Dovolím si založit nové vlákno, staré se už fakt dost dlouho načítalo.
Dovolím si založit nové vlákno, staré se už fakt dost dlouho načítalo.
Ahojte, ake su argumenty pre kupu X01 kazety oproti GX? Cenovy rozdiel je dost velky.
Žádné, kromě váhy, ve funkci to moc poznat nejde
Ani zub netreba vyrovnavat na 4tom pastorku nech nerachoti?
No tady sis sám odpověděl jedním argumentem, ne? :D
Teoreticky by X01 mohla vydrzet dele, lepsi matros. Jinak vaha a lepsi odolnost na ty pazvuky a problemy.
Riadenie mam X01 a kazetu GX (novy bike). Obcas ten 4. a 5. pastorok maju pazvuky. Vyhnutie zubu pomohlo, ale nie je to stale uplne ciste.
Tak som rozmyslal ci ma zmysel investovat do X01.
Este je zaujimave, ze tie pazvuky vydavaju pastorky ked radim od najmensieho pastorku smerom nahor. Pri radeni zhora nadoldol su tiche…
Pazvuky je temer nemozne odstranit, co jsem zkousel a rikal i servisak ve Scottu.
Muzou majitele X01 Eagle kazet potvrdit. Ze tam to necvaka?
To cvakani lze do urcite miry „odstranit“ prerazenim tam a zpet ( myslim ze to je nahoru a pak zpet dolu)., co jsem tak z provozu zjistil.
Mně ani bráchovi na X01 nic necvaká, ani nevrčí. Oba jsme namontovali, seřídili a od začátku sezony na nic nešáhli. Pohon komplet X01, jen převodníky OneUp.
Mně na X01 cvakal druhej největší pastorek, ale jen trochu a zdá se mi, že už to přestalo… Jinak je ta kazeta krásnější a lehčí, funkčně nemám zkušenost s GX na porovnání.
S Gxem jsem dělal asi 7–8 kol a na všech byl s kazetou problém – na spodní třetině. Vlastně kecám, na tom prvním problém nebyl. A i potom se gx musí častěji štelovat.
Ja mam na GX najeto zatim nejakych 350 km a funguje bezproblemove. Uvidim, co bude dal.
Tak to jsi jeden z mála…
S výměnou pohonu jsem dával i novou patku a mám na biku tuhou zadní stavbu… Možná jsou problémy s Eaglem způsobený ne úplně rovnýma patkama či ne tak tuhýma zadníma stavbama – nemohly by to být příčiny pazvuků či problémům s řazením?
Urcite jsou, ale ten system je proste o dost citlivejsi obecne. Navic vule v cepu tomuhle problemu moc nepomaha. Ze to je o dost horsi, nez GX 1×11 je trosku zklamani. Navic se toho prodavaji tuny, tak je s podivem, ze zakladni veci nefunguji jak maji.
Nebo spíš základní funkčnost ve stavu „vše je ideální“ je okej, jen citlivost na jakýkoliv neduh na biku je veliká.
O to horší to je v tom, že to teď rvou na všechny i ne zrovna levné kola. S příchodem NX to nejspíš bude ještě horší… :-/
Jo, kamarád teď koupil za 100k Whyte na GX. Na Jeffsy v aktuální slevě na XTR, karbonových kolech a Factory Foxu za stejné peníze neslyšel, protože se mu nelíbí kazeta e*13.
Ta kokso, kolo za 100 kolíků na Gx, to mi ***** prsa pes.....
Tak je to holt nekonfekční kolo, no.
A XC tlumic :D
Ale tak Monarch (tady teda převlečený za metrický Deluxe) zase tak špatný není :P.
Celkem běžné… A příští rok bude asi dost kol za 100 000 na NX…
Bohužel to tak je. No, když rám stojí třeba 70+, tak to do sta moc nezbývá…
taky to tak mám, všechno v topu, ale přehazovačku GX a kazetu 1180… ovšem 11sp. Kolo jsem stavěl a pohon měnim co dva roky, takže jsem o XX ani nepřemýšlel.
To mi povídej, kdyby Jeffsy byl trochu víc do kopce a míň z kopce, už ho mám za ty prachy doma…
Ja mam na kompletu gx s ovalnym prevodnikem od raceface ke čtyřem tisícům kilometrů, vše je beh problému. Řetěz mám třetí, nesmí se nýtovat, jen používat rychlospojky jinak se pak v nýtovaném spoji trhá. Přehazovačku je potřeba při káždé montáži na patku přilepit loktajtem protože se při extrémním zacházení povoluje
Tak to jsi jediny ja po reoce a pul jsem urz nemel na GX nervy prodal jsem ho.Vratil jsem se k Shimanu 1/11 avse funguje naprosto perfektne.
můžu tě uklidnit že jediný rozhodně není :-) a vzhledem k tomu kolik se na celým světě prodalo sad Eagle GX …
GX proste cvaka a odstranit to evidentne nejde. Mel jsem to ve dvou servisech a 4.-5. nejmensi pastorek je dost slyset. Po serizeni se to na chvili trochu zklidnilo, ale po 100–200km jsem tam, kde jsem byl predtim.
