• kesu

    ahoj,

    vím, uz to tu bylo, ale od te doby uplynulo hodne kilometru a věřím, že přibylo hodně zkušeností tak snad prominete opakování tématu.

    Zvolili byste sedlovku KidnShock nebo CrankBrothers Joplin cena je téměř stejná. Chtěl bych s ovládáním z řídítek.

    Hmotnostně mi přijde 461g (joplin L ) vs 485g (i900) stejnejch

    Co se týká zdvihu 125mm KindShocku by mi sedelo lépe než 75mm Cranku, ale zase jsem zaslechl že se zasekává, chodí ztuha a čas od času se odře. Naopak Crank má vůli,která mi ale nijak nevadí. Na KS mi přijde docela odpornej zámek,přeci jen jednoškoubové provedení neni nejlepší možnost.

    Jaké jsou vaše zkušenosti s těmito sedlovkami a kterou byste volili dnes?

    díky moc

     

    Anketa: KS nebo CB?

    4x
    50%
    4x
    50%
    0 0
    • vset  

      Ja mam Joplinku zatim naprosto bez problemu ovladani mam na sedlovce a pripada mi daleko lepsi nez dalkove, Nastaveni polohy je daleko rychlejsi a presnejsi kdyz chytnes sedlo do ruky nez pomoci packy na riditkach se trefujes do polhy

      0 0
    • karel*2  

      Mám KS i900R. Také naprosto bez problémů (tedy až na 3 rýhy vzadu na sedlovce, které se objevily asi po naježděných 100km, zatím na funkci nemají vliv, asi nějaká konstrukční vada, má to víc uživatelů). Dle mne je rozhodně lepší ovládání na řídítkách. Není naprosto žádný problém najít nejlepší polohu !! Zásadní je ale zdvih 125mm. Pro mne by bylo 75mm určitě málo. V každém případě je to perfektní věc. Ti co ji odsuzují, neví o čem mluví :-)

      0 0
      • kesu  

        a co ohledne zadrhávání,právě kvůli vyššímu zdvihu se mi líbí víc KS.Kdyz ji chci zamacknout musim nejak extra laborovat s polohou na sedle?

        existuje i verze s přímým zámkem.

        kolik na ni máš celkem asi tak najeto?

        0 0
        • karel*2  

          Žádné zadrhávání jsem v praxi nepozoroval. Mám ji od cca května, kolik mám najeto, fakt nevím, nemám tachometr. Nahoru vyjede po zmačknutí páčky na řídítkách a zvednutí zadku ze sedla sama, polohou zadku ji zastavíš v místě, kde ji chceš mít. Směr dolů – držíš páčku a zatlačíš zadkem do sedla do polohy, kde ho chceš mít a pak pustíš páčku. Fakt snadné. Stále máš přitom obě ruce na řídítkách a nešmátráš někde mezi hohama. Pokud ale má ta Syntace zdvih 200mm a bude cenově srovnatelná, tak bych bral možná raději ji, I těch 125mm na KS může být někdy málo. Kupoval jsem na bike-box.de, na RB zrovna neměli a navíc na bike-box vyšla levněji.

          0 0
          • kesu  

            díky moc za info,po Syntace je druhej kandidát:)

            0 0
      • vset  

        Co se tyka ovladani jiste neni zadny problem nastavovat sedlovku pomoci dalkoveho ovladani smerem dolu ale opacnym smerem do mezipolohy jde to uz hur nez kdyz jednou rukou drzis sedlo taky rychlost vysunuti je daleko vetsi kdyz si rukou pomuzes me to dalkove ovladani pripada vice pro efekt nez pro funkcnost

        0 0
    • mmm  

      Tiež uvažujem nad KS, z Rebelbiku mi však odpísali, že najskôr o 6 týždňov. Vieš už odkiaľ budeš kupovať alebo si trpezlivý?

