• Smazaný účet

    Zdravim borci.Chtel bych si koupit svoje prvni kolo na vylety s ditem v sedacce.Asfal­t,teren,hory.Vy­bral sem si tenhle kousek,je to Ok za ty penize?Popripade jake kolo by ste mi doporucily aby melo vse,co ma spravne horske kolo mit.Diky za odpovedi.https://www­.kolokram.cz/pev­na-horska-kola/154919-horske-kolo-specialized-rockhopper-expert-black-acid-kiwi-charcoal-2019-m-akce-0888818422517.html

    0 0
    • Gwaihir  

      Ten odkaz je nějakej divnej…

      0 0
    • Gwaihir  

      V tvém limitu zkus oslovit stavitele.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vsem diky za rady.Jeste zkusim jeden odkaz

        https://www.intersport.cz/…2019-1912041

        0 0
        • Tomas_82  

          Řekl bych zatím nejhorší možnost.

          0 0
        • Bubaaak  

          Napiš scalarovi…

          https://www.bike-forum.cz/profil/u/scalar

          Staví kola na míru a v tyhle ceně je to nejlepší volba. Se zárukou

          0 0
          • Smazaný účet  

            Super.Diky za pomoc

            0 0
            • Smazaný účet  

              Prosim jeste nazor na tenhle model

              https://www.newbike.cz/…12924/v10661

              0 0
              • Gwaihir  

                Mě připadne celkem fajn, ale nech si vypracovat klidně konkurenční nabídku od stavitele nebo mu to přímo ukaž a on už ti poradí.

                Edit: akurát to je jen Mko a nevím, jak jsi velký a těžký…

                0 0
              • Velomiwookie  

                Dobrej kauf :) plne dostacujici bajk na normalni jezdeni

                A bonus je dozivotni zaruka na ram kdyz to regnes na mmr webu

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Co za kazeta 1×12 bude to ok?

                  0 0
                  • Romancero  

                    Jezdil jsi někdy na 1×12?

                    Pokud chceš použit k účelům výše uvedeným rozhodně NX od Sramu nedoporučuji! 2×9 od Shimana Deore je rozhodně uzivatelsky i ekonomicky lepší- viz tvůj první výběr

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Zas bych to tak nedramatizoval. NX není žádná hitparáda ale k 9s bych to nepřirovnával.

                      Naopak když už máš 12s a kolo začne bavit, je jednodušší to pak postupně upgradovat.

                      A výhody 1× tu asi nemá smysl rozebírat.

                      0 0
                      • Janes  

                        Povídej…

                        0 0
                        • Gwaihir  

                          2×9 má asi o něco málo lepší rozsah, jak 1×12, má jen asi 5 duplicitních převodů. Uživatelsky jednodušší je jednoplacka, ale je fakt, že je dražší vše. Výhodu jednoplacky je, že pokud se bude řešit teleskop, tak páčky jsou hezčí pro jednoplacky a celý kokpit je čistější. Otázkou je nájezd, pak teprve má smysl počítat dodatečné náklady na řetěz, kazetu, ale faktem je, že 2×9 vyjde vždy levněji.

                          Ale stejně bych raději bral to MMR – za mě lepší brzdy, ale jsou nedostatečně popsané, tak nevím.

                          0 0
                        • Mr.Duck  

                          Nechci tu vyvolavat konflikt :)

                          Ale v prvni rade je kolo s 1× mnohem tissi, nepada retez (ne ze by nikdy nemohl, ale zdaleka ne tolik jak na 2×/3×), trivialni serizeni, rychlejsi razeni.

                          Zalezi hodne kde jezdis, na cestach je to vice mene jedno, ale v jakemkoliv terenu mi uz prijde cokoliv jineho nez 1× doslova nepouzitelny.

                          Je pravda jak pise Gwaihir, ze na 12s budou kazety, retezy a vlastne vsechno drazsi, ale zas to je investice jednou za sezonu, a pokud na kole planujes nejak seriozne jezdit a nekdy opustit asfalt, tak aspon z moji zkusenosti to zmeni pozitek z jezdeni.

                          Zastavam nazor ze 1× razeni je jedna z nejlepsich veci co se MTB mohlo za poslednich 10 let stat, a pri vyberu noveho kola, kdyz by byl rozpocet na 1×12 bych nevahal. Resp. i 1×11.