Razeni hladke, ale aji tak zklamani… Na GX 1×11 ani jakekoliv Shimano predtim nemelo problem.
Mě cvakají některé převody i na XX1 (v dolní třetině). Neřešit, jezdit.
Asi tak :-)
Takže zlatý Shimano. Zatím mě Sram Eagle hodně zklamal. Uvidíme nový XTR.
No já mám s GX E asi zatím kliku, jak tady čtu. Prostě funguje. :)
Asi záleží, jak moc to řešíš… Pokud ne, tak je to super. Pokud jo, tak tě to může dost *****… :-)
Tak já bych řešil, kdyby bylo co. To zas jo. Ale podle mě to chodí moc hezky.
Mně zatím taky, ale kdyby začalo – neřešit jezdit…
No tak Shimano zatim nemelo ekvivalent k GX Eagle, takze s tim zlatem to neni moc horky ;-)
Trochu hlučnější jsou malé pastorky, když je už lehce suchý řetěz. Když se správně namaže, hned to zmizí. Možná ti dělá řetěz na eagle, jeho šířka, nevím
Zkrátka kdo maže, ten jede :-)
Kdepak, kdo maže, ten stojí. Kdo namazal jede…
Pouziva niekto na GX kazete X01 alebo XX1 retaz a ma to tiche?
Po výměně řetězu už necvaká nic. Možná je to kombinací ojeté kazety (1300km) a nového řetězu.
Taky jsem teď vyměnil řetěz (1350km od koupě) a přijde mi, že rachot dost utichl.
Jaky na cem?
Vše GX.
Mě teda cvaká i vymyty namazany řetěz… Neřeším, stejně tak to může být 12sp řetěz na 11sp převodníku..
Co mě ale vyloženě sere je zvuk řetězu při řazení nahoru. Těžko popsat ale v podstatě je slyšet kontakt řetězu s pastorkem než se chytne na větším. Shimano to nedělalo, seřízeno mám snad taky správně ( B šroub podle měrky, řetěz nabíhá hned – jen ne potichu).
Mám kazetu XX1 s najezdem 3000km, která je konstrukčně stejná jako X01 a vůbec nic necvaka. Ticho po pěšině.
Dobře díky, ale 8000 za kazetu, ach jo :/ ale zase za 4000 kupovat toho šmejda který vydává hnusné zvuky…
Čas vyměnit za SLX 1×12
No jo, ale jak je to s tím ořechem? :/ Jako mně vše vyhovuje, až na tu kazetu, která dělá takový bordel :/
Chtělo by to nasadit jinou kazetu. Třeba je v tom nevině. Vím, že jsi psal, že je to na tuty ona.
Jo už mi psal servisak že objednal 12kovou kazetu a že to zkusíme i v kombinaci s jiným kolem.
Taktéž, XX1 dala přes 6 tisíc, pak jsem kolo prodal, a teď kvůli barvě kazety (zlatou jsem fakt nechtěl) mám X01 a najeto aktuálně 4 tisíce, absolutně bez problémů. Ta investice do kazety se dle mne vyplatí, koupit v DE v nějaké akci ještě líp…stejně tak používám zásadně XX1 řetěz, co to najede, k neuvěření…
6000 jsou nějaké velké kilometry? Vždyť to se najede na kdejaké devítkové kazetě za 1200…
pšššt…
Nejsou. Ale dala by určitě více, což už dnes nezjistím. Každopádně v 6 tisíc km fungovala stále bezchybně, bez vrzání a nutnosti nějakého ladění, což u kazety za 1200 Kč tradice nebo jistota úplně není. Navíc, XX1 kazetu jsem nikdy nekupoval za cenu okolo 8–9 tisíc, ale výrazně méně a bez DPH, takže mi ani tak nevadí vyšší cena.
Ahoj, chci si na novou sezonu poridit prevodnik s vice zuby na X01 Eagla, nejsem z toho moc mooudry. Jaky offset mam poridit, kdyz mam zadni nabu 12×142 mm, 3 nebo 6? A jeste jaky je rozdil mezi oval a standard, mam standard a oval nikdo ze znamych nejezdi. dik moc
3mm offset je pro boost naboje tj. 12×148
6mm offset je pro neboost náboje tj. 12×142
Měl jsem 30z kulatý převodník a bylo to moc „easy“ tak jsem hledal náhradu a koupil jsem 34z ale v oválu a musím říct, že mi ovál v technických výjezdech hodně pomáhá :-)
a kdyz dam o dva zuby vice z 34 na 36, musim resit nejak retez? Nebo to sedne?
Já ze 30z na 34z ovál zachoval původní rozměr a je to úplně v pohodě.
Ale doporučuji vyfouknout tlumič (pokud máš full) a zkusit jak moc se to propne a podle toho uvidíš jestli je to ok. Případně potom vyfoť s vyfouknutým tlumičem a napíšem ti tu zda je to ok :-)
Teoreticky ale by to mělo být ok, pokud byl řetěz dáván na 34z převodník
Edit: Aha máš Kubíka, takže zkus jen nahodit a dej na největší pastorek a potom kdyžtak vyfoť, ale myslím si, že to poznáš sám :-)
https://www.superstarcomponents.com/…row-wide.htm
Offset:
Standard ring = 6mm offset THIS ITEM
BOOST ring = 3mm offset
ZERO ring = 0mm offset
Oval treba pro me nic neni, na vysokou kadenci mizerie.
dik moc obema
Z oválného převodníku mě nebolí kolena, na která trpím už 15 let.