      0 0
      • m3k  

        mám ji u RB cca 5 týdnů zaplacenou. že bude až za 8–10 týdnů (před 14 dny) jsem se dozvěděl až na můj dotaz. od té doby neodpovídají na maily a žádosti o storno objednávky.

        0 0
      • kesu  

        na stránkách RB mají že i900R přijde koncem října,tak nevim,nikde jinde jsem ji nenašel a nebo za moc peněz.Platit dopředu v ČR rozhodně platit nebudu!

        0 0
    • Gomez35  

      Taky jsem se rozhodoval mezi Joplin a KindShock. Ale na srazu Liteville jsem vyzkoušel sedlovku od Syntace, která by měla být poprvé oficiálně představena na Eurobike. Je sice trošku težší než ty dvě co píšeš, ale byla fakt super. Perfektní zpracování a funkce, zdvih 200mm.

      http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

       
      0 0
      • MlokCZ  

        Ta vypadá dobře a také se mi líbí (pokud jsem to z toho německého vlákna dobře pochopil), že bude dostupná i ve verzi 34,9 (nemám rád používání redukcí).

        0 0
      • Gomez35  

        I když teď koukám, že ta uváděná váha je u Syntace i s ovládáním, takže váha je u všech ± stejná 555–560g.

        0 0
      • kesu  

        tak tos mi nasadil brouka do hlavy,chci ji totiz prave na Liteville,mimocho­dem,jak je dlouhá nevíš?

        a na jakým kole si ji testoval?

        0 0
        • Gomez35  

          Jak je dlouhá to nevím.

          Měli tam dvě. Jednu na nový 301 MK8, ale to nikomu nepůjčovali a druhou na 901 a tu jsem jezdil jeden den.

          0 0
          • kesu  

            a jezdil jsi 901?jaky to kolo je?

            0 0
            • Gomez35  

              V podstatě jsem svoje kolo vůbec nejezdil a jezdil jenom testovací 901.

              Vyzkoušel jsem 901 se 170mm i 200mm zdvihu vzadu s vidlema Talas 36 RC2, RS Totem a Fox 40 RC2. Některý měli Hammerschmidt, všechny verze měli brzdy Formula The One, Kola DT Swiss EX1750 nebo FR2350.

              Mě to kolo dostalo. Jeden den jsem jel 50km Freeride tour a dva dny jsem jezdil v Bikeparku. Jezditelný(Vetší štreky), Perfektně ovladatelný, Tuhý + supercitlivá zadní stavba. Navíc možnost nastavení zadního zdvihu v rozmezí cca 160–200mm a tím pádem možnost různýho setupu od Tour až po „DH“

              Na příští sezónu se rozhoduju mezi 901 a novou 301 MK8(tu jsem ještě nejezdil, ale má taky spoustu vychytávek).

              0 0
              • kesu  

                to rád slysim mam totiz 901 objednanou­,pokud to vyjde bude prvni oficialni v ČR..

                díky,ted si mi udelal radost takle sem si to kolo predstavoval

                0 0
                • Gomez35  

                  A já možná druhej. Liteville Forever. :-))

                  Na tom srazu nás vzali i do jejich dílny. Líbi se mi jejich přístup.

                  0 0
              • karel*2  

                Mohl by jsi popsat subjektivní dojmy a rozdíly mezi modely se jmenovanými vi­dlicemi a pocit z Hammerschmidtu ?

                0 0
                • Gomez35  

                  Co se týče Hammerschmidtu tak nenapíšu asi nic novýho. S mýho pohledu se mi líbí: Řazení jde hrozně hladce, jde řadit bez šlapání – sjezd, kolo s tím získalo vysokou průjezdnost, nepadá řetěz, Přehazka může být s short ramínkem. Takže pocit s Hammerschmidtu pro mě dobrej.

                  Co se týče rozdílů 901 tak ve všech případech se jedná pouze o jeden model rámu. Zadní zdvih se určuje délkou tlumiče (délka 222mm-zdvih ±170mm) nebo (délka 240mm-zdvih ±200). Pak lze ještě jemně doladit na bloku uchycení tlumiče.

