• Krajic007

    Ahoj,

    zajímalo by mě jaký nosič kola vybrat pro superior xp 909 s rámem XL 21 a kolama 29. Měl jsem vybraný Hakr Speed ALU ale v recenzích jsem se dočetl že takhle větší kolo do něj nedám, že rameno nosiče je zřejmě krátké a nedosáhne na rám.

    Takže je potřeba s dostatečně dlouhým ramenem a zároveň aby byl dlouhý „rozvor“ pro bezpečné usazení pneumatik.

    Chtěl bych něco do 2 tis., případně 2,5k.

    Požadavky jsou upevnění do T drážky, zamykání nosiče k příčníku i kola v nosiči. Ideálně ALU stříbrná barva.

    Moc díky za doporučení.

    0 0
    • Fazzy  

      Vozim v tomhle nosici Spesl XL co mam v profilu a nemam problem. Neni to zadnej ultrapevnej drzak na krouhani zatacek, ale za ty prachy slouzi uz x let a vypada, ze porad bude. S dylkou je to tak tak, zadni kolo mam uplne na kraji, ale staci to.

      0 0
      • Krajic007  

        Tak jsem porovnával geometrii a rozvor (wheelbase) je u toho mého supa o 33 mm větší. Pokud jsem správně našel Sup 1172 mm a Spešl 1139 mm. To by teda mohlo být už dost na hraně, dle Tvého popisu. Co bys řekl?

        Případně prostě koupím sadu nosičů, zkusím a přinejhorším vrátím, ale chtěl jsem se této logistice vyhnout. :D

        0 0
        • Fazzy  

          Rozvor nemusi nic znamenat, pac Sup bude mit polozenejsi predni vidli si myslim. Zkus jeste kouknout na dylky retezovych vzper. Tam asi moc rozdil nebude, takze bych se toho nebal. Pres zimu to mam zaskladany v garazi, takze kolik mi tam zbejva mista presne nezmerim, ale myslim si ze nejaky cca 3 centimetry navic by porad nevadily. Kazdopadne to ale bude na uplnym konci ty lyziny.

          0 0
    • liborg1982  

      Mohl bych ti půjčit na otestování svůj Thule Freeride, ale nevím odkud si.

      0 0
    • Petr L2  

      Já na střechu už kolo nedám, tam se vozí surfy, paddleboardy, lyže a tak :-)

      0 4
      • Krajic007  

        Z čeho plyne tento Tvůj poměrně radikální názor? Kde vozíš kolo? Máš nosič na „kouli“? Já tažné bohužel nemám a jezdím osobákem (Scala), takže dovnitř kolo taky nenarvu.

        0 0
        • goofy  

          Vůbec tyhle blbé kecy neposlouchej… :-) Taky vozím kola na střeše a jinak bych nechtěl, a to mám kombíka.

          2 0
          • Krajic007  

            To je tady nějak více rozšířený názor, že kola na střeše trpí, nebo…? :)

            Jako asi trpí, ale z objektivních důvodů to jinak prostě neudělám.

            0 0
            • goofy  

              Můj názor je, že aby kolo netrpělo, tak musí být v autě, takže buď dodávku (nemám), nebo rozebírat auto/kolo (nechce se mi). Navíc často jezdím ve více lidech, takže už zase komplikace s nakládkou/vy­kládkou… Takhle prostě přijdu k autu, nahodím na střechu, zacvaknu dva pásky a za minutu můžu jet. Nemusím řešit zablácené kolo a další věci. Pro mě mnohem pohodlnější a lepší. Navíc s nosiči na střeše můžu když chci jezdit klidně celé léto. S nosičem na kouli si to nedovedu představit. Toť můj názor na přepravu kola. Je mi jasné, že jiní to vidí jinak a neberu jim to, ale ty věčné názory, že takhle to vozím já a to je jediné správné mi přijdou úsměvné… :-)

              A jo, taky jsem si občas rýpnul do jiného tábora… :-D

              3 0
              • krabica  

                Mně teď vyhovuje nosič na kouli, neriskuju že zapomenu na kolo při vjezdu do garáže a na střechu kolo stejně nezvednu, potřeboval bych štafle… :-)

                1 0
              • mirorek2  

                když jsem měl kombajze, celou dobu jsem vozil nosič na tažné (atera) v kufru, na střechu se to nevyplatilo třeba bráchoví, když mu jeho milá projela s novým kolem na střeše podjezdem :DDDDD

                druhý den dlouho brečel

                0 0
                • krabica  

                  :-))))))

