ, stačí obyčejnej stranovej a v návodu je jen napsaný, ve kterej moment to máš utáhnout, jestli po snídani po obědě a tak. Proto „UTAHOVACÍ MOMENT“ :-)

        0 0
    • Vilém  

      No nevim. Porad jsem nevidel, ale vim ze snaha napadat bezpecnost kola Ravo Panda, uz tu byla pred nejakou dobou. Osobne si myslim, ze je za tim konkurencni boj.

      0 0
    • JSt  

      ja bych jeste jako zasadni zavadu videl, ze dite muze vdechnout cepicku z ventilku a udusit se.

      0 0
      • jecnak  

        A co teprv to, ze na cepicce neni uveden utahovaci moment?

        0 0
      • Tomcat  

        No tak to by chtelo jeste treba test na oblibene tema ftalaty . Cokdyby to nekdo chtet okousavat sedlo nebo gripy.

        0 0
    • RomanH  

      Bud v klidu. Mala ma Ravo Panda uz 2 roky a uplne bez problemu, pristi rok na nem zacne jezdit malej. Prvnich par mesicu na nem vozila pomocna kolecka a az se trosku otrkala, odmontoval jsem je. Porad se odrazela a najednou slapala. Ty kolecka jsou u nej jedina vec, kterou mu vytykali. Mozna to byl problem, kdyz to zatizili velkou vahou, ale u normalniho ditete to nehrozi.

      0 0
    • miki  

      To Flat Eric :Jak s klidným srdcem můžeš tvrdit že je ústav podplacenej???­.Kdyby tento a podobný ústav a zkušebny nebyli tak k nám Čínani  dodají  totální šroty.Nejde o to kolik dětí bude mrtvých ale o to aby se děti nezranily.

      0 0
      • JSt  

        zas bych to tak nehrotil. jako maly jsme jezdili na tokovych tech bantamovych furtslapech (brakeless fixie :-))). kryt na retez byl prvni, co se ulomilo. gripy nemely zadny rozsireni. kolikrat jsme se na tom rozsekali, ale nepamatuju pripad, kdy by se nekdo zranil o kolo.

        tady je akorat videt prilisna prisnost az nesmyslnost tech norem. zkusebni ustav jen kontroluje shodu. ale jak tam ida (je to ida predpokladam) rika s utrpnym vyrazem, ze muze byt ohrozen i zivot ditete me dostalo :-)).

        0 0
        • karliner  

          když mi bylo asi 10, tak jsem se první den letních prázdnin rozsekal na chatě na kole u kterého na představci nebyl uvedený utahovací moment, čili taťka mi ho utáhl naprosto neodborně, také řídítka samosebou neměla na koncích rozšířené gripy, tudíž při kamikadze downhillu z hory (tehdy hory, teď  je to spíš kopeček) Chruč došlo k pádu, při kterém se nedostatečně dotažený představec kola Pionýr povolil a při pádu jsem si narval řídítka (bez rozšířených gripů) do břicha, čímž jsem dosáhl devítidenní hospitalizace v berounské nemocnici kvůli podezření na natržení sleziny a zákazu sportování na zbytek prázdnin, o absenci přední brzdy, blatníků, krytu řetězu a dalších pitomostí, které na kole tehdá neměl ani ten největší jouda se nezmiňuji…

          touto příhodou nechci nic ani nikoho obhajovat nebo kritizovat, je to jen takový střípek do mozaiky…

          0 0
          • JSt  

            srovnavat desetiletyho kluka na pionyru s triletym prckem na 12" kole dost dobre nejde.

            0 0
          • yodock  

            Kola Pionýr byly fakt nebezpečný, mě se stalo úplně totéž na cestě z Petrova do Pikovic (kousek před kolejema). Bylo mi asi taky 10 a byl jsem na Karláku.

