Specialized SJ Elite nebo Comp carbon (2011)

28 nepřečtených
  • Guza

    Které kolo byste mi doporučili? Přecházím na foola z HT. Jezdit na něm budu okolo Ostravy což je celkem rovina. Jezdím co nejvíc pěšiny a stezky, ale šotolině a asfaltu se vyhnout nedá. Pak párkrát do měsíce směr Beskydy. Nahoru co síly stačí a rychle dolů do údolí. V podtatě se mi jedná o srovnání tří základních komponentů kola:

    Rám Alu nebo Carbon

    Vidlice Fox nebo RockShock

    Tlumič Brain nebo Triad

    Prvotní výběr byl Elite, ale trochu se bojím toho Brainu. Nejlepší je to projet, ale tady v Ostravě Specialized moc nevedou. Za názory a rady díky.

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…

    0 0
    • marapara  

      Já jsem volil SJ Elite, ale model 2010 byl ještě s Triadem. Raděj bych volil rám s tlumičem Triad, než s Brainem.

      0 0
    • Dakar  

      Za mě rám Alu, vidle Fox,tlumič Traid

      0 0
      • Smazaný účet  

        za mě karbon, rock shox, triad

        EDIT: po té co jsem si rozklikl specifikace tak jsem se přesně trefil do toho karbonévho :D

        0 0
        • Guza  

          Vidím, že nikdo nechce Brain. Mě se to čistě teoreticky jako nápad líbí. To je to opravdu tak nevhodné na SJ? Nemusíte přepínat ten Triad?

          0 0
          • Dakar  

            Traida si můžeš ovládat za jízdy, Braina ne.

            0 0
            • tomfree  

              Otázkou je jízdní styl a mně se navíc nechce nic ovládat,protože to dopadne vždycky stejně,buď to zapomenu vypnout,nebo zapnout,takhle to funguje samo a je to,pokud máš rád sportonější jízdu,často jdeš ze sedla a chceš aby to jelo,jdi do toho,pokud se rád pohodlně vezeš,rychlost moc neřešíš a užíváš si pohled na krajnu,vem traid.

              0 0
              • Guza  

                A Brain funguje jako přepínač propedalu nebo lockoutu? Jak se to chová při sepnutí. Je to tuhé nebo to jen omezí houpání?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  zjednodušeně bych to popsal jako takový automatický propedal, kolo je zamčené a po najetí do terénu se samo otevře, takže první okamžik na nerovnosti je to trošku tupé. Ale vše jde natavit tak možná to nebude ani tak špatné. Já s tím osobní zkušenost nemám… a když nad tím teď tak přemýšlím tak bych se tomu asi ani nebránil.

                  0 0
                • tomfree  

                  Uplně betonové to není,jde na tom nastavit jak velký impuls od terénu potřebuješ pro otevření a citlivost je o něco menší než u normálního tlumiče.

                  0 0
              • Guza  

                Tak dle toho co píšeš bych volil ten Brain. Sekundy a minuty už na kole neřeším, ale musí to jet… A co při dlohých sjezdech? Jak je výrazná menší citlivost tlumiče?

                0 0
                • McBlacky  

                  vozím brain na epicovi a na SJ mám triad. Než jsem SJ pořizoval, projel jsem si model s brainem a pro tohle kolo si myslím to není vhodný řešení -ikdyž marketing spešlu tvrdí opak-.

                  Na trail biku preferuji pohodlí, na svižnou jízdu mám jiný kola. S brainem pod zadkem je to jiný pocit při překonávání překážek. Vyžehlí je taky, ale víš o tom. Vyvažuje to možnost kdykoli si nastoupit silově ze sedla, bez rozhoupání kola

                  jestli je pro tebe rychlost hlavní kriterium, možná mrkni na jiný kolo než SJ.

                  0 0
                  • Guza  

                    Myslel jsem to tak že nejezdím úplně tak, abych se nespotil… A chci s tím jezdit jak lesíky kolem Ostravy tak sjezdy v Beskydech. Ještě je tu model Specialized Camber, ale jeho zdvih 120mm mi na sjezdy v Beskydech připadá malý. Každopádně z diskuze vyplývá, že mezi těmito koly je největší rozdíl v tlumiči. Rám ani vidle tu nikdo moc neřeší.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Já mám model SJ se 120 a v Beskydech mi to přišlo fajn. Spíš jde o to jak ten zdvih kolo využívá.

