• Sykyn

    Zdravím,

    Mam todle kolo:

    https://www.bike-life.cz/…-2021/d39242

    Problém je, když brzdim a jedu z prudšího kopce cca po 800 m zacnou vadnout brzdy, kotouce totalne rozpalený a zacnou se vlnit. Je to na reklamaci ?

    2. Problém kdyz jedu po hrbolech mlátí bovdeny v rámu. Nějaký nápad?

    Děkuji za odpovědi

    0 0
    • kubad  

      1, Reklamuj to – bohužel u svých rodičů, problém bude pravděpodobně mezi sedlem a řídítkama – neumíš používat kotoučové brzdy

      2, Reklamovat to u prodejce

      0 0
      • kubad  

        ještě teda možná máš ty brzdy zamaštěné, ale to taky na reklamaci není

        0 0
    • Jáchym 1  

      SZ

      0 0
    • HadVoe  

      ahoj,

      zahřívání je jaksi normální :). až ty kotouče sjedeš, tak si kup nějakou vyšší řadu. třeba IceTech a klidně i desky s chladičem. a odvzdušnit.

      kabeláž si svaž k sobě třeba černou elektro páskou.. existují i takový malý držáčky na to (max1 třeba na mojekolo.cz). mě se ta páska osvědčila asi nejvíc.. a je předtím dobré si je i patřičně zkrátit. ne všichni prodejci jsou pečliví a nechvávají dráty s půl metrovou rezervou… občas mlátí i u vstupu do rámu – záleží na výrobci jak si s tim vyhrál..

      0 0
    • Tramvajar  

      Neni.

      Nikdy nebrzdi tak, ze celou dobu mirne stabilne pribrzdujes. To snadno brzdy uvaris.

      Brzdi prerusovane, aby se brzdy mohly chladit.

      0 0
    • Sykyn  

      Je to i když brzdím přerušovaně nestíhají se vůbec chladit.

      0 0
      • kubad  

        těch 800m myslíš vzdálenost nebo výškové metry?

        0 0
    • Lukas287  

      a kolik vážíš? Jinak ty brzdy jsou základní. Pokud ti nestačí, tak koupit nějaké Deore, SLX,XT.. ty můžeš kombinovat s lepšíma kotoučama, destičkama…

      0 0
    • Sykyn  

      80 kg

      0 0
    • A2735  

      Ty brzdy jsou nic moc.

      Poku nechceš moc investovat dej větší kotouče.Ttřeba

      https://www.cycology.cz/…-rt64-p2605/?….

      Budeš potřebovat i adaptéry.

      Ale podívejse jak velké kotouče na rám a vidlici můžeš použít k vůli zatížení.

      Že někdo brzdí blbě to jsou kecy.

      0 0
      • Lukas287  

        ty MT401 jsou kombinovat tuším s max RT54. Na RT64 už potřebuje od deore výš dle shimano tabulky.

        0 0
      • kubad  

        až ti do servisu přijede zákazník který jezdí na rovinaté jižní moravě s netknutou přední brzdou a uškvařenou zadní změníš názor. (podobných kousků znám, víc co se bojí použít přední brzdu)

        ty brzdy jsou sice nic moc ale 180/160mm a 80kg by měly běžně stačit pokud těch 800m není po sjezdovce, buď je má mastné, nebo neumí brzdit, a cpát na kolo co uvádí 203mm kotouč???

        0 0
        • Slavik  

          +1

          0 0
        • A2735  

          To že uvařil zadní brzdu snad neznamená že brzdí blbě. Ke dané třídě kola mají dát správné brzdy a kolo využívat k daným účelúm.Je to bezpečnostní prvek. Nejdříve měly kotouče tluštku 2,5 mm pak 2,2 mm pak 2 mm pak 1,8 mm a ted 1,7 mm. Věnce byly širší a desky větší.

          Tak co se pokazilo?