                  Tour jsem jel s Talasem 36 RC2 a vzadu 170mm.

                  BikePark jsem jezdil s Totemem 180mm a vzadu 200mm a s Foxem 40 RC2 a vzadu 200mm.

                  Rozdíl mezi těmi dvěmi koly byl dán prostě přední vidlicí.

                           
                  0 0
        • vojtechposmourny  

          Dlouhá je hodně, a velká je vzdálenost mezi zámkem sedla a vrchní hranou vnějsí trubky sedlovky (právě kvůli zdvihu 200mm), třeba mě by asi o tři cm nevyšla, prostě by byla v nejvyšší poloze moc dlouhá.

          0 0
          • Jenda  

            jj, taky me prislo ze na spoustu kol uz to bude nepouzitelny protoze proste to zada normalni sedlovky vysunutou o min 25 cm. Co bych ale na ni videl super je ze stejne jak GD ma bowden vedenej odspodu – nedovedu si predstavit 20cm smycku co by se jinak vytvorila pri zasunuti sedlovky. Jeste dotaz – ma to stejne jako KS fixaci polohy libovolne nebo je to jako GD s predem danejma mezipolohama?

            Jinak osobne zkusenost s Joplinem nemam, vozim KS s ovladanim pod sedlem. Na zavody bych uvital packu na riditkach jinak je mi to jedno, snizuju s dostatecnym predstihem. Sedlovka chodi lehce, zadne vrypy nemam, najeto mam na ni cca 3 kkm, celkove spokojenost, vyssi zdvih bych uz na svym biku mit nemohl, na to moje popojizdeni je to i takhle az az.

            0 0
          • vojtechposmourny  

            Jinak to tuším bylo 270mm.

            0 0
            • vojtechposmourny  

              Tím myslím osa lyžin sedla – vršek vnější trubky.

              0 0
              • kesu  

                jinak receno kdyz je plne vytazena tak z ramu kouka cela 27cm?

                0 0
                • Jenda  

                  prepokladam ze ano, me ta KS taky plne vytazena cumi min 20 cm, tedy proporcne by to sedelo

                  0 0
                • vojtechposmourny  

                  Jukni na obrázek, tam je to snadněji k pochopení.

                  0 0
                  • vojtechposmourny  

                    Dneska jak hotentot :-) Ještě obrázek…

                    0 0
                    • kesu  

                      nakres pro blbce,to je spresne pro me,diky moc!

                      Takle jsem si to predstavoval,podle toho jak jsem zvyklý tak mi to vyjde buďto presne nebo ji budu mit vytazenou 1–3 cm, ideal. Jen nechci vedet,kolik bude stát:). Mimochodem to ovládání je lankem? mě to přijde spíš jako hydraulická hadička..

                      0 0
                      • vojtechposmourny  

                        Měla by stát jako ty dražší z variabilních sedlovek (vyjádření přímo ze syntace). Jo a měla by být hydraulická.

                        0 0
                        • kesu  

                          tak to ještě jde,čekal bych že za ní budou chtít aspoň 300–350E..

                          0 0
                        • kesu  

                          hele a je možný ji ještě trošičku vytáhnout?tak do 4cm max?

                          0 0
                          • vojtechposmourny  

                            To nevím, mě zajímal jen tenhle rozměr, ale předpokládám, že jo, jinak by už byla úplně nanic.

                            0 0
                            • kesu  

                              ja potřebuju právě taky 34,9

                              0 0
                            • Jenda  

                              pochybuju ze by nesla vytahnout:-) nicmene snizeni zdvihu si myslim ze udelat nejak snadno nepujde – resp. bude to zasadni zasah do sedlovky. Soude alespon dle toho ze na KS ani Joplinovi se nic takoveho udelat neda

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                U KS a Joplina k tomu ale není důvod, tam už by to musel být extra blbě vybraná velikost rámu, aby bylo nutné ten jejich menší zdvih snižovat, ale při těch 27cm u Syntace…

                                0 0
                    • MlokCZ  

                      A on nejde ten maximální zdvih interně omezit? Jsem čekal, že tohle bude automaticky možné právě pro případy, kdy by to bylo moc. Přeci jen 27cm je opravdu hodně, i když mám vysunutou sedlovku poměrně dost, tak to je pořád o dost méně (samotná sedlovka cca 16,5cm, zámek je ± stejný, takže to bude o cca 2cm méně za tu spodní část, tedy 14,5cm zdvihu bych mohl mít maximálně).