Taky uvažuji že přejdu na ovál. Zajímalo by mě, zda ovál s 36T odpovídá kulatýmu 34T v souvislosti se sílou záběru a intenzitou. Máte s tímto někdo zkušenosti? Je spousty kalkulátoru co se týče převodových poměrů, ale nikde jsem nenašel nic, kde by se dal přímo porovnat klasický a oválný převodník.
V podstatě 36T ovál by měl být 34T a 38T dohromady.
34T zase 32T a 36T.
Ale jak tu někdo psal, je potřeba to vyzkoušet.
Spíš bych řekl, že je to o jeden zub, tedy 32 ovál je tak nějak 33 plus mínus. Jezdil jsem ho 4 roky…
Těžko říct, ale je to možné. Nejlepší je vyzkoušet. Třeba koupit něco z Číny např. Aliexpress a potom koupit pořádný
Já mám srovnání s 30T kulatým a 30T oválem AbsoluteBlack:
Díky, tak to je přesně pro mě. Vyzkouším a poreferuji.
Záleží jak jezdíš. Do kopce – tam mi to pomáhá. Je to možná placebo efekt, ale dlouhé a prudké kopce se mi šlapou lépe. A z kopce si už jen užívám, že jsem jej vyšlapal:-) Na frekvenční šlapání z kopce nebo i po rovině je to fakt divný… a nebo to neumím.
Ale už bych zpátky neměnil… Mám SRAM Eagle 10–50 + Absoluteblack 32t.
Třeba jako Froome, ten jezdí vyloženě na sílu :-)
ten taky nejede ovalnej převodník ;)
Jak to, že ne…
To jsi na omylu…
Jura asi narážel na to, že tenhle tvar není zrovna ukázkový ovál.
.
Tu snad smyk není nikdy v ideální pozici.
Ještě, že nechodí na BF. Jinak by na tom už nikdy nevyjel.
to bude někdo jinej ;) jel jsi někdy oval a osymetric? navíc jak už název napovídá… :D
Aha, takže tím jsi to všechno vysvětlil, toto totiž není ovál…
Je to fotka Froomova kola.
co to meleš? ted zas nechápu já… osymetric převodníky nejosu oválný převodníky a ani se tak nechovají, kdyby jsi na tom někdy jel, tak bys to nepsal. kapišto?
A jako co se prosim chovaji?
krychle přece
záběr je uplně jinej a rozhodně není plynulejší než na kulatým nebo ovalu typu AB ;)
Juro, chovej se trochu kultivovaně, to na úvod…
Na tomto druhu převodníku jsem nejel, ale když si tak čtu informace k tomuto druhu, co jsou na zahraničních webech k dispozici, jsou to všechno převodníky ve skupině asymetrických, tedy nekulatých převodníků… A je jedno, jak jsou nastavené vůči klice a jak zabírají.
Toť vše…
jste tu dost Off Topic !
Spíš Top Topic
sorry, ale asymetrický znamená automaticky oválný?
Rekl bych, ze „ovalny“ je vseobecny termin, pro vsechny nekulate prevodniky.
to možná jo, ale ne správný, pro osymetric obzvlášť ;)… to už je lepší „šišatý“
Naprostý souhlas.Já teda mám 34zoubků.
Ovál je vhodnější pro silovější šlapání s menší kadencí.Kolem 85 ot/min a víc mě to už rozhazuje.
Co se týče oválu a převodového poměru, 34z je prostě 34z, s tim nic nevykouzlíš (jak tu někdo píše, zjednodušeně to fakt je 32 na půlce a 36 na druhé, ale neni ovál jako ovál a je to velké zjednodušení). Watově to musí být na biku dost neměřitelné. Jediné co se liší je pocit. Něco jako když máš pohodlné a nepohodlné sedlo, taky ti to pomůže k výkonu, ale změřit se to objektivně dá těžko. Kdyby byl nějakej měřitelnej watovej rozdíl, vozej ovál všichni a to si piš, že to profiteleton má změřený dost důkladně. Já to chvíli měl na biku a jediné co jsem pozoroval, že mi to tahá přehazovačku, jinak jsem poznal prd.
Myslím,že právě tím měnícím se průměru převodníku vznikne ten rozdíl v průběhu otáčky.Je zásadní v jaké pozici je převodník vzhledem ke klice.Rottor má několik možných pozic,aby si každý mohl zvolit svou optimální.
Oválný převodník,který mám na kole přehazovačku netahá.Vodítko se chová jako u kulatého převodníku.
„Oválný převodník,který mám na kole přehazovačku netahá.“
Pak musíš mít oválný převodník ve tvaru pravidelného kruhu.
+1
:D
Podívej se,prosím,na mé video.Kousek níž.
Je to ovál nebo pravidelný kruh?
Víš co. Jak jsem to napsal, tak jsem se nad tím pak začal zamýšlet a říkal jsem si – sakra pokud ten převodník bude symetrický a zdvih ne jedné straně bude přesně vykompenzovany poklesem na druhé straně tak bude ta vzdálenost kde je řetěz v kontaktu s převodníkem pořád stejně velký a tím pádem to tahat nemusí.
