seriovy ram s ohledem na hmotnost do 6Tkc

81 nepřečtených
  • kali222

    ano, vim, je to pomerne malo financi, ale chtel bych si postavit neco lehciho. potrebuju 17" ikdyz samozrejme zalezi na geometrii.uchvatila me vytazena sedlovka a mensi ram:-)) a vetsina 19" je na me dlouha.

    nevim po cem sahnout skoda ze supici jsou 16,5" uz na te 17" mam myslim dost vytazenou sedlovku:-(. dulezita je velikost abych se vesel do financi a vaha:-) predem diky za doporuceni

    0 0
    • kali222  

      zapomnel jsem na detail(dnes uz je to asi samozrejmost)zdvih vidlice--- pocitam 100mm (recon ci reba):-)

      0 0
    • jecnak  

      Pockej si na novy SUPy.

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      A jak by se ti líbil tento? www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

      0 0
      • kali222  

        po jezdecky strance nemuzu soudit,ale klidne bych do nej sel.vypada naozaj zajimave. jen je to 16" a nebo 18":-( mrknu na geometrii. vaha super

        0 0
        • Hejdik  

          Koli vlastně měříš? Zkus se mrknout na moje kolo v profilu. Je to sice vel.17,5,ale má docela fajn sloping a váha tohoto rámu je cca 1600g. Geometrie je delší a v kombinaci se 100mm vidlicí jsem s ním naprosto spokojen. www.rebelbike.com/…-horsky.html?…

          0 0
          • kali222  

            jsem mrnous celkem 178cm:-) ale kdysi jsem mel ravo sago 19" a nebylo to zly, takze pulpalec by nevadil:-)

            0 0
            • Hejdik  

              Mrňous??? Já mám 170 cm :-)

              0 0
            • Cryzyy  

              178 cm a 17" ram ? no to asi nebude uplne ono… ja mam cm 170 a 17" author je mi skoro malej, 17,5" Duratec byl dobrej a 18" No Saint taky vyhovuje, ale jasne, ze zalezi na geometrii konkretniho ramu… neni 17" jako 17" :)

              0 0
              • Hejdik  

                řek bych,že na 178cm je 17" ještě v normě 17,5 je tak optimum,ale ono je to opravdu rám od rámu ,výrobce od výrobce. Záleží na geometrii,délce představce,poloze sedla,atd,atd… Však víme:-)

                0 0
              • Lister  

                proč nee???

                Mám 176 cm a jedno kolo 18 palců – mohlo být menší a druhý kolo 16,5 a to je ideální :o)

                0 0
    • kali222  

      vono je to mozna k smichu,ale ja mam xc fulla lehciho nez pevnaka:-)))))))))))coz me vadi:-)) snad se na tech 11,5 dostanu ale nechci do toho az tak cpat, uz takhle kuli tomu budu muset neco prodat z bajkuu.

      zatim to pocitam ram cca 1600g reba 1602g:-)) kliky s osou cca 900g zapleteny kola cca 1850g ale ty co mam vyhlidnute maj tezky rychloupinaky:-))))) plaste 1000g no a dal se uvidi:-)))jestli to nakonec bude 12kg budu rad:-))jak se tak znam

      0 0
      • nooski  

        A co odčekáváš od snížení hmotnosti na kole? Myslíš že to pojede samo? Kdepák:) Odlehčil jsem na silničních pláštích 440g a stejně jsem se nějakého výrazného zrychlení nedočkal. Pořád záleží víc na tom jak jsem se v konkrétní den vyspal, než na hmotnosti kola:)

        0 0
        • kali222  

          ani to zrychleni neocekavam,jen kdzy bych si chtel postavit novy kolo,tak chci vyuzit maxima slev a treba i ucelne. a tak se svezt na lehcim kole.:-))

          0 0
        • Lister  

          no ono u hmotnosti kola a hlavně u MTB jde hlavně o to jak se ti s ním bude manipulovat, a to poznáš každou stovku gramů. Pokud jde o celkovou hmotnost tak to se projeví při tom zrychlení až tak od toho 0,5kg, ale na kolech i při menším odlehčení.

