SHIMANO GRX RX600 jde vice do terénu?

74 nepřečtených
  • JHP

    Ahoj, koupil jsem gravel Kross esker 6, nevyhovují mi převody do kopců / terén.

    Na to kde bydlím je to prostě dřina…

    Je možno překopat převodník či kazetu?

    Pokud možno dejte link či navrhněte možné varianty.

    Díky

    0 1
    • Johny.Merida  

      Těžko někdo něco navrhne, když nevíme jaké ty převody máš…

      2 0
    • JHP  

      Zapomněl jsem ????

      Převody: kazeta 11, 34 převodník 30, 46

      0 0
    • xtonda  

      Asi bych překopal spíš zadek, přehazku RD-M8000-SGS, kazetu 11–40 nebo 11–42 něco z řad CS-M8000, CS-M7000–11, CS-M5100–11 a převodník tahu lanka aby silniční řazení chodilo s horskou přehazkou Jtek Shiftmate 8.

      0 0
      • JHP  

        Díky za doporučení, prehazka 2200 kazeta 2000 k tomu servis cca 1000Kc a pak si budu vesele šlapat domů do kopců?

        Jaký je rozdíl mezi 11,34 a 11,40? Udělá těch 6 zubů velký rozdíl?

        Proč by jsi dělal kazetu? Není jednoduší dat dopředu menší kolo?

        0 0
        • tompca  

          1.Nepobere přesmykač, je dělaný na rozdíl max.17 zubů (viz. specifikace Shimana)

          2. Na GRX kliky menší jak 30 zubový převodník nedáš.

          Rozdíl 6 zubů je dost, snad si to umíš spočítat jak se Ti změní převodový poměr a jestli je pro tebe dostatečný ( vezmi nejlehčí převodový poměr na kole co jsi měl před gravelem a jestli To vyhovoval, tak musíš mít podobný jinak je to vyhazování peněz).

          0 0
          • Singlespeed  

            Na GRX slibuje Gebhardt dodat i 26 zubový převodník. Takže by šlo koupi třeba kombinaci 42/26 dopředu a pokud by šel přesmykač posunout kousek dolů, mohlo by být vyřešeno. Ale jak psali kolegové výše, pokud člověk potřebuje točit extra lehké převody, je systémovější řešení pořídit si horské kolo.

            0 0
          • kedi  

            Už jsem to sem dával i s odkazem, Gehardt děla převodníky na GRX. Na manželky kole je 42/25. Jen muže být u některých kol problém s výškou presmykace.

            0 0
          • tompca  

            Jsem zas o něco chytřejší, že Gebhardt dělá takové převodníky.

            0 0
        • Kalic  

          Ještě ten konvertor tak za litřík.

          0 0
        • xtonda  

          ještě plus cca 1000 ten převodník tahu lanka.

          změna na 40z je 17,6 % navrch, změna na 42z je 23,5 %, jestli ti to bude stačit ti těžko někdo řekne.

          U této změny si myslím, že je celkem jistota, že to bude fungovat, bastlit tam horské kliky a přesmykač by mi přišlo jako víc nejisté. Nevěděl sem, že Gebhardt dělá převodníky přímo pro GRX kliky, to by asi taky šlo, dát tam 42–26, pokud půjde dát přesmykač na adekvátně nižší pozici.

          0 0
          • Kalic  

            Ještě je dobré si uvědomit rozdíl v charakteru těch variant.

            Překopat zadek znamená: Zvýšit rozsah převodů, zachovat nejtěžší převod, přidat lehčí převody, zvýšit skoky mezi jednotlivými převody.

            Vyměnit převodníky znamená: Posunout všechny převody do lehka. Přijít o nejtěžší převody. Zlehčit nejtěžší i nejlehčí převod. Zachovat skoky mezi jednotlivými převody.

            0 0
            • xtonda  

              Tak jasně, sám sem překopávku na lehčí převody podstoupil na MTB, odstupňování a rychlý převod sem holt obětoval, co nejlehčí lehký převod pro mě byla priorita.

              0 0
              • borda  

                No jo. Ale na MTB. To smysl má. Ale ten grevl pak trochu ztrácí smysl.

                Jestli to rve ve stoje na 30/34, tak je prostě past.

                Ale tak proti gustu…

                0 0
              • Kalic  

                Jo, bylo to myšleno spíš jako informace pro zakladatele vlákna.

                0 0
    • Vilém  

      30/34 je ti malo? Proste musis jezdit.

      Nebo si kup nejakou elektrickou mrdku.

      0 1
    • kedi  

      Gebhardt dělá GRX převodníky, nejmenší možná malá placka je 25 zubů, největší rozdíl velká / malá udává Shimano 17 zubů.

      https://www.gebhardt.cz/…/shimano-grx

      0 0
      • JHP  

        Ahoj a díky, tohle se mi zdá jako nejjednodušší a nejlevnější cesta, musel bych koupit oba 2 kuli tomu rozdílu 17 zubů, je tak? = 26/45

        Jaký potřebuji typ zubů?

        Jakou rozteč?

        Musím koupit nový řetěz?

        Co presmykač probere to?

        Ten kopec co jezdím denně na svém starém kole ufunim v seďe a se solidní frekvenci, na novém kole je to dřina ve stoje (v sedu to prostě neutocim) ale dám ho, bude malá placka 26/45 stačit?

        Jak velký je rozdíl mezi 34 zuby a 26 útočím to?

        O kolik to bude lehčí?

        Děkuji

        0 0
        • skaj  

          Pane Lorenc, uvezu to?

          Koukni do nejakeho kalkulatoru a porovnej si sam, tohle krome tebe nikdo nevi. Zadej tam i stare kolo a vis hned. Treba tady http://www.gear-calculator.com/?…

          Retez budes zkracovat, novy nebude treba.

          0 0
        • kedi  

          Řetěz měnit nemusíš, jen upravit délku.

          Technické detaily řešit nemusíš, ideálně se s dohodneš po telefonu přímo s p. Gebhardtem.

          Na to jaké převody zvolit by ti mohlo pomoci tohle:

          https://howto.bike/gears/#…

          0 0
        • xtonda  

          A tvoje současné kolo má jaké převody? A jaký rozměr plášťů? Z toho se dá celkem snadno spočítat jestli to po úpravě bude lepší/stejné/po­řád horší.

          0 0
          • borda  

            Tak má tam dvouplackovy GRX s kazetou 11–34. 30/34 nejlehčí.

            Plaste jsou ve hvězdách. Základní (osazováné továrně) jsou riidlery 37mm.

            0 0
            • borda  

              Jo nic. Asi chápu. Grx je na „novém“ kole. Čert aby se v tom vyznal.

              0 0
            • xtonda  

              Blbě sem se vyjádřil, myslel sem to staré kolo na kterém to vyjede v sedě, specifikace Eskera se samozřejmě dá dohledat.

              0 0
              • borda  

                Nene, ty ses vyjádřil dobře, já to celé trochu zmatlal :)

                0 0
        • Kalic  

          Ty převody tedy řešíš kvůli tomu jednomu kopci? Jak je dlouhý? Kolik má procent/jaký má převýšení?

          0 0
    • borda  

      Kup si bika.

      0 0
      • borda  

        A aby to nevypadalo, že vařím z vody. Bydlím jinde, dnes 45 km a malou pilu jsem nepoužil. Stejnej set up jako ty.

        A jsem slabej. Pokud to nepojedeš na grevlu, kup si bajka.

        0 0
    • Kalic  

      Pořiď si 27.5" kola. Jako bonus tam obvykle jsou nacpat širší pláště jestli jezdíš drsnější terény.

      0 0
      • TK75  

        Jestli má 700×40 tak rozdíl proti 650×50 je nepostřehnutelnej, průměr kol je skoro nastejno…jo, jestli má 700×45, tak tam už ten rozdíl poznám, ale furt je to hodně, hodně málo

        Mám vyzkoušené že rozdíl čtyř zubů (jeho 30:34) už funguje (akorát teda u mě to je ovál 38 a 42 pastorek)

        S tím jak grevl jede „lehčeji“ mi to přijde asi jako když mám na bajku lehký převod 32:45 (na 29"X2,4")

        0 0
        • Kalic  

          Když porovnáváš stejný šířky plášťů, tak je to cca 6% rozdíl, tj jako by ti 27.5 kola přidaly 2 zuby na největším pastorku vzadu. Širší pláště na té výhodě uberou, ale to je už jiná věc, širší pláště může mít i na 622 ráfcích, jestli se vlezou.

          Elegantní řešení můžou být 2 sady kol: 622 se silničníma např. 32mm hladkýma pláštěma na silnici, tam může nechat tu 11–34 kazetu a mimochodem díku užším plášťům se mu ty převody o chlup zlehčí, pak 27.5 kola do terénu, tam může obout třeba 48mm pláště s hrubším vzorkem, a 11–36 kazetu. Převod 30–36 s 27.5 kolama mi pak příjde už fakt dostačující pro cokoliv, kde by se s gravelem dalo jezdit.

          0 0
    • jIrI___  

      Pokud je ti 30/34 málo, pak sis pravděpodobně koupil nevhodný typ kola pro tvůj styl jezdění. Trošku pomoci si můžeš kazetou s 36 z pastorkem (to GRX ještě zvládne). Kazety s ještě větším počtem zubů se dají použít za jedné z těchto dvou podmínek:

      1. pořídíš si prodlužovák patky – přehazka zvládne větší kazetu, ale řazení v její spodní polovině bude nepřesné,
      2. pořídíš si MTB přehazovačku + třeba Tanpan , maximální velikost kazety pak závisí na tom, kolik zvládne použitá MTB hazka (třeba 51 z).
      0 0
      • Kalic  

        Ten prodlužovák patky bych vůbec nezmiňoval jako použitelnou možnost, roz*ebe si řazení, zvlášť s 11s kazetou.

        3 0
        • jeniiiik  

          Ale pět lidí z deseti ti tady napíše, že to řadí dobře… ;)

          0 1
      • TK75  

        Špatný typ kola si nevybral, jen zvolil Shimano. Na Sramu jdou do prodejny kola už osazena třeba kazetou 10/52? a převodníkem 42 zubů.....ale je to jiná cenová kategorie než grx

        Třeba tady má 11/50 kazetu a 12s ale cena! O tom to je https://www.kola-radotin.cz/…tntcarblmstn

        0 1
    • Jezevec70  

      To je tak, když si koupíš špatný druh kola. :-)

      0 0
      • TK75  

        On má 30:34…a u sramu si může k 10/52 člověk dát naprosto v pohodě 38 nebo 40 prevodnik

        No každopádně s tím bojuje kde kdo, hlavně na delší jízdy se to bastlí všelijak :-) https://bikepacking.com/…rigs-part-2/

        Tam je i vidět grx 2× s kazetama 11/40

        0 0
        • TK75  

          Třeba tady má 11/42 a jel s tím zavod z odkazu…jak to má udělaný přesně nevim

          0 0
          • jIrI___  

            Z fotky jde vidět, že tam má ten prodlužovák patky, kurvítko chodu :)

            0 0
    • Dan205  

      To by nebyla správná diskuse tady na BF, aby někdo nenapsal, že je dotazující blbej a koupil si špatné kolo. Mám také Eskera a párkrát se mi stalo, že lehčí převod chyběl, třeba když jedu naslepo lesem a přijedu ke kamenité cestě s 20% stoupáním. Jasně, taky jsem blbej a měl jsem si koupil fulla, že jo? Jenže pro někoho, kdo chce/musí mít jen jedno kolo, je prostě gravel univerzál. Pro mě napsal hodnotnou informaci jIrI___ s tím, že GRX zvládne 36z. Já o tom zatím neuvažuju, ale jako možnost je to fajn vědět.

      0 0
      • Georrge  

        Gravel není univerzál, full je univerzál.

        1 0
        • TK75  

          Není, poněvadž tě z rovnejch řidítek bolej rucicky :-D

          0 0
          • Georrge  

            Univerzál kolo potřebuje univerzál řidítka. To ale nejsou ani rovné, ani berany. Jediné řidítka, které to trochu kombinují, jsou rovné s rohy a to je za mě univerzál :)

            1 0
        • Dan205  

          Přesně o tomhle píšu – každý přesvědčuje o své pravdě, proto píšu „pro někoho je univerzál“. Jestli je pro někoho, kdo tráví většinu času na asfaltu, full jako univerzál, ok, jeho věc.

          0 0
          • TK75  

            Žádnej univerzál neexistuje… bud má kolo posed a všechno dělaný pro efektivní šlapání, nebo pro práci s kolem v terénu…ten prostředek mezi tím není univerzal, nýbrž jen prostřední část s omezením buď na jednu nebo druhou stranu

            0 0
          • Georrge  

            Full na asfaltu je úplně v pohodě, nevím co je na tom špatně :D

            Ale já jsem si jen tak rýpnul, gravel má k univerzálnosti samozřejmě taky hodně blízko, je to jen o tom, jestli si víc užíváš jízdu po asfaltu, nebo v terénu. Pak si vybereš buď full nebo gravel.

            0 0
        • Cavendish  

          BMX20 je universal

          1 0
          • TK75  

            Přesně ..já na to taky myslel

            A navíc stylovej… se to chytne, úplně vidím ty bandy bmxáků jak se prohánějí po krajině

            0 0
          • Georrge  

            Je tady minimálně jeden člen, který by to potvrdil :)

            0 0
          • DaD  

            a do prde.le, další naočkovanej :)

            0 0
            • Cavendish  

              Pro mě je nejlepší universal CX, ale potřeba většiny převažuje potřebu menšiny :D a jedinců. Takže jednoznačně BMX20

              0 0
        • nooski  

          Neni, nejede to a clovek na tom sedi jak na hajzlu.

          0 0
          • Georrge  

            Pokud preferujes asfalt a teren ti staci nejak prekodrcat, tak nepotrebujes univerzal kolo :)

            0 0
            • nooski  

              To je o nastaveni mysli. Na me pouziti je univerzal gravel. Jelikoz jsem zvykly na berany a silnicni posed, tak nejaka zzenstila houpajici se mrcha s rovnyma klandrama, kde se musi pocitat se zakrivenim zeme, neni pro me :-)

              0 1
              • Georrge  

                No to je právě to – do terénu pořádně nejezdíš, jsi vychovaný silničkou ale myslíš si, že máš doma univerzální kolo :) pro tebe to univerzál bude a svým způsobem to je v pořádku, ale pro většinu lidí splňuje podmínky univerzála právě full (případně HT pokud není rozpočet na fulla).

                Ale já to tu nepíšu proto, abych gravelisty přesvědčoval o tom, že full je jediná možnost. Reagoval jsem na tuhle větu:

                Jenže pro někoho, kdo chce/musí mít jen jedno kolo, je prostě gravel univerzál.

                A to se obecně prostě říct nedá a spousta (možná většina) lidí má doma jediné kolo na vše v podobě MTB. Tím ale nepopírám, že gravel může být pro mraky lidí jediné kolo, záleží prostě jen na tom kde člověk jezdí a jestli si víc užívá terén nebo asfalt.

                0 0
                • TK75  

                  Bych řekl, že si lidi na beranech dovedou užít jízdu v terénu, bahno atd vrchovatě…nejen grevl ale i zabahněný cyklokrosař se šťastným výrazem v tváři :-)

                  Na podzim tu jednoho skalního potkávám…33 mm drapacky…v lese, škubou travku ze země

                  0 0
                  • Georrge  

                    Nepopírám že se takoví jedinci najdou, ale pochybuji že jich napříč populací bude většina.

                    1 0
                    • TK75  

                      Upřímně mi přijde že to už začíná platit i o normálním kole obecně…napříč populaci jede většina s motorem, ale pár jedinců člověk potká co doopravdy jedou na kole:-)

                      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.