Ale nechal jsem to tak a čekal jestli zareagujes. Takže máš pravdu, máš ovál, řetěz netahá a já byl mimo.
Dík za seriozní reakci.
Snażím se sem psát jen o věcech,který mám vyzkoušený.
Koukám,že jsem se minul v čase.Má chyba.
I v prostoru. :-)
Bohužel se mě nedaří sem přetáhnou video,ale fakt.,,netahá"
Každej ovál maličko tahá. I na tom videu je to vidět.
Stačí si představit převodník s extrémní ovalitou. Namísto klasického 32 s ovalitou 34/30 třeba převodník 32 s ovalitou 64/0. Je pak celkem logické, že ve fázi, kdy zabírá těch „64 zubů“ bude napnutí řetězu větší než ve fázi, kdy zabírá „0 zubů“.
Akorát na těch malých ovalitách, které se vozí, to není tak markantní.
Mně tahal vždycky a viditelně. Jestli tobě ne, tak budeš šťastlivec :)
Tahá, jen to netahá nějak extrémně, jak tu kluci píšou, plus je to znásobený tim, že u tebe je to málo vidět, protože máš přehazku s krátky vodítkem. Koukni někdy jak tohle vypadá na 12sp hazkách.
Tuším, že jsem psal, že dám vědět s reklamací urvaného šroubu (horního) na kladce. Ukázalo se, že to je špatně opravitelné, tak reklamací tedy vyřešeno za novou přehazku. To mě potěšilo. Tím je to uzavřené a doufám, že to nebudu za 4000 km opakovat :/
Vlákno jsem sledoval, ale pořád mi hlavou letí, proč tady (viz foto) Sram ubral matroš? Víte?
Díky.
Kurvitko bych si tip.
Tohle už je paranoia. Spíš to bude úspora hmotnosti na nesprávném místě. Dnes to počítá program a občas to nevyjde. To se stává spoustě výrobců. Rámaři by mohli vyprávět :-D
To ze jsi paranoidni jeste neznamena, ze te nesledujou.
Nevím jak ty, ale za 4000km mít pokaždé novou přehazku je sen :D :D to bych asi konečně začal jezdit jak prase z těch kopců :D
Ale zas měsíc čekat na vyřízení, to je taky na nic no…
Dá se to urvat o hoooodně rychleji.
Dej tam delší šroub jako je na spodní kladce, jinak to zase urveš.
Da se nekde sehnat samotny?
Dve kola s GX objednana od Canyona na ceste a nechce se mi hned davat 2× 700 Kc (nebo kolik) za nahradni pily, ktere delsi dobu nevyuziju.
No vy mne s tím GXem teda strašíte … to je to vážně tak zlý ? Nebo jde jen o pár případů ?
8k / 12 zavodu / 3× retez / 2× pad (zniceny rafek zadniho kola) / chod bez problemu :)
kazetu a razeni jsem v srpnu upgradoval (vyhodna koupe), hazka zatim stale chodi dobre.
Za mě jsem teď koupil novyho Gianta na GX a mě to řadi božsky, jak nahoru tak dolu, i pod plným. Oproti 11 Shimanu zatím o hodně lepší pocity. I hlučnost nulová, na začátku to dělalo chvilku pazvuky na nejmenším při zamknutem tlumaku a zabrání ve stoje, po 15km to nedělá nic. Najeto zatím málo cca 150 km.
Lol, no to si delas prdel, kdyz jsi na tom najel uz takovou obrovskou porci kilometru (150km) a bozsky ti to radi nahoru i dolu, proc neudelas aspon Youtube video s recenzi na to, jak je to GX super? Vis kolik picusaku by te za takovou odbornou recenzi po 150km pochvalilo? XD
No ja tu predrazenou sragoru od Sramu mam take viz. moje kola… koupit retez a kazetu jsem nasel odvahu pouze pro GX. Ostatni komponent mam z vyssich rad. Xx1 razeni a hazedlo ok i kdyz i tam bych nasel nedokonalosti oproti xtr 11sp, 10sp atd.
Systém 1×12 mi uz trochu dava smysl svym rozsahem, odstupnovani ale porad neni ono ;). Zejmena ten veleskok mezi 10–12z. Nicmene razeni pouze vzadu ma svoje kouzlo ale obavam se ze az 1×14 bude hotovka.
Eagle jsem koupil jenom z duvodu netrpelivosti s čekáním na Shimano 1×12. Tam uz budou nabizet dve kazety s ruznym rozsahem a z toho i plynouci uroven odstupnovani.
Krom toho Xtr 1×12 bude vyrazne levnější. …
Mam GX Eagle a je to shit za ty prachy. XTR bude IMHO o dost lepsi ale s tou cenou bych si uplne jisty nebyl. Mam pocit, ze komplet byl kolem 30k.
Moudry clovek jsi, velice spravne.
mám problémek, náboj Hope pro evo 2, XD ořech, kazeta GX eagle a hazka také GX. při zařazení nejvyššího převodu mi drhne kazeta o dráty a u nejnižší mi dře vodící plast lanka o vnější vodítko kladek.pomohla malá improvizace podložení přehazovačky a kazety o cca 2mm od náboje ven. řešil někdo něco podobného?