            0 0
    • ememem  

      90% vsetkych pozadovanych testov na bezpecnost je odrb a podvod prameniaci jednak z konkurencneho boja a jednak a to predovsetkym ako nastroj statu na vytlkanie poplatkov za testy a naslednych  pokut od firiem. kazdy kto chce uviest na trh nejaky vyrobok kde sa vyzaduje bezpecnostny prip. hygienicky certifikat nejakeho druhu dobre vie aka absurdna pakaren to je. nehovoriac este o modernych uplne absurdnych „ekonormach“ z hladiska likvidacie vyrobku po tom co sa odoberi do vecnych lovist. takmer do absolutnej dokonalosti do dotiahli  v usa kde vyska moznej pokuty moze aj stredne velku firmu zlikvidovat uplne. kedze ale tento trh je zaujimavy pre kazdeho tak tuto torturu vsetci dobrovolne podstupuju a platia pripadne pokuty pretoze vykazenie z usa trhu bol zrejme pre firmu definitivny koniec. comu to ma sluzit v nasich zemepisnych sirkach neviem, ale napada ma jedine – buzeracia. nic proti zmysluplnym testom ale tento moderny bezpecnostny trend hraniciaci s paranoidnou uchylnostou vo vztahu k tzv. bezpecnosti je naprosto scestny a smiesny. normalne nechapem ako sme to doteraz mohli prezit. najnovsia studia medzinarodneho timu psychologov pod gesciou eu totizto dokazuje, ze pohlad na zaolejovane ozubene kolo moze v dietati evokovat obraz pekelneho stroja, spososbit sok a zanechat na jeho jak dusevnom tak psychomotorickom vyvine nedozierne celozivotne nasledky. nechapem ako vobec taka nebezpecna vec ako retaz a ozubene kolecko k tomu a to cele nezakryte aspon 5mm pancierom aby dieta pri pohlade na to nezosalelo (nevoriac o tom ze sa moze chuda zranit) vobec mohlo na svete existovat. esteze mame sudruhov co vedia co je pre nas dobre.

      a k tomu kokretnemu biku – moj syn na autore jet jazdil asi od 2.5 roka. neviem preco ale torpedo nikdy nevyuzil(hoci som naschval kupil na zaciatok bike s torpedom) a vzdy brzdil iba prednou brzdou. asi to je o tom jak komu co sadne. nijak extremne sa fyzicky od svojich rovesnikov nelisi a nemal s brzdenim nijaky problem. ani tuhostou pruziny ani brzdnou silou. problem s neuvedenym minimalnym krutiacim momentom som nezaznamenal-asi som nejaky jednoduchsi.

      fakt je, ze tie pomocne koliecka vo vseobecnosti povazujem za pomerne dost nebezpecne a navyse zbytocne. decka ak maju to slapanie trocha zazite trebars z trojkoly a chcu tak sa naucia jazdit rychlo, moj syn to zvladol asi na 3–4 krat. pri tych koleckach to od nich vobec nevyzaduje drzat rovnovahu ani pozornost tak sa o to ani nesnazia. uplne inak chodia do zakruty a je to dost nebezpecne lebo ak ostro zalomia(co bez koliecok nemozu) ma to tendenciu sa preklapat a padaju do zaklonu rovno na temeno hlavy.

      no kua to si ulavil, ma hned rano nasrali mestsky policajti.......

      0 0
      • scret  

        ze pohlad na zaolejovane ozubene kolo moze v dietati evokovat obraz pekelneho stroja, spososbit sok a zanechat na jeho jak dusevnom tak psychomotorickom vyvine nedozierne celozivotne nasledky. nechapem ako vobec taka nebezpecna vec ako retaz a ozubene kolecko k tomu a to cele nezakryte aspon 5mm pancierom aby dieta pri pohlade na to nezosalelo

         

        jeste ted se lamu smichy!:)

        0 0
    • deko  

      Tyto testy jsou vesmes podplacene. Delam v jinem oboru (stresni nosice) a jak byl delan test na autoboxy a Thule se svym systemem Power-Grip byla letajici rakev, a vyteze testu bych si nedal nikdy na auto, i kdybych ho dostal zdarma. Nebo ze lyze proleti boxem, na co tam jsou asi ty popruhy. A naprostostejne je to i v ostatnich testech. Zakaznik by mel (pokud ma zajem o bezpecnost didete) zajit do profesionalni prodejny, kde maji s pouzivanim zkusenosti.

      0 0
    • milan1  

      Doporučím podívat se na stránky www.nakole.cz tam test tlačila ke shlédnutí dokonce sama redakce těchto stránek.

      V čase předvánočním mě tyto aktivity silně zavánějí zcela viditelnými tlaky.