                      0 0
      • mountaineer  

        Mel bys nejakou minirecenzi na tu sedlovku syntace?Jak funguje ovladani,vule?Díky za informace:o)

        0 0
        • Gomez35  

          Hned po Eurobike bych jí měl mít, tak klidně něco napíšu po delším používání. To co jsem testoval byl prototyp a doba testu byla krátká na posouzení. Ale žádný vůle jsem nezaznamenal a líbil se mi ten rozsah.

          0 0
          • kesu  

            odkud ji budes brat? nevzal bys mi ji taky? ja budu ram brat od subita 

            ale nevim jestli tu sedlovku budou mit taky a abych rekl pravdu chtel bych to mit doma co nejdriv abych pak nemusel kouat na ram na zdi:)

             
            0 0
            • friblos  

              jestli má někdo zájem tak mám skladem GRAVITY DROPPER DESCENDER, DÉLKA 350mm, průměr 27,2, pokles 7,5cm CENA MAILEM

              0 0
            • Gomez35  

              Pokud bude tak ti ji seženu. Napiš mi po Eurobike. Na rám na zdi bych se taky nevrdžel koukat. :-) A ty už jsi 901 u Subita objednal? Nebo stále vyčkáváš? Jakou tam mají cenu?

              0 0
              • kesu  

                urcite, penize klidne dam predem, jde mi jen o prumer 34,9 (u KS nebo CB jsem to chtel resit pouzitim mechanicke teleskopicke sedlovky scott do ktere bych dal 31,6 teleskopickou – redukci nechci) a delka musi byt aspon 430mm coz u tehle byt musi kdyz je zdvih 200mm .Protoze ten liteville je i v lku jen 450mm vysoky a ja tudiz budu muset mit sedlovku minimalne 27–30cm z ramu coz uz mi prijde temer na hrane.

                Ram mam objednany,problem je,ze ted zadne nemaji a dalsi budou snad az na podzim ale vzhledem k tomu , ze v subitu jsou velice ochotni tak mi snad ukecaji abych ho mel driv.

                Cenu budu mit lepsi,nemohu prozrazovat, protoze mam v podstate VOC.Premejslim, ze budem liteville oficialne prodavat pro Prahu.

                Kazdopadne tou sedlovkou by si mi celkem pomohl

                0 0
                • Gomez35  

                  Jasně chápu. Já taky nekupoju za MOC. :-)

                  0 0
                  • kesu  

                    pokud by ti to tedy nevadilo ozval bych se po eurobiku, ale jinak se mnou prosim urcite pocitej.

                    mimochodem,jakej zdvih ty 901 budes brat? ja puvodne chtel vzit 170tku ale nakonec jsem se rozhodl pro 200mm verzi, tak doufam, ze to aspon trochu pojede…

                    0 0
                    • Gomez35  

                      Jasně, ozvi se.

                      Ještě nevim. Pokud se rozhodnu pro 901 tak si asi koupim obě délky tlumiče, abych mohl měnit Setup.

                      Ale ještě přemýšlím o 301 MK8, která má 160mm.

                      Po Eurobiku se rozhodnu a objednám.

                      0 0
                      • kesu  

                        nemas fotku ty novy 301?

                        ja nad tim taky premejslel , ze bych objednal oba dva ty adaptery ale na to asi kaslu,nemyslim si,ze bude az takovej rozdil v tom,jak to pojede

                        0 0
                        • Gomez35  

                          Mám. Zítra ti to pošlu na mail. Vypadá hodně podobně jak ta moje starší.

                          Já právě myslel, že pro 170mm bych si vzal ten DT swiss a pro 200mm DHX 5.0

                          Ta 301 bude ve třech verzích 120 nebo 140 nebo 160mm. Vzal bych tu 160mm.

                          Možnost Hammerschmidtu, příprava pro napínák řetězu, Ovládání pro teleskop sedlovku se dá vést horní rámovou trubkou, o 15% vetší tuhost atd.

                          Mám velký dilema co zvolit. I s 301 se dá v Bikeparku jezdit.

                          0 0
                          • kesu  

                            ja sem si myslel ze nejaky teleskop maji v planu protoze novejsi (seriovy) verze 901 maji pripravu pro vedeni bovdenu  (u tehle sedlovky mozna spise hadicky) po horni ramovy trubce a nedalo se predpokladat,z e by ocekavali pouziti sedlovek s redukcema, protoze i u syntace P6 doporucuji minimum insert 130mm coz pri delce redukce nepujde dosahnout.

                            O variante vzit DTswiss i DHX5(nejlepe coil) jsem premejslel ale je mi jasny, ze bych stejnak jezdil jen s vyssim zdvihem, krom toho ze se mi nechce menit vidli atd. Dam to se 180mm vidli a chci to tak max na 15,5kg a doufam,ze i v ty 200mm verzi to aspon relativne pojede.

                            Ta 901 je tuha pry dost, je to taky dano tou prapodivnou osou X-12 ktera vychazi vyrazne lepe nez treba konkurencni Maxle. Problem je potreba redukci.

                            Hammerschmidt resim porad,ale vzhledem k tomu ze mam radsi shimano a nechce se mi mit kazdy razeni jiny tak dam asi klasiku dvojprevodnik.Dalsi aspoekt je vaha,u Hammer­schmidtu je to aspon 300–400g navic coz uz se mi moc nechce.

                            Celkove mi to musi nahradit FR 180/180mm a AM 160/150 protoze chci jen jedno kolo. Dospel jsem k nazoru, ze me vyjizdky na AM stejnak nebavej tak si zvyknu na tohle.

                            Ty planujes nechat si tu 301 co mas a nebo to vymenit za novou?

                            0 0
                            • Gomez35  

                              A už máš vybranou 180mm vidli?

                              Na X-12 už mám kit od Bottica.

                              S tím Hammerschmidtem to mám podobně jako ty.

                              To je právě ono, taky chci jedno kolo. NA 901 se víc nadřu, ale zase dolu si to budu víc dávat.

                              Asi prodám jenom rám a nechám si kola,brzdy a pár věcí a zbytek pak dokoupím podle toho jak to budu stavět.

                              Nedáme někdy vyjížďku?

                              0 0
                              • kesu  

                                no mám,dám tam m66 ata co mám doma,sice jsem premejslel nad RS Totemem coil ale to je bohuzel z bláta do louže.A dávat F40 se mi uz moc nechce.

                                X-12 jsem objednal odnekud z nemecka,pujdou tam mavic kola

                                Ja to tak nejak sestavuju ze dvou kol co jsem mel na tudle sezonu a prodal, takze to bude komponentove mix od XC az po FR. Jen nemam vyreseny kliky,mam tu 22/36/bashring SLX ktery tam pujdou i designove. XT mi prijdou k matnymu ramu a sedo-bilejm kolum celkem divny a dat za XTR 9,5 tis( ono to s jinym prevodnikem a bashringem vyjde takle) se mi moc nechce

                                Vyjizdku klidne muzem ale ja mam pred statnicema tak se vykopu dycky jen na chvili, mimochodem, nepotkavam te nahodou v prazsky stromovce? jedna 301 celkem slusne ohazena tam jezdi…:)

                                0 0
                                • Gomez35  

                                  Do stromovky jezdim každej den po práci když nemám moc času, abych si alespoň trochu zaskákal. :-)

                                  Státnice jo jo. Držim palce.