                          Na ceste je to ale celkem jedno. Sam mam asi 15 let stare kolo z Walmartu, vepredu ma presmykac a tam to funguje, i kdyz je to ten nejlevnejsi shiz :) Nicmene jak to zacne drncat, tak se to neda poslouchat, a v rozbitejsim terenu, kdyz jsem ho jeste jezdil s 2× razenim bylo padani retezu na dennim poradku. Od prechodu na 1× mi spadl retez tusim 3× (za 6 let :) )

                          A pak kdybys chtel kolo nekdy treba prodat. 3×9 nema vice mene zadnou hodnotu. 1×12, i kdyz je to nuznej NX je ted v mode a par let bude. Pripadne kdybys chtel upgradovat, tak jak jsem psal vys, mas mnohem lepsi zaklad.

                          0 0
                          • novas752  

                            Ono zase ne vsichni drti takove tereny ze by z toho retez padal. Napriklad na Shimano 2×11 nebo 2×10 maji prehazovacky s treci spojkou a retez tam pada az kdyz na tom xc letis fakt docela dost v rozbitem sjezdiku, s jizdou s ditetem v sedacce to nejspis ani nebude hlucne jak retez muze mlati o presmykac. A na ty obycejny cesty a roviny to ma trosku lepsi odstupnovani a i celkove vetsi rozsah.

                            0 0
                            • JachymP  

                              Za mě 1×12 největší rozdíl je v hlavě, střídám 2×10 na HT a 1×12 na fullu. Když jedu 1×12 připadám si bezstarostný a svobodný, prostě jen nahoru a dolu a vnímat jízdu. U 2×10 furt musím myslet jestli mám před kopcem schazovat placku nebo ne, pak zapomenu vracet, koukat se jestli mám už malou a nejhorší je to v terénu co neznám, tam je blbě zařazený převodník v kopci tutovka. O 3× vůbec nemluvím to snad nikdo už nemyslí vážně. Neříkám že i na 1×12 jsem neroztrhnul řetěz když jsem v kopci řadil přes celou kazetu a zabral jsem dřív než si řetěz sednul, ale oproti 2×něco je to 1× v terénu opravdu osvobozující a dvakrát větší zábava. A o to nám snad hlavně jde, ne?

                              0 0
                              • pepek  

                                V autě to musí být pro tebe přímo nesnesitelné, pokud nemáš automat. Furt přemýšlet, co tam hodit a kdy to hodit a ještě ty meziplyny, to musí být peklo.

                                0 0
                                • JachymP  

                                  Mám manuál, ale nevím jak ty ale já v autě nám jen jednu řadící páku. Nehledě na to že motor pobere na jednu rychlost o dost větší rozsah než moje nohy ;)

                                  0 0
                                  • Bubaaak  

                                    Nojo, ale používat při řazení spojku, plyn, ruka na volantu, ruka na řadící páce, ještě si pamatovat co je tam za kvalt… Navíc h kulisa…

                                    To nemůžeš dát!

                                    0 0
                                    • petrx  

                                      Taky se divím, jak někteří ze sebe dokáží dělat totální idioty a ještě na to dokážou být hrdí.

                                      0 0
                                    • pepek  

                                      Ale na to existují výuková videa na YT. Něco takového na kolo jsem neviděl (asi jsem málo hledal)

                                      0 0
                                • JachymP  

                                  .

                                  0 0
                                • Bubaaak  

                                  Nedej bože když vaři…

                                  Ježíši bramboram vaři voda, nemám stáhnout ten vývar, vajíčka, Ježíši já to kuře v troubě snad uškvařim, bože bože co jsem chtěl, jo přetekají brambory, mám přidat nebo ubrat… Ja neviiim

                                  Mě pořád překvapuje, kolik lidí se smykem neumí

                                  0 0
                                  • JachymP  

                                    No já jsem zrovna 15 let vozil trojpřevodník a nikdy by mě nenapadlo, že může být něco lepšího. Tím víc jsem dnes nadšený co je dnes na biku k dispozici a 1×12 je pro mě super, skoro stejně super jako teleskopka a 29" kola. Ale souhlasím, každý to vidí jinak a někdo má odpor k „módním výstřelkům“ ;)

                                    0 0
                                    • Bubaaak  

                                      Nemám odpor k 1×X, ten system chapu a rozumím tomu, proč je tak oblíbený…

                                      Jen mě udivuje, jak z 2/3×X se dělá atomová věda…

                                      Skoro to vypadá, že 50% bf s tím neumí, když tu čtu ty hlody

                                      0 0
                                      • Chlebovnik  

                                        A teď si představ, že na BF se vyskytuje TOP 1 % bikové populace, které nad převody přemýšlí a rozumí jim. Kdežto támhle Věrka a Láďa z Horní Lhoty tam na 3×9 perou velká/velká a malá/malá a pak se diví, že jim to rachtá a špatně řadí.

