Ahoj mate nekdo kolo specialized enduro 26nebo29 (2014). Zajimaji me nejake postrehy. Premyslim o koupi nejakeho endura a docela me zaujal. Verze26. Ne carbon. (Vhod by prisel i nejaky odkaz na recenze)
Ahoj mate nekdo kolo specialized enduro 26nebo29 (2014). Zajimaji me nejake postrehy. Premyslim o koupi nejakeho endura a docela me zaujal. Verze26. Ne carbon. (Vhod by prisel i nejaky odkaz na recenze)
Mam 26" a ne carbon, ale Evo a nevim jestli zrovna po tom koukas…
To uz je takovej sjezdacek. Na takovy beznejsi jezdeni ten Comp bude urcite vhodnejsi, ale priznejme si, za 78 tis co do vybavy tak to uplna pecka neni, ale pokud jde o funkci odpruzeni, to jak je ram vyrobenej a celkovej dojem z konstrukce a provedeni je super
Pomerem cena/vykon urcite najdes zajimavejsi kola, ale o tom spesl tak nejak nikdy nebyl
Je sice drahy ale zase to maji dobre vymyslene. Skoda jen te vybavy.
A jeste me serou ze na takove kolo nedaj do zakladu teleskopickou sedlovku.
+1, to bych viděl jako celkem zásadní slabinu. Na druhou stranu aspoň se nemusíš omezovat na Spešlí Command Post…
Jasne no, ale kdyby si tam mel teleskopa, tak je to zase pro ne polozka za par tisic a museli by ti tam dat komplet x7 a kliky ctyrhran treba, plaste s dratenou patkou a cely by to takhle „ponizili“… a ted co je lepsi :-)
Kolega jezdi Compa 29 2014 a i presto, ze to kolo ma nejakych 14,5kg jede to paradne. Je to proste vysokozdvihova 29" a je to tank.
A treba ten carbon expert 29 je kolo ktery ma 13kg jen pro orientaci
ja tedy nechapu na 29 160 zdvih.na 26 je to porovnani tak 200:)
140 je podle me strop stim uz muzes davat freeride jak prase
Zase delas z komara velblouda :) 160tkova 29vitka urcite neni sjezdak, zdivh je porad stejny, jen to vetsi kolo proste lepe prekonava teren.
+1
Není… Ale co jsem jel na 180mm sjezdovým Agangu, tak na 29" Enduru si myslím můžu dovolit víc…
A co zataceni v terenu pri male rychlosti? Preskoceni nejakych sutru … pri technicke jizde je 29 pry neohrabana no nevim chce to skusit.
Porad je tam to pry :)
Specialized dneska neni problem otestovat tak si nekam zajdi to prubnout, ja bych uz 29nedal z ruky :)
Tak kdyz meris 2m :-D …
2 metry zas nemam :D, ale verim tomu, ze kdybych byl mensi tak bych tu 29vitku stejne jezdil.
Presne to mam v planu a jsem docela z edavej jak to dopadne
:) no hlavne zkus alu model, kdyz zkusim carbonovej tak se pak rozmlzas a ta hlina ti bude pripadat jako lina ***** :D
Tam je naopak daleko živější, ale tak zase není to úplně fér sronání, protože ten Agang byl dost lowend a měl snad 19kg :D.
Jinak s tou technickou jízdou to jsou celkem mýty. Respektive platí to u 29" s jinou geometrií, než má Spešl. Ale samozřejmě jako všechno, má to svý pro i proti, nejlepší je to je pořádně vyzkoušet, chvíli to trvá, než člověk překoná ten nezvyk, že jsou ty kola větší a chová se to trochu jinak.
Tu 29 jsem par dni prohanel a v carbonu s 13kg je to vynikajici kolo, urcite jedno z nej endur.
ja teda nemam enduro kolo, ale na moji 29 si opravdu nepripadam neohrabane zvlast v male rychlosti, ale taky jeste nejezdim takove tereny jako bf elita
Já už 29 taky nedám z ruky…mám 181cm. Spokojenost veliká, zatáčí to normálně, přejede to všechno. Jinak to věčné prý mě taky štve, teoretici co nevyzkoušeli nejen tady vypouští pěkné bludy.
