Výběr rámu CrossCountry/Trekking

71 nepřečtených
  • PeZi

    Ahoj, mám v plánu si postavit náhradu za trekingové Cube Cross 2019, které mi bylo ukradeno. Jezdím trasy 100 – 200km, terén i asfalt, vím přesně, co a proč chci (a co nechci, např 1×12 nebo gravel). Bohužel se alternativa nevyrábí, takže asi nic jiného, než vlastní stavba nezbývá. Chci to celé na Shimano Deore XT (M8000 series, převody 2×12 s 10–45), vidlici něco jako FOX 32 Float SC 29 100, kola něco jako DT Swiss M 1700 Spline Two Boost. Ovšem absolutně nevím, jak řešit rám. Dá se někde sehnat samotný trekking/XC rám? Horní rámová trubka co nejvodorovnější, aby bylo dost místa na brašnu do rámu a bidon. Hliník nebo karbon z ČR, je mi to jedno, klidně bych vzal i nějaký karbon z hongfu-bikes nebo dengfubikes, ale tak úplně nevím, jak je který rám pro mé účely vhodný. Díky za rady a tipy, kdyby tu byl někdo z Prahy a širšího okolí, kdo staví kola, klidně se můžeme domluvit na zakázce…

    0 0
    • Prazak0  

      XC kola nebo krosová kola (asi nebylo míněno trekingové kolo s blatníky a dalším vybavením), tak takových je plno v prodeji hotových. Třeba 1×12 a vybavením XT a SLX. K tomu třeba kazeta 10–51 a převodník 30 z. Ono nedává moc smysl mít kazetu mega rozsahu třeba 10–45 a k tomu dvojpřevodník. Jedna placka znamená, že na kazetě jsou docela skoky mezi pastorky, není to o jeden ani o dva zuby.

      2×12, já myslel, že to existuje jen u silničních kol, kde mi to smysl dává. Ale asi to je i v MTB verzi, jen nevzpomínám, že bych s tím viděl nějaké kolo.

      Nechat si postavit rám není problém. Zkusil bych Bareše, rámy vaří z oceli i hliníku, pokud bych měl větší rozpočet, tak bych asi volil nějaké zeslabované trubky Columbus. Nakonec on by byl schopen i sestavit celé kolo. Rám samotný mít nestačí, musí být někdo, kdo bude ochoten to kolo sestavit. Když jsem zkoušel místního stavitele (scalar)m tak jsem byl odmítnut, on staví myslím MTB a krosová kola, ne CX/gravel, což jsem chtěl já. Jinak taky chápu, že někomu nemusí sednout, co zákazník chce na kolo poskládat. Je to jím sestavené kolo, což je něco jako značka a nechce si dělat ostudu.

      Bareš je u Prahy, v Brandýse, Scalar v Budějovicích, trochu z ruky, ale pokud není nutné zkoušet velikost, snad by to šlo i tak. Je tu více výrobců rámů, kteří sestavují i celá kola.

      V Praze jsou taky City Bikes, mají rámy Kolos s pevnou geometrií ve více velikostech. Mně tam trošku nesedne další zadní stavba, snad by se dalo domluvit s nimi. Nebo od nich koupit rám a nechat postavit jinde. Rámy a vidlice mají CrMo ocel, s nalakováním asi do 8 tisíc.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

        Kellys SLANGER 30 rám Skladem 1 kus

        Výprodej Kellys SLANGER 30 rám

        25 499 Kč -36% MOC 40 799 Kč

      • PeZi  

        Já právě ale 1×12 nechci. Jsou to velké skoky, já jezdím frekvenčně a jezdím hodně kopce. Když pak jedu něco jako 2500 výškových na 70km, potřebuji si najít správnou kadenci. A bohužel, jedu s kolem třeba 50 po asfaltu tam, tam si zablbnu, lehčí trail, sjezdovka, lesy, pole, kořeny… a pak zase 50 km zpět. Teď jsem jel přes 200, půl asfalt, půl silnice, místy 17–20 procent stoupání, klidně u v lese, místy 15 km sjezd po asfaltu… Nedávno jsem jel 180 asfalt Praha-Hradec-Praha, hned pak těžký terén na Kokořínsku, kde lidi svá mtb raději nosili, prý to nešlo projet. Takže potřebuji univerzála, potřebuji na to nosič a potřebuji větší rozsah dobře odstupňovaných převodů, ideální by bylo 2×12 s 10–45, ale 28/38. Jenže to vychází dost draho, je to třídu výše. Asi bych si to postavil sám, není to problém, jsem mechanik/strojař, ale prostě se nemohu nedostat přes rám.