                                        0 0
                                        • pepek  

                                          99% populace to má vyřešeno. Dají tam už ze startu prostřední pilu a nechají ji tam na furt.

                                          0 0
                                          • petrx  

                                            Z těch příčetných možná důchodci co naposledy jezdili na Esce s převodem 1×1, tam bych tomu i věřil, že takhle jezdí.

                                            0 0
                              • novas752  

                                Jo to souhlasim. Ale Machetta vybírá kolo ne výlety s dítětem v sedačce. = 90% výletu odjede na velkou placku a taky neřeší.

                                0 0
                              • zbartos  

                                Jezdím 3×8 (a 26") od cca 1995 a dokud seženu slušně lehké a funkční náhradní díly, tak na tom nehodlám nic měnit. Padání řetězu v podstatě neznám, To se mi spíš občas zasekne řetěz mezi tác a zadní vzpěru… A zábava je také přemýšlení včas dopředu, podle profilu který vidím před sebou, co tam zařadím v příštím okamžiku.

                                0 0
                          • mirage  

                            Ale nepada, staci dat prehazku s brzdou a je vse ok. Mam treninkove kolo 3×9 a jezdim dost teren a nic nepada. 1× mi vubec nevadi, ale proc se rusi 2×. Proc? Jinak vidim ze SX, je snad ten nejvyssi standard. Jak prijedes mezi relativne nadupane jezdce ( to si mysli hlavne oni :-)) ) a mas 2×, tak ti kazdy rika, ty mas jeste 2× ?? Tak rikam, jo mam 2× a co, ma to na neco vliv. Na silnicce mam 2×6 :-))))

                            0 0
                  • Velomiwookie  

                    Bude, dava se to ted vsude… naprosto ok…

                    0 0
                    • Romancero  

                      …no až si to zkusí jistě dokáže sám vyhodnotit , co mu sedí lépe! :-)

                      já si asi to tvoje „naprosto ok“ představuji jinak ..

                      0 0
    • milan.v  

      A to by člověk řekl, že vlákno k výběru kola by mělo zůstat vláknem k výběru kola…

      No, že mě to ještě udivuje…

      0 0
      • totter1  

        Seřadil bych to takto:

        1. Decathlon XC500. Bylo za 25000. Teď nevím kolik stojí.
        2. MMR kendo
        3. Kelly's
        4. Decathlon XC50
        5. Intersport

        Převody bych volil 1×11 Shimano. Moc to nikdo nechce kvůli převodům, takže se s tím dají koupit boží kola za super peníze (na běžné ježdění naprosto super, pro závodění chybí těžší převody). XT se mi zdá i lepší životnost oproti sram gx.

        0 0
    • mirage  

      Kup si kolo v normalnim obchode, zadne Dekatlony ani Intersporty. Urcite ti tam dobre poradi a i ti ho tam budou pak servisovat

      0 0
      • Bubaaak  

        A proč ne decač?

        0 0
        • mirage  

          Jak vidim ty jejich B-Twiny, to neni kolo, ale srot.

          0 0
          • Bubaaak  

            V jakém ohledu?

            0 0
            • mirage  

              Celkove

              0 0
              • TK75  

                Já si to myslím taky, ale je možné, že ty dražší jsou v pohodě.Mám z dekáče horské kolo a váží jak dvě kola.Ale taky stálo cca10000kč ( už si to nepamatuju)

                0 0
              • Bubaaak  

                Celkově v ceně, jaký jsou, tak jsou slušně osazeny a ty rámy se docela dají… Takže v ceně do 20k, klidně i do 40, raději dekač než třeba spešl :)

                Design mi nesedí, to je pravda, ale čistě technický jsou ok…

                Jen servis je vždy o jedinci. Víc jak v normálním servisu

                0 0
      • pepek  

        Urcite ti tam dobre poradi – tak určitě :-) Když si vzpomenu, co mi kdy radili.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.