• Venca246

    Ahoj, potřeboval bych poradit. Na své silničce (vybavené komplet sadou Sh 105) jsem provedl změnu kazety (11s) z 11–32 na 11–28 a taky jsem měnil zapletená kola. Hrál jsem si se seřízením přehazování a pořád toho nelze docílit. Když to dole sedí, tak se na nejlehčí pastorky nedostanu a naopak (postupoval jsem podle návodu na ivelo). Může být chyba v tom, že by si kazeta do sady nesedla? Je to taky 105 pro 11s. Ramínko mám střední délky a počet článků řetězu (který jsem tam dal nový) jsem neměnil. Na předchozí kazetě a kolech vše fungovalo jako hodinky.

    Díky za konstruktivní odpovědi.

    0 0
    • novas752  

      Řetěz má být o 2 články kratší a viděl bych to na křivou patku přehazky

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

    • Venca246  

      A je to analogicky tak, že při každém ubrání 2 zubů ubíráš 1 článek řetězu?

      0 0
      • novas752  

        Ano – řetěz kazetu i převodníky opásá cca z poloviny, takže (32–28)/2=2 u rozdílu 2z se to neřeší protože jen 1 článek jaksi ubrat nelze. :)

        0 0
        • atty  

          Dlouhej řetěz může řazení zhoršit, ale pokud to najednou nechodí dobře dle popisu, tak v tom bude něco jiného.

          Spíš bych to taky viděl na to, že se skutečně přiohla patka (klasicky to pak řadí tak, že někde – nahoře, dole, ve středu – se vyladí pár převodů optimálně a jinde už je to problém a dá se to štelováním jen nějak „posunout“ na jiné převody – chodí třeba spodek dobře, nahoře už problém.

          0 0
    • Marskatin  

      Co znamená, že to nedostaneš na nejlehší pastorky? To jako vůbec nebo to tam chodí blbě?

      Nepovedlo se ti někde posunout o nějaký stupeň na indexaci, např, že jsi při seřizování nejmenšího neměl na páce odřazeno na nejmenší?

      0 0
    • Bubaaak  

      Zkus od cvakat duálem co nejníž a přitom táhni za lanko, jednou se mi stalo, že při cvakání na prázdno jsem neměl skutečně odřazeno na nejmíň.

      Odpoj házku od lanka a zkus jí prstem nastavit na nejlehčí a na nejtěžší převod, zda to jde na prázdno a nevázne to, dejme tomu na dorazech.

      Pokud to řadí zle, může být ohlá patka, ještě bych kouknul na lanka zda nedrhnou

      Delší řetěz by neměl vadit, jen ti bude víc mlátit o rám a nebude to tak jístý, ale řadit by to mělo

      Házka nějakou bombu nedostala, že by byla ohnutá?

      0 0
      • Venca246  

        Díky za rady! Patka vypadá, že je rovná, ale zaměřil jsem se na pocitani kolikrát cvakam na těžší kolečko a místo 11 jsem došel k 8 a dál mě to nechce pustit, ani když prichytim lanko. Co tedy s tím? Chyba v dualech?

        0 0
        • plzakj  

          A kdyz lanko povolis z hakzy a zkusis jen rukou, tak chodi? Na nejtezssi prevod se lanko povoluje ne? Nedrhne v bovdenu nebo nejakym ohybu?

          0 0
          • Venca246  

            Když lanko držím (tahám), tak při přehazování nahoru i dolu cítím zkracování/pro­dlužování. Nemůže být nějaká chyby přímo v těch dualech?

            0 0
            • Vilém  

              S lankem jsi neco delal? Koncovka lanka je na spravnem miste?

              0 0
            • atty  

              A i s povoleným lankem v ruce dáš dolů jen 8 cvaků a nahoru pak taky? Pokud jo, tak je asi problém v páce, takže bych jí sundal, kouknul, zda tam nemáš třeba skřípnutej někde kousek lanka (občas praskne jen třeba jedna žíla lanka v páce. lanko se roztřepí a někam zaleze, kam nemá), případně prostříkal WDčkem a znovu bez lanka vyzkoušel. Dokud to 10× necvakne na obě strany, problém v páce přetrvává – může tam bejt zlomenej zoubek na kolečku atp.

              0 0
        • Markony  

          Zkus prostřikat řazení silikon nebo něčím podobným mohlo by to pomoci.

          0 0
          • ScottAspect  

            To není dobrý nápad. Řazení mu funguje, ale drhne to někde jinde.

            0 0
            • ScottAspect  

              A když už, tak za mě WDéčko. Vymyje bordel a zůstane tam nějaký mastný film jako konzervant a zoubky žazení nepůjdou na sucho.

              0 0
    • ScottAspect  

      Před jak velkým nájezdem byly měněny bowdeny?

      Když se rozdrbe funkční řazení na starých bowdenech, řekněme na pohonu s 9sp a větší kazetou, lanku pak nezapadne do svoji vyběhané „cestičky“ a začne to drhnout. Dokonce tento popisovaný jev jsem sám začil se špatným bowdenem.

      Tudíž, mají-li bowdeny už něco za sebou, tak vyměňte i slankem. Eliminujete, že to drhne někde ve vedení.

      Když to bude řadit hladce, ale nepůjde doladit, tak dorovnat hazku (předem docentrovat ráfek nebo aspoň zkontrolovat – servis na to při rovnání hazky sere).

      0 0
      • PENE  

        K cemu centrovat rafek, kdyz muze rovnost patky merit vzdy ke stejnemu mistu na rafku?

        0 0
        • ScottAspect  

          to místo nebude ideálně rovné, zrovna si zvolí špatné místu a patku zohýbá špatně. Takhle jsem nedávno kámošovi rovnal patku na rozhozeném ráfku, který navíc dostal ránu a bylo dost obtížné najít nějaké ideální místo. Byť jsem se snažil, zkřivil jsem ještě víc novou patku. Pak jsem to musel dorovnat od oka, no prostě děs a hrůza, ale nějak to řadí.

          Vzhledem k faktu, že tazatelův ráfek ani kolo a pohon tu nikdo neviděl, tak jen pro vysvětlení, proč jsem to schválně vytrhl, aby na to dal pozor.

          0 0
          • PENE  

            Aha, to chapu. Jen me to prekvapilo, protoze se mi vzdy podarilo patku srovnat k jednomu mistu na rafku.

            0 0
            • ScottAspect  

              Když není moc rozhozený, ráfek se protočí a pak zvolí nejlepší místo, tak ok a sám to tak dělám.

              0 0
    • ScottAspect  

      Abych nezapomněl, jedna věc, která mě pěkně vypekla! Zkontrolovat dotažení hlavního čepu hazky, kterým je zároveň uchycena v patce. Když je povolený, je tam vakl a řadí to blbě.

      Celou jednu vyjížďku jsem měl nervy, co se stalo, že funkční hazka přestala řadit…

      0 0
    • Venca246  

      Tak díky všem za rady. Nakonec to bylo vadným lankem. Po odkrytí gumy bylo vidět, jak je u konce roztřepené a částečně utrhlé. Proto mě to nepustilo na lehčí převody. Po výměně lanka, zkrácení řetězu a seřízení vše funguje jak má. Jen jsem si ještě všiml, že u nových kol (Mavic Cosmic Elite) při jízdě do zatáčky kola jakoby hučí. Nesetkal se s tím někdo? Je něco špatně s ložisky (u nových kol)?

      0 0
      • novas752  

        Vyndej je z rámu a zatoč samotnou osičkou jestli se v kolech točí lehce a tiše.

        0 0
        • Venca246  

          Osa se točí bez zadrhovani a tiše. Když točim kolem na osičce (rychloupínáku), tak to trošku drhne, ale předpokládám, že tohle nebude ono?

          0 0
          • atty  

            Tak se točí tiše a hladce nebo to trošku drhne? :) To je vcelku rozdíl. Nezapomeň, že když na to posadíš svých xx kg váhy (samozřejmě zjednodušeně rozloženo dvěma pro přední a zadní kolo), tak to může už drhnout fest a když k tomu přidáš ty síly, které působí na náboj v zatáčce (tedy ne přímo kolmo), tak ten náboj už může bejt vcelku po smrti (nebo taky ne, ale to asi takhle nezjistíme).

            Co máš za kola/náboje a jak dlouho/kolik km maj najeto (předpokládám bez servisu)?

            0 0
            • Venca246  

              Pisu, že osa náboje je absolutně ticha, jen když to točím na rychloupínáku, tak na té jeho osičce (ne ose náboje) to trochu drhne. Ale na tom se to přece za jízdy neotáčí. A hned v prvním příspěvku se zminuju o tom, že kola jsou úplně nová, včetně nábojů.

              0 0
              • ScottAspect  

                Sám také píšete, jestli něco je špatně u nových kol (ložisek). Může být něco špatně. Zkuste přesněji popsat, jak nebo kde drhne osiča, ale ne osa náboje – není to úplně jasné z popisu, byť zmiňujete RU.

                0 0
                • Venca246  

                  Když mám kolo z rámu a roztočím jej (držím osu náboje), tak je ticho. Když kolo roztočím (držím jej za rychloupínák-takže se točí i osa náboje), tak to trošku drhne mezi osou náboje a osičkou rychloupínáku.

                  0 0
              • atty  

                Tak že jsou nová jsem přehlédl, to se omlouvám. Nicméně ani nové kolo bohužel nemusí být zárukou, že je náboj v pohodě, není třeba (u konusovejch verzí) přetaženej, správně namazanej atd. Proto ten dotaz, co máš za typ kol. Jak se to točí „v ruce“ je samozřejmě vodítko, ale co dělá náboj pod zátěží a jízdě je druhá věc. A může se stát, že i z výroby jde do prodeje náboj málo namazanej či s nějakým problémem – to není zas taková výjimka. Jestli to nějak „hučí“ za jízdy, tak je otázka, zda to jde skutečně od náboje, může to dělat za jízdy i guma – pokud je nová a není třeba úplně hladká. Prostě těžko se to identifikuje.

                0 0
                • Venca246  

                  A myslíš, že by se tak mohla chovat nová guma jen při náklonu? Protože při jízdě rovně je ticho. Pokud by to bylo ložisky, tak je to asi na reklamaci, že?

                  0 0
                  • atty  

                    To je právě o tom i co máš za gumy – je spousta i silničních plášťů, co má střed běhounu hladkej a nějaké figury po stranách, aby to trošku drželo třeba v náklonu někde i v bahínku atd.(to je spousta těch „gravelových“ plášťů). Nebo když jsou nový, můžou tam bejt po stranách otřepy gumy z výroby (neodstraňuje se to, počítá se s tím, že se to za chvilku sjede, ale samozřejmě do té doby to může vibrovat a hučet).

                    Pokud jde o náboje, tak jestli dobře chápu, tak bez prostrčenýho rychloupínáku, jen roztočené a držené za koncovky náboje je to OK, s prostrčeným upínákem už to drhne? Nevím, čím to je, ale logicky mi z toho vychází, že jezdíš s prostrčeným rychloupínákem a proto to bude drhnout i za jízdy a při zatížení a namáhání asi ještě víc. Kola upnutá do rámu se zavřeným upínákem se točí dobře nebo taky lehce drhnou? Asi by bylo dobré napsat, co máš za kola a gumy a pak se může uvažovat dále a třeba vyloučit, že přetažený konusy to bejt nemůžou, když je náboj na ložiskách (píšeš o ložiscích, tak předpokládám nějaké ložiskové náboje, ale pro jistotu to zmiňuju…)

                    0 0
                    • Venca246  

                      Jak jsem psal, kola jsou Mavic Cosmic Elite, takže náboj klasický od výroby, ložiskový. Pneu tam jsou nové GP 4000.

                      Ale přece když na kole pojedu, tak osička rychloupínáku a osa náboje mezi sebou nevykonávají pohyb, takže tam by problém být neměl, nebo se pletu? Jinak kola upnutá do rámu se točí volně, bez drhnutí.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Upinak s tim nema vubec co spolecneho. Zkouska drhnuti naboje se dela bez upinaku.

                        0 0
                        • atty  

                          To nemá, ale on píše (jestli jsem to dobře pochopil), že když do náboje vloží upínák a drží za něj, tak to začne drhnout – což je divný, ale je to prý fakt.

                          0 0
                          • Vilém  

                            No protoze se mu toci osa po upinaku.

                            0 0
                            • atty  

                              Jo, vypadá to tak i podle toho, že když jsou kola upnutá, tak je to v pohodě (což napsal, až když jsem reagoval). Nicméně pokud to nějak hodně „hučí“ za jízdy, problém asi přetrvává. Nebo je majitel na to moc „sluchově háklivej“ – kolo prostě při jízdě nějaký zvuky vydává :)

                              GP4000 jsem nikdy neměl, tak nevím, zda to nemůžou dělat – podle fotky maj ty profily až hodně na boku, tak to by do zatáček musel opravdu hodně klopit, aby se to projevovalo, ale fakt neznám, nevím a nemám zkušenost.

                              0 0
                              • Venca246  

                                Myslím, že sluchové jsem v pořádku

                                0 0
                              • Venca246  

                                Přijde mi to jako kov na kov a pak se to přenáší do výpletu…

                                0 0
                                • ScottAspect  

                                  Točit s kolem uloženém de facto na upínáku je pochopitelně kov na kov, proto to je úplně mimo – upínák se pak v rámu netočí. Tady bych asi zkontroloval ložiska. Vyndal bych je, venku zkusil protočit, jestli skutečně nepřidrhávají, pak řádně namazal. Naopak, jestli je to v záruce a měl bych ještě jeden pár kol (po zkušenostech už mám pro každý případ), tak bych ho reklamoval. Minimálně to nic nestojí.

                                  Asi by možná stálo za to zkusit jiný záplet.

                                  0 0
                                  • Venca246  

                                    Ten zvuk kov na kov bylo myšleno při jízdě do zatáčky, ne na volno, mimo rám, samozřejmě. Kupoval jsem je v září a dával jsem je na kolo až teď. Nemám lisovacku a jsou v záruce, tak jí asi uplatním…

                                    0 0
                                    • ScottAspect  

                                      Také bych uplatnil. Nemá cenu se s tím drbat. Já takhle vyměnil konusy na XT nábě, kterou jsem pak reklamoval a dopadlo to dobře. Vrazil jsem do toho 250 a bylo to k ničemu.

                                      0 0
                                • atty  

                                  Tak to fakt netuším – píšeš „nová kola“, tak zkusit nechat někde u prodejce zkontrolovat – kov na kov je většinou „problém“.

                                  Ještě technická – máš kotouče nebo Včka? Pokud kotouče, nemůžou se Ti třít v zatáčce o desky? Pokud Včka, nemáš je rovněž moc přitáhlý k ráfkům a v zatáčce si „přibržďujou“ taktéž?

                                  0 0
                                  • Venca246  

                                    Jsou tam Vcka a špalky jsou dost daleko od ráfků…

                                    0 0
                                    • atty  

                                      Tak jsem se vyčerpal – více mne smysluplného nenapadá :)

                                      0 0
                  • ScottAspect  

                    Nečtu ty dlouhé příspěvky, tak pardon, jestli už to tu je, ale předem musíte říct, jestli je ten náboj kónusový nebo ložiskový. Kónusy by u nového náboje na 99% stačilo jen seřídit, naopak ložiskový bych osobně spíše reklamoval – nemá cenu se s tím babrat, musí se to točit hladce a nevaklat.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.