A ke zkoušení, chce to projet se více než jen před obchodem na parkovišti nebo pár km v terénu, testovaček je všude spousta…
To je spíš o pocitu z konkrétního kola než cokoli jiného. Někde ta velká kola pocitově pár milimetrů přidají, někde ne.
:)otazka casu nez bude demo 29
Celkem bych chtěl vidět tu životnost 29" zápletů na sjezďáku :D.
A co zivotnost u endura?
Ty origo na Compu očekávám, že budou v pohodě. Jsou na 2mm drátech a všude křížený. Já k tomu uvažuju nějaký lehký (±1800g) na závody a tam už to je celkem otázka, aby to vydrželo trochu ostřejší zacházení…
Par pokusu o sjezdovou 29uz bylo, ale moc se to nechytlo(ani se nedivim) u sjezdaku mi prijde fajn ta 27,5.
jenze pokud se nepletu neprisel stim spesl,az tak udela budou masy stat frontu,uplne vidim tu reklamu-chces byt kral kopcu,neni nic co by vam stalo v ceste:)
To si nemyslim, oni asi sami chapou, ze na dh je to nesmysl.
Na druhou stranu, na tom by se dalo jet v bordelu solidně no-control :D. A na sedle se stejně na DH nesedí, tak tu sedlovou trubku můžou s klidem posunout ještě víc dopředu… Spíš jestli by si na tom pak člověk za chvíli neodřel prdel o zadní plášť :D.
a fakt si myslíš že už to ti velcí hráči na trhu nemají dávno otestované včetně Spešlu?
Proč by museli? 29ky jdou postupně od nejnižších zdvihů Enduro 29 přišlo loni, tak třeba Demo bude na řadě letos… Ale popravdě si to taky úplně nedovedu přestavit, ale vyzkoušet bych to chtěl :D.
Nakonec Mitch Ropelato si to dává na DH závodech na SJ FSR 29 a E29 celkem solidně… Udělat položenější vidli by nebyl problém, vzadu to třeba vyřeší, stejně je tam sedlo spíš pro okrasu.
Intense mel v nabidce 29vitku dh, muzes jim napsat proc to stahli :) myslim, ze specialized do toho nepujde, ale myslim, ze par prototypu meli.
Já neříkám, že to považuju za správnou cestu, tak by mi 27,5" přišlo na DH logičtější. Jen když nad tím tak přemýšlím, tak mi nepřijde, že by to udělat nešlo… Zásadní problém by asi byl v ceně, protože si moc nedovedu představit dostatečně tuhý 29" ráfky na DH, aby nevážily tunu. Asi by to řešil karbon, jenže to jsme pak na výbavě za 200 litrů… Navíc všichni víme, jaký maj DH&FR jezdci předsudky k 29" a kdo si může finančně dovolit na DH prasit karbec ráfky… Takže bych se ani nedivil, kdyby to stopli jen kvůli tomu, že by to pro ně nebylo ziskový…
myslím že na svěťáku nejsou prachy problém, najdi si prototyp DH Honda a dohledej na kolik to přišlo :D
taky neřeším jestli je to cesta, jen vím že se to už hodně let testuje, a prostě to není rychlejší „Zatím“ teda :D
Jak říkám, taky všichni tvrdili, jak nejde udělat 29" s 140mm a víc zdvihu a rozumnou geo a najednou přišlo E29 a jde to. A když nad tím přemýšlím, tak technicky mi ta geo přijde menší problém, než u Endura, kde je zásadní problém s pozicí sedla.
Jestli to na DH ježdění je rychlejší nebo není už by bylo na jinou diskuzi. Ropelato zajel na jednom svěťáku tuším 2. nejlepší čas v kvalifikaci, pak to v závodě smotal v první zatáčce, no, ale za to kolo nemohlo :D. A přitom E29 má hlavovej úhel, že by to půlka BF řešičů nechtěla ani na XC kole :D.
hotovo vyřešeno za 5 minut :D by tě měli soudruzy u S koupit do vývoje
Podle mě to tady čtou, jenom mě nechtěj platit :D. Jsem psal, že by u SJ HT klidně mohli tu zadní stavbu zkrátit ještě na 430mm a hele, na 2014 to maj :D.