        0 0
        • Prazak0  

          Chápu, pak bych asi volil 2×11 nebo 2×12 v nějaké silniční verzi a k tomu dal menší převodníky. Velikosti by šlo spočítat dle toho, jak jsou běžně dostupné jak kazety, tak i kliky s převodníky.

          Třeba krosových rámů je plno, nakonec by šel použít i rám pro nějaké gravel kolo jen na něj dát jiná řidítka a představec. Na jízdu přes kořeny bych volil asi ocel, nebo možná ocelový rám a karbonovou vidlici. Kolo bych si sám nestavěl, vyjde to dráž než kupovat hotové. Asi to chce mít definovaný rozpočet a potom i ty požadavky, jestli to bude reálné.

          Nevím, jestli bych nezkusil trojpřevodník. Kazety s velkými rozsahy třeba 46 z a více bývají dosti drahé. Trojpřevodník by mohl umožnit běžný silniční nebo MTB rozsah pastorků, tj. do 34 z a přitom nabídnout dosti převodů. U malých převodníků to znamená, že řetěz dříve odejde.

          0 0
          • PeZi  

            Chci něco jako https://www.cube.eu/…carbonnblue/ jen ne s 1×12. Takže by mi stačil tento rám :-)

            0 0
            • Prazak0  

              To kolo ovšem je dosti dražší než co jsi ochoten dát, když pominu, že by tam chtělo pak ještě vyměnit klidy a přidat přesmykač.

              0 0
              • PeZi  

                Také jsem psal, že chci něco podobného, ne přímo toto :-) Kolo této úrovně na 2×12 jde okolo 70–75 sestavit, ale problém je právě ten rám.

                0 0
        • Sinpa  

          Koukni k RB https://www.rb-bike.cz/

          Jeden z mála výrobců co ještě dělá závity na nosič.

          Koukni na CR co mám v profilu, nosič občas nasadím a brašnu do rámu taky… :-)

          Ale smyk tam nejde.

          Duratec závity na nosič myslím udělá na přání taky.

          0 0
        • xtonda  

          Jenže Shimano 12s 10–45 kazeta má prvních 8 pastorků stejných jako 10–51 se stejnými velkými skoky, zmenšené jsou jen poslední 4 rozestupy, které jsou zas až zbytečně malé, takže s 2×12 si se skokama moc nepomůžeš, v tomhle ohledu je lepší starý dobrý 3×10 nebo 3×11.

          0 0
          • PeZi  

            Jí jí znám tu kazetu, samozřejmě jsem procházel všechny výpočty. A také vím, že s 28/38 by to byla bomba :-) S 3×10 nebo 3×11 máš pravdu, ale to zase na žádném slušném kole není. Měl jsem představu něco okolo 60–70 tisíc a slušné vybavení. Na mém Cube jsem měl i předělané brzdy, protože základ BR-M8000 mi nestačil, a další úpravy. A když už cpu prachy do nového, chtěl jsem váhu okolo 9–10 kg, což je za 70 reálné, ale prostě nemám vhodný rám.

            0 0
            • Prazak0  

              3×10 nebo 3×11 by nabídlo lepší převody. Bylo by možné tam mít menší skoky mezi pastorky a přitom rozsah by byl taky značný. Nerozumím zcela té větě, že na žádném slušném kole to není. Ano, nabízí se to jen u některých levnějších kol. U dražších je typicky 1×12. Jenže se svými požadavky stejně nebudeš mít, co se běžně prodává. Vadilo by, že to bude blbě vypadat? Nebo že ty kliky se seženou jen v nějaké nižší řadě a tudíž budou nižší kvality?