Kdyz mi drela GXE hazka raminkem o draty, tak pomohlo seridit doraz.
Doraz bez podlozek serizuku, aby vubec slo zaradit nejvetsi pastorek. Tim to neni, ze by to bylo moc natazeny. Kazeta je moc blizko dratum, nebo naboj moc utopeny, nevim.
Dře ti to i řetězem na největším pastorku nebo jen ten konec přehazky?
Tj. nemáš trochu ohlou patku nebo ramínko přehazovačky?
Napsal bych primo do Hope, jestli s tim uz nemaji zkusenost.
To, že ti drhne kazeta o dráty nebude mít nic společného s šaltrem, ne? Asi bys měl nejdřív vyřešit tento problém. Podložky ti kazetu zase posunou na opačnou stranu.
Kaueta nedrhnu. Drhne jen voditko saltru na u vrchni kladky. Na fotce to je na hovno videt . Nema hope vice ruznych xd orechu?
při zařazení nejvyššího převodu mi drhne kazeta o dráty
Kaueta nedrhnu.
Tak jak? :-)
Rychlejší, no. Děkuji
Je, tak sem to blbe v rychlosti napsal. Kazeta je blizko dratum, ale jeste nedrhne. Pri zarazeni 50z dře voditko hazky o draty. Retez ne. Logicky jen nahore, protoze jsou draty pod uhlem. Shimano na stejny patce bylo OK. Okometricky vypada taky ok.
Na jakem to mas kole? Nenechal si tam shimano direct mount patku? Uz jsem se s tim setkal asi u 3 lidi…
Ten Cube by k tomu svadel:)
Myslim, ze solved.
Mam to namontovany na giantu. Tam je normalni patka.
Tak musi byt fakt ohnuta, nenapada me zadna atyp naba, ze by tohle zpusobovala.
Jeste se zeptam jak ******…ale pro jistotu. Jestli si tam mel shimano, vyndal si ten mezikus od shimana na patce?
Posli normalni fotky v obou polohach ze strany, to co si poslal je k nicemu.
Jinak eagle kazety do dratu jdou…normalni vlastnost 12 sp. Jinak by to tam nenarvali
Podle fotky tam teda ten mezikus nemá
Tady pridam lepsi fotky.
Ohnutá patka?
Na ohnutou patku to nevypada, kdyz to seridim, tak mi to na vsech pastorkach radi pekne, ale ke to cely poaunuty ven tema podlozkama. Na netu sem toho moc nenasel.
Máš to na tom Kubíkovi? Pokud ano, máš skutečně samostatně koupenou a přemontovanou patku pro SRAM? Protože většina Cube (lepší modely) maj pro Shimano a Sram jiný patky – musíš vyměnit patku, podle toho, co tam dáváš za šaltr.
Přesně tak, u Cube se liší patka pro Shimano a pro Sram, to za prvé a za druhé klidně může být lehce ohnutá. Že ti to všude řadí dobře ještě neznamená, že máš patku v pořádku.
Obvykle se patka ohne nějak do vrtule, takže to je samozřejmě hned poznat na řazení a jeho neseřídítelnosti, ale při troše „štěstí“ se může patka nějakou ránou jen přihnout blíže k rámu a při tom zůstat celkem rovnoběžně, takže řazení se seřídit dá, vše funguje, jen je to posunutý blíže výpletu a při tolerancích u 12sp (kde jde i kazeta do výpletu a každej milimetr už může bejt problém) to už může třeba takhle škrtat. Ale to je jen teoretizování, chtělo by to skutečně lepší fotky
Takze to bylo ohnutym voditkem prehazocacky. Stale to neni dokonaly, semtam to drhne, ale nepreakakuje a i silove muzu slapat jak chci aniz by preskocil retez. Vyplet jsem o dva milimetry vyosil abych mel cisty svedomi a ted jsem raminkem prehazovacky nejbliz k dratu cca 4mm.
Sorry ale to je prece blbost cos napsal, pokud je patka rovna, tak je jedno jestli je posunuta o 2mm dopredu nebo o 2mm dozadu, na to se prece vubec nehraje, protoze toto posunuti doladis predpetim lanka a zmenou horniho a dolniho dorazu. To nemuze mit na problem s razenim vliv.
Ahoj, mohli byste mi prosím někdo jako laikovi vysvětlit, jestli je možné GX Eeagle namontovat i na kolo Cube LTD 29 – 2014 (specifikace viz https://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…), resp. co všechno by se muselo na tomto kole vyměnit, aby to fungovalo, a na kolik by taková přestavba +/- přišla?
Pokud chceš GX, tak kliky (nebo převodník), řazení, kazeta, přehazovačka, náboj.
Alternativne můžeš dát sadu NX a tam by to odpadla výměna naboje.
Cenu za sadu si najdi na netu.
Jasný, sady na e-shopech se pohybují ca 11.000,– Kč (+/-) a obsahují:
Když bych pořídil tuhle sadu, co konkrétně ještě musím dokoupit, aby to na mém kole fungovalo? Jenom náboj? A věděl bys případně konkrétní typ? Pro mě je to španělská vesnice.. Díky!
Pokud chceš jít do této sady, co sis napsal, taky ještě k tomu nová nába s XD ořechem plus přepletení.
Možná kazetu bych volil NX Eagle 11–50, ta je i na Shimano ořech, co máš na svém kole a nemusíš řešit zadní kolo.
Viz Kejda, plus středové složení na gxp osu.
Ano správně, ještě osa. Já hlava děravá…
Pokud nechceš měnit kliky, tak jen sundáš 3 a nahodíš jeden NW převodník tím ušetříš cca 3000,–. Ale jestli je to pro tebe španělská vesnice, raději jdi do nějakého shopu, tam ti to i přeskládají.
Ještě bys mohl napsat odkud jsi a třeba by ti někdo z blízkého okolí poradil z oka do oka.
A nechceš si dojít do svého oblíbeného místního bike shopu a nechceš si to nechat udělat. Protože pokud, jak říkáš, je to pro tebe „španělská vesnice“, asi by bylo lepší to někomu přenechat…
Chtěl jsem se tady nachytřit, co je s čím kompatibilní a jak velkou investici by takový upgrade představoval. Sám se do montáže pouštět nebudu, ale rád bych do toho trochu pronikl a věděl, jaké jsou možnosti a proč.. Přijde mi, že tím tady docela žijete, tak jsem rád za všechny postřehy a nápady. Díky!
No je to starej ram, sance ze to nebude sedet je mala, ale je. U 11 a 12sp je problem s pruchodnosti zadni stavby. Obcas dre retez. Na canyonu z roku 2014 mam rezervu asi 1,5 mm vedle zadni stavby, pritom nove ramy maj asi 4mm.
Jinak potrebujes: kazetu, prehazovacku, paky, ořech na naboj a minimalne NW prevodnik (nebo cele kliky) a retez.
Secteno, podtrzeno, nic proti, ale na tvoje kolo bych to nerval, neb je to financni propast.
přesně tak, prvně bych si ověřil že se tam vejde převodník. Když jsme na tento rám dával 34z NW převodník tak drhnul o zadní stavbu, manželka tam měla místa hromadu. Dostal jsem ho tam, ale bylo potřeba spousta bastlů
To i tam chces dat jako dobrovolne? Nebo ti nekdo miri pistoli na hlavu?
Ma smysl preventivne vymenit sroubek na horni kladce? A jestli je material voditka tak slaby, melo by smysl zvenku prilepit nejakou plochou matku a pouzit pripadne i obycejny nerez sroub (za predpokladu, ze by lozisko rozumne sedelo na zavitu)?
já pořád nechápu tu mechaniku, kdy ta kladka uletí… pohlídám si, abych měl správně nastavený B šroub, dotažené šrouby kladek a mám čistý svědomí. Nevím, co by se muselo stát, aby se vytrhla, běžným řazením mi to přijde jako extrémně nepravděpodobný…
únava materiálu. Uletí prostě bez vnější příčiny.
nějak jsem si neuvědomil, že se šroubuje takhle z venku do vnitřního. zvyk ze shimana, kde bylo zezadu přímo k čepu… tak asi to hliníkové ramínko namáhá páka při řazení a vytrhne závit… doufám, že mě to potká ještě v záruce :D
https://www.youtube.com/watch?… .....cas 8:10 – 9:00, nejak takhle vypada ta unava materialu? kdy vylitne horni kolecko z hazky a zkurvi ti to i retez? Tady ma teda typek X01 hazku ale princip bude asi stejnej, jak tak koukam do reakci na foru…
To je hodně smutný. Borci sebou vozí náhradní ramínko. protože už tuší, že to uletí :D
Tak sačí to vytunit delším šroubkem s tenkou matkou a máš klid …
Přesně tak
To je trochu bullshit tunit novou šaltr aby fungovala ne?
To máš stejný jak u nás v práci.Navrhnou si nový přípravek na cnc,provedou nějaké 3D simulace a já nevím co ještě.Motá se kolem toho kupa technologů,chytrých lidí s průmyslovkou atd.Pak se to dostane ke mě a já jim šlápnu do báboviček a předělám to do opravdu funkční podoby.
Dnes jsem tu ty chytráky měl 4.Půl šichty jsme procházeli všechny přípravky a moje úpravy a když jsem jim řekl že poslední dva přípravky co udělali podle mého návrhu jsou plně funkční,byli šťastní.
On ostrý test je často úplně něco jiného jak nějaké simulace nebo jakože testování.Takže jak tu někdo s oblibou dává na kdeco testy,beru to hodně s rezervou.
Tak to je fakt pecka :) To je jako kdybych si koupil nový auto a doma musel preventivně vyměnit rozvody, protože ty sériové praskají.
Tak ono to takhle u těch aut dost často je :-)
Já vím, proto to říkám :) Přijde mě to jako ,,podobný problém".
Posledně jsem řešil přípravek kde si technolog naprojektoval 10 kontaktních bodů ,z toho bylo 8 stavitelných.U materiálu kde je přesnost v základu ±2mm je nereálné každý kus usadit stejně.Já to překopal na 6 kontaktních bodů a z toho jsou stavitelné jen 2.Kusy sedí s minimálními rozdíly.