:)
Se nesměj :D. Ještě by mi za odměnu mohli poslat nějakýho S-Workse. (Poznámka pro zaměstance Spešlu, co to tu čte, v profilu mám mail, tak si napiště o adresu :D)
ok
máš pravdu ještě to nikdo vlastně nemohl pořádně otestovat protože pořádný rám na Enduro vymysleli teprve loni,
jinak skus pogooglovat kolik různých 29" prototypů DH najdeš
Tak ono otestovat je jedna věc a dostat reálně do výroby a prodeje je věc druhá… O E29 se taky dlouho vůbec nevědělo, že bude a od ofiko představení bylo pak v prodeji během pár týdnů… Nikde jsem neviděl špionážní fotky, jak to Spešl testuje. Tak proč by to s Demo/Status nemohlo být stejně?
ale to se pleteš trochu, protože to při testech není lepší, nepůjde to do nasazení ve svěťáku, tedy ani do výroby a o tom to hlavně je, protože pokud na tom nebude nikdo dávat vysledky nebude to pro kupce zajímavé.
A ty snad víš, že jim testování dopadlo špatně? 29" Enduro taky neměli před ofiko představením žádný jezdci na závodech nebo to alespoň nikdo nevyfotil… A když se jim povedlo utajit E29, proč by se jim nepovedlo stejným způsobem utajit Demo 29 :).
a fakt si myslíš že utajování 29" DH je ta pravá cesta, místo toho ji ukázat na Svěťáku co umí.
Vycházím z toho, jak to bylo loni s Endurem 29… Třeba ani žádnej 29" sjezďák neudělaj, taky by mě to nepřekvapilo, ale vyzkoušet bych to chtěl :D.
já si zase myslím že kolotoč kolem DH je jiná liga než Enduro a tam by to asi nejdřív proprali na svěťáku
A tak není všem dnům konec, žejo… Loni bylo Enduro, tak třeba tohle bude letos nebo příští rok :). Nakonec můžou jako u Endura dělat zároveň 26 i 29 a vybírat podle stylu trati. Já bych jim dal šanci :). 27,5" by asi dávalo víc smyslu, ale zatím ho tvrdohlavě odmítaj, tak uvidíme…
Devětadvaceti palcové Enduro utajovali tak důkladně, že o něm věděl každý druhý div ne dva roky dopředu. Je ale fakt, že si žádné fotky také nevybavuji. Kdyby se chystalo Demo, tak už se to dávno ví…
Jo, po oficiálním představení to takhle „to už vím dva roky“ vědělo hodně lidí :D. Co si tak pamatuju, když dělali tu představovací video-kampaň, tak kolem toho byly celkem spekulace…
29 jedine carbon, uz tak to neni zadna stihacka, nechci si predstavovat jak strasne jede comp.
Za 78k bych ho nekoupil, jedine ze ti daji velkou slevu 20% a vic, jinak existuji mnohem lepe vybavena kola, ktera taky pojedou paradne.
http://www.radon-bikes.de/…d_26003_.htm
http://www.propain-bikes.com/…ee+3–76.html
dale youg talent, canyon …
To jo… U fullu jde totiž v první řadě o výbavu, žejo :D. Jak to nemá aspoň X0 řadící páčky, tak se na tom nedá jezdit :D. Nějakej rám, ten akorát drží komponenty pohromadě, na ten se neohlížet…
Tento nazor s tebou nesdilim :-)
To je blbost.
Ano, taky to byl sarkasmus :). Fascinuje mě, jak tady někteří jsou schopný doporučovat dražší kolo na neznámým rámu, jen protože se můžou ****** z X01 :). Ale ono to ve výsledku řadí jako každá jiná sada, člověka to nezrychlí, jen to je cool :).
No 11tkove sady radi fakt jinak, funkcne na to ma mozna xtr, co se tyce kola, nerikam, ze spesl je nejlepsi kolo na svete, ale mas na nej servis kdekoli, lehce sezenes nahradni patku a i co se tyce zaruky tak je spesl velice vstricny, kdyby jsi rupnul propain, nebo jen ohl patku nechci ani myslet na to jak dlouho by jsi ji nekde shanel.
Hlavni otazka je spis co jezdis, protoze zadna jina 29vitka ti nenabidne ten zdvih, ale jak uz se tu psalo osazeni neni zas taka vyhra.
