silniční zapletená kola na bike

8 nepřečtených
  • Alojz29

    Chtěl bych se zeptat,zdali má někdo nějakou zkušenost se silničními koly na biku? Dočetl jsem se že je to jedna možná varianta pro ježdění na silnici bez koupě silničky. Případně doporučení nějakých nějakých koles i s kazetou(o­byčejných,základ­ních), které bych mohl hodit na svůj 29er s desítkovou kazetou. předem díky všem zkušenějším.

    0 0
    • alinceb  

      Silniční kola mají jiný rozměr zadního náboje než MTB a taky obvykle nejsou na kotouče. Vtip použití silničních kol na MTB je hlavně v tom, že 622 silniční ráfky se silničními plášti se vejdou i do 26" rámu a vidlice. Proto si občas někdo místo silničky zaplete druhý pár kol – silniční ráfky ne MTB/disc nábojích + kazetu s těžšími převody a vozí to na silniční švihy.

      U 29eru to bude to samé, jen 29er má stejný průměr ráfku jako silnička, takže můžeš použít stávající kola a obout je třeba do 25–32mm plášťů. Případně si samozřejmě můžeš nechat zaplést (popř. koupit) druhá lehká kola na silniční použití.

      V tomto případě bych volil náboje pro 28 špic – třeba WTB Laser Disc Lite + ráfky od Remerxu (lehké Alcyony nebo Rapidy) + ztenčované dráty (Sapim Race/Laser) + AL niple. Na takovém kompletu kol bys měl být kolem 1600g. K tomu silniční kazetu 11–25 (s MTB pilama bohatě stačí i do kopců), lehké kotouče (Ashima ARO 08 nebo Alligator HK-R) a silniční gumy (Conti GP, Michelin ProRace3 atp.).

      0 0
      • Lister  

        A co mají teď psát ostatní? :-)

        Tak jen za sebe – zkoušel jsem variantu původních MTB 26 kol s jednopalcovými ráfky a moc mi to nesedělo, silnička je prostě silnička. Ale asi to bude jen placebo efekt a Mlok mě umlátí argumenty, že 29 MTB s úzkýma gumama stačí :-)

        Na 29 bajku bych volil variantu nového páru kol s klasickými silničními plášti – teď už se jen nabízí otázka, jestli nějaká levná bazarová silnička neudělá lepší službu a nevyjde finančně skoro nastejno?

        0 0
        • kubad  

          to přezutí 29Er na úzké silniční gumy zase tolik času nezabere

          a investice je pár set.

          ty kola už je vyšší level, ale podle mě zbytečné, to už fakt asi levnou silniřčku

          0 0
          • Martin  

            tak a ne jinak…

            0 0
          • Lister  

            No to už si právě každý musí přebrat sám.

            Přehazování gum by pro mne osobně bylo naprosto neakceptovatelné, zvláště pokud bych třeba chtěl vozit bezduše. A to ani v případě, že bych třeba delší dobu jezdil na silničních pláštích a pak hodil zase MTB. Jakékoliv častější střídání si nedovedu představit.

            Výměna kol už je jednodušší záležitost, ale ani to by mě nebavilo – pravda jsme maximalista a hooodně pohodlný člověk.

            Levná silnička za pár tisíc ideál – chci se protáhnout na silnici, nic neřeším, chňapnu kolo, maximálně dofoukám pláště a jedu. Původní investice vyšší, ale zase z dlouhodobého hlediska šetřím hlavní bajk na to, k čemu je primárně určený.

            A jinak už mlčím – „silniční 29ku“ jsem nikdy nezkoušel, takže vím hovno, ale „road edition“ mého starého bajku mě nechytla – a to jsme tam měl pevnou vidlici. S odpruženou by to bylo ještě mnohem horší.

            0 0
            • bochov  

              Ja jsem to řešil take podobně koupil jsem si na bike komlet zapletena kola se silničními plašti.ale to byl zase kompromis nakonec jsem koupil silnici authora na 105 ve vyprodejí a to je jine kafe akorat pozor na díry na cestach.

              0 0
            • Martin  

              proto jsem si koupil druhý pár kol na bajka – tam plánuju přehazovat pláště do bahna a silniční gumy, zatímco na „ostrých“ kolech budu mít bezduše

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.