Teče mi tlumič? - Fox FLOAT DPX2 EVOL

39 nepřečtených
  • Kremen

    Ahoj! Rád bych názor tohle množství oleje viz fotka. Všiml jsem si že se mi na o-kroužku hromadí poměřně hodně oleje, kolo jsem otočil vzhůru nohama a vyfotil ten sopel stékající zpět k těšnění na tlumiči.

    Tlumič je nový, jezdím od Vánoc když počasí dovolilo. Tlak 250 psi.

    Je to na reklamaci nebo to je něco normálního?

    0 0
    • Lachtis  

      Tohle je naprosto normální. Po repasy mého tlumiče u Cyklošvec mi to přesně taky takhle „teklo“. Tak jsem napsal a poslal fotku ke švecovi a jejich odpověď byla: (i.) že je to naprosto v pořádku, že tlumič musí mazat (viz manuál k tlumiči) a (ii.) jakmile přestane mazat je třeba opět olej doplnit – servis.

      0 0
    • kubad  

      na reklamaci to není – těsnění už nejsou v záruce.

      to množství mě už normální nepřipadá, ale je to mazací olej stačí doplňovat do komory a sledovat pokud by se to zhoršovalo – servis.

      Vzduchovou část zvládneš i doma když koupíš sadu těsnění

      0 0
      • mr.nikdo  

        Btw – pres ventilek do komory? Kolik a jaky olej :).

        Dik

        0 0
        • kubad  

          https://www.spoke.cz/…n-fluid-5ml/?…

          jak přestane rosit, tak tam dej ten polštářek

          0 0
          • mr.nikdo  

            Dik.

            Kdysi tu kdosi psal, ze je Ok pridat pred sezonou trochu oleje do tlumaku.

            Mam jiny tlumak, ale tehdy jsem nenasel kolik a jaky. Tady se divam, ze by to mela byt 30. To snad byl RedRum :D.

            0 0
          • Kremen  

            Diky za komentáře. Takže odšroubuju kanystr a pokud nechci měnit těsnění s ním spojená tak tam jen doleju ten polštářek jak tomu říkáš a hotovo. Je tak?

            Samozřejmně vypustit tlak a kompresi a rebound max otevřeno je to tak?

            0 0
            • kubad  

              vypustíš, vyšroubuješ ventilek a dáš ten polštářek.

              Polštářek vlastně servisní balení když měníš těsnění, všechny tím potřeš a zbytek dáš do komory.

              0 0
              • Kremen  

                Tak ještě lepší. Aspoň mi nehrozí že si dovnitř napráším nebo zanesu nějakou špínu. Každopádně budu sledovat jak moc to roní.

                Řekněme že mi to zaplnilo prostor nad o-kroužkem během 2,5 hodin skákání v bikeparku Vratislavice. Že maže jsem rád ale takhle pouštět by teda nemusel.

                0 0
                • kubad  

                  mám obavu že už to není v pořádku, ale zase při takové náloži :D

                  0 0
                  • Lachtis  

                    Mně to přesně takhle ze začátku taky dělalo a tlumič byl cajk celou sezónu. Tlumil v pohodě, bez pazvuků, tlak držel taky, prostě vše OK, jen ze začátku na můj vkus taky moc rosil.

                    0 0
        • novas752  

          2–4ml Fox Fluidu.

          0 0
    • Kremen  

      Díky všem za komenty.

      0 0
    • Radus  

      Mazný olej se dává jak do pozitivní tak do negativní komory. Vždy je nutná demontáž vzduchové komory. Přes ventilek se maže jen pozitivní komora.

      0 0
      • kubad  

        a olej z pozitivky se doi negativky nedostane?

        0 0
        • novas752  

          Dostane ale záleží kde je přepouštěcí kanálek, někdy se tam nedostane skoro nic.

          0 0
          • kubad  

            u tlumiče je drážka pořád stejně a s ohledem na to že olej je v tlumiči ve formě aerosolu tak bych neměl obavu že se tam nedostane.

            za mě běžné domazání přes ventilek dostačuje, a myslím že je to tak i v manuálu k tlumičům

            0 0
    • Radus  

      Přes vyrovnávací kanálky se dostane velice malé množství mazného oleje. Proto má určitou hustotu aby neprotékal a hlavně mazal těsnění . Pokud bude protékat do negativky tak nebude mazáno těsnění na hlavě a pozitivní komora bude suchá . Proto jsou nastaveny servisní intervaly na 50 hodin. Z praxe má mazný olej životnost když tlumič dostává za uši životnost 30 hodin pak už ho tam je v negativce opravdu málo v poz.komoře olej zůstane. Většina úniku vzduchu je na koncovém těsnění vzduchové komory a tam bývá i vydřená pístnice (protože to přeci servis nepotřebuje . U vzduchové komory vidlice je to jiné. Tam nemá kudy utéci a unik do negativky je opravdu minimální nepozoroval jsem nějaký větší únik a chod vidlice na oleji je někde jinde než na vazelíně . Fox používá mazný olej o hodnotě cst 98,9 Rock shox cst 47. Samozřejmě máme na trhu i mnohem lepší kluzné oleje.