          No a jinak že nepoznáš odlehčení 440gr na pláštích tak to ale neznamená že tam ten rozdíl není, to bude rozdíl někde mezi sedlem a řidítky :oD

          Jinak kaliho snahu chápu, já jsem te´d taky nakupoval a povedlo se mi srazit dalších cca 350gr a dohromady s předchopzími změnami, je to z původní váhy kola už něco kolem 600–700gr, takže místo původních 13,3 to bude kolem 12,7–12,8, což je na trail fulla slušná hodnota :o)

          0 0
          • nooski  

            Aby to spíš často nebyla kompenzace právě slabší kondice ;-) Daleko důležitější než hmotnost je tuhost rámu, tuhost kol, geometrie a taky hodně udělají pláště.

            0 0
            • jecnak  

              TO neni tak uplne pravda, tyhle desity, stovky az tisicovky gramu jsou neuveritelne znat na ovladatelnosti. Jasne, ze lehci kolo nejede samo, ale vim jak prijemny je jet na lehouckym 9kg biku jak se s tim krasne proplejta mezi stromy, jak predni kolo nema zadny gyroskopicky efekt a jak je to pak hravy mezi kameny. Jasne dam si tam pak bidon s vodou, ale ten si dam i na zimaka, neco pit musim. Nekdy si to zkus projet se na kole pod 10 a uvidis…

              0 0
              • JSt  

                ty se bavis uz o necem jinem. tady padaji vahy 13.3kg vs. 12.8kg. to je imho celkem zanedbatelny. taky jsem nedavno shodil 0.5kg na vidli a kolo nejede rychleji ;-). rozdil u pevnaku treba 12 a 10 kg bude uz samo fest znat…

                0 0
          • JSt  

            to jses docela fajnsmekr, kdyz poznas kazdych 100g na kole ;-). ja za sebe muzu rict, ze pri jizde nepoznam rozdil kdyz jsou v ramu dva plny bidony a kdyz je ram bez nich…

            0 0
            • Hejdik  

              Asi tak.Všichni gramaří jak blázni a pak si naplní flašky vodou a hned je 1kg navíc… :-)

              0 0
              • jecnak  

                To jo jsou to idioti, vsichni ostatni totiz za jizdy nepijou.

                0 0
              • MlokCZ  

                Fakt nechápu, co kdo pořád má s těma flaškama. To je zcela irelevantní argument, protože pokud někdo flašky/flašku vozí, tak je bude vozit ať má kolo 10kg nebo 14kg.

                A jak už psal jecnak pořádně pít se musí. Já taky vozím camel teď vlastně pořád, ale jednu malou flašku vozím stejně. V létě je i 3l v camelu málo a k tomu nerad celé 3l vozím (do 2l + oblečení o camelu nevim a nevadí mi ani trochu, při 2,5l mi vadí trochu, při 3l už docela dost; v létě to tak nevadí, to ten první litr vypiju bleskově, tak ty 3l vozím), no a pak v camelu vozím vždy Regge a chci mít i vodu (tu vozím vždy ve flašce).

                0 0
                • JSt  

                  nejakej rok uz taky nemam ani kosik. bral jsem to jen jako priklad, kdy kolo pribere cca kilo navic a ja opravdu nepoznal pri jizde rozdil. kdyz jsem ho potezkal v ruce, tak jo…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Při jízdě, když se většinou jede rovnoměrně taky žádný moc rozdíl ani při ±1kg nepoznám. Ale při hraní si s kolem v těžším terénu nebo když mám skočit, tak ten rozdíl poznám. Ale zrovna flašky jsou na tohle rozeznání špatné. Na začátku vyjížďky jsou plné, ale současně máš plno sil. Ke konci vyjížďky jsou sice prázdné, ale zase je člověk už alespoň trošičku unavený a tím se spousta rozdílů ztrácí. A pokud to je v různé dny (jednou flašky vemeš a jednou třeba ne), tak paměť na objektivní porovnání nestačí. Testoval jsem loni litrovou plnou flašku x 1,5kg camel (a to několikrát střídavě pár minut po sobě) a rozdíl to byl znatelný. S camelem to bylo výrazně lepší pro skákání a blbnutí. A to je jen rozdíl, kde ta hmotnost je.

