Sundání pláště z TLR ráfku

27 nepřečtených
  • kopejda

    Ahoj kamarádi. Dnes jsem měnil plášť na kole a nebyl jsem schopen ho po vypuštění sesadit z ráfku abych tam mohl zasunout montpáky. Nakonec to dopadlo tak že jsem musel malým šroubovákem plášť propíchnout těsně u ráfku a se strachem z poškození ráfku a duše jsem to z patky páčením bez poškození dostal. Pneu jsem už určitě několik desítek v životě vyměnil a mám zkušenost i s bezdušemi ale tohle mě dost udivilo, protože tohle řešit v terénu tak jsem skončil. Máte někdo podobnou zkušenost nebo nějaký fígl jak to z patky když to nejde schodit? Ráfek s pláštěm bylo originál ještě od výrobce. Bontrager Konvee TLR + XR3

    0 0
    • depresy  

      Kolo položit a gumu přišlápnout nohou…

      0 0
    • J.e.n.i.k.82  

      Musíš úplně vyfouknout a pak oběma rukama u sebe zabrat na jednom místě. Taky mě to poprvé zaskočilo, ale je to jen o tréninku.

      0 0
    • novas752  

      To dělá ta plastová tubeless vložka. Drží vzduch krásně ale velmi blbě se plášť nahazuje a shazuje prorože je tlustá + je poměrně těžká. Doporučuju vyměnit za nějakou normální nalepovací pásku – Notubes apod.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Já tam teda vidím obyčejnou pásku, ale kdyby ne tak souhlas, většinou ta plastová letí do koše :(

        0 0
    • postman79  

      Bezdušákům moc nerozumím, přesto mě napadá-je potřeba mít krycí pásku přes celou šířku ráfku? Pokud má páska 0,5mm, tím ti zvětší ráfek defakto o milimetr na průměru…

      0 0
      • novas752  

        Ano je to potřeba, páska musí být přitisknutá patkama pláště. Pokud není, dochází k odlepování, podtékání tmelu a poté k úniku tlaku dírama pro niple.

        Tady v těch kolech ale není páska ale plastová profilovaná vložka a ta je v místě patek opravdu dost tlustá, manipulace s pláštěm je pak opravdu porod.

        0 0
    • ladys  

      Zrovna dnes jsem se chtěl kouknout po 7–8 měsících na tmel do Maxis Icon.

      Ani prd..

      Až ho dojedu , tak vezmu rovnou nůžky na plech…

      0 0
      • mire  

        Máš jen slabé prstíčky, a ani si neumíš přišlápnout.

        0 0
        • LM  

          jj, prej pomáhá položit kolo trochu šikmo na zem (aby v kontaktu se zemí byl jen bok páště) a pak na ten plášť pěkně u patky normálně šlápneš a přimáčkneš ho tak k zemi – pokud tohle patku neuvolní, tak už asi nic :-)

          0 0
          • ladys  

            Patku jsem uvolnil, ale nesundal.

            To mám šlápnout na plášť a vyrvat ráfek nahoru?

            0 0
            • novas752  

              Ne, položit kolo na zem, a těsně k ráfku šlápnout bokem boty. Tim z patky odchlípneš kousek pláště a zbytek už jde.

              0 0
              • ladys  

                Už to píši po několikáté, patka byla uvolněná a to z obou stran.

                Plášť měl tendenci být slepený.

                Neměl jsem dost montpák na lámání…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • LM  

                  Co používáš za tmel?

                  Mě ZeroFlats občas slepí šlupko-plášťě při sundávání do tvaru Y (patky slepené k sobě, běhoun zamáčknutý dovnitř přilepený k bokům). To je pak „radost“ sundávat. Nakonec se mi to ale po důkladném procvičení prstů, kdy jsem ten plášť tahal od sebe za špunty, aby se rozlepil, podařilo.

                  S odolnějšíma pláštěma, které lepši drží tvar i bez vzduchu, se mi to ještě nestalo.

                  0 0
                  • ladys  

                    No tubes

                    Tento plášť jde blbě nahodit dobře nafoukat.

                    Šlupky jdou nahodit rukou

                    0 0
            • Doyle  

              Když šel na ráfek, tak musí jít i z ráfku.

              0 0
    • kopejda  

      Díky všem za postřehy. Prislapnout mě nenapadlo. Příště zkusím. Pravděpodobně bude opravdu na vině ta páska co tam dali od výrobce. Je silnější a pak tam patka drží jako peklo. Nasadit tam nový plášť taky nebylo úplně easy. Aby zaskočila patka musel jsem namazat jarem a dát tomu 5 atm.

      0 0
      • LM  

        Zase to krásně drží, nebudeš burpovat a v případě většího defektu by i prázdný plášť mohl zůstat zaskočen v patkách na ráfku. Za to podle mne ten „oser“ při nandavání a sundavání stojí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zrovna jsem měnil plášť a ani ve dvou jsme to nebyli schopni z ráfku dostat. Nepomohlo nic. Přišlápnutí pláště, montpáka plastová vůbec, šroubovák by to asi odtrhnul, ale za cenu poškození ráfku. Nakonec jsem plášť rozřezal. Pár plášťů už jsem měnil, ale Bontrager ráfek je radost.

          0 0
          • LM  

            OK, beru tu poslední větu zpět. Pokud musíš rozřezat plášť, tak to za to nestojí :-).

            0 0
          • cosmo  

            Bontrager karbonove rafky jsou radost, plast se vyfoukne a nejde zaboha odtrhnout o hrany rafku a pak se podtlakem jakoby slepi… znam…

            vetsi jebacka nez bontrager jsou pluskova kola syncros sire 30mm, po defektu mi museli pomahat 2 vesnicani z baraku protoze to fakt neslo od rafku, slapnuti, namoceni v potoce, nic nepomahalo… uz jsem se videl na pesi turu s kolem k autu pres hreben… nakonec jsme to hadrou vykroutili… nicmene jsem po tydnu pichnul dusi v zadnim a to jsem na zahrade po hodinovem boji vzdal… na to musi byt 2, jeden krouti a druhy paci pakama do mezery… taky bych uvital nejakou fintu…

            0 0
          • vysmátej bajker  

            jakej plášt? bontrager?

            0 0
            • Smazaný účet  

              jedinej plášť co šel dobře sundat z ráfku bontrager je, světe div se bontrager.

              Vše ostatní jde blbě: Mitas, Maxis, Continental a největší porod byl WTB.

              0 0
          • brundibar  

            Taky jsem jednou musel rezat plast. Za boha to neslo sundat :) Mam Bontrager Kovee Elite 30, plast, jestli si dobre pamatuju, tak to byla nejaka Mitaska

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.