      0 0
      • mirorek2  

        Souhlas, zní to logicky ověřeno praxí.

        Jaké lepší? Používám f gold…

        0 0
      • Kremen  

        Abych se ale vrátil k tématu. Tlumič rosil (viz. úvodní fotka) čím dál tím méně až se postupně uklidnil úplně. Teď na víkendových Trutnov Trails už víceméně bez ničeho.

        Ad tvůj koment – evidentně víš o čem mluvíš, nicméně jsem tlumiče ještě nikdy neviděl rozdělaný takže nemám páru. Mohl by jsi napsat polopaticky jak by ses o tlumič staral v průběhu sezony nad rámec utření bordelu a trochu silikonového spreje na pístnici? Roční servis mám v plánu ale jestli tlumiči nějak ulehčím práci tak to rád udělám.

        0 0
        • novas752  

          Záleží jak moc jezdíš v bordelu (ať už v bahně/prachu, nebo v hodně rozbitym terénu). Jednou za 40–150h jízdy je dobré vyčistit a namazat vzduchovou část, záležitost na 10 minut maximálně, těsnění u toho měnit není třeba.

          0 0
        • Radus  

          To že tlumič stříkneš silikonem nic neřeší. Při prvním stlačení je olej dole. Vždy je potřeba sundat vzduchovou komoru a tlumič domazat po 50 hodinách. Najdi si video a pokud to nezvládneš požádej někoho kdo na to má vybavení a hlavně potřebný olej a vazelínu. Věř mi že namazaný tlumič se chová jinak než suchý. To samé platí pro vidle .

          0 0
          • Kremen  

            Chápu. Na bezpečnou demontáž a montáž si věřím. Dovnitř přijde tedy Fox Float Suspension Fluid, je tak? A stím můžu potřít i kroužky a ten quadring co tam tuším je. Kam potom specificky aplikovat valezínu a popřípadě jakou?

            Videí jsou na YT tři zadky takže pokud doporučíte nějaké obsahově správné, tak bych byl taky vděčný.

            0 0
            • Radus  

              Ano Fox fluid do komory a na těsnění jakákoli vazelína uřčená na o kroužky vzduchových komor třeba R.S.P. Slick klick .

              0 0
      • embi  

        Zaver: kupte si pruzinu! :D

        0 0
    • zderem  

      Zdravím. Mám dva dotazy pro znalejší. Takhle „voblitá“ pístnice po 18km je asi normální, že? Na fotce je gumička na 50mm. Zdvih tlumiče je 55mm. To znamená, že kdybych dosáhl dorazu, gumička by možná spadla z pístnice? U rockshoxu bylo za dorazem ještě dalších 5mm.Tlumič je fox float x factory 210×55.

      0 0
      • mirorek2  

        Utři to a ano gumku při dorazu asi sundáš…

        0 0
      • wilda81  

        Vyfoukni tlumič a zmáčkni na doraz. Uvidíš kam až půjde.

        0 0
      • kejda  

        Některé gumičky nejsou příliš těsné, takže můžou sjet až na doraz :)

        0 0
      • tomfree  

        Ta gumka jde až na konec,nicméně ten rám je dost progresivní a mi ten tlumič chodí tak daleko,když už jedu celkem ostře,takže by to možná sneslo nějakou vložku do komory,pokud ti to chodí takhle normálně.

        0 0
        • zderem  

          Tak jsem tlumič vypustil a zjistil opravdový konec zdvihu. Gumička jde až na konec pístnice, což opravdu odpovídá těm 55mm. Těch posledních 5mm je tam asi jako ochrana před dorazem. Těch 50mm zdvihu nicméně využiju vždy při každé vyjížďce. Sag mám nastavený na 30%. Při své hmotnosti 82kg je tlumič natlakovaný na 210psi. Díky za vaše reakce.

          0 0
          • novas752  

            Tak tam strč trochu větší token no, tlumič bude při stejnym tlaku a sagu ke konci tuhnout víc = na doraz to nepůjde až tak snadno.

            0 0
          • tomfree  

            Tlak i váhu mám zhruba stejnou,ale vzadu mám 29 kolo.

            0 0
            • zderem  

              Tak až tlumič půjde na servis, token zkusim. Ta 29ka mě taky láká. Ale zase ta kratší zadní stavba má taky něco do sebe.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.