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Příběh pokračoval jeho kapitulací na MTB vůbec. Prodal všechno a má s ní dítě :D

                    0 2
                    • krabica  

                      To je dost děsivý příběh… :-)))

                      Rozhodně zůstanu u nosiče na kouli, i když ta moje potvora lehounce přečuhuje auto, takže se pak klepe ve větru…

                      0 0
                      • Lance  

                        Kdo se klepe? Manželka nebo milenka ve vetru

                        0 0
                        • krabica  

                          Kolo voIe! ;-)))) Ale aero příčníky vozím na stálo, přes léto na nich vozím nafouknutý padleboard, v zimě celkem často rakev. Jen jsem je lehce poladil izolačkou, aby nepískaly… :-)

                          0 0
                          • Foose  

                            To mne zajímá…

                            Padleboard kurtuješ gumicukem anebo mas nějakou lepší vychytavku? Nezveda se špice pri 100km/h ?

                            0 0
                            • krabica  

                              Přitáhnu ho popruhy s ráčnou, na příčníky dám mirelon a jezdím jen kousek přes vesnice, většinou do 60km/h.

                              0 0
              • Jasam  

                Dovolená s rodinou = nosič na kouli. Jinak (téměř celoročně) nosič na střeše.

                0 0
        • jIrI___  

          Vozil jsem na vyšším kombíkovi kola na střeše, pak na kouli a vrátil jsem se k nosiči na střechu. Řešení vyhovující všem v tomto případě prostě neexistuje, je to o prioritách.

          2 0
        • Petr L2  

          Jednou mě na dálnici na střešním nosiči prdnul šroub toho ramene které drží kolo za rámovou trubku. Nic moc zážitek, od té doby buď uvnitř, nebo na kouli.

          0 1
          • Fazzy  

            Tak pravdepodobnost, ze praskne sroub na stresnim nosici bude zhruba podobna jako ze praskne neco u nosice na taznym. I neprijemny to bude asi podobne.

            7 0
          • Breakpain  

            Chápu, že máš lepší pocit, ale ****** se může vše … tohle bych neviděl jako běžnou vlastnost ;-).

            0 0
          • Sistematicx  

            Thule 591 a 598 kdyz jsem to mel cele rozhozene tak nevim kterej sroub myslis.

            0 0
    • Breakpain  

      Thule proride. Rameno si posunes dle ramu ;)

      1 0
      • Krajic007  

        Zvažuju to, máš zkušenost s konkrétním modelem?

        0 0
        • goofy  

          Jak na Thule Freeride, tak i Proride jsem zatím namontoval jakékoliv kolo, které jsem převážel včetně moderních enduro mašin. U Freeride už bylo bylo přední kolo občas na hraně, aby se vlezlo. Posunout ramena by teoreticky šlo, ale třeba odvrtat nýtky a pak nahradit šroubem. U Proride 598 zatím bez ztráty kytičky, ale nemám ho tak dlouho, takže vyzkoušeno jenom pár kol.

          Podle vlastních zkušeností hodně záleží jak má rám tvarovanou spodní trubku, a tím pádem jak se při uchycení posune kolo dopředu nebo dozadu… Jinak je délka nosičů dostatečná.

          1 0
          • Breakpain  

            Menší kola – já musím posouvat / odvrtat nýty vždy, jinak bych se tam nevešel. Každopdně tím jen naznačuju, že to není problém. Dělal jsem oboje – ale ve výsledku, až něco odejde, přejdu jen na 598.

            0 0
          • mirorek2  

            Já mám strach z té páky, konkrétně 18 kg obr madonna s bordelem z bp fakt na střechu nechceš, obdivuju ale lidi, co tak jezdí se třemi koly v pohodě na střeše

            0 0
            • Breakpain  

              Jezdím svátečně i se 4ma – důležitý je váhový limit nosiče (pokud je OK, nosič vydrží), pak nosnost střechy, které ale na rozdíl od koule značí hodnotu, do kdy se nemění moc těžiště auta. Když střechu přetížíš, snese to mnohem lépe než koule !! Střecha je koncipovaná nato, aby v případě nehody vydržela váhu auta, když se auto otočí vzhůru nohama.

              Základ je neřezat ostré zatáčky jak blbec. Ale není problém jet se 3 kolama na střeše (sjezďáky) klidně 180 … (rovně … ) – držáky nemaj problém a pokud si dáš práci a upneš přední kola, aby vibrovala minimálně, není problém. Ale pak to chce teda slušně sáhnout do šrajtofle, bo to žere šíleně.

              Takže v reálu jezdím po republice 90–110 kdy je spotřeba v pohodě. Vedou mě k tomu čistě ekonomické důvody ;-). Ale pokud jedu sám, tak se to moc neprojevuje a jedu 130–140.

              Pro info, moje kolo má třeba 18,6 kg ;)…a bordel z BP tolik neudělá. Pokud je to jak bahnivá koule, tak to snad vemeš hadicí, ne :-) … v tom je kouzlo střechy, krásně to vyschne.

              Ale tím neříkám, že koule je špatná – sám bych do toho šel, ale moje koule má uprděnou nosnost, takže to budu řešit až na novém autě. Vedou mě k tomu pouze dva důvody – můžu to naložit v kryté garáži a pokud se někde rozstřelím, tak mám větší šanci nasadit kolo na kouli, než ho dostat na střechu ;-).

              0 0
              • mirorek2  

                Mě osobně to jak auto lítá ve větru sere i bez kol, už nikdy se k řešení na střeše nevrátím. Kvůli těžišti a složitosti upínání třech kol na nosič atera jsem po mnoha letech opustil koncept předokolka kombi a nosič na kouli.

                Chápu ale, že někdo na to není citlivý.

                0 0
                • Breakpain  

                  V pořádku, to jen, že se není toho třeba tak bát, že by něco upadlo :-).

                  Obě varianty mají něco do sebe.

                  0 0
            • Sistematicx  

              Musim zaklepat, nikdy jsem nemel zadnej problem s prevozem. Ty 4 kola na druhe fotce jsem naskladal za 10 minut i se zajistenim pomocnym. Ten pricnik ma ma sirku myslim 120cm. Mezi kolama je dostatek mista. Nevim jestli bych 4 kola dal na kouli aniz bych to musel nejak vymezovat molitanem ze to nekde o sebe mlati.

              Popravde treba 4 DH kola jsem nevidel ze by nekdo mel na taznem dane.

              Fakt by me zajimal cas za jak dlouho se naskladaj 4 velky endura na tazne. Co tak koukam v BP kdyz prijedou particky tak v aute jsou 3 a vic kol na taznem nemaj. Ja mam sice mensi auto ale jsem jedinej kdo pobere 4 kola.

              0 0
              • Lance  

                4 kola na strechu dáš v pohodě. Ty máš octu ta je široká.ja vozil 4 na jedničkové fabce

                0 0
              • mirorek2  

                80 kilo na budce navíc, to musí být pecka :-)

                jak píšu, já to těžiště vysoko nedávám :-)

                0 0
                • Sistematicx  

                  Cca 600kg jsem pri tripu do alp nalozenej.

                  Rozlozenou vahu mam po cely popelnici.

                  Pri pouziti taznaku a tomhle co je na fotce bych na kouli mel pri te pace pres limit. Nehlede na to ze ta paka mi ten zadek zatlaci az na asfalt. Zadni naprava bude brecet celou cestu, pri tomhle zatizeni se ti tak rozjedou vzadu kola ze pojedes po krajich. Jizdni vlastnosti v kelu…predek bude odlehcenej hodne. Na zadni posles pres 400kg vahy. Kdyz to hodim na strechu tak se mi lip rozlozi vaha po celym aute a jizdni vlastnosti jsou v pohode.

                  2 0
                  • krabica  

                    To dost záleží na autě, mě kola vzadu jen zvýší komfort jízdy, jinak to nepoznám. :-)

                    0 0
                    • Sistematicx  

                      Tak kdyz to mas treba kombajn ty maj vzadu tvrdsi perovani takze tolik neklesaj pri dolozeni k asfaltu. Ale jestli mas Amaroka tak to chapu :) ze komfort vzadu je lepsi.

                      Ale pri 4 kolech uz je zatizeni na tu kouli beztak pres 100kg. To uz myslim maji auta typu range rover nebo hilux. Usmudlany skodovky maj 80?

                      0 0
                      • krabica  

                        Jj, nějakou takovou 2,5t svini, na kouli mám těch 100kg. :-)

                        0 0
                      • K2  

                        Já měl na O2 sedan dodělané tažné a mělo zatížení koule 100 kg – záleží asi na výrobci

                        Zatížení na tažném 4 kola x 15kg + cca 15–20 kg držák kol = 60+20 = 80 kg se slušnou rezervou

                        O2 mají vzadu měkké pružiny. Na dovolených s rodinkou se mi podařilo zadní pružiny odrovnat (rakev 400 l na střeše, 4 kola na tažném, plný kufr, 4 lidi).

                        Dalo se to celkem jednoduše vyřešit – silnější pružiny (Seděly z VW Touran: +1 mm silnější pružina – inspirace na karavan případně LPG fóru, když už se to měnilo, tak tam šly nové tlumiče KYB) a auto přestalo mít s nákladem na kouli rázem problém. Trochu tužší projev, jinak vše OK

                        0 0
        • Velomiwookie  

          Urcite 598

          0 0
        • Breakpain  

          591, 598 a Freeride … nastavit lze vše. Ale aktuálně bych bral už jen 591 – je prostě nejvychytanější ;-).

          0 0
    • Sistematicx  

      Mam thule pro ride 591 a 598. Bez problemu jsem tam dal 29 xl yt jeffsy a metu ve stejne velikosti. Sender v M a L yt tuess. Nejvetsi obavu jsem mel z toho Tuess, predni plastova kolibka byla trochu vic vylozena ven ale furt drzela v kolejnici jak ma.

      0 0
      • Krajic007  

        Koukám na ten Tues a tam bych měl já mít cca 12 centi k dobru, takže to by mělo být cajk, díky!

        0 0
    • koňák  

      Nerad to rikam, protoze su z Brna, ale ten HAKR je hroznej kram. Mam doma 3ks. Pozdeji jsem mel pujceny thule freeride, kdyz jsem potreboval odvezt jedno kolo navic, a ta kvalita je uplne jinde. A to se pan Hakr imho timto nosicem insiroval.

      Konkretni problemy ktere mam:

      1/ Ten spodni plech ktery dole drzi vzpery vedouci k ramove trubce kola je dost slaby, takze uz ho mam ohnuty.

      2/ Guma na klestinach odesla po chvilce, takze hrozi podreni do ramu. Resim podlozkama (kus duse nebo tak).

      3/ Klestiny chodi oproti thule hrozne ztuha, to je u Thule uplne jiny pocit. A neni to jen o jejich namazani.

      0 0
      • Krajic007  

        Moc díky za zkušenost! Něco podobného už jsem někde četl a trochu se toho obával, tak jsi mi to jen potvrdil. Thule už je teď pro mě jasná volba. Navíc když Freeride je za plus mínus stejné peníze a Proride nee o tolik dražší.

        Dřív už jsem zvažoval příčníky od Hakra a taky na ně byly všelijaké recenze, tak jsem nakonec vzal origo k autu, rozdíl byl taky jen 1000 Kč. :/

        0 0
        • Velomiwookie  

          tech par korun za thule se vyplati, da se sehnat i na nejakejch bazosich za lepsi penize… a na karbon je to super, ze tam je nejaka automaticka ochrana proti pretazeni, minimalne teda u 598

          0 0
        • Sistematicx  

          Alu Hakr pricniky mam asi 10let. Nemam zadnej problem. Po mechanicke strance uplne v pohode. Myslim ze cena tenkrat neco pod 1000kc. Nevim uz….

          Ale Thule tenkrat byl za strasnou raketu.

          Mam O2 bez hagusu, je tam jen montazni bod. Kdyz se otevrou dvere tak do strechy je nytovaci matice zavařena. Na tohle byl tenkrat problem sehnat pricniky. Thule to nemel v nabidce dlouho.

          0 0
    • Kos_CZ  

      Používám Thule OutRide 561 a nemohu si stěžovat – kolo drží jak má.

      Plus – super stabilní.

      Mínus – musí se někde „ubytovat“ přední kolo = zabírá místo v kufru. Mám kombík, tak mi to neva…

      0 0
    • ecs  

      A čo nosiče YAKIMA? Sú zlé?

      0 0
      • Pincek  

        Mám nosiče thule 591, 598 a kvůli elektrokolu přítelkyně i yakima hightroad a musím říci, ze ta yakima mě orijde z nich nejlepší. 591 nejhorší (horsi čelist a taky bez utahovaciho momentu) 598 taky dobrej nosič. Yakima má lépe vyřešeno upinani na pricniky a taky se krom předního kola vlastně kola nedotýká(ideál pro karbon, nebo kola s širokou ramovou trubkou) jediné minus u Yakima je možná samotná váha toho nosiče, řekl bych ze je o polovinu těžší než Thule, to mě ale nějak extra nevadí…

        0 0
        • Sistematicx  

          Nemuzes srovnavat 591 ktera je na trhu tak 15 let mozna vic snad. 598 je na trhu tak 4–5.

          V dobe uvedeni 591 bylo na trhu k dostani co jeste? Dneska kazdej okouká u Thule system a prida neco od sebe. Pred 20 lety by nekteri nedokazali ani vyresit vodici listu pro to.