          0 0
          • kubad  

            a máš pocit že k danému kolu nejsou?

            má tam 180/160což by mělo stačit, kde je chyba netuším, to by tazatel musel uvést víc informací,

            víš sám že pokud jednou zapečeš desky na sklo, už to pak nebrzdí

            0 0
            • Slavik  

              Začal bych fotkou předních a zadních destiček (zevnitř) :-)

              0 0
          • novas752  

            Znamená to že brzdí blbě. Po 800m v xc terénu nebo nějaké zpevněné cestě dolekopcem tyto brzdy při správném stylu brždění rozhodně nezvadnou, byť nejsou zrovna z nejvýkonnějších.

            Evidentně nebrzdí přerušovaně a zřejmě málo přední brzdou.

            0 0
    • bathed  

      Jeste jedna otazka myslim nezaznela: propada se ti pri tom brzdeni paka?

      0 0
      • Sykyn  

        Ne

        0 0
        • citroen15  

          …tak v této situaci asi nejednoduší/nej­levnější řešení-odmastit a lepší desky

          0 0
        • bathed  

          šlo mi o to, že někdy „cedí“ médium v páce kolem a nebo skrz gumičku.....

          A jinak přesně jak píše kolega: jiné desky a v první řadě odmastit kotouče. A neber to osobně – naučit se brzdit…

          0 0
          • Slavik  

            přední…

            0 0
            • bathed  

              No, i s tou přední je potřeba umět zacházet......

              0 0
      • Sykyn  

        Ne

        0 0
    • A2735  

      Píše to tam jasně po zahřáti vadnou.

      vše je o penězích.

      (Já jezdím shimano xt 2 písty.)

      1. výměna brzd a kotoučů za lepší

      2 . výměna kotoučů za větší pokud to konstrukce kola dovoluje.

      3. jiné desky

      0 0
      • bathed  

        Podle specifikace je tam 180/160… A bavíme se o HTčku, co má potíže při brždění z kopce, co má 800 metrů. Ne výškových… Co bys tam chtěl jako dávat většího? Cury? Hope? Code RSC a to všechno na 203? .....

        0 0
        • plzakj  

          Na 80kg tohle musi bejt dostatecny. Zacal bych odmastenim, odvzdusnenim a lepsi technikou brzdeni.

          0 0
          • Slavik  

            +vypálit desky

            0 0
            • novas752  

              A spravně zajet. Spousta lidí neumí brzdit a destičky mají neustálým přibržďováním vyleštěné jak zrcadlo. Takové pak brzdí mnohem hůř než když se zajedou a používají správně = brzdit přerušovaně ale ostřeji.

              0 0
    • Sykyn  

      Asi jste mě špatně pochopily brzdy brzdi dobře, ale jak se jede z kopce a parkrat po sobe se přerušovaně zabrzdí nestíhají se chladit. Velice rychle se zahřejí. A potom je problém zabrzdit. Jak vychladnou zase brzdí dobře.

      0 0
      • plzakj  

        Muzes dat mapu tech 800m, kde je takto uvaris?

        0 0
      • novas752  

        V tom případě potřebuješ zpomqlit zahřívání resp. zlepšit odvod tepla a/nebo lepší tepelnou odolnost = kvalitnější kotouče, zvážit i dozadu 180 a destičky s tepluodolnou metalickou směsí.

        A nebo rovnou nějaké lepší brzdy, kzeré ti umožní brzdit v kratších davkách nebo to pustit víc s vědomim toho, že to ubrzdíš. Ty Alivkové brzdy skutečně zrovna moc dobře nebrzdí, chce to Deore nebo SLX nebo XT, pokud by ani tak nestačilo tak do nich destičky s chladičem (do těch Alivek dát nejdou).

        0 0
        • A2735  

          přesně tak

          0 0
          • AussigBiker  

            Kdyz je to takhle, tak IceTech kotouce, ty by to mely poresit. Jestli jsou kompatibilni s Aliviama, to netusim.

            A teda asi se naucit brzdit i predni, jak to ctu nizeji.

            0 0
    • Sykyn  

      .

      0 0
      • plzakj  

        Neznam to tam. Podle map je to 100 vejskovejch s 3 zatackama, takze na brzdu tam musi sahnout 3×? To jako vazne?