                      U Camberu bych se bál nižší tuhosti rámu, díky tomu, že je z M4 slitiny. Otázka jestli to nebude takový rozdíl jako byl mezi SJ a XC když oba byly na 120mm – tam to bylo znát velmi. vidle se dá z nejhoršího vyměnit, RVL i Float jsou dobrý vidle obě

                      0 0
                    • potápěč  

                      já si zase myslím že zdvih 140 je docela dost na ježdění po asfaltu a šotolině. Osobně jsem na SJ nikdy nejel ale jestli jezdíš nějaké polňačky, lesík, asfalt a tak nějak se projet tak si myslím že zdvih 100–120 je ideální. Ono sjezd není jako sjezd záleží jak hodně do toho řežeš jestli jezdíš cestou necestou apod. Když si koupíš kolo s velkým zdvihem a budeš to tahat po asfaltkách a po normálním ježdění tak si myslím že se zbytečně nadřeš.

                      0 0
                      • Guza  

                        Právě proto abych se tolik nenadřel při nucených přejezdech po šotolině či silnici, tak jsem volil SJ s Brainem. Automaticky se to za mě přizpůsobí terénu… Včera jsem jel po cestičce kolem pole kde před tím prošel kůň. No hnus, celou dobu jsem myslel jak by ten Stump žehlil a já frčel 3 x rychleji a v pohodě. Podotýkám, že mé dosavadní kolo je veterán HT s 4cm zdvihem. Takže to byl úmor.

                        0 0
                      • fousek  

                        Blbost, jediny co je na vysokozdvihovym kole navic je vaha, ktera na mirne sklonenym acku nema zadnej vyznam a nejvetsi podil na tom jestli to pojede budou mit plaste

                        0 0
                        • Pumsc  

                          a kola…

                          0 0
                          • Guza  

                            a nohy…

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Při rovnoměrné pohodové jízdě neudělají kola rozdíl v podstatě téměř žádný (na rovině vůbec žádný). Kola se neopak mnohem více projeví v náročnějším terénu, kde je nutné každou chvíli zrychlovat na překážky.

                            0 0
                    • tomfree  

                      A co koupit jen rám a postavit si ho podle sebe,protože mi se kombinace 2×10 zrovna moc nelíbí,vidli bych dal RS rvl,ale ta která je na tom modelu nebude mít hi speed expanzi,to mají až vyšší modely.

                      http://www.bradsky.cz/…-p-4136.html

                      0 0
                      • Guza  

                        Chci kopit kolo jako celek. Teorie je, že počkám na posezonní slevy. Strop je 50k. Tam by se cena po sezoně měla dostat. A za 50 si myslím by byl problém sestavit si takové kolo sám. Ale možná se mýlím. Nad touto variantou jsem nijak hluboce neuvažoval.

                        0 0
                        • tomfree  

                          No tak na 50 by si se asi nedostal,pokud by to pro tebe mnělo nějaký smysl,tak ti můžu půjčit toho svého je to model 09,když jsme z Ostravy.

                          0 0
                          • Guza  

                            Díky za nabídku. Mám ještě dost času než se půjde utrácet. Takže nejspíš využiji nějakého test centra. Škoda, že v Ostravě nemá spešl žádnou pobočku. Info jen pro Ostraváky, v Porubě na hlavní třídě letos začali s prodejem spešlů ve větší míře. Konečně někdo…

                            0 0
                          • Guza  

                            Všiml jsem si v profilu, že jednoho stumpa s brainem vlastníš. Jaké jsou tvé osobní zkušenosti? Musíš ten brain stále štelovat dle druhu povrchu, jak tady někteří píší? Jak se to chová v prudkých výjezdech?

                            0 0
                            • tomfree  

                              Já jsem si ho pořizoval cíleně jako druhé kolo,se kterým jezdím přes týden v ostravě a přilehlém okolí,na hory o víkendu mám nomáda,ale byl jsem s ním i na rychlebských stezkách,protože na něco takového je jak dělaný,brain mám nastavený někde v polovině mezi firm a soft a od prvotního nastavení jsem na to nešáhnul,obecně mi systém fsr moc nesedí,protože se ve výjezdech a silovém šlapání moc houpe,takže pro mne je bez nějaké platformy nepoužitelný a jestli jedeš někakou hřebenovku,kde je to pořád nahoru dolu,tak cvakat s tou páčkou by mně nebavilo.

                              0 0
                              • Guza  

                                Ten tvůj Nomád je paráda. Já si ale mohu dovolit jen jedno kolo. Takže to vždy bude kompromis. Má teorie je taková, že velký zdvih je na ty Beskydy a Brain aby odreguloval rozdílné povrchy na vyjížďkách kolem Ostravy. Souhlasím s tvým názorem, že něco přepínat nemusí být až tak zábavné. Za komfort a inteligenci odpružení zaplatím menší citlivostí tlumiče. A jak to s tou citlivostí je? Je to tak hrozné?

                                0 0
                                • tomfree  

                                  Podle mně je to stejné,jako když máš fox rp 23 CT na střední hodnotě,místo na minimu,každopádně bych si to projel,loni byl možný test spešlů na vyjížďkách po beskydech v rámci nějakého projektu kudy z nudy.

                                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.