          1 0
          • romachain  

            Dodnes 591 používám a ještě dlouho budu, za mě nemaj chybu, nebo jsem ji neobjevil. Nepopírám vychytávky z 598, ale nic co by mě donutilo měnit.

            Nezanedbatelná výhoda u Thule je dostupnost náhradních dílů kdyby bylo cokoliv potřeba a taky dík prověřenosti neztrácej hodnotu.

            0 0
            • Sistematicx  

              Me to rikat nemusis…ja mam 4ks 591 (jeden je teda uz na nahradni dily, spadly na nej vrata od garaze pri najizdeni a rameno to neustalo) a 2ks 598.

              Jsem reagoval na to ze ty dva nejde moc srovnavat…uvedeni na trh je deli mozna tech 15 let. U 591 jsme nenasel kdy byla oficialne uvedena. Kdyz to vezmu podle Heureky tak ta sleduje cenu u 591 od roku 2007.

              Jedina vec co mi u 598 vadi jsou ty drzaky na plašt. Uprostred je ten žlábek s nejakou perforaci/ výliskem. asi pro nejaky lepsi vedeni kola nebo co. Ale když mas enduro papuč 2,5 širku tak to tam huř drži. U 591 sedi pneuška lip v tom žlabu.

              0 0
    • zdenek  

      Používá někdo 599 ?

      Má někdo zkušenosti, případně srovnání s Yakima highroad ?

      0 0
      • tsunami  

        Mám 599. Vozím v tom veká (XXL) a poměrně těžká kola. Kupoval jsem ho kvůli sakra dlouhému enduru (rozvor 1371mm). Je třeba si dát bacha na blatník – na všech mých kolech vozím jen krátký blatníček tak je to pohoda. Ale delší blatník od zefalu se mi tam už nevešel.

        Možné mínus – upevněné kolo se tak nějak kýve do strany, když člověk vymete díru nebo jede po polní cestě apod. Ten box co to drží pohromadě v přední části docela pruží. Hodně pomohlo ho stáhnout v rozích (jsou tam otvory). Nevím zda to je problém mého kusu, toho že ho používám každý týden ať je zima nebo léto, nebo to je prostě vlastnost.

        Jezdím s tím prakticky každý den, okresky, dálnice… Za jízdy o kole na střeše ani nevím. Párkrát jsem si užil nouzové brzdy, když jsem nedostal přednost, kolo tam stále drželo a vše OK ;-) Ale i přes to mínus bych si ho koupil znovu.

        0 0
    • Lukas287  

      mám XP919 XL a Thule 598

      0 0
    • Johny_r  

      Vozím XLkové XC kolo na Thule 598 a v rozvoru je tam ještě rezerva. Neumím si představit, co by to muselo být za kolo, aby nestačil rozvor.

      Jenom bacha na to zamykání. Ty zámečky lze považovat maximálně za pojistku proti náhodnému otevření. Rozhodně to ani v nejmenším není zabezpečení. 598 má sice vylepšený tvar čelisti proti vytržení kola ze zamčeného držáku (což se běžně dělo u 591), ale i tak bych nikdy nenechal kolo na střeše bez dozoru.

      0 0
    • jmaselnik  

      vozím už roky Pro Ride 591 od Thule bez nejmenšího problému. Přes zimu nechávám 2, aby se na střechy vešly držáky na lyže, v sezóně vozím 4. Aktuálně bych šel do novějšího modelu 598, ale kdyby se někde objevily 591 za dobrou cenu, nebál bych se ani těch.

      Zkušenost s Hakrem mám rovněž negativní, jít rovnou do Thule ušetřím pár korun a hromadu nervů.

      1 0
      • Breakpain  

        Já jen doplním, že pokud nemáš držák na přední kolo (ta dražší verze, která se upne za pneu), bral bych už jen 598 s výhledem na budoucnost. Třeba Trek Slash má tak objemnou spodní trubku, že upnutí do 591 je … no, když chceš opatrně popojet po městě. Na dálnici bych s tím nevlezl, drží to tak trochu silou vůle … do 598 se vejde krásně s rezervou, navíc ta čelist má to zahnutí, které to jistí.

        Ale uznávám, že jsou to výjimky, nicméně pro mě důležité – dělám občas „taxi do BP“, takže ty kola co vozím jsou velmi rozdílná.

        Pokud vozíš stabilně jen svoje kola, která mají „normální“ rámovky, 591 je naprosto v pohodě.

        0 0
    • Breakpain  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.