              Neumím odhadnou váhu rámu z nějaké vyšší řady ocelových trubek, dle mého názoru by ten rozdíl proti karbonu nebo hliníku nemusel být velký. Případně nechat svařit rám z hliníkových trubek, u lepších trubek by to mohlo být docela lehké.

              0 0
              • PeZi  

                Vzhled mi nevadí. Ale stále narážíme na ten rám. Je jedno, co seženu za osazení, pokud to budu stavět, je úplně jedno, zda je to 2×12 nebo 3×10. Základem je rám. Zatím se bavíme v teoretické rovině. Máš nějaký konkrétní tip?

                0 0
                • Prazak0  

                  Zkoušel jsi oslovit rámaře, jestli a za kolik postaví rám? Já navrhoval Bareše, obvykle dělá rámy levnější, ale asi by byl schopen vyrobit i z kvalitějších trubek. V Praze jinak dělal rámy Štěrba, snad by to s ním šlo domluvit. Nechat rám udělat dle nějakého kola, kde se mi líbí geometrie a pak na to dát komponenty. Myslím, že je víc rámařů, kde ta cena by se mohla pohybovat v rozumných mezích, tj. za nějakých 25–30 tisíc a zbytek by bylo na komponenty. Ti rámaři obvykle to kolo i bez problémů celé postaví, když se domluví komponenty.

                  0 0
                  • PeZi  

                    30 jen za rám je pro mne nesmysl. A za zbytek nic nepostavíš. Vidlice 10–15, kola 15, XT sada 25. Už jen toto máš 55. Sedlovka 5… a jsi na 60. Za 30 rám? Do teď jsem jezdil na kole za 50, dražší pro mne nemá smysl, přidaná hodnota je tak malá, že to nemá smysl nebo to nevyužiju. Jsem ochoten něco připlatit, tohle ne. V klidu a pohodě teď jezdím na 15 let starém Feltu za 18 000 s 3×9 nebo kolik to má. Takže mne zajímá, kde by se dal rozumně kupit hotový rám, nebo zda třeba nekoupit kolo a komponenty nerozprodat, případě se dá vždy koupit slušný karbon za pár tisíc z Číny. Jezdím sice větší porce, ale jen občas. Jednou za dva tři týdny si udělám 200 km výlet, jednou za týden se možná jedu projet, abych nevypadl z kondice. nepotřebuji nic špičkového, ani luxus, jen chci, aby to brzdilo a mělo dobré převody, nic víc.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Vycházel jsem z toho, že chceš kolo za cca 70 tisíc. Myslím, že někteří dražší rámaři dělají rámy od nějakých 25 t. výše kol, která celkově pak stojí kolem těch 70 t, Samozřejmě jsou rámy i levnější, Bareš začíná myslím na nějakých 5 tisících ale u kola za 70 tisíc a komponent kde třeba sada XT stojí 25 tisíc bych tam opravdu do rámu asi investoval více. U levných gravel kol Maxbike, co stojí cca 25 tisíc, tak cena rámu je kolem 12 tisíc.

                      Já osobně bych investoval víc do rámu a trošku pošetřil na převodech, klidně tam dal 3×10 a dozadu běžnou kazetu, ne s nějakým mega rozsahem. Myslím, že jen dvanáctková kazeta bude stát přes 5 tisíc. O Číně nepíšeš poprvé. Oni umí vyrobit slušné zboží, ale taky to nemusí být nic moc. Na kolo s vyšším rozpočtem bych to já osobně nedával, Čína bez evropské značky je velmi nejistá kvalita.

                      Jinak docela souhlasím, že dosti lidem stačí kolo levnější, pro jejich účel klidně s rozpočtem 40–50 tisíc. Ale 2×12 to nejspíš docela prodraží, buď bych dal 2×11 nebo klidně 3×10.

                      0 0
              • xtonda  

                Trochu potíž je, že Shimano trojpřevodníky ve vyšších řadách upozaďuje, pro 11s v aktuální specifikaci už nic není a pro 10s jediný FC-MT500.