      K normámlze uvést jediné, pravidselně a velice pokulhávají za skutečností , ty brzdy, to je zcela jasný důkaz, takhle malé dítě nemá na to dost sil brzdit prsty (chápe tohle norma)?

      No a nakonec s lidmi, kteří jednou kontrolují holící strojky a podruhé takto zasvěceně informují o kolech jde dosáhnout téměř všeho.

      Odborněji zaměření a praktici vědí své. Laická veřejnost, která opravdu nakupuje bude ovlivněna přesně tak, jak bylo zamýšleno.

      0 0
      • JSt  

        je to tak. nic to ale nemeni na tom, ze pokud je ta norma platna, byt je sebeabsurdnejsi, neni pro vyrobce nic jednodussiho, nez ji splnit.

        0 0
        • milan1  

          Tak to dej pozor abys splnil ty vdechovací normy s čepičkami.

          Není nic jednoduššího, než splnit všechny.

          O holi psu a bití jsi už slyšel?

          0 0
          • JSt  

            copak nevidis, ze mi to taky prijde absurdni.

            nicmene se takovemu pranyrovani da pomerne snadno predejit. vsecky vyjmenovane „zavady“ jsou snadno odstranitelne. az teda na ta postranni kolecka vseobecne. to muzou rict, ze na kazdym kole s postrannima koleckama se dite pri urcite kombinaci rychlosti a polomeru zatacky prevrati. ilustracni priklad: http://www.youtube.com/watch?…

            0 0
    • pepek  

      Eště že se neposuzuje celek: kolo + jezdec. To by pak některé tyto starší komponenty vůbec testem bezpečnosti neprošly.

      0 0
    • Tomcat  

      Napada me jak nekdo muze prikladat informacim na Nove nejakou duveríhodnost nebo kvalitni informacni hodnotu.

      0 0
    • Pomalik  

      banda uredniku udela dle teoretickych spekulaci co kdyby… hromadu narizeni a dve hromady nesmyslnych narizeni, kterymi by jsme se meli ridit… Je to vsude, nejenom u kol… neresit proste :) Myslim, ze rozumna vetsina lidi dokaze odhadnout co od kola cekat… Nejsme snad v americe, kde je po zkusenostech v navod od mikrovlnky, ze vni neni mozne susit ziva zvirata po koupani… A novu… mozna lepsi ani nesledovat… :)

      0 0
    • KRAJIC  

      Nova je totální zkurvenina podbízející se té nejzdegenerovanější sortě co u obrazovek usedá. Za jejími převážně neobjektivními informacemi se vždy skrývá snaha o senzaci – nejlépe pořádně krvavou. Bulvár, zvratky, hnus.

      0 0
      • Gorgov  

        asi bych to nenapsal lip :)

        0 0
      • pepek  

        No myslím, že je teď docela moderní nadávat na Novu (přestože se asi 95 % populace na ni asi dívá). Má ale i jednu pozitivní vlastnost – totiž že nepoužívá tu gangsterskou metodu vymáhání výpalného, jak ČT.

        0 0
        • Gronholm  

          Až na to, že novu máme díky železňákovo arbitráži každej tak na 10 let dopředu předplacenou…

          0 0
          • pepek  

            Za to poděkuj slavné komisi pro TV vysílání, která mu tu krádež schválila – myslím že to vedl nějaký kapelník, dále demokraticky zvolenému parlamentu, který Železnýmu žral z ruky bez rozdílu pohlaví, náboženského přesvědčení a stranické příslušnosti.

            0 0
            • autor_trek  

              Myslím si, že když má nějaká nesmyslná komise (=koryto pro některé „zasloužilé“) pravomoc o něčem rozhodovat, měla by mít také odpovědnost za špatná rozhodnutí – případnou škodu jim předepsat k náhradě a vypustit na ně exekutory !!!!

              0 0
              • pepek  

                Mýlíš se! Tito soudruzi v čele s kapelníkem se po letech odvolali proti svému odvolání a žádají od státu odškodné. Zde v Čechostánu celkem logické. Železný je v europarlamentu, teď si vesele založí svojí další stranu a jistě najde i dostatek voličů. K tomuto národu byl nejlepší osvícený diktátor – císař pán

                0 0
                • autor_trek  

                  Již za totality jsme si říkali „všichni jsme si rovni, ale někteří jsou si rovnější“. Ale kam se hrabe totalita na současný neřád (pojmenování začíná jako borovice a končí jako koudel). Jinak v Čechách byly vždy zákony výhodné pro lumpy a postupem času došlo ke „zlepšení“.