Jo tak můžeš to zavrhovat do pekel, můžeš kolem toho vyvolávat flame, ale dát tam pitomej šroubek s matkou není žádnej problém. Bežně v životě kolem sebe vidím daleko víc konstrukčních chyb.
Tak mě je to fuk. Já MTB nemám. Jen mě zaráží, jak si můžou u šaltru dovolit takovou minelu a lidi to ještě omluví tím, že to je přece v pohodě. Stačí to potunit šroubem a matkou. GX šaltr stojí 2500, X01 5500 a XX1 7000. Nepřijde mě to v pořádku za ty prachy. Toť vše…
Já to neomlouvám, já pouze reším problém výrobku který chci používat a který v současné době nemá na trhu konkurenci. Co mi pomůže tady flejmovat a brečet na diskuzních fórech když to můj problém nevyřeší. Vyměním šroubek a jedu. Když vidíš problémy Shimana s uvedením 1×12 …
proto nechápu, že se někdo konečně nepustil do návrhu upravený a víc vyztuženýho vodítka na eagle. pokud by to bylo do 300kč tak by se to prodávalo jak na běžícím páse
jo, vyletí horní kladka, ale já jel v klidu po rovný lesní cestě a řetěz mi to teda nezkurvilo. Pak se dalo dojet na druhej nejlehčí převod.
Ja jsem si proste jen tak slapal na stredni prevod a ta ***** na NX uletela pryc. Spolu s tim se urval i clanek retezu. Raminko komplet ohle. Ani po narovnani uz to nechodi jak ma.
Má, protože šroub prochází celým ramínkem a s tím krátkým šroubem utrhneš vždy jen ten vylisovaný kousek mimo plech ramínka.
Aha, takze opravdu libovolny sroub se stejnym zavitem a o trosku delsi a zvenku placatou maticku?
Sice to nebude na novem kole nic moc, ale to je asi to posledni, co mne bere… 8-)
Použil jsem spodní šroub z rozbitého ramínka, kousek přesahuje, ale nic strašného a matku tam nemám.
No vidím že mne čekají pěkný věci … má smysl tam ten šroub s matkou dávat preventivně ? Neleze to pak do drátů tím že je ten šroub delší o tu pojistnou matku ?
Nikam to neleze, ale delší šroub určitě preventivně. Urval jsem to 15 km od baráku a dojet tam autem nešlo. Pokud to odpalíš někde dál a nedáš to nějak provizorně dokupy na dojezd. Přeji mnoho štěstí a pěknou vycházku. Pokud se to stane v chladném počasí a ve špatnou dobu je to doslova tregedie.
No navíc když ta kladka někam uletí a už ji člověk nenajde tak je to asi v pr…
Jakej šroub tam pasuje – co na to koupit? Rovnou to vyměním a klidně tam dám i nějakou plochou matku a zakápnu barvou.
No já mám dvě ramínka, takže dva delší šrouby. Náhradu jsem hledat nemusel, ale v nějakém železářství by neměl být problém.
Jo dojel jsem to na ložisku, které jsem našel a se sníženým rozsahem řazení. Naštěstí, jinak bych někde umřel, ťapat v tretrách tu dálku. Stát se to 40 km od baráku, tak nevím.
Smysl ma preventivne vymenit SRAM za neco jineho. Jenom vymena sroubku obavam se nepomuze.
Btw, na endurku mam par mesicu NX. Nikde jsem stiznosti nevidel… Taky se vytrhava kladka? Jestli ani, tam by to byl vetsi problem, protoze ma kazdy sroub zavit do jineho dilu, ne jako gx…
Nx ma horni sroub obracene coz mi prijde prave lepsi jak u GX. Proto to udajne ani nezlobi pac mi prijde materialove to vnejsi voditko pevnejsi nez vnitrni (u vypletu) az to jednou irvu, vemu od cinana jinou kladku s vetsim průměrem na sroub a udelam to jako je to na NX akorad s vetsim sroubem.
Dnes dorazila NX kazeta 11–50, tak srovnání s letos provozovaným Sunracem taky 11–50 12sp..
Na Sunracu se mi líbí, že má 2 unašeče a teprve malé pastorky jsou zvlášť, NX má 4 největší na unašeči a pak už sólo, tak jsem zvědavý, co bude říkat ořech (mám verzi bez ABG).
Jinak příjemné překvapení, že NX jde nasadit na 135mm nábu krásně bez škrtání o dráty, už Sunracu jsem musel mít 1mm podložku, abych kazetu oddálil od drátů.
2. fotka ukazuje detail, že unašeč je na šířku 3 pastorků a mezi 4. a 5. pastorkem je tlustější podložka, pak už jsou normální tloušťky.
Zkoušel jste někdo dát u GX hazky na horní kladku to větší kolečko ze spodní kladky? Tedy dole i nahoře stejné kladky ( ty větší ) Prý to lépe řadí.
Díky
Nikdo nezkousel ?
XTR 12s saltr by teoreticky mohl vyresit spatne razeni a cvakani kazety u Eaglu GX. Co si o tom myslite? To bylo hlavni, co me na Eaglu stvalo v pruhehu cele sezony stvalo.