                0 0
        • Sinpa  

          Koukni na kola tady:

          https://www.bikepacking.cz/kategorie/kola/

          “A bohužel, jedu s kolem třeba 50 po asfaltu tam, tam si zablbnu, lehčí trail, sjezdovka, lesy, pole, kořeny… a pak zase 50 km zpět. Teď jsem jel přes 200, půl asfalt, půl silnice, místy 17–20 procent stoupání, klidně u v lese, místy 15 km sjezd po asfaltu… Nedávno jsem jel 180 asfalt Praha-Hradec-Praha, hned pak těžký terén na Kokořínsku, kde lidi svá mtb raději nosili, prý to nešlo projet. Takže potřebuji univerzála“

          Buďˇ budeš mít nějakého krose (tzn., zdvih 60–80mm a hladší plášt) a pofrčí to po asfaltu, nebo MTB (100–120mm pneu 2,2 a víc se hrubším vzorkem) a můžeš blbnout na trailu/sjezdovce. Na cestovní nájezdy kolem 100–200 mají lidi většinou bikepacking gravela.

          0 0
    • Gwaihir  

      Viděl jsi tohle: https://www.bike-forum.cz/…/64442-drson

      ?

      Moc vodorovný to není, ale dalavy se na tom jezdí.

      0 0
      • PeZi  

        Upřímně – neumím si v lese na sjezdech a kamenech představit pevnou vidli…

        0 0
        • Gwaihir  

          To byla jen inspirace, vidli by sis dal nějakou podle sebe.

          0 0
          • PeZi  

            To si mohu dál libovolnou vidli? 65mm zdvih nebo 150mm? Co na to posez? Kde to má místo na brašnu do rámu? Jak se na to dá přidělat stojánek a zadní nosič?

            0 0
    • TommyP3  

      Tady by sis nevybral? https://www.schlierseer-bikeparts.de/trekking

      0 0
    • zbartos  

      Já jsem si díky zdejším „BF informacím“ koupil v 9/2013 z UK e-shopu 26" slevněný karbonový (tehdy neuváděli o jaký karbon přesně jde) rám s hmotnosti 1540 g v XL za poloviční cenu (9000,– Kč i s poštovným do ČR) viz https://www.bikeradar.com/…ppet-review/ . Kromě asi málo odolného laku proti odletujícím kamínkům jsem maximálně spokojen (předtím jsem jezdil 18 let na rámech ze zeslabované CrMo oceli Columbus Thron a Tange a byly těžší a méně pohodlné – Marin Pine Mountain 2001–2013 a Marin Eldridge Grade 1995–2000).

      Nyní pod stejným názvem nabízejí už jen 29" rám ze značkového karbonu, bohužel zatím asi bez slevy (stojí tedy 700 liber). Rozhodně je to však cena silně konkurující našim rámařům, kteří dělají z kvalitní zeslabované CrMo oceli a hmotnost a pohodlí (možná i tuhost) tohoto rámu bude lepší než u CrMo rámů (bohužel prostor pro vnitřní brašnu tam není moc velký). Viz https://www.planetx.co.uk/…hippet-frame .

      Když si připlatíš (nebo u horších CrMo trubek možná ani ne) tak např. https://www.singlebe.com/kvalitni-ocel/ Ti vyrobí rám, jaký budeš chtít.

      0 0
      • PeZi  

        Díky, tohle vše vím, znám i nabídky a možnosti, které v rámech jsou. Jenže tak trochu netuším, jak je to s geometrií a třeba vidlicí. To mohu na jakýkoliv rám dát vidlice třeba 75mm zdvih nebo 150mm zdvih? Jak se toto určuje? Kde se to dá najít? A dále – jak na rámu poznám, fotky jsou často malé nebo z blbých úhlů, poznám, jaký nosič se tam dá dát? Našel jsem třeba kolo, trochu investovat a asi by šlo, ale neumožňuje nosič a stojánek, pro mne zásadní věc…

        0 0
    • Raf  

      Nechával jsem si dělat rám na tandem u http://www.noquestionbike.eu/cz/ramy

      Jednání v pohodě, co jsem si navymýšlel mi udělali (tappered hlava, geometrie, design rámu, barva, boost osa, úchyt na kotoučovku, navářky na nosič, umístění bidonů). Jediné co jsem opomenul bylo protažení závitů a ofrézování, takže jsem potom musel do servisu, nemám na to vybavení (pokud to tedy dělají)

      Nevím jak mají cenově klasické rámy, odhadoval bych to na cca 10000 – 18000 podle toho co si navymýšlíš.

