Střešní nosič Hakr Speed - nandavání kola

24 nepřečtených
  • jokr

    Jaké máte zkušenosti s nandaváním kola ne tento nosič? Uvažuju o jeho koupi, ale moc se mi nezdá, že nemá žlábek pro kola v celé délce, ale na obdélníkový nosný profil se nasazují jen relativně krátké plastové držáky kol. Při nandavání kola na svůj současný nosič musím při uchycování vzpěry na rám popojet s kolem trochu dozadu a dopředu a když u toho Speedu vyjedu z těch plastových držáků, tak mi nejspíš minimálně přední kolo spadne na střechu auta? A ještě další dotaz: ty plastové držáky kol se na nosiči mohou nechat i když nevezu kolo? Nehrozí (u toho zadního) že ulítne?

    0 0
    • ihik  

      No hlavně se podívej na tu fotku uchycení rámu. O ten šroub, který jde pod rámem, ten rám bude pěkně rozsakrovanej a to i když tam bude nějaká trubička, tak se to stejně trochu hejbe a na rámu to časem poznáš. Já to řešil tak, že jsem na podobném mezi rám a ten držák dával kus hadru, ale manipulace moc luxusní není. Pokud nemáš prolbém s místem v autě na přední kolo, jednoznačně doporučuju uchycení za přední osu. Rozumný nosiče pořídíš od 1000 Kč, což je trochu dráž, ale podle mě se to vyplatí. Jiný už nekupuju, poté, co jsem to zkusil.

      0 0
      • jokr  

        A co jsi měl za nosič? U Thule Freeride je to řešené stejným způsobem a zatím jsem neslyšel, že by s tím byl nějaký problém.

        0 0
        • karelH  

          Ten nosič mám. S nandáváním je trochu problém – přesně jak píšeš – s kolem se musí trochu couvnout a zadní kolo má tendenci sjet na střechu. Zase tak často se to na střechu nedává, takže se to dá, navíc po několikáté již získáš cvik a jde to. Uchycení spodní rámové trubky je vlastně do takového trojúhelníku – spodní strana je ten šroub (na kterém je gumová trubička) a zbylé dvě tvoří dvě packy, které k sobě přitahuješ. S tím odřením kola to není tak zlé – ta guma je docela měkká, ale ty packy musíš dotáhnou docela na fest a musím říct, že jsem měl několikrát strach, aby se nezmáčkly ty trubky rámu. Závěr: je to spíše univerzální držák, rámová trubka nemusí být kulatého průřezu. Myslím, že za tu cenu je to solidní nosič, na dražší kolo a dražší auto bych dal něco lepšího. Jo a ty plastové držáky tam drží celkem dobře – neuletí.

          0 0
          • Paja  

            Ja teda mezi ramovou trubku a ty plastovy packy davam kus rozrizle duse, precejen to trochu pracuje a kdyz jsem kolo vezl bez te duse, na ramove trubce to bylo v miste uchyceni videt (ne ze by mi nejaky skrabanec na laku vadil, ale je to zbytecny).

            0 0
    • zbartos  

      Je to u nás asi jediný levný držák s jedním stahovacím šroubem, který obejme i rámové trubky většího průměru a jeho „packy“ se používáním neroztahují od sebe. Používám ho již cca 5 let a kromě problému s nasazováním a s možným promačkáváním spodní rámové trubky při utahování je podle mne OK. Samozřejmě nemyslím ochranu proti zlodějům, ta není domyšlena – packy jsou pripevněny šroubem a matkou (podobný Thule je má přinýtované) takže jsou lehce demotnovatelné…

      0 0
      • MlokCZ  

        Taky ho už používám dvě sezony a maximální spokojenost. A promáčknutí spodní rámový trubky se nebojím. Není ho třeba dotahovat na krev, když má ten pojistný řemínek, takže kolo nemůže omylem vypadnout, kdyby bylo málo utažené.

        0 0
        • jokr  

          Jo, to je jedna z věcí, která se mi na něm líbí, že díky pojistnému řemínku se to nemusí přehánět s utahováním.