                  0 0
      • Tomcat  

        zapoměl si na konci to chce vždycky  zvířátko.

        0 0
    • Hejdik  

      Dodnes nechápu,jak jsem mohl přeřít na svojí tříkolce a na svém Blesku,se krerým jsem si tolik užil :-)))

      0 0
    • bastr  

      Zaměřil jsem se jen Superiora Buble. Test byl publikován 12/2008 a byl proveden pro modelovou řadu 2008. Jenže tato řada je už jen ve výprodeji a v obchodech už je kolekce 2009, která závady má už odstraněny. Zajímavé je, v testu „prošly“ největší sračky" co do vnímaní kvality značky jako celku včetně dospělých kol. Jsou tam smíchaná kola co se prodávají mezi rohlíky v supermarketu a kde není klasický prodejní servis jako při prodeji ve speciálkách.

      0 0
    • BH  

      uz jste to tu „prodrbali“ ze vsech stran, tak zkusim trochu jiny pohled na dany problem.

      1. V soucasne dobe u nas maji platit pro jizdni kola tzv. CSN EN normy, ktere vstupily v platnost v roce 2006 jsou to:

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">čsn en 14765 – dětská jízdní kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (česky) / srpen 2006

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;„>čsn <­span style="font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">en 14766 – horská kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (jen english) / květen 2006

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">čsn en 14764 – městská a trekingová kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (e) / červen 2006

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;„>čen en 14781 – závodní kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (e) <span style="font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">/ květen 2006 

       

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;„>2.z u­vedeneho prehledu je patrne, ze do cestiny byla zatim prelozena jen jedna norma u ostanich jsou vedeny zasvecene diskuze, zda jsou vubec platne, kdyz nejsou v ceskem jazyce.<span style="font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">Je take velmi pochybna platnost norem obecne, nebot normy u nas nejsou obecne zavazne a vyklad toho, proc tu normy vubec jsou, je velmi rozdilny.

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">3. podobny test byl poroveden jiz v lonskem roce a dopadl podobne, vetsina detskych kol normam nevyhovuje

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">4.je zajimave, ze stejna kola, ktera u nas neprosla( anebo by neprosla) v testu, se na zapad od nas vesele prodavaji a nemaji zadny problem, pritom i tam by mela platit stejna norma

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">5.  je otazkou za co platime tak rozsahly urednicky aparat a to jak v CR tak i EU, kdyz si tito urednici nedokazi sjednat poradek ani v tak elementarni veci jako platnost norem. To se nebavim o vlastnim obsahu techto norem, ktere napr. narizuji povinny kryt prevodniku u vsech kol. U kol MTB vsak tento kryt nahrazuje udajne voditko presmykovace…

      <span style=„font-size: 10pt; color: blue; font-family: "Arial“,„sans-serif“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘;">6. a stejny mrdas je i v jinych komoditach a nemluve o dalsim cca 1 mil. predpisu a narizeni ktere by mel podnikatel  znat a dodrzovat, pricem u rady z nich je jejich vyklad ciste v rukou uredniku, coz je i pripad testu detskych kol…

       
      0 0
      • BH  

        no jeste jednou at muj vytvor k precteni:

        uz jste to tu „prodrbali“ ze vsech stran, tak zkusim trochu jiny pohled na dany problem.

        1. V soucasne dobe u nas maji platit pro jizdni kola tzv. CSN EN normy, ktere vstupily v platnost v roce 2006 jsou to:

        čsn en 14765 – dětská jízdní kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (česky) / srpen 2006

        čsn en 14766 – horská kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (jen english) / květen 2006

        čsn en 14764 – městská a trekingová kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (e) / červen 2006

        čen en 14781 – závodní kola – bezpečnostní požadavky a zkušební metody (e) / květen 2006 

        2.z uvedeneho prehledu je patrne, ze do cestiny byla zatim prelozena jen jedna norma u ostanich jsou vedeny zasvecene diskuze, zda jsou vubec platne, kdyz nejsou v ceskem jazyce.Je take velmi pochybna platnost norem obecne, nebot normy u nas nejsou obecne zavazne a vyklad toho, proc tu normy vubec jsou, je velmi rozdilny.