        0 0
      • novas752  

        Ve skoro rovném 10% klesání po zpevněné cestě bys je asi utavit neměl, to je úsek kde se brzdí s bídou 15 sekund…

        0 0
      • vt  

        ? … tam se kotoucovky ani nezahrejou.

        0 0
    • Lukas287  

      kolik máš na tom kole najeto, jestli jsou ty brzdy už vůbec zajetý…

      0 0
    • Sykyn  

      Kdyby to bylo 10 km a pak to delalo tak to neresim ale todle podle me neni uplne normalní a je to tak na zabití.

      0 0
      • adam320  

        Vymen desky

        0 0
        • Smazaný účet  

          Stačí, když je vytáhne ven a tu sklovitou zapečenou vrstvičku na deskách strhne smirkem.

          0 0
    • Murray  

      Přesně tyhle brzdy jsem měl na novým Treku, po cca 500km jsem je sice vyměnil za lepší, ale rozhodně nedělaly to, co popisuješ, brzdily celkem dobře, párkrát jsme s nima jel i dlouhý sjezdy na Šumavě a ani náznak zmíněnýho problému

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kolo z odkazu má na fotce nějaký kotouč s kombinací kulatých a lichoběžníkových děr. To asi není originál Shimano. Pokud je to nějaký ultralehký noname kotouč s minimem materiálu, může mít zásadní problém s odvodem tepla.

      0 0
      • Vilém  

        Je to shimano kotouc.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Smazaný účet  

          Jaký typ?

          0 0
          • Vilém  

            Podivej se jak vypada treba SM-RT54.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No jo. CL nepoužívám a 6d Shimano má buď jen kulaté díry nebo jen lichoběžníky.

              0 0
    • matbiker  

      Kdyz jsem tahal malou ve voziku, tak jsme byli nekolikrat za leto na Kohutce z Ceske strany. Na kole jsem mel dvoustovkove Sh brzdy, obyc kotouce 180/160. S brzdami nikdy problem nebyl, takze ta doporuceni o vetsich kotoucich, chladicich apod. bych bral s rezervou. Spis bych, jak uz je napsano nade mnou, ocistil kotouce, klidne je i vem smirglem, a vymenit desticky.

      0 0
      • novas752  

        No jo jenže když neumí brzdit tak je to těžký.

        0 0
        • Murray  

          Přece to nemůže utavit na mírným kopci i kdyby neuměl brzdit ne? Má tam vůbec destičky??

          0 0
          • Esi  

            Ale může, stačí když bude celých 800m lehce přibrždovat ideálně jen jednou brzdou.

            0 0
            • Smazaný účet  

              K tomu je ještě možné, že brzdí úplně do pomala a přichází tak o výhodu alespoň nějakého ochlazování kotoučů a brzd rychle proudícím vzduchem.

              0 0
          • Vilém  

            On ten kopec uplne mirnej neni.Ale rozhodne to neni na utaveni brzd.

            0 0
    • Singlespeed  

      Čeká tě ještě pár dalších problémů spojených s nepovedenou sadou Shimano Deore 12-speed, tak se připrav ;-).

      0 0
      • esmo  

        Všichni experti ale říkají, že je to lepší než SRAM, není to snad pravda ?! :D

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • LRRTM1  

      Hele, je to jednoduchý… když jsem byl mladej a nerozvážnej a měl první kotoučový brzdy Hayes Sole, tak jsem měl jedno místo u sjezdovky na Churáňově, kde jsem brzdil tak z 50km/h do nuly v celkem prudkým kopci. Byl jsem nadšenej z toho, jak se brzdy žhaví a zakusujou. Pak jsem si někde přečetl, že organiky víc brzdí. Tak jsem je koupil. A na tom samým místě jsem zažil to, co popisuješ. Najednou máš pocit, že Ti na kotouče natekl olej. Mačkáš víc a víc a kolo spíš zrychluje. IMHO Tvůj problém vyřeší sintrovaný desky. Jen pozor na kotouče – nemusí být určený pro sintrovaný desky. Ale chvíli přežijou, takže na vyzkoušení dobrý. Vzal bych sintrovaný desky a pokud se dostaví zlepšení, vyměnil bych i kotouče za nějaký, kterým nevadí sintry a tím by to mohlo skončit. Pokud nebude stačit ani to, zvážil bych 180 kotouč dozadu a 200mm vpřed. A nakonec až nový brzdy.