      0 0
    • Jezevec70  

      Pokud seriovka tam co třeba Author Synergy a trochu ho vylepšit. Příp. zkusit sehnat jen rám.

      Měl by mít návarky na nosič. Max prostupnost plášťů uvádí 29×1,85".

      https://cz.author.eu/…1-ua42938701

      0 0
      • PeZi  

        Synergy rám bych bral, právě proto jsem se ptal tady, zda třeba někdo neví, kde se to dá sehnat. Jinak kupovat celé kole ne, je osazené velmi špatně, nevylepšitelně. Pokud by ale někdo věděl, kde sehnat nový rám… :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Technický dotaz:

      Opravdu na 2×12 využijete převody 26/40 a 26/45? Protože nic jiného vám tato kombinace nepřinese:

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      0 0
      • PeZi  

        S 10–51 bych potřeboval převodník 32, protože převod okolo 0.70 používám často. Mám rád kopce a ro včetně terénů. A takový frajer, abych dupal 20 procent stoupání lesem na 0.77, to nejsem. Zejména ne třeba po 100 km a s kolem, na kterém mám vodu a věci na celý den . Ale už jsem to revidoval. Došlo mi, že vlastně stejně 2 krajní kolečka křížem nevyužívám kvůli křížení řetězu. Takže vlastně by stačilo i dobře sestavení 2×10 nebo 2×11 když na to přijde. Běžná kazeta 11–42 a kliky 26–38 by byly tak akorát. A i by to bylo levnější. Ale stále to neřeší ten rám. Případně bych koupil celé trekingové kolo s přesmykačem a přehodil si to, ale to jsou konfigurace, že bych musel přeházet i kola, vidlici, brzdy…

        0 0
        • Smazaný účet  

          S převodníkem 36T je nejlehčí převod 0.71, s převodníkem 34T je nejlehčí převod 0.67.

          Taky jsem chtěl dvojpřevodník, ale v žádné smysluplné kombinaci se už nevyrábí. Takže jezdím 36/10–51, příčemž 10T pastorek používám jen z kopce nebo při jízdě po větru.

          0 0
          • PeZi  

            To já také, ale smysluplné šlapání končí u cca 35 km/h. A občas by si člověk z kopce nebo větru přišlápl, aby se dostal na 45–50…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jenže 36/10 odpovídá 40/11. Těžší převod často nebyl k dispozici ani na trojpřevodníku.

              V podstatě jediná smysluplná existující kombinace 2×12 mi přijde s převodníky 38/28, jenže tu lze sehnat pouze jako drahou XTR. Ještě lepší by byla 40/30, ale tu už nevyrábí nikdo a navíc by se na většinu rámů nevešla.

              0 0
        • skaj  

          Podle me by sis primarne mel rozmyslet, co chces za ram/kategorii. Michas tu XC a trekking – to nejsou ani vzdalene pribuzne zamereni. Podle me si uz nahore dostal dva rozumne tipy na kola (vychazim z tveho popisu jezdeni) a jakym smerem se ubirat – Surly a Drson.

          Ono te tezko nekam smerovat, kdyz jako kolo, co chces, posles Cube Elite C:68× – coz je ultrazavodni hardtail up;ne mimo tvoje sepsane pozadavky, kvuli kterym jina kola odmitas… (kam das brasnu, kam das stojanek, kam das nosic?).

          Obecne receno – kazdy ram ma doporucenou vysku/zdvih vidlice. Bud je to u nej primo napsane a nebo se koukni na kola s timhle ramem primo postavena od vyrobce. A 65 vs 150 zdvih urcite nejsou vhodne pro jeden a ten stejny ram.

