Zapletená kola nebo ručně s Hope 10 mm

21 nepřečtených
  • roza

    Zdravím všechny, dovolím si založit téma. Přemýšlím o náhradě stávajících sériových kol na SJ09 z profilu (je to na rychloupínáky) za něco lepšího a bezdušového.

    Nový celek by měl být lehčí a tužší. Nyní to hlavní dilema kterým směrem uvažovat – koupit zapletená kola (např. Fulcrum 3, Crosstrail, Crossmax – už drahé) na rychloupínáky nebo nechat udělat kola na Hope 9 + 10 mm osách a ZTR ráfky (Arch). Váha by měla být do 1800 g. Co z těchto možností bude ve spojení s rámem pevnější?

    0 0
    • Hnoj  

      Pevnějí IMHO budou kola s 10mm upínákem a HOPE nábách. Xtrail ani FRM3 neni na 10mm upínák (FRM3 by se dala zadní osa převrtat na 10mm upínák).

      Jinak převážená hmotnost sestavy Hope Pro II, ZTR Arch, Sapim Leader, ALU niple je 820 a 950g.

      0 0
      • roza  

        Jojo, to mi je jasný, že ty tovární záplety jsou všechny na klasický upínák, zase řada lidí tvrdí, že tak pevná kola jako tovární s přímým uložením drátů – jako dejme tomu ten Crossmax ST (což je takový etalon) nejdou ručně udělat.

        0 0
        • Patar  

          To , že taková kola nejdou ručně udělat je totální blbost . Jdou udělat dokonce ještě lépe. Musí se zo ale umět.

          0 0
          • Vilém  

            A jak udelas kola s primym ulozenim duralovych dratu? Jako slozit z dilu Mavic? nebo jak to myslis?

            0 0
        • destr  

          Tak pokud máš na eSTéčka, tak bych šel do nich ;-)

          0 0
          • Hnoj  

            1650g za 13 000 :-/

            0 0
            • destr  

              A co teda řekneš na RM0? :-D

              0 0
              • Hnoj  

                Ne, to je 15 500 za 1550g, v tomto případě tudy cesta nevede. I když bys měl konečně pochopit, že RM0 jsou lepší než SLR :-D

                Poměrem váha-cena bych to viděl spíš na RM1XL a nebo ruční…

                0 0
                • destr  

                  Já slyšel, že váží 1630g ;-)

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Já jsem taky slyšel, že FOX vidle vážej 1.5kg a skvěle fungujou. Muj osobní výzkum prokázal, že je to kravina :-D

                    0 0
                    • destr  

                      Já je viděl na váze a měli 1628 g mám ten pocit. Takže o chloupek míň než ST, ktery sou o „dost“ levnější. Ale hádat se nebudu, nikdy sem je v rukách neměl a třeba to bylo zváženy blbě.

                      0 0
          • roza  

            No to je právě podstata mé otázky, jestli koupit supertuhá kola a ta upneš do rámu a část té tuhosti ztratíš v upínáku. Nebo jestli jít tou cestou 9 + 10 mm a trochu tak zpevnit rám+vidli i při mírně měkčích výpletech.

            0 0
        • Hnoj  

          Ono asi není možné zcela srovnávat výplet s ALU dráty proti výpletu na oceli. Výplety na ALU drátech mají jakousi „super-tuhou“ pověst, kterou minimálně ze třetiny dělá designové Placebo :-)

          Při použití „pevných“ (2mm, Super Comp, CX Ray, a pod.) drátů v kolech mohou výplety na oceli velmi zdatně sekundovat i fabrickým nápletům na hliníku.

          0 0
        • Jenda  

          jedna stupidni otazka – je ucelny na fulla rvat supertuhy vyplety? podle me na fulu daleko vic ocenis pevnej spoj naba ram nez ze se ti nehne drat.Navic porad vidim vyhodu klasickyho zapletu v jednoduchy moznosti oprav.

          0 0
          • Hnoj  

            No, já osobně musím potvrdit, že je účelnější dát tam 10mm osu. Zadní stavba SPARKA ztuhla díky tomu docela výrazně…

            0 0
            • Ruprt2  

              a co RWS uměl bys to porovnat?

              0 0
              • Hnoj  

                Já mám právě RWS 10mm. Proti běžnýmu RU je to výraznej rozdíl.

                0 0
                • roza  

                  Tak to jsem potřeboval vědět, díky.. trochu mě překvapuje, že dopředu lze asi dát jen 9 mm, v tom asi nelze hledat nějakou logiku.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.