špatně brzdící keramika a XTR véčka...co s tím?

109 nepřečtených
  • Nikolka

    Ahoj. Mám keramické ráfky (Crossmaxy XL) a véčka XTR, ale zdá se mi že mi to moc nebrzdí, když jsem jezdila obyčejné ráfky a XT véčka tak to brzdilo jak šlak a teď mi ty keramiky a XTR přijdou hodně slabé a přitom by to mělo brzdit líp ne?? Nevíte čím to může být a co s tím?? PS: V historii jsem hledala ale na nic moc jsem nepřišla:)

    0 0
    • Nikolka  

      Joo a fakt to není tím, že to jsou véčka a ne koutouče… To jen tak na okraj pro ty kteří by si chtěli rýpnout ať si koupím kotouče :)

      0 0
      • Gorgov  

        no ale bohužel je to přesně tím. Jinak z těch 3 variant – klasika V, keramika a kotouče(ne mechanický, kromě snad avidu) brzdí keramika nejhůř. Čím horší podmínky, tim se rozdíl zvětšuje.

        0 0
        • scret  

          ja mam ted nejakou chvili CMaxy ST a vecka XT 03 a brzdi to perfektne! predtim jsem mel obyc 717ky,XT a cerveny kooolstopy a brzdilo to taky suprove,ale keramika brzdi jeste o kousicek lip bych rekl…

          0 0
          • Gorgov  

            za sucha možná, tam hodně záleží na konkrétnich špalkách, ale v mokru je to bída. Pokud ne, máš ty kola nový a keramika ještě neni vyleštěná.

            0 0
            • scret  

              no zatim maj mozna 300km?

              0 0
              • Bulda  

                GG: do černýho (a to nemyslim blackyho :))) ja mam ted XTR Vcka + XTR spalky (ale ne na keramiku!!!) + CMax SL a brzdi to celkem dobre …uplne nejvic mi prijde ze zalezi, v jakym stavu je trubicka ve voditku na konci bovdenu, jak je tam bordel a dre to, tak to nebrzdi ani za sucha …ta trubicka se da koupit za par kacek, nastrihat, jeden konec nahrat zapalovacem aby se rozsklebil a menit jen to, tak to lze hodne casto, jinak by to lezlo do penez kupovat cely voditka …a vubec, brzda je nepritel rychlosti

                0 0
        • Nikolka  

          ja vím, že kotouče jsou asi kotouče, ale já jsem ještě jaksi nedošla do té fáze, že bych je musela mít, ty véčka mi vyhovují a jsem na ně zvyklá, vyhovuje mi ten tužší chod brzdové páky…a teď mě tady zastánci kotoučovek ukamenujou..ach jo :D

          0 0
          • scret  

            bud v klidu,taky jezdim vecka…a to nejsem zenska… ja k tomu cestu uz nasel,ale kdyz jsem si ted chtel poridit kotouce,tak jediny co chci,jsou nejaky lehoucky,takze Marty nebo Pura nebo Ultimaty…a to je minimalne 10–14tis. za brzdy… pak cca 14tis. za kola,no a jsem na hezkejch osmadvaceti tacech:((( a to jsem ted fakt nemel…

            0 0
            • saab  

              další věc ale je, že na Včka musíš kupovat každý rok až dva nové ráfky, páč je obrzdíš a zrušíš.. Stačilo mi trochu hledat a mám originál zabalené Marty i se záručákem přes net za 8000,– kola seženeš velice dobrý za podobnou sumu, dejme tomu o 2–3k dráž a nejsme ani na dvaceti..

              0 0
              • scret  

                na ceskym si troufam rict ze ne a se zahranicnim nejak nemam zkusenost… jinak kola bych chtel bud diskovy CMaxy nebo neco zaplyst na DT a 717kach…

                0 0
              • scret  

                jo a jeste,jezdim tak kolem 3tis. za sezonu a jeste jsem nemenil rafek ze bych ho probrzdil…spis zboril narazem… zalezi v jakym bordelu samozrejme clovek jezdi,ale taky co vozi za spalky… ja vozil vzdycky cerveny koolstopy a ty vubec nechytaj bordel,spony apod. takze rafek je pak jako novej…

                0 0
                • přišlapávač  

                  no hlavně keramiku neprobrzdíš, to to dřív rozbiješ, zlomíš, tad. saab očividně kola typu crossmax nejezdil

                  0 0
                  • cabbage  

                    už sem viděl obržděný keramický ráfky, že ječňáku?;-)

                    0 0
                    • scret  

                      nojo,jenomze podle toho co tady ctu,tak jecnak najezdi mesicne to co ja za sezonu a jeste ani mozna to ne…takze muzu bejt v klidu:))

                      0 0
                    • přišlapávač  

                      já na tom většinou jen závodim a to se mi teda nestalo ;-) měl jsem XLka tři nebo čtyři roky a jsou jako nový…

                      0 0
                      • jecnak  

                        On totiz kibic ma tu vlastnost rikat vzdycky tak polovinu informaci… Ale treba se polepsi a napise pravy duvod proc sel ten muj rafek do kopru. Kdyz uz to milanek nacal…

                        0 0
                    • jecnak  

                      Mozna by jsi mel dodat proc byl probrzdeny, vid?

                      0 0
                      • cabbage  

                        To naprosto netušim, pamatuju si jen, že byl keramický, tvůj a probržděný(místama, zato pravidelně).

                        Bohatě to stačí na vyvrácení tvrzení, že nejdou probrzdit a jsem s tim naprosto spokojen;-)

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tak si toto tvrzeni nech priste pro sebe, kdyz naprosto netusis o co jde.

                          0 0
                          • Daf  

                            Tak uz nas nenapinej. Jak se ti to povedlo? Co delam spatne, ze se mi to nepovedlo probrzdit ani za 5 let :)

                            0 0
                            • kubad  

                              jediná šance jsou ojeté šplky a kovové botky už pak svou práci odvedou :-)

                              0 0
                            • jecnak  

                              Mel jsem tam tenkrat ten opravovany rafek – nerezova vlozka co byla uvnitr vsazena roztahovala rafek do stran a tedy v tomto miste byly rozsirene steny – cukalo to pri brzdeni. Vysledek byl takovy, ze se to v tomto miste i probrzdilo.

                              0 0
                              • Bulda  

                                sem to uhad :)) …taky tak, boule staci mala, po sklepani (boule dovnitr :)) uz to nepokracuje

                                0 0
                    • přišlapávač  

                      tak kibic, povídej, proč?

                      0 0
              • přišlapávač  

                každej rok nebo kupovat nový ráfky s keramikou, protože se obrzděj?

                0 0
              • šlapatko  

                He he možná tak na jezdění v Alpách.Jezdím Včka ráfky DT 4,1 a vydrží i 15000km v zadu.Pírko zrovna nejsem mám 90kg,a často jezím v Beskydech nebo Hostýnských vrších.Závody mám taky rád.Jediné kdy Večka proklínám je marast bahno,paní zima a házející ráfek.Každopádně probírat pro a proti nemá smysl,je tu toho moře:)

                0 0
          • saab  

            mi tě kamenovat nebudeme, když jsi spokojená, tak není co řešit. XTR musí brzdit jako šílené. Není to o tom, že by to brzdilo špatně, brzdí to jinak, než kotouče, ale holt magury jsou magury.. :-))

            Další věc je, že provoz kotoučů je levnější, sice mají pořizovací cenu vyšší, ale celkově to vyjde přinejmenším stejně..

            0 0
        • Bulda  

          hele, kdyz jsi schopnej brzdou (jakoukoli :)) zablokovat kolo, tak pak uz je to jen na tom, co prenese plast …samo nemluvim o pohodli ovladani a ovladaci sile …vzhledem k cene desek v porovnani s lepsima spalkama bych uz sel taky do kotouce, ale kdy to bude......????? :))) …no, mozna me letosni sudety zas donuti zmenit nazor :))))

          0 0
          • Gorgov  

            no ale to kolo nezablokuješ ani dobrou kotoučovkou, To je velkej omyl:) A spíš to bude véčkem, pokud budeš mit nejaky pochybny spalky, ktery se kousnou. A tady je prave pro me vetsi vyhoda nez samotnej brzdej vykon- davkovatelnost.

            0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak, všichni to blokování kola asi zkouší téměř v nulové rychlosti a pak si myslí, že to samé dokáže brzda i při 40, 50, …

              Já si ještě dobře pamatuju, jak jsem v necelých 90km/h se pokoušel brzdit cantíkama (na asfaltu). Zmáčknu přední celou rukou (tedy žádný jeden prst) a mačkám co dokážu, zadní v podstatě tak téměř na maximu. No a prvních tak 5–10s se nedělo subjektivně naprosto nic, prostě to jelo vesele dál a rychlost se ani nehnula. Než jsem přibrzdil na 40–50, kdy to začlo brzdit trošku víc trvalo neskutečně dlouho.

              V-čka jsou samozřejmě někde jinde, ale ideální stav pro určité situace jsem nezaregistroval ani když jsem teď testoval K24-ku s 200mm kotoučem vepředu (samozřejmě v 99% případů pohoda).

              0 0
              • martt  

                ja mam stale cantilevery a ani v 70 km/h nemam problem brzdit

                0 0
                • Twister  

                  Ja si jen na zkoušku přesedl z BB7 na starý chrtikolo s cantíkama a měl jsem dojem, že to prostě brzdy nemá. :)

                  0 0
            • Bulda  

              zadni v poho …jinak bych ti doporucil si jeste znovu precist tohle …„samo nemluvim o pohodli ovladani a ovladaci sile“

              0 0
    • přišlapávač  

      vymeň šplaky, jezdím originál xtr od šimana a i za mokra berzděj bezvadně

      0 0
      • Žigo  

        No ja som skusal na keramickej 517 tie shimana origos na keramiku a boli uplne najhorsie z toho co som stihol skusit. Najlepsie sa mi zdali obycajne Jagwire, cele cierne za cca 150Sk ale nazov si uz nepamatam. A nechapem preco vsetci pisu ze keramika brzdi za mokra horsie, pre mna bola ucinnost za mokra asi jedina vyhoda ktoru som pocitil(okrem zivotnosti ale tak dlho som ich nemal).

        0 0
    • scret  

      mam koolstopy na keramiku a vecka XT a no problem… a prestalo ti to brzdit nejak znenadani nebo jsi presla na keramiku?

      0 0
      • Nikolka  

        hned jak jsem přešla na keramiku tak se mi to zdálo o hodně slabší než předtím obyč. ráfky a XT, ale nějak jsem to neřešila, jezdila jsem na tom celou sezonu a ted jsem jela jen kousek na kole s normálníma ráfkama a brzdilo to líp než mi, o dost líp…:)

        0 0
        • Vilém  

          Co tam mas za spalky?na keramiku nebo normalni?

          0 0
          • Nikolka  

            měly by tam být na keramiku :)

            0 0
            • scret  

              mely?:) no ty na keramiku maj zelenou barvu…

              0 0
              • Nikolka  

                noo tak tady asi udělali soudruzi chybu :D do zelené mají docela daleko :)

                0 0
                • scret  

                  no ale jestli je mas uz uhlazeny,jak pise jecnak,tak tam nasad normalni,treba cerveny koolstopy…

                  0 0
                • adco  

                  Zavisi to od vyrobcu, original XTR na keramiku su cierne (aspon ja som ich mal), teraz mam Koolstop a tie su zelene. Piaty rok mam rafky s keramickou brzdnou plochou Mavic X517 (cca. 20 000 km), plochy su zachovale, len na jednom mieste mala priehlbinka-odlupenie asi od kamena. S brzdenim som spokojny, za mokra a v zime treba naozaj davat pozor, brzdny ucinok nastava opozdene, ale potom je vyrazny, treba na to davat pozor, ale da sa na to zvyknut.

                  0 0
              • Gorgov  

                ale ale, taky černou zelenou a nevim jakou ještě.

                0 0
              • Bulda  

                do kool stopu mozna, od sh sou cerny, od BBB tusim cerveny :))

                0 0
        • scret  

          hmm,divny…a nemas nejak treba umastenej rafek?? no jeste muzes zkusit vymenit brzd.gumicky a uvidis…

          0 0
          • Nikolka  

            to s tím umaštěným ráfkem je možné, ok zkusím odmastit a když nepomůže tak vyměním špalky…dík kluci :)

            0 0
            • scret  

              nemas zac:) zkus jeste mrknout jak dosedaj gumicky na rafek,proste pohrat si trochu s nastavenim spalku… odmastit bych zkusil treba nejdriv cyklostarem na hadriku…

              pak napis jak to dopadlo:)

              0 0
              • Nikolka  

                no hodím to trenérovi do servisu at mi to odmastí, má tam na to nějaký spešl přípravek :)

                0 0
                • Bulda  

                  hlavne az ti vymeni vodici U trubicky nebo jen ty teflonovy brcka v nich, paka musi jit zlehka …taky sem tomu neveril, co to udela

                  0 0
                  • smallbrother  

                    … to nechápu, jak to má efekt na účinnost?

                    0 0
                    • Bulda  

                      zkus to a uvidis …kdyz polovina sily, kterou mackas paku, se ztrati trenim v bovdenu a hlavne v tom voditku (malej radius), tak si spocitej, jakou silou ve vysledku brzdis …a precijen tlak co dovedes vyvinout prstama neni neomezenej

                      0 0
                      • Bulda  

                        a taky musis mit vic napruzeny vratny pera celisti, aby se ti vracely, to je dalsi sila, kterou musis prekonat a jelikoz se sily scitaji/odecitaji …viz fyzika pro druhy stupen ZS …zkus to, kdyby to nefungovalo, tak bych to sem nepsal

                        0 0
                        • smallbrother  

                          … spíš mi přijde že vzhledem k síle stisku je tření v bovdenu už skoro zanedbatelný. Problém bude v minimální adhezi zaleštěný keramiky. (ale vodítka jsem si radši řádně promazal) :)

                          0 0
                          • Bulda  

                            to by ses divil …jako ja, nebo mozna vic :)))) a ty pruziny sou taky sakra silny, zvlaste, kdyz mas v nohach 100km a ses rad, ze jedes :))

                            0 0
    • saab  

      Keramika brzdí za normálních okolností úplně stejně jako klasika, jen v dešti mnohem míň ztrácí na brzdném účinku.. Ale tenhle problém znám taky.. Dej si tam špalky Kool-stop na keramiku, ty originály se opravdu nepovedly… Zvláštní ale je, že XTčka, ač by měli originál být na keramiku brzdí i na normálních skvěle, v tom máš pravdu..

      0 0
      • Gorgov  

        v dešti se špalkama na keramiku ztraci vic nez klasika. a to docela o dost. částečnym řešenim jsou obyč měkčí špalky.

        0 0
    • jecnak  

      Mas keramiku uz uhlazenou? – Pokud ano, tak pouzivej normalni co nejmekci spalky – losos Coolstopy. Zaroven si nastav promennou silu na pace pokud ti to paka umoznuje – nepocitam, ze bys mela XLka rozcentrovany, takze toto doporucuju.

      0 0
      • scret  

        se te chci zeptat,cca po kolika km se keramika uhladi?1tis.km? 10tis.km? ja jenom co bych mel ocekavat:)

        0 0
        • raceman  

          radsi se ani neptej, a setri na ty Marty a novy CMaxy :-)))))

          0 0
          • saab  

            zase ti mavickáři… :-)) DTčka jsou nejlepší.. :-))

            0 0
          • scret  

            no tak povez ty,pokud vis:) ja to myslim snesu…

            0 0
          • jecnak  

            Zas nemusi setrit na novy desticky po 100km maratonu v blate…

            Jak ctu tenhle thread, tak to tu jen hyri nazory chudacku co v zivote rafky s keramikou nejezdili a mysli si, ze kdyz si koupili nejlevnejsi kotoucovky ze jsou pany zemekoule s patentem na rozum. Chce to trochu rozhled panove (damy) nez zacnete plkat takovy kraviny.

            0 0
            • omar  

              trefa :-)) koukam že saab bude novej všejezdil :-)

              0 0
              • saab  

                Správně pánové!! :-)) Jezdím vše na všem vždy.. :-)) A hlavně na nejlacinějších kotoučích (Magura Marta), co mají do XTR Véček dost daleko.. Mám sto chutí ty německý šmejdy zahodit do příkopu, dávkovatelnost žádná, brzdný účinnek prachmizerný a za deště to nebrzdí prakticky vůbec :-)))

                0 0
            • scret  

              do niiiich:)) jsem rad ze se dneska najde jeste nekdo kdo si nemysli ze vecka patrej jenom na trekovy kola:))

              0 0
            • raceman  

              jezisi, ze ja zase neco rekl… ano vcka s keramikou sem nejezdil bohuzel nemam na nejake supr kolo, takze sorry ze mam jenom ty nejlevnejsi hydrauliky a NEMYSLIM SI, ze jsem pan zemekoule s patentem na rozum

              myslel jsem to jenom ze srandy, proto taky ten smajlik na konci ;-)

              0 0
            • Gorgov  

              jo přesně tak:) Ale i levný kotouče brzdí lip než keramika, jiná věc je váha a výdrž.

              0 0
        • jecnak  

          Zalezi v jakych podminkach jezdis, me se to letos podarilo po 500km prevazne v bahne.