      0 0
      • vt  

        Takovy upravy kvuli tomu, aby cykloturista sjel 720m kopecek? :-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • LRRTM1  

          Napsal jsem mu, jak bych postupoval od nejlevnější k nejdražšímu. Co je na tom špatně?

          0 0
          • vt  

            Jo v pohode, je prima, ze mas snahu pomoci (myslim to vazne :-)

            Ale proste uznej sam, borec bud troli nebo ma opravdu nejaky funkcni problem a jelikoz tomu nerozumi, jedina cesta je navsteva servisu … rozhodne mi prijde jako s kanonem na vrabce resit nejaky vymeny kotoucu atd … vzdyt jede jen od stanku 700m k autu :-) S timhle pristupem bys na Krale Sumavy potreboval aspon 400 kotouc :-)

            0 0
            • LRRTM1  

              Jo, samozřejmě, pokud je to tak jak píše, tak je něco špatně. Jen jsem vyšel ze svý zkušenosti, že někde vzal za brzdy a vystrašilo ho, jak povolily po pár stech metrech. Pevně doufám, že taková věc se odstraní rozumným bržděním, maximálně sintrama. Zbytek už jsem napsal asi jen pro úplnost. Když si vzpomenu, že jsem sjel Špičák s véčkama a Saalbach s elixirama, tak to asi vážně moc řešíme :-)

              0 0
      • novas752  

        200mm kotouč na xc kolo aby sjel mírný kopec po zpevnrné cestě, jistě.

        0 0
        • Esi  

          Jojo za chvíli začnou dávat na za turistická kola dopředu dva 200mm kotouče, dáš na levou ruku 2 páky a když jeden kotouč přehřeješ budeš brzdit tím druhým :-)

          Patrně by tazateli stačilo naučit se brzdit. V Alpách jsem na krosovém kole se 160mm kotoučema bez větších potíží s jednou přestávkou sjel po šotolině na 8km 900 výškových metrů dost vraceček a to jsem měl 115kg a brzdy tektro. Tak že před úpravami bych začal tím že se naučí brzdit, na tom kopečku se pro normálním použití ty brzdy přehřát nemůžou pokud nejsou mastné

          0 0
          • bathed  

            POŘÁDNÝ KOTVY PIČOWOE TO CHCE! KŮŮŮŮŮRY NEBO KÓÓÓDY ERESCÉČKO. POKUD SEŠ SOCKA, TAK SAINTY NEBO ZÉÉČKA ALESPOŇ! A POŘÁDNÝ KOTOUČE DVĚSTATROJKY S CHLAZENÍM!!!! VY BOOMEŘI JSTE CHVILKAMA FAKT TRAPNÍ S TÍM POUČOVÁNÍM!

            ..... bože..... když si vzpomenu na první sjezdaře v devadesátkách, co letěli po sjezdovkách, na dropech praskali ráfky, lámali vidlice a rámy a celou tu hrůzu zastavovali véčkama..... Připomíná mi to skvělou českou pohádku S čerty nejsou žerty. Jak tam sedí Dorota Máchalová v tom barokním outfitu a říká panu správci: „Nechápu, jak jsem mohla tak dlouho žít po selsku!“ :-))))

            0 0
            • vt  

              Pro mne byla vecka uz desny pokrok :-) Prvni ‚mtb‘ jsme meli s canti a bohuzel zelezne rafky :-) … jak trochu sprchlo, tak nevykazovaly zadnou snahu o brzdeni (proti hliniku :-)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Heh. Prvni horak Engine. Nebrzdil s cantiky nikdy. Paka se u 12 leteho kluka ohybala prohybala pri brzdeni.

                Velky pokrok byl tatkuv Amulet Fanatic s Cantiky, ktery uz brzdil slusne.

                To i stara Tektra manzelky brzdila lepe.

                0 0
            • Slavik  

              +1 :-)

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce