Životnost komponentů Sram Eagle GX 1 x 12

456 nepřečtených
  • Walda

    Jak jste na tom s životností jednotlivých dílů. U mě po 6 měsíc ježdění:

    • řetěz Sram PC GX Eagle – cca 1.400 km (vzhledem k ceně kazety měním radši dřív :-) )
    • kazeta Sram GX Eagle XG – cca 6.000 km (trošku zklamání)
    • převodník Sram X-Sync2 – zatím nezjištěno :-)
    • přehazovačka Sram GX Eagle – 5.000 km (odešlo ložisko v horní kladce)
    0 0
    • chyna.cz  

      Jesli neni lepsi hned po koupi gx hazky vymebit horni kladku za jinej model treba od shimana a dat delsi nerez sroub…

      0 0
    • Nutribird  
      • řetěz GX kolem 1300 km srovnatelné s KMC 10 speed na komponentech shimano XT
      • kazeta GX mám krátce
      • převodník – // –
      • přehazovačka GX po 300 km klacek a asi po 1100 km uletěla horní kladka pokaždé rovnání hazky a nové ramínko včetně kladek, doporučuji použít delší šrouby do obou kladek. Jinak drží a funguje dobře vzhledem k tomu co zažila, ale je to asi nejslabší článek celé sady.
      0 0
    • milan.v  

      Samostatné vlákno k Eaglu GX je ti málo pro takovýto dotaz?

      0 0
      • Nutribird  

        No vláken o ničem je tady až až a tohle je přímo k věci, pokud se budou všichni držet tématu, nevidím problém.

        0 0
        • p@X  

          Měla by tady být anketa, kolik lidí ohýbalo zuby a kolik ne, a kolika lidem uletěla kladka.

          0 0
    • MilanT  

      První řetěz na GX EAGLE měněn po 2700km (já bych ještě neměnil, (nepropadla ani měrka na 0,75), ale servisák říkal že moje měrka není kalibrovaná a tak jsem podlehl).

      Kazeta, přehazovačka i převodník zatím (3700km) bez jakýchkoliv známek problémů.

      Jezdím XC stylem, občas nějaký závod typu KPŽ.

      Za mě super a jen aby to vydrželo :-)

      0 0
      • Hnoj  

        2700km? To je masakr. Mému propadla měrka na konec po 1000km, ale i to beru jako slušný výkon.

        0 0
        • MilanT  

          No nevím, na 3×10 jsem vozil KMC řetězy a normálně jsem je měnil okolo 4500km.

          Takže od posledního technologického výkřiku jsem očekával minimálně stejnou životnost.

          Jak tak koukám tak jsem asi rarita, ale není to tak že bych se ploužil 15km rychlostí okolo chalupy anebo na cyklostezkách. Mým hlavním rajónem jsou Brdy a lesy vůbec.

          0 0
          • Hnoj  

            Na 2×10 jsem taky demoloval řetězy cca kolem 1000km. Osobně nevidím rozdíl.

            0 0
    • MirosPikos  

      Myslel jsem, že budu točit 2 řetězy a udělám na kazetě alespoň těch 6k. První prohození po 1k. Teď mám cca 2.3k a vrátil jsem první řetěz abych zjistil, že 3. nejmenší pastorek střílí. Nedá se vůbec zabrat. Takže obrovské zklamání. Občas střelil poslední dobou i před vrácením původního řetězu. Takže eagle opravdu ne…časem přejdu na 1×11. I co do náchylnosti na rovnost patky a serizeni to bude výhra.

      0 0
      • LM  

        Zkusil bych spíš častěji měnit nový řetězy a ty starý hodit do druhýho kola teprve až nový budou střílet…

        0 0
        • MirosPikos  

          Nedalo mi dneska spát a tak jsem po ránu trochu poškádlil Orla a už mi 3. nejmenší pastorek nestřílí. Možná by šlo ještě trochu přitlačit, ale to má čas.

          0 0
          • doubleingram  

            A jak presne jsi ho poskadlil nesdelis?

            0 0
            •  

              To je tajné jenom blbci mění kazetu když některé převody střílí.

              0 0
              • doubleingram  

                Ty jsi zase chytrej jak radio, vid pane tajemny.

                0 0
                •  

                  Osvědčený postup máš popsaný níže.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Kde presne?

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Ty si to pořád neobjevil? Je to rozmazaný, ale snad je to zřejmý. Je vidět i na mojí fotce kazety, kde je to ubraný…to lesklý. Je třeba v tom nehledat žádný složitosti a použít selskej rozum.

                      0 0
                      • doubleingram  

                        Aham dik moc, myslel jsem, zes brousil vnejsi hrany zubu, patu zubu jsem nevidel.

                        A toto pomohlo i se „zahadnym“ cvakanim na malych pastorcich u GX Eaglu?

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Myslím že ne Time:-), cvakání bude souviset s vyhnutím zubů do boku, řešilo se to myslím ve vlákně ke GX Eaglu

                          0 0
                        • MirosPikos  

                          Tohle řeší jen to, že se řetěz při záběru nezvedá a nemá tendenci přeskočit.

                          0 0
            • MirosPikos  

              Snad je to patrné. Je to pořád stejné. Už se to tu taky řešilo. Kdyby to bylo víc pastorků, tak to neřeším. Ale tohle mě sralo. Tak jsem to zkusil a světě div se. Zimu s tím určitě ještě dojedu.

              0 0
              • Fuser  

                Zvladnul bys to(za maly poplatek samozrejme i na moji kazete? X0?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Zajímavé řešení, taky musím vyzkoušet.

                  0 1
                • MirosPikos  

                  Hele není na tom žádná věda. Stačí malá bruska typu Dremel. Určitě bych si za to nedokázal nic říct, musím to stejně pořádně projet abych si ověřil, že to vydrží. Ale klidně se mužem domluvit jestli nemáš Dremela. Kdyžtak PM.

                  0 0
                  •  

                    Mám vyzkoušené že takhle to jde upravovat dokud ty zuby nejsou jak niti.

                    0 0
                  • Fuser  

                    Zaujala mě podobnost toho problému, mě taky střílí třetí nejmenší pastorek, při bližším ohledání jsem zjistil ulomenou zhruba polovinu zubu.

                    Jaký by měl být výsledný tvar toho zubu po zbroušení?nemohu to z té fotografie přečíst.díky

                    0 0
                    • pepek  

                      Uplně stejný, ubereš jen cca 0,2– 0,3mm u paty zubu. Prostě tam tu brusku na 2 – 3 vteřiny položíš. (pokud máš 32000 otáček :-)

                      0 0
              • tm  

                Ahoj, jaký typ (kónický, nebo jen váleček) a průměr nástavce jsi použil, prosím?

                0 0
      • Honza03  

        Zajímavé mě na na GX 11 cca po 7 tisících začínají vylamovat zuby protože asi 4 předníky (2–6 zezhora) jsou sjety z boku že jsou tak slabé že při řazení se vylomí zub. Problém s tím že bych mě střílel řetěz nemám, ale měnil sem asi docela včas, převodník však dělá rachot při novým řetězu v záběru ten už bude taky na konci, asi by na něm mohli jít točit řetězy, ale nový řetěz už bude problém. Co do náchylnosti 11ky na křivou patku si asi co nepomůžeš já to řeším pořád…

        0 0
        • p@X  

          Taky mám na X01 Eagle na spodní půlce některý „pastorky“ úplně vyleštěný.

          0 0
          • RomanH  

            Stav se k Pepkovi ;-)

            0 0
            • p@X  

              Našplíchal jsem na to ten Castrol a připadá mi, jako kdybych to vůbec nenamazal.

              0 0
      • Mufi  

        Haha, tak to je dalsi problem s Eaglem do me sbirky. To jsem ani nestihl zaregistrovat, ze retez a kazeta tak malo vydrzi. Me totiz prehazka umrela po 1000km a pak jsem ji vymenil za Shimano.

        0 0
        • Hnoj  

          Tak hlavně jezdi Shimano řetěz, alespoň 3000km, to určitě vydrží bez problémů!

          0 0
    • MilanT  

      Tak v tuhle chvíli:

      řetěz první 2700km a nyní má druhý již přes 3 tisíce a dobrý

      Kazeta v pohodě – momentálně přes 5000km

      převodník taky v pohodě, najeto to samé co kazeta

      Přehazovačka zatím také stále drží

      Takže za mě zatím velká spokojenost.

      0 0
      • MirosPikos  

        Ještě by se mělo udávat nastoupany kilometry a váha jezdce. Je rozdíl najet 6k okolo Třeboně a 6k někde v lese nahoru dolů.

        0 0
        •  

          A kadence ;)

          0 0
        • mirorek2  

          já sjel letos dva gx řetězy a to jsem měl nebo vlastně mám pořád kolo kvůli reklamacím na hřebíku. Měřil jsem teď jen z principu a za cca 600 km vytahaný, ale byly tam kopce:) že

          teď zkusím x01, prý je znatelně lepší

          0 0
          • petyn  

            To mohu potvrdit. Na GX 1600 km a na X01 2500 km a měrka od Shimana stale nepropadne. Vozim to na 1×11 34ovalAB a 9×46 E13.

            0 0
            • p@X  

              Pozor na ty měrky, u Kovysu už je na posl. zubu před propadnutím pozdě.

              0 0
              •  

                Bruska zachrání vše.

                0 0
              • xtonda  

                Asi jak na kterém, řetězu, mě zapadla Kovys úplně na 5. zub a řetěz po přeměření pásmem má 127,6 cm, čili je akorát na výměnu, ale ještě to není přes.

                0 0
        • MilanT  

          Tak po roce se zase vracím k tématu :-)

          Stále původní kazeta GX,kliky,řazení, jen řetězy měním po cca 3,5k km.Nic nerachtá, nepřeskakuje, chod všeho v pohodě.

          Nastoupané kilometry nevím, ale jezdím po Brdech, na dovče Krušné Hory, okolo Dyje nahoru,dolů atp.

          Asi 5krát do roka nějaký ten závod typu KPŽ.

          Takže žádné roviny, to mě moc nebaví :-) Za rok těch cca 5k km a tak můj orel má v tuto chvíli asi 10–12 k km.

          Váhu nemám nejmenší, okolo 80kg na 172cm výšky a kadence v rozmezí cca 70 – 95.

          Takže asi tak.

          Za mě orel GX do každé rodiny:-)

          0 0
          • Guzma  

            Jaké řetězy používáš?

            0 0
            •  

              3 500km je nesmysl pokud chces kazetu a prevodnik pouzivat nadale.

              Osobne GX retez menim po tisicovce.

              ;)

              0 0
            • MilanT  

              Guzma. originál Sram GX řetěz

              Zdendyš: každý mění jak to cítí. Myslím že, (dle zatímních zkušeností), ta GX kazeta má šanci vydržet to samé co jiné kazety.

              Měnit každou tisícovku řetěz nehodlám, to mi přijde vhodné pro mnohem výkonnější jezdce než jsem já :-)

              0 0
              • Charlie_R  

                Nejsem nijak výkonný, ale řetěz GX mi teď vydržel cca 900km. Ale je to stejné jak předtím devítkové řetězy, běžně jsem měnil po 800km. Stačilo o 200km přejet a nový už střílel. Je pravda, že v okolí je spousta písku, dostává to pohulit :-)

                0 0
                • Nutribird  

                  Zdravím, mě dá GX řetěz kolem 1300 km, nyní mám čtvrtý a sem tam že začátku na jednom pastorků střelil, ale pouze ve tvrdém tahu. Kazeta tedy kolem 4000 km. Teď začnu řetězy točit zase od 1, dokud to neumře.

                  0 0
                  • Mufi  

                    Hahahaha!!! No to je fakt narez, neskutecne jako jsou ty Eagly zdorby. A to se me jeste nekdo snazil presvedcovat, ze GX je fakt v pohode.

                    0 0
                    • kejda  

                      V různých vláknech tě ostatní rekomandovali jako ohromného pitomce. Vidím, že se nemýlili.. .

                      0 0
                    • Nutribird  

                      Hahaha, reaguješ na rok starou reakci, ale jinak je GX úplně v pohodě. Pokud vím Shimano má taky problémy a takové nadšení jaké z něj bylo už dávno není.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Jasně že shimano má taky problémy, ale nedá se to srovnávat. Teda dá, kvalitou zpracování tak GX vs Deore a chod.. Ten se srovnávat nedá.

                        0 0
                        • POC74  

                          Mě maká GX pěkně.

                          0 0
                        • Nutribird  

                          Mám dvě sady GX a funguje v pohodě, jezdím treil a enduro. Myslím, že dostává pěkně nažrat. Se shimanem ve 12 nemám zkušenost. Nyní řetěz X01 kolem 2000 km a stále dobrý.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            2 000km je hodne na retez. Mi qx retez vydrzi tisicovku a jezdim trate typu Xcm.

                            0 0
                            • Nutribird  

                              Mi daly GX řetězy kolem 1300 km, X01 má větší výdrž.

                              0 0
                              • kejda  

                                Mně teď GX v tom podzimním hnusu zatím cca 1200 km, ale myslím, že najedu tak ještě 200–300 a finito. Sníh a břečka to urychlí. X01 mi teda dal dvojnásobek. Pokud se zadaří koupit v akci, tak se vracím zpět k X01, méně starostí :). Cenově to ovšem vyjde tak nějak šulnul, 600 vs 1200 Kč…

                                0 0
                          • Mr.Duck  

                            A proti tomu vubec nic. Ja nerikam ze to nefunguje. Jen to, ze nejlevnejsi 12s Shimano proste chodi lip. Vydrz retezu i verim ze ma Sram lepsi, jen z toho co jsem se docetl na netu, sam nemuzu srovnavat. Chod ale srovnavat muzu na mnoho kusech co mi projdou rukama v praci.

                            0 0
                            • lubosalbi  

                              No, moje XT 12s hazka měla po roce ježdění takovou vůli v čepech, že už prostě 100% seřídit nešla. Vyreklamoval jsem jí, mezi tím koupil SLX, nová absolutně bez vůlí, teď už tam jsou, cca po třech měsících cítit.

                              0 0
                              • mirage  

                                Jak to tak ctu, tak se mi zda, ze se na nejakou tu kvalitu uz celkem sere, hlavne valit mnozstvi. Trh si to žada, tak co a ted jak Shimano stoupl odbyt o 40%, tak to uz se asi na tu kvalitu bude uplne jebat.

                                0 0
                                • Georrge  

                                  Podle me bude problem jinde. Kazety jsou sirsi nez kdysi, prehazovacka ma mnohem vetsi rozsah a k tomu ruzne spojky a brzdy. To vsechno dost zvysuje zatizeni cele prehazovacky vcetne hlavniho cepu a cep ktery kdysi fungoval na 7–10sp, dnes asi uz dlouho nevydrzi…

                                  0 0
                                  • lubosalbi  

                                    Kamarádova 12s GX hazka dva roky stará je bez vůle. Já bych jí jezdil taky dál, kdyby se mi ne po… horní kladka. Každý má svoje :-)

                                    Na novým kole bude GX a zůstane tam

                                    0 0
                                    • Romancero  

                                      já mám taky 20 let starou felicii a je bez vůle v čepech, ložiskách a převodovka taky OK:-)

                                      čím to asi bude, že? třeba tím, že má najeto jen cca 100. 000 km a nejezdím s ní jako dobytek po rozbitých nebo polních cestách! …takže asi mohu těžko porovnávat kvalitu čehokoli, pokud to není vystaveno stejným podmínkám-zátěži!

                                      To tady stále někomu nedochází? :-)

                                      0 0
                                      • kejda  

                                        jo, to je dobrý porovnání. porovnat můžeš, že se svezeš v jiném autě, třeba v Golfu s nájezdem 100k km a rokem výroby 2000.

                                        To felo může mít super čepy a tlumiče, ale může být také úplně shnilé, pokud netráví život v garáži…

                                        0 0
                                      • nomecz  

                                        20 let stara Felicie uz z principu nemuze na konci roku 2020 existovat :)

                                        0 0
                                        • Cavendish  

                                          Ta moje existuje už 25 let :) a ruky ji nedám!!!!

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Proč?

                                          “Škoda Felicia je osobní automobil, který v letech 1994–2001 vyráběla automobilka Škoda Auto. “

                                          0 0
                              • Mr.Duck  

                                Moje XT je po víc než roce bez jakýkoliv vůle. Bohužel už taky nemůžu říct že řadí perfektně, ale to jsem s ní zlomil několik patek, vyoral asi 20kg kámen ze země v rychlosti, spadlo kolo z nosiče přímo na tu hazku a podobně, takže stav je na to co zažila super :)

                                0 0
          • romanino  

            Já se připojím. Mám nové kolo s GX a už chod není těch 100% na které jsem zvyklý. Občas to malinko hůř přeřadí, kvalita cca 98–99%. Ze záznamů jsem spočítal nájezd přes 1600 km, šuplera ukazuje 132,4–132,5, měrka je na 2. zub. Jsem těžší jezdec, terény jezdím spíš mírnější.

            0 0
    • Guzma  

      Já mám na NX řetězu 1500km a 132,5 ukazuje šuplera. Nechám ho do 132,6.

      0 0
      • MilanT  

        Možná to bude péčí :-)

        Po každé vyjížďce řetěz, minimálně hadrem, čistím a co chvíli jsem na myčce a wapka ho zbaví všeho bordelu.

        0 0
        • milan.v  

          … wapka… :-D

          0 0
          • Cavendish  

            Wapkou mám na CX kola dycky řetěz jako novej :D

            0 0
            • MilanT  

              Šak já taky, jen ho muším znovu namazat :-)

              0 0
            •  

              Wapka a kolo je jako ohen a voda.

              0 0
              • černápole  

                prostříkat jenom řetěz by nemuselo být na závadu, proud vody alespon vytlačí bordel..

                0 0
              • Pijer  

                ......a vždycky se najde někdo, kdo tohle vytáhne.........je to hlavně o hlavě a o rukách, pak je skoro jedno, co používáš ;-)

                0 0
              • MilanT  

                Zdendyš :

                Ale kdepak.

                Kolo je po wapce vždy krásně čisté a lesklé :-)

                A jestli narážíš na zničená ložiska apod., tak to mě netankuje. Stejně jednou za čas se do toho musí drobet zainvestovat.

                Momentálně mám třeba Epica přes 2 roky a nic. No a když bude nutná výměna nějakých ložisek tak to beru.

                Stejně nebudu vědět jestli je to čištěním na myčce anebo provozem (viz. letošní KPŽ Znojmo). :-)

                0 0
                •  

                  To, ze je kolo po wapce krasne ciste a leskle je mi jasny ;) Blbe je, ze voda se bez vetsiho nasili dostane do vsech spojovacich mist a ty potom otravuji nelibym zvukem. Loziska jsou dnes pomerne dobre utesnena, horsi jsou napr. cepy tlumice, sedlovka, riditka, zavit Bsa, misky hlavka, zamek sedlovky atd a atd :)). Ale vidim, ze jsi zaryty ultrawapkar a ze s tebou nehnu :). Moje nebozka tchyne rada rikavala : kdo chce kam, pomozme mu tam :). Tak jsem ji pomohl.

                  0 0
                  • Romancero  

                    Jo zítra má zrovna ta moje pohřeb…a jsem taky wapkař

                    0 0
                  • MilanT  

                    Tak ty zvuky tam jsou, to nezapírám a pěkně mě ser…

                    Doteď jsem to přičítal karbonovýmu rámu a kovové sedlovce.

                    Sakra,sakra.

                    Ale co, mě nenahlodáš :-)

                    Wapka je wapka.

                    0 0
                  • romanino  

                    No, já jsem taky wapkař a dobrovolně se přiznávám. Bo jinou volbu jaksi…nemám. Bydlím v paneláku, ten je na mytí kola zcela nepoužitelný. Moje možnosti jsou:

                    • mít z kola hliněnou kouli (fuj, chudák kolo a byt)
                    • mýt kolo někde u baráku a se saponátem a sračkama šup do trávy (naprosto proti mému přesvědčení)
                    • no a ta WAP na myčce – jo dává to kolu záhul, ale můžu tu míru ovlivnit a je to lepší, než hliněná koule nebo lití saponátu a sraček do země
                    0 0
                    • theedge  

                      Kolo jsem nikdy žádným saponátem nemyl … wapka je prasárna

                      0 0
                      • romanino  

                        Vidíš, soudíš a víš prd! Jezdím do myčky, která má program „teplá voda“. Tedy žádný saponát.

                        0 0
                        • theedge  

                          Tak hele ty prde. Ty jsi totiz ve sve ekologicke genialite vubec nepochopil ze vubec nejde o ten saponat – s tim ma problem jenom tvuj zelenej mozek. Problem je ten tlak te wapky kterej ti tu vodu, bordel a pisek natlaci uplne vsude i do lozisek – tepla voda tim hur.

                          Ale je to tvoje kolo a delej si s nim co chces :-)

                          Dal uz na tebe nebudu reagovat.

                          0 0
                          • kejda  

                            Jsou wapky s dvojím tlakem, mírným tlakem očistíš kolo, velkým můžeš umýt pláště. Prakticky všechny wapky v boxech tohle umí. Nemusíš ani mačkat spušť, ten tlak je jako zahradní hadice.

                            0 0
                            • theedge  

                              Jinak k wapkám – teď v ríjnu jsem byl na Rychlebech, seděl venku před základnou a koukal jak to tam lidi s tou wapkou perou. Normálně full-gas to tam naperou uplně všude – a bylo jich hrozně moc. Jeden za druhým. A nebyly to žádný levný kola.

                              0 0
                              • kejda  

                                Taky znám pár takových, vůbec se s tím neserou, do plných. Až odejdou ložiska, tak je prostě vymění. Kámoš kolo myje tak, že ho otočí vzhru nohama na rodla a sedlo, mrdne s tím doprostřed toho roštu v boxu, odřené brzdy, rodla, je mu to úplně fuk a myje.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Protože než se to začne sypat, tak to střelí jako „jeté dívkou po cyklostezce“ :0)

                                Já meju kolo před barákem mucoffem a stříkám na to vodu z rozprašovače na kytky :0)

                                0 0
                                • kejda  

                                  moje kolo, stejně jako auto, umývá déšť :)

                                  0 0
                                • krabica  

                                  Když nemáš nic lepšího na práci, tak proč ne. :-) Osobně budu radši o to déle jezdit a pak jen oklepu hrubé bahno…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Hele, to že to dvakrát za rok takhle umyju, to mě nezabije :0) Cca hoďka ročně… Z té folie to jde samo :0)

                                    0 0
                              • tomxxx  

                                Wapka je v klidu, pokud nejsi kokot. Někdy mám kolo tak od sraček, že bych to nechtěl mejt jinak.

                                0 0
                              • jeniiiik  

                                Největší prdel je jak tam wapkujou čisté kola. Deset kapek bláta na spodní ramovce a pět minut wapkuje. :D

                                0 0
                          • romanino  

                            Zelenej mozek můžeš být leda tak ty! Nejdřív meleš o saponátu, a když ti to vyvrátím, začneš o tlaku. Asi mě pokládáš za naprostého debila, kterého můžeš klidně urážet. Že může WAPka produkovat různé tlaky, to ti asi nikdo neřekl! A ty urážky si nechej.

                            0 0
                    • krabica  

                      Pořídil jsem si přenosnou wapku napájenou z auta, myju kolo vždycky na parkovišti a bez saponátů.

                      0 0
                      • kejda  

                        Kdyby to bylo aku, tak je to super. To má vlastní nádrž na 15 litrů? To se mi líbí, ale jak před barákem, když je to na 12V.

                        Ostatní aku wapky jsou tak za bůra :((

                        0 0
                        • embi  

                          https://www.lidl-shop.cz/…u/p100292897 Aku wapka. Ale ma to nizkej tlak – na kolo dobry:)

                          0 0
                          • kejda  

                            to je imho blbost za ty prachy, chybí baterka a nabíječka…

                            0 0
                        • krabica  

                          Myju kolo na parkovišti u auta, takže mi to vyhovuje. Jo, má to vlastní nádrž, takže ji plním teplou, ať se mi v kose dobře pracuje… :-)

                          0 0
                          • theedge  

                            Nevycuká ti to baterku u auta ? Dnešní moderní auta mají na*ovno eko slabý baterky.

                            0 0
                            • krabica  

                              Po jednom mytí jsem zatím neměl problém, ale se spotřebou 60W, kdy kompresor běží tak cca 50% času a mytí cca 1/4 hodiny se to vezme odhadem do 1Ah, takže prd…

                              0 0
                          • kejda  

                            Musí to být připojeno na těch 12V, když to myješ, nebo to má nějakou interní baterii, kterou dobíjíš v autě?

                            0 0
                    • jeniiiik  

                      Wapka v mycím boxu je úplně v pohodě. Nema takový tlak jako klasická, kde jsem v depu po několika závodech umyl kolo a druhý den netočil hlavkem a nebo klikama. Tohle se mi za několik let co myju v boxech nestalo.

                      0 0
        • Romancero  

          nechci urazit..ale nebude spíše nižším výkonem přenášeným na ozubené převody?

          0 0
          • MilanT  

            Romancero :

            Tak ten nižší výkon by také mohl hrát roli, nejsem už žádný dorostenec, ale snažím se :-)

            Pijer :

            Přesně tak, já mám svoje věci rád a taky se tak k nim podle toho chovám.

            0 0
            • Romancero  

              Tak to jsme na tom stejně! Mně vydrželykomponenty xt 20 let a cca 60 kkm. Náby a přehazovacka včetně řazení – stále v provozu. Řetězy a pastorky mi moc nevydrží mám dost agresívní způsob jízdy

              0 0
    • pivos  

      Točím na GX 4 řetězy, cca po 350km. Momentálně najeto 8500km, bez problémů, řetězy mají cca132,6. Na 3×9 jsem najel tímhle stylem cca 15tis km, tak doufám že Eagle to dá taky.

      0 0
      • Walda  

        Zajímavá metoda, to bych mohl zkusit. Díky za tip.

        0 0
      • zdenek  

        Dělám to podobně. Jen to neměním podle počtu km, ale při prodloužené délky cca o 0,2 – 0,3 mm. Takhle točím asi 8 řetězů na silničním i MTB.

        0 0
      • petrun  

        Dělám to stejně už 30 let (•‿•)

        Jediná výjimka jsou Campagnolo řetězy. Ty jezdím 7–9 tisíc km a pak měním vše.

        0 0
        • MilanT  

          Takže zhruba po roce opět k tématu.

          Stále měním řetěz GX po cca 3,5 –4 tis. km a kazeta kliky stále původní a v pohodě.

          Takže teď už mám na nich asi cca 15–16 tis. km a jsem spokojený.

          Bohužel hazka už je po smrti,nepřežila drobet zrakvení na KPŽ Beroun.

          No tak holt mám novou včetně háku a 3,5 k Kč zůstalo v servisu :-)

          No,ale stejně jsem tu výměnu hazky měl výhledově v plánu, přeci jen už párkrát políbila matičku zemi.

          0 0
          • MirosPikos  

            Chceš říct, že jedeš řetěz v kuse 3,5–4kkm a pak dáváš novej a nic nestřílí? Zázraky se dějí.

            0 0
            • MilanT  

              Přesně tak,řetěz jedu dokud měrka nenaznačuje propad (což je cca mezi 3,5 – 4K km) a tak furt dokola.Zatím mohu říct že u mě orel zatím drží jako dříve řady shimano deore 3×10 které se mi zdají nesmrtelné.

              Zrovna včera na KPŽ Brdy řazení dostalo trochu zabrat a furt pohodička.Měl jsem drobet obavy z nové hazky,ale vše si navzájem sedlo jedna báseň.

              Taky chodím k výbornému mechanikovi,můžu doporučit Specialized z Nového Knína.

              Čtu tady o točení více řetězů,ale to by mě nebavilo :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pokud vazis 20kg tak je to teoreticky mozne.

                0 0
                • MilanT  

                  Vážím cca 80–81 při výšce 172cm,takže žádný vychrtlo :-)

                  Jezdím kadenčně,nemám takovou sílu to rvát na těžké převody :-(

                  Stále se opakuji,prostě je to tak a finito.

                  0 0
            • JMT  

              Na Shimano 11 jsem menil retez casteji nez 500km. Ted mam na x01 eaglu najeto 3000 a merka se tvari jako ze skoro novy…

              0 0
      • pivos  

        Tak taky doplním po nějaké době: momentálně najeto 15200km, přehazka je druhá (první jsem vyreklamoval kvůli vaklu hlavního čepu), kazeta nestřílí, ale občas padá řetěz z převodníku, ten je už omydlený velmi. Ŕetězy mají cca 133,2mm. Dal jsem novou kazetu, tentokrát X01, tři řetězy X01 a převodník, jsem zvědav jestli to vydrží víc než GX. Tu starou sadu ale ještě asi nasadím s méně ojetým převodníkem na zimu, uvidím......

        0 0
    • fyluta  

      já pouze občas musím na té GX kazetě poohýbat zuby, aby to nerachtalo.

      Naštěstí jsem už přišel jak onen zub zjistit,ale už to tu taky bylo x-krát.

      najeto cca 5tis +

      0 0
    • Le Corbusier  

      Moje údaje:

      • řetěz měním cca 1000km, nevím přesně. Ale jsem trošku těžší – 94kg a jezdím často v Beskydech atp.
      • kazeta a převodník má najeto cca 5000km: přijde mi že ten převodník vypadá už celkem blbě, ale problémy nedělá.

      Mám dotaz – někde na prostředním pastorku (asi 5–6) mi to nechce řadit nahoru. Musím dát o dva a jednou dolů. Je to nějaký ohlý zub?

      0 0
      • fyluta  

        lehce dotahni lanko u řazení… stejně budeš muset palcem lehce přes, aby to doskočilo,asi normální věc u GX…

        0 0
        • Le Corbusier  

          hele díky, ale seřídit přehazku si umím. Všude to chodí 100% dobře. Jen na jednom pastorku ne.

          Dělal jsem všechno – seřídil patku, dorazy, dal nové lanko, řetěz. No a dělá to pořád stejně. Musím tu kazetu nějak nastudovat – něco na tom pastorku bude jinak.

          0 0
    • kemo  

      Teď mám 34×10–50 a budu muset komplet měnit. Zvažuju, že bych dal 36×10–52. Podle kalkulátoru nejlehčí převod vychází skoro stejně, takže by mi to mělo stačit.

      Bude to mít nějaký zásadní vliv na životnost? Tím, že se nebudou tolik jezdit nejtěžší převody? Jinak bych nechal 34 vepředu. Na rozdíl od nejtěžšího bych případný lehčí využil častěji.

      0 0
      • jonti  

        Teoreticky to bude o neco lehci, ale ten rozdil tam takovy zas neni, pokud nejezdis moc prvni tri pastorky.

        Pro 52z kazetu potrebujes asi i novu hazku, nebo ne?

        0 0
        • kemo  

          Jezdím komplet rozsah, ale nejlehčí dávám fakt jen ve velkých stoupáních nebo když jedu na kecačku, takže větší skok mě moc netrápí.

          Mám komplet dojetý převodník i kazetu. Hazka už má také něco za sebou, takže její inovaci už bych přežil (jinak bych samozřejmě měnil jen kladky).

          0 0
    • rdx  

      Jelikoz pred tydnem skoncilo dvoulete pouzivani GX, tak prihodim taky nejake zkusenosti.

      Razeni bylo na Epicu, najezd 8–10k sezona, >12 zavodu v sezone v ruznych podminkach.

      Retez jsem kombinoval co bylo zrovna po ruce x01 / GX – zivotnost obou ± stejna a nijak se nelisila od obecnych cisel

      Prehazovacka od zacatku GX bez sebensiho problemu a sahodlouheho stelovani, jednou menena patka po padu.

      Kazetu stridam dle kol – pres zavodni sezonu X01 na karbonech, ostatni GX na plecháčích.

      X01 jsem vlastni blbosti {blbe jsem zmeril retez :)} oddelal pri 5K. GX na „zimacich“ je stale ok

      Nejvetsi problem jsem mel s razenim – puvodni GX po padu nevydrzelo, X01 az do zari v pohode a pak najednou prestalo radit resp. radilo kazde druhe zmacknuti … v provozu jsem nejak zasadnejsi rozdili nepozoroval.

      Ted AXS + X01 kazeta a mlaskam si blahem. Naproto bezproblemova instalace bez jedineho serizovani (doslova). V provozu je to uplne jinde nez puvodni setup.

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0
      • milan.v  

        Řetěz GX 3.000km? To je nějaké podezřelé, pokud to zrovna nejezdí 45kg těžká ženská podél vody…

        0 0
        • braj  

          Ja jsem menil po 4500km NX retez na GX kazete mela 134mm

          0 0
        • kejda  

          Já mám na GX řetězu cca 1500 km a už je na konci své cesty. Takže další kupuju osvědčený X01, vydrží mi víc jak dvojnásobek GX a nemusím to furt kontrolovat. Nejezdím v nějakém extrémním blátě a o řetězu se pravidelně starám.

          0 0
      • TichyA  

        Já jsem teď měnil GX řetěz po 2000km, spokojenej, jak dlouho vydržel, měrka tam pořád nešla. Nahodil jsem novej a řetěz a zjistil jsem, že polovina kazety střílí. Změřil jsem tedy starej řetěz šuplerou a zjistil, že byl dávno po smrti, vadná měrka. :D Tak na to taky pozor.

        0 0
        • plzakj  

          Neco takovyho bych cekal :-D

          0 0
        • mirage  

          Jak to myslis, stim ze merka tam porad nesla?

          0 0
          • Breakpain  

            Že měrka je větší, než by měla, a proto nezapadla :-)…

            0 0
            • mirage  

              Jako ze,nesel strcit ani ten prvni zubek na merce? Ja ted budu kupovat od Unior s tim otocnym koleckem, ta je asi nejpresnejsi

              0 0
              • p@X  

                Prý nej. na 12s by měla být Park Tool PT-CC4.

                0 0
                • mirage  

                  Tu jsem uz i zkousel a zatim se mi zda nejlepsi https://www.spoke.cz/…retez-profi/?…

                  0 0
                  • p@X  

                    Ono je to stejně jedno, X01 řetěz vyhodíš buď brzo nebo pozdě :)

                    0 0
                  • POC74  

                    Tu máme a super… Za mě nejlepší.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Akorát mě děsí, že na novém řetězu ukazuje 50÷ …

                      0 0
                      • POC74  

                        Fakt? Mám tu 2× nový gx tak zkusím teda taky.

                        0 0
                      • POC74  

                        Zkoušeno na 2× novým z orig krabičky a je to kousek za 0. Oba stejně.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Unior měrkou?

                          0 0
                          • POC74  

                            jo unior s otocnym koleckem…chces fotku?

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Ne ;-), jen jestli se bavíme o tom samém … divné … tvl, že bych měl vadnou… Zkusím obejít někoho s novým řetězem a udělat kontrolu :-)

                              A vymezuješ vůli mezi rolnama zde uznávanou metodou „nanukové dřívko“? Nebo jen měrka?

                              0 0
                              • POC74  

                                Jen merka na 1×12 GX. Takto mi to měřili i ve dvouch servisech. Tak jsne si ji koupili.

                                0 0
                              • 01carbon  

                                v klidu, jestlize meris retez od nova a stale stejnou merodou, tak vis o kolik se protahl. pomerove mereni. jen to nejde porovnavat s jinym retezem mericem…

                                0 0
                                • Breakpain  

                                  No, já to moc neřešil, ale 12ku jsem poprvé přetáhl, i když měrka tvrdila (jiná) že je to OK ;-). Tak jsem koupil Unior… a doufám v zázrak ;)

                                  0 0
                                • POC74  

                                  Přesně, takhle to dělám. Pořád stejně.

                                  0 0
                    • jerrymouse  

                      No nevim .. na všech novejch řetězech mi hlásí 25%.

                      0 0
                  • xtonda  

                    To je furt dokola, ta měrka je zpracovaná hezky, ale měří vnitřní rozměr bez vymezení vůle, což je celkem k ničemu. Výrobci si je toho předpokládám vědom a tak zapracoval tolerance, které sice zajistí, že měrka neoznačí řetěz jako OK, když je KO, ale u některých typů řetězů to může vést k předčasné výměně.

                    0 0
                    • mirage  

                      Tak ktera merka ci spusob mereni je 100% ?