No 11tkove sady radi fakt jinak, funkcne na to ma mozna xtr, co se tyce kola, nerikam, ze spesl je nejlepsi kolo na svete, ale mas na nej servis kdekoli, lehce sezenes nahradni patku a i co se tyce zaruky tak je spesl velice vstricny, kdyby jsi rupnul propain, nebo jen ohl patku nechci ani myslet na to jak dlouho by jsi ji nekde shanel.
Hlavni otazka je spis co jezdis, protoze zadna jina 29vitka ti nenabidne ten zdvih, ale jak uz se tu psalo osazeni neni zas taka vyhra.
No jezdim hlavne po lese pesinami prez ruzne lavky a dropy. Obcas nejaky sjezd po svaznici nebo lanovce.(mam kolo trek ktere je osazeno na deorecku a k brzdam nemam nejmensi vyhradu a razeni je treba obcas seradit ale to je hlavne prace blata a vody)tak co ze je na vybave speslu tak spatne. Treba ty brzdy moc nezna jsou vakt bida?
Měly nějaký problémy, že se zavzdušňovaly. Já je zkoušel v krámu na SJ FSR a možná byly blbě odvzdušněný nebo to je jejich vlastnost, nevím, ale byly dost gumový… Na druhou stranu Avidy bych taky nechtěl kvůli poruchovosti. Já na svým budu ty Formuly měnit hned a prodávat je rovnou nejetý a dám nejspíš osvědčený XTčka. Počítám s tou výměnou budu cca 1000–1500Kč mínus, ale za tu jistotu a výborný ICE kotouče to myslím jednoznačně stojí.
O tom přesně mluvím… Sám to klidně srovnáš s XTR a ono to i cenově odpovídá, takže prostě normální sada, co se týče funkce. Samozřejmě aktuálně nejlepší volba pro lidi, co ocení výhody jednoplacky vepředu, jinak nevidím moc důvod…
No xtr sada je podstatne drazsi jak treba x01 :)
tomas: Brzdy brzdi celkem spolehlive, na tom osazeni neni spatne ani tak nic, ale ve srovnani se znackama typu radon apod, ktere treba u nas nemaj ani distribuci je ta vybava slabsi.
A to v čem je podstatně dražší? Hazka levnější, řazení levnější, kazeta o několik tisíc levnější, víc, než ten přesmyk navíc :). Samozřejmě kliky XTR jsou dražší, ale to je logický, protože X01 v hliníku (který už se jako X01 přestávaj označovat) jsou starý X9, takže úroveň odpovídající XTčku. Když to srovnáš s karbonovejma, tak ten rozdíl není takovej. Já tam teda to podstatně dražší nevidím…
No brzdy jsou asi taky drazsi, proc je to drazsi se me neptej, ale kdyz srovnas cenu sad za kterou jde na netu sehnat x01 a pak xtr tak ta cena je o 10tis jinde.
Brzdy jsou právě taky podobně… XTR sady normálně v kompletu rozumně nejsou, když bys to poskládal někde na KK, tak jsi na 8000 brzdy s kotoučema, 7000 hazka+páčky, kazeta 4k, smyk 2k, tj 21k bez klik, s XT klikama někde na 25k, což tý X01 s X1 klikama odpovídá, když si tam hodíš nějakou slevu za komplet sadu…
No jo ale davat 50k navic za par kilo. Navic ten jedno prevodnik no nevim. Jak se chove pri prudkem stoupani.
Prvni vete nerozumim. Propain ma vzadu kazetu s velkym rozsahem temer jako 2×10, jen to neni tak jemne odstupnovane.
Kola stoji 3k ecek = 84000.
Prvni vetu davam do uvozovek trosku jsem to odlehcil.
Aha, takže Spešla jenom s 20% slevou, tedy za 62… Ale tohle za 84 jo, na neznámým rámu, jen kvůli X01, protože ani teleskop to nemá :D Bingo tyvole! :D
Tak ja nevim, jestli jen flamujes, nebo mu chces poradit? Ze neco nezas ty neznamena, ze je neznamy.
Ja bych si radeji koupil YT nez propaina, ale nekomu se ten jejich ram muze libit. Nakonec bych stejne koupil za 3,3k radona …
Rozdil mezi speslem a propainem je jen v X01, aha …
A co tam vidíš jinýho? Hliníkovej kokpit, neznámý kola, Avid brzdy…
Btw, navíc má 2-position vidli, která nechodí tak pěkně.
Nevidis rozdil, jo? Evolutin vs RC3, RC vs RCT3, X0 avidy vs nejaky oem formule. To vse jsou rozdily v radech stokorun, nebo jak si to predstavujes?
Ja bych sel do YT na bosu, e13, RF … pokud je vic penez pak radon SE.
Staci se otrit o comp enduro a hned vyletis :-D
Tlumiče od RS moc nemusím a CTD funguje pěkně, vidle je 2-position, která chodí hůř, takže to není výhoda, pokud nutně nechce snižování.
Brzdy jsou adepti na rychlou výměnu oboje. Na bazaru možná za Avidy dostaneš o litr víc, to je pravda, ale to ti pořád zdaleka nevyváží ani tu vyšší cenu :D.
Tohle je nejaka ***** verze: http://www.ridefox.com/fpe.php…
Hehe, chtěl bych tě vidět na slepým testu, jestli tu ***** verzi rozeznáš od Kashimy :D.
Dle foxu to neni Kashima x Nekashima. Rozdil by mel byt nejaky i uvnitr.
Měly by mít navíc ještě další 3 stupňový nastavení asi tý Trail pozice… Ale mám pocit, že na E29 Expert, co jsi zkoušel, to ještě taky není. A mně to přijdou jako maličkosti. Asi CCDB by měl smysl, ale to už jsme zase úplně jinde…
Jenze radon je 27.5 a to se rovna vetsi cena za nahradni dily a taky se celkem zhaneji hur.
O jakych nahradnich dilech je rec?
Plaste duse rafky…
U niceho z tohoto bych nerekl, ze je neco vyrazne drazsi, nez v 26 nebo 29 verzi.
Samo jeste neni takovy vyber, ale to je otazka casu.
Ale prd. Kolikrát si měnil ráfky? Pláště už se začínají dostávat běžně do oběhu a duše přece vozit nebudeš ;o)
Já třeba loni (2013) zrušil tři… Ale jinak souhlas, ani u těch ráfků nevidím v ceně výraznější rozdíl…
Spis vyhoda, vyvoj smeruje k vetsim kolum. Propain taky muze byt 650, YT je 650. A spesl beztak bude pristi sezonu taky :-D
http://www.mtb-news.de/…tyee.624112/ vlakno k propainu, zjistis zda je v nem skryta nejaka past.
Web YT nejede, aspon takto.
http://www.bike-forum.cz/…galerie.html#…
Lepsi osazeni uz snad nemuze byt, ram funguje udajne taky pekne.
ten propain vypada dost slusne a cena je tak dobra, nevite nekdo o ty znacne neco vic, jak jim funguje distribuce?
Pruzeni Propainu vypada dost dobre!
hlavně nekupuj 26! místní chytráci by tě za to strhali.Je to prý mimo směr vývoje MTB.Měl jsem vyhlídnutý předváděcí Sp.enduro 26 z 134k za půlku ale hodinu přede mnou ho střelili tak jsem vzal stumpa a nelituju.Taky 26,tak sem si užil dost keců,ale 29 mi nesedí.
Jé hele, tebe jsme potkali v Brdech, žejo? Njn, bejt to 29ka, tak to je celkem pěkný kolo :D.
Jo, to bude on. Bohužel bylo zrovna hnusně, tak ani nedošlo k nějaké socializaci
Cece, ja nevim, ale kdyz koukam na tvou sedlovku, mozna to chtelo vetsi ram…nerikam ze i 29 kola, pouze vetsi ram.
asi budu muset kolo znovu nafotit,je to focený první den po koupi.Dnešní stav po 3 měsících je jinde.Sedlovka o 4–5 cm níž,pedály C.B.Malet DH atd.
Ok :-)
Ono asi i ta fotka hodne zkresluje, sam jsem svou sedlovku na foceni trosku zasouval.
Dotaz k tlumiči Ohlins na biku Enduro Expert Evo 2014. Nevíte, jestli má standardní typ ok a tedy se do rámu montuje klasicky, nebo je to atypická montáž? (kvůli případné výměně za jiný tlumič) díky
chlapy vy co vlastnite endura… co to tam mate za predstavce 45mm, na foto vypada klasicky ne integrovane ale na netu a v katalogach jsem je nenasel…