          0 0
          • scret  

            hmm:(

            0 0
            • jecnak  

              Proc ten :-( Uhlazena/neuhlazena keramika je to fuk, oboji brzdi vyborne.

              0 0
              • přišlapávač  

                podpis

                0 0
              • Gorgov  

                no to nevim, za sucha jo, za mokra nebo na sněhu je rozdíl dost znát. Ale asi dost udělaj obyč měkký špalky. Já to jezdil se špalkama na keramiku a v zimě to nešlo vůbec a v mokru to chtělo začít brzdit o hodně dřív…

                0 0
                • smallbrother  

                  špalky na keramiku (XTR) jsou v zimě (na sněhu) nepoužitelný, je to úplně o zabití.

                  0 0
              • scret  

                no prave nekdo o neco vys tvrdil ze uhlazeny uz tolik nebrzdej,tak proto ten :(

                jak jsem psal,mam je nove,cca 300km a brzdi to stejne jak predtim 717 a cerveny Koolstop,coz je super! a za mokra to brzdi jeste lip… takze ja jsem zatim hodne spokojenej…

                0 0
                • Gorgov  

                  vyhlazena keramika za mokra brzdi opravdu o dost hur. Musis zacit brzdit driv, aby se brzdna plocha ocistila…

                  0 0
    • smallbrother  

      já s účinností na keramice bojuju pořád. Takže když bude mít někdo typ budu rád. Teď vozím špalky BBB (tříbarevný), není to žádná sláva, ale asi nejlepší co jsem kdy měl. XTR véček jsem se zbavil a pořídil Avidy. Keramika rozhodně není věčná! Ale třeba v Alpách se mi brzdy (narozdíl od kolegů s kotoučema) ani jednou nepřehřály.

      0 0
      • přišlapávač  

        když jsi šimano prodal, tak ti nemůžu dát typ ;-)

        0 0
        • smallbrother  

          mě na nich štvaly ty vodítka, bylo to takový „houbovitý“. Jakej typ? :)

          0 0
          • přišlapávač  

            no typ nemám, já XTR používám a jsem maximálně spokojenej, jezdím střídavě XTR keramika/obyč a nemůžu si fakt stěžovat- viz malevil, chuchle, babí léto a já nevim co ještě za bahenní lázně..

            0 0
    • Daf  

      To je divny, Za sucha keramika brzdi vyborne. Ja pouzivam Koolstopy a je to parada. Za mokra je to onecem jinem :( Jeste to muze byt taky tim ze si obycejne spalky moc nerozumi s novou nezajetou keramikou. Pokud teda mas nova kola.

      0 0
    • MARIN  

      Tak to se divim. Me stejna kombinace brzdila za sucha lip jak ted kotouce (Avid JuicyCarbon ale vyzkousene i XTR nebo treba rafkove hydry od Magury) Urcite bych zkusil spalky. Pokud uz naz keramiku zahlazenou klidne i obycejne neurcene na keramiku. Me se vyborne osvedcili trojbarevbe BBB. Ale i BBB primo urcene na keramiku nejsou spatne byli o neco lepsi za mokra a v zime. S XTR spalky na keramiku jsem moc spokojeny nebyl.

      0 0
    • Vlado Jekyll  

      tak ako sa moze brzdny ucinok znizit nevhodnymi dostickami, tak ist aj nevhodnymi brzdovymi gumickami…a V-brake-y su podla mna dobry system, pre lahsie vahy stacia uplne dokonale a cena je super…a v zivote sa neprehreju, ani pod 100 kg chlapom

      0 0
      • Vilém  

        Neprehrejou,zato propalis duse:(

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak, tak. A to je mnohem nebezpečnější, to je jen rána jak bouchne duše a druhá jak letí jezdec.

          U hyder když začínají vadnout, tak to nikdy není takhle najednou a je čas případně zastavit.

          0 0
          • martt  

            mne ked v aute zovrela brzdova kvapalina, tak to vobec nebolo postupne ale uplne skokovo.

            0 0
        • Bulda  

          dalsi body pro NoTubes .)))

          0 0
    • Smazaný účet  

      možná zkus jiný špalíky…já jsem na keramice vozil coolstopy a brzdilo to OK, v bahně bez problémů, na jedny špalíky celou sezónu, ráfky neubejvaly… jedinej problém byl, když jsem projel čistou vodou, tam to chvíli trvalo, než se brzdy „chytly“…

      0 0
    • foxhound  

      Mám ten samý problém, akrotá mám Cmaxy SLka a zelené koolstopy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.