        3. podobny test byl poroveden jiz v lonskem roce a dopadl podobne, vetsina detskych kol normam nevyhovuje

        4.je zajimave, ze stejna kola, ktera u nas neprosla( anebo by neprosla) v testu, se na zapad od nas vesele prodavaji a nemaji zadny problem, pritom i tam by mela platit stejna norma

        5. je otazkou za co platime tak rozsahly urednicky aparat a to jak v CR tak i EU, kdyz si tito urednici nedokazi sjednat poradek ani v tak elementarni veci jako platnost norem. To se nebavim o vlastnim obsahu techto norem, ktere napr. narizuji povinny kryt prevodniku u vsech kol. U kol MTB vsak tento kryt nahrazuje udajne voditko presmykovace…

        6. a stejny mrdas je i v jinych komoditach a nemluve o dalsim cca 1 mil. predpisu a narizeni ktere by mel podnikatel  znat a dodrzovat, pricem u rady z nich je jejich vyklad ciste v rukou uredniku, coz je i pripad testu detskych kol…

         
        0 0
    • pajan  

      Mno jo jenom že „ZKUŠEBNIM STROJÍRENSKYM ÚSTAVEM“ údajně prošly „TESCO OLPRANY“ s plastovejma véčkama, rozsekanym hlávkem, rozsekanym středovym složenim, křivejma klikama, obráceně danejma (jak rádi s oblibou řikaj) šlapátkama a tak dál… Takže si myslim, že ZSÚ je k prdu. Můj názor

      0 0
    • Volf  

      Nova jako ,, nezávislá ,, televize je normální kanálovník, který se občas stává i análovníkem. Normální člověk by měl mít dostatek rozumu a když kupuje dětské kolo tak ho podle toho vybírat. Malá kola bývala s furtošlapem nebo s torpédem, protože prcka nenaučíš brzdit véčkama už jen z toho důvodu, že by tam musel mít XTR aby to umáčknul. Moje dcera začínala kdysi na Blesku se kterého se naučila seskakovat jako cyklokrosař a brzdu nikdy nepotřebovala a stejně tam byl furtošlap. Pak měla ještě nějaký kolo 16 " s torpédem, pak pak 18" 20" všechno s torpédem a i přední brzdou, kterou stejně nikdy nepoužila a teprve v nějakých 12 letech jsem ji postavil z 24" Esky prvního bika s 21 převody. A teprve na tomto kole začala zvládat brždění oběma brzdama. U dětského kola bych se díval jen an kryt řetězu, zakrytý koncovky řidítek a zakryté matice nebo šrouby na představci nebo obecně prostě na místa, kde by se mohlo to dítě zranit tím, že se pořeže o ostrou hranu, ale nejdůležitější je trvalý dohled nad malým prckem a správná velikost kola. A to nějak nezaznělo. A balanční kolečka by měly jít z kola co nejdříve a neměly by se testovat váhou dospělého člověka, protože pak budou u dítěte fungovat jako katapult. A taky by měla být na kole jen o nezbytně potřebnou dobu. Dceři jsem je sundal ani ne po tádnu. Protože ten Blesk byl velikostně O.K. tak si jezdila stylem šlapání a odrážení a kolečka ji v tom jen překážely.

      0 0
    • Martinson  

      Kritické je u 12 palcových kol, že mají strašně malou konstrukční rychlost. Po  jejím překročení většinou začnou lítat řidítka ze strany na stranu a následuje pád. Liší se to u různých kol ale myslím že víc než dvacet to nebude.  Když jsem vyrazil kdysi se synem do lesa tak mě překvapilo v jak malý rychlosti se to stalo.  Byl jsem svědkem i poměrně těžkýho pádu, kdy to kámošův synek pustil z kopce.

      0 0
      • scret  

        jj, to se mi kdysi stalo, riditka bez „gripu“, jenom hola trubka, ja to rozslapal a riditka zacly litat a „svezly“ se mi po brichu… stacilo malo a mohl jsem spachat harakiri…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.