                    0 0
                    • JSt  

                      jasne. vsecko je subjektivni. netvrdim, ze nekdo rozdil nepozna. ja za sebe rikam ne.

                      0 0
              • Lister  

                ne kole nevozím vůbec nic, dokoonce ani košík mi na něj nesmí :oD

                0 0
          • MlokCZ  

            Hm, to už jsi těsně pod váhou mojeho kola. Já měl ještě nepatrně méně, ale pár gramů přibylo na pláštích (a ty tam zůstanou). S novým kolem to ale bude trošičku lepší, tam vyhlašuju soutěžší hranici 12,5kg; a při stejné hmotnosti vyhrává větší zdvih :-)

            0 0
            • Lister  

              no já uvidím kolik to hodí, ještě všechny díly nejsou doma, ale už to co mám odváženo mě teda mile překvapilo, třeba to že ušetřím na rodlech 150gr mě ani nenapadlo :o)

              Kliky budou taky o 130gr lehčí, něco málo na přehazce, kazeta odhadem tak 80gr, ono se to zdá, jako že to jsou zanedbatelné váhy, ale když se to sečte, tak to už něco hodí :o)

              Jinak nestavím to provýkon, ale proto dobrý pocit při ovládání toho kola, ale hlavně proto, že se mi to kolo takhle osazený bude víc líbit :o)

              0 0
              • jecnak  

                Jj tuhle 10g, tamhle 50 a najednou je z toho nekolik kg.

                0 0
                • Lister  

                  no tak kila z toho neboudou, ale to nevadí :o)

                  Blbý je že za rozumný peníze už žadný další upgrade nepřipadá v úvahu :o)

                  Maximálně tak brzdy, ale to je pár gramů za 10 tisíc no a pak kola, ale tam si taky moc nepomůžu, páč lehký modely kolem 1500gr mě neuvezou a třeba Crosmaxy XL jsou na tom váhově hodně podobně s tím co mám teď.......takže už končím, aspoň už nebudu rujnovat rozpočet :o)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ještě můžeš dát jiný pedály, to taky nebude nejlevnější, ale pořád mnohem levnější gramy než jinde.

                    0 0
                    • Lister  

                      jo jo poslední možnost :)

                      Ty 520 jsou hezký závažíčka (380gr) :)

                      Ale muselo by to být něco Shimano kompatibilní, protože mám další kolo, kde ty 520 jsou a ještě jedny trerty, kde jsou shimano kufry. Napadá mě Exustar, ale nevím jestli do toho půjdu, přece jen něco vážím a dávám tomu zabrat, tak bych to nerad ohnul nebo brzo zničil.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Ritchey V4 Pro. Jsou uricte odolnejsi nez Shimana o horcikovych Exustarech ani nemluvim. Problem jsou akorat horsi loziska – je treba domazavat. Mrkni na moji recenzi na Bajk.cz

                        0 0
                      • Pebe  

                        mám Exustary na obou kolech, lehkej rozhodně nejsem a jsou zatím v pořádku. Akorát ty oboustraný se poměrně dost omačkávaj o kufry, jednostraný na silničce vůbec.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Pořád to máš s pedály lehčí než já. Timů se nevzdám, hrozně mi vyhovují. Ty co vozím (Time ATAC XL) mají 350g, tedy ne o moc méně, co ty 520-ky. A Time Atac XS Ti Carbon, které poslední rok trošku přibraly na váze (oni všechny Time kvůli lepšímu utěsnění a předělání konce osy) na nějakých 290g, tak dávat 5tis. navíc jen za těch ušetřených 60g tedy nebudu opravdu ani náhodou.

                        Na Stereu budu mít v podstatě jedinou šanci ušetřit gramy na pláštích, pokud tam nenechám ty Fat Alberty (a to ne moc, cca 2×100g na plášti, kdybych tam dal zase Albert/SS). Ale ještě uvidím, třeba je tam i nějaký čas nechám. Sice dám jiná o něco lehčí řídítka, ale tam to dorovnají rohy, takže výsledek bude cca stejná váha. No a pak ještě košík navíc, ale to je jen 45g. Takže doufám, že katalogová hmotnost 12,2kg bez pedálů moc nekecá, abych vůbec měl šanci na těch 12,5kg, když vlastně kromě plášťů nic měnit nechci.

