• svobikk

    zdravičko borci,

    potřeboval bych jak nejlépe seřídit SLXa na 29" fullu tak aby řazení bylo tiché a téměř abych to nepocítil v kopáním do šlapátek.

    nebo to nejde ? díky za rady.

    0 0
    • Jakobo  

      Jde, ale zavez toho 29" fula do servisu, je to dost narocne a asi bys to nezvladl.

      0 0
    • saddik  

      Řazení se seřizuje tak, aby řadilo. Pokud řadí, jak má, tak na něm není co štelovat.

      Pokud myslíš hlukem rány, které vydává hazka samotná při odřazování, tak to je hluk poměrně prospěšný a normální. Jediný nepatřičný hluk je „chrochtání“ řetězu, který se ne nemůže zachytnout na pastorku, kam má být přehozen.

      Kopání do šlapátek (když pominu výrazivo) je překvapivě důsledkem změny převodového poměru jako takové, což je element, který je s přeřazením spojen velmi těšně, a tudíž je eliminovatelný pouze použitím kazety, která má všechny pastorky stejně velké.

      0 0
      • kubad  

        … eliminovatelný pouze použitím kazety, která má všechny pastorky stejně velké

        a to bohužel jen částečně

        0 0
      • svobikk  

        řadí jak má přesně, ale to kopaní do šlapátek je dost.

        a proč teda při přehození např z 3 na 4 to ani nepocítím a ostatní ano ? :) to by snad mělo dělat stejně né ? zaždné chrochtání řetězu neslyším.

        0 0
        • pepek  

          třeba ti přeskakuje řetěz, když tě to kope do šlapátek na 29er fullu. Máš toho 29er fulla novýho, nebo jsou už kolečka kaput?

          0 0
        • mr.nikdo  

          Kolik ma najeto retez a kazeta?

          0 0
          • svobikk  

            řetěz 150km a kolečka jsou rok staré a najeto tak 3tis. km

            0 0
            • pepek  

              a máš teprve druhý řetěz?

              0 0
              • svobikk  

                ano druhý.

                0 0
                • pepek  

                  a ten 1. řetěz byl shimano

                  0 0
                  • svobikk  

                    přesně. tenhle Shimano HG54

                    0 0
                    • saddik  

                      Pokud to přeskakuje a kope v záběru aniž bys řadil, tak máš sjetou kazetu a střílí Ti na ní nový řetěz, což nemá s řazením nic společného.

                      Pokud jde jen o skoky v řazení, tak neřaď v záběru a máš to.

                      0 0
                      • svobikk  

                        takže se to chová normálně, ale měl sem zato, že už táto řada by měle mít tichý a plynulý chod.

                        samozřejmě, že v záběru neřadím.

                        0 0
                        • kubad  

                          otázka je co si představuješ po tichým a plynulým chodem

                          0 0
                        • Vilém  

                          Zavez to do servisu, toto nema smysl.

                          0 0
                        • marwin  

                          Jestli jsi najel na 1. retez 3000km (-150), tak jsi poslal kazetu do kytek. A zadna rada (rada s i bez hacku) ti pak nepomuze.

                          Do budoucna si porid merku retezu a hlidej jeho vytazeni. Na ivelo nebo youtube najdes spoustu navodu jak na to.

                          Nebo uvazuj o pravidelnejsi navsteve servisu. Je spousta servisu, ktere z toho ziji.

                          0 0
                          • svobikk  

                            samozřejmě, že měrku na řetěz mám a řetěz sem vyhodil až byl mrtvý takže sem nic nepřetáhl jakmile mi měrka zahlásila, že řetež je v maximálním roztažení tak sem ho měnil. to mi chcete tvrdit, že každý 3tis. kilometrů budu dělat jak servis tak pastroky a řetež ? ***** dyť to nic nevydrží.

                            0 0
                            • kubad  

                              když vyměníš řetěz pozdě tak jo

                              a pravděpodobně to pozdě bylo

                              0 0
                              • svobikk  

                                Jak to mohli být pozdě, když sem ho vyměnil přesně ono tom jak měrka zajel na doraz?

                                0 0
                                • kubad  

                                  a jak víš že je měrka OK? že ji někdo špatně nevyrobil, nebo že ji vůbec umíš použvat?

                                  hele pokud víš všechno nejlíp tak si to vyřeš sám

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Nevím, co máš za měrku, ale jak propadne úplně, tak to už je právě pozdě.

                                  0 0
                            • Vilém  

                              Merky vetsinou kecaji. Je treba si ji overit jeste pomoci posuvky.

                              3000km rozhodne retez na horaku nevydrzi, u 10sp tak polovinu a budes rad, proste si ho pretahl a zrejme odrovnal kazetu.

                              Taky je otazkou, kdo ten retez menil, zda ho pokratil atd.

                              0 0
                            • marwin  

                              Mam podobnou radu jako ty a tocim 5 retezu. Prvni vymena cca na 600–800km a pak je zase nasadim od prvniho a dojedu na 3. zub merky (4. znamena vymenu kazety). Pak je dam naposled a dojedu do mrtva. Trocha starosti, ale „usetrim“ kazetu a prevodniky. Hodne lidi to tak dela.

                              … nebo zvedni ruku … pockej na doprovodny vuz a servi mechanika … promin … koukam na flandry.

                              0 0
                            • Tomáš  

                              Dalo by se polemizovat jestli je ***** materiál, nebo… :-D. Ty 3t km na MTB nevydrží řetěz ani mě a to mám 55kg ( na EN fullu 1200km ± ) na XC HT 1800km ± CN-HGdevadesátněco. Nějakou měrkou se neřiď, nemusí být dobře vyrobená, prostě nejpozději měnit na 132,8mm.

                              0 0
                            • Breakpain  

                              Pro Tve info … menim na 4. zoubku merky (moje jich ma 5). Pohon 2×10, MTB, 95kg. Retezy vydrzi tak do 1000km. A i tak jsem zmasil po 3–4 kazetu a prevodniky (jak jsem tezky, hodne dupu …). Takze si jednu sezonu otestuj vymeny retezu … a porovnej s tim, kdybys jezdil jeden retez do totalni smrti a menil pak prevodniky a kazetu. Kamaradovi se to vyplati a dela to tak … Mne se to nevyplati, protoze s mym stylem bych se daleko nedostal.

                              0 0
                        • saddik  

                          SLXko chodí úplně v pohodě. Buďto po něm chceš věci, který nejsou fyzikálně možný, nebo špatně popisuješ problém.

                          Jestli to bylo se starým řetězem ok a nechceš měnit kazetu, tak buďto počkej, až se novej zajede, což chvíli potrvá, nebo si od někoho sežeň sjetej řetěz a jezdi starý řetězy.

                          0 0
                        • Pajas04  

                          Buď pořádně popiš problém, anebo to zanes do servisu.

                          0 0
                • Jetson  

                  Ještě může být nakopnutý článek řetězu (očistit a namazat, nebo nahradit rychlospojkou). To ale kope v záběru i bez řazení.

                  0 0
            • mr.nikdo  

              A ted dulezita otazka. Za milion.

              To dela na nejpouzivanejsich pastorcich, ze jo?

              Jako ty, prevody, ktere jezdis nejcasteji…

              Jinak merka – jestli mas se zuby, tak jakmile je na 3. zubu, uz to chce menit anebo dat 200–300 a vymenit.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud nejsi závodník, je dobré povolit záběr (nešlapat naplno) při přehazování…

          0 0
    • svobikk  

      taky pravda, ale když jí někdo vyrábí tak sem měl zato, že je vyrobená a právě puštěná do prodeje když je ok.

      a otom sem třeba nevěděl, že když je na posledním zubu tak je už pozdě. díky za radu. a jak se to měří posuvkou ? mám digitalní.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Das 132,5 mm, das mezi zuby a roztahnes. Nejakych 133 mm uz je kaput.

        0 0
      • saddik  

        Upřesním výše uvedené – nastavíš cca 132 mm, zasuneš zuby šuplery pro měření vnitřních rozměrů (ty malé) do řetězu, roztáhneš šupleru tolik, kolik řetěz dovolí. Musíš dát pozor, aby se zuby šuplery opřely o válečky a nesjely do mezery mezi válečkem a bočním plíškem řetězu. Odečteš, na kolik se šuplera roztáhla. Udávaný limit je 132,8 mm. Do 133 je to trochu o štěstí, jestli nový sedne, nad 133 nesedne určitě.

        0 0
      • svobikk  

        Tohle sem mi objevilo u nejmenší pastorku, mám to patří? wtf?

        0 0
        • Fran-tic  

          hmm, tak to si v pytli

          0 0
        • kubad  

          tam kde to je jen našroubovat a utáhnout

          0 0
        • Vilém  

          Nalepka z pojistneho sroubu kazety.

          0 0
          • pepek  

            Třeba se dotyčný po dalších 20 radách uráčí a sundá to.

            0 0
            • svobikk  

              jenom nálekpa označujíčí název kazety :D všechny pastorky drží jako celek i ten poslední pochopitelně :D

              0 0
        • mr.nikdo  

          Hele. Chytni rukou tu kazetu a zkus s ni hybat na vsechny strany. Hybe se a chrasti? :-D

          0 0
        • saddik  

          Ještě mě napadlo, pokud sis ten řetěz měnil sám, zkrátil jsi ho na správnou délku a máš ho správně provlečený hazkou?

          0 0
          • svobikk  

            to mě měnil borec v servisu tak předpokládám, že by to mělo být správně.

            0 0
    • svobikk  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.