                                  Až bude 901 a víc času, můžem dát Bikepark.

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    urcite,az te potkam,ozvu se:) ja jezdim do drahane na jedno:) jezdim ted na staricky meridy s plastovou zadni stavbou, ostatni jsem prodal s vidinou jednoho kola…:(

                                    Otazka je, kdy ta 901 bude , ja doufam , ze co nejdriv chtel bych ji pokrtit na spicáku a ten zavírá nekdy 20/9. Jenze jestli fakt nejsou tak budu cekat az do podzima..

                                    0 0
                                    • Gomez35  

                                      Co mám informace, tak real je říjen/listopad. Já bych jí chtěl ješte v jiný barvě, takže možná ještě déle.

                                      Až mě uvidíš, tak houkni „901“ :-)

                                      0 0
                                      • kesu  

                                        to mi řikali taky,ale pořád doufám,že mi ji ukecaj dřív.

                                        Nad jinou barvou jsem taky přemejšlel ale příplatek je šílenej, navíc ta „raceblack“ je anodoziace coz by melo bejt aspon 200g dolu plus tvrdsi povrch takže vezmu tu, aspon to bude nenápadný..

                                        Jak tě uvidim,houknu:)

                                        každopádně díky za rady a snad se potkáme,zajímaly by mě tvoje zkušenosti s tou 901..

                                        0 0
                                        • Gomez35  

                                          Snad budeš mít štěstí.

                                          Houkni, ale pořádně.

                                          Pokecáme.

                                           
                                          0 0
        • tomaschek  

          off topic: ozvi se mi prosím na svoboda@yman.cz ohledně nálepek na RM. V profilu na sebe nemáš kontakt… Díky!

          0 0
    • mr.antik  

      Znáte někdo tohle?

      http://mtb-blog.cz/…cka-sedlovka

      0 0
      • Matony  

        Cena 9000,– víc než strašná, nejsou už nějaké informace o té Syntace, jinak uvažuji ještě tady o té Jewel AM

        0 0
    • prtavec  

      Stejne rozhodovani jsem mel i ja a stejne preference.

      Puvodne jsem objednal KS, ale kvuli problemu s dodanim jsem objednavku nakonec zrusil a poridil CB.

      tech 75mm kupodivu bohate staci. Slouzila dobre ale pouze necele 4 mesice. Po dvou mesicich jsem ji kvuli zadrhavani rozebral a zjistil, ze se dovnitr dostalo spousta bordelu. Vycistil, promazal a udelal provizorni ochranu ze stare duse.

      Po dalsi mesici a pul provozu se rozhodla, ze na to sere a vsechen olej z ni vytekl. Blby bylo, ze se to stalo na dovolene, takze kupovani nove sedlovky + to odneslo koleno (stalo se to pri dlouhem stoupani a spatna poloha sedla udelala sve). Ted je na reklamaci a cekam…

      tady je foto jak to vevnitr vypadalo a jak to vypada s „ochranou“

      http://picasaweb.google.cz/prtavec/JoplinR?…

      0 0
      • Jenda  

        no je fakt ze jsem paranoidni a na dovolenou vozim nahradni sedlovku. Kdyz je bordel tak vozim zadni blatnik abych tu sedlovku trochu ochranil a snazim se mazat a kontrolovat dotazeni ty horni objimky – plati pro muj KS ale predpokladam ze Joplin na tom bude stejne

        0 0
        • prtavec  

          Taky normalne vozim, ale rikal jsem si, do ted nic, tak to prece tyden vydrzi… no co, aspon jsem si privezl peknou od RaceFace…

          jinak do hodne velkych sracek taky vozim blatnik. Nikdy nedostala extreme zabrat a stejne to dopadlo takhle. Objimka byla celou dobu dotazena dostatecne. Ten stirak meli udelat obdobne jako je na vidlicich, to by mozna pomohlo…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.