                        0 0
                        • Lister  

                          12,2 bez pedálů je u takového kola až podezřelá hmotnost :o)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já myslim, že ani ne. Vycházím z toho, že u AMS Pro i AMS 125ky byla reálná hmotnost asi jen o 100g těžší (pro mojí 18ku), takže ani moc nekecají. Pro 16ku velikost by to být mohlo. A protože rám Sterea váží stejně jako rám AMS 125ky a na Stereu bude více lehčích věcí, než mam teď (kola o něco, přehazka, řídítka, sedlovka, možná pár gramů někde na stejných dílech u modelů 08; nepatrně navíc sice na pláštích), tak ta hmotnost taková být klidně může.

                            0 0
          • šlapatko  

            He he další gramař:)Taky se snažím,s původního kola 12kg a bude hubnout.Na zimu pevnou vidlu lehčí pláště a hned budu pod deset:)O pevné vidli přemýšlím delší dobu,mám rebu a pořád ji vozím zamklou a řádně nafoukanou.

            0 0
            • Lister  

              no já ani tak nejsm gramař, jako děsný bajový fetišista :oD

              kdybych byl gramař, tak si určitě nakoupím fulla se 120mm zdvhihu. Prostě jen chci mít na kole věci, které se mi líbí a které tam bohužel z továrny nebyly…no a to, že je s tím spojený úbytek váhy, je už jen takový vedlejší příjemný produkt :o)

              0 0
        • delfyn  

          odlehčil jsem zhruba stejně a rozdíl poznal a dost výrazně, pokud jezdíš konstatní rychlostí po rovinách tak ne, ale pokud jezdíš kopce a tvrdíš tohle tak nemáš žádnej cit, nebo já ho mám až moc:)), jinak na lepší se rychle zvyká

          0 0
          • nooski  

            Příjde ti úspora 10 sekund času na kopci dlouhém 5,6km s průměrným převýšením 8,5% jako relevantní vůči 440g, které jsem odlehčil na pláštích?:) Pořád daleko víc udělá když se dobře vyspím. Rozdíl vidím akorát v tom, že nové pláště lépe drží v zatáčkách a kolo se lépe ovládá.

            0 0
            • jecnak  

              10s je odkud?

              0 0
              • nooski  

                Celých 5,6km. Rozdíl je 21:05 proti 20:55 na nových pláštích. Pustevny z Ráztoky. Při obou jízdách jsem málem vypustil duši.

                0 0
                • jecnak  

                  To mi neprijde jako objektivni pomereni. Nejlepsi by to bylo vzit s nejakym powermetrem. Na druhou stranu i tak to muze bt rozhodujich 10s ;-)

                  0 0
                • Chaingang  

                  Nejsem si jistej,jestli „vypuštění duše“ je objektivní měřítko…Ale s tím vyspáním se máš pravdu

                  0 0
                  • delfyn  

                    a když se sejde dobrá forma s lehčím kolem tak je to zažitek, dobrá deset vteřin na jednom kopci, pokud nejedeš závod je nic moc, ale když jedeš přes 100km a jsi vyšťavenej tak jsi rád za každý deko:)a za každou vteřinu a pocit z lehkosti jízdy se počítá i kdybych měl stejnej čas:))

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Takhle to ale nejde jednoduše srovnat, protože klidně větší rozdíly než 10s budou při více opakovaných pokusech. V každém případě pokud to bylo po dobrém povrchu, tak tam rozdíl velký stejně nebude (a ještě větší rozdíl bude dělat vzorek a směs). Kdyby to byl rozbitý terén, kde se bude muset hodně často zrychlovat, tak to bude hned něco jiného.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A na dobrém povrchu to bylo, jsem si předtím už nevšim, že jsi psal na silničních pláštích.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na silničce to bude obecně mnohem menší rozdíl, když se tam právě moc nevyskytují situace, kde hodně oceníš hmotnost plášťů (tedy až na závod, kde se taky při únicích bude častěji zrychlovat).

                      0 0
                  • nooski  

                    Zrovna ta Knížecí cesta z Ráztoky je přímo posetá nepěknými dírami a člověk musí často zrychlovat. Na horalu jsem taky vyměnil plášť za lehčí o 180g a tam se to neprojevilo už vůbec. Daleko víc mě na kole zrychlily nášlapy nebo ploché dráty v protivětru.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Jak pise MlokCZ clovek neni motor a nepodava v ruznem case stejny vykon…

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Na silničce jsem jezdil taky dost dlouho, tak 15 let, ale nikdy jsem nemusel zrychlovat kvůli terénu jako na bike. Na silničce je tohle zanedbatelné. Na biku zrychlování myslím opravdu pouze v technických prudkých kopcích, kde jedu 3–6, tedy nejpomaleji jak můžu abych šetřil síly, ale do toho často musím zrychlist na větší překážku, těžší úsek na 10 a více. Já třeba takové výjezdy až tak často nejezdím, u Plzně jich vlastně vůbec takových ani moc není.

                      0 0
                      • nooski  

                        Takže silnice vlastně může být těžká jak chce, ale bike musí být co nejlehčí chápu to správně?:) Zase je pravda, že když shodím 3Kg, tak se fičí už naprosto jinak.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          No to určitě ne. Třeba ve stoupání vždy musíš ty kg navíc na kopec dovést, takže tam rozdíl je vždy. Ale tohle už není znát tolik a neprojeví se při menším rozdílu hmotností a je to už váha srovnatelná s jakoukoliv jinou (tzn. i ušetřenou na jezdci, na tom kolik toho veze v camelu, atd.). Pokud bude rozdíl 3kg, tak to už je sakra hodně a poznáš to i bez většího zrychlování třeba v kopci.

                          0 0
                    • šlapatko  

                      nooski:Průměrnou rychlost s té Rástoky na Pustevny jsi měl asi kolik?Je to myslím dobrý čas,někdy musím skusit.Často tam jezdím čas neměřím.

                      0 0
                      • nooski  

                        Si to vypočítej:) Mi ta matematika činí potíže. Kolem 16km/h asi (bez záruky). Nic moc, letošní čas byl 17 minut a nějaké ty vteřinky. Rekord je tuším 15 a drobné.

                        0 0
                        • šlapatko  

                          16 km/h jde.Na pohodu to tam jezdím tak 12 km/h.No někdy to skusím vydupat:)

                          0 0
      • jecnak  

        Co ten SUP? Dostanes se rozhodne pod 1600g a cenou budes v limitu. Navic SUPa muzes vzit mensiho, jelikoz jsou to dost dlouhy kola a dohnat vejsku 430 sedlovkou (ROOX).

        BTW prestavba se tyka toho kola co mas v profilu?

        0 0
        • Medunka  

          od tud vitr vane

          0 0
          • šlapatko  

            Hodně se tu řeší obvod kol.Původně jsem měl výplety přes 2kg a vozil pláště maxxis flyweight 490g.Nynější výplety 1573g k tomu pláště Continental supersonic 1,9–370g.Kolo ožilo a to o dost.Časy na mých trasách padají jeden za druhým i o deset minut.Jen těch defektů je dost.Pláště jsou jak papír.Příští rok skusím schwalbe fast fred ve verzi 440g.Mají nějakou vrstvu proti defektu.Verze light má 350g to je super ale zas by byly jak cedník.

            0 0
            • Lister  

              Tak na pláště jsem si vyhradil tak kilo a tady dolů moc nepolezu…za tu jistotu, pohodlí a relativní odoslnost to stojí :o)

              0 0
              • šlapatko  

                J j v tom máš určitě pravdu ale lehčí prostě jede.Jinak vozím flyweight 490g a s defekty nemám problém.Jen na mokru trošku lítám:)

                0 0
                • Lister  

                  To je nějaká speciální robustní verze – to je nějak moc, já měl pocit, že mají kolem 350gr?????

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.