Těsnění pístu vzduchové vidlice

8 nepřečtených
  • Michal3

    Zkouším způsoby utěsnění pístu vzduchové vidlice, z důvodu snížení tření.

    Mám Epicon LOD kde je průměr vzducového válce 28mm.

    Našel jsem tento zajímavý způsob, kde jako elastomer je klasický okroužek, který se zvyšujícím se tlakem rozpíná, a tlačí na teflonový kroužek, který klouže po těle válce.

    Teflon má minimální tření, tak si myslím, že by to mohla být zajímavá varianta…

    Odkaz – http://www.elotechnik.cz/…tfe-nbr.html

    Nemá někdo zkušenost?

    Abych nezkoumal vyzkoumané

    0 0
    • Vilém  

      Nekdo tu nechaval delat a nabizel tesneni z jineho materialu s udajne mensim trenim. Bral jsem si od nej 2ks do zasoby, ale v praxi vyzkouseno nemam.

      To odkazovane tezko ric, pisou pro tesneni s tlakem na obou stranach, coz neni tento pripad.

      0 0
    • scota  

      Ta manžeta je ale vyšší cca 4,7mm. Tlak by měl být pouze nad pístkem. Mám tady jednu manžetu na prodej cena je 111 Kč + pošta 23 Kč (při platbě na účet). Mail mám případně v profilu.

      0 0
      • Michal3  

        Ten teflon by měl mít nižší tření než elastické materiály jako NBR atd.

        Tlak je pouze nad pístkem, tak by snad širší drážka nemusela vadit.

        Já mám teď na Epiconu místo manžety, O-kroužek 20×4 (NBR), který by taky měl mít užší drážku, ale je vš OK. Nebo, pokud to nebude fungovat, je možnost nechat vytočit píst přesně podle těsnění.

        0 0
    • RadikM  

      Manžetu na Epicon co se tu prodával jsem si také koupil a chvíli jsem jí měl i ve vidlici. Za mně to nefungovalo. Chod vidlice byl mnohem horší. Ta manžeta je o něco málo širší a V začátku se sice vidle trošku rychleji odlepila do zdvihu, nicméně dále se chod zhoršoval. Dle mně je to tím, že mažeta je vyrobená z tvrdšího materiálu a při stlačení se to ‚lepilo‘ na vnitřní stranu nohou. Po výměně za zpět za origo, to chodí mnohem lépe.

      0 0
      • Michal3  

        To by odpovídalo vyjádření z katalogu RUBENA – Měkčí O-kroužky mají vyšší opotřebení, tvrdší při tlaku do 15 MPa vyšší tření. Ve vidlici je tlak odhaduji tak 10× nižší.

        Není to sice přímo k manžetám, ale princip myslím zůstává.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.