          0 0
      • RomanH  

        Ja se Vam divim. Kola drahy, auta slusny, a je Vam lito dat 2500 za poradny nosic, se kterym je rychla, pohodlna a bezpecna manipulace (napr. Thule ProRide 591)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tady nejde až tak o peníze. Mě se to pojistné uchycení u Hakru líbí více než u Thule ProRide 591 a jsem s tím Hakrem spokojenější než bych byl s tím Thule (na poslední dovolené jsme měli 2 Hakry a právě dvě 591, takže jsem měl přímé porovnání). Takže proč bych kupoval Thule, když je dražší a ještě navíc by se mi líbil méně?

          0 0
          • RomanH  

            OK, ja jen ze nandani je rychle a bezproblemove, nehrozi mi ani promacnuti trubky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Thule je lepší v nandání na příčníky, ale já nechávám trvale všechny nosiče nandané na příčníkách a sundávám to komplet v jednom kuse.

              0 0
              • RomanH  

                Ja presne obracene, zahradku tam mam celej rok, nosice dle potreby

                0 0
    • Paja  

      Hakr speed mam, slusny, spolehlivy nosic (jen se pri dotahovani nesmi pretahnou zavit, jak nam letos na Drticovi:o) . Dobry pomer cena/vykon, ikdyz je fakt, ze napr. thule freeride 530 za cca dvojnasobnou cenu muze nabidnout pomerne pohodlnejsi manipulaci – jak pridelani nosice na zahradku auta, tak samotne upnuti kola do nosice (v podstate princip zamykatelneho rychloupinaku, takze odpada to riziko pretazeni zavitu). Jinak k dotazum – plastove drzaky se po tom obdelnikovem profilu daji posunovat (celozlabek dela hakr u levnejsiho modelu). Pokud nevezes kolo, drzaky neupadnou, jednak jdou po tom nosniku posunovat celkem ztuha a i kdyby na nosnik se z obou stran nasazuji zaslepky s vetsim prumerem.

      0 0
      • mastihuba  

        loni :)

        0 0
        • Paja  

          ups:o) letos se to doufam nestane:-P

          0 0
          • mastihuba  

            jj jste těch záseků měli. Od bloudění až po rozbitou hlavu o tribunu. :)

            0 0
            • Paja  

              No co, taxme jeli pres Kromeriz:-) stejnak je to kratsi:-P (ikdyz casove ani ne…) o bloudeni na trati ani rozbitych hlavach o tribunu nevim a nemuzu za ne, snad:-D

              0 0
      • jokr  

        Jak jste „přetáhli závit“? To vám něco prasklo v tom utahovacím kolečku? Nepředpokládám, že byste strhli závit na šroubu, to už by musela být z rámové trubky placka. U rychloupínáku jako má Thule Freeride bych měl z promáčknutí rámu větší strach než při utahování kolečkem, při zavírání rychloupínáku se síla neodhadne tak dobře jako při plynulém utahování. Pokud se v držáku vozí pořád stejné kolo, tak je to určitě rychlejší a pohodlnější, ale pokud se střídá víc kol a ve spěchu „zacvaknu“ rychloupínák na rámu s větším průměrem, tak může být vymalováno.

        0 0
        •  

          Nechci zakládat novej tread, máte někdo zkušenosti s nosičema co se přidělávaj na kouli (tažný zařízení), příp. tip na zajímavou koupi za rozumnej peníz (nebaví mě furt se natahovat při montáži kol na střešní nosič).

          0 0
        • Paja  

          Ver tomu nebo ne, pretazenej zavit na sroubu, asi unava materialu (mozna spojena s obavou „aby to neuletelo“:-) kazdopadne Martulin Whitekiller zrejme nema uplne plechovkovou stenu ramu, takze promacknuti se nekonalo. S tim, ze u Thule se to da promacknout lehceji mas asi pravdu, na druhou stranu, tam jsou ty celisti konstruovane tak, ze jsou za ramem „zahle k sobe“, takze i pri uchyceni kola po smeru jizdy kolo nemuze vypadnout, ikdyz neni dotazene tak pevne (RU se na rozdil od zavitu na 100 % nemuze povolit).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.