          0 0
          • PeZi  

            Já si to uvědomuji, ale co mám dělat? Jedu třeba 40–50 km po asfaltu na Pláně. Vrchlabí – Pec – Luční. Tam sjedu na Pláně a nějakým trailem dolů do ŠM. Pak stoupání po nezpevněné cestě bahnem, přes šutry a bordel k Boudě u Bílého Labe. Pak Špindlerovka a sjezd dolů na Medvědí (skála, kameny) a pak výstup na Mísečky, Medvědín a sjezdovkou dolů. Co potřebuji za kolo? Vyrazím ráno, je okolo nuly. Přes den svítí sluníčko, kam dám oblečení a jídlo a vodu? Pak zastavím na parkovišti a … na kole věci, bidon… to to mám válet po zemi? Určité kompromisy jsou možné, oželel bych bych tašku do rámu, dal bych to třeba pod sedlo, proto ze zoufalství sem tam uvedu kolo, které je mimo zadání.

            Že každý rám potřebuje svoji vidlici, to vím. Také proto se ptám. Možná je tu zvykem se ptát na kraviny a pak opravdu postačuje jednoduchá odpověď, ale věř mi, že jsem studiem všeho možného strávil opravdu dlouho. Vzhledem k ceně bych byl ochoten ke kompromisům větším a koupil bych třeba nějaký karbon z Číny, vychází okolo 10 000 a věřím, že kvalita je přiměřená. Jenže Číňan neuvádí skoro nic k rámům a já nepoznám, zda je pro mé účely vhodný, nebo ne. Takže to byl důvod mého dotazu zde.

            0 0
          • PeZi  

            Ještě bych dodal k tomu míchání XC a trekkingu – moje ježdění je takové, že trekkingovým stylem dojedu na XC ježdění a pak se zase trekingovým stylem vrátím.

            0 0
            • TK75  

              Fakt jseš si jistej že takhle ne (na obrázku)?

              To co popisuješ, tak na to je gravel… akorát ten co má opravdu prostupnost na pneumatiky 2"

              Třeba Decathlon riverside touring 920…ten je levnej, ale zase dost váží.

              Ale zase obecně u grevlu na brasny místo je, taky převody jsou možné tak aby to vyhovovalo a pneumatiky okolo 47–50 mm.Berany jsou taky rozdílné oproti silničním (když chceš jsou na trhu i opravdu široký) Nebo teda dát rovné řidítka, ale jasný, jestli je odpružená vidle nutnost, tak nic.Ale tak je to jen nápad… třeba z toho něco bude

              0 0
              • PeZi  

                Už vidím, jak tam mám nacpanou bundu, mikinu a dvoulitrovou petku vody… :-) A také se bojím té vidle. Existují i gravely s rovnými řidítky, takže berany asi nejsou nutnost, a převody by šly poštelovat. Ale s pevnou vidlí na sjezdy? A dáš třeba tohle? Pro příklad uvádím pár fotek z letoška :-) Vše odjeto/překonáno na mém trekingovém kole. MTB tam často nosili nebo to nevyjeli. Takhle vypadají moje běžné vyjížďky. Problém je, že tam třeba 50–70 jedu po asfaltu a pak zase 50–70 zpět. Nemám fotky z Ještědu, ale podobným terénem tam bylo několik úseků okolo 20 procent. Jak se to šlape na gravelu?

                0 0
            • skaj  

              Budes muset udelat kompromis, to uz vis. Chtit po nekom jinem rict, jaky ten kompromis ma byt neni upne stastne:) Kazdy to ma jinak – nekdo snese mene jezdive kolo, aby se pekne svezl v terenu, nekdo chce frcet po asfaltu a sotoline.

              Podle fotek nic tezkeho nejezdis (soucasne disciplina XC je uplne jinde), tohle jde projet na vsem. Otazka je jen jak rychle a jak pohodlne.

              Vzal bych neco takoveho https://www.canyon.com/…-7/2794.html?…

              P.S. Sice gravel nechces, ale fakt bych doporucil ho pujcit a zkusit, treba to bude ono. Prijdes mi dle popisu jako idealni kandidat na tenhle typ kola.

              0 0
              • TK75  

                Taky mi to tak přijde… akorát ten výběr je tak širokej, že je těžký se zorientovat.Taky ty geometrie jsou rozdílné, někdy víc na mtb stranu a někdy na silnici.Ale možná by to mohl zkusit

                0 0
              • PeZi  

                Né nutně. Ale prostě bych potřeboval rám. Třeba z toho Cube – https://www.cube.eu/…ridiumnteak/ Jen rám mi stačí… Jak se to dá sehnat? Jak ho získat?:

                0 0
                • TK75  

                  A na bike-components.de jsi koukal?Nebo bike-discount.de

                  0 0
                • skaj  

                  Zkusim to naposled, pak se vzdavam:) Je pekny, ze vis, jaky chces kola a jakou vidlici. Ale pokud nevis, jaky chces ram, tak mas dost mozna smulu. Na tenhle ram 100mm vidlici nedas (a nejspise mozna na zadny trekking), dost mozna tam nedas ani kola co chces, na jine ramy zase nedas sadu co chces (protoze presmykac).

                  Je chyba si nejdriv neurcit „jaky ram chci“. To je preci to nejdulezitejsi, co urci dalsi raz kola. Takze se zeptej sam sebe – stavim horske kolo do rychla? Stavim trekking? Nebo co vlastne. A pak se ptej, kde vzit dany typ ramu. Navic vrele doporucuji se alespon elementarne nachytrit o geometrii kola, to ti hodne pomuze. Ono se to nezda, ale i centimetrove rozdily na spravnem miste hraji roli.

                  Pokud uz vis, ze chces treking od Cube, tak ten maji tady

                  https://www.schlierseer-bikeparts.de/trekking

                  0 0
                  • PeZi  

                    Požadavek byl jasný – chci kolo, jako bylo to Cube Cross SL 2019. To už asi nepůjde, ale snaha je se co nejvíce přiblížit. Já vím také, že bych potřeboval kola dvě. I jsem při jízdě na tom Cube často uvažoval, zda si nekoupit ještě gravel… Někdy prostě blbnu v lesích a nebo kopcích a jindy zkouším zajet na rychlost, na tom trekkingu mám osobní rekord na 50 km asi 27.5 průměr…, 200 byla 22.5… Takže to chci postavit…

                    Ten tvůj odkaz znám, ale potřeboval bych poprosit o upřesnění. Ta kola na https://www.cube.eu/…road/nature/ jsou postavena na rámu https://www.schlierseer-bikeparts.de/trekking?… ?

                    Díky

                    0 0
                    • tompca  

                      Je to rám z modelu Cube Narure Pro 2017

                      https://www.cube.eu/…kngrey-2017/

                      Když mu napíšeš, tak ať Ti k tomu prodá i hlavové složení, sedlovou objímku a rovnou se ho zeptej na trekovou vzduchovou vidlici (u nás ji skladem budeš těžko hledat) jestli neumíš německy, tak komunikuje i v angličtině.

                      0 0
                      • PeZi  

                        Díky, pokud je to Aluminium Superlite Trekking Cross Taper Double Butted, tak je to přesně ten rám, co byl na tom Cube Cross SL :-)

                        0 0
              • Sinpa  

                Tenhle nosič dáš všude https://www.bike-eshop.cz/…-rack-100090

                Ale je to spíš taková z nouze ctnost, ale pořád mi to přijde lepší jak na sedlovku.

                U nového rámu už jsem si nechal dát závity pro nosič.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Zrovna HT, pokud není vyloženě doprasený nějakou trailovou geometrií, jako trekingové kolo používat lze.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Můžete si poptat rám na míru. Třeba Duratec vám na přání upraví i geometrii. Navářky pro nosič a jiné příslušenství bz neměl být problém. Ale hliníkový rám vyjde na nějakých 18–20tis.

      https://www.duratec.cz/cs/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.