                      0 0
                    • Mr.Duck  

                      Muzete mi nekdo vysvetlit to vymezeni vule o kterym tady furt ctu? Merim retezy uz par let a nejak si myslim ze s park tool CC-2 mam asi nejlepsi presnost co jsem kdy mel, ale tyhle vase raketovy vedy jsem doted nejak nepochopil…

                      0 0
                      • krabica  

                        :-)

                        0 0
                      • xtonda  

                        Třeba PaktTool CC-4 vymezuje vůli. Už to tu bylo napsáno mockrát, při měření šuplerou, měrkou bez vymezení vůle jsou válečky co sou v kontaktu s měřidlem natlačeny každý na jinou stranu, takže ve výsledné naměřené hodnotě se krom prodloužení řetězu projevuje vnitřní a vnější průměr válečku a vnější průměr čepu, což může u různých řetězů lišit, takže hodnoty při tomto způsobu měření při 0,5% prodloužení různých řetězů mohou být různé, pokud mám zjištěny hodnoty pro konkrétní typ řetězu tak OK. Ale univerzální měrka prostě bude pro první řetěz OK a pro druhý bude indikovat výměnu pozdě nebo naopak pro druhý OK a pro první brzo.

                        Samozřejmě pokud výrobce měrky není idiot, tak to tu variabilitu zohlední tak, aby se nikdy neměnilo pozdě. Majitel měrky si spokojeně měří, mění řetězy a nový řetěz vždy v pohodě funguje. To že by bez problému za sezonu vystačil se dvěma místo tří ho netrápí, protože to netuší. :-)

                        0 0
                        • vasek80  

                          Při poměrné ceně řetězu/kola a ochoty nasypat do koníčku jsem to nikdy neřešil. Řetěz s jakoukoli měrkou měnil za polovinou životnosti.

                          I zde si vezmu nejhorší údaj výdrže od člověka, který s tím jede zápody KPŽ a je na tom jistě mnohem lépe jak já, jeho hodnotu vynásobím tak 1.3, zaokrouhlím na 1000 dolů a vyjde mi, že pokud budu měnit řezěz po 1000km, přesto že měrka nevlezla do poloviny, tak nikdy nezažiju střílející kazetu a za rok zbytečně přijdu maximálně o částku rovnjící se jedné rodinné večeři v restauraci.

                          0 0
                        • mirage  

                          Myslim si, ze kdyz mas kolo postavene na zemi a zatlacis do pedalu a pak teprv meris retez , tak ze tim zatlacenim jsi ty vule vymezil v jednom smeru. Nebo se mylim?

                          0 0
                          • Pijer  

                            Pleteš se, tím natažením vymezíš maximálně vůle mezi čepy a články (které tam v podstatě nejsou), ale vlastní rolničky na jednotlivých čepech plandají úplně stejně.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Ty vůle které tam v podstatě nejsou je právě to, kde se ti řetěz prodlužuje. Ale tlačit na pedály nebo to vůbec někde dělat silou není úplně ideální měření :)

                              0 0
                              • Pijer  

                                To asi těžko. Když bys měl vůli v zalisování čepu do článku tak ti ty čepy vylezly do boku a ten řetěz se rozpadl. Tím vymezením vůlí při měření se myslí zatlačení měřeních rolniček na stejnou stranu – při měřením klasickou měrkou bez vymezení se výsledná hodnota klamavě zvětšuje právě o vůli té jedné rolničky, která je měrkou natáčená na opačnou stranu, než když je řetěz v záběru na zubech.

                                0 0
                                • Pijer  

                                  Tedy mám na mysli do vnějších článků, u těch vnitřních máš pravdu

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Samozřejmě že mluvím o vnitřních, kde se tvoří vůle mezi čepem a článkem čímž se řetěz prodlužuje žejo, ale to je ti asi jasný :)

                                    Jinak tomu vymezení už rozumím, mám v práci nějaký měrky co to dělají ale stejně radši používám CC-2, výsledky mám konzistentní a když měním řetěz podle doporučení, více méně neměním kazety, jen když měním za víc rychlostí, a jednou jsem snad měnil na DH spíš preventivně před závodní sezónou.. :)

                                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Tydlii  

      Prehazovacka – cca 7 000km, už byla asi ohla, blbě to radilo po par horších pádech , smrtelná rána klackem způsobila ze se tělo rozletelo na několik kusů okolo hlavního šroubu do patky. Celkem prekvapko co kus dřeva s tím duralem udělal. Kazeta cca 7000km, GX řetězy různě, nejvíc něco přes 1000km, nicméně při kombinaci závody/marast/hodně kopce jsem jeden změřil po 800km a měl 133,1mm (naštěstí poslední řetěz na už skoromrtvy kazete). Říkal jsem si ze to není možný ale to vytahání tam fakt bylo na cely délce oproti novému. Po této zkušenosti už pouze X01 řetězy, koupil jsem drahou kazetu tak si ji nezprasim řetězem z másla kterej se hned vytahá. Převodník XX1 asi 8000km, pak už byly zuby tak vybraný a vybroušený ze to šíleně rachtalo a nakonec stačilo štrejchnout o kladu pri přenášení a jeden zub se urval.

      Řazení tedy jediná věc co přežila rok bez úhony. Sram pohon už mi na kolo nesmí, zbývají mi z nej XX1 kliky, který maj tak mentální středový složení (GXP) ze odchází 2× za sezónu, už by šly dávno pryč nebejt toho ze prodejní cena je cca 4K a adekvatni nový kliky stojí 12k+ . Kdyby to četl někdo s XTR klikama tak vymenim :)

      Edit: tady uváděný vydrže řetězu jsou nesmysl, spousta lidi má měrky na 9/10s řetězy (furt 2/3 merek na trhu) spokojeně si chrochtaj jak řetěz drží a pak se diví ze novej střílí .

      Max. vytažení řetězu pro 9/10s : 0,65%

      Max. vytažení řetězu pro 11/12s: 0,5%

      Tak na to pozor :)

      Doporucuju merku unior s excentrickým trnem která ukazuje vytažení řetězu prave v %. Na kupkole pod 400kc tuším . Dlouho jsem tomu nevěřil, až jsem si tady tuhle stěžoval jak X01 řetěz málo vydržel, kamarádovi co si to tu přečetl to bylo divny, na první společný vyjizdce po tom mi hned soupl tuhle merku do řetězu a bylo jasno – vytažení 0,25%. Suplerou jsem měřil hovadiny . Tak jsem ji koupil taky a spokojenost

      0 0
      • 4daš  

        Ahoj, nemáš ještě tu přehazovačku? Potreboval bych jeden díl. Díky

        0 0
      • Charlie_R  

        Pády a klacky bych do opotřebení nezapočítával.

        0 0
      • krabica  

        Ono stačí s tou šuplerou umět měřit… ;-)

        0 0
        • krabica  

          Mimochodem na měrka Unior je nic moc, protože nevymezuje vůli rolen…

          0 0
          • Tydlii  

            Kazdej nejsme zručnej technik, mě se třeba už několik let permanentně třesou ruce, celkem fest. To mě z nějakýho přesnými měření či kreslení diskvalifikuje. Tu merku co doporučuji používají po servisech, tak asi nebude tak mimo .

            0 0
            • mirorek2  

              v servise mi jednou doporučovali silikonový olej na řetěz

              0 0
              • kejda  

                Mně v servise do brzd Shimano dali brzdovku …

                0 0
                • mirorek2  

                  lepší :-)

                  a prochcalo to za jak dlouho?

                  0 0
                  • kejda  

                    Vrátili mi páku s úplně stejným propadem, kvůli kterému jsem ji tam dával. Tak jsem to dal do jiného servisu a odpoledne volal mechoš, co to prý bylo za vole, ze je tam brzdovka…od té doby si to raději dělám sám, ty brzdy myslím :))))

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Brzdovku v Reverbu jsem loni řešil asi čtyřikrát. Pokaždé z pod ruk dobrého mechanika. Růžová jak růžová.

                      0 0
        • Smazaný účet  

          Přiznám se, že jsem doteď nepochopil jak správně šuplerou řetěz měřit. Napočítal jsem 11 článků a změřil 132,6mm.

          Řetěz je ok nebo ne? Obyč force měrka nezapadla.

          0 0
          • Tydlii  

            na 1×12 je ti obyč Force měrka k ničemu, ta je udělaná na 10s/9s řetězy kde je tolerovaný vytažení 0,65%. Řečí šuplery 132,8mm na 11 článcích. Pro 1×12 platí 0,5%/132,6mm na 11 článcích. tedy řetěz je na výměnu, pokud jsi měřil správně. Já osobně nejsem sto naměřit 2× to samý šuplerou, i když si dám velmi pečlivě záležit, abych jí tam správně našteloval (viz. foto), zaaretoval a pak odečetl délku, vždy vyjde neco jiného, často dost mimo oproti skutečnosti… takže těžko říct. pokud s tím umíš, tak vpohodě, 132,6=výměna

            0 0
            • MlokCZ  

              Nešiř tady bludy. Žádné různé tolerance pro různé řetězy nejsou. Pro všechny řetězy platí 0,5% pro jistotu včasné výměny. A pro některé jezdce stačí i později, dle stylu šlapání.

              Problém je v tom, že vůbec netušíš, jak správně změřit řetěz, to už tu ale bylo napsáno. A házet obecná čísla pro měření šuplérou pro různé řetězy a to ještě bez vymezení vůle je úplně mimo.

              Pokud měříš bez vymezení vůle, tak jedině, když máš prakticky vyzkoušeno, kolik je pro daný konkrétní typ řetězu a tvůj styl jízdy správná hodnota pro výměnu.

              132,8mm bez vymezení vůle to nebude téměř nikdy pro 10s řetězy (ona spíš už ani pro 9s) a už vůbec to nebude opodídat 0,65%. 132,8mm je historická hodnota prastarých širokých řetězů, kde byla minimální vůle rolen a tam tak kdysi vycházelo. Ale už to dávno neplatí.

              Pár příkladů:

              • 10s Shimano řetěz, bez vymezení vůle naměřeno rovných 133mm, což odpovídalo reálnému protažení řetězu o právě 0,5% (kontrola poměření nový vs starý řetěz na celé délce řetězu) a ještě to byla u mě s velkou rezervou výměna včasná (nestřílala mi kazeta ani při výměnách při 133,1mm, ale to už může být u každého mírně jinak)
              • 11s Sram 0,5% měl při 133,1mm při měření šuplérou bez vymezení vůle

              12s řetězy jsem dlouhodobě nejezdil. Pokud tvrdíš, že bez vymezení vůle je výměna na 132,6mm, tak by to znamenlo, že by musel mít nový řetěz bez vymezení vůle 131,9mm a spíš ještě méně (vůle rolen se postupně mírně také zvětšuje, takže nový by musel mít tak 131,7–131,8mm bez vymezení vůle).

              0 0
              • Tydlii  

                Tak ty jsi odborník. Jen mi prosím vysvětli, jak má délka nového řetězu vliv na to kdy řetěz začne ničit kazetu ? To je snad daný určitou mírou vytažení řetězu, bez ohledu na to jakej byl novej? Jestli ne, tak mi to zkus nějak polopaticky vysvětlit . Díky . Hodnotu 132,6 jsem tu opakovaně viděl jako doporučení pro řetězy eagle.

                Vytažení 0,5×0,65% je v návodu u ty merky, klidně ti to vyfotim. A ze je 12s citlivější na pretazeny řetěz, na tom se snad shodneme.

                Novej eagle řetěz ti změřím.

                0 0
          • ferencr1  

            Take pouzivam force merku, zabrzdim zadni kolo šlápnu na pedál a pod naplnutým řetezem meřím jakmile tam tu force merku silou dostanu měním.

            0 0
            • Tydlii  

              To je dost pofiderni xD

              0 0
              • satch  

                Tak na měrce je napsané „force“, tak to tam rve silou… :)

                0 0
              • vasek80  

                Ale nic tím nezkazí, radějí dříve než později.

                0 0
                • ferencr1  

                  Presne tak radsi menim driv nez pozde retez stoji par kaček… Ikdyz ted sem dal x01 a ten uz je drazsi uvidime estli vydrti déle..

                  0 0
                  • kejda  

                    Paráda… jednou větou vyjádřit vše

                    0 0
                  • xtonda  

                    Sou pohony kde kazeta stojí desetinásobek řetězu a pohony kde stojí dvojnásobek. V tom druhém případě se měnit řetěz v půlce životnosti úplně nevyplatí.

                    0 0
          • slay  

            Jestli to dobře chápu, tak je asi ještě nutné u té šuplery zatlačit tu jednu rolničku, aby byly při měření obě (na 1. a 11. článku) jakoby opřené o stejnou stranu čepů.

            0 0
            • Pijer  

              Přesně tak

              0 0
              • Dag  

                Tak potom měním řetězy předčasně. Měřím šuplerou a rolničky od sebe roztahuju. Schválně odpoledne zkusím poměřit tak aby byly rolničky na jednu stranu a jsem zvědavý na rozdíl.

                0 0