Saltr / prehazovacka /xtr 12s tezko bude vykryvat neduhy Gx kazety Eagle.
Takze ty problemy GX Eaglu jsou zpusobeny kombinaci jejich saltru a kazety, nebo jen kazetou nebo saltrem?
Kazetou i saltrem. Razeni na jednom kole mam xx1 eagle a kazetu gx kde bylo nutny trochu ohnout jeden zub a poladit jeste pilnikem a stejne to neni ono. Gx saltr nemam ale novych jsem mel v rukou ix a vsechny maji vakl.
Kazetou i saltrem. Razeni na jednom kole mam xx1 eagle a kazetu gx kde bylo nutny trochu ohnout jeden zub a poladit jeste pilnikem a stejne to neni ono. Gx saltr nemam ale novych jsem mel v rukou ix a vsechny maji vakl.
Tezko, tezko. Dobre vetsinou funguje az X01. GX saltry maji problem s kladkama i velkou vuli v cepu a kazety stoji za pendrek skoro vsechny 12sp GX. Reseni je potrenovat a spokojit se s bezproblemovym 11sp a nebo calovat za XTR nebo Eagle nejvyssich rad, otazka je jak casto clovek vyuziva 50T pastorek, porad myslim, ze se vyplati obcas prehodit prevodnik a neresit cvakani a nepresnost sady, to musi proste litat. XTcko a SLXko by melo taky prijit, ale bude to jeste chvili trvat, no a na tu funkci bych si teda osobne uplne nevsadil. :-)
Jak často 50 ? Já často 27,5 kola a 34 převodník, kolem 12% stoupání a více v terénu úplně běžně. U mně by to bylo spíš jak často 10 z. Cvakání se objevuje většinou na třetím, čtvrtém pastorku u jednoho zubu kde je čep. Jinak to lítá pěkně, ale každý systém má své požadavky a nějak se začít musí.
Pekne to prave nelita, za me za ty penize shit. Pokud to tobe „lita pekne“, jsi spise ze skupiny stastlivcu.
Jinabych rekl, ze jabka to budou mit udelany lip i na nizsich sadach.
Já jsem teda na GX eagle přešel z komplet shimana, mix SLX šaltr, Deore páčka a XT kazeta a funkci nemůžu vynachválit – jak seřízení, tak přesnost – při přehození řetěz nikde nechrstá a oproti shimanu je potichu.
Asi to není úplně fér srovnání v rámci řad ale GX Eagle bych za nic neměnil. Nutno dodat, že k přechodu mě přesvědčil test fest v jedovnici a jsem si 100% jistý že tam orli nebyli seřízení tip top a i tak to fungovalo…
To mas stesti. Ono taky dost zalezi, jak se k tomu clovek chova. GX Eagle nejake ostrejsi chovani moc v lasce nema. Navic, kdyz clovek jezdi v terenu, kde hrozi casteji problem s ohnutim patky, tak to je taky dost znat.
Sice starší post, ale zareaguju.
50 využívám pořád, díky tomu si můžu dovolit 32z převodník, jinak bych musel mít ještě menší (a nebavím se o 29 kole, jen tak pro info, aby se drtiči mohli divit ještě víc).
Jinak musím zaklepat, ale po výměně vadné GX hazky a instalaci originálního Sram lanka 1,1mm, to řadí dobře i na GX kazetě. Sice bych chtěl X01 kazetu, ale to jen kvůli pocitu a váze. Na kazetě jsem lehce ohýbal pár zubů, pak to ještě chvíli cvakalo, ale mám pocit, že se to nakoec zajelo a teď je klid.
Podle mě jsou ty zuby o štěstí – asi záleží jak čistě se to slisuje, jestli se při lisování někde nějaký zub nepřihne. A ve výsledku je to asi docela jedno – jednoduchý zákrok se šroubovákem to řeší, tak co.
Setkal jste se nekdo s tím že pokud přeřadí na největší pastorek tak řetěz nezaskoci celej do drazek ale zustane tak na půl. Přesně je to vidět na tomhle videu. https://youtu.be/8gHq3bqp9I0 (13:25minuta)
Já jo a vyřešilo se to lepším seštelováním.
Jak píše romachain – špatně seštelované.
Špatně seštelované? Nevíš co konkrétně, jestli vzdálenost kladky, délku řetězu, nebo něco jiného? Protože nevim co by na tom mělo být tak zvláštního, horní doraz jsem dal tak aby řetěz nespadl až za kazetu, i když tu pačku zmáčkneš o něco víc. Spodní aby nepadal za pastorek. Bowdenem chod nahoru a dolů, měrkou vzdálenost kladky od kazety. Rám je pevnej, takže podle návodu 4 články řetězu.
Podle Sramu pevny ram pouze 2 clanky. Resil jsem to same a jak jsem zkratil tak OK.
Kde jsi prosím našel že mají být jen dva články. Já to skládal podle tohoto videa https://youtu.be/6wCt9BJRNew (7:00 minuta) a tam mluví něco o dvou vnitřních a dvou vnějších článcích pro hardtail. Možná je tvoje angličtina lepší než moje a blbě jsem to pochopil :D
Pochopil jsi to správně, 